Čitaoci testiraju

Toyota RAV4 Hybrid

Liga šampiona

Prošle nedelje započeti mini-test automobila kojima konkurencija ne može ništa, dobija danas svoj nastavak, a u glavnoj ulozi ovaj je put je vozilo iz „zemlje izlazećeg sunca“


Pa, da vam predstavim našeg „kosookog“ prijatelja. Njegovo ime je RAV, RAV4-hibrid.

Ljudi, jeste da se trudim biti u toku sa novitetima, ali ovaj put na testu imam primerak koji je mlad k’o rosa u podne.

Pa ipak, reč je o osveženom modelu za 2016., koji je evo u poodmakloj fazi jer sredina je avgusta.

Poštujući druga P.R. koji se za sve nas „muči“ na vrelim danima suncem okupane Andaluzije, hladeći m.da u „hladnom“ moru, nisam pipnuo Fiata 124, kao što sam i obećao, ali sam se dobrano pomučio pronaći mu dostojnu zamjenu. Ne jaranu, neg’ spideru dakako.

Japanac, lutka moja japanska
Ih, otkad je Čkalja to u kamiondžijama izrekao, ne prestaje da vredi.

Za razliku od druga P.R. ja ne odmaram, pijem lagano kaficu ili kako bi moj najmlađi rekao, kaju, i čim otkrijem ko im je taj Dostojevski, ima sve testove auta da mu pročitam.

A dotle, srrrk.

Nisam dobrano stigao ni da ulickam fotoaparat, a kamo li da upoznam njegove funkcije (vidi se iz priloženog op.a.), kad već je vrijeme da se krene a kamo drugo nego u šumu!

A „japanac“, lutka moja japanska, veselo zabrunda aha, hoće to, ali u nekom drugom filmu. Brunda malo morgen!

Naime, ovo čudo ima elektromotor ako ne i dva, namenjena pre svega penzionerskoj vožnji u gradu.

Pre same vožnje, reč dve o dizajnu.

Nakaradno pitanje: Šta nam govori činjenica da najviše vozila na svetu prodaju firme koje sa dizajnom nemaju ni koliko crno ispod nokta?

Trebali bi neki tektonski poremećaji da se dese pa da vidimo u Toyoti revoluciju (u pristupu dizajniranju vozila) kakvu Mazda ima.

Kako imam nekog radnog iskustva u svetskim gigantima, znam da se retko i teško sta menja, posebno ustaljenja mišljenja makar bila i debelo pogrešna, pa ću stoga reći da će puno vode još Savom proteći pre nego li Toyota revidira svoj pristup „crtanju“ automobila.

Tako šta bi se lakše desilo kad bi korporaciju kupila neka druga firma, onda bi isti rukovodeći kadar pevao drugu pesmu (premda su tvrdili da je to nemoguće), kakvu novi gazda svira. E, tu bajku nećemo gledat’.

No, ne može im se poreći napredak i želja da prave nešto drugačije od kutije za cipele.

Auto ima, za Toyotu, ugodne i dopadljive konture, smirene linije, čista konzerva tj. ogledni primerak konzervativne škole dizajna koja ima za cilj da se svidi svima, a ne samo njima tj. nama, Evropljanima.

Hoćete u Evropu?
Pa nije da smo u Aziji, al’ znate na šta mislim. Pa onda da znate i ovo, izmena ulja na automobilu košta vas u Evropi alias u Njemačkoj lepih 25 evra (samo posao od par minutića, a ulje i filter su vaši).

A Evropljanima smeta nešto dizajn RAVa, kažu nije kao Avensis koji je tobože krojen „za nas“. Ne bih se složio sa tom konstatacijom, jer ako ništa a tu je ona ista korporativna njuška („bolest“ preuzeta od VW-a) jer ko biva treba da se auto prepozna, dabome. Dok babuška dizajn kod VW-a mogu još i razumijeti, jedna platforma - milion vozila, a onda svoju tešku manu a to je da su ima sva vozila ista, pretvore propagandom u nešto pozitivno a to je fraza „korporativni dizajn“, ili „pripadnost familiji“ i slične fore, dolazim kod drugih koji nisu uveli „lego“ način gradnje, tako da ne mogu razumeti da im sva auta izgledaju kao rađena na isti kalup.

Više volim da na primer Yaris ima svoj izraz, Auris svoj, Avensis svoj...fabrici jest veći trošak, ali setite se reklame za fudbalske dresove jedne poznate svetske marke, objavljene tokom SP u Brazilu od pre koju godinu.

Lice RAV-a je zatvoreno limovima i ugodno je osveženje u moru novih vozila sa pomodnim saćastim rešetkama hladnjaka (za primer takvog hladnjaka vidi Fiat Tipo).

Farovi su lepo dizajnirani a najviše raduje oblik i smeštaj LED dnevnih svetala.

Naime, ovdje su na pravom mjestu,odličnog su i oku ugodnog oblika, dajući markantni, muški stil, tako da vozilo, kada ga se gleda spreda, odiše smirenošću (nema divljanja tako karakterističnog za dalekoistočne crtače, kakvog nalazimo recimo kod prvog i40 ili Elantre iz 2015.)

Takođe, ostavlja dojam da dizajneri znaju šta rade, a da Toyota u nedostatku rešenja nije išla na kinesku pijacu po LED svetla, samo da ih stavi jer to svi imaju, pa moramo i mi.

Bravo za Toyotu, ocena za dizajn nosa vozila 9/10,ukupna ocijena spoljašnjosti, uzevši sve u obzir, 8,5/10.

Završni komentar za spoljašnji izgled auta: Pre svega reč je o dizajnu u službi preglednosti, alias praktičnosti a uz to je i privlačan i markantan.

Unutrašnjost je druga pesma. Godine se ne mogu sakriti, pri tome ne mislim na to da se „japanac“ u više generacija proizvodi od 1994., nego na aktuelni model čija, recimo to tako, osnova datira iz 2013., pati od nekih tipično japanskih boljki.

Centralnom konzolom, koja nažalost nije zakošena ka vozaču, dominira poveći displej glavnog info-zabavnog sistema, pa vozač ima u pojedinim momentima, problem sa čitanjem informacija sa ekrana posebno tokom sunčanih dana.

Smeštaj komandi za upravljanje modovim (ev, sport, eco) je loš, teže dostupan i nepregledan, pa ostaje da čekamo da Toyota to integriše u upravljački točkić, kao D-N-A selektor kod Giulije.

RAV4 poseduje USB, aux i 12 V priključke smeštene ispod odvojenih regulatora za klimu i ventilaciju.

Još se sećam kako su neki loše pisali o prvom Bravu i Fiatovoj mešavini plastike, premda je meni lično to bilo ok, a šta onda reći za Toyotu danas?

Ravom dominira tvrda plastika na gornjoj površini i to čitavom svojom dužinom protežući se sve do suvozača.

Potom sledi deo glatke plastike, a onda koža. Da koža, na donjem delu instrument ploče! Što se tiče instrumenata, ispred vozača su dva okrugla pokazivača, desno brzinomer, levo pak nešto za elektromotor, naravno analogni istrumenti. Pohvalno.

Kritike pak, upućujem kako smeštaju prekidača za otvaranje prozora, jer ova ručka na vratima jako smeta, tako i izgledu kola upravljača, a posebno se to odnosi na njegov centralni deo i dugmadi na njemu. Takav je, nažalost i u upotrebi kod većine ostalih vozila ove firme.

Za podići atmosferu u vozilu, od nemale važnosti bi bili i konci u kontrastnoj boji, tako da se ja nikako ne mogu načuditi proizvođačima kako to da kupcima nisu dopustili da biraju boju konca kad već volan ne možemo. Ne smem ni zamisliti šta će biti kada to (boju op.a.) „otkriju“.

Ispred suvozača je malo poveća rupčaga za ostavu stvari, iako sam utiska da bi je trebalo zaštiti od neželjenih pogleda, jer se na parkinzima razbijaju stakla kao od šale u nadi da će se naći kakav „cener“ ili štogod vredno u vozilu.

Ulazak na zadnju klupu je nešto otežan, jer se vrata otvaraju pod relativno malim uglom, dok sa smeštajem na zadnja sedišta osoba visine 186 centimetara nije imala problema, premda se suvozač sa svojih 183 centimetra žalio da gotovo dotiče krov vozila.

No, kao rešenje ove zagonetke nudim opciju pomeranja naslona zadnje klupe kao glavnog krivca.

Završni komentar unutrašnjosti automobila: Klasičan „japanac“u smislu selekcije materijala, dizajna i ergonomije. Dizajn 6,5/10, materijali 6/10, ergonomija 8/10. Može to bolje, ali u novom modelu.

A šta je to CVT? Seća li se ko A3L od Tomosa, čuvene zoljice? E, to vam je tako nešto Twituj ovo!

Motori, motori, motori
Stih je to od hita Divljih Jagoda, al ovde paše fino, jer nemate jedan pogonski sklop nego više njih, koji u sinergiji daju 197 ks.

Boje motora sa unutrašnjim sagorevanjem brani benzinac i to 155 konja snažan 2,5 litraš, atmosferac, koji raspolaže sa 210 Nm obrtnog momenta pri 4.200-4.400 o/min.

Društvo mu još pravi elektromotor (smešten napred gde i benzinski motor), te baterije i naravno pomoćni elektromotor uglavljeni na zadnjoj osovini, tamo iza tj. ispod zadnjih sedišta.

Jednom alfisti, ova celina predstavlja nepotrebni teret koji sa sobom vuče, jer „RAVAc“ teži bezmalo 1800 kg.

Ako vozite često u gradu i kao po jajima, imate dakle, laganu nogu (uz to vam je Toyota uvalila aplikaciju-„čaša vode“, dok vozite da vidite koliko vode prolivate-ima za cilj da vas nauči voziti hibrid), onda hibrid ima smisla, ukoliko volite da stisnete papučicu, odustanite od ovoga modela i prihvatite se dizela.

Sistem koji je ovde ugrađen je naoko čudan i zahteva privikavanje. Pre svega, tu je tzv. CVT, automatski mjenjač jednog stepena prenosa, stare škole dizajna, jer ručicom morate, umesto pravolinijski da skakućete od polja do polja.

     
 

Sve to đuture, uz činjenicu da sam imao benzina za 82 kilometra, danas mi je bio trening za živce.

Na poziciju sedenja morao sam se naviknuti jer vozač sedi bezmalo u visinskom rangu sa šoferom autobusa, a putnici pozadi su još uzdignutiji, pa mi je prvih pola sata vožnje kroz glavu prolazila samo jedna želja, a to je da izađem na sljedećoj stanici. Ima izaaaać’!

„Getriba“ mi čupa zivce svojim načinom rada, budući da se treba ponovo naviknut na „zoljicu“, ali posao odrađuje više nego solidno, ubrzavajući ovo glomazno vozilo za 8,3 sekundi do 100 km/h.

Morsku bolest nisam dobio, premda je set-up vozila namešten na udobnost a brzi zavoji su mu teži zadatak, koji opet uspešno uz nešto muke i savladava. Sa vozilom se, u svim okolnostima, upravlja lako bez obzira na dimenzije i težinu istog. I na koncu, hajmo nešto i o EV modu.

Malo goriva u rezerovaru vas tjera da obraćate pažnju na elektro mod (EV) i da vozite na baterije upravljajući pedalom gasa, jer i malo jači stisak papučice i eto vas na benzinu.

Ok, kažem sebi smireno, voziću polako, ubrzavat polako sve kako bih ostao na struji (a baterije nisu bile ni za 1/3 pune, pa treba podosta vremena da se napune što vožnjom nizbrdo, što kočenjem, što vožnjom na benzin).

Traje to meni čitavu vječnost, nikad do 50 km/h doći a sistem osjetljiv, jer bilo kakav stisak alfiste tj.mene kao vozača po gasu, i ode struja u tri ćoška tj. na benzinskom ste motoru, a benzina nema. Da parafraziram skeč iz Nadrealista: „Mo’š čekat pet dana, mo’š čekat deset dana al benzina nema!“

Očekujem gestikulaciju raje iza mene dok isčekaju da se grdosija ubrza, da uhvati zeleno na semaforu, al baš zbog veličine vozila, drugi imaju respekta i, bar ne očigledno, ne spominju vam žensku familiju.

Kotrljanje na struju je slično onom osjećaju kad na nizbrdici pustite ručnu kočnicu. Nema tu nikakvog udara u leđa kao kod tesla S modela. Daleko od toga, ovde vam se treniraju živci, non stop pratite da l’ vozite na struju il ne.

I još morate da trenirate tako sporo da vozite i da upravljate auto na takav način, pa ko voli nek izvoli.

Završni komentar sklopa motor(i)-mjenjač s osvrtom na performanse: Gotovo da u ovakvoj varijanti i nema konkurenciju, jer malo ko nudi hibrid u kompaktnom SUV vozilu. Upotreba samo za grad kad se i štedi na gorivu. Vožnja na autoputu je mogući problem za novčanik. Kako je reč o hibridu, nema potrebe za utičnicom.Ocena 7/10.

     
 

Za (o)cenu, ne pitaj
Pa ni dame se ne pita za godine, šta ste onda navalili za cenu? Sutra, dođite sutra, sutra ću vam reći za cenu.

No, onaj fini gospodin preko puta, prodavač Slavko, pak kaže:

One baterije iza zadnjeg sjedišta, imaju garanciju od nekih 6 godina, s tim da Toyota na vozilo daje 3 godine (+2 godine još od zastupnika).

Navodno traju kao i samo vozilo, oko 15 godina, kako tvrdi prodavac navodeći mi primer Priusa iz 2002. sa originalnim baterijama. U kvalitet unutrašnjosti smo se pak uvjerili u čuvenom „beba“ testu, puštajući juniora da čačka i pipka po kokpitu do mile volje.

Dobro, pustimo sad prodavca, prodaju magle i Josipu Lisac, pošto su te baterije? Jednom kad crknu il smanje kapacitet, pa se moraju promijeniti, ukupna cijena (uključuje i ruke) iznosi 2000 ili 3000 evropskih novčanica (prodavac nije bio siguran). Hibrid ili dizel, ušteda? E,što si ga uštedio, svaka ti čast. Još jedna ‘vaka „ušteda“ i propali smo!

Servisni interval iznosi 1 godinu ili 15000 km, šta se pre navrši, a cena servisa iznosi u proseku 300 evra (elektromotor se samo ispituje, sav trošak snosi benzinski motor i prateće tečnoti). Od opreme, pored navigacije i kamere za vožnju unazad, koja se projektuje na čitavom glavnom ekranu, valja istaknuti i 18-colne točkove u merama 233/55.

I, je l’ se to isplati? - Pitaj Slavka.

Svi se nesto diče potrošnjom, ipak je reč o vozilu sa nekih 197 ks, 1800 kilograma „žive vage“, aerodinamikom trokrinog ormara, pa evo onda i ja guknem koju,uz brdsku, laganu vožnju i nekoliko zešćih sprinteva (160 km/h) autoputem (nije preterano bučan auto), očitao sam na kraju nekih 9 litara potrošnje na 100 kilometara.

I za kraj, spomenimo i to da će vas ovo zadovoljstvo u Njemačkoj koštati čitavih 33.150 evra (uračunat popust), a najjeftiniji se nudi za nekih 30.000 evra.

Završni komentar vozila: Za to ću upitat ovog najmlađeg, da vidim šta on kaže: "Dobjo, pjavo dobjo, bibi pepi, bibi pepi". Ukupna ocjena testiranog vozila 7.2/10.

Autor: don
Fotografije: don
4521
Postavljeno: 20.08.2016

Arhiva: Čitaoci testiraju

Propozicije

Poštovani prijatelji Vrele Gume Media Sistema, na osnovu desetina vaših zahteva, ovim putem upućujemo POZIV svim zainteresovanim da se uključe u rad sajta www.vrelegume.rs kao saradnici redakcije Vrele Gume Online u novoj internet rubrici „Čitaoci testiraju“.

USLOVI UČEŠĆA

1. Dostava autorskog teksta o opštim utiscima i zapažanjima vezano za modele automobila, motocikla, plovila, itd koje posedujete ili ste imali prilike da ih vozite.

2. Testirani modeli mogu biti novi, do dve godine starosti ili polovni, min 6 a najviše 12 godina starosti, „jangtajmeri” starosti minimum 20 godina, i oldtajmeri stariji od 30 godina

3. Autorski tekst treba da sadrži opšte forme teksta (naslov, podnaslov, uvod, razradu, zaključak i tehničke karakteristike modela) u dužini od max. 6.000 karaktera

4. Uz autorski tekst potrebno je dostaviti najmanje 15 fotografija modela što boljeg kvaliteta u rezoliciji od min 1200x900 px kao i bar jednu fotografiju autora kojom dokumentuje da je predmetni model imao u posedu. Prihvataju se fotografije dobrog kvaliteta načinjene mobilnim uređajima

5. Učeše je na dobrovoljnoj bazi. Autori se slanjem materijala odriču bilo koje vrste materijalne i nematerijalne nadoknade za objavu istoga

6. Redakcija zadržava pravo izbora tekstova koji će biti objavljeni, kao slobodu i njihove stilske i lektorske obrade

7. Tekstovi mogu biti potpisani punim imenom i prezimenom autora ili sa „nick name“

8. Tesktovi se dostavljaju u latiničnom pismu na srpskom, hrvatskom ili bošnjačkom jeziku

9. Autor teksta je u obavezi da redakciji dostavi osnovne podatke, svoju mail adresu, telefon i adresu stanovanja

10. Redakcija ne odgovara za bilo koje činjenje učesnika ovog konkursa, štete ili moguće posledice koje mogu nastati prilikom testiranja modela od strane učesnika konkursa

11. Autor objavljenog teksta preuzima obavezu da svoj tekst šeruje putem svih njemu dostupnih društvenih mreža

12. Autori objavljenih tekstova biće nagrađeni prigodnom nagradom paket House čistač

13. Trenutkom objave, redakcija postaje vlasnik svih autorskih prava nad predmetnim tekstom i fotografijama

14. Slanjem teksta autor nedvosmisleno izjavljuje da je sve Uslove učešća jasno razumeo i da je sa njima saglasan

15. Tekstove i fotografije uz propratno pismo o tipu i starosti modela, pređenoj kilometraži slati na adresu : redakcija@vrelegume.rs

Rubrika: Čitaoci testiraju
Postavljeno: 15.09.2016

2013 Volkswagen Golf 1.2 TSI

Nemoguća je misija izbiti novac iz džepa mom tastu. Naravno, ukoliko niste Volkswagen. Njima novac daje sa posebnim užitkom


Rubrika: Čitaoci testiraju
Postavljeno: 20.08.2016

Toyota RAV4 Hybrid

Prošle nedelje započeti mini-test automobila kojima konkurencija ne može ništa, dobija danas svoj nastavak, a u glavnoj ulozi ovaj je put je vozilo iz „zemlje izlazećeg sunca“


Rubrika: Čitaoci testiraju
Postavljeno: 13.08.2016

BMW 420i Cabrio

Ovu priču doživite kao dopunu nadahnutih utisaka cenjene novinarke Lidije Piroški iz njenog kraćeg druženja sa BMW 428i Cabrio, iz 2014. godine


Alfa Romeo Giulia

06.08.2016

zvezdan
20.8.2016 11:31
4
3

Verujem da bi zapazanja bila potpunija da je autor imao priliku da vozi barem 1 hiljadu km. U svakom slucaju, pohvale za trud i strast prema vozilima. Pozz svima

Bojan
20.8.2016 14:23
7
3

"ovo cudo ima jedan motor, ako ne i dva".... toliko

Japanautofan
21.8.2016 13:53
5
2

Nije bio toliko los test da ima samo dva komentara. Ipak je ovo test citaoca . Vidi se da je falilo malo inspiracije kao za Alfu.
Don,samo nastavi pisati a vremenom predjes i u profesionalce. :-)
ps: Ako opet na poslu pises test tri sata brzo ces ti u "profesionalce" :))))

don
21.8.2016 18:04
4
3

Pisah ovo od 23 do 2 neki dan dok je igrao dinamo, pa me blazicko dekoncentrirao, na laptopu mi fali tipki, mali ih pocupao, lijeva šaka još od prvog testa pati sa upalom tetiva, a sad sam i desni kažiprst sredio tak da imam 4 prsta koja rade sa drugih 6 ni čep ne mogu otvorit,i još mi je pukao zub pa valja sutra na vađenje i proc onu muku, ipak su mi kao u konja.Sto ovo sve govorim, pa ak nastavim pisat i treći test, ostat ću i bez ova 4 prsta, 😃
Vidim da mi komentar prethodni nije objavljen pa sam info: svaki drugi rav, kaze prodavač, je hibrid i na isporuku se čeka 6 mjeseci. Ja išao gledati avensisa, kad za istu cijenu od 32ke, dobiješ rav sa dizelom i to sa kožnim sjedalima, koja su ugodna, al ne toliko kao u s60(ona sportska) .

moron
21.8.2016 23:44
4
2

Dobar prikaz vozila, svakako daleko objektivniji nego sa onom alfom. Tamo su prevladale emocije :)

Oko komfora drugog reda. Ja sa 192 nemam nikakvih problema sesti iza sebe u ovaj RAV. Za razliku od prethodnog.

Prethodni 2,2 dizel sa 4wd je (u slabijoj varijanti) imao i manje konja i manje momenta od sadašnjeg 2.0 dizela, tako da ne razumem zašto novi dizel ne može sa 4WD.

Benzinac "plus" 4 wd provereno guta gorivo, a u varijanti sa CVT je poželjan koliko i lepra. Taman i sa "hibridom". Posebno po ovoj ceni, jer mislim da za te pare može i CRV dizel 4.wd sa 9AT.Šteta,jet je RAV napokon porastao u tolikoj meri da više nije klasa vitare, već je i pravo porodično vozilo.


Jeremija
21.8.2016 23:52
6
1

@don Procitaj svoj komentar i videces da podsecas na jednog lika iz Alan Forda.

don
22.8.2016 07:32
2
3

Hehe, bas tako Jeremija😗

Enzo
22.8.2016 14:34
5
2

Hibridi su sa nama celu deceniju, a ja im i dalje ne vidim jasnu svrhu. Jesu li sportski - mnje, ne ispadnu bas. Stede gorivo - kako ne, samo sto na kraju bude 9 l/100km. Štede kao malo, a posle vozaš bespotrebnu masu... Da su plug-in, pa i ajde.

Jesam li ih ikada probao? Rentao Yarisa na jedan dan. Svidjalo mi se ubrzanje od 0-8,3 km/h, tišinu je i tako remetila muzika. I bila je jedna Corolla Hybrid kao taxi. Osećaj koji je Don naveo kao spuštenu ručnu, ja sam uglavnom opisivao kao pritisnuto kvačilo tako da se prilično razumemo.

don
22.8.2016 14:41
3
3

Pisah ovo od 23 do 2 neki dan dok je igrao dinamo, pa me blazicko dekoncentrirao, na laptopu mi fali tipki, mali ih pocupao, lijeva šaka još od prvog testa pati sa upalom tetiva, a sad sam i desni kažiprst sredio tak da imam 4 prsta koja rade sa drugih 6 ni čep ne mogu otvorit,i još mi je pukao zub pa valja sutra na vađenje i proc onu muku, ipak su mi kao u konja.Sto ovo sve govorim, pa ak nastavim pisat i treći test, ostat ću i bez ova 4 prsta, 😃
Vidim da mi komentar prethodni nije objavljen pa sam info: svaki drugi rav, kaze prodavač, je hibrid i na isporuku se čeka 6 mjeseci. Ja išao gledati avensisa, kad za istu cijenu od 32ke, dobiješ rav sa dizelom i to sa kožnim sjedalima, koja su ugodna, al ne toliko kao u s60(ona sportska) .

aleksandar
25.8.2016 16:37
4
2

opet don??!! pa dokle vise??

Kriticar
26.8.2016 22:06
2
3

@Aleksandre sta ti smeta i ko te tera da citas ? Niko ti ne brani da sam napises nesto. Ako ti se ne svidja jednostavno nemoj da citas a pogotovo komentarises. Ovako ispadne da neka vrsta ljubomore,zavisti ili sta vec izbija iz tebe. Koliko auto magazina objavljuje testove citalaca ? Ovo je jedinstvena prilika da neko nesto napise a ne samo da se pravi pametan i kritikuje neciji trud i rad ma kakav bio. Lepo i kod naslova pise kakva je vrsta testa.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: