Promocija

Toyota GT86

Od Toyote smo konačno dobili ono što već godinama čekamo

GT86 = 69

Mnogi naučnici smatraju da je seks ono što pokreće svet. Slažemo se i mi, a konačno su to shvatili i u Toyoti


Dugo smo čekali na ovaj atraktivni japanski kupe. Prestali smo i da brojimo njegove koncepte i verzije, gotovo gubeći nadu da će stići na asfalt u skorije vreme. Toyota je konačno obratila pažnju na entuzijaste, onaj deo automobilske publike koji je udario temelje na kojima je izgrađena ta velika imperija.

Kada je začeta ideja o projektu, na početku sada već daleke 2007., prevagnulo je mišljenje (na sreću) da kompanija treba da lansira model koji će se svideti pre svega mlađoj vozačkoj populaciji. Da li je Toyotin upravni odbor uopšte imao na umu eventualnu renesansu ne znamo, ali GT86 se bez ikakve dileme može nazvati njenim vesnikom, bar kada je najveći svetski proizvođač u pitanju.

Da podsetimo, GT86 je proizvod zajedničkog projekta Toyote i Subarua, tako da svoj pandan ima u modelu BRZ kojeg proizvodi poznati konglomerat Fuji Heavy Industries. Dakle, ovde imamo posla sa 2,0 litarskim atmosferskim bokser motorom, 200 „konja“, 205 Nm i masom automobila od samo 1239 kg u verziji sa šestostepenim manuelnim menjačem, odnosno 1262 kg sa šestostepenom „automatikom“.

Novi bokser se rado "vrti" na 7.400 o/min. Kada preterate, svetlosni signal na instrument tabli će vas opomenuti da malo "popustite"

Ljubav na prvi pogled
Prilikom dolaska u Barselonu, bolje reći na brdo iznad grada, mogli smo tek da bacimo pogled na niske kupee parkirane ispred hotela. Naravno, bilo je to dovoljno da nam krenu zazubice. Prava stvar nas je čekala sutradan.

Prilikom ulaska u automobil, dominantan osećaj je niska pozicija, kako automobila, tako i vozača. U Toyoti GT86 se sedi savršeno. Startovanje motora donosi prijatno režanje „boksera“, a pritisak papučice gasa ispunjava kabinu reskim, potentnim zvukom, posebno tjuniranim u cilju zadovoljavanja istinskih ljubitelja oktana. Kako su proticali prvi minuti vožnje, tako je moje zadovoljstvo sve više raslo, i shvatio sam, da bez obzira na činjenicu da sam u životu provozao preko dve stotine različitih modela automobila, od kojih su neki imali i preko 400 KS, da je ovo jedno veoma prijatno iznenađenje. Toyota GT86 donosi takvu vrstu zadovoljstva u vožnji, koje se može poistovetiti sa onim osećajem iz detinjstva, kada ste se igrali svojom omiljenom igračkom.

Sve je perfektno izbalansirano, počevši od pozicije sedenja, kabine, fokusa na vozaču, instrumentacije, pedala, pozicije ručice menjača

Upoznavanje
Mada se u prvim trenucima činilo da upravljač možda i nije dovoljno direktan za jedan sportski automobil, zbog nedostatka one „težine“ svojstvene nekim vozački orijentisanim modelima, u vožnji je sve teklo besprekorno. Automobil je toliko dobro izbalansiran, da kada sam stekao poverenje u njega, shvatio sam da mogu lako preći preko limita koje sam sebi kao vozaču postavio. Toyota GT86 je automobil koji oprašta greške, i to je jedna od njegovih, po mojoj malenkosti, najvažnijih karakteristika. Kočnice imaju odličan odziv i idealno su podešene. Potrebno je poprilično „forsiranja“ da bi se osetilo slabljenje frikcije izazvano pregrejavanjem, a realno, tako nikada nećete voziti, sem možda na nekoj stazi.

Ono što razlikuje GT86 od drugih sportski orijentisanih automobila je to što on nije „agresivan“ i „nagao“ u reakcijama prilikom vožnje. Sve je perfektno izbalansirano, počevši od pozicije sedenja, kabine, fokusa na vozaču, instrumentacije, pedala, pozicije ručice menjača... Ne mogu da se setim da li postoji tako precizan menjač kod nekog drugog Toyotinog modela. Mislim da ne... Ogibljenje jeste nešto kruće, ali sasvim ugodno i za gradsko krstarenje. Dakle, niti pretvrdo, niti meko. Čak i pri niskim brzinama, nema „trzanja“ i nedostatka osećaja na upravljaču, što je karakteristično za modele „naoštrene“ za stazu. Blaga skepsa koju sam imao u vezi sa performansama je brzo nestala. Toyota navodi da sprint do „stotke“ traje 7,7 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 220 km/h. Neko bi rekao „ništa posebno“. Međutim, način na koji GT86 prolazi krivine je takav da će za sobom na stazi ostaviti daleko snažnije automobile.

Staza
Trkačka staza na kojoj smo imali prilike da odvozamo nekoliko krugova se zove „Parc Motor Racing Track“, i nalazi se nedaleko od Barselone. Duga je nešto preko 4 kilometra i prepuna krivina raznih vrsta, ali i izazovnih nagiba.

Prisustvo instruktora je bilo neophodno iz više razloga, na prvom mestu, da bi suočavanje sa nepoznatom stazom bilo bezbedno, a na drugom, da bi se iz automobila izvuklo ono najbolje, uz odgovarajuće sugestije profesionalca.

Najpre je instruktor odvozao par krugova sa i bez aktiviranog VSC-a (Vehicle Stability/Skid Control). Bilo je odmah jasno da je bez kontrole stabilnosti vožnja kud i kamo nemirnija, ali i zabavnija. Drugi stepen prenosa omogućava sjajna ubrzanja, a praktično se cela staza mogla odvozati u drugom i trećem stepenu, sem velike krivine koja je gotovo zatvarala pun krug (na izlazu iz nje se „šaltalo“ ponovo u treću, „ugođaja“ radi), mada su sugestije instruktora očigledno bile i u svrhu čuvanja pneumatika koliko je to moguće.

Motoru je na stazi nedostajalo nešto obrtnog momenta da bi se vožnja mogla nazvati „trkačkom“, ali ponovo oduševljenje donosi sjajna šasija. Odnos mase na osovinama od 53:47 tu dolazi do izražaja, a automobil je izuzetno neutralan i predvidiv. Čak i ukoliko pogrešite, korekcija je laka, bez neke velike opasnosti od izletanja.

Idealan raspored mase za posledicu ima to da nema preterane preupravljivosti, svojstvene za pogon na zadnje točkove. Težište se prilikom vožnje lako prebacuje na željenu poziciju, i nakon što se nauče idealne putanje, vožnja predstavlja vrhunsko zadovoljstvo. Na kraju, ostaje fascinacija da tokom forsiranja obrtomera na „Parc Motor Racing Tracku“ (u „crveno“ se ulazi na visokih 7.400 o/min), potrošnja nije prešla 11 l benzina na 100 km/h?!

Bokser
Ovaj „dragulj“ zaslužuje posebno mesto u tekstu. Govorimo o „bokser“ četvorocilindarskoj, atmosferskoj jedinici sa 100 KS po litri. Subaru je u automobilskom svetu postao legendaran po svojim „bokser“ motorima, a tačku na „i“ je ovoga puta stavila Toyota sa D-4S sistemom direktnog ubrizgavanja goriva. Odluka da ne bude instaliran turbo punjač je za posledicu imala podizanje broja maksimalnih obrtaja na 7.400 u minuti. Sa odvojenim dvostrukim brizgaljkama za direktno i ubrizgavanje na usisnom otvoru, D-4S može da operiše sa direktnim ubrizgavanjem visokog pritiska u cilindar i konvencionalnim ubrizgavanjem, kao i isključivo sa direktnim ubrizgavanjem, u zavisnosti od broja obrtaja. Na taj način se vazduh iz usisnog sistema i gorivo ravnomerno mešaju pri svim rasponima obrtaja motora, što je „blagotvorno“ delovalo na potrošnju goriva.

Toyota GT86 2.0

Motor
turbo-benzin, redni/4; 1998 cm3; 16/D-4s; 147 kW; 200 KS; 260 Nm pri 7000 o/min
Karoserija
kupe/3/2+2; D x Š x V 4300x1780x1470 mm; Međ. rast. 2570 mm; Masa 1239 (1261) kg
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr.stabilizator; nazad: Dvostruko viljuškasto, spiralne opruge, amortizer, popr. stabilizator
Kočnice
napred/nazad: vent.diskovi
Pneumatici
napred/nazad: 215/45 R17
Transmisija
pogon: na zadnje točkove; menjač: automatski ili manuelni 6 brzina
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 7,6 (8,2) s; maks. brzina: 226 (210) km/h; pros. potrošnja: 10,4 (9,6) grad, 6,4 (5,7) otvoren put, 7,8 (7,1) mešovito l/100 km; emisija CO2: 181 (164) g/km

Sa simboličnim odnosom prečnika cilindra i hoda klipa (86 mm x 86 mm), glava motora je posebno razvijena u cilju postizanja visokih obrtaja i visokog kompresionog odnosa od 12.5:1.

Masa klipova je svedena na minimum, a dužina optimizovana, ponovo u korist visokih obrtaja. Oblik temena je takođe napravljen tako da olakša direktno ubrizgavanje i operativnost visokog kompresionog odnosa. Leteći rukavac kolenastog vratila, sa prečnikom od 50 mm je povećao krutost pri visokim obrtajima, a oblik klipnjače je takođe kreiran da pomogne da se „crvena zona“ premesti iznad 7.000 o/min. Vertikalne mere izduvnog sistema su minimalizovane da bi se što više spustila pozicija motora, a srednji lonac je tako postavljen, da bi omogućio što manju udaljenost karoserije od tla.

Dakle, novi bokser se rado „vrti“ na 7.400 o/min. Kada preterate, svetlosni signal na instrument tabli će vas opomenuti da malo „popustite“.

Ono što me je lično oduševilo je neverovatno mala potrošnja goriva, posebno tokom zahtevne vožnje. Prilikom jedne provere, čak sam pomislio da nešto nije u redu sa putnim računarom, ali s obzirom da je ista situacija bila i sa ostalim automobilima, bilo je jasno da greške nema. Nominalna navedena prosečna potrošnja iznosi 7,8 l sa manuelnim i 7,1 l sa automatskim menjačem, ali je teško odoleti utisku da se ona može još više spustiti.

Toyotini inženjeri su sjajan zvuk motora doveli direktno u kabinu, i to je Toyotin prvenac tog tipa. Mada su „novajlije“ u tjuniranju zvuka motora, mora im se odati priznanje da su posao obavili odlično. Kada je transmisija u pitanju, kupci će moći da biraju između šestostepene manuelne i šestostepene automatske menjačke kutije. Naravno, manuelna opcija je naš favorit, ali ko voli komfor tog tipa i polugice na upravljaču, neće pogrešiti ukoliko odabere automatsku opciju, ako mu dodatno zavlačenje ruke u džep ne bude predstavljalo problem. Ipak, radi se o najbržem automatskom menjaču na svetu koji promene stepena prenosa obavlja za 0,2 sekunde.

Snaga se na zadnje točkove šalje putem Torsen diferencijala sa ograničenim proklizavanjem.

Toyota je uspela da cenu osnovnog modela pozicionira ispod 30.000 evra

Zaključak
Privremeno ćemo ovde završiti priču o Toyoti GT86 jer prostora za sve ono što bi moglo da se napiše o ovom sjajnom automobilu trenutno nema. Sa komercijalnog aspekta, lansiranje Toyote GT86 možda i nije od primarnog značaja za japanskog proizvođača, ali što se tiče imidža i vraćanja korenima, bolji potez nije mogao biti izveden. Duhovni naslednik Toyote 2000GT, 800 Sporta i AE86 će pronaći svoje mesto u srcima mnogih automobilskih entuzijasta, a bez sumnje, naćiće se i u radionicama tjunera kao osnova za materijalizovanje raznih automobilskih maštarija.

Još jedna stavka kojoj će se budući kupci radovati je – cena. Toyota je uspela da cenu osnovnog modela pozicionira ispod 30.000 evra. Početak prodaje je zakazan za jul, a ono što je poznato je da će Toyota GT86 2.0 Sport koštati u EU 29.990 evra, a verzija sa automatskim menjačem 33.490 evra.

Nadamo se da će nam Toyota Srbija uskoro obezbediti i test vozilo, a u međuvremenu možemo da zavidimo novopečenim kupcima.

Tekst Pavle Barta
Fotografije Pavle Barta, Toyota
10086
Postavljeno: 20.07.2012

Arhiva: Promocije

Rubrika: Promocije
Postavljeno: 28.10.2017

Restilizovani Citroen C4 Cactus

I dok se svi utrkuju da dobiju mesto u crossover klubu, Citroen C4 Cactus izlazi iz njega!? Nakon jedva tri godine postojanja, restilizacijom je doveden na jedan viši nivo, po proizvođaču dovoljan da se nadmeće sa tenorima u segmentu, tipa Golf, Megane i 308...


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 08.08.2017

Mercedes Benz S Klasa
Tekst sa video prilogom!

U 2016 godini Mercedesova S klasa bila je najprodavanija luksuzna limuzina na svetu. Od pojave aktuelne generacije prodato je više od 300.000 primeraka. Tajna restilizacije za 2017, leži u pozajmljivanju tehnologija iz budućnosti automobilizma


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 07.07.2017

Mercedes E-Class Cabriolet
Tekst sa video prilogom!

Da bi se upoznali sa najnovijim Mercedes kabrioletom morali smo se popeti na krov Evrope. Na prvi pogled, luksuza, udobnosti i prestiža ne manjka. Planinski putevi pred nama su idealni da proverimo da li je Mercedes otišao korak dalje


Seat Driving Experience 2017. Tekst sa video prilogom!

27.06.2017

Mazda CX- 5 promocija u Barseloni Tekst sa video prilogom!

27.05.2017

Toyota Yaris 2017

06.05.2017

Hyundai i30

16.03.2017

MINI Clubman

31.05.2016

Toyota Auris i Avensis Tekst sa video prilogom!

31.10.2015

Toyota Avensis Tekst sa video prilogom!

15.10.2015

Toyota Auris

08.08.2015

Mazda6 i Mazda CX-5 za 2015.

21.05.2015

BMW M135i Tekst sa video prilogom!

01.05.2015

Mazda 2

17.03.2015

Ford Focus & Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

05.02.2015

Renault Traffic

31.01.2015

Opel Corsa Tekst sa video prilogom!

15.01.2015

BMW i3

18.09.2014

Toyota Yaris

08.09.2014

MINI

22.08.2014

BMW 428i kabriolet

09.08.2014

Iveco Daily

06.08.2014

Toyota Aygo

02.08.2014

Ford Transit Courier

30.07.2014

Mazda 3 – Urban Challenge

25.07.2014

Opel Vivaro

24.06.2014

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

01.02.2014

Toyota Corolla

18.09.2013

BMW Serija 4

06.09.2013

Mercedes-Benz A45 AMG

19.08.2013

Porsche Panamera

26.07.2013

Nissan Juke Nismo Tekst sa video prilogom!

29.05.2013

Opel Cascada

14.05.2013

Toyota RAV4

19.04.2013

Toyota Auris Tekst sa video prilogom!

11.04.2013

Ford F-150

28.02.2013

Mercedes Benz Off Road Tekst sa video prilogom!

28.01.2013

Toyota Auris

14.01.2013

Opel Mokka Tekst sa video prilogom!

09.01.2013

Renault Clio IV Tekst sa video prilogom!

23.11.2012

Toyota Prius Plus

08.10.2012

Fiat 500L

28.09.2012

Toyota Yaris Hybrid

07.09.2012

Lexus GS 450h

31.08.2012

Mercedes-Benz A klasa

03.08.2012

Toyota GT86 Tekst sa video prilogom!

20.07.2012

Renault Megane Linija

05.07.2012

Hyundai i30 Tekst sa video prilogom!

22.06.2012

Mini gama

14.05.2012

Toyota Avensis

13.02.2012

Fiat Panda

10.02.2012

Chevrolet Camaro

12.01.2012

Mazda 3

09.01.2012

Opel Astra GTC

31.12.2011

Mercedes-Benz B-klasa

19.12.2011

Opel Zafira

15.12.2011

Chevrolet Cruze

28.10.2011

Opel Ampera

07.10.2011

Toyota Yaris

23.09.2011

Chevrolet Aveo

09.08.2011

Hyundai i40

02.08.2011

Mercedes C63 AMG Coupe Tekst sa video prilogom!

12.07.2011

Pirelli Cinturato P1

14.06.2011

Mercedes C klasa Tekst sa video prilogom!

07.06.2011

Chevrolet Orlando

02.06.2011

Ford Focus

20.05.2011

Maserati GranTurismo MC Stradale

16.05.2011

BMW Concept M5

06.05.2011

Mercedes SLK English version Tekst sa video prilogom!

19.04.2011

Lexus CT 200h

15.04.2011

Peugeot 508 Tekst sa video prilogom!

18.03.2011

Renault Latitude English version Tekst sa video prilogom!

17.01.2011

BMW X3 English version Tekst sa video prilogom!

27.12.2010

Opel Astra Sports Tourer English version Tekst sa video prilogom!

23.12.2010

Mazda 5

07.12.2010

Mercedes CLS English version Tekst sa video prilogom!

30.11.2010

Hyundai ix20 Tekst sa video prilogom!

25.11.2010

Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

19.11.2010

Volvo V60 English version Tekst sa video prilogom!

09.11.2010

Nissan Micra English version Tekst sa video prilogom!

28.10.2010

KIA Sportage

21.09.2010

Ferrari 599XX

09.09.2010

MINI John Cooper Works

07.09.2010

Porsche 911 GT2 RS

06.09.2010

Nissan Juke Tekst sa video prilogom!

03.09.2010

Smart Tekst sa video prilogom!

02.09.2010

Mercedes R klasa Tekst sa video prilogom!

03.08.2010

Nissan Pathfinder / Navara Tekst sa video prilogom!

09.07.2010

Toyota Auris HSD

05.07.2010

Mercedes SLS AMG Tekst sa video prilogom!

02.07.2010

Opel Corsa

14.06.2010

Maserati GranCabrio

11.06.2010

Opel Movano

10.06.2010

Porsche Cayenne

08.06.2010

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

28.05.2010

Alfa Romeo Giulietta Tekst sa video prilogom!

27.05.2010

Mercedes SLS

10.05.2010

Ford Galaxy i Ford S-MAX

05.05.2010

Nissan Qashqai

04.05.2010

MTM KTM X-Bow

30.04.2010

BMW Serija 3 Tekst sa video prilogom!

28.04.2010

Audi R8 Spyder

23.04.2010

Mercedes E klasa Cabrio Tekst sa video prilogom!

20.04.2010

Citroen DS3 Tekst sa video prilogom!

16.04.2010

Hyundai ix35 Tekst sa video prilogom!

23.03.2010

Efficient Dynamics

12.03.2010

Continental gume Tekst sa video prilogom!

11.03.2010

Ford Ranger

11.02.2010

Ford F-150 SVT Raptor

05.02.2010

Chevrolet Spark Tekst sa video prilogom!

04.02.2010

Fiat Doblo Tekst sa video prilogom!

19.01.2010

Renault Megane RS Tekst sa video prilogom!

06.01.2010

Citroen C3 Tekst sa video prilogom!

04.01.2010

BMW Serija 5 Tekst sa video prilogom!

18.12.2009

Kia Cee'd

10.12.2009

Porsche 911 Turbo

30.11.2009

BMW X1 Tekst sa video prilogom!

19.11.2009

Opel Astra

17.11.2009

Mazda CX-7

11.11.2009

Kia Sorento

06.11.2009

Mazda 3 MPS

03.11.2009

Opel Insignia OPC

28.10.2009

Opel Astra

02.10.2009

Lexus IS 250C

31.08.2009

Renault Clio GT i RS

28.08.2009

VW Polo

30.07.2009

Toyota Prius

27.07.2009

Lexus RX 450h

17.07.2009

Mercedes S klase

16.07.2009

Toyota Verso

13.07.2009

Ford Transit Connect

30.06.2009

Peugeot 3008

24.06.2009

Renault Grand Scenic

19.06.2009

Porsche Panamera

01.06.2009

Toyota Urban Cruiser

29.05.2009

BMW Z4 sDrive35i

25.05.2009

Citroen C3 Picasso

20.04.2009

Mazda 3

16.04.2009

Mercedes E klasa

10.04.2009

Nissan Murano

28.01.2009

Toyota Avensis

26.01.2009

Kia Soul

23.01.2009

Hyundai i20

21.01.2009

Renault Megane

20.01.2009

Toyota iQ

29.12.2008

Mazda 6 MZR CD 2,2

25.12.2008

Nissan Qashqai +2

03.12.2008

Honda Jazz 1,4 i-VTEC EX

01.12.2008

VW Golf VI

27.11.2008

Ford Fiesta

31.10.2008

Dunlop SP Sport Maxx TT

23.10.2008

Fiat Fiorino Qubo

14.10.2008

Mercedes GLK

26.09.2008

Dacia Sandero

17.09.2008

Mercedes A i B klase

01.09.2008

Prototipovi Peugeota

28.08.2008

Lancia Delta

15.08.2008

Ford Kuga

12.08.2008

Renault Koleos

08.08.2008

Peugeot 308 SW

03.07.2008

Citroen Berlingo Multispace

20.06.2008

GM Tech Show

19.06.2008

Subaru Forester 2,0 X

26.05.2008

Chevrolet Aveo

15.05.2008

Iveco Massif

01.05.2008

Michelin Energy Saver

30.04.2008

Citroen C5

18.04.2008

Opel Agila

14.04.2008

Hyundai i10

03.04.2008

Corvette C6 2008

02.04.2008

Mazda 6 Wagon

28.03.2008

Renault Kangoo 1,5 dCi

01.02.2008

Toyota Land Cruiser V8

04.01.2008

BMW Serija 1 Coupe

03.12.2007

Mercedes-Benz C 63 AMG

20.11.2007

Peugeot 308

13.11.2007

Ekskluzivno :
Citroen C5

22.10.2007

Renault Laguna

12.10.2007

Goodyear Max Tehnology

03.09.2007

Bosch 2007

27.08.2007

Mercedes SUV

24.08.2007

Lexus LS 600h

23.07.2007

Nissan X-Trail

12.07.2007

Ford Mondeo

06.07.2007

Volvo V70

18.06.2007

Vredestein Ultrac SUV Sessanta

05.06.2007

Michelin Latitude Tour HP

29.05.2007

Chevrolet Captiva 2,0 D

21.05.2007

Mercedes C-klase

15.05.2007

Dodge Nitro

10.05.2007

Opel Corsa OPC

20.04.2007

Peugeot 207 CC 1,6

10.04.2007

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

29.03.2007

Toyota Corolla

28.03.2007

Chevrolet Sequel

23.03.2007

Ford Ranger

20.03.2007

Nissan Qashqai

16.03.2007

Opel GT

23.02.2007

Toyota Auris

20.02.2007

Dacia Logan MCV

19.02.2007

Renault Trafic/Master

08.01.2007

BMW X5

26.12.2006

Toyota Hilux

19.12.2006

Citroen C4 Picasso

17.11.2006

BMW X3

30.10.2006

Mercedes CL

23.10.2006

Jeep Compass

16.10.2006

Red Bull Air Race

10.10.2006

BMW High 5 Expirience

03.10.2006

Opel Corsa

28.09.2006

Mercedes GL 500

18.09.2006

Toyota Avensis

11.08.2006

Chevrolet Captiva

04.08.2006

Mini Dynamic Drive

18.07.2006

Citroen Jumper

14.07.2006

Lexus GS 450h

07.07.2006

Mercedes E-klase

30.06.2006

Lexus RX 350

02.06.2006

Chevrolet Epica

29.05.2006

Opel Astra TwinTop

16.05.2006

Mercedes-Benz Sprinter

15.05.2006

Mazda MX-5

25.04.2006

Nissan Note

03.04.2006

Chevrolet Aveo

03.03.2006

Toyota RAV 4

23.02.2006

Citroen C6

31.01.2006

BMW xDrive All-Wheel-Drive System

17.01.2006

Toyota Yaris

13.01.2006

Ford Focus ST

28.12.2005

Lexus IS 250

23.12.2005

Opel Vectra i Signum

02.11.2005

Toyota Hilux

25.10.2005

Renault Clio III

19.10.2005

Fiat Grande Punto

21.09.2005

Citroen C5 by Wire

08.09.2005

Toyota Avensis 2,2 D-4D

10.08.2005

Citroen C1 1,0i Pack

03.08.2005

Lexus RX 400h

27.07.2005

Opel Zafira

20.07.2005

SAAB 9-3 Sport Combi

28.06.2005

Mercedes B klase

21.06.2005

Lexus GS 430

17.06.2005

Nissan Pathfinder

31.05.2005

Toyota Aygo

18.05.2005

Renault Laguna

07.05.2005

Chevrolet Spark

25.04.2005

Mini Cooper S

21.04.2005

BMW serija 7

18.04.2005

Nissan 350 Z Roadster

14.04.2005

Chevrolet Kalos 1,4 / 3 door

16.03.2005

Citroen C4

22.12.2004

igi
20.7.2012 12:41
19
1

Ne znam za koje tržište su te cene ali u Srbiji je početna cena 32200€. Da li je mnogo ili malo reći će tržište, a po mojoj oceni je previše. Jeste da auto i nema neku veliku konkurenciju (Hyundai Genesis) ali mnogo je to para.
Možda će neko reći da je besmisleno poređenje sa SAD ali tamo ovaj isti auto košta oko 20.000€. Ili su Evropljani ovce ili Tojoti nije ni stalo mnogo do tržišta Evrope (za ovaj model).

Milan
20.7.2012 14:26
5
10

Genesis je veci i vise odgovara Audiju A5.Pre bih rekao da mu je konkurent Audi TT.

Dušan 037
20.7.2012 19:08
6
11

Kada se govori o konkurenciji - ovaj auto je u pravom smislu nema, ali treba reći i da se nalazi u delu tržišta u kom ne može računati na neku zapaženu prodaju.
Po meni, treba ga shvatiti kao pojednostavljenu i znatno jeftiniju ponudu ljubiteljima Eliza ili Kajmana. Kroz tu prizmu kao paket deluje adekvatno.

tulipan
21.7.2012 09:18
12
4

Mnogo je ovo novca....

Bojan
21.7.2012 11:57
4
10

Komentar je suvisan, Japanci jednostavno caruju u svetu lakih GT automobila.

Zex
21.7.2012 20:35
10
3

Mislim da nije dovoljno BRZ

Zabava
23.7.2012 10:42
13
0

Konacno ponovo prave zabavne automobile sa karakterom.
CRX, Prelude, Probe, Nisani ...ZX,
Pa posle Coupe, GTV...
pa onda 15 godina niceg, svi hoce "urbani terenac zavidnih performansi sa zapazenim pitrljaznikom", sustinska lepota automobila je nestalo pod naletima marketinga.
Jedva cekam ovu Toyotu, 4C i ostale.
Sta ima veze sto je skup - postace polovan :)

borlov
25.7.2012 13:34
2
3

Jeste malo skuplji.Sobzirom da se proizvodi u Japanu gde je skuplja radna snaga i transportni troskovi,i ne cudi me.Jedino sta fali je turbo,pa nek kosta 5-6000 vise.Ovako kad bi ga kod nekog tjunera ugradio kostalo bi i do dodatnih 15000 e.Nadam se da ce tojota to uskoro uraditi u seriji,i uz neki chip bi se tek pokazala prava vrednost ovog automobila.

sasa
25.7.2012 21:45
11
2

skup je u evropi, u americi krece od 24 hiljade dolara sto mu dodje oko 20 hiljada evra pa vi vidite, doduse ovde je to scion fr-s, ne toyota gt 86
priznajem da vec ozbiljno razmisljam o kupovini :)

ZiZi
28.7.2012 10:57
5
6

..Honda je jos 2000te iz s2000 izvukla 240 konja lagano...tako da su se i ovi mogli malo potruditi jos..

Synyster
30.7.2012 01:01
5
10

@Sasa,
Ti znas da su Toyota GT86 i Scion FR-S identican auto sa drugacijom oznakom? Toyota i jeste vlasnik Sciona i proizvodi sve njegove modele.
Sto se tice same GT86/FR-S, jeste to odlican automobil, ali je preskup. Za iste pare se moze voziti recimo Hyundai Genesis turbo ili Ford Mustang V6 (sa track paketom opreme), koji su bolji (i daleko brzi) auti u svakom pogledu.

sasa
31.7.2012 14:11
13
1

Naravno da znam,iz teksta vidis da sam rekao da je u pitanju scion, ne toyota, bez namere da ih razlikujem. Auto je identican,nekome mozda smeta ime marke,scion je poznat u usa,van toga,ne verujem. Sto se tice toga koji su bolji,u to ne bih ulazio,ukusi su razliciti,interesantno je samo da su i motor trend i road&track radili uporedne testove sa pomenutim automobilima (genesis,mustang) gde je fr-s/brz odnosio pobedu. Interesantno jer da su pomenuti casopisi prilicno americki nastrojeni. Genesis je inace skuplji oko 3000 dolara. brzina? pa oko 1,5 sec na willow springs je subaru brz sporiji,fr-s oko 2, sto i nije daleko brze.uostalom gt86 i nije napravljen da bi bio brz vec zabavan za voznju tako da klasican drag nekoga ko o njemu razmislja i ne interesuje. Zamolio bih samo da se objavi moj prethodni post u vezi honde s2000 koju je zizi komentarisao..rekoh da jeste to tako,ali emisija izduvnih gasova danas prilicno limitira izvlacenje vise snage iz klasicnog atmosferskog benzinca otuda i vise nema civica type r u evropi a turbo male zapremine je sve cesci.

Synyster
02.8.2012 16:08
4
10

@sasa,
Neznam jesmo li ti i ja gledali isti test iz Motor Trenda (najbrzi auto do $25,000), ali na njemu je Mustang ostvario dosta bolje vreme od FR-S, iako je za dobre $2,000 jeftiniji.

1:29.09 - Ford Mustang V6
1:29.12 - Hyundai Genesis Coupe
1:30.32 - Subaru BRZ
1:31.15 - Scion FR-S
1:31.47 - Volkswagen GTI
1:31.88 - Mazda MX5 Miata

Synyster
02.8.2012 17:47
3
8

@sasa,
Zaboravih da spomenem jos nesto ... kazes da je Motor Trend Americki nastrojen ... Predpostavicu da nikad nisi otvorio Motor Trend magazin kad si napisao tako nesto (u protivnom nebi napisao tako nesto)? Dobivam godisnju "pretplatu" (iako ne placam nista jer dobijem besplatno svaki put kad posetim Chicago Auto Show) i znam o cemu pisu. Pricamo o magazinu koji je jedini mediji koji stalno kritikuje Fordova vozila, tako da podatak da im je Mustang bio najbrzi govori mnogo toga, jer sam siguran da bi uradili sve sto je u njihovoj moci da ne ispadne tako.
Sam podatak da su za auto i SUV godine izabrali Volkswagen Passat i Range Rover Evoque mnogo toga govori, jer auto/SUV godine po njihovom izboru dolaze iz kompanija koje su po samom dnu po kvalitetu na Americkom trzistu.

A inace, razlika od 2 sekunde je ogromna i meni se uopste ne svidjaju takvi auti kao sto je FR-S. Nisam ga nikad vozio, ali sam vozio slicne aute ... Vozio sam Mazdu MX-5 Miatu, Hondu Civic Si ... koji su zabavni za voznju prvih 10 minuta, posle bih ih brzo zaobisao. Nije moj problem sa njim sto je spor (iako jeste), vec sto ima nepostojeci obrtni momenat pa je po gradu zabavan za voznju koliko i Yugo. Tih 151 lb ft (nekih 205 Nm) je stvarno smesna cifra za "sportski" auto koji kosta $25,000. Vadi ga niska tezina, ali po svemu ostalom zaostaje ...
Iako nisam ljubitelj Evropskih auta i posebno nisam ljubitelj Volkswagena, radije bi ipak vozio GTI za iste pare umesto FR-S, ali Mustang V6 sa track paketom opreme (koji kosta toliko i FR-S) bi mi bio prvi izbor.

sasa
02.8.2012 19:28
10
3

jesmo,onaj iz jula pod nazivom cheap thrills ali su to do 28,000$ (28K high-performance two-doors).Da,fr-s je dve sekunde sporiji,rekoh to gore, zar ne? Sto i ne cudi jer mustang ima citavih 105 konja vise iz 3,7 litara zapremine,plus 19 inca tockove i pirelli pzero gume 255/40 a u ceni na testu je 30,830$ dok je fr-s 24,930$ (startna mustanga je 22,995$ bez performance package a bilo bi lepo videti vreme tog auta).
Ocena je video si i sam:fast and numb.zato i jeste tek 4. na testu

sasa
03.8.2012 12:44
9
2

pa sta da ti kazem,lose pretpostavljas!motor trend imam primerke od januara 2006 ove novije,negde u garazi se nadju i pojedinacni stariji primerci
primera koliko su americki nastrojeni ima previse,ako bas toliko instistiras preko vikenda cu da iskopam pa da i napisem na sta sve mislim.ono cega se secam jeste recimo pobeda cadillac cts-v protiv bmw m5 gde su jos spomenuli da v10 u m5 nije dorastao v8 u cadillacu
rekoh i jos mnooogo,mnogo primera
pa,za ford se jos i primeti da ih potkace buduci da ih izgleda slabo podmazuju ali zato gm i chrysler uvek dobro prolaze
a za uporedni s mustangom,rekoh da bi voleo da vidim i vreme forda bez performance paketa sa 17incnim gumama,sa standardnim poprecnim stabilizatorima napredi i nazad,bez upornice u motorskom prostoru,itd. pa samo te pireli pzero gume vrede sekundu i vise po krugu minimum.michelin primacy su prius teritorija a ne track guma
a manjak momenta trazi od motora da se vrti sto neki recimo bas zele,opet rekoh stvar ukusa.neko to voli,neko ne

Synyster
03.8.2012 16:24
3
8

@sasa,
Ja imam 90% Motor Trendova koji su izasli jos od kada je magazin nastao (krajem 1940ih). To mi je investicija, kupio sam ih davno po jeftinoj ceni i planiram da ih zadrzim jos jedno vreme dok im cena ne skoci i onda idu na prodaju.
Sto se tice CTS-V vs M5, sta je tu cudno? Taj V10 u M5 je pocinjao da zaostaje za konkurentima i to mnogo, sto je uvideo i sam BMW i zato ga je i zamenio sa twin-turbo V8 u najnovijem M5.
Sto se tice samog Forda, evo recimo secam se da su Explorer iskritikovali na bas svakom testu, a u pitanju je SUV/Crossover koji publika obozava. Ili recimo za svako poredjenje Mustanga uzimaju daleko mocnije konkurente iz GM-a i Chryslera. Izasao $41,000 Challenger SRT-8, oni ga usporedjuju sa $30,000 Mustang Bullitt umesto $44,000 Shelby GT500. Izasao $55,000 Camaro ZL1, oni ga usporedjuju sa $44,000 Mustang Boss 302 umesto $55,000 Shelby GT500.
Primera ima gomila, kad se Ford nadje na testu Motor Trenda imas osecaj kao da ga Jeremy Clarkson poredi sa nekim "ponosnim Britanskim autom".

sasa
04.8.2012 11:46
8
3

da,rekoh za ford,to se primeti.na testu suv iz maja prosle godine cini mi se, explorer je zavrsio poslednji a dodge durango stigao drugi,ispred recimo toyote highlander i honde pilot (bez da nesto volim japanske suv),cak je i chevy traverse bio cetvrti.to je ono o cemu pricam,daleko od nepristrasnosti a narocito kada su na testu americki i neamericki brendovi.spomenuo si clarksona,isto kao kad u engleskim casopisima nonstop citam lotus,lotus,lotus,mclaren,jaguar,lotus,rolls,jaguar ma na usi izadju ali moram da priznam da su ipak objektivniji na uporednim i pored gusenja englezima
za v10 motor se ne slazem,vise je tu problem bio sa izvlacenjem jos snage i povecanjem obrtnog momenta (sto je kod njega bilo skoro vise nemoguce) kako bi se dopao siroj publici uz ispunjavanje strozijih eko normi.mnogi ljubitelji m5 koji su vozili i novi upravo ne zele takav motor,no kao sto vec ranije rekoh,stvar je ukusa

Synyster
04.8.2012 17:19
3
9

@Sasa,
A zbog cega mislis da Dodge Durango nije bolji od Toyote Highlander i Honde Pilot? Za pocetak, Durango je pravi SUV (beli bazu sa Jeep Grand Cherokee) dok su Highlander i Pilot samo crossoveri vec postojecih auta (Camry i Accord). Drugo, Durangov 3.6L je bolji od 3.5L u Highlanderu i Pilotu, plus durango ima i V8 opciju i standardnu zadnju vucu (uz opcioni 4x4).
Novi Dodgeovi imaju odlicne enterijere, u to sam se licno uverio, za razliku od Toyota i Honda koje zive od stare slave i imaju jedan te isti model, bez mehanickih promena dugo vremena. Malo promene sminku i to je to.
Samo zato sto domaci proizvod pobedi test ne znaci da je pobedio samo zato sto je domaci proizvod.
Sta bi tek onda trebao da kazem za Auto Bild ...

sasa
04.8.2012 20:07
12
3

da,durango deli osnovu sa grand cherokee bas zato i mislim da je to lose,uostalom test severnog jelena sa grand cherokeejem dovoljno govori: http://www.youtube.com/watch?v=zaYFLb8WMGM
vredi videti! do enterijera ne moramo ni da dolazimo.o pouzdanosti tek
za auto bild necu da komentarisem,ne kupujem to,mislim da je to prilicno smece (moje licno misljenje!) i to precenjeno.kvazi narodni auto casopis
i jos samo da se vratimo na onu toyotu/scion.nedavno uradjen test promene guma na gt86 na stazi twin ring motegi.
1. vreme standardnih michelin primacy hp 215/45 r17 1:46.071
2. vreme na yokohama advan neova ad08 iste dimenzije 1:43.136
3. na advan neova ad08 dimenz 235/40 r18 1:42.984

na kracoj stazi kakav je willow springs,skinulo bi 1,5-2 sec verovatno zato i kazem da vreme mustanga na onim pirelli pzero uopste nije merodavno

Synyster
04.8.2012 23:43
3
12

S obzirom da je Grand Cherokee jedan od najpoznatijih SUV na svetu, ne vidim razlog zasto je lose sto Durango deli platformu sa njim. Durango/Grand Cherokee imaju prave off-road mogucnosti, za razliku od Highlandera i Pilota koji su samo sminka i nebi uspeli savladati ni najmanje prepreke.
Sto se tice testa severnog jelena, na testu se jasno videli da su vozili Grand Cherokee brze nego Volkswagen i posebno Volvo. Ova prica je od pre nekih mesec dana i odavno je potvrdjeno da je test namesten. Ispostavilo se da je Jeep na tom testu bio pretovaren i da je pritisak u gumam pogresan. Kada su Svedjani objavili ovu vest Chrysler je odmah ponovio test i nijednom nije dobio ovakav rezultat. Takodje je ponovio test i u Svedskoj, ali nijednom nije dobio ovaj rezultat, sto samo znaci da je ovo jedna od mediskih kampanji VW protiv konkurencije.
Uostalom, Svedjani neka prvo pogledaju svoje dvoriste pre nego sto krenu da kritikuju druge. Saab svake sedmice menja vlasnika, a Volvo je u rukama Kineza. :)))

lalex
05.8.2012 00:39
10
3

Citam ovo i cini mi se da se malo gubimo od teme a to je GT 86. No da i ja reknem nesto.
@ Synyster
Ovaj komentar za Ciroki ti je bezveze, a jos vise za Svedjane stvarno! Kao malo dete prepucavanje nadam se da zaista ne mislis kako je test namesten. Sab i Volvo su tu gde jesu bas zato jer su bili deo fantasticnog GM-a i Forda, boze moj! Kvalitet i jos bolja politika ih i jesu doveli na ivicu ponora. Sva sreca pa su Land Rover i Jaguar otisli u Indiju. Po tebi ispada da su americki automobili vrh, ne znam samo kako pre par godina svi propadose odjednom, drzava krenula da ih spasava. I to zbog katastrofalnih rezultata pre svega u Americi, ajde molim te!
A sto pominjes ofroud mogucnosti, pa ko jos normalan od tih vlasnika cak i u Americi silazi u terensku voznju!? Niko! Za to kupe pikap ili Rengler ili slicno, ono gore voze domacice i razvoze decu do skole uz povremenu voznju po makadamu. Jaka stvar!
@ sasa
Spomenuo si test SUV u americkom magazinu i neki redosled. A ko je pobednik na testu ako se sme znati, to nigde nisi rekao koliko sam video?
I zbog cega razlika u vremenu izmedju Tojote 86 i Subarua BRZ kad kontam da je to isti auto zar ne?

sasa
05.8.2012 01:16
8
3

biti jedan od najpoznatijih nije isto sto i jedan od najboljih no ukusi su razliciti.sto se tice off road mogucnosti,mislim da ce retko ko kupiti durango,traverse pa cak i pilot ili highlander da bi isao u off roadavanturu.da ne spominjem masu od 2,3 tone prazne a uzgred receno honda pilot ima najbolje prilazne i odlazne uglove ako bas pricamo o off roadu za razliku od duranga a narocito traversa,no kazem da cisto sumnjam da neko njih kupuje za to
prica oko testa i chryslera i dalje ista.to sto chrysler tvrdi da je auto pretovaren za nekih 50 kg pa eto imali su kasnije priliku da ga natovare koliko smatraju da treba i ponove test,i sta je bilo:

After Chrysler/Jeep got in touch with the Swedish publication to confirm the issue, the manufacturer claimed the Cherokee was incorrectly loaded. After much discussion between the two, the test was re-done, and this time confirmed by Jeep/Chrysler using three different cars.

All the cars safety systems, such as electronic stability control and the anti-rollover system was turned on. Teknikens Varld specified in the latest video that the car was Loaded according to Swedish certificate of registration, handed by Jeep, Tyre pressure according to Jeeps official specifications and Quadra-lift air suspension in Auto mode.
The car subsequently failed the test again, and the magazine reported that on seven of the twelve attempts, the Jeep blew out a front tyre.

da ne komentarisem dalju pricu o namestenosti kako ti kazes i stvarnom uzroku nazovi pretovarenosti:

Since the behaviour of the Jeep Grand Cherokee was both dangerous and potentially lethal, we suspected that the car was actually packed with too much weight. We immediately proceeded to weigh the car on a scale and got our answer. The Jeep Grand Cherokee does not have a curb weight of 2 347 kilos (5 174 lbs) that the Swedish certificate of registration indicates (see the attached image below), a figure that Jeep/Chrysler has provided to Transportstyrelsen. In fact, the car actually has a curb weight of 2 505 kilos (5 523 lbs) with a driver in the car. That is a full 158 kilos (348 lbs) more than what Jeep/Chrysler claims the car to weigh in the official documentation provided to Swedish authorities.
Add the 602 kilos (1 327 lbs) that Jeep/Chrysler claims the car being capable to load and the total gross weight is now at 3 107 kilos (6 850 lbs). This can be compared to the claimed total gross weight in the vehicles registration papers – 2 949 kilos (6 501 lbs). This, again, is a number that Jeep/Chrysler have provided. In other words – if one packs a Jeep Grand Cherokee Overland 3.0 CRD V6 with the maximum allowed capacity, one overshoots the total gross weight of the car by 158 kilos (348 lbs). Worth mentioning is that we only overshot the total net weight by 58 kilos (128 lbs) since we unloaded 100 kilos (220 lbs) out of the car when we performed the test as can be seen in the video clip. The car still went up on two wheels.

ko tu sad laze??

slicno se desilo i ranije na testu consumer reportsa:
http://www.youtube.com/watch?v=i6O9zSr-yAc
a oni cak napominju i ovo:

Consumer Reports tests the emergency handling of all vehicles in our own double lane change maneuver, which is similar in concept. Our test is less severe than the "moose test" with more distance between the entry cones and the gate cones, typically resulting in less steering input. Plus, we test the vehicle loaded with only a driver and a full fuel tank.

da dalje ne smaram..

i nevezano za ovo,nisi prokomentarisao ono za gume i vreme kruga toyote gt86. verujem da bi mustang na serijskim gumama 17kama protiv gt86 samo sa yokohama gumama isto 17 bio sporiji po krugu i do cele sekunde.za 105 konja viska to i nije bas za pohvalu

Synyster
05.8.2012 17:52
3
13

@lalex,
Pre nego sto optuzis Amere da su unistili bilo koju kompaniju, prvo pogledaj u kakvoj je situaciji Saab bio pre nego sto ih je GM kupio. I u kakvoj situaciji su Jaguar i Land Rover bili pre nego sto ih je Ford kupio. Sve 3 firme su bile na ivici bankrota, a Ford je potpunosti preokrenuo Jaguar i Land Rover (a da ne govorim koliko je tek preokrenuo Aston Martin) dok GM nazalost nije uspeo da preokrene Saab iz nekih drugih razloga (kao recimo ogromni troskovi proizvodnje u Svedskoj). Uostalom, GM nije vlasnik Saaba evo vec nekoliko godina - sto Saab nije preokrenuo situaciju do tada ako je GM bio krivac? Cinjenica je, svidelo se to drugima ili ne, da ni Saab ni Jaguar ni Land Rover ni Aston Martin danas uopste nebi postojali da nije bilo Amera.
Sto se tice financiske pomoci drzava, jeste da su GM i Chrysler dobili pare od drzave. I investirali su ih i danas posluju sam velikim dobitcima. A sta cemo reci recimo za Francuske proizvodjace? Jedan Peugeot je i pre 5 godina dobio pare od drzave (kao i GM i Chrysler) i evo i dan danas ih opet trazi jer ne moze da prezivi i belezi gubitke (za razliku od GM-a i Chryslera koji posluju sa profitom).

@sasa,
Sto se tice samog testa, Grand Cherokee i Durango su SUV - nisu crossoveri kao Highlander i Pilot. Sto znaci da se ne mogu ponasati na putu kao crossoveri. Stavi na test 4Runner umesto Highlander i videces onda rezultate.
A za Pilot stvarno necu trositi reci jer je smesno vozilo u pitanju, Hondina politika da zasniva sve na platformama Civica i Accorda je smesna. Uzmi samo Ridgeline za primer, to je najsmesniji pickup ikada proizveden.

sasa
05.8.2012 19:52
7
3

lalex,pobednik testa je mazda cx-9,sme se znati naravno!nisam neki ljubitelj mazde,taj model mi nije narocito privlacan ali dobro.a sto se tice gt86 i subarua,generalno je razlika samo u tvrdoci oslanjanja tj toyota/scion je nesto meksa napred i tvrdja nazad i sklonija driftu dok je subaru vise track orijentisan
synyster,ne shvatas poentu izgleda.ja ne pricam ni o toyoti ni o hondi i generalno mi je bezveze uporedni gde se mesaju babe i zabe.zato i nisam ljubitelj motor trenda,4runner tu vise odgovara a zasto ga nema neka oni odgovore,honda ni nema suv za takav test.to na cemu honda bazira vozila je ocigledno ekonomski itekako opravdana i ubrzava razvoj uz smanjenje troskova,uostalom ne bi bili tu gde jesu da rade pogresno.da li je to tebi ili meni smesno,nije bitno. niko ne govorii o ponasanju na putu ovog ili onog vec da je cherokee kao platforma nesrecno resenje za durango iz gore pomenutih razloga testa severnog jelena.ipak onda budi dosledan stavu pa ako su americki modeli na testu pravi suv,dobri su za off road koji spominjes za razliku od japanaca,ali crossover je zato bolji na putu gde se 99% vremena oni i voze.ako idemo na 4runner koji si spomenuo,onda off road prednosti vise nema,zar ne?

lalex
05.8.2012 21:41
7
3

@Synyster
Po tebi ispada da su americke auto komapanije spasioci sirom sveta. Iskreno da se smejem! Ford je verovatno zato dosao u krizu jer je "pomagao" Volvo, Jaguar i Land Rover a GM Saab, Opel i Daewoo. Kvalitet i pouzdanost tih vozila je dostigla dno pod americkom palicom i to je jedan od osnovnih razloga katastrofalne prodaje bas kao i americkih modela u SAD. Saab ni da hoce ne moze vise da preokrene situaciju jer su unisteni do kraja i sada treba ogromna lova da bi nesto pocelo da se radi a ako to nije krivica GM ne znam koga je! A Francuzi su otprilike ista bagra kao i Ameri, pravili su smece od automobila sto se tice pouzdanosti i kvaliteta, a jos su to papreno naplacivali i sad se cude sto su u dubiozi a bas su mislili da napadnu na nemacke brendova. Majmuni! Pa da nisu toliki nacionalisti, i kupovali samo svoje propali bi jos i ranije! A te pare koje su oni dobili sto kazes pre 5 godina ne mogu ni priblizno da se mere sa onim sto je Amerika dala svojima, prema tome ne pricaj kojesta! A o preokretu Jaguara i Land Rovera moze da se prica tek nakon preuzimanja od strane Tate, kakav bre Ford, kakvi bakraci! Progledali su od kako nisu pod njima vise!

@sasa
Priznajem da sam iznenadjen poretkom i jos vise sto nema Nissana. Mislio sam da ce Patfinder ili Armada biti prvi a ono ih ni nema na testu. A vidim da ni korejanaca nema isto. OVa Mazda Cx9 mi izgleda skoro isto kao CX7 kao da su je klonirali i naduvali

Synyster
05.8.2012 21:58
4
4

@sasa,
Ja se u potpunosti slazem da i SUV i crossoveri imaju svoje mane i prednosti, ali ja zaista ne vidim zasto je toliko strasno sto je Durango pobedio usporedni test. Porediti Durango sa crossoverima je kao porediti recimo BMW 335i sa Toyotom Camry. Ako pobedi 335i, pobedice zato sto je brzi, mnogo vise sportski, pruza zadnju vucu i mnogo veci adrenalin, dok Camry ima prednosti sto je udobniji, tisi, prostraniji i ekonomicniji automobil. Tako je i sa ovim testom Duranga. Pruza zadnju vucu, pruza V8 i jednostavno je zabavniji za voznju od dosadnih crossovera koji su sigurno bolji za porodicne ljude za svakodnevnu voznju od mesta A do mesta B, ali za one koji zele sportski imidz - Durango je daleko bolje vozilo.
Sto se tice tog testa u Motor Trendu, na njihovoj listi Ford Explorer je zavrsio kao zadnji. Ali ako pogledas glasanja ljudi koji veci crossover bi kupili, cak 49% ljudi je glasalo za Explorer. Explorer je prosle godine bio najprodavaniji veci crossover u Americi, sto mnogo govori o njemu, a u svim medijima (osim Motor Trenda) je dobivao samo reci pohvale.
Sto se tice Mazde CX9, koja je pobedila test, ja se mogu kladiti u sta god hoces da urade test sa istim vozilima za 3 godine da ta Mazda nebi ni zavrsila test. Imam drugaricu koja je kupila novu Mazdu CX5 pre par godina i iako je odlicna za voznju - svaki mesec je kod mehanicara.
Jedno je provozati vozilo na jedno popodne i proglasiti ga za pobednika, a potpuno je drugo kupiti vozilo i ziveti sa njim narednih 5-10 godina.

Synyster
05.8.2012 22:09
4
5

@lalex,
Ma da, Britanci su bili poznati po veoma visokom kvalitetu, mora da zbog toga danas i nemaju auto-industriju. Ono malo njihovih kompanija sto je i ostalo su u rukama stranaca.
Kazi mi, kad su Jaguaru i Land Roveru islo toliko dobro - sto su menjali vlasnika svako malo? Kako to da je Land Rover u zadnjih 20-ak godina 3 puta menjao vlasnika i svaki put za manje pare nego pre? BMW ih se resio, Ford ih se resio, sad i Tata muku muci ... Uvek krivica drugih, jeli?
Jaguar jos od originalnog E-Type nije napravio auto koji valja, tokom 1970ih i 1980ih najvece pare su zaradjivali bas na auto delovima.
Zasto su Rolls Royce, Bentley, Mini, Rover i ostali Britanci (pored vec spomenutih Land Rovera, Aston Martina i Jaguara) danas u rukama stranaca? Zato sto su bili potpuno nesposobni da sami ista urade, da ih strane kompanije nisu kupile i investirale novac u njih odavno bi propali.
Naravno, najlakse je kriviti Amere za sve.
I naravno, niko nece da spomene kako je Daimler unistio Chrysler.

Synyster
05.8.2012 22:14
3
7

@lalex,
Samo da spomenem jos nesto sta sam zaboravio: Znas u cemu je razlika izmedju GM-a i Francuza? Sto je GM pre par godina uzeo pare, investirao ih i danas posluje sa debelim profitom. A Francuzi su pre 5 godina uzeli pare, potrosili ih, danas opet traze pare koje ce potrositi i za 5 godina ce ih opet traziti. To je razlika, sto se GM-ova investicija isplatila, a Francuzi nastavljaju po starom.
A sam podatak da spominjes da si mislio da ce Pathfinder ili Armada pobediti test mnogo govori koliko si stvarno upoznat sa vozilima. Posto su u pitanju dva SUV koji se nisu menjali od 2004 cini mi se kada je novi Nissan Titan predstavljen, i koji toliko zaostaju za konkurencijom da je to zalosno koliko su zastareli. Da su se nasli na testu zavrsili bi kao ubedljivo zadnji. A Armada i nema sta da trazi na ovom testu jer je full-size vozilo u pitanju, ne mid-size kao Explorer, Durango, Pilot, Highlander, CX9 i slicni.

lalex
06.8.2012 10:38
7
3

Ma ko ti govori o Britancima, kvalitet njihovih automobila je isti kao i americkih, debelo ispod potrebnog proseka da bi se globalno uspelo! Uostalom su se i pokazali pa su i nestali. A to sto pricas u cijim su rukama danas neke od tih kompanija, da naravno, u rukama su Nemaca vecinom! ZATO i posluju kako treba i uspevaju na trzistu! Za razliku od vremena kad su bili pod americkom palicom! Pa cak i Aston Martin, koji su kupili Richards, Singers i dve kuvajtske kompanije, od 2007 bolje posluje od kako Ford ima samo 12% udela! Mani me! Toliko o uspesnim potezima. A to kako je Daimler unistio Krajzler, strasno! Spucali su para i para u Krajzler i dobili nulu! Od samog starta los brak jer Ameri nisu nista osim trzista imali da ponude Mercedesu. Jadnici su se pravdali kako im Nemci ne daju da se razvijaju i poboljsaju kvalitet proizvoda. Boze mili! Evo vidim i Fiat ga sad unistava time sto ga je pre 3 godine spasao propasti. Pa Krajzler je sad u profitu upravo zbog dobrih investicija od kako je Fiat usao i restrukturiranja a ne jer su odjednom odlucili da prave nesto pametno.
A sto se tice Francuza, rekoh ti vec da su oni odavno trebali da propadnu kad i Englezi. JEdino sto ne kazes KOLIKO su to novca dobili od drzave a koliko velika americka trojka! Suma je drasticno razlicita pa cak i da su investirali ne bi bogzna sta bolje ucinili.
A za Nissan necu ni da komentarisem. To sto je nesto staro na trzistu a nije toliko koliko ti tvrdis, ne znaci da se ne prodaje i da ne treba staviti na test.A za Armadu, pa sam Motor Trend u kog se toliko kunes stavlja crossovera protiv mid-size SUV, mesanje baba i zaba!

libra-fiat
06.8.2012 10:46
6
3

Malo odlutaste od teme...

Synyster
06.8.2012 15:53
3
6

@lalex,
Nadji mi dokaze bas da vidim da su Jaguar, Land Rover, Saab i slicni poslovali sa profitom kad su ih Ameri preuzeli, i da su poslovali sa gubitcima kad su ih prodali. Tako nesto, naravno, neces naci jer to nije istina. Sve tri firme su bile na ivici bankrota tokom 1980ih i pukle bi da ih neko nije preuzeo. Budi zahvalan Amerikancima sto Jaguar i Land Rover postoje.
Drugo, koje pare je Daimler imao da investira u Chrysler? Daimler je bio u teskoj financiskoj situaciji tokom 1990ih jer su investirali ogromne pare u Maybach i Smart koji nisu opravdali ocekivanja, na Americkom trzistu im je prodaja znacajno opala jer ih je zeznuo Lexus, a izgubili su i ogromne pare kada je Holandski proizvodjac aviona Fokker (ciji je Daimler bio vlasnik) bankrotirao. Daimler je tokom 1990ih imao samo ime i gomilu dugova, kojih se resio tako sto je uzimao pare od Chryslera - koji je poslovao sa debelim profitima tokom 1980ih i 1990ih i imao ogromne novca u rezervi. A posto je CEO kompanije bio svabo, on je odredjivao gde ce taj novac da ide. Daimler je trosio Chryslerove pare za svoje nove modele, a Chrysler je dobivao otpatke tj. zastarele Mercedesove platforme.
Istu stvar Volkswagen danas pokusava da uradi Suzukiju, mislili su da ce sa nekim smesnim parama dobiti potpunu kontrolu kad kompanijom i komandovati Indijskim trzistem (koje raste velikom brzinom i gde Suzuki igra veliku ulogu). Samo su se malo zeznuli, jer su Japanci mnogo tvrdji orah od Amera i brzo su provalili Nemce, i eno obe firme danas pred sudom.
Sto se tice investiranja novca, ti izgleda neke stvari ne razumes ili ne zelis da razumes. Kazi ti meni sta je bolje: pozajmiti $10,000 i od njih napraviti $25,000 (sto je GM uradio), ili pozajmiti $3,000, izgubiti ih, pa opet pozajmiti $3,000, izgubiti ih, pa opet pozajmiti ... (sta Francuzi rade)? Nije rocket science u pitanju.
Sto se tice Motor Trenda, oni jeste da porede SUV i Crossovere, ali svi SUV i Crossovera sa testa su imali nesto zajednicko - svi su bili mid-size velicine, a Armada je full-size. I Pathfinder i Armada su debelo zastareli. Pathfinder je ovih dana predstavljen u novoj generaciji, ali Armada vuce poreklo jos od 2004 Titana i nije se menjala od tada. Sto znaci da i dalje koristi praistorijski 5.6L motor sa samo 317 hp i jos stariji 5 brzina automatski menjac. A kad spominjes prodaju, da ti kazem da je prosle godine prodato samo 25,000 Pathfindera i 18,000 Armada. To su smesni brojevi, jer konkurencija prodaje po 4-5 puta vise vozila po klasama.

mmm
08.8.2012 23:59
4
0

da kazem i ja nesto... Ovaj auto, GT86 je stvarno pravo osvezenje u automobilskom svetu. Laka konstrukcija, dobar zvuk, zadnja vuca i motor koji se vrti preko 7000rpm... To je pravi sportski auto. Dosadilo mi je vise da slusam o nekim hibridima, "kupe-karavanima", "autobusima" koji na semaforu ostave m3 itd. Svaka cast ljudima koji su ovo izbacili na trziste!

dzasmin
09.11.2012 00:34
1
0

zelim jeeeeee

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: