Reportaža

Transalpina – dan 2.

Peugeotom 2008 preko Transalpine uz pomoć vlaške magije

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


DAN DRUGI, NEDELJA, 16. OKTOBAR
Transalpina
U pitanju je magistralni put koji spaja gradove Novaci i Sebeš prelazeći preko Karpata. Međunarodna oznaka puta 67C. Na izlazu iz Novacija parkiramo se na pumpi i montiramo kamerice GoPro. Gledamo u nebo – sivo, tmurno, ko da će sekire da padaju, al’ suvo... za sada. Vrhove Karpata ne vidimo. U oblacima su.

Prvih desetak kilometara prava milina. Nižu se krivine, put lep, priroda još lepša. Snimamo, ponavljamo scene. Nastavljamo dalje. Nema ledene kiše, ali ima magle. Sve gušća i gušća. Vidljivost pada na tek nekoliko metara. Voja staje, okreće Mazdu i predlaže povratak. Premišljamo se, al ipak nastavljamo dalje. Voja odlučuje da nas prati. Verovatno misli u sebi „ovi nisu normalni“. Iskren da budem držala nas je u nadi ideja da je vrh iznad nivoa oblaka i da nas gore možda čeka sunce. Kao ono kad ideš na „Kop“ pa gore sija ubija, a dole ne vidiš ni Brzeće.

Nastavljamo dalje, prelazimo još desetak kilometara kad počinje da beli. Sneg. Prvo malo pored puta, pa mnogo pored puta, pa na putu. Vrhunska kombinacija. Sneg i magla. I onda potpuni šok. Nailazimo na blokadu puta sa znakom da je ZATVOREN. Stojimo, većamo. Deo blokade pomeren da može da se prođe. Dokumentarac koji snimamo polako prelazi u igrani film sa elementima trilera. Odluka je – idemo dalje.

Penjanje i dalje traje, nigde ni besne kere što bi rekle Lale. Samo mi. Jedna traka pod snegom druga suva. Ova suva sve uža i uža. Ponovo stajemo da većamo. Dok većamo, neki se grudvaju, neki većamo. U tom momentu nailazi auto u susret. Prvi posle 20 kilometara. Unutra troje izbezumljenih Bugara. Staju i zamalo da zaplaču od sreće kad su nas videli. Pitamo je l’ može dalje, kažu može. Uzvraćamo istom merom. Teramo dalje. Sada već znamo da ćemo je preći ali nam je malo žao što neće biti dobrih fotki. I konačno stižemo na vrh. Magla je tu i dalje, ali slabija, vidljivost daleko bolja. Ali, nije to to.

I onda kada sve nade potonuše desilo se čudo - posle nekoliko krivina, nema magle nema ni snega. Druga strana Karpata. Mećava nije prešla planinu, pa je nije ni zavejala sa severne strane, a oblaci ostali na južnoj. Konačno! Puca pogled, šiklja adrenalin, stajemo smejemo se, veseli, srećni što konačno možemo da uživamo u onome zbog čega smo došli! Transalpina u svoj svojoj lepoti. Lepo da ne može biti lepše. Četinari po 50 metara, guste šume pa na smenu vrla golet. Asfalt kao na stazi Formule 1, a krivine kao kopije sa staze.

Mislim da smo cirka dva sata stajali na istom mestu, polagano se pomerali i uživali punim plućima na preko 2.000 metara nadomorske visine. Uz snimanje, vraćanje zarad ponavljanja scena i slikanje proteklo nam je bezmalo dva sata. Hvala Bogu od ledene kiše ništa nije bilo pa se moć baba Vlajni pokazala i s one strane Dunava.

Na spustu ka dole srećemo ni manje ni više pravog VUKA i to nasred puta pa konstatujemo da je snimatelj imao mnoogo sreće obzirom da smo ga na momente ostavljali potpuno samog u nekim krivinama.

Ostatak puta protekao u vožnji kroz Rumuniju uz kraće pauze u Sebešu i Temišvaru.

Peugeot 2008 1,2 TURBO
Onako najiskrenije – bio sam pomalo razočaran kada sam dobio informaciju da ćemo tokom ovog puta testirati vozilo Peugeot 2008. Krosover čoveče! Pa ko još vozi krosover na ovakav put koji je kao izmišljen za „hot-hatch“ tip automobila. Još kada sam čuo da je u pitanju motor od svega 1200 cm3 bio sam potpuno deprimiran. Kad ono međutim...

Automobil je prevazišao sva moja očekivanja. I što je najbitinije, ne samo moja očekivanja već i očekivanja svih saputnika, a bilo nas je ukupno četvoro.

Prvo, auto ima fenomenalan dizajn. Atraktivan, moderan, prilično agresivan. Iako je kategorija mikro SUV-a, nijednog momenta tokom vožnje nemate taj osećaj. Ležanje i ponašanje u krivinama je predvidivo i nema onog osećaja kao kada vozite klasičan terenac gde svako malo imate utisak da ćete se prevrnuti. Auto se u najmanju ruku ponaša kao standardan putnički automobil sa blago naglašenim sportskim vešanjem. Odnos sportsko-udobno je usaglašen do maksimuma tako da smo drugog dana posle 700 kilometara vožnje u cugu izašli iz vozila odmorni i bez da smo ukočeni.

Motor, iako sa tri cilindra i svega 1200 kubika, uz pomoć turbo punjača pokazuje pristojnu dozu agresivnosti sa odličnim ubrzanjima u prva tri stepena prenosa preko 3000 obrtaja. Zvuk je fantastičan i izuzetno podseća na Alfine motore. Subjektivni osećaj je da je ubrazanje oko 9 sekundi iako fabrika deklariše nešto preko 10.

Unutrašnjost je odlično urađena, naročito vozački deo. Sedišta su varijacija sportskih kadica koje odlično drže telo u krivini. Volan je najperverznija stvar na ovom autu jer ostavlja utisak kao da je skinut sa nekog ultrasportskog modela.

Sa početnom cenom od 13.990,00 evra Peugeot je napravio automobil koji gađa širok segment kupaca – od mlađih generacija koji žele dopadljiv SUV sa sportskom notom i agresivnim dizajnom preko porodičnih ljudi kojima ovaj „lavić“ može biti prava ulaznica u krosover segment.

I za kraj: PETROLEHADSI
Fenomenalna ekipa momaka i devojaka koja je svojim druženjem i atomosferom prevazišla celu ovu avanturu. Potpuno sam siguran da bi vožnja sa njima i do Mladenovca i nazad bila događaj koji bi se prepričavao. I ovaj put kao i prošli, sve je preteklo u dogovoru, saradnji, razumevanju, bez i jednog konflikta.

Veliki pozdrav za sve njih i VELIKO HVALA što su pomogli da sve ovo bude nezaboravno iskustvo: Zoki Max Maletin i Dragana Draganov, Mladen Sinkić i Kristina Živković, Jovan Pavlović i Vladimir Siljković, Vojislav Vujanić i naravno ekipa iz Peugeota: Miljan Lola Jovanov, snimatelj Dušan R. i tonac Dragan.

Tekst: dr Zoran Glavaški
Fotografije: Miljan Jovanov i Mladen Sinkić
3686
Postavljeno: 24.10.2016

Arhiva: Reportaža

Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 24.10.2016

Transalpina – dan 2.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 22.10.2016

Transalpina – dan 1.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 27.09.2016

5. Family Day by Japan Power

Ne znam kako je bilo ranijih godina i koliko često su bili organizovani događaji vezani za automobile, ali bogami, ove sezone ih je bilo skoro pa svaki vikend, počevši od klasičnih trka u okviru šampionata preko okupljanja ljubitelja određene marke/vrste vozila


Transfagarašan

14.09.2016

Balkan Job 2016

08.09.2016

Mini Meeting Hungary 2016

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (6. deo)

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (5. deo)

23.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (4. deo)

22.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (3. deo)

21.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (2. deo)

20.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (1. deo)

19.07.2016

Alternativa prema Grčkoj

15.07.2016

Osma Minijada

09.07.2016

Mini skup Firenza

01.06.2016

Oldtajmer scena u Izraelu Tekst sa video prilogom!

29.01.2016

Sajam automobila u Beču

21.01.2016

Zorjana na čoper skupu u UAE Tekst sa video prilogom!

15.12.2015

U poseti fabrici kamiona Isuzu u Italiji

28.10.2015

Rolls-Royce putovanje

14.08.2015

Great Wall

03.02.2015

Renault Megane RS RB8

01.10.2013

S Fiatom do Trsta Tekst sa video prilogom!

12.07.2013

Col de Turini

05.09.2011

Ferrari FF u Dolomitima

25.07.2011

Innsbruck

22.03.2011

Yas Marina & Yacht Club

15.02.2011

Ferrari World Abu Dhabi

13.01.2011

Opel muzej

30.12.2010

Audi S1 Quattro

15.11.2010

SAD

29.10.2010

Škoda Yeti Baikal Experience

15.10.2010

BMW Biker Meeting

08.10.2010

Mercedes 300 SEL / S63 AMG

27.09.2010

Mercedes-Benz Safety Cars

06.08.2010

Renault Turska

29.07.2010

Toyota Land Cruiser Tekst sa video prilogom!

07.07.2010

Motoren Technik Mayer

13.05.2010

Sirija i Jordan
1. deo

09.04.2010

Nürburgring Nordschleife

03.01.2010

Porsche muzej

16.09.2009

Zoltan Michael Takacs

07.08.2009

Cape to Cape

22.06.2009

Nissan GT-R

16.06.2009

AMG Driving Academy

09.06.2009

Cape to Cape

15.04.2009

Fulda Challenge 2009 Yukon

30.03.2009

Putevi sveta

11.03.2009

Pista di Fiorano

20.02.2009

Audi Mileage Marathon

17.02.2009

Honda & Acura

29.01.2009

American Hot Rod

09.12.2008

U poseti

28.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.11.2008

Discovery Channel

10.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.10.2008

Wheeler Dealers

24.09.2008

Discovery Channel- Fifth Gear

11.08.2008

2. Vojvodina UNIQA Osiguranje Off Road

08.07.2008

2008 Monaco Grand Prix Historique

01.07.2008

Kings of Nitro - Discovery Channel

12.06.2008

Nevolje sa Bubom

19.05.2008

Mercedes SL 500

28.04.2008

Lada Niva vs. Jeep Wrangler

22.04.2008

Overhaulin'

10.03.2008

Ekstremni automobili

20.02.2008

West Coast Customs

14.02.2008

Future Cars

24.01.2008

Ludolfovi

19.12.2007

Bulli - 60 godina

02.12.2007

Londonska garaža

28.11.2007

Jeep Trek Cappadocia

09.11.2007

Trka do Dakara

31.10.2007

Nordschleife

23.10.2007

don
24.10.2016 08:10
2
10

Petrolehadsi? Wtf.
Jopet hvalospjev trocilindrasu. Aferim

Zoran
24.10.2016 09:48
6
3

PetrolHeads-i su asocijacija koja okuplja automoto entuzijaste iz regiona.
Trocilindras? Pa pokazao se dobro na testu

Valentina Peric
24.10.2016 10:52
7
1

Odlicna reportaza I avantura. Prosto pozelis da si I sam ucestvovao :)

zvezdan
24.10.2016 18:33
4
1

Volim putopise i reportaze. Uzivao sam citajuci i o Firenci, Transfagarasanu.... Ovde imam utisak da ste se mnogo lepse proveli nego sto ste uspeli nama da docarate. Nema veze, samo napred u nove avanture, Veliki pozdravi srecan naredni put...

Mile
26.10.2016 14:30
2
1

Osvežavajuće su ove putopisne reportaže. Savet, manje gastronomije više vozačkih iskustava. Ideja, lepi putevi, lepe ture, za "provozati se".

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: