Komercijalna vozila

Toyota Yaris Van

Prefinjeni pregalac

Ko god da je pomislio da je transformacija Toyote Yaris u dostavno vozilo promašaj, grdno se prevario. Mnogo puta spominjali smo frazu „stavljanje osmeha na lice“, posebno kada su u pitanju performantni automobili, ali pravo otkrovenje bio je Yaris Van, koji je piscu ovih redova zaista „stavio osmeh na lice“... I to iz više razloga...


Čisto radi podsećanja, Yaris Van je razvijen u okviru Toyote Srbija. Adaptaciju vozila vrši ovlašćeni partner Toyote, firma „Broker“ d.o.o. iz Bogatića. Treba naglasiti da su korišćeni delovi domaće proizvodnje, a princip je vrlo jednostavan - zadnja sedišta se vade iz automobila, a zaštitna mreža, uz ostale komponente, montira se principom „šraf na šraf“. Naravno, kupac dobija i zadnju klupu, te lako može da svoje komercijalno vozilo, ponovo „pretvori“ u putničko.

Yaris Van raspolaže svim verzijama motora, uz određene pakete opreme koji prate odgovarajuće agregate. Model na našem testu bio je pogonjen 1,3-litarskim motorom sa 16 ventila i dva bregasta vratila, i dolazi u Luna paketu opreme. Sama pomisao na 100 KS već popravlja raspoloženje. Pored standardne opreme, Toyota Srbija kupcima Yaris Vana poklanja i protivpožarni aparat, koji je obavezan u dostavnim vozilima.

Odličan spoj agregata i transmisije
Toyota Yaris Van je od svog putničkog „blizanca“ nasledila sve one osobine koje se tiču praktičnosti, relativno dobre udobnosti i odlične pouzdanosti. Ekonomičnost je na visokom nivou, a ona je dodatno poboljšana šestostepenim manuelnim menjačem koji svoj posao obavlja više nego dobro.

Buka unutar kabine svedena je na minimum, čemu su dodatno doprineli unapređeni agregat i nova menjačka kutija. Odziv na papučicu gasa je dinamičniji, ali u isto vreme, omogućava fleksibilniju vožnju.

     
 

Toyota Yaris Van Luna 1.3 VVT-i

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, redni/4
Radna zapremina ccm 1330
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/multipoint
maks. snaga kW/KS/o/min 74/100/6000
obrtni moment Nm/o/min 132/4000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata monovolumen/2/3
D x Š x V mm 3785x1695x1530
međuosovinski razmak mm 2460
masa vozila/nosivost kg 1040/440
zapremina prtljažnika l 1158
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi torziona osovina, spiralne opruge, amortizeri
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/doboši
Pneumatici
dimenzije 165/70 R14
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 11,7
maksimalna brzina km/h 175
prosečna potrošnja l/100 km 5,1
emisija CO2 g/km 120
Cena (sa PDV-om) € od 12.750

Više za, nego protiv
Što se tiče upravljivosti, sve je podređeno prvenstveno urbanim uslovima eksploatacije. Upravljač je dovoljno precizan, njime se upravlja lako, a odziv mu je linearan. Mada je dizajn enterijera pomalo „bajat“, dobar kvalitet izrade ne može se poreći, bez obzira na neke „jeftine“ detalje koji se dotiču pre svega upotrebljene plastike.

Prostora ima dovoljno, ali ću blagu zamerku uputiti Toyoti što se sedišta tiče, jer nedostaje veći raspon podešavanja. Doduše, tu je vrlo bogata oprema kao neki vid "kompenzacije", u koju su uključeni detalji poput EBD, BA i WIL sistema, CD/mp3 uređaj sa četiri zvučnika odličnog kvaliteta zvuka, kao i manuelni klima-uređaj, koji umnogome doprinose "premijum" osećaju unutar kabine, jednog, ipak "radnog" vozila.

Uključene i beneficije
Na kraju, dolazimo do suštine ovog automobila, a ona se tiče tovarnog prostora. Dužina prostora iza vozača i suvozača iznosi 1,170 mm, širina 1,020 mm, dok je visina 970 mm. Maksimalna nosivost Yaris Vana iznosi 440 kg. Dakle, za neki „biznis“ manjeg obima, koji ne uključuje prevoženje „građevinskog materijala“, Toyota Yaris Van 1.3 predstavlja zaista dobro rešenje...

potrošnja,
okretnost,
prostor,
oprema

preglednost pozadi,
opseg podešavanja
sedišta

Sa nosivošću od 440 kg, što je sasvim dovoljno za „biznis“ manjeg obima, koji ne uključuje prevoženje „građevinskog materijala“, Toyota Yaris Van 1.3 predstavlja zaista dobro rešenje

Benefiti koji će na duge staze doći do izražaja jesu mala potrošnja (5,1 litar prosečna, 6,2 l/100 km u gradskim uslovima), lako održavanje, ali i tiha i laka vožnja, koja će u velikoj meri „poraditi“ na tome da vam se nivo stresa prilikom obavljanja posla svede na minimum.

Kada smo već kod „stresa“, cena Toyote Yaris Van 1.3 Luna iznosi 12.750 evra (sa PDV-om). Međutim, taj „stres“ biće vam umanjen činjenicom da je u cenu uključen paket usluge Toyota Eurocare, 24-časovne besplatne pomoći na putu u Srbiji i inostranstvu, u periodu od 3 godine, zatim obavljen tehnički pregled, i ranije spomenut protivpožarni aparat. Fabrička garancija iznosi tri godine, odnosno, 100.000 pređenih kilometara.

tekst: Pavle Barta
foto: Predrag Rakić
pavle.barta@vrelegume.rs
3129
Postavljeno: 14.09.2010

Arhiva: Komercijalna vozila

Rubrika: Komercijalna vozila
Postavljeno: 28.11.2011

Ford Transit

Fordovo lako komercijalno vozilo, čuveni Transit, već više od 40 godina krstari evropskim putevima, uz činjenicu da je istovremeno i najprodavaniji automobil u svom segmentu svih ovih decenija


Rubrika: Komercijalna vozila
Postavljeno: 10.11.2010

Mercedes Vito i Viano

Treba vam kvalitetno, pouzdno, praktično i privlačno dostavno vozilo, popularnije rečeno, van? Onda su Vito i Viano, dva odgovora na sva pitanja


Rubrika: Komercijalna vozila
Postavljeno: 14.09.2010

Toyota Yaris Van

Ko god da je pomislio da je transformacija Toyote Yaris u dostavno vozilo promašaj, grdno se prevario. Mnogo puta spominjali smo frazu „stavljanje osmeha na lice“, posebno kada su u pitanju performantni automobili, ali pravo otkrovenje bio je Yaris Van, koji je piscu ovih redova zaista „stavio osmeh na lice“... I to iz više razloga...


Fiat Ducato CNG

22.10.2009

Mercedes-Benz Vito

29.09.2009

Hibridna vozila

21.05.2009

Gama Dacia modela

10.03.2009

IAA Hanover 2008

06.11.2008

Iveco Eurocargo

19.09.2008

Mitsubishi Fuso Canter

18.06.2008

VW Caddy Life 1,9 TDI

08.04.2008

VW Caddy - dodatna oprema

31.01.2008

VDL Synergy

28.01.2008

Ikarbus M231

29.11.2007

Citroen Jumpy

29.10.2007

Dabisa zr
03.11.2010 23:11
0
1

Postovani,zanima me jedna informacija posto treba da dobijem sluzbeni yaris van.Posto je navedeno da se vozilo moze pretvoriti u putnicko,da li to znaci da mogu da vozim suprugu i dete na zadnjem sedistu,i ako ce u saobracajnoj dozvoli biti navedeno da je vozilo teretno.Hvala unapred.

Vuk
17.12.2010 15:29
0
0

Ako ubacite zadnja sedista morate uraditi atest ( vracanje iz teretnog u putnicki ), posle toga menjate saobracajnu zbog promene vrste u punicko.Ako samo ubacite sedista i ne vratite ga na putnicko rizikujete kaznu za firmu na kojoj se vozilo vodi.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: