Intervju

Sanja Blečić, direktor Go.Ta Car, Novi Sad

Na putu uspeha

Treća uzastopno osvojena titula Evropske nagrade za zadovoljstvo klijenata ICHIBAN (London 2008, Brisel 2009. i Paris 2010.) već sama po sebi dovoljno govori o ozbiljnosti poslovanja najboljeg dilera Toyote, ne samo kod nas nego u celom Adria regiji. Iza ovog uspeha, stoji dama sa stilom i čeličnom voljom...


Živimo u zemlji koja se vrlo retko može pohvaliti međunarodnim uspesima u biznisu. Ekonomska kriza samo je produbila naš zaostatak za razvijenim zemljama. Uprkos tome, jedan, naizgled mali primer uliva nam nadu da ipak znamo, vredimo i da se samo velikim radom i zalaganjem mogu postići svetski standardi.

Go.Ta Car iz Novog Sada, ne samo da je, treću godinu za redom, ponela titulu najboljeg dilera Toyote u regiji Adria, već je, sada već tradicionalni nosioc Evropske nagrade za zadovoljstvo klijenata ICHIBAN (London 2008, Brisel 2009. i Paris 2010.), već je i jedina u Srbiji koja je ikada dobila tu nagradu i jedna od 20 najboljih u konkurenciji od preko 2000 evropskih dilera.

VG: Sada, kada ste poneli trostruku „krunu“ kao jedan od najboljih Toyota dilera u Evropi, na prvi pogled reklo bi se da se do ovog uspeha stiglo veoma brzo?
SANJA BLEČIĆ:
Čvrsto verujem da ne postoji jednostavan put uspeha i onaj koji nije dugačak i posut trnjem. GOTA CAR je porodična kompanija koja je u svet auto-industrije zakoračila pre 12 godina sa nacionalnim brendom Zastava i njemu "partnerskim" FIAT-om. Iako smo već u prvim godinama poslovanja zabeležili odlične rezultate, pozicionirali firmu i poslovno ime na tržistu, želja nam je bila da idemo napred. Analizirali smo dešavanja kod nas i tragali za brendom koji poseduje "karakter ", ime i snagu. Za markom automobila koji će nam postaviti visoke ciljeve i izazove i gde ćemo moći da damo svoj pun doprinos.

Zahvaljujući poznastvu sa porodicom Piroški, njihovim savetima i poslovnim kontaktima, ostvarili smo prve kontakte sa predstavnicima brenda Toyota. I evo nas danas, već smo 10 godina članovi ove velike porodice i pišemo našu malu istoriju na ovim prostorima, na koju smo veoma ponosni.

VG: Ovakva priznanja sigurno laskaju, ali su i velika obaveza?
SANJA BLEČIĆ:
Naravno da pohvale i priznanja prijaju, ali ona još više i obavezuju. Svaki sledeći korak mora biti, u najmnju ruku, jednak prethodnom, a preporučljivo je i za nijansu duži. Ako se tome doda dobro poznata politika poslovanja Toyote, jasno je da se nalazimo u neprekidnom investiranju u kvaliet, zadovoljstvo klijenata, ali i surovoj "igri" na našem, veoma ograničenom tržištu.

VG: Šta je sve bilo potrebno uraditi da bi se ti ciljevi postigli, ali i opstalo na tržištu?
SANJA BLEČIĆ:
Da biste bili prihvaćeni i prepoznatljivi u poslu kojim se bavite, potrebno je mnogo ulaganja. Pre 12 godina započeli smo biznis u iznajmljenom salonu sa tri čoveka. Sada, sa 28 zaposlenih i poslovnim centrom od 4000 m2, spremni smo da odgovorimo svim zahtevima tržišta jer uvek imamo cilj pred sobom, a to je potpuno zadovoljan klijent. Rezultati su lako merljivi - to su naši zadovoljni klijenti. Nije bilo lako ni na početku, a najbolji testovi upravo su krize, kada princip fleksibilnosti i prilagođavanja dolazi do izražaja. Mnogi pametniji i iskusniji od nas rekli su da "u svakoj krizi, treba tražiti svoju šansu". Dakle, reorganizujemo se, stvaramo novu ponudu proizvoda i usluga, trudimo se da budemo korak ispred ostalih. Ove godine, finalizovali smo investiciju od 4 miliona evra, izgradnjom novog centra Toyote u Novom Sadu, u najtežem periodu krize. To nam je sada prednost jer isti omogućava maksimalnu ponudu i posvećenost kupcu. Posebno bih izdvojila najmoderniji servis u sklopu koga imamo i express servis, gde se redovan servis vozila zajedno sa pranjem istog, završava unutar jednog sata. Takođe, prelaskom na novu lokaciju, otvorili smo i novo odeljenje, najsavremeniju lakirnicu i limarsku radionicu, sa visoko edukovanim kadrom. Poznato je da Toyota ima najviši nivo lojalnosti kupaca, a to je upravo i naš najveći zadatak – da im se maksimalno posvetimo nakon kupovine vozila. Osnova svega jeste kvalitetan proizvod koji nam je dala Toyota, a vrhunska usluga, naša je odgovornost. Rezultat te simbioze je jasan - zadovoljna stranka.

Međutim, najveća ulaganja upravo su ona koja se ne vide golim okom. Ona iziskuju vreme, a nemoguća su bez dobre organizacije, obučenog kadra i posvećenosti poslu svakog pojedinca u našoj kompaniji.

Sledimo "Toyota Way" princip poslovanja, koji ima temelje na timskom radu, uzajamnom poštovanju i preuzimanju odgovornosti, kao i uvek novim izazovima Twituj ovo!

VG: Koliko su visoki standardi Toyote otežavajući i obavezujući faktor poslovanja?
SANJA BLEČIĆ:
Naša velika olakšica je što iza sebe imamo brend sa prepoznatljivom misijom. Toyota ima veoma visoke standarde poslovanja koje moraju svi dileri da poštuju i prate. Svi procesi u prodaji i postprodaji su standardizovani. Standardi su isti za sve dilere u Evropi, tako da utisci klijenta koje stekne prilikom kupovine vozila ili dolaska na servis, ne smeju nigde da se razlikuju. Sledimo "Toyota Way" princip poslovanja, koji ima temelje na timskom radu, uzajamnom poštovanju i preuzimanju odgovornosti, uvek novim izazovima, "KAIZEN" strategiji, koja se ogleda u stalnom nastojanju da se poboljšaju postignuti rezultati, i "genchi gembutsu", odnosno, vraćanju na sam izvor dešavanja ili problema u pronalasku rešenja. To su osnovnih pet postulata Toyota Way-a. S obzirom da u Srbiji takvi sistemi poslovanja, naučeni od poslovno superiornih Japanaca nisu realnost, naravno da se izdvajamo od ostalih."

Moto

Različite stvari rukovode ljude kada biraju vozilo. Za neke je to prvi utisak i “ljubav na prvi pogled”, za neke upoznavanje “korak po korak” i zaljubljivanje koje postepeno raste. Imamo klijente koji se o svom vozilu izrazavaju sa lirskim nadahnućem. Ja spadam u grupu ljudi koji se veoma lako odluče za vozilo, takva sam inače po prirodi, retko vagam. Prvo u svom vozilu vidim sigurnost i bezbednost za sebe i svoju porodicu. Onda dozvoljavam taj lični pečat koji vozilo i ja treba da imamo, kao nešto što nas spaja. A najzadovoljnija sam kada potvrdim izbor kao pravi, kada znam da me neće izneveriti i onda, zašto tako nešto menjati?

To i jeste moto naše firme - stalno usavršavanje, želja za napredovanjem, borba za ljudske odnose i pozicioniranje u okruženju. Verujte, velika je čast biti deo porodice kao što je Toyota, a posebno mi je drago i zbog ovog intervjua jer ste bili tu i kada smo počinjali..."

VG: Uprkos svemu što ste do sada izneli, u svetlu aktuelnih dešavanja, čini se da nije sve tako idilično. Toyoti se očigledno potkradaju sistemske greške na najvišem nivou?
SANJA BLEČIĆ:
Iako se mnogo prašine diglo oko problema vozila sa papučicom gasa, na mene je najveći utisak ostavilo upravo to da niko nije bio u panici, nije bilo “usijanih” telefona, nije bilo uplašenih klijenata. Iako nije zabeležen ni jedan problem u Evropi, pa naravno, ni na našim prostorima, bilo je za očekivati da će ljudi reagovati burno, ali naši klijenti su dokazali da imaju puno poverenje u brend. Sa druge strane, znamo da je pre tri godine Toyota uzela primat decenijskom lideru u prodaji vozila, General Motorsu. Očigledno da sada “imperija uzvraća udarac”, i to po mom utisku, preko prilično medijski obojenih kampanja, ali da se ne bavimo "visokom" politikom, budući da je naša uloga - zadovoljan klijent.

Ne postoji automobil u čijem se sastavu nalazi nekoliko hiljada delova, a da se ne kvari, pa makar se zvao i Toyota. Ali, moram naglasiti da je Toyota automobil koji se kvari manje od drugih. Kao visoko odgovorna kompanija, Toyota je povukla vozila radi preventivne kontrole, kako bi otklonila i teoretsku mogućnost eventualne greške. To nije ništa neobično u svetu automobilizma i to rade svi svetski proizvođači vozila. Uglavnom, razloga za brigu nema.

VG: Evidentna je još jedna stavka koja kompaniju Go.Ta Car izdvaja od ostalih, a to je ekološki osvešćena društvena odgovornost.
SANJA BLEČIĆ:
Svet se suočava sa klimatskim izazovima koji će sasvim sigurno obeležiti našu generaciju. Toyota, kao društveno odgovorna kompanija, prošle je godine sertifikovala sve svoje dilere u Adria regiji sa sistemom Ekološkog menadžmenta ISO 14001:2004. Veoma smo ponosni što smo prvi automobilski brend u Srbiji koji ima ovaj sertifikat. U samom startu, sve je delovalo prilično utopijski, ali sada smo sasvim sigurni da smo uradili pravu stvar. Svaki pojedinac u firmi ima izgrađenu svest o ekološkom aspektu života i samog posla. Mi možemo reći da smo ekološki odgovorna kompanija, koja poštuje sve procedure koje standardi podrazumevaju. Mislim da bi kao pojedinci trebali da razmislimo o ovome, jer će nas deca pitati zašto nismo uradili nešto dok je još bilo moguće.

VG: Za našu priču, jednako je zanimljiva i činjenica da razgovaramo sa ženom koja suvereno vlada kvazi-strogo muškim poslom. Počela je kao studentkinja, porodično "zaražena" ljubavlju prema automobilima...
SANJA BLEČIĆ:
Još za vreme studija, počela sam da radim u kompanijama moga brata i tako stekla i praktična znanja o biznisu veoma rano. Budući da je on oduvek imao veliku ljubav prema automobilima i motociklima, preneo je to i na mene, dok sam još bila devojčica. Tako da smo imali konsenzus da zajedničku ljubav, želju i iskustvo pretočimo u konkretno delo - kompaniju za auto-biznis.

Najlepše je kada radite posao koji volite. Onda vam se i prepreke koje vidite ispred sebe čine niže i lakše za preskočiti. Ne bih strogo definisala ovaj posao kao muški, jer poslove ne delim na muške i ženske. Uspeh nema pol, i apsurdno je sebe isticati ili opravdavati na ime svog pola. Ne smatram ni da mi je lakše niti teže samo zbog toga što sam žena. Sasvim dobro mi je upravo ovako. Kao generalni direktor firme od njenog osnivanja, sama sam prešla sve poslove, tako da sam veoma dobro upućena u svaki segment posla, upoznata sa svakim radnim mestom u sektoru i poslovima koje ono nosi. Zbog toga mi je i lakše da imam bolju kontrolu poslovanja. Optimista sam, ali i vrlo realna.

Razgovor vodila: Ivana Ivetić
Foto: Predrag Rakić
5637
Postavljeno: 12.04.2010

Arhiva: Intervju

Rubrika: Intervju
Postavljeno: 02.02.2017

Gabor Saghmeister
Tekst sa video prilogom!

Naš dežurni delegat na Dakar reliju, Gabor Saghmeister, nakon brutalnih trasa Južne Amerike, opušta se u svojoj omiljenoj subotičkoj piceriji “Boss”. Sjajna prilika da nam u jednom dahu prepriča svoje utiske


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 17.07.2013

Hotel Premier Aqua

Vrdnik, živopisno selo u podnožju Fruške Gore, sada je i u mapama luksuznog turizma


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 11.06.2013

Andrej Epifanov - LUKOIL

OAO „LUKOIL“ je jedna od najvećih međunarodnih vertikalno integrisanih naftnih kompanija, koja obezbeđuje 2,2 odsto svetske proizvodnje nafte. Vodeće pozicije kompanije rezultat su dvadesetogodišnjeg rada na širenju resursne baze, zahvaljujući povećanju obima delatnosti i zaključivanju strateških poslova.


Milan Vukasović

26.02.2013

Gabor Sagmeister

14.02.2013

Aleksandra Đurđević, direktor Delta Automoto

30.01.2013

Gabor Sagmajster

21.02.2012

Sebastian Vettel

24.06.2011

Alain Prost Tekst sa video prilogom!

11.01.2011

Manolito Vujičić

25.10.2010

Dmitry Vukulov

18.10.2010

Sebastien Loeb

13.08.2010

Mikko Hirvonen

08.07.2010

Jenson Button i Lewis Hamilton

15.04.2010

Sanja Blečić, direktor Go.Ta Car, Novi Sad

12.04.2010

Gabor Saghmeister

19.02.2010

Emerson Fittipaldi

30.01.2010

Vuk Vučević

24.12.2009

Sebastian Bourdais

29.10.2008

Lewis Hamilton

07.10.2008

Kirby Chambliss

09.09.2008

Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala

02.09.2008

Sir Frank Williams

25.08.2008

Fernando Alonso

26.06.2008

General Stojadin Jovanović

13.06.2008

Vojo Miladić
direktor Porsche Leasing SCG d.o.o.

20.05.2008

Srećko Mrganić
Carinarnica Novi Sad

26.03.2008

Robert Kubica

07.03.2008

Ivan Krstić i Vladan Popović

30.01.2008

Porsche Novi Sad

26.12.2007

Sebastian Vettel

26.11.2007

Nico Rosberg

02.11.2007

Prof. dr Milan Vujanić

03.10.2007

Mark Webber

01.10.2007

Graditelj Group

18.09.2007

Stanko Radić

08.08.2007

Nenad Plattner

14.06.2007

Ivan Jauković

23.05.2007

Anđelko Trpković

19.03.2007

Flavio Briatore

28.12.2006

Scott Speed

06.12.2006

Gil de Ferran
sportski direktor ekipe Honda

09.11.2006

Bernie Ecclestone

14.10.2006

Luca Marmorini,
tehnički direktor ekipe Toyota

29.08.2006

dr Predrag Bubalo
ministar privrede u Vladi Republike Srbije

22.07.2006

Giancarlo Fisichella

28.06.2006

Ralf Schumacher

15.03.2006

Vitantonio Liuzzi

17.02.2006

Tiago Monteiro

04.01.2006

Fernando Alonso

21.09.2005

Christian Horner, šef ekipe Red Bull Racing

07.09.2005

Martin Whitmarsh, generalni direktor McLaren Mercedes F1 Teama

24.08.2005

Jarno Trulli

09.07.2005

Kimi Raikkonen

24.06.2005

Michael Schumacher

12.01.2005

Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing

20.12.2004

don
12.4.2010 21:45
4
3

Sanja jel imas sociva u boji ili su ti oci bas tako plave i svetle? hehe
ps. sta bi dao da imam takvu zenu.. iju...

MD
19.8.2010 17:48
1
3

A tek uživo je lepa kao boginja....

Irena
07.11.2011 14:59
1
3

Свака част свим запосленима у Го.Та кар компанији!
Пуно успеха у раду жели Вам ваш клијент, који Вас не би мењао ни за шта!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: