Promocija

Toyota Prius Plus

Praktično bolji

Toyota proširuje porodicu Prius i predstavlja prvi hibridni MPV sa sedam sedišta. Pred nama je Prius Plus kao praktično bolje rešenje standardnog Priusa


Nije mala stvar gotovo deceniju i po posvetiti razvoju jedne ideje koja je krajem devedesetih godina prošlog veka delovala tako futuristički. Naime, Toyota je razvojem hibridnog sistema otvorila značajno poglavlje u razvoju auto industrije. Još kada se 1997. godine pojavila prva generacija modela Prius, postalo je jasno da ozbiljnosti u poslu ima dovoljno za brigu konkurencije. Druga generacija, koja se počela proizvoditi 2003. godine bila je značajan i vrlo ozbiljan pomak, dok je treća generacija 2009. godine definitivno odredila Toyotu kao pravi reper razvoja hibridne tehnologije. Nedavno restilizovana treća generacija Priusa dobila je pojačanje u obliku modela Prius Plus, prvog hibridnog MPV sedmoseda. Promotivna vožnja nove uzdanice Toyote održana je na putevima Austrije i Slovačke krajem juna ove godine, a mi vam prenosimo prve utiske.

Ozbiljna ponuda
Novi Prius Plus dolazi kao pojačanje već dosta ozbiljne ponude Toyotinih hibridnih modela. Razvoj Aurisa i Yarisa sa hibridnom tehnologijom bio je ustupak kupcima koji nikada neće prihvatiti specifičan dizajn modela Prius. Pojava novog sedmoseda je zapravo ustupak onima koji imaju višečlanu porodicu ili potrebu da često prevoze veći broj putnika. Zanimljiv koncept i dopadljiv dizajn trebalo bi da budu presudni kod budućih kupaca.

Nova forma
Kod standardnog Priusa, silueta trapezoidnog oblika često izaziva podeljena mišljenja, ali svi nekako prećute kada se pomene priča o aerodinamici. Međutim, kod modela Prius Plus silueta ima trougli oblik tako da nova forma predstavlja nešto između povišenog karavana i MPV vozila, u svakom slučaju vrlo dopadljivo. Sa dužinom od 4.615 mm veći je od standardnog za dovoljnih 135 mm, a 80 mm duže međuosovinsko rastojanje obećava dobar posao u smislu ponude unutrašnjeg prostora.

Prostran, ali...
Ponuda unutrašnjeg prostora je daleko bolja što je bila suština i smisao čitavog projekta. Kod monovolumena srednje klase često se postavlja pitanje funkcionalnosti trećeg reda sedišta. Obično se svaka priča završava konstatacijom da na pomenutim mestima udobno sede deca ili oni niži rastom. Slično je i kod novog Priusa. Odlična funkcionalnost pomeranja sedišta u drugom i trećem redu u mnogome kompenzuje skučenost trećeg reda sedišta. Prtljažni prostor od 232 litre kada su sva sedišta u funkciji može da primi omanji kofer ili nešto veći ranac, ali zato modularnošću unutrašnjosti zapremina može da poraste na čitavih 1,750 litara što je vredno poštovanja.

Zadovoljstvo u vožnji
Vozač se dosta brzo adaptira na svom „radnom mestu“. Položaj sedenja je odličan, a upravljač nekako na pravoj poziciji. Centralna konzola ima oštre linije i ne baš dopadljiv izgled na prvi susret, ali funkcionalnost je vrhunska i za svaku pohvalu. Odličan LCD ekran i gotovo nepogrešiv navigacioni uređaj bili su nam sjajni saputnici na nepoznatom terenu. Centralno postavljen digitalni pokazivač brzine dobro je vidljiv, ali je takođe odlično rešenje Head-up displej koji doprinosi boljoj obaveštenosti i koncentraciji vozača.

Toyota Prius Plus

Motor
benzinski, 4 cilindra, 1,798 ccm zapremine, 98 KS, 142 Nm pri 4000 o/min elektromotor, 60 kW sa 207 Nm obrtnog momenta
Karoserija
Monovolumen, D x Š x V 4.615x1.775x1.575 međuosovinsko rast, 2.780 mm Zap. prtljažnika od 232 do 1.750 litara
Ogibljenje
napred po tipu MacPherson pozadi torziona osovina
Kočnice
napred/pozadi disk kočnice, sistem regenerativnog kočenja
Pneumaticinapred/nazad: 195/65 R15
Transmisija
pogon na prednje točkove, menjač kontinuirani CVT automatski
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h 11,3 sekunde maks. brzina 165 km/h emisija CO2 96 g/km pros. potrošnje 4,8 litara na 100 km
Cena
15 odsto veća od cene standardnog modela

Prijatno ozvučenje potpisuje JBL i to pruža dodatno zadovoljstvo u vožnji. Prostor između vozača i suvozača zauzima centralni greben koji u svojoj unutrašnjosti sadrži litijum-jonsku bateriju težine 34 kg. Mala ostava za sitnice i širok naslon za ruke su ipak bolje rešenje nego da se baterija nalazi u podu prtljažnika i zauzima dragoceno mesto. Kvalitetni materijali korišćeni u izradi enterijera deluju luksuzno i to će sigurno uticati na ukupnu cenu proizvoda.

Solidne performanse
Hibridna kombinacija benzinskog agregata zapremine 1,8 litara i elektromotora ima maksimalnih 136 KS i solidno ubrzanje od 0 do 100 km/h koje iznosi 11,3 sekunde. Maksimalna brzina je 165 km/h ali je prilikom promotivne vožnje nismo dostigli zbog strogih saobraćajnih propisa, naročito u Austriji. Kombinovana vožnja autoputem i regionalnim putevima rezultirala je prosečnom potrošnjom od oko 4,8 litara benzina na 100 pređenih kilometara.

Među kolegama je išla priča da je najbolje postignut prosek iznosio 4,1 litru, svaka čast nama nije uspelo. Informacioni displej pruža svakog momenta podatke o stanju baterije i njena snaga se obnavlja pažljivom i pametnom vožnjom. Recimo, dugotrajna blaga kočenja na nizbrdici u velikoj meri obnavljaju snagu baterije.

Mogućnost vožnje u tri moda čini Prius Plus još zanimljivijim. Elektro režim služi za sporo kretanje u gradskim gužvama, Eco mod je nešto između, zapravo balans rada benzinskog i elektro motora uz optimalnu potrošnju, dok je Power postavka namenjena oštroj vožnji, preticanju i naglim ubrzanjima. Mora se priznati da naglo stiskanje gasa rezultira nešto povećanom bukom koja ponekad nervira, dok kontinuirani CVT menjač dobro obavlja svoj posao.

Neizvesna budućnost
Treća generacija modela Prius do sada je prodata u 1,3 miliona primeraka dok je ukupan broj prodatih Priusa od 1997. godine oko 2,6 miliona. Statistika kaže da broj zainteresovanih kupaca solidno raste. Posmatrajući zapadnoevropsko tržište opravdani porast interesovanja za hibridne tehnologije praćen je uporednim razvojem ekološke svesti i infrastrukture koji su podjednako bitni.

Subvencije i pogodnosti koje mnoge države daju vlasnicima hibridnih vozila nisu zanemarive pogotovo u poslednjih par godina ekonomske krize. Do sada, izloženo ide u prilog dobroj prodaji novog Prius Plus modela, međutim brine podatak da će novi sedmosed biti oko 15 odsto skuplji u odnosu na standardnu verziju.

Za rešenja koja nudi i slobodno se može reći dopadljiviji dizajn, cena će u neku ruku biti opravdana. Praktično mnogo bolji od standardne verzije, moraće da nosi epitet skupog. Ipak, mora se uzeti u obzir da je cena osnovnog Priusa prilično visoka, pogotovo za naše prilike, tako da skromna potražnja ne treba da iznenadi.

Tekst Pavle Rajčević
Fotografije Toyota, Pavle Rajčević
8630
Postavljeno: 08.10.2012

Arhiva: Promocije

Rubrika: Promocije
Postavljeno: 28.10.2017

Restilizovani Citroen C4 Cactus

I dok se svi utrkuju da dobiju mesto u crossover klubu, Citroen C4 Cactus izlazi iz njega!? Nakon jedva tri godine postojanja, restilizacijom je doveden na jedan viši nivo, po proizvođaču dovoljan da se nadmeće sa tenorima u segmentu, tipa Golf, Megane i 308...


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 08.08.2017

Mercedes Benz S Klasa
Tekst sa video prilogom!

U 2016 godini Mercedesova S klasa bila je najprodavanija luksuzna limuzina na svetu. Od pojave aktuelne generacije prodato je više od 300.000 primeraka. Tajna restilizacije za 2017, leži u pozajmljivanju tehnologija iz budućnosti automobilizma


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 07.07.2017

Mercedes E-Class Cabriolet
Tekst sa video prilogom!

Da bi se upoznali sa najnovijim Mercedes kabrioletom morali smo se popeti na krov Evrope. Na prvi pogled, luksuza, udobnosti i prestiža ne manjka. Planinski putevi pred nama su idealni da proverimo da li je Mercedes otišao korak dalje


Seat Driving Experience 2017. Tekst sa video prilogom!

27.06.2017

Mazda CX- 5 promocija u Barseloni Tekst sa video prilogom!

27.05.2017

Toyota Yaris 2017

06.05.2017

Hyundai i30

16.03.2017

MINI Clubman

31.05.2016

Toyota Auris i Avensis Tekst sa video prilogom!

31.10.2015

Toyota Avensis Tekst sa video prilogom!

15.10.2015

Toyota Auris

08.08.2015

Mazda6 i Mazda CX-5 za 2015.

21.05.2015

BMW M135i Tekst sa video prilogom!

01.05.2015

Mazda 2

17.03.2015

Ford Focus & Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

05.02.2015

Renault Traffic

31.01.2015

Opel Corsa Tekst sa video prilogom!

15.01.2015

BMW i3

18.09.2014

Toyota Yaris

08.09.2014

MINI

22.08.2014

BMW 428i kabriolet

09.08.2014

Iveco Daily

06.08.2014

Toyota Aygo

02.08.2014

Ford Transit Courier

30.07.2014

Mazda 3 – Urban Challenge

25.07.2014

Opel Vivaro

24.06.2014

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

01.02.2014

Toyota Corolla

18.09.2013

BMW Serija 4

06.09.2013

Mercedes-Benz A45 AMG

19.08.2013

Porsche Panamera

26.07.2013

Nissan Juke Nismo Tekst sa video prilogom!

29.05.2013

Opel Cascada

14.05.2013

Toyota RAV4

19.04.2013

Toyota Auris Tekst sa video prilogom!

11.04.2013

Ford F-150

28.02.2013

Mercedes Benz Off Road Tekst sa video prilogom!

28.01.2013

Toyota Auris

14.01.2013

Opel Mokka Tekst sa video prilogom!

09.01.2013

Renault Clio IV Tekst sa video prilogom!

23.11.2012

Toyota Prius Plus

08.10.2012

Fiat 500L

28.09.2012

Toyota Yaris Hybrid

07.09.2012

Lexus GS 450h

31.08.2012

Mercedes-Benz A klasa

03.08.2012

Toyota GT86 Tekst sa video prilogom!

20.07.2012

Renault Megane Linija

05.07.2012

Hyundai i30 Tekst sa video prilogom!

22.06.2012

Mini gama

14.05.2012

Toyota Avensis

13.02.2012

Fiat Panda

10.02.2012

Chevrolet Camaro

12.01.2012

Mazda 3

09.01.2012

Opel Astra GTC

31.12.2011

Mercedes-Benz B-klasa

19.12.2011

Opel Zafira

15.12.2011

Chevrolet Cruze

28.10.2011

Opel Ampera

07.10.2011

Toyota Yaris

23.09.2011

Chevrolet Aveo

09.08.2011

Hyundai i40

02.08.2011

Mercedes C63 AMG Coupe Tekst sa video prilogom!

12.07.2011

Pirelli Cinturato P1

14.06.2011

Mercedes C klasa Tekst sa video prilogom!

07.06.2011

Chevrolet Orlando

02.06.2011

Ford Focus

20.05.2011

Maserati GranTurismo MC Stradale

16.05.2011

BMW Concept M5

06.05.2011

Mercedes SLK English version Tekst sa video prilogom!

19.04.2011

Lexus CT 200h

15.04.2011

Peugeot 508 Tekst sa video prilogom!

18.03.2011

Renault Latitude English version Tekst sa video prilogom!

17.01.2011

BMW X3 English version Tekst sa video prilogom!

27.12.2010

Opel Astra Sports Tourer English version Tekst sa video prilogom!

23.12.2010

Mazda 5

07.12.2010

Mercedes CLS English version Tekst sa video prilogom!

30.11.2010

Hyundai ix20 Tekst sa video prilogom!

25.11.2010

Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

19.11.2010

Volvo V60 English version Tekst sa video prilogom!

09.11.2010

Nissan Micra English version Tekst sa video prilogom!

28.10.2010

KIA Sportage

21.09.2010

Ferrari 599XX

09.09.2010

MINI John Cooper Works

07.09.2010

Porsche 911 GT2 RS

06.09.2010

Nissan Juke Tekst sa video prilogom!

03.09.2010

Smart Tekst sa video prilogom!

02.09.2010

Mercedes R klasa Tekst sa video prilogom!

03.08.2010

Nissan Pathfinder / Navara Tekst sa video prilogom!

09.07.2010

Toyota Auris HSD

05.07.2010

Mercedes SLS AMG Tekst sa video prilogom!

02.07.2010

Opel Corsa

14.06.2010

Maserati GranCabrio

11.06.2010

Opel Movano

10.06.2010

Porsche Cayenne

08.06.2010

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

28.05.2010

Alfa Romeo Giulietta Tekst sa video prilogom!

27.05.2010

Mercedes SLS

10.05.2010

Ford Galaxy i Ford S-MAX

05.05.2010

Nissan Qashqai

04.05.2010

MTM KTM X-Bow

30.04.2010

BMW Serija 3 Tekst sa video prilogom!

28.04.2010

Audi R8 Spyder

23.04.2010

Mercedes E klasa Cabrio Tekst sa video prilogom!

20.04.2010

Citroen DS3 Tekst sa video prilogom!

16.04.2010

Hyundai ix35 Tekst sa video prilogom!

23.03.2010

Efficient Dynamics

12.03.2010

Continental gume Tekst sa video prilogom!

11.03.2010

Ford Ranger

11.02.2010

Ford F-150 SVT Raptor

05.02.2010

Chevrolet Spark Tekst sa video prilogom!

04.02.2010

Fiat Doblo Tekst sa video prilogom!

19.01.2010

Renault Megane RS Tekst sa video prilogom!

06.01.2010

Citroen C3 Tekst sa video prilogom!

04.01.2010

BMW Serija 5 Tekst sa video prilogom!

18.12.2009

Kia Cee'd

10.12.2009

Porsche 911 Turbo

30.11.2009

BMW X1 Tekst sa video prilogom!

19.11.2009

Opel Astra

17.11.2009

Mazda CX-7

11.11.2009

Kia Sorento

06.11.2009

Mazda 3 MPS

03.11.2009

Opel Insignia OPC

28.10.2009

Opel Astra

02.10.2009

Lexus IS 250C

31.08.2009

Renault Clio GT i RS

28.08.2009

VW Polo

30.07.2009

Toyota Prius

27.07.2009

Lexus RX 450h

17.07.2009

Mercedes S klase

16.07.2009

Toyota Verso

13.07.2009

Ford Transit Connect

30.06.2009

Peugeot 3008

24.06.2009

Renault Grand Scenic

19.06.2009

Porsche Panamera

01.06.2009

Toyota Urban Cruiser

29.05.2009

BMW Z4 sDrive35i

25.05.2009

Citroen C3 Picasso

20.04.2009

Mazda 3

16.04.2009

Mercedes E klasa

10.04.2009

Nissan Murano

28.01.2009

Toyota Avensis

26.01.2009

Kia Soul

23.01.2009

Hyundai i20

21.01.2009

Renault Megane

20.01.2009

Toyota iQ

29.12.2008

Mazda 6 MZR CD 2,2

25.12.2008

Nissan Qashqai +2

03.12.2008

Honda Jazz 1,4 i-VTEC EX

01.12.2008

VW Golf VI

27.11.2008

Ford Fiesta

31.10.2008

Dunlop SP Sport Maxx TT

23.10.2008

Fiat Fiorino Qubo

14.10.2008

Mercedes GLK

26.09.2008

Dacia Sandero

17.09.2008

Mercedes A i B klase

01.09.2008

Prototipovi Peugeota

28.08.2008

Lancia Delta

15.08.2008

Ford Kuga

12.08.2008

Renault Koleos

08.08.2008

Peugeot 308 SW

03.07.2008

Citroen Berlingo Multispace

20.06.2008

GM Tech Show

19.06.2008

Subaru Forester 2,0 X

26.05.2008

Chevrolet Aveo

15.05.2008

Iveco Massif

01.05.2008

Michelin Energy Saver

30.04.2008

Citroen C5

18.04.2008

Opel Agila

14.04.2008

Hyundai i10

03.04.2008

Corvette C6 2008

02.04.2008

Mazda 6 Wagon

28.03.2008

Renault Kangoo 1,5 dCi

01.02.2008

Toyota Land Cruiser V8

04.01.2008

BMW Serija 1 Coupe

03.12.2007

Mercedes-Benz C 63 AMG

20.11.2007

Peugeot 308

13.11.2007

Ekskluzivno :
Citroen C5

22.10.2007

Renault Laguna

12.10.2007

Goodyear Max Tehnology

03.09.2007

Bosch 2007

27.08.2007

Mercedes SUV

24.08.2007

Lexus LS 600h

23.07.2007

Nissan X-Trail

12.07.2007

Ford Mondeo

06.07.2007

Volvo V70

18.06.2007

Vredestein Ultrac SUV Sessanta

05.06.2007

Michelin Latitude Tour HP

29.05.2007

Chevrolet Captiva 2,0 D

21.05.2007

Mercedes C-klase

15.05.2007

Dodge Nitro

10.05.2007

Opel Corsa OPC

20.04.2007

Peugeot 207 CC 1,6

10.04.2007

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

29.03.2007

Toyota Corolla

28.03.2007

Chevrolet Sequel

23.03.2007

Ford Ranger

20.03.2007

Nissan Qashqai

16.03.2007

Opel GT

23.02.2007

Toyota Auris

20.02.2007

Dacia Logan MCV

19.02.2007

Renault Trafic/Master

08.01.2007

BMW X5

26.12.2006

Toyota Hilux

19.12.2006

Citroen C4 Picasso

17.11.2006

BMW X3

30.10.2006

Mercedes CL

23.10.2006

Jeep Compass

16.10.2006

Red Bull Air Race

10.10.2006

BMW High 5 Expirience

03.10.2006

Opel Corsa

28.09.2006

Mercedes GL 500

18.09.2006

Toyota Avensis

11.08.2006

Chevrolet Captiva

04.08.2006

Mini Dynamic Drive

18.07.2006

Citroen Jumper

14.07.2006

Lexus GS 450h

07.07.2006

Mercedes E-klase

30.06.2006

Lexus RX 350

02.06.2006

Chevrolet Epica

29.05.2006

Opel Astra TwinTop

16.05.2006

Mercedes-Benz Sprinter

15.05.2006

Mazda MX-5

25.04.2006

Nissan Note

03.04.2006

Chevrolet Aveo

03.03.2006

Toyota RAV 4

23.02.2006

Citroen C6

31.01.2006

BMW xDrive All-Wheel-Drive System

17.01.2006

Toyota Yaris

13.01.2006

Ford Focus ST

28.12.2005

Lexus IS 250

23.12.2005

Opel Vectra i Signum

02.11.2005

Toyota Hilux

25.10.2005

Renault Clio III

19.10.2005

Fiat Grande Punto

21.09.2005

Citroen C5 by Wire

08.09.2005

Toyota Avensis 2,2 D-4D

10.08.2005

Citroen C1 1,0i Pack

03.08.2005

Lexus RX 400h

27.07.2005

Opel Zafira

20.07.2005

SAAB 9-3 Sport Combi

28.06.2005

Mercedes B klase

21.06.2005

Lexus GS 430

17.06.2005

Nissan Pathfinder

31.05.2005

Toyota Aygo

18.05.2005

Renault Laguna

07.05.2005

Chevrolet Spark

25.04.2005

Mini Cooper S

21.04.2005

BMW serija 7

18.04.2005

Nissan 350 Z Roadster

14.04.2005

Chevrolet Kalos 1,4 / 3 door

16.03.2005

Citroen C4

22.12.2004

Ja
08.10.2012 18:25
6
3

Prius Bus-Plus.

situs
09.10.2012 20:54
8
7

Nikad nisam kapirao ljude koji voze prius. Tolika cena za auto nikakvog izgleda, slabih performansi. pa moja skoda 1.9 tdi prosecno trosi 4,9. Novi golf ispod 4l. Tolika tehnologija ni za sta a tolika cena i veca cifra odrzavanja... Projekat im je propao...

Synyster
10.10.2012 04:20
16
6

@situs,
Neznam kako je u Evropi, ali ti mogu navesti gomilu razloga zasto bi neko kupio hybrid pre dizela u Americi.
-Hybrid je ekonomicniji. Nepostoji nijedan dizel takvih dimenzija, sa 134 hp i gradskom potrosnjom od 4.5 litre kao Prius.
-Hybrid ide na jeftinije gorivo. Razlika u ceni izmedju benzina i dizela je poprilicno velika.
-Hybrid je jeftiniji za odrzavanje. Istina je da baterija ima zivotni rok, ali na zapadu niko ne zadrzava auto toliko dugo da mu baterija rikne. Sa druge strane ne placa $200 (ili 20,000 dinara) za obicno menjanje ulja i filtera kao vlasnici dizela.
-Hybrid je daleko tisi za voznju.
-Sam podatak da je Toyota govori dve stvari 1)kvalitetan je i 2)ima jako visoku preprodajnu vrednost.

Samo da spomenem i ovo - ja u Evropi imam Golfa 1.9 TDI i trosi oko 5 do 5.5 litara kombinovane voznje, sto je fantasticna cifra, ali za oko litar visa nego sto bi Prius trosila. Plus, Golf ide na daleko skuplje gorivo, odrzavanje za njega je daleko skuplje, ima samo 100 hp (u poredjenju sa Priusovih 134 hp), manji je po dimenzijama (a pri tom novi kosta identicno kao Prius) i mozda najbitniji detalj - Golf zvuci kao Ferguson traktor svaki put kad ga dignes na preko 1,500 RPM, za razliku od Prius koja se ne cuje u voznji.

p.s. Bez uvrede, ali vlasnik Skode kaze nekom drugom autu da je "nikakvog izgleda" ... :)))

x
11.10.2012 03:38
5
5

Ma nikakva uvreda... O ukusuma ne treba raspravljati... Pogledaj cene, mislim da za cenu priusa mozes kupiti 2 prosecna automobila, tipa golf,hyndai... koji su sad ne taki losi... Nikako mi ne ide u glavu kako neko daje toliku lovu za nikakav automobil...

Milan
11.10.2012 10:23
4
4

@situs

Da samo znas koliko ih ima u Barseloni kao taksi vozila.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: