Reportaža

Toyota Land Cruiser

Terenska krstarica


Reč "krstarica" koristi se za opis funkcije velikih plovila, ali i letelica. Zajednička karakteristika im je upadljiva veličina, funkcija i u ratu, i u trgovini, transportu, ali i u zabavi. Iz ovoga, sasvim logično, sledi i potreba za "krstaricom na terenskom elementu"


Toyotina "terenska krstarica", kako mu ime i sugeriše, zaista je stvorena za najnedostupnije, ali zato i najfascinantnije terene naše planete. Jedan od njih je svakako i ostrvo Korzika, sa svojom uzbudljivom istorijom, ali i geografijom. Predstavljanje novog LC 150 se, umesto u Rusiji, kako je bilo predviđeno prilikom premijere na moskovskom salonu, desilo posle šest meseci, i to na najbrdovitijem mediteranskom ostrvu. Ovo se sve svrstava u «kolateralnu štetu» ove sumanute globalne ekonomske krize, koja se toliko trudi da nam pokvari uživanje u našim prelepim «igračkama», i kao da želi da nam isključi sve ostale funkcije, osim onog dugmeta za racionalno razmišljanje, da zaboravimo na sve divne automobile, osim na one koji nas jeftino i jednostavno prevoze od tačke A do B, bez stresa sa «majstorima» i parkiranjem...

Upravo zbog toga, posebno smo se potrudili da boravak na Korzici iskoristimo kao podsticaj za dugačiji ugao ispitivanja korisnosti ovog terenca, te smo se poput pravih Vandala, plemena koje je 469 g. (pre Hrista) osvojilo ovo ostrvo, i mi uputili njihovim stopama...


Tri sata za sedam off-road kilometara
Već prvi pogled na logičan i udoban enterijer, odmah daje do znanja u koje svrhe je stvoren novi Land Cruiser. Naravno, pred nama je prilika da to potvrdimo ili opovrgnemo u praksi, i to posebno na trodnevnoj putanji naše test-rute, koja se odvija isključivo po bespućima ovog ostrva...

Specijalitet „ponude“ je deo puta od mesta Piscia Di Gallo do Bergerie De Luviu, dužine 7,69 km, za koji je predviđeno vreme vožnje od tri sata. Iskusnom apsolventu mnogih off-road vožnji odmah postaje savršeno jasno da je Toyota novim Land Cruiserom ciljala onu grupu ljudi koji vode aktivan život u prirodi, ali koja rado silazi sa asfalta. I to ne samo na džombaste i prašnjave letnje puteve koji vode do obližnjih vikendica, nego na prave, zahtevne planinske staze, bez obzira da li se bave ratom, obilaskom svojih udaljenih krda konja, običnim lovom na divokoze ili samo uživanjem u divljoj, teško pristupačnoj prirodi... A može biti i branjem prvih prolećnih kukureka u šumi koja pripada selu Zonza, čime smo se, između ostalog, mi bavili na planinama između Ajaccia i Bonifacia, na južnom delu Korzike.

Pravo prvenstva prolaza ima...?
Generalni direktor Toyota Srbija - Slobodan Radoičić

Za sve terene
Iako je ekipa Vrele Gume Media Systema, imala priliku da se protekle zime već upozna sa ovim terencem, na obroncima Kopaonika, nepristupačni putevi Korzike otkrili su drugi kvalitet Land Cruisera, u smislu luksuznog, ali autentičnog terenca, spremnog za sve terene. U tom smislu, koncept ovog testa je, između ostalog, bila potraga za odgovorom na našu staru sumnju u vezi "dovoljnosti" snage Toyotinog trolitarskog agregata, sa „svega“ 176 KS.

Odgovor na ovo pitanje apsolutno je potvrdan. Kako se pokazalo u uslovima ekstremne eksploatacije, ovakav odnos snage, pogona i težine agregata, veoma je izbalansiran miks u domenu realne potrebe. Jer, Land Cruiser je, pre svega terenac, i to pravi, a ne nekakav „terenizovan sportski automobil“. Zato na putevima kao što su ovi na Korzici, snaga od 400 ili 500 KS, baš ničemu ne služi!

L. Piroški i vlasnik kafane, G. Andreucci

Tu, na ekstremnim šumsko-planinskim putevima, osim ojačane šasije i moćnog pogona, zahteva se pre svega veština i iskustvo vozača, a ko je nema, sebi može pomoći detaljnim čitanjem knjige na kojoj piše „User manual“, odnosno, uputstvo za upotrebu, što nama, drčnim Balkancima, neopisivo teško pada ako je sve ispravno. Ovim mudrim potezom, čak i vozački off-road laik može da stekne preko potrebna znanja kako da iskoristi raspoloživu tehniku pritiskajući dugmiće, doduše brojne, na komandnoj tabli i oko nje. Jer ko ispravno upotrebljava funkciju Crawl Controla, Multi-Terrain Selecta, Multi-Terrain Monitora ili blokade diferencijala, može u dobroj meri da savlada terene i pomalo zakone fizike.

Ipak, mora se priznati da je za ovladavanje svim funkcijama ovakvog automobila potrebno malo više od (dosadnog) čitanja priručnika, i najtoplije preporučujemo budućim vlasnicima ovakvog automobila profesionalnu instruktažu ovlašćenih i obučenih stručnjaka. Zadovoljstvo koje se doživi uspešnim savlađivanjem prepreka u vidu potoka, blatnjavih staza, strmih nagiba od skoro 40 stepeni, stenovitih useka na našem brdovitom putu, za vašeg izveštača lično, neuporedivo je veće od bilo kakve brze vožnje po stazama, a pogotovo auto-putevima.

Onaj ko ispravno upotrebljava funkciju Crawl Controla, Multi-Terrain Selecta, Multi-Terrain Monitora ili blokade diferencijala, može u dobroj meri da savlada većinu terena, a pomalo i zakone fizike

Paprikaš od divljači
Avantura ne bi bila kompletna, da na našim uzbudljivim istraživanjima nismo stekli nove prijatelje. Put nas je „šumama i dolinama“ , veoma gladne doveo do sela Zevacu, u restoran „U Taravu“ što na Corsu , korzikanskom dijalektu, znači – dolina. Osim specijaliteta kao što su omlet sa listovima nane i paštete od divlje svinje, kao i nekakav paprikaš od divljači sa maslinama i bobom, upoznala sam kako izgleda (bolje, kako zvuči) korzikansko gostoprimstvo... Vlasnik restorana, G. Andreucci, posle provere sadržine tanjira, uglavnom naredbodavno uzvikuje: „Aaaarrrr... Manger!!!“ Ili u prevodu "Aaaarrr... Jedite!!!"

Tri dana vozeći Land Cruiser po bespućima Korzike, počeli smo i sami da ličimo na ovo vozilo - postali smo poslušni, posebno za ovakvom trpezom i tipičnim domaćinom.

Položen ispit
Posle ovakvog iskustva, ostaje nam snage taman toliko da, ipak, ispitamo vožnju na regionalnim i auto-putevima. Ona je sasvim u realnom i nekažnjivom odnosu do brzine od 150 km/h, uz racionalnu potrošnju od oko 10 litara, udoban i nezahtevan oblik putovanja. Praznog, a posebno prepunog stomaka. Ova druga situacija, predstavlja poseban test za stabilnost vozila, koji se dokazao dva puta: prvo na off-roadu, a zatim i na testu „digestivne stabilnosti“. A to je itekako važno, kako vidimo na svim geografskim širinama, s obzirom da tzv. „jagnjeće brigade“ nisu deo samo našeg, balkanskog folklora.

Sve u svemu, Toyota Land Cruiser je ovaj ispit pred Vandalima položila sa odličnom ocenom, pogotovo ako se uzme u obzir stanje naših puteva, kojima ovaj terenac gospodari bez kompromisa.

sa Korzike, Lidija Piroški
foto: S. Radoičić, L. Piroški
lidija.piroski@vrelegume.rs
3956
Postavljeno: 07.07.2010

Arhiva: Reportaža

Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 24.10.2016

Transalpina – dan 2.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 22.10.2016

Transalpina – dan 1.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 27.09.2016

5. Family Day by Japan Power

Ne znam kako je bilo ranijih godina i koliko često su bili organizovani događaji vezani za automobile, ali bogami, ove sezone ih je bilo skoro pa svaki vikend, počevši od klasičnih trka u okviru šampionata preko okupljanja ljubitelja određene marke/vrste vozila


Transfagarašan

14.09.2016

Balkan Job 2016

08.09.2016

Mini Meeting Hungary 2016

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (6. deo)

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (5. deo)

23.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (4. deo)

22.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (3. deo)

21.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (2. deo)

20.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (1. deo)

19.07.2016

Alternativa prema Grčkoj

15.07.2016

Osma Minijada

09.07.2016

Mini skup Firenza

01.06.2016

Oldtajmer scena u Izraelu Tekst sa video prilogom!

29.01.2016

Sajam automobila u Beču

21.01.2016

Zorjana na čoper skupu u UAE Tekst sa video prilogom!

15.12.2015

U poseti fabrici kamiona Isuzu u Italiji

28.10.2015

Rolls-Royce putovanje

14.08.2015

Great Wall

03.02.2015

Renault Megane RS RB8

01.10.2013

S Fiatom do Trsta Tekst sa video prilogom!

12.07.2013

Col de Turini

05.09.2011

Ferrari FF u Dolomitima

25.07.2011

Innsbruck

22.03.2011

Yas Marina & Yacht Club

15.02.2011

Ferrari World Abu Dhabi

13.01.2011

Opel muzej

30.12.2010

Audi S1 Quattro

15.11.2010

SAD

29.10.2010

Škoda Yeti Baikal Experience

15.10.2010

BMW Biker Meeting

08.10.2010

Mercedes 300 SEL / S63 AMG

27.09.2010

Mercedes-Benz Safety Cars

06.08.2010

Renault Turska

29.07.2010

Toyota Land Cruiser Tekst sa video prilogom!

07.07.2010

Motoren Technik Mayer

13.05.2010

Sirija i Jordan
1. deo

09.04.2010

Nürburgring Nordschleife

03.01.2010

Porsche muzej

16.09.2009

Zoltan Michael Takacs

07.08.2009

Cape to Cape

22.06.2009

Nissan GT-R

16.06.2009

AMG Driving Academy

09.06.2009

Cape to Cape

15.04.2009

Fulda Challenge 2009 Yukon

30.03.2009

Putevi sveta

11.03.2009

Pista di Fiorano

20.02.2009

Audi Mileage Marathon

17.02.2009

Honda & Acura

29.01.2009

American Hot Rod

09.12.2008

U poseti

28.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.11.2008

Discovery Channel

10.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.10.2008

Wheeler Dealers

24.09.2008

Discovery Channel- Fifth Gear

11.08.2008

2. Vojvodina UNIQA Osiguranje Off Road

08.07.2008

2008 Monaco Grand Prix Historique

01.07.2008

Kings of Nitro - Discovery Channel

12.06.2008

Nevolje sa Bubom

19.05.2008

Mercedes SL 500

28.04.2008

Lada Niva vs. Jeep Wrangler

22.04.2008

Overhaulin'

10.03.2008

Ekstremni automobili

20.02.2008

West Coast Customs

14.02.2008

Future Cars

24.01.2008

Ludolfovi

19.12.2007

Bulli - 60 godina

02.12.2007

Londonska garaža

28.11.2007

Jeep Trek Cappadocia

09.11.2007

Trka do Dakara

31.10.2007

Nordschleife

23.10.2007

mile
12.7.2010 12:22
3
3

"u smislu luksuznog, ali autentičnog terenca, spremnog za sve terene"

luksuzno + autentično + tereni prikazani na testu = žešće veliki troškovi održavaja

ni 1% vlasnika ovog tenka ne vozi po ovakvim terenima, za to je izmišljena NIVA

inače, moćna krstarica


Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: