Online plus

UBER

U koži UBER vozača

U razvijenim zemljama gubitak posla često nameće prekvalifikacije i razne kurseve, kako bi se izbegao Biro za zapošljavanje i brzo pronašle nove aktivnosti. Profesionalni vozač jedna je od na prvi pogled interesantnih alternativa, posebno ukoliko se živi u prestonici turizma zvanoj Pariz


Nakon više od četvrt veka boravka i radnog staža u Gradu svetlosti, dole potpisani okusio je "Chomage" (nezaposlenost)! Postao sam tako po prvi put "Chomeur" (čita se šomer), što u Francuskoj označava osoba koje je na Birou za zapošljavanje, od kojeg dobija nadoknadu od nekih 75 % od neto plate koju je imao u proteklim godinama. Ukoliko je osoba mlađa od 55 godina, ima pravo na maksimalno dve godine ove nadoknadne, odnosno tri za starije, kao u mom slučaju. Lepo, kažete, sasvim dovoljno da se jadni Chomeur snađe, odnosno pronađe novi posao. Tačno, samo kada je istih oko pet miliona (samo u Francuskoj), i kada vas sa 45-50 godina smatraju otpisanim za profesionalne aktivnosti, šta može da očekuje moja malekoste sa desetak više? Ništa ili gotovo ništa, posebno jer Biro za zapošljavanje, suprotno svom imenu, nema nikavu ulogu u traženju posla. Funkcija ove institucije je savetodavnog i administrativnog karaktera, s tim da ima sva prava da proveri da li ste aktivni u traženju profesionalnih aktivnosti, i da u vam u suprotnom privremeno ili trajno ukine pomoć. OK, pa kad je već tako, rekoh sebi pre par godina, opet ćeš morati u školu Rajkoviću...

Kako se rodio UBER u Parizu
Ne tako davno, recimo 2015. godine postojala je ogomna potražnja sa profesionalnim vozačima, jednim delom i zbog fenomena zvanog UBER. Ova američka kompanija započela je 2012. godine ekspanziju u Francuskoj, a sve zbog nedovoljnog broja taksi vozila u Parizu. Priča vam je možda poznata (ko zna koliko je istinita), navodno je osnivač kompanije izvesni Travis Kalanick 2009. godine bio u Parizu na nekakvom salonu, i u nemogučnosti da uhvati taksi (ima ih 19.000 registrovanih), po povratku u Kaliforniju odlučio sa još par prijatelja da napravi mobilnu aplikaciju koja "svima omugćava da budu taksisti". Da se razumemo, ideja je nova, iako u svim razvijenim zemljama već decenijama postoje specijalizovane kompanije za prevoz putnika. Da, samo ove su funkcionisale po principu rezervacije (telefon ili mail) i uglavno su bile namenje imućnoj klijanteli. Znate ono doček na aeodromu, vožnja do hotela sa pet zvezdica, pa do elitnih butika i renomiranih restorana. Poveden tom idejom, uz finansijsku pomoć bivše firme (imali su obavezu da mi plate prekvalifikaciju nakon otkaza), upisao sam se u renomiranu školu "Chabe limousine", za bagatelnih 3.500 evra i staž u trajanju od 3 meseca. Po završetku kursa, ukoliko su prođu testovi iz poznavanja istorije, turizma, engleskog, vožnje..."đaci" dobija profesionalnu dozvolu nazvanu VTC (voiture de transport avec chauffeur), ili u prevodu automobil za transport sa šoferom.

Sve je striktno pod kontrolom države, počevši od lekarskog pregleda i provere da li je kandidat osuđivan, pa do izdavanje dozvole od strane francuske prefekture.

Dolazak Ubera uneo je pometnju u sve strukture, iz prostog razloga što su šoferi mogli postali svi koji su u džepu imali vozačku dozvolu, pa čak i bez nje...



Krenimo redom. Nakon USA, Francuska je bila praktično prva evropska država gde je Uber započeo svoje aktivnost. U startu, u Parizu je bilo registrovano svega šezdesedak vrhunskih limuzina koje su koristile njegovu aplikaciju. Podrazumeva se da Uber nije zaposlio svoje šofere i kupio lumuzine, već je, kao i dan danas, sklopio ugovor sa specializovanim firmama. Ove dakle poseduju sve neophodno (vozila i vozače), a Uber obezbeđuje klijente. Dve godine kasnije, američka kompanija lansira UberX, odnosno ekonomičniju verziju aplikacije, koji nudi iste usluge ali sa manje prestižnim automobilima i uz nižu cenu.

Sam svoj gazda
Ekspanzija se nastavlja 2014 god, kada se pojavio UberPool, koji dozvaljava vožnju više putnika, "pokupljenih" usput, sa još popularnijim cenama. No vrhunac "bezobrazluka", koji je pokrenuo talas štrajkova i sukobe sa taksistima, nastupio je 2015 godine, lansiranjem aplikacije UberPOP! O čemu se radi? E uz ovu aplikaciju bukvalno svako je mogao postati šofer, sve što je trebalo je privatni automobil (bilo koje kategorije i starosti) i smartfon.

Dakle ukoliko želite dopunsku zaradu, nista lakše do uskočiti u svoj automobil i recimo vikendom prevoziti turiste i mlade koji izlaze iz diskoteka (perod kada hronično nedostaje taksista)

Cena vožnje je skoro simbolična, na nivou jednog pića...



Ovo je bila kap koja je prelila čašu, udruženje taksista i pre toga je sa podozrenjem i negodovanjem gledalo na ovakav vid nelojalne konkurencije. Usledile su blokade puteva i aeodroma, tuče sa Uber i VTC vozačima i paljenje vozila, ma pravi mali građanski rat, koji je naterao tadašnju Vladu da se umeša. Ukoliko ste se stavili na stranu Ubera, znajte da je vožnja jeftinija jer Uber državi u kojoj radi (osim SAD gde je registrovan) ne plaća porez. Kada od taksi cene odbijete poreze i doprinose, cena je približno ista, odnosno u određenim okolnostima (o tome malo kasnije) i znatno viša. Drugim rečima, taj deo vaše vožnje koji ne platite (budžetu svoje države, kroz porez) plaćaju svi ostali poreski obveznici. Upravo to je najvažniji razlog zbog kojeg su Uber zabranili u mnogim gradovima u EU ali u SAD...

Ma baš me briga za porez, neka država brine o tome, može da kaže svaki korisnik Ubera, ili bilo koje druge slične aplikacije koja propagira "slobodnu vožnju".

Utaja poreza nije jedina problematična stavka, tu je pre svega pitanje bezbednosti samih korisnika



U slučaju saobraćajke, odnosno povrede putnika, ovi nemaju ni približnu pravnu zaštitu kao u regularnom javnom prevozu. No francuske vlasti nisu želele biti radikalne kao u pojedinim evropskim državama, te su ubrzo zabranile samo UberPOP, i ujedno uvele malo više reda u čitavu delatnost. Radi se pre svega o strožijoj kontroli vozača, koji od 1. aprila ove godine moraju posedovati gore navedenu VTC dozvolu. E tu na scenu stupa moja malenkost, koja se odazvala na jedan od brojnih oglasa...

Car sweet car
Na prvi pogled sve deluje privlačno! Vozač je uredan, sako i kravata su često obavezni, vozi čistu limuzinu uglavnom u D segmentu i obećana mu je pristojna plata. Pažnja, rekao sam vozač, a ne Uber vozač, jer Uber i dalje daje samo jedna aplikacija « u digotal oblacima », za koju uzima 25 % od cene vožnje. Dakle, lepo potšišan i "ušminkan", otišao sam na randevu sa vlasnikom jedne omanje firme od desetak vozača, sa 7-8 vozila. Dočekaše me kao Mesiju, jer sve se dešava upravo u trenutku kada na snagu stupa zakon o obaveznoj profesionalnoj dozvoli VTC. Par vozača odmah je izgubilo posao (nisu je imali), te se već sutradan nađoh u jednom crnom VW Passatu, vidljivo obeleženim specijalnim crvenim nalepnicama na prednjoj i zadnjoj "šoferšajbni". Da se razumemo, nisam baš početnik, tokom kursa u navedenoj školi imao sam mesec dana prakse, kada sam išao po pojedine klijente sa unapred pripremjenim putnim nalogom. Ovo je vrlo važna stavka, bilo koji privatni šofer, sa ili bez Uber aplikacije, mora da ima dokaz da je putnik poručio vožnju! To je i principijalna razlika u poređenju sa taksistima, koji mogu da ih "pokupe" bilo kada i bilo gde!

Privatni šofer ne sme da ukrcava putnike nasumice, njegova vožnja u 99 % slučajeva unapred je plaćena kreditnom karticom



Dakle zaposlen sam u potpuno legalnoj i registrovanoj firmi, koja može da ima svoje sopstvene klijente, no u nedostaku istih koristi Uber aplikaciju ili neku drugu (sada ih ima poprilično). Kako je dobiti? Lako, dovoljno je otići u predstavništvo Ubera, nakon provere podataka (VTC dozvola), instalira se program na smartfon. Ko ima volje i mogučnosti da otvori sopstvenu firmu, nakon što se registrovao i nabavio vozilo, može se isto tako obratiti Uberu i koristiti njihovu aplikaciju. Priznajem, jedno vreme sam se zanosio ovom idejom, no u tom slučaju odmah gubim pravo na nadoknadu sa Biroa za nezaposlene.

Čim se postane "mali privatnik", država ostavlja građanina da se snalazi kako zna i ume



A konkurencija je ogromna, nebrojeni su slučajevi čistog "preživljavanja", nakon sto se poplaćaju svi troškovi... Prihvatanjem posla pošteđen sam te brige, jer firma koja me je zaposlila daje vozilo, gorivo i klijente, moje je "samo" da vozim. Da, da ali bez minimalne i zagarantovane plate, radi se isključivo na procenat! A procenat je mali, nakon što se Uber "ogrebe" za navedeni deo, od onoga šta ostane mojih je 30 %. Kako su mi odmah stavili do znanja, da bih bio profitabilan za "gazdu" i sebe, dnevno treba da zaradim oko 200-250 evra. U startu to mi nista ne znači, jer ne znam cene vožnje.

Vrlo brzo sam se uverio da u kolima moram provesti barem desetak sati, i to 5-6 dana nedeljno ukoliko želim biti « profitabilan »

Dan prvi
Piter (tako me zovu u Francuskoj), da li više volite da radite danju ili noću, upita me big Boss? Ma kakva noć, noć je za spavanje, mator sam za ja te egzibicije. OK, onda krećes oko 06 časova ujutru, pa ćeš u 18 h predati vozilo kolegi, jer "veslate" u dvojcu.

Jadan VW Passat, ne gasi se praktično 24 sata, nakon nepunih godinu dana na kilometar satu već je 80.000 km. Zaista sjajno se drži, sedišta nisu razvaljena, motor živahan a amortizeri pristojno apsorbuju udarne rupe i "ležeće policajce"



Pored automobila, neophodno sredstvo za rad je i smarfon. Ugrađenu aplikaciju treba staviti u On-line poziciju, da bi samo par minuta kasnije telefon zazvonio. Mora se reagovati odmah i potvditi prijem, inače nakon 5-6 sekundi aplikacija će pronaći drugog vozača u blizini. Na ekranu se vidi samo ime potencijalnog putnika i njegova pozicija, ne i gde želi da ga prebacite. Posve namerno, jer je u prošlosti i ovo bilo vidljivo, te su vozači odbijali nerentabilnu vožnju. Čim se potvrdila vožnja, na scenu stupa još jedna aplikicija, poznata po imenom Waze (satelitska navigacija), koja vozača u metar tačno navodi do klijenta. U trenutku kada se potvrdi prijem putnika u vozilo, odmah se pojavljuje i adresa na koju ide, opet sve sihronizovano sa satelitskom navigacijom na telefonu. Prosto kao pasulj, tim bolje, jer sam potpuno izgubljen na periferiji Pariza, gde ni nakon tolikih godina boravka nikada nisam kročio. Kažete čudno? Pa i nije, ukoliko se zna da Pariz ima skromnih 2,2 miliona stanovnika, no sa okolinom, površine recimo kao Vojvodina, čak 12-13 miliona.

Vozač koji koristi Uber aplikaciju može da vozi gde hoće, no kako sam je uključio odmah po polasku, kontaktiraju me korisnici u okolini.



Putnici meni znaju dosta toga, zapravo mnogo više nego ja o njima. Uber im je prosledio moje podatke, hobi i ocene, koje i oni daju po završetku vožnje. Uzgred rečeno, pokupio sam samo "petice" i komentare u stilu profesionalac, ljubazan, uslužan.., što i nije čudno jer sam neposredno pre ovog posla radio dve godine kao recepcioner, u hotelu sa 4 zvezdice. Klienti ko’ klienti, ima ih simpatičnih, brbljivih, čutljivih, nervoznih, u večitoj žurbi, domaćih, stranih..., na vozaču je da se adaptira datoj situaciji. Mogu ostaviti i bakšiš, kako u novcu, tako i preko aplikacije, koji u potpunosti ide vozaču. No prvih par dana daleko sam od željene norme, iako sam dnevno uradio 15-20 vožnji. Gde je problem?

Saobraćaj ubija moral i zaradu, jer za par kilometara često treba 15-20 minuta, za šta će klijent platiti nekih 7-8 evra



Ako želim zaraditi za hleba i vode, moram biti brži i efikasniji, što za sobom povlači saobraćajne prestupe, odnosno kazne i gubitak bodova. Tek da se zna, u Francuskoj ih je maksimalno 12, i za čas se izgubili nekoliko. Od prekoračenja brzine u gradu (ograničenje između 30 i 50 km/h), pa do crvenog svetla, nepropuštanja pesaka i vožnje autobuskim trakama.

Zakon je jasan, privatni vozač ni u kom slučaju nema pravo da vozi žutom trakom javnog prevoza, za raziku od taksista. Kazna iznosi 4 poena i 135 evra!

Peki UBER radi kao dragstor
Opa bato, po svemu vidim da ću morati da radim 10-12 sati dnevno, želim li jednu prosečnu platu od nekih 1.700 - 1.800 evra. Mnogo, posebno u gore navedenim uslovima, uz sve moguće rizike koje nosi posao. Mislim pre svega na "saobraćajke", jer se dnevno "skokne" i više puta do dva aeodroma, udaljenih tridesetak kilometara od Pariza. Tako opet dolazimo do prednosti koje imaju taksisti, koji mogu da sačekaju i uzmu nove putnike, ne i ja. Kako sam nekoga dovezao moram nazad, jer osim što nemam nalog (kontrole su stalne i nemilosrdne), moja vožnja nije ništa jeftinija od njihove, naprotiv. Naime, ukoliko ste u poseti Parizu, znajte da od pre koju godini regularni taksisti (ne računam divlje) imaju fiksnu tarifu aeodrom/Pariz i obrnuto, u visini od 55 evra (par evra više-manje u zavisnosti od broja putnika). To nije slučaj sa Uberom, u zavisnosti od doba dana, potražnje, raznih događaja (sajmovi, manifestacije i slično) i štrajkova, mogu da podignu cene višestruko. Upravo to je bio moj slučaj, nezadovoljni najavljenom privatizacijom železničari su stupili u visemesečni štrajk (sa prekidima naravno), što je dovelo do totalnog kolapsa u saobraćaju. Ma pravi haos, zbog čega sam poželeo da probam i noćni rad. OK Piter, nema problema veli moj gazda, važno je da donosiš novce... Promenih tako i vozilo, umesto Passata eto me u BMW-u Serie 2 Active Tourer, tvrdom i neudobnom! Vozačevo sedište je u poređenju sa onim kod VW potpuno razočarenje, a i putnici nazad su kao na drvenoj klupici. Podrazumeva se da oba vozila imaju automatske menjače, apsolutno neophodne za ovakve aktivnosti. A klijenti pitate?

Radnim danom i do ponoći klijenti su normalni, često simpatični turisti, dok za vikend skupljam pijane i drogirane klince



Hoće li neko prosuti izlučevine iz želuca u vozilo, moj je najveći problem, ukoliko se vec nisu "upiškili". Strasno, nemam ja više ni snage ni stomak za sve to, posebno jer sam u pet ujutru između sna i jave! Nakon početnog entuzijazma sve više sam skeptičan i ubeđen kako nije ovo posao za mene. Da sam mlađi desetak godina, što da ne, ovako.... Osim toga, za par meseci garantovano ću se naplaćati kazni i izgubiti dozvolu, živce i privatan život, a možda ću ga daleko bilo i nekome oduzeti nepažnjom...

Volim da vozim, nakon 20 godina bavljenja dopisničkim radom, više stotina predstavljenih vozila, 40 godina vozačkog iskustva i ko zna koliko stotina hiljada pređenih kilometar, "bacam peškir u UBER ring"!



Očekivao sam više, tačnije nadao sam se vožnji u skladu sa imenom "Chauffeur prive". Da, zalomilo mi se da provedem i jedan dan vozeči važnog gospodina po gradu i na aeodrom, no u većini slučajeva sve se svodi na trku sa vremenom. Toalet, topli obrok i pauza da se isprave leđa, misaona su imenica, posebno kada su mi uvalili i gore navedenu aplikaciju UberPool. Setite se, više manje usput skupljaju se razni klienti koji idu u istom pravcu, koji se na kraju posvađaju ko ima prioritet. Zahvalio sam se tako poslodavcu nakon dve sedmice rada, i vratio na Biro za nezaposlene. Još jedno iskustvo više, pitam se samo koliko će ih još biti i šta je sledeće? A Pariz je toliko lep kada ste...turista!

Tekst i slike: Perica Rajković
5948
Postavljeno: 26.04.2018

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 27.05.2018

Modeli CR7
Tekst sa video prilogom!

Bogati fudbaleri, prelepe žene i još skupoceniji automobili – “sveto trojstvo” današnjeg sportskog džet seta. U susret Svetskom prvenstvu koje će polovinom juna početi u Rusiji, predstavićemo šta voze poznati fudbaleri, kao i pojedini srpski reprezentativci. Počećemo od verovatno najboljeg – Cristiano Ronaldo i njegova neprocenjiva kolekcija automobila.


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 24.05.2018

Šta vozi Papa?

Da je Papa jedna od najprepoznatljivijih ličnosti na planeti, to je neosporno. Samim tim, vatikanski vozni park budi radoznalost ljubitelja automobilizma


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.05.2018

Revolucija na dva točka i malo elektrike

„Točak je kao i krilo, pre svega simbol premeštanja, oslobađanja uslovljenosti mestom i onog duhovnog stanja koje od njih zavisi.“Rečnik simbola - Alen Gerbran i Žan Ševalije


VOŽNJA BEZ KAZNI

07.05.2018

Bodo Bušman i Brabus

04.05.2018

UBER

26.04.2018

Vladimir Putin Tekst sa video prilogom!

23.04.2018

Donald Trump

17.04.2018

Elektrifikacija četvorotočkaša

14.03.2018

BMW M5

30.01.2018

Tržište novoregistrovanih vozila u Srbiji 2017

18.01.2018

Tržište novih automobila u Srbiji 2017. po segmentima i modelima

16.01.2018

Premijere 2017.

05.01.2018

Istorija Pinap devojaka

13.12.2017

Obijanje vozila

01.12.2017

Pripremite automobil za zimu

17.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

14.11.2017

Superautomobili 1993

23.10.2017

Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

Pitanje
26.4.2018 14:49
26
0

Ovo me podseca kao ono kada je Surda kupio auto da bude taksista.Lepa prica!

Enzo
26.4.2018 15:49
21
5

Hvala za iskren tekst. Poludim kada u našim novimama vidim kako u GER/FRA/SWI: Vaaaape za ovim radnicima, plata je 3500 evra, a neće niko!

Šta tačno lažu naše novine? Za početak, zaokružuju na veću cifru. Bruto platu... I porez se plaća na kraju godine (analogan našem porezu na ekstra profit) tako da od te neto plate treba odbiti još 10%.

Mogućnosti za sitne poslove su u granici između nikakvih i nemogućih. Tako da sve u svemu - ništa posebno, spektakularno bolje nego u Zapadnoj Yugoslaviji. I za najmanje 20% ljudi iz Istočne Yugoslavije potpuno neracionalno

khm
26.4.2018 19:00
27
0

Vao, drago mi je da sam ovo procitao.
Hvala za tekst. :)

don
26.4.2018 20:13
26
5

Auu,Perica brale.odličan tekst, ali znam kako ti je.svi mi u tuđini prolazimo kroz isto, samo što sam unaprijed znao sta te ceka i kako ćeš zavrsit, samo je pitanje koliko ces izdržati.
Mislio sam da te je dopalo da voziš kola nekog konzulata, al procitah ovo pa mi je jasno.
Imal posla u stampariji?
Da parafraziram peru detlića:Da je Perica snimao video za svako testirano vozilo za svoj YouTube kanal,svega ovog ne bi bilo.

Dagan
26.4.2018 21:44
9
1

Gde god da si kao turista, uvek je lepo! :) Voznju od bulevara Saint Germain do aeodroma Bove za suprugu, bebu i mene platili smo 145e. :) Ima tu da se vozi poprilicno (oko 85km). Kada god smo bili u Parizu i koristili taxi, uvek su bila gotovo nova vozila, evropskih brendova volvo i mercedes. Mercedesov kombi V-klase me je odusevio. Trenutno smo u USA i koristimo usluge ubera i lyfta. Lyft je mnogo bolji i jeftiniji je malo od ubera. Zaposleni koji rade kao uber vozaci, imaju obicaj da vas kao putnika pitaju koliko su Vam naplatili za voznju. Dosta su cesti slucajevi da uber vara vozace sa cenom voznje. Vozacu izadje jedna cena dok putnik placa drugu. :D Zbog toga i mnogi prelaze da voze kao lyft vozaci ili uz uber dodaju i lyft opciju pa voze za obe firme.

Dagan
26.4.2018 21:46
3
1

Gde god da si kao turista, uvek je lepo! :) Voznju od bulevara Saint Germain do aeodroma Bove za suprugu, bebu i mene platili smo 145e. :) Ima tu da se vozi poprilicno (oko 85km). Kada god smo bili u Parizu i koristili taxi, uvek su bila gotovo nova vozila, evropskih brendova volvo i mercedes. Mercedesov kombi V-klase me je odusevio. Trenutno smo u USA i koristimo usluge ubera i lyfta. Lyft je mnogo bolji i jeftiniji je malo od ubera. Zaposleni koji rade kao uber vozaci, imaju obicaj da vas kao putnika pitaju koliko su Vam naplatili za voznju. Dosta su cesti slucajevi da uber vara vozace sa cenom voznje. Vozacu izadje jedna cena dok putnik placa drugu. :D Zbog toga i mnogi prelaze da voze kao lyft vozaci ili uz uber dodaju i lyft opciju pa voze za obe firme.

moron
27.4.2018 11:03
24
0

Svako malo Peki pokušava da mi ogadi zapadnu demokraciju ...
Izvinjenje za cinizam.
I hvala za veoma iskren tekst.

Enzo
27.4.2018 23:49
12
1

@moron

Prve godine ti bude sjajno, pitaš se što ranije nisi došao.

Druge ti bude ravno. Nema stresa, nema politike, ima para kao nikad. Zen.

Treće vidiš da je i tu gde si došao zapravo vrlo glupo, samo na drugi način. I pitaš se za čim si tačno žalio, pa si rešio da dođeš pre 3 godine i pitaš se gde ti je bila pamet.

Za ostale sezone moraš da pitaš Pekija ako hoće da prizna :D

miki
28.4.2018 18:09
5
2

Ako ne morate na posao svaki dan, 75% ili 100% ne menja mnogo (uglavnom, hocu da kazem nadam se da je tako). G. Rajkovicu odmarajte se i uzivajte u gradu svetlosti ali i u okolini. Nadam se da vam zivotni saputnik radi pa da ste sa te strane osigurani.
Otkrivajte sve ono sto niste mogli zbog jurnjave za prezivljavanjem u poslednjih 25 god.
Koliko sam (u)video, najveci problem ljudi koji ostanu bez posla je panika koja ih uhvati. Imate velike 3 godine da se odmorite i presaberete i preusmerite. Neki imaju vreme mereno nedeljama a to je bas tesno.
Sve najbolje u narednim aktivnostima a mi sada ocekujemo cesce i temeljnije testove posto, jelte, hmmm, mozete da nam to priustite.

Bosko
28.4.2018 18:21
9
1

Predposlednja fotografija. Prvi put da vidim policajce da rade nesto korisno.

arkadije
30.4.2018 22:54
5
5

vrati se care. radices za minimalac, 12-16 sati. organizovane eksurzije uz sendvic i sok,daji ti i zastave da mases. potpisaces da neces strajkovati. zdravsveno ne postoji,sve kod privatnika. pelene kupujes sam

Peki
01.5.2018 09:59
12
1

@Arkadije, za pelene je jos rano, kao i za povratak... Inace vrlo dobro znam "prednosti" naseg politickog i ekonomskog sistema, u tekstu sam hteo da docaram jedan drugi, francuski! A ti ako verujes da je ovaj "moj" savrsen, i ne zelis da mases zastavicama i ides na placene eksurzije, imas preko Wizzair kartu u jednom pravcu za samo 50 evra. Mene nije imao ko da doceka, ali izaci cu ti u susret i eto me na aeodromu sa test automobilom, ne sa UBEROM :-))
Cak cu te i odmah odvesti kod jednog prijatelja na gradiliste, imas smestaj i hranu dzaba (nisu sendvici vec baget i najeftinija salama + pivo), samo vuglis 12 sati dnevno dzakove sa cementom na 6 sprat (bez lifta naravno) i iskazujes svoje artisticke talente sa farbom po zidovima iz 17-18 veka. Naravno sve je na crno, a ako nedaj boze slomis vrat pentrajuci se po stepenicama, tvoj problem, sto nisi pazio. Ne mozes ni kod privatnog doktora ni u drzavnu bolnicu, vec na granicu. Kolege su ti cista egzotika, Alzirci, Marokanci, Sirijci, Turci, Bugari... a mozda se zalomi i po koji nas, tek da imas sa kim da progovoris par reci. A ako nista ne potrosis mozda mozes i da skupis koju kintu i posaljes familiji u Srbiju... To je ta "lepsa" strana ovog sveta kada se ne snades, kao i lepsa strana naseg, u Srbiji, koju si mi ti naveo. Na svu srecu, postoje i ovde i kod nas jedna druga, znatno pozitivija, o kojoj necemo sada. Mnogo toga zavisi od nas samih, zar ne?
Pozzzzz

arkadije
01.5.2018 18:40
5
3

Dragi Peki,pelene koriste radnici,nema odmara za wc. Preko sporta kojim se bavim,bio sam u tzv. Formula hostelima u FR, znam koji radnici rade na gradjevini,slusao sam da odredjenima daju maksimalno sleper da voze zbog intelekta,ne smem detaljitasti zbog NVO u Srbiji. Ocaj u kojem smo 80-85% je strasan,UBER je nista. Postujem tekst,nije namera omalovazavanje nego satira nase sredine i komparacija

Peki
01.5.2018 21:06
11
0

@Arkadije, komentar sam i shvatio kao satiru. Naravno da ima neuporedivo gore od UBERA, biti njihov sofer je vec nesto u zivotu... Za to sa pelenama znam (iako sam pogresno shvatio da su za mene...), ali iskreno receno ne razumem, kako drzava, drusto i na kraju sami radnici ne preduzimaju nista??? Dans je u Parizu bio pravi mali gradanski rat (baci pogled na izvestavanje media), prvomajski protest sindikata pretvorio se u otvoreni sukob mladih levicarskih "anarhista" sa policijom, koja brani "ustavni poredak". I veruj mi na rec, zbog znatno manjih socijalnih problema od onih u Srbiji... Znas kako se kaze, imamo tacno toliko koliko vredimo i zasluzujemo, krivce ne treba traziti sa strane. Ovo se naravavno odnosi i na moju malenkost, ko mi je kriv sto nemam firmu sa par desetina sofera...
Pozdrav

DC
02.5.2018 15:42
9
1

Pozdrav Peki i od mene, znam nije me bilo dugo ali ovaj tvoj clanak me je povukao. Izvanredna prica, iako ne sa srecnim krajem, no koji sam iskreno i naslucivao, naravno ne zbog tebe licno vec sto koliko-toliko, na srecu iz druge ruke, znam o kakvom se poslu radi.

Svojevremeno, kada ne da nije bilo Ubera nego je i internet bio tek u jaslicama, bio sam dosta dobro sa nekim taksistima. Radili su smene od 12 sati, njihovi Mercedesi W124 250 diesel automatic nisu gaseni osim kada su na servisu i godisnje su prelazili po 100-120000km. No bio je to Kipar devedesetih godina proslog veka i svi koji nisu bili gazde vec su morali da rade za druge su krvavo zaradjivali svoj hleb.

Ono sto me najvise iznenadjuje u tvojoj prici je to da Evropska Unija, koja ima izuzetno stroge propise koji do najsitnijih detalja definisu radne sate vozaca kamiona i autobusa, koja krsenje istih najstrozije sankcionise, istovremeno nema nikakav vid kontrole za taksiste i vozace Ubera koji se krecu pre svega u gusto naseljenim sredinama. Nisam siguran da bih voleo da me u pet po podne na Orlyu pokupi taksista koji je za volanom jos od 6 ujutru, ceo dan proveo po Pariskim ulicama i sada jos treba da me vozi do Jardin des Tuileries po najvecoj guzvi.

Inace kod nas u Svajcarskoj vazi da su taksisti i frizeri dva najlosije placena posla. No mnogi sa Balkana i Turci koji nemaju vise od B kategorije rade kao vozaci dostavnih vozila - najcesce tri i po tonskih kamiona sa ceradom, gde su oni vlasnici svoje firme i vozila a uvek pod ugovorom za veliku logisticku firmu. Koliko znam iz prica sa onima koji te poslove rade, zarade su pristojne a za rad nisu potrebni dodatni ispiti koji su neophodni taksistima. Ustajanje rano i stalna borba sa dispecerima za najisplativije ture se podrazumevaju.

arkadije
02.5.2018 22:15
9
2

Posle ratova,sankcija postali smo slabi. Polako nas lome,ostrica je odavno tupa. Mnigi su otisli (koji hoce da rade). Od onih koji su ostali trecina je zaposlena partijski,nije samo od ove vlasti,to je oduvek. Moj Peki,kad su ovi angazovali agenciju za izbore,ustanovili su da je 80% ljudi funkcionalno nepismeno. Lako se manipulisu. Nacionalizam i sl. je samo kod ljudi s manje od 300e mesecno. Sindikati su,ne vredi trositi reci. Toliko smo zaduzeni,osiromaseni, uslovljeni,zaplaseni. Ne smes popiti kafu s kumom,nije iz moje stranke i sl. Istoseni smo. Nema energije ni snage u nama. Zombi

Zoca
03.5.2018 22:28
4
2

Ne bih ni komentarisao ovaj tekst ,ali malocas na TV (nije srpski kanal vec ispostava stranog)nahvalise Makrona za ovu god.vlasti ,kao smanjio doprinose na plate ,povecana potrosnja.Laze se u politici,i lagace se.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: