Klasika

Vespa klub Srbija

Vespa Muzej Srbija

Sa ozbiljnim prizvukom ponosa može da se konstatuje sledeće: U Begradu se nalazi najbolja kolekcija istorijskih Vespi istočno od Pontadere


„Vespa klub Srbija“, netipično za naše prilike, udruženje je koje istrajava na zajedništvu, bez dezintegracionih ličnih interesa. A rezultati drugarstva iskovanog u strasti za klasičnim skuterima zaista su impresivni.

O Vespi ne treba mnogo govoriti! Ona je kult, fascinacija miliona ljudi, najava italijanske elegancije, simbol borbe za oporavak od katastrofe Drugog svetskog rata, sinonim slobode ali i sasvim upotrebljivo prevozno sredstvo...

Šta se dogodilo pre malo više od 70 godina, tačnije 23. aprila 1946. godine u okolini Firence? Iz fabrike u mestu Pontederu izašlo je prvih 15 Vespi, opremljenih dvotaktnim motorima od 98 kubika, sa skromnih 3,5 KS koji su se postizali na 4.500 obrtaja. Ovaj relativno slabašan pogon omogućavao je nezapamćeno veliku brzinu (60 kilometara na čas) za tadašnje pojmove dvotočkaša, koji se već na prvi pogled razlikovao od neudobne i bučne sabraće sopstvenom prefinjenošću i elegancijom.

Nakon trenutka kada je zazujala prva Vespa (na italijanskom – osa), više ništa nije bilo isto, ne samo u svetu dvotočkaša.

Restauracija po fabričkim standardima

Ko je posedovao prvu Vespu u Beogradu?
Iako u period obnove, Beograd je i tada bio na evropskim modnim linijama. Vespa se ubrzo nakon svog dolaska na svet pojavila i na njegovim ulicama. Vespa Piaggio je postala glavni modni detalj i predmet želja! Prvu Vespu u Beogradu, kako kaže Moma Kapor u Folirantima je 1958. posedovao je diplomatski službenik Sava Martinović, drugu izvesni Šiško, kurir japanske Ambasade dok je vlasnik treće bio Mišel Balkanski.

I to je bilo dovoljno da Vespa talas zapljusne najveći grad na Balkanu da bi zahvaljujući Vespa Klubu Srbija, ova istorija ostala sačuvana i dan danas.

U muzejskoj kolekciji nalazi se 40 vrhunski restauriranih primeraka istorijskih Vespi



Najastarija Vespa izložena u muzeju je iz 1949, u „Faro bosso“ izdanju, koja je specifična po rasvetnom telu (faru) smeštenom u donjem delu, na prednjem blatobranu.

Članovi kluba organizuju javno upoznavanje sa kolekcijom, uz priču koja omogućuje poseticima praktično insajderski uvid u evoluciju skutera italijanskog proizvođača.

     

Restauracija po fabričkim standardima

 
Božićna vožnja 2018

Skoro u svakom vođenju posetioca kroz muzej dolazi se se do neizbežne korekcije jedne totalano pogrešne urbane legende.

Beba Lončar u filmu „Ljubav i Moda“ nije vozila Vespu nego skuter NSU Prima



Ali zato Gregori Pek i Odri Hebern su se u filmu „Praznik u Rimu“ iz 1953. vozili na Vespi. Izveštaji iz aukcijskih kuća govore da je reč o primerku iz nulte serije iz 1946. Kako god bilo ovaj rani zahvat „product placementa“ direktno je doveo do prodaje 100.000 primeraka širom sveta.

Božićna vožnja 2018
Sa Tošketom ispred zida portikli

Napad na Solex
Izgleda da ni to nije bilo dovoljno ekipi iz Piaggio-a. Krajem šezdesetih , da bi ugrabilli deo kolača Soleksu na domaćem terenu, izradi su model „pedalina“ specijalno usmeren na francuske tinejdžere.

Da bi Vespu po francuskim zakonima kvalifikovli kao bicikl sa pomočnim motorom, ugradili su motor od 50 ccm i set pedala. Misija inficiranja francuske omladine Vespom postigla je potpuni uspeh, a pojam „bicikl sa pomoćnim motorom“ je ostao do dan danas.

Vespa klub Srbija za Đokovića
Članovi „Vespa kluba Srbija“ redovno posećuju, sve skupove skuterskih istomišljnika u regionu o čemu svedoče tzv „portikle“, platnene ili sintetičke zastavice sa obležjem kluba koje se stavljaju na štitnike za noge. Sa brojnih skupova donet je ne mali broj ovih portikli koje su poslužile na jednom zidu umesto tapeta.

U muzejskoj kolekciji se isključivo nalaze primerci Vespi sa ručnim menjačem i rezervnim točkom. Sve drugo je prema mišljenju vespaša iz Beograda, čista komercijala



Među novim primercima u kolekciji nalazi se Vespa PX, pripadnik serije koja je krenula 1976, na kojoj je primenjen zahvat personalizacije , kako bi bila posvećena Novaku Đokoviću. Uz air brush slike našeg najtrofejnijeg tenisera, tu su i ručice upravljača u obliku drški teniskog reketa, mini reket na blatobranu i još mnogo toga. Na bogato ukrašenoj Vespi PX ostavljenja je jedna bela površina. Čeka sa da Nole dođe i lično upozna ovu Vespu, a pomenutu belu površinu popuni autogramom.

     

Vespa PX featuring Nole

 

Stručna vođenja i posete muzeju se zakazuju svakog dana od 18 – 20 h na telefon +381 (063) 220 063.

Prvo veliko okupljanje i vožnja “Vespa klub Srbija ” najavljuje za povodom klupske slave na Lazarevu subotu - Vrbicu.

Više od 40 klasičnih Vespi
Tekst: Miroslav Šosberger
Fotografije: Vrele gume - arhiva
2300
Postavljeno: 12.01.2018

Arhiva: Klasika

Rubrika: Klasika
Postavljeno: 08.05.2018

Siegfried Marcus Automobile Museum
Tekst sa video prilogom!

Automobilski muzej Siegfrida Marcusa je porodična kolekcija u mestu Stockerau nadomak Beča, kojom upravlja oldtajmerista Philipp Malek. Tokom 2018. muzej obeležava 115 godina marke Rolls Royce, osnovane davne 1904., kao i svojevrsni jubilej - 95 godina jednog automobila u istoj porodici


Rubrika: Klasika
Postavljeno: 13.04.2018

Opel GT

„Nur Fliegen ist schöner…” – samo je letenje lepše. Ove četiri reči su dovoljne da stvore strast i snove. Kao i reklamni slogan, i sam automobil je postao klasik: Opel GT sportski automobil, koji je prvi put sišao sa proizvodnih traka pre 50 godina


Rubrika: Klasika
Postavljeno: 12.01.2018

Vespa klub Srbija

Sa ozbiljnim prizvukom ponosa može da se konstatuje sledeće: U Begradu se nalazi najbolja kolekcija istorijskih Vespi istočno od Pontadere


Fićijada svih fićijada Tekst sa video prilogom!

03.10.2017

Vienna Classic Days 2017 Tekst sa video prilogom!

09.09.2017

Tatra museum – Austria Tekst sa video prilogom!

08.07.2017

Cadillac Fletwood Series 75 iz 1937 Tekst sa video prilogom!

30.05.2017

Oldtimer Show 2017 Tekst sa video prilogom!

22.04.2017

Subary Justy Tekst sa video prilogom!

08.02.2017

Kolekcija dr Jakoba Bernee

04.01.2017

Vienna Classic Days 26-28. avgusta 2016.

02.09.2016

Volkswagen „buba“

18.06.2016

BMC Mini

17.05.2016

Morris Marina

11.05.2016

Ferrari F40

07.05.2016

10. Skup udruženja istoričara automobilizma

25.04.2016

Oldtimer Show - Budimpešta 2016.

13.04.2016

Ford Fiesta

12.03.2016

Mazda RX-7

10.12.2015

Mercedes-Benz SL

04.12.2015

Istorijat SAD – Plymouth Duster

09.10.2015

Chevrolet Vega

15.09.2015

Aston Martin Lagonda

17.08.2015

Autobianchi A112

15.08.2015

Chrysler Imperial YS

16.07.2015

Citroen Dyane

07.07.2015

Studebaker Lark

23.06.2015

Chevrolet Chevelle SS

11.06.2015

Citroen DS

22.05.2015

Renault 5

25.03.2015

Porsche 924, 944 i 968

16.03.2015

Chevrolet Camaro

12.02.2015

Ford Flathead V8

30.01.2015

Continental Mark II

27.01.2015

Pontiac GTO

09.01.2015

Mazda Cosmo Sport

05.12.2014

Chevroletovo ispisivanje istorije

15.10.2014

Lincoln Zephyr

23.09.2014

Istorijat - Ford Model 40 Speedster

05.05.2014

1938 Phantom Corsair Tekst sa video prilogom!

05.04.2014

General Motors Futurliner Tekst sa video prilogom!

21.03.2014

Willys Knight

09.01.2014

Edsel

03.09.2013

Zastava 101 Tekst sa video prilogom!

01.03.2013

Lamborghini Miura

28.04.2011

Ferrari Classiche

01.07.2010

Honda CRX

13.04.2010

Mercedes Pullman

18.02.2010

Honda S 500

15.01.2010

Bolidi Formule 1

10.10.2009

Porsche 917

11.07.2009

BMW 2002tii

03.06.2009

BMW M3 E30

07.05.2009

VW Golf I GTi

13.04.2009

Mercedes 190E 2.3-16

24.03.2009

Audi Quattro

15.01.2009

Saab 96

12.12.2008

Volvo serije 200

07.11.2008

Ford Capri

10.10.2008

Lamborghini 350 GT

06.08.2008

Mercedes 300 SEL 6,3 W109

17.06.2008

Mazda 1500/Luce

14.05.2008

Citroen SM

02.05.2008

BMW Isetta

14.03.2008

Fiat 124 Spider

22.02.2008

Renault Floride/Caravelle

18.01.2008

Automobilski ponos SSSR-a

25.12.2007

Datsun 240 Z

30.11.2007

Oldsmobile Toronado

16.10.2007

Triumph Spitfire

03.08.2007

Rolls-Royce Silver Shadow

27.06.2007

Peugeot 404

18.05.2007

Peugeot 402 Anreau

31.03.2007

Ford Continental Mark II convertible

27.02.2007

BMW 507

30.11.2005

Mercedes-Benz S klase W 126

28.09.2005

Citroen DS - 50 godina

02.09.2005

Cord 810-812

29.07.2005

Porsche 911

25.06.2005

Austin Mini Morris

26.05.2005

BMW 2000

19.04.2005

Lancia Aurelia

21.03.2005

Jaguar E-Type

25.02.2005

Pontiac GTO

26.01.2005

Ferrari 250 GTO

22.12.2004

Lincoln Continental

26.11.2004

Facel Vega

26.10.2004

Mercedes 230 SL

17.09.2004

CHEVROLET Corvair

18.08.2004

MASERATI Ghibli

15.07.2004

BUGATTI Atlantic

15.06.2004

JAGUAR XK 120

15.05.2004

DODGE Charger

16.04.2004

BMW 507 Roadster

15.03.2004

LANCIA Stratos

15.02.2004

VOLVO P 1800

11.01.2004

CITROEN 2CV

10.12.2003

JEEP Willys

10.11.2003

CADILLAC ELDORADO

10.10.2003

RENAULT Alpine A 110

11.09.2003

MG B

14.08.2003

BUICK Riviera

14.07.2003

OPEL GT

13.06.2003

ALFA ROMEO GT 1300 Junior

7.05.2003

PORSCHE 356

29.03.2003

FIAT Abarth

6.03.2003

LAMBORGHINI Miura

10.02.2003

DELOREAN DMC-12

7.01.2003

MUSCLE CARS

12.12.2002

FERRARI 206/246 GT Dino

19.11.2002

SHELBY Cobra

13.10.2002

CITROEN ID/DS 19

1.10.2002

CHEVROLET Corvette

26.08.2002

Goran-Goran
12.1.2018 14:41
7
1

Divno da je sačuvana tradicija

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: