Super test

Toyota iQ
III deo - Enterijer i oprema

Luksuz limuzine

Koliko se isplati bogata oprema i ima li ona realno opravdanje u gradskom “mališanu”? Toyota se u slučaju iQ opredelila za mnogo luksuza u malom pakovanju...

Lako je biti velik! Samo treba pokazati par najjačih argumenata i “gaće kupca same spadaju”, te je stvar rešena već sama po sebi! Kada si “mali”, situacija je sasvim drugačija! Interesovanje i kasnije poštovanje, mora se osvojiti! Čime? Kao i u životu, kvalitetom, debljinom novčanika, šarmom, mudrošću, snagom karaktera, agresivnošću… Svejedno! Ovom logikom očigledno se vodila i Toyota kod idejnog stvaranja model iQ. Jeste mali, ali je kočoperan i vredan respekta!

Nisu stvorili samo ultra-mali, praktičan gradski automobil, po ugledu na Smart, već su otišli ozbiljan korak dalje - ponudili su praktičnost, luksuz i komfor za evropski modernu ciljnu grupu, koja to može da isprati i zna da ceni, i koja je izgustirala skromni automobil-kišobran, zvani Smart.

Jednostavna i funkcionlna komanda klimatizacije
Komande grejača sedišta, priključak za iPod i prekidač kontrole proklizavanja

Stvar je jasna!
Ne treba okolišati, već na samom početku reći da svako ko je iz našeg okruženja imao priliku da sedene za upravljač Toyote iQ, ostao je, u manjoj ili većoj meri, zadivljen njenom opremom i enterijerom. Neki su komentarisali, “pa ovo je savršeno, ko bi rekao da je tako luksuzan i komforan”, drugi “sve je to super, ali to ne tražim od gradskog automobila, za ove pare možeš kupiti Škodu, znaš, to je već pravi automobil…”

Odmah da se razumemo, iQ nikako nije namenjen vozaču Škode, FIAT-a, Dacije i ostalih modela sa “puno metara lima” za 9.000 evra, već onom ko u garaži ima najmanje 400 KS u dva automobila, pa je ovaj treći, čista “skromnost” i praktičnost.

Iako na super-testu imamo model u srednjem nivou opreme (oznaka iQ2), u ovoj Toyoti se na spisku opremljenosti enterijera, nalazi sve ono što se još do pre par godina smatralo čistom ekskluzivom premijum klase.

U skladu sa renomeom
Teško je sve i nabrojati... Ali, počnimo sa udobnim i masivnim sedištima, koja su tapacirana kombinacijom koža-platno, sa grejačima koji itekako dobro dođu u zimskim danima. Vozač u rukama ima prijatni, multifunkcionalni upravljač, podesiv po visini. Za dobru temperaturu zadužen je automatski klima-uređaj, kojem društvo prave bord kompjuter (sa svim bitnim statističkim podacima), vrlo kvalitetan audio-uređaj sa priključkom za iPod, “inteligentan” ključ koji prepoznaje vlasnika, kišni senzor, udoban i popunjen tapacirung “made by Lexus”, koji zvučne efekte spoljašnjosti eliminiše savršeno.

Komande svih uređaja, izuzev možda audio, postavljene su ergonomski, jednostavne su za upotrebu, a posebno treba pohvaliti klimatizacioni upravljač, koji je primer kako se može pojednostaviti rukovođenje ventilacionim sistemom. Naravno, svi materijali odličnog su kvaliteta, uključujući i plastične delove. Završna izrada na nivou Toyote, što samo pojačava ionako odličan osećaj.

Šta više poželeti?
Mnogo značajnije od pukog nabrajanja stavki opreme, jeste sjajna harmonija u kojoj se ti elementi oglašavaju. Sve je na svom mestu, prilagođeno pre svega korisniku. Široka vrata omogućavaju lak prilaz prednjim, ali i zadnjim sedištima. Pozicija sedenja na prednjim sedištima je nešto povišena, odlična za većinu prosečnih ljudi, sa primedbom da nedostaje podešavanje sedišta po visini, što osobama preko 1,9 metara visine, može predstavljati problem koji traži prilagođavanje.

Dugačka vrata omogućavaju udoban i komforan prilaz prednjim, ali i zadnjim sedištima

Jedna od zamerki na funkcionalnost odnosi se i na, već spomenute, komande audio-uređaja. One su isključivo pod nadzorom vozača, do te mere da suvozač nema mogućnost čak ni da podešava jačinu zvuka ili da odabere željenu radio stanicu.

Zadnja, iako više pomoćna sedišta, ponekad imaju baš bitnu funkcionalnost. Toyota iQ bez problema, na kraćim relacijama doduše, može povesti i četiri putnika, čime se nikako ne mogu pohvaliti njeni direktni konkurenti.

Šta reći na kraju ovog dela supertesta? Naša Toyota iQ, sa cenom od 15.050 evra, gotovo je dvostruko skuplja od većine vozila u ovoj kategoriji. Ipak, opremljena je iznad svih očekivanja za ovu klasu automobila, o čemu svedoči i gore spomenuta cena.

Model iQ je prvenstveno praktična, komforna, ali i prestižna „sprava“, dokaz potpunog uspeha, možda čak i značajniji u krajnjem efektu poruke od mnogih automobila premijum klase. Ona je čist hir, jer masovnost neće biti njena jača strana, ali bi zato, lako mogla da postane sinonim skromnosti onih koji ne oskudevaju ni u čemu!

Zadnja sedišta sa lakoćom se preklapaju i stvaraju prtljažnik solidne zapremine
tekst: Miodrag Piroški
foto: Predrag Rakić
miodrag.piroski@vrelegume.rs
4228
Postavljeno: 24.05.2010

Arhiva: Super testovi

Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 11.11.2010

Nokian Z G2

Kraj leta i početak jeseni je vreme da sumiramo utiske sa našeg supertesta Nokian Z G2, letnjih pneumatika koje smo koristili tokom ovogodišnje letnje sezone...


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 20.08.2010

Fiat Punto Classic LPG

Prednosti koje donosi automobil koji kao pogonsko gorivo koristi tečni naftni gas, poznate su odavno, naročito uzimajući u obzir da je cena benzina trenutno više nego dvostruko veća od cene TNG-a. Naravno, postoje i mane, a one se prvenstveno ogledaju u prisustvu dodatnog rezervoara i manjku prtljažnog prostora


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 12.08.2010

Nokian Z G2

Nastavak našeg supertesta Z G2 pneumatika obeležilo je kišovito i prilično hladno vreme za ovo doba godine. Na pragu leta imali smo gotovo jesenje uslove za vožnju, ali su Nokian pneumatici u potpunosti dorasli zadatku...


Toyota iQ
III deo - Enterijer i oprema

24.05.2010

FIAT Punto Classic Dynamic LPG 1.2
1. deo - uvod

05.03.2010

Honda Accord
4. deo - vozna dinamika
Tekst sa video prilogom!

28.01.2010

Toyota IQ 1,0 VVT
2. deo - motor

31.12.2009

Toyota iQ
1. deo - uvod

30.10.2009

Honda Accord
3. deo - enterijer i oprema

09.10.2009

Kia Pro_cee'd
4. deo - oprema

02.06.2009

Honda Accord
1. deo - uvod

25.03.2009

Kia Procee'd
3. deo - servis i održavanje

13.02.2009

Suzuki Splash 1,2 GS
3. deo - servis i održavanje

23.12.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
2. deo - vožnja

24.11.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
1. deo - uvod

16.09.2008

Suzuki Splash 1,2
1. deo - uvod

30.07.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
3. deo - zaključak

05.05.2008

Škoda Fabia 1,4 16v Elegance
2. deo - zaključak

18.03.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
2. deo - motor, menjač i donji prostor

23.01.2008

Opel Corsa 1,7 CDTI Cosmo
3. deo - zaključak

04.12.2007

Toyota Auris 1,6

07.11.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi Cosmo
2. deo - donji postroj i pogon

19.10.2007

Škoda Fabia 1,4 MPI Confort
1. deo - uvod

04.10.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi

29.08.2007

Toyota Yaris 1,3
3. deo - zaključak

30.03.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
2. deo - motor

16.02.2007

Toyota Yaris 1,3 VVT-i Sol
2. deo - motor i ponašanje u vožnji

20.01.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
1. deo - uvod

25.12.2006

Toyota Yaris 1,3 VVT-i

21.11.2006

Chevrolet Lacetti
3. deo - zaključak

24.10.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
3. deo - servis

09.10.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
2. deo - enterijer

25.09.2006

Ford Focus Wagon 1,6
3. deo - zaključak

07.08.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
1. deo - uvod

29.06.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
2. deo - enterijer

13.06.2006

Ford Focus 1,6 Wagon
2. deo - enterijer

05.06.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited
2. deo - pogon i održavanje

08.05.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D

07.04.2006

Renault Megane 1,5 dCi
5. deo - zaključak

17.03.2006

Renault Megane 1,5 dCi
4. deo - vozne osobine

02.02.2006

Renault Megane 1,5 dCi
3. deo - enterijer

04.01.2006

Renault Megane 1,5 dCi
2. deo - karoserija

04.11.2005

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited

18.10.2005

Honda Jazz 1,4

26.09.2005

Renault Megane 1,5 dCi

26.08.2005

Honda Jazz 1,4

21.04.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

25.03.2005

Honda Jazz 1,4

14.02.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

24.01.2005

Honda Jazz 1,4

22.12.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI 16V 110 KS

23.11.2004

Honda Jazz 1,4

22.10.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V 110 KS

21.09.2004

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: