Reportaža

Transalpina – dan 1.

Peugeotom 2008 preko Transalpine uz pomoć vlaške magije

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Iako smo je izvezli proteklog vikenda (15-16. oktobar) realno je započela mnogo ranije, tamo negde krajem septembra. A evo kako je sve počelo...

Još se nisu ni slegli utisci sa Transfagarašana kada smo doneli odluku da zaokružimo godinu sa još jednom avanturom – Transalpinom. Zbog obaveza članova PetrolHeadsa, jedini vikend koji nam je svima odgovarao bio je 15/16. oktobar. Iako je u tom periodu godine ona obično zatvorena zbog vremenskih prilika (čitaj zavejana) polagali smo naše nade u procene Maxa i Lole koji su je prethodne godine izvezli po sunčanom vremenu, takođe u oktobru.

Da stvar bude još zanimljivija, naš automoto guru g-din Piroški, obezbedio nam je test vozilo Peugeot 2008 kojeg je trebalo isprobati tokom puta i ne samo opisati utiske već i snimiti prilog za TV emisiju. Dakle, odgovornost je bila daleko veća, a samim tim i obaveza, jer smo shvatili da to neće biti samo vozikanje i zezanje već i ozbiljan rad da sve to ono što doživimo prenesemo i na male ekrane.

I dok smo svi vrcali od sreće i entuzijazma krajem septembra, potpuni šok nas dočekuje početkom oktobra. Na netu se pojavljuje snimak Transalpine, zavejane i blokirane uz zvanično saopštenje rumunskih putara da je ista zatvorena za saobraćaj. Sreća i entuzijam bivaju zamenjeni stresom i nervozom jer ako se vreme ne popravi, cela priča pada u vodu. Uz našu vezu u Rumuniji (bajker Bela) i tri različite vremenske prognoze na netu, pratili smo situaciju dva do tri puta dnevno tokom dve nedelje. Konačno, u petak ujutro oko 8 h (dan pred polazak) donosimo odluku da otkazujemo put tj. menjamo rutu da umesto Rumunije vozimo samo Srbiju jer su sve tri vremenske prognoze ukazivale na ledenu kišu na Karpatima.

I taman kada ti padne kamen sa srca jer si na neki rešio jedan problem time što si ga otkazao, oko 10 h javlja se Bela sa informacijom da je Transalpina otvorena. Istog trena proveramo prognoze na kojima se ledena kiša najavljuje tek za nedelju popodne. Sreća i entuzijazam se vraćaju i pod uticajem adrenalina ponovo menjamo odluku – IDEMO pa šta nam Bog da.

Koncept puta:
Subota - okupljanje u kafiću Ser Žile na Banjici, polazak oko 9.30h i odlazak u postojbinu vlaške magije – Miroč planinu gde je u kultnoj kafani Miročanac planiran ručak. Odatle se spuštamo u Kladovo, gde nas u kafiću Don Pepe očekuje istoimeni vlasnik sa grupom kladovačkih bajkera. Posle žurke u kafiću, noćenje je takođe u Kladovu.

Nedelja - prelazak u Rumuniju, uspon na Transalpinu, spust ka Sebešu, od Sebeša vozimo ka Temišvaru i odatle rastur u dva pravca: prema Beogradu i Novom Bečeju.

DAN PRVI, SUBOTA, 15. Oktobar
Beograd, Kafić Ser Žile

Kao što nepisano pravilo kaže, prvi uvek dolaze oni koji stižu iz daleka: veseli Mladen sa svojom curom Kristinom, pravo iz Kutine u Hondi Accord Type R, bio je na licu mesta u 8.30h. Za njim dolaze Max i Dragana u MR2, pa Jovan i Vlada (prvi put sa nama) u Audiju A4. Pošto je Loli bilo ’ladno da vozi motor rešio je da kao kopilot pravi društvo snimatelju Duci, toncu Draganu i meni u 2008-ici. Poslednji u Ser Žile stižu Voja (Bud3.net) sa Mazdom 6.

Dobru atmosferu u Ser Žiletu dodatno stimulišu prijatni domaćini koji nas časte kafom, čajem i toplim kroasanima. Kažu – bezveze da idete gladni. Koliko je dobra atmosfera bila kod njih najbolje govori činjenica da je u jednom momentu i konobarica, koju smo tada videli prvi put u životu, htela da krene sa nama. Na konstataciju da je u pitanju dvodnevni put, veselo odgovara da sutra ima slobodan dan. Na sreću ili ne, tek šef smene joj ipak ne dozvoljava da napusti radno mesto pa se njeno druženje sa nama završava prolivanjem čaše vode na vratima za srećan put. Znači devojka je carica, nema šta.

Planina Miroč, Kafana Miročanac i gazda Staniša
Posle prolaska pored Požarevca, Velikog Gradišta i Donjeg Milanovca oko 14h pristižemo u podnožje planine Miroč. Uspon i uzak put koji je pritom potpuno pust, daje mogućnost za atraktivne prolaske kroz krivine, što Max u MR2 ne propušta, pa nam driftom pravi zazubice. Ova deonica pružila je priliku da se malo uigramo i sa snimateljem pa smo neke scene i ponavljali, a samim tim i počeli da ličimo na TV ekipu.

U selo stižemo posle desetak kilometara vožnje lokalnim putem i svoj dolazak beležimo fotkanjem najpoznatijeg bunara u Srbiji, koji se nalazi u centru sela. Kada i ko je iskopao ovaj bunar ne pamte ni najstarija pokoljenja, a legenda kaže da su se kraj bunara družili Vila Ravijojla i Kraljević Marko, sa sve svojim Šarcem. Mi smo naše Šarce parkirali tridesetak metara od bunara, ispred kafane Miročanac uz autobus a ’la „Krstić i Sin“ (u vlasništvu Miročanca).

     
 

Nasmejani Staniša nas dočekuje sa sve klincima u narodnoj nošnji. Pogača, so, med i rakija onako s nogu bili su deo folklora. Gazda Staniša je jedan od onih iz stare garde srpskih ugostitelja, legenda i možda najveći brend ovog kraja. Kačamak, prženi sir, iznutrice, vlaška mućkalica, dimljena pa zapečena divlja svinja i kuvana ovčetina su samo deo onoga što smo probali dok smo netremice slušali Stanišine priče o ciganskim svadbama na kojima je služio i gde ga je jednom prilikom domaćin častio mercedesom zbog dobre usluge.

Za kraj nam je ispričao i svoje iskustvo sa baba Vlajnama i vlaškom magijom u koju nije verovao do pre nekoliko godina dok je nije iskusio, a u koju se sada kune. Tada nam je poverenju saopštio da su Vlajne „sredile“ prohodnu Transalpinu i da „nema šta da brinemo za sutra“. Rastajemo se sa njim plaćajući ceh po principu koliko daš – dao si, i nastavljamo put Kladova.

Đerdapska klisura
Proći kroz klisuru, a ne slikati se na vidikovcu odakle puca pogled na Decibela i kazane isto je kao i otići na vašar, a ne pucati iz vazdušne puške. Decibel, najveća skulptura u steni u Evropi posvećena je Dakijskom kralju koji je godinama odolevao Rimljanima. Po padu Dakije, Decibel je izvršio samoubistvo.

Veliki i Mali kazan su prirodne lepota Dunava, poznata kao mesto gde je Dunav na celom svom toku ujedno i najuži i najdublji. Kažu da dubina ide do 90 metara.

Kladovo i Don Pepe
On je kralj. Car. Pravi Don. Vlasnik istoimenog kafića u Kladovu organizavao nam je spavanje u Kladovu i žurku u kafiću koji nosi njegovo ime. Na sve to doveo je i kladovačke bajkere sa kojima je specijalno za nas pripremio srneći gulaš.

Uz muziku AC/DC proveli smo veče uz sumiranje utisaka prvog dana, dok su oni koji su imali sreće da sede bliže Donu imali prilike da čuju zanimljive priče. Jedan od tih srećnika je Mladen, koji je prozvao Pepea hodajućom vikipedijom, a evo i Mladenove intepretacije Pepeovih priča: Jeste li znali da se u Kladovu proizvodio najskuplji kavijar na svijetu kojeg je jeo čak i Ronald Reagan i ako sam dobro zapamtio 30 g toga kavijara je koštalo 180 američkih dolara. Zanimljivo je i to da je taj kavijar radio i sam djed našeg domaćina Don Pepea. Ajmo malo o daljoj prošlosti Kladova i okolice: proboj Crvene armije je krenuo iz Kladova. Zatim, Atila „Bič božiji“ pokopan ispod Dunava u okolici Kladova tako da ga više nitko nikad ne može taknuti, dok grčki ratnik sin Zeusa, Hercules imao mjesto gdje se kupao i odmarao u okolici Kladova što se može vidjeti i na slikama putokaza kada smo prešli u Rumunjsku.

Nastavak sledi...

Tekst: dr Zoran Glavaški
Fotografije: Miljan Jovanov i Mladen Sinkić
5860
Postavljeno: 22.10.2016

Arhiva: Reportaža

Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 24.10.2016

Transalpina – dan 2.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 22.10.2016

Transalpina – dan 1.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 27.09.2016

5. Family Day by Japan Power

Ne znam kako je bilo ranijih godina i koliko često su bili organizovani događaji vezani za automobile, ali bogami, ove sezone ih je bilo skoro pa svaki vikend, počevši od klasičnih trka u okviru šampionata preko okupljanja ljubitelja određene marke/vrste vozila


Transfagarašan

14.09.2016

Balkan Job 2016

08.09.2016

Mini Meeting Hungary 2016

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (6. deo)

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (5. deo)

23.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (4. deo)

22.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (3. deo)

21.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (2. deo)

20.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (1. deo)

19.07.2016

Alternativa prema Grčkoj

15.07.2016

Osma Minijada

09.07.2016

Mini skup Firenza

01.06.2016

Oldtajmer scena u Izraelu Tekst sa video prilogom!

29.01.2016

Sajam automobila u Beču

21.01.2016

Zorjana na čoper skupu u UAE Tekst sa video prilogom!

15.12.2015

U poseti fabrici kamiona Isuzu u Italiji

28.10.2015

Rolls-Royce putovanje

14.08.2015

Great Wall

03.02.2015

Renault Megane RS RB8

01.10.2013

S Fiatom do Trsta Tekst sa video prilogom!

12.07.2013

Col de Turini

05.09.2011

Ferrari FF u Dolomitima

25.07.2011

Innsbruck

22.03.2011

Yas Marina & Yacht Club

15.02.2011

Ferrari World Abu Dhabi

13.01.2011

Opel muzej

30.12.2010

Audi S1 Quattro

15.11.2010

SAD

29.10.2010

Škoda Yeti Baikal Experience

15.10.2010

BMW Biker Meeting

08.10.2010

Mercedes 300 SEL / S63 AMG

27.09.2010

Mercedes-Benz Safety Cars

06.08.2010

Renault Turska

29.07.2010

Toyota Land Cruiser Tekst sa video prilogom!

07.07.2010

Motoren Technik Mayer

13.05.2010

Sirija i Jordan
1. deo

09.04.2010

Nürburgring Nordschleife

03.01.2010

Porsche muzej

16.09.2009

Zoltan Michael Takacs

07.08.2009

Cape to Cape

22.06.2009

Nissan GT-R

16.06.2009

AMG Driving Academy

09.06.2009

Cape to Cape

15.04.2009

Fulda Challenge 2009 Yukon

30.03.2009

Putevi sveta

11.03.2009

Pista di Fiorano

20.02.2009

Audi Mileage Marathon

17.02.2009

Honda & Acura

29.01.2009

American Hot Rod

09.12.2008

U poseti

28.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.11.2008

Discovery Channel

10.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.10.2008

Wheeler Dealers

24.09.2008

Discovery Channel- Fifth Gear

11.08.2008

2. Vojvodina UNIQA Osiguranje Off Road

08.07.2008

2008 Monaco Grand Prix Historique

01.07.2008

Kings of Nitro - Discovery Channel

12.06.2008

Nevolje sa Bubom

19.05.2008

Mercedes SL 500

28.04.2008

Lada Niva vs. Jeep Wrangler

22.04.2008

Overhaulin'

10.03.2008

Ekstremni automobili

20.02.2008

West Coast Customs

14.02.2008

Future Cars

24.01.2008

Ludolfovi

19.12.2007

Bulli - 60 godina

02.12.2007

Londonska garaža

28.11.2007

Jeep Trek Cappadocia

09.11.2007

Trka do Dakara

31.10.2007

Nordschleife

23.10.2007

don
22.10.2016 08:45
5
2

:-) nisam ja, tetke mi.

Zvezdan
22.10.2016 09:29
5
1

Doktore, svracate li kuci katkad? Jednom se zivi :)

Goran_Goran
22.10.2016 10:18
6
2

Lepo i pomalo preopširno

Milan
22.10.2016 14:39
7
1

Lepo. Jedva cekam putopis iz Rumunije posto i sam tamo zelim da odem privatno (poslom sam bio). Predlog: Stavite i neku mapu sa rutom puta kuda ste prosli

Samo
22.10.2016 21:44
0
3

...

Svetlana
22.10.2016 23:50
4
1

Vrh, nema dalje...

arkadije
23.10.2016 21:03
3
3

samo i da ste gace opisali. posle par stranica uvoda, odustao sam. 2008 i neki plasticni matorac pored. ne ide. sto bi rekli komsije: ne kontam sta je svrha teksta? 95% nebitno. deco, nije lako pisati. malo citajte o dramaturgiji

Troloturgija
24.10.2016 13:22
1
2

Arkadije ja procitao ceo tvoj komentar i nigde dramaturgije !?

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: