Uporedni test

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe

Japanska škola crossovera naspram korejske

Laka istočna konjica

Korejski proizvođači automobila polako ali sigurno ugrožavaju svoje japanske učitelje. Hyundai i Kia se podižu na lestvicama prodaje, a ovoga puta smo želeli da uporedimo Hyundai Santa Fe sa novom Toyotom RAV4 i Hondom CR-V.

Istini za volju, Santa Fe je za „pola broja“ veći, ali je cenovno konkurent japanskim modelima. Ovim uporednim testom smo želeli vam približimo, da li za sličnu sumu novca dobijate više u vidu Santa Fea. Takođe, želja nam je bila da test uradimo iz ugla običnih ljudi, ali ljudi koji su generalno ljubitelji četvorotočkaša. Iz tog razloga, sudionici uporednog testa su moderatori Vrele Gume Foruma, Čedomir Veljković i Nikola Pernjak, kao i naš webmaster, Zoltan Balzam. Dakle, sa „onlinea“ idemo na „on“ i „off-road“.

Toyota RAV4
O Toyotinom novajliji smo već dosta toga napisali. Reč je o četvrtoj generaciji rodonačelnika segmenta, bestseleru sa tradicijom od gotovo 2 decenije. Model na testu je pogonjen 2,2 litarskim D-CAT agregatom sa 150 KS i 340 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Opremljen automatskim menjačem, u Elegant HID paketu opreme košta 34.850 evra (sa popustom) uz doplatu od 600 evra za metalik boju. Dakle, ukupno 35.450 evra. Da ne zaboravimo, garancija je petogodišnja, bez ograničenja u vezi sa brojem pređenih kilometara, koliko traje i pravo na Eurocare pomoć na putu.

Honda CR-V
Ako ste se ikada zapitali šta znači „CR-V“, odgovor je „Comfortable Runabout Vehicle“. Dakle, automobil za „udobno tumaranje“, koji je na scenu stupio godinu dana kasnije u odnosu na Toyotin model. Hondin crossover koji se našao na našem testu je pogonjen takođe turbo dizel motorom zapremine 2,2 l. Čak je i snaga ista kao kod RAV4, i iznosi 150 „konja“, ali je oznaka naravno – i-DTEC. CR-V raspolaže i sa za nijansu višim maksimalnim obrtnim momentom od 350 Nm. Takođe, opremljen je automatskim menjačem, a cena mu iznosi 36.400 evra (Executive paket) sa uključenom doplatom od 600 evra za metalik boju. Hondina garancija iznosi 3 godine i 100.000 pređenih kilometara.

Hyundai Santa Fe
Korejski model je „rođen“ 2000. godine. U odnosu na dva kompaktna japanska takmaca, pripada SUV modelima srednje veličine. Ipak, svrstali smo ga u naš test zbog iste pripadnosti cenovnom razredu, pokušavši da uvidimo da li on za približnu sumu novca donosi više. Pogonjen je 2,0 litarskim CRDi agregatom sa 150 KS i 383 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Za razliku od Toyote i Honde, opremljen je manuelnim menjačem, a u Style paketu opreme košta 34.530 evra. Garancija je kao Toyotina, dakle, pet godina bez ograničenja kilometraže, uz 24/7 asistenciju na putu.

Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

Cena: 36.400 evra
Motor:turbo-dizel, redni/4; 2199 cm3; 16/common-rail; 110 kW; 150 KS pri 4000 o/min; 350 Nm pri 2000 o/min
Transmisija: pogon: na sve točkove; menjač: 5/A
Ogibljenje: napred: MacPherson, nazad: multilink
Performanse: ubrzanje 0-100 km/h: 10,6 s; maks. brzina: 190 km/h;
Prosečna potrošnja: 6,8 l/100 km; emisija CO₂: 180 g/km
Karoserija: SUV/5/5; D x Š x V 4574x1820x1675 mm; Međ. rast. 2630 mm; Masa 1713 kg; prtljažnik 556 l

Test vozači:

Nikola Pernjak

HONDA CRV
Neobičan dizajn eksterijera – zadnji bokovi ostavljaju utisak nekog vojnog borbenog vozila. Napred, prepoznatljiva Hondina maska, stil koji deli sa Accordom i Civicom. Zvučna izolacija savršena, plastika u enterijeru ne baš toliko – tipično japanski tvrda. Položaj za volanom, osećaj u vožnji - odličan! Ubedljivo odskače u odnosu na Santa Fe a i dalje za pola koraka ispred RAV-a. Zvuk motora, iako dizel, podseća na neku Alfu, naročito kada „zareži“ uzbrdo, po putevima Fruške Gore kojima smo je testirali. Sa druge strane, poprilično „oseća“ rupe, na istim tim putevima. Testirani model je imao niz zanimljivih „sitnica“ – (nezaobilazna) kamera za vožnju unazad, senzor prepreka napred (nazad se podrazumeva), panorama krov, taster za automatsko zatvaranje prtljažnika... Sve ovo čini da moj glas ide Hondi, ovaj put...

TOYOTA RAV 4
Sva je „retro“ – i spolja i iznutra. Duh 70-tih, uokviren kožom koja dominira kabinom... Međutim, motor nije „retro“, daleko od toga. Ne znajući, testirali smo je (za razliku od Čede) u „Eco“ modu. I tako „nehotice osakaćena“, pružila je odličan utisak. Najstabilnija od sva tri testirana automobila – imate osećaj da ste u putničkom autu (i klirens je najmanji kod RAV-a), ali sve to samo dok ne siđete sa asfalta. Savladavanje prepreka je u maniru najboljih Toyotinih „multi-praktik“ vozila koja se nemilosrdno habaju širom zemljine kugle. Daleko od toga da su to sve Toyotine prednosti – i ovaj auto obiluje „gadgetima“ uobičajenim za automobile ovog vremena. Ipak, ostaje utisak da je Toyota izbor za malo „smirenije“ ljude. Iz tog razloga, u mom ličnom izboru, ide na drugo mesto.

HYUNDAI SANTA FE
Auto koji se može nazvati „zlatnom sredinom“ u ovom testu ipak ide na treće mesto. Ni sa čim nije oduševio, no, nekako je uspevao da prati japanski duo, čak i bez automatskog menjača, koji je ipak dao solidnu prednost konkurentima u off-road vožnji. Reklo bi se da je ovo izbor za porodične ljude koji ne žele mnogo da se zamaraju tehnikom, već kojima je potreban SUV, koji će imati od svega pomalo. Ovaj auto pruža subjektivno najveći utisak prostranosti u kabini. Svakako, ostaje utisak da je dizajnom napravljen dobar posao – spolja je možda najuspeliji od pomenute trojke. Enterijer već ne odaje takav utisak, pomalo „već viđena“ instrument tabla i ne baš savršena plastika. Takođe, malo se možda treba pomučiti kada želite da pronađete taster za otvaranje prtljažnika iznutra, što znači da ovo može biti i zanimljiv izbor i za ljubitelje enigmatike.

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi Style

Cena: 34.530 evra
Motor: Turbo-dizel, redni/4, 1995 cm³/common-rail, 110 kW, 150 KS pri 4.000 o/min, 383 Nm između 1.800 i 2.500 o/min
Transmisija: Na sve točkove, menjač 6/M
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad multi-link
Performanse: 0-100 km/h – 11,3 sec, maksimalna brzina 187 km/h
Prosečna potrošnja: 6,1 l, emisija CO₂ 160 g/km
Karoserija: SUV, DxŠxV 4690x1880x1680 mm, međuosovinsko rastojanje 2700 mm, masa 1768 kg, prtljažnik 585-1680 l

Zoltan Balzam
HYUNDAI SANTA FE
Najveći i najkomforniji, Santa Fe pruža najizjednačenije karakteristike na svim poljima. Ni sa čim se ne ističe, ali mu se takođe ništa ni ne može zameriti. Pravi kompletan porodični automobil, koji više ni pojavom ne ostavlja bilo koga ravnodušnim. Kad vam se u retrovizoru pojavi njegov karakteran prednji deo, nećete se puno dvoumiti o propuštanju novog vladara segmenta. Kvalitetom i tehnikom se još ne takmiči sa premijum trojkom Mercedes-Audi-BMW, ali je sigurno u vrhu svoje klase.

Korejci su i ovim modelom pokazali da predrasude nisu dobar savetnik pri odabiru automobila. U poređenju sa rivalima na testu, za otprilike istu cenu, dobija se bar za pola klase veći auto.

Ako neko može da se navikne na nešto slabije kočnice (u poređenju sa masom vozila) i nekima iritirajuće plavo osvetljenje instrumenata, eto idealne kupovine, uz automatski menjač, naravno.

HONDA CRV
Hondin porodični SUV je najmanje odmakao od svog prethodnika. Neko bi rekao: „ako nešto valja, zašto ga menjati?“. Trebalo je da ga po japanskom Kaizenu (filozofija stalnog poboljšanja), samo usavrše. Ovo bi se pre svega odnosilo na paletu motora, koja se sastoji od jednog benzinskog (2,0 sa 155 KS) i jednog dizela (2,2 sa 150 KS). Kupcima CRV-a jedino preostaje da se nadaju novom, manjem dizel agregatu, koji bi sigurno pospešio prodaju ovog, inače odličnog porodičnog automobila.

Dobru ergonomiju kabine kvari displej na centralnoj konzoli koji pored toga što je manji od onih kod konkurencije, još je i duboko usađen, tako da otežava očitavanje ili vožnju unazad.

TOYOTA RAV 4
Novi RAV4, iako atraktivnog spoljnog izgleda i nesumnjivog kvaliteta, je u ovoj teškoj bici ipak „samo“ treći. Sa svojim preciznim upravljanjem, odličnim automatskim menjačem i voznim performansama će sigurno vladati evropskim i američkim putevima, ali izuzetna tvrdoća ogibljenja, ga drži dalje ne samo od off-road staza, već i od naših prosečnih puteva (koji sve više liče na „off“ nego na „road“).

U enterijeru prosečne ergonomije nailazimo na interesantne, tipične japanske egzibicije poput mešavine okruglih i četvrtastih otvora za ventilaciju, kao i digitalnog časovnika presađenog direktno iz popularnih Corolli sa kraja 80-ih godina (prošlog veka).

Toyota RAV4 2.2 D-CAT Elegant

Cena: 35.450 evra
Motor: turbo dizel, redni/4; 2231 cm3; 16/common-rail; 110 kW, 150 KS pri 3600 o/min; 340 Nm od 2000 o/min do 2.800 o/min
Transmisija: na sve točkove; menjač: 6/A
Ogibljenje: napred: MacPherson; nazad: dvostruko viljuškasto
Performanse: 0-100 km/h 10,0 sec, maksimalna brzina 185 kmh
Prosečna potrošnja: 6,7 l, CO2: 176 g/km
Karoserija: SUV, DxŠxV 4570x1845x1660 cm, međuosovinsko rastojanje 2660 cm, masa 1570 kg, Prtljažnik 547/1167 l

Čedomir Veljković
TOYOTA RAV4
Definitivno moj favorit. Automatski menjač, ovoga puta bez dugmeta na ručki, al’ dobro sad... Vozio sam sa uključenim Sport modom za razliku od kolega . Ogroman auto, izuzetan osećaj udobnosti, sve je na svom mestu, kožni enterijer… al’ što ide… Pun gas sa nekih 20 km/h, auto naprosto poleti, ali interesantna stvar je što gledanjem puta kojim se krećete i pogledom na brzinomer, shvatite da možda i idete malo brže nego što bi trebalo. Nema buke u kabini, krivine se ne doživljavaju kao bilo kakav problem, baš kao ni usponi. Na mene je ostavio ubedljivo najbolji utisak u smislu snažnog i bezbednog automobila.

HONDA CR-V
Pored automatskog menjača, instrument tabla mi izgleda najbolje od sva tri modela. Izuzetno veliki brzinomer ostavlja mi neki utisak retro dizajna, ali toliko unapređen da je ipak potpuno savremen, pa koliko god to zvučalo kontradiktorno. Nego menjač... Moj realno prvi susret sa automatikom, i najbitnije- ima dugme na ručici. Da se ne omakne pri startu ušaltati i u drugu. Ali, vrlo praktična stvar kod automatika, u automobilima ovog tipa, je što vožnja po neravnom terenu ne izaziva nervozu. Uvek ima i dovoljno gasa i snage da se krene dalje uzbrdo.

HYUNDAI SANTA FE
Prvi utisak i možda najjači u toku dana je bio: ulazak u vozilo i taj neki osećaj skučenosti u kabini, koji me je iznenadio. Spolja izgleda fenomenalno, izgled farova se uklapa sa maglenkama, zadnja svetlosna grupa estetski pleni, sve je nekako na mestu- to je to. Ovaj model je sa manuelnim menjačem, 2,0 motor, turbo-dizel… stekao sam utisak da nije dovoljan za „ovoliki auto“. Svi smo navikli na 1,8 ili 1,9 dizele u poznatim automobilima od devedesetak „konja“, koji idu uzbrdo bez gasa – ali, ovaj ne ide. Kako je vreme odmicalo tako se i utisak popravljao. Izvan puta: odličan. Dovoljno visok za izlete u prirodu, bez bojazni da ćete silazeći sa puta oštetiti automobil.

Na kraju, kao što rekoh, Toyota je moj izbor za pobednika, da li su ustici od ranije ili nisu, nije ni važno. Ovo nisu ultimativni terenci, niti se, verovatno, to od njih ni ne traži. Ovo su 3 izuzetno kvalitetna vozila, koji su potpuno u svojoj klasi, namenjeni za vožnju po asfaltiranim putevima, sa ogromnim prostorom za prtljag i dosta mesta na zadnjuj klupi. Čak mi deluju primamljivo i kao odlična porodična vozila, ali ipak, zbog svojih gabarita, možda i nisu za vožnju do vrtića i nazad, svaki dan.

Tekst Vrele Gume
Fotografije Saša Nikolić
18023
Postavljeno: 21.06.2013

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

serpico
21.6.2013 01:01
19
12

svaka cast honda je honda,toyota ima imidz ali bre santa fe zaista izgleda najbolje i vani i unutra!bravo hyundai!

Audifan
21.6.2013 01:30
18
10

Moj izbor Santa fe !!!

Dejan L
21.6.2013 08:34
12
13

Auuu, video sam sva 3 uživo. Honda mi je očajna za 2. dekadu 21. veka.
Santa Fe je izgubio proporcije zbog C stuba inače je sasvim solidan.
RAV4 mi je ipak nekako best of. U ovoj boji sa vašeg testa ne, ali u klavir crnoj boji i sa drugačijim branikom izgleda baš dobro.
Ono što mi se još sviđa kod RAV-a je preciznost, mali zazori, CRV i Santa Fe nemaju takvu završnu obradu. Tu su negde po zazorima. Takođe kod RAV-a se spoljni paneli odlikuju glatkoćom i sjajem, a CRV kao da je prašnjav i onda kada je čist, možda zbog krupnijih šljokica u farbi. Santa Fe ima lepši izbor boja. I tako, sve u svemu i da imam para pored RAV-a se ne bih okrenuo za Hondom i Hyundaijem, pogotovo što se za novac koliko vredi Santa Fe može kupiti za klasu manji nemački premijum.

lazar bojanić
21.6.2013 09:02
17
3

probao sam sa drugarima koji planiraju da obnove svoju staru RAV4iz 2008 godine baš tu istu Toyotu RAV4 i mogu reći da je auto odličan i da je napravljen ogroman napredak u odnosu na predhodni model u svim pravcima ...

Leži kao sportski auto , povlači odlično obzirom na masu , koči ubedljivo i troši umerenih 9l pri izuzetno oštroj vožnji što je sitnica u odnosu na masu , snagu i automatski nenjač !

Moja jedina primedba je design enterijera koji nije odbojan i mislim da bi se moglo navići na novi i neuobičajeni dizajnerski jezik Toyte ...

Čak kad i uporedim sve to sa Q5 sa kojim sam se družio 14 meseci i potrošio u njemu 45.000Km moram da priznam da je Toyota odlično uradila domaći zadatak !

Novu Hondu CRV nisam probao (stari model jesam) , kao ni SantaFe koji odlično izgleda barem spolja i ima pored ovog 2.0 i jedan još mnogo bolji i potentniji 2.2 diesel motor ... mada nisam siguran da bi uopšte razmišljao o njima pored izvrsnog novog RAV-a i odličnih iskustava koje moji drugari imaju u eksploataciji sa starim modelima koji su redom pretrčali sad već oko 300.000 Km uz minimalne servisne troškove ! Pored toga Toyota odlično drži cenu a i diler , berem u NS je spreman da podrži zamenu otkupom što isto znači kad se čovek opredeljuje za naklonost nekom brendu i dileru ...

Mislim da bi test bio potpun kada bi se tu još našla i Mazda CX-5 koja bi pripada ovom triu u svakom pogledu , cenovno i po klasi a možda nudi malo više sporta i uživanja barem na asfaltu za malo manje novca (najskuplja Mazda ne prelazi 33.000 €)

Meni neki veliki offroad i ne treba i posmatram ovu klasu kao porodične automobile koji se lakše bore sa rupama i ponekad sa snegom i koji se lako pentraju po ivičnjacima .

Miodrag Popovic
21.6.2013 09:55
21
11

Nije mi jasno, da je u test uvrsten Santa fe " zbog cenovnog razreda", a "tata" Subaru forester koji je i klasom i cenom u istoj kategoriji, nije. Strah od prave konkurencije ili nesto drugo?


Anonymous
21.6.2013 10:17
17
1

@ Miodrag Popovic
21.6.2013 09:55

Komentar je na pravom mestu. Forester IV je takođe tek sada izašao, imate ga na testu u TV izdanju, znači mogli ste ga uporedtii sa ovim modelima. Naravno da bi u nekim detaljima vezanim za "šminku", kvalitet plastike i spiska neke dodatne opreme verovatno bio slabije ocenjen od ovih modela, ali je net prepun filmova koji pokazuju njegovu apsolutnu nadmoć u off-road a bogami i u "on-road" vožnji u odnosu na RAV-a i pogotovo CR-V-a...

Milan 2
21.6.2013 10:24
12
6

Hyundai ubedljivi najlepsi i po pitanju eksterijera i po pitanju enterijera. Toyotina bezlicnost naravno nema konkurenciju.

Miki
21.6.2013 10:35
13
3

Dugo se cekalo da bi najzad I nasi ljudi, odnosno oni koji su dali svoj sud u tekstu, rekli, Juzno Korenaci su poceli sve da gaze! Dosli su dotle da su presisali I same Japance, ostali su na redu jos Nemci, ne ostali Evropljani, jer su od svih njih bolji. Nece proci ni 15=tak godina, I postace pojam za sebe!

Slavisica
21.6.2013 11:05
13
3

Moj glas ide Mazdi CX5, koje ovde nema. :-)
Inace, sto se Toyote tice...gledam enterijer Aurisa novog, Corolle, i sad RAV, i nekako mi je to previse minimalisticki, prosto moras se naterati da volis taj dizajn. Takav dizajn me pogotovo cudi sto u okviru kuce imaju Lexus, koji ima prelep enterijer u svakom modelu.

pecagt
21.6.2013 11:29
10
4

ako mora da se bira od ponudjenog,onda rav4,hyundai mi se ne svidja unutra,crv spolja,a rav mi se najmanje ne svidja!:-(
Pre bih uzeo x-trail,cx5,outlander,freelander,xc60,forester,koleos...sve bi mi bilo u izboru pre od ponudjenog trojca,ali najpre x-trail,koji postaje ziva legenda medju suv-ovima u toj klasi,po meni najsposobniji-zivece on jos dugo u ovom obliku sa redovnim osavremenjavanjem,postace kornjaca kao nesalomiva i nedodirljiva G klasa!;-)

Sale
21.6.2013 14:51
10
6

Pogledajte nove modele i30, i40, ix35 i Santa Fe. Samo corav ne moze da ne primeti sa su kosooki postali ne ozbljan, nego glavni igrac u svim klasama (izuzmemo li BMW, Audi i Mecku) svi ostali jednostavno nemaju odgovor na hyundai seriju novih modela, jednostavno prelepo i isplativo za ono sto nude. Toyotin dizajner je davno trebao da zavrsi u corci zbog skrnavljenja svakog novog dolazeceg modela, tu nema ni E od emocija, sve hladno, jadno i bezlicno. hondi svaka cast, ali Hyundai je NO1.

Demijan
21.6.2013 15:22
8
5

Hahaha. Hyndai mozda zaista nudi najbolji odnos ulozeno-dobijeno. I napreduje velikim koracima ali daleko od toga da je GLAVNI igrac u gotovo svim klasama izuzmemo li premijum proizvodjace.

Goranns
21.6.2013 17:38
17
1

Koji idiot u Tojoti odobrava ovakav nakazni dizajn kompletne game da mi je samo znati!? nasta lici ova unutrasnjost? Spolja kao sekirom da su ga odsecali,fazon koja je Honda imala pre deset godina s Accordom oni sada uvode. Crv je nekako isto cudnog dizajna ali dosledan svom putu koji su utrli predhodna 2 Crva. Hjundaiju svaka cast takav napredak u svakom pogledu nijedan proizvodjac nema.
Ja bih izabrao Santa fe ako bih vec morao birati izvedju ova tri modela.

serpico
22.6.2013 08:38
10
2

Goranss svaka ti cast da i ti to primetis sto se tice opsteg dizajna Toyote jer sta se tice njihove premijum divizije Lexusa kao sto si napisao razlika totalna!a sadasnje tojote krenuvsi od "novog"aurisa izgledaju kao da su iz sredine 90tih jeftino,konfekcijski i dosadno!ja sad uopste nepljujem tojotu ali bre smenite im dizajnerski tim i rukovodstvo sto odobrava konacni dizajn za serijsku proizvodnju!kraj ovih toyota i vw mi se poceo ciniti zanimljiv ako razumete sta zelim da kazem!ovde najlepsi auto,kazem najlepsi ne i najbolji mozda ;Sante Fe by hyundai!

Mitar
22.6.2013 10:03
7
10

Po meni tekst je pripremljen da se niko se naljuti, svaki je kod jednog kolege na prvom mestu. Pomalo naivno. A s druge strane, nemoguce da su svi isti i "tu negde" kako autori zele da prikazu. Zna se da japanci ulazu vreme i novac u istrazivanje i razvoj, a koreanci u kopiranje i kopiranje. Takodje japanci daju kvalitet, dok koreanci stancuju jeftinija vozila na kojima kasnije zaradjuju kroz servis i delove, koji se vise kvare od japanaca. Molim redakciju da navede broj prodatih rav4, crv i santa fe u Srbiji u 2013, da vidimo kakvi smo u brojkama i da li smo "tu negde".

Goranns
22.6.2013 12:13
8
1

@Serpico razumemo se 100% cak je i ona uzasna tabla iz golfa+ u Tiguanu meni svarljivija od ove u Rav4 pa koliko on puta bio Rav i rodonacelnik ove klase.
@Mitar proslo je vreme kada su Korejanci kopirali i to vec poodavno uzmi samo nov I30 i uporedi ga sa Aurisom (koji je kasnije izasao)zadnji deo kopija I30-tke,centralna konzola Aurisa Seat Leon kao da vise nemogu ili neznaju kom dizajnerskom pravcu da se okrenu pa upravo oni kopiraju i to cinimi se bezuspesno ,ko se vise ili manje kvari necu komentarisati jer je bezpredmetno i uzaludno pogotovo ukoliko uzmemo u obzir da se Hjundaji i Tojota prave u Evropi.Smatram da je ova nova generacija Tojote zadnja sansa da se trgnu iz sivila i bezlicnosti.
I trenutno bih pre izabrao Korejanca jer znam da se trude u svemu da se dokazu a najvise u kvalitetu,nego da kupim auto nekoga ko se uspavao na lovorikama (poput MB i BMW 90-tih) i malo malo opoziva vozila a usput kosta skoro kao Nemacki premijum. I sto Serpico kaze kvalitet plastika u Tojoti kao ne reciklirana vec prenesena plastika iz 90 tih,kao da ugradjuju sa starog lagera.Bruka!!!

Enzo
22.6.2013 12:14
27
1

Kako odoleti, a ne pljucnuti po zakonu:

110Kw, nov, jedva ispod 2000 ccm - registracija 25.000
110Kw, nov, jedva preko 2000 ccm - registracija 66.000

Koja diskriminacija...

Audifan
22.6.2013 12:26
11
1

@Mitar bez namere da se slihtam autorima texta ali te moram demantovati i reci da nije naivno.Zasto? Kod svih razvijenih brendova u istim klasama stvarno su u pitanju finese cak i one koje test vozaci izdvoje kao mane ili vrline bivaju diskutabilne.Osecaj u voznji,performanse,off-on road sve je to vrlo slicno da nekazem isto ! Nekada su postojalne rigidne razlike a sada se sve to istopilo i stvarno je tezak zadatak kupcu ili novinaru da da odlican 5 jednom brendu a drugom bitno manje ocenu.Apsurdno ali istinito ako uzmemo naprimer Bmw 5 i E klasu Mb je sportskiji a Bmw konforniji toga ranije nije bilo !!!

Siniša
22.6.2013 12:50
5
19

Ne sprdajte se ljudi. Kakvi Korejanci i bakrači. Nemaju dušu!

Audifan
22.6.2013 13:15
12
1

@Enzo Bravo !!! Kada zivimo u banana drzavi !!!

pecagt
23.6.2013 09:53
10
1

bravo enzo,zaista apsurd-banana drzava kako rece audifan...
Koliko je meni poznato upravo su VG bile nosioci nekakve inicijative ili je bar bila neka takva prica,da se kod nadleznih organa pokrene pitanje besmislenog sablona za registraciju vozila...ako neko cita obo-molio bih za odg. da li je to i dalje aktuelno,i ako jeste-dokle.se stiglo sa tim? Unapred hvala redakciji!

Audifan
23.6.2013 12:35
12
1

@Pecagt nista ovde moj druze bez kuka i motika nazalost,u RS kada bismo nabrojavali dobre stvari dovoljni bi nam bili prsti na rukama a lose i za promenu e tu bismo i Don Kinota nadmasili! A ovi haraci na registraciju su svojevrsni presedan pogotovo primer koji je dao Enzo .Veruj da je vecina kupaca izbegavala 2.2 dizele samo zbog registracionog nameta.Konkretno to i jeste bio glavni razlog nekih kupaca da zaobidju predhodni Santa fe,C klasu i sl. Koliko god bilo za nekog banalna na 30-40K evra usteda od 400 evra ipak kome je dajes i zasto ? Svakako bi to trebalo promeniti i mnoge druge stvari ali nedodavati nova razbojnistva poput zuluma na LPG sa atestima.

brutus
23.6.2013 12:57
5
6

Pre svega trebao je na testu da se nadje Santa Fe sa motorom od 2.2 litra i automatskim menjacem, jer jedino tako mogu da se uporede performanse... za razliku od toyote i honde koji imaju 150ks Hyundai ima 197ks, sto se jaaaako oseti u voznji, a pri tome ima mnogo bolji menjac. Sto se tice nivoa opreme, gledajuci najjaci paket cene se razlikuju do 1000-1500€ sto na cifru od cca 40.000€ nije presudni faktor. Probao sam sva tri modela i dedinitivno Hyundai bezi bar za pola koplja od Toyote a u Hondu sam se razocarao

Goranns
23.6.2013 15:34
6
2

@Brutus Od mene ogroman +

MIVEC
24.6.2013 00:04
7
0

Zasto ja ne mogu da posaljem komentar?! xD

MIVEC
24.6.2013 00:06
7
0

Pa da sad normalno moze...

htc
25.6.2013 01:01
3
2

Sedeo (ne i vozio) u sva 3 modela.Emterijer kod Toyote mi se ni malo ne svidja,Hyundai mi se na prvi pogled najvise dopao,po dizajnu enterijera,kvalitetu materijala i poziciji sedenja

Реалан
25.6.2013 08:58
6
0

Слажем се са коментарима за тојотим дизајн! Ја не знам где нађоше тако "маштовите" дизајнере!

Serpico
25.6.2013 18:25
6
0

pa nas 90% to primecuje da toyota radi vrhunske aute po pitanju kvaliteta ali dizajnerski vec niz godina lutaju i vratili su se u 90te sa tim preplasticnim nemastovitim enterijerima ,kad vidim onaj mali digitalni sat pored lcd toucha totalno demode!ko na komsijinom daewoo lanosu iz 98!bas bezveze a sve radi podilazenja americkim kupcima koji su ocito po pitanju dizajna totalni debili!

Rikošet
26.6.2013 10:54
7
0

Honda mi je totalna nepoznanica. Pokušao sam pronaći neki iskustveni komentar u kojem se poredi aktuelna sa prethodnom generacijom, međutim sve uglavnom počinje i završava se na dizajnu... a mene dizajn u ovom slučaju ne zanima. Santa Fe ima popriličnu masu, ali i neočekivano bučno ogibljenje. Možda je u pitanju niži profil guma, ali s obzirom na cijenu mislim da bi u ovom segmentu trebao biti bolji. Vozački je tek u okviru prosjeka klase...
Rav 4 2.2 D-4D? U vozačkom segmentu sigurno jedan od najboljih SUV-ova u klasi. Osim njega tako direktno upravljanje imaju možda jedino broj manji Yeti, pa donekle i Ford Kuga. Bukvalno se vozi kao kompakt, što je veliki napredak s obzirom da se prethodnik na asfaltu nije bio ni blizu tako uvjerljiv. Osim toga ima odličan 4x4 pogon, kojeg u off-roadu ograničavaju tek neterenski klirens (19cm čini mi se) i gume. Ako je i ima Toyotina tajna na osnovu koje je Rav 4 napravila tako agilnom krije se u težini: CR-V 1713 Kg, Santa Fe 1.768 (sa 2.0 Crdi agregatom), a Rav 4 1.570 Kg. Razlika je okvirno 140 Kg u odnosu na CR-V i čak 200 Kg u odnosu na Santa Fe.
Ne mogu porediti CR-V, ali mislim da je vozački Rav 4 u ovom trenutku pola koplja ispred Santa Fe-a. Ko je ljepši? Pa kao da komentarišemo kandidatkinje za mis, a ne dvije i po tone čelika na točkovima :)

germanlover
26.6.2013 20:01
2
11

ma koji ti japanezeri i taj hujandaji smece plasticno to nek ameri voze i debljaju se,nama dajte X5,Q7,ML ,range rover!to su tenkovi i auti ovo je za niki k!

serpico
26.6.2013 21:42
6
1

germanlover koji si ti hill billy ?!

Novi Rav
12.7.2013 01:33
7
0

Hajde malo iskustava iz kupovine - pre oko mesec i po kupih Rav4, 2.0D4D elegant. Probao sam i ova dva, i Forestera, i CX5, nisam samo novu Kugu. Oni manji, Kaškai i slično, su mi bili premali. Trebao mi je auto koji će biti jedini u porodici, prostranog prtljažnika, prostrane zadnje klupe (za dva dečija sedišta) koji se solidno vozi, i kome podjednako prijaju i uske vračarske ulice i autoput kada vozim porodicu na more. Sve sam probao, vozio, i izbor je na kraju bio lak - dilemu CRV ili Rav4 odlučio je 2.0 dizel zbog registracije, kojeg ima Rav ali ne i CRV. Takođe, Rav jako lako manevriše, krug okretanja mu je baš mali i nekako mi lepše leži na auto putu. Do sada na cajgeru imam 5.000km, i mislim da sam doneo dobru odluku. Automobile biram prema potrebi, a ne prema izgledu - npr nikada ne bih kupio CLA ili CLS, ni novu A klasu koji su mi prelepi, kvalitetni i nabijeni opremom kojom se oduševljavam. Sve iz prostog razloga što neću kompromise po pitanju ulaska u vozilo, postavljanja dece u sedišta ili lošeg prtljažnog prostora.

hercegovac
17.8.2016 11:44
1
0

Da li je nkom poznato koliko moze tereta da povuče ovaj RAV4 2.0. 124 KS, sa pognom na prednje točkove. Ako novi Hillux može povući 3 tone, koliko bi mogao povući RAV4 na prikolici.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: