Ekskluzivno

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

Francuski kupei


Uz par izuzetaka, tržištem “porodičnih” kupea dominiraju nemački predstavnici. Mogu li se Renault Laguna i Peugeot 407 Coupe ravnopravno nadmetati, i koji je od njih talentovaniji, proverili smo u direktnom duelu

Okretnija, temperamentnija i jeftinija Laguna, bolje je prilagođena mlađim vozačima i gradskoj vožnji

«Francuski Ferrari», ili još bolje «Renaultov Aston Martin», naslovi su koje smo mogli pronaći u francuskim automobilskim časopisima, povodom lansiranja ovih, ruku na srce, estetski veoma uspešnih kupea. Skloni preterivanju i veličanju nacionalnih vrednosti, Francuzima se, ipak, mora priznati da su majstorski odradili posao. Ostaje još da se kupci ubede kako su tehnološki na nivou germanskih proizvođača...

A tradicija kupea, bar kada je reč o Peugeotu, traje bezmalo pola veka. Malo stariji vozači sigurno se sećaju modela 404, 405 i 406, koji su, bez zadnjih vrata i uz izvesne estetske modifikacije, direktno izvedeni iz limuzina. Za većinu realizacija ekskluzivno je bio zadužen čuveni italijanski kreator Pininfarina, sve do poslednjeg 406 kupea, kada je Peugeot prekinuo saradnju, i prebacio proizvodnju iz Italije u Francusku. Odatle i potiče duhovna veza, odnosno, navedeni slogan, jer kao što mnogi verovatno znaju, Pinifarina je “otac” mnogih modela Ferarri.

Prava je šteta što se kokpit, Lagune Coupe ne razlikuje više od "obične" verzije

E sad, da li je 407 Coupe estetski uspešniji od bivšeg 406, stvar je ukusa, no činjenica je da izgleda znatno prestižnije. Osim što je nasledio agresivan dizajn limuzine, “ralje” su još veće i širom otvorene, sa lažnim škrgama na bokovima prednjeg branika. Oštro oko primetiće par izmena, a odnose se na nove spoljašnje retrovizore (omogućuju bolju vidljivost), hromiranu lajsnu koja se proteže od vrha vetrobranskog stakla pa sve do C stuba, i serijske aluminijumske naplatke od 18 cola (do sada rezervisane za V6). U svakom slučaju, njegove forme u čistoj su suprotnosti od fluidnih linija Lagune Coupe, koja, posebno kada se gleda od pozadi, zaista podseća na Aston Martin. Mislimo na oblik svetlosne grupe i ispupčen poklopac prtljažnika, koji mu uz dvostruki izduvnik, daje neophodnu dozu agresivnosti.

Bilo kako bilo, ni Renaultu se po pitanju stila ne može mnogo toga prebaciti, iako nema toliko slavnu tradiciju kao njegov suparnik. Sedamadesetih godina, ipak, je imao par uspešnih kreacija, što se pre svega odnosi na modele Renault 17 i Fuego.

Top forma dizela
Iako smo se sa ovim elegantnim kupeima više puta družili, do sada nisu imali prilike da “ukrste koplja”. Uz to, Peugeot je najzad poradio na poznatom 2.0 HDi, tako da se od sada može ravnopravno nadmetati sa snažnim 2.0 dCi. Sa nekadašnjih 138 KS, snaga je porasla na respektivnih 163 KS, baš kao i obrtni moment (340 Nm), no za razliku od 2.2 HDi, poseduje samo jedan turbo-punjač. Naime, 2.2 ima dva (jedan za niske, drugi za visoke obrtaje) i praktično istu snagu, tako da je za pretpostaviti da će ga u PSA ubrzo "naduvati"...

     
 
Odličan Renaultov dizel 2,0 dCi oslobađa 180KS i osetno je snažniji od Peugeotovog motora

Vrlo dobro, samo Renaultov 2.0 dCi, sa čitavih 180 KS (postoji i light verzija od 150 KS, ali samo za određena tržišta i obično u kombinaciji sa automatskim menjačem), osetno je snažniji, što se i te kako oseća pod stopalom. Znatno temperamentnija, Laguna ima bolja ubrzanja i međubrzanja, no globalno uzevši, karakteristike 407 više su nego zadovoljavajuće.

Teži za bezmalo 100 kg, Peugeot je u svom elementu na auto-putevima, posebno što je i izolacija na nivou prestižnih limuzina. Iskreno rečeno, 407 Coupe to i jeste, sa 4,82 m (13 cm više od standardne verzije) i ogibljenjem koje pruža savršen kompromis između udobnosti i efikasnosti, idealna je mašina za duga putovanja. Posebno nam se dopao zvuk motora, nizak i prigušen, kao da se radi o agregatu znatno veće zapremine, za razliku od Renaultovog, koji je prilično metalan.

integralno upravljanje,
perfomantan agregat,
agilnost, cena

komandna tabla po ugledu na limuzinu,
prostor za kolena pozadi,
bez rezervnog točka

Renault Laguna Coupe 2,0 dCi/180 GT

Motor
Tip/broj cilindara turbo dizel, redni/4
Radna zapremina ccm 1995
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common-rail
maks. snaga kW/KS/o/min 131/180/3750
obrtni moment Nm/o/min 400/2000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata kupe/5/3
D x Š x V mm 4643x1811x1400
međuosovinski razmak mm 2693
masa vozila/nosivost kg 1592/390
zapremina prtljažnika l 423
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi torziona osovina, spiralne opruge, amortizeri
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 215/50 R17
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 8,5
maksimalna brzina km/h 218
prosečna potrošnja l/100 km 6,6
Cena (u EU) € oko 40.000

Kao po šinama
U poređenju sa njim, Laguna je znatno kompaktnija (4,64 m), sa skraćenim međuosovinskim rastojanjem za 7 cm, i širim tragom točkova (+3 cm pozadi). Spoljašnjim dimenzijama identična je sa konkurentima kao što su Audi A5 i Mercedes CLK, no njen adut je pre svega u “kamionskom” obrtnom momentu (400 Nm) i famoznom sistemu 4Control, koji označava upravljanje na sva četiri točka. Inaugurisan od strane japanskih proizvodača 80-ih godina, ovde je maksimalno usavršen, tako da u saradnji sa efikasnom šasijom i ogibljenjem, obezbeđuje izuzetno ponašanje na putu.

Već u prvoj oštrijoj krivini, bivamo impresionirani njenim reagovanjem, iako je i 407 među najtalentovanijim na ovome polju. Zapravo, stiče se utisak da se vozilo okreće oko svoje ose, bez imalo podupravljanja, karakterističnog za vozila sa prednjim pogonom. Dovoljan je samo nagli zaokret veoma direktnog upravljača (2,3 okretaja, umesto 2,9 sa samo prednjim upravljanjem), kako bi se istoga trena postavila u željenu putanju.

Podsećanja radi, recimo da se do 60 km/h, zadnji točkovi zakreću u pravcu suprotnom od prednjih, pod maksimalnim uglom od 3,5°. Time je ostvarena veća agilnost, dok je prečnik okretanja smanjen za 10%. Zahvalno prilikom parkiranja i u vožnji po gradu, baš kao i u ”lakat” krivinama. Iznad 60 km/h, zauzimaju isti smer kao i prednji, ali ovoga puta pod maksimalnim uglom od 2°. Ovakva efiksanost ne odražava se preterano na udobnost, bez obzira što su na testiranom vozilu pneumatici bili dimenzija 225/45 R18 (serijski 215/50R17). Nažalost, integralno upravljanje nije uvek u serijskoj opremi (jeste za 2.0 dCi/180 GT), a doplata iznosi oko 2.000 evra.

Zahvaljujući kupeovskoj formi, preglednost pozadi prilično je smanjena
Peugeot 407 Coupe predstavlja impresivan admiralski brod, koji sigurno jedri asfaltiranim pučinama

I tu, gde se Laguna pokazala možda u najboljen svetlu (krivudavi putevi i gradska vožnja), ogromni 407 ponaša se kao “slon u staklarskoj radnji”. Osim što je servo upravljač veoma težak prilikom parkiranja, poluprečnik okretanja iznosi preko 12 m! Pored toga, njegov «nos» štrči bezmalo jedan metar preko prednjih točkova, pa ko loše proceni visinu trotora, brzo će ga deformisati.

2+2 nije uvek 4
Direktno izvedeni iz limuzina, naši protagonisti ipak imaju atraktivniji enterijer, bez da mogu kompletno da sakriju svoje poreklo. Kod 407 Coupe, komandna tabla distancira se samo drugačije izgraviranim instrumentima, no uz doplatu, može biti presvučena kožom, što i te kako doprinosi prestižu.

Odličan utisak ostavila su snažno profilisana sedišta, retko udobna i sa preciznim elektro-podešavanjem
Veliki prepust napred zna da bude problem prilikom parkiranja blizu ivičnjaka

Najimpresivnija su, ipak, snažno profilisana sedišta, retko udobna i sa “u milimetar” preciznim električnim podešavanjem. Ukoliko treba nekoga propustiti na zadnju klupu, dovoljno je samo povući ručicu na naslonu, te oba prednja, uz pomoć par elektromotora, polako skliznu unapred.

Pristup je, dakle, jednostavan kroz ogromna i teška vrata, no pozadi, ne treba očekivati čuda. Viši od 1,70 cm, glavom dodiruju veoma zakošeno zadnje staklo, za razliku od Lagune, gde se mogu smesti i za desetak centimetara više osobe, pod uslovom da se prednja sedišta pomere unapred. Za uzvrat, prtljažnk je kod oba vredan tog imena, mada je utovarni prag veoma visok, posebno kod 407. Po želji, moguće ga je i povećati, ali kod Lagune to je mnogo jednostavnije, potezanjem ručica na bokovima prtljažnika (nasloni se automatski obaraju). A kada smo kod praktičnosti, recimo da Renaultova ključ-kartica “slobodne ruke”, zaista olakšava život vozaču, posebno kada su mu pune ruke!

No, vratimo se opet vozačevom radnom mestu, jer ovakva vozila i jesu prevashodno namenjena njemu. Ergonomija komandi kod 407 zaslužuje samo jednu kritiku, i odnosi se na poziciju električnih komandi podizača prozora. Smeštene su pretrano unazad, tako da se svaki put leva ruka mora neprijatno izvrnuti u laktu i ramenu, ne bi li se dohvatili. Nisu nam se previše svideli ni nebrojeni “dugmići” na centralnoj konzoli, potpuno u suprotnosti sa ogoljenom komandnom tablom kod Lagune. Malo više originalnosti, zaista ne bi bilo na odmet, bez obzira što ima fantastičan kožni upravljač, “podrezan“ odozdo, i kratku ručicu menjača od aluminijuma, po ugledu na nožne komande. Za žaljenje je što Renault nije upotrebio ovaj plemeniti materijal i za središnju konzolu.

     
 
Uprkos pojačanju sa 138 na 163KS, 2,0 HDi još uvek zaostaje za Renaultom

Zaključak
Ukoliko ste nakon gore pročitanih redova, definitivno odlučili da se jedan od ova dva Francuza nađe u vašoj garaži, na računu ili u “slamarici”, morate imati barem tridesetak hiljada evra. Zahvaljujući promotivnim cenama, Laguna 2.0 dCi/180 GT osetno je jeftinija, što znači da je početkom decembra 2009, koštala 31.000 evra. Za 407 Coupe 2.0 HDi/163 KS, neophodno je dodati nekih 3.500 evra, no ovo treba uzeti sa malom rezervom, jer dole potpisani nije detaljno analizirao i upoređivao serijsku opremu. Testirana vozila osetno su skuplja, jer je, recimo, Pežo bio u najvišem završnom nivou Feline, dok je Reno Laguna imala dosta dopunske opreme (oba u Francuskoj koštaju bezmalo 40.000 evra). No, nema bojazni da i kod osnovnih verzija nedostaje nešto od neophodne opreme - za navedu cenu podrazumeva se da dobijate automatski klima-uređaj sa dve zone podešavanja, regulator i limiter brzine, sistem za automatsko uključivanje svetala i brisača, kvaliteni Hi-Fi uređaj, ESP, “šumu” vazdušnih jastuka, itd…

odnos udobnost/ponašanje na putu,
akustična izolacija kabine,
osetno bolje karakteristike novog 2.0 HDi

nezgrapan u gradskoj vožnji,
odnos spoljašnje dimenzije/unutrašnji prostor,
cena

Peugeot 407 Coupe 2,0 HDi/163

Motor
Tip/broj cilindara turbo dizel, redni/4
Radna zapremina ccm 1997
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common-rail
maks. snaga kW/KS/o/min 120/163/3750
obrtni moment Nm/o/min 340/2000-3000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata kupe/5/3
D x Š x V mm 4815x1868x1399
međuosovinski razmak mm 2725
masa vozila/nosivost kg 1700/350
zapremina prtljažnika l 400
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 215/55 R17
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 9,1
maksimalna brzina km/h 210
prosečna potrošnja l/100 km 5,4
Cena (u EU) € oko 40.000

Slična im je i prosečna potrošnja. Na kraju testiranja, putni računar kod 407 pokazao je podatak od 8,2 litre, što je za par decilitara manje nego li kod Lagune. No, pri temperamentnoj vožnji, bilo po gradu ili izvan njega, odmah se prebaci 10 litara.

Nakon što je dugi niz godina ostavio Peugeot da vlada domaćim tržištem kupea, Renault se vraća na scenu ovom atraktivnom Lagunom, koja očito želi da se dopadne i kupcima sa druge strane reke Rajne, što je uostalom cilj i “buržujskog” 407. Iako nisu toliko rafinirani i prestižni kao nemački predstavnici, svakako zaslužuju pažnju, a jedini problem eventualno je u predrasudama. Nisu retki ni Francuzi koji su pošteno priznali da bi pre investirali u, recimo, jedan Audi A5, bez obzira što su bili impresionirani udobnošću i raskošem Peugeota, odnosno, ponašanjem i karakteristikama Renaulta.

Tako bismo mogli i rezimirati - okretnija, temperamentnija i jeftinija Laguna, bolje je prilagođena mlađim vozačima i gradskoj vožnji, dok je 407 impresivan “admiralski brod”, koji sigurno “jedri asfaltiranim pučinama”.

iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković
perica.rajkovic@vrelegume.rs
8047
Postavljeno: 17.03.2010

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Milan
17.3.2010 00:12
3
0

Ovde je valjda svima jasno ko je ekskluzivniji i sa vise stila.

don
17.3.2010 23:46
1
4

@Milan
Pa ni jedan! To ti je kao u nasoj politici kad ides da glasas, ne glasas za boljeg nego glasas za manje losijeg.
Smesno

Milan 2
18.3.2010 01:26
4
2

Peki konacno da docekamo i ovaj dvoboj. Znas da nesto ne volim Pezo, ali eto za pohvalu je ovaj novi motor i sto ti kazes konacno su ga preradili i pojacali mu snagu. Da i eto najzad da i u Pezou covek kad sedne za volan ima cistu i jasno vidljivu instrument tablu bez nekog ususkavanja potrebnih informacija.
Ipak, mislim da je Laguna daleko lepse uradjena spolja, a pogotovo iznutra gde deluje nekako modrenije, agresivnije i sa vise stila uradjena od Pezoa. Naravno zar je potrebno trositi reci na cuvene dCi motore koji su sjajni. Mislim da Reno posle BMW-a ima najbolji 2.0 turbodizel motor.
Sad neko moze da voli ili ne francuze, ali je cinjenica da vise uopste ne zaostaju za nemcima, cak stavise, recimo Opel im ne moze ni prici, mada sad mozda vredjam Reno ovom uporedbom. Pozz..

Dejan Matic Lazarevac
19.3.2010 08:46
2
4

Samo da dodam da je renault došao mnogo kasnije od peugeot-a na svetlost dana.
Tj. napraviš ti kuću, ja sačekam, pa napravim još veću i lepšu.
To je najlakše. Najbolje da su izašli u isto vreme pa da svako pokaže šta ima do tog trenutka, sa istim mogućnostima.

Milan 2
19.3.2010 13:46
4
2

@Lazarevac
Za tvoju informaciju, motor koji se sad nalazi u Pezou je najnoviji moguci, pojavio se pre par meseci, a onaj u Renou je daleko pre njega izbacen. Treba znati da Pezo NIKAD ne moze da parira jednom Citroenu i Renou. To ti je kao da u nemackoj uporedis BMW i Audi sa Opelom. U tom slucaju naravno Opel je Pezo u francuskoj.

libra-fiat
22.3.2010 14:51
3
0

...Zar Peugeot i Citroen nemaju iste motore..?

Dejan Matić Lazarevac
23.3.2010 11:26
4
3

@ Milan 2

Peugeot nikad ne može biti kao citroen???
Imaš li ti mozga???
Kakva je ovo glupost???
Pa citroen je pod palicom Peugeot-a!!!!!!
A renault kaska za PSA (peugeot-citroen) grupom
Cena govori sve!
I najvažnije pitanje za tebe je jel tebi motor jedini razog zbog koga su na testu ova 2 auta???

Milan
23.3.2010 23:44
5
1

Dejane,pa ne znam kako to Renault kaska za PSA.Pre bih rekao da idu u korak jedan sa drugim.Sto se tice motorizacije i tu se ne moze reci ko je pobednik-oba proizvodjaca imaju odlicne dizel motore od 2 litra,a sada oboje imaju i od 3l i ne zna se koji je bolji.Sto se ovog uporednog testa tice tu je Renault ipak u prednosti pre svega zbog dizajna.

Franco
24.3.2010 13:17
2
4

"Sto se ovog uporednog testa tice tu je Renault ipak u prednosti pre svega zbog dizajna."

Dizajn je pitanje ukusa, a ukus je krajnje subjektivan pojam.Meni je, recimo, ovaj Pezo 100 puta ljepsi od Lagune...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: