Zelene strane English version

Toyota Auris HSD

Transplantacija srca

Toyota Auris trenutno je najkompletniji model na svetu po pitanju pogona, jer se prodaje u benzinskoj, dizel, a odnedavno, i u hibridnoj verziji!


S obzirom da je Toyota najveći proizvođač automobila na svetu, kao i lider na "zelenom polju", odnosno, broju modela sa hibridnim pogonom, bilo je samo pitanje vremena kada će ova japanska marka početi sa implantacijom ove tehnologije i u "svakodnevne" automobile. Prvi u ovoj grupi je Auris, predstavnik Toyote u najpopularnijoj kategoriji u Evropi.

To nije slučajno!

Glavni konkurent Aurisa HSD je zapravo najsnažnija dizel verzija istog modela, zapremine 2,0 litre sa 122 KS - kako pitanju potrošnje, tako i pitanju performansi
U Sol paketu opreme, dobija se i kamera za vožnju unazad čiji se displej nalazi na unutrašnjem retrovizoru

Po šablonu Priusa
Za razliku od konvencionalnih benzinskih i dizel verzija, Auris HSD obeležava nekoliko detalja koji pažljivom posmatraču otkrivaju svoju ekološku prirodu. Pored hibridnog logoa, i bedža Toyote sa plavom pozadinom, hibridna verzija kompaktnog modela ima i nekoliko aerodinamičkih izmena napred i pozadi koji ovaj model čine "klizavijim za vetar", što povoljno utiče i na potrošnju goriva.

Enterijer HSD verzije, takođe, ima svoja obeležja koja se ogledaju u novoj instrumentaciji, ručici menjača i sitnicama kao što je, na primer, drugačiji dezen sedišta, odnosno, pristustvo plave boje.

Ono po čemu se HSD fundamentalno razlikuje od konvencionalnih verzija je njegovo "srce", koje je "presađeno" iz Priusa. Dakle, za pogon je zadužena grupa koju čini benzinska jedinica od 1,8 litara sa VVT-i tehnologijom, snage 99 KS i elektromotor od 60 kW. Menjač je, naravno, CVT, a energija se skladišti i crpi iz Ni-MH baterija.

Diskretno i suptilno
U vožnji, Auris HSD skoro da se ne razlikuje oo ostalih, tj. konvencionalnih modela. Kočnice su agresivne i prosto "ujedaju", upravljač je lak, umereno precizan i ne naročito informativan, ali se to od ovakvog modela i ne očekuje. Ono što je bitno jeste udobnost i ponuda prostora. Prva stavka zadovoljava, jer je Auris ne samo meko trimovan automobil, već je pri umerenijoj vožnji i natprosečno tih.

potrošnja,
emisija CO2,
oprema,
kvalitet

prtljažnik

I po pitanju prostora, HSD verzija moći će da zadovolji prosečnog korisnika, doduše, uz nešto manji prtljažni prostor koji je smanjen sa 360 na 280 litara, zbog baterija koje se u njemu nalaze. Kada se sedišta obore, zapremina raste na solidnih 1340 litara.

Ergonomija je sasvim solidna, a za HSD verziju važi isto što smo ranije rekli za restilizovanu varijantu, gde se jasno može primetiti napredak u "kvalitetu sedenja". Korišćeni materijali i završna obrade je na nivou, a na ove utiske uticala je i činjenica da je test-automobil došao u višem, Sol paketu opreme, u kojem se, između ostalog, nudi i kamera za vožnju u nazad.

Toyota Auris HSD Sol

Motor
Tip, vrsta elektromotor, sinhroni / benzinski
Baterije nikl-metal hibridne
maks. snaga [kW/KS/o/min] 100/136/5200
obrtni moment [Nm/o/min] 207/4000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hecbek/5/5
D x Š x V [mm] 4245x1760x1510
međuosovinski razmak [mm] 2600
masa vozila/nosivost [kg] 1380/385
zapremina prtljažnika [l] 280
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi torziona osovina, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 215/45 R17
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjaca/stepeni prenosa CVT
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 11,4
maksimalna brzina [km/h] 180
prosečna potrošnja 5,0
buka pri 100 km/h [dB] 66
zaustavni put [m] 36,8
CO2 89g
Cena (sa PDV-om) € 25.300

Ekomobil
Aurisov hibridni pogon ima nekoliko režima rada, a princip funkcionisanja je skoro identičan kao kod Priusa. U elektro modu (EV), kada su baterije potpuno napunjene, Auris HSD ima autonomiju do 2 kilometra vožnje isključivo "na struju", ali do brzine od 50 km/h. Tada je automobil i volšebno tih. Međutim, kada se od njega očekuju performanse, on uspeva da isporuči skoro sve što se od njega traži, ali po cenu naglašenijeg "režanja" u dužem intervalu zbog karakteristike rada bezstepenog menjača, koji drži motor u konstantno visokim obrtajima.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,4 sekunde, a maksimalna brzina ograničena je na 180 km/h. U Power režimu, vozač će moći da primeti "živahniji" odziv na pedalu gasa, koji će biti propraćen i boljim performansama. To će se, naravno, odraziti i na potrošnju goriva, koja se kod nas u proseku kretala između 4,5 i 5 litara. Minimum (ispod 4 litre) je ostvariv van grada, ali ne i na autoputu jer je tada, benzinski motor više "zaposlen". Pri tome, Auris HSD u proseku emituje samo 90 g/km CO2.

Koja verzija
Uzimajući u obzir ranije pomenute vrednosti, glavni konkurent Aurisa HSD je najsnažnija dizel verzija od 2,0 litre sa 122 KS - kako pitanju potrošnje, tako i pitanju performansi. Prema trenutno aktuelnom cenovniku, dizela treba platiti 23.200, dok HSD košta 23.990 evra, što je za oko 800 evra više. Takođe, značajnu ulogu u ceni igra i subvencija države koja iznosi 100.000 dinara, odnosno, nepunih 1000 evra (prema trenutnom kursu, naravno!).

Hibridni pogon preuzet je iz modela Prius, a karakteriše ga niska potrošnja goriva pri gradskoj vožnji. Sam agregat je tih, ali ga pri snažnijim ubrzanjima, CVT transmisija drži u visokim obrtajima

Dakle, kada se povuče crta, čini se da je Toyota, ipak, uspela u nameri da stvori "hibridni automobil za narod". Mi bismo na to dodali onaj zapadnoevropski izraz, ali to je jedna sasvim druga priča.

Šta je zapravo Auris HSD?
Ukratko rečeno, Auris HSD je manji, povoljniji i što je vrlo važno, neupadljiviji automobil od Priusa, koji je u nekim elementima uspeo da nadmaši popularni model. Sa druge strane, Toyota je sa ovim modelom napravila pravi test, i to ne za HSD verziju, već i za hibridni pogon uopšte.

Prius uživa popularni imidž "zelenog automobila", a njegovog vlasnika neposredno promoviše kao nekoga kome je stalo do ekologije. Auris HSD je sve to, po nižoj ceni, ali to "ne viče na sav glas"! Razliku do Priusa mogu da uplate na račun Greenpeacea.

Dakle, ko želi jedan?

Auris HSD je gotovo sve što je i slavni model Prius, uz to, još i po nižoj ceni, ali to "ne viče na sav glas"
tekst: Miljan Terzić
foto: Predrag Rakić
miljan.terzic@vrelegume.rs
3158
Postavljeno: 20.01.2011

Arhiva: Zelene strane

Rubrika: Zelene strane
Postavljeno: 06.02.2012

Smart

Kad prigrlimo sve situacije koje nas snalaze, kad otvorimo oči i oslobodimo um, kad postanemo sposobni da volimo i čuvamo dete u sebi, život će nam postati igra, bićemo srećni


Rubrika: Zelene strane
Postavljeno: 10.01.2012

Smart

Sve što jeste i niste znali o najmanjem automobilu na svetu


Rubrika: Zelene strane
Postavljeno: 21.11.2011

Dodela Eco Friendly Sertifikata

Da Srbija više ne bude zemlja na začelju svih pozitivnih lista, potrudilo se Ministarstvo životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja, dodelom prvih donacija za kupovinu ekološki prihvatljivih automobila, kao i niz partnera ove akcije


Nissan Esflow

13.05.2011

Toyota Prius

26.04.2011

Izduvni gasovi Tekst sa video prilogom!

29.03.2011

MINI E

28.02.2011

Toyota Auris HSD English version

20.01.2011

Lexus CT 200h

17.12.2010

Citroen C-Zero English version

20.10.2010

Smart E Tekst sa video prilogom!

17.08.2010

Honda Insight Tekst sa video prilogom!

10.07.2010

Toyota Prius

25.04.2010

Ekologija

18.03.2010

Bojan Đurić, državni sekretar u Ministarstvu za zaštitu životne sredine

10.03.2010

Ognjen
20.1.2011 15:18
10
7

Svaka cast Toyoti na ovako uradjenom motoru, ali benzin je benzin :)

migizigi
03.2.2011 16:23
3
9

Interesantno je da je ovaj model prodavan u evropi pored golfa,astre,focusa,megana, pezoa 308 posto je daleko ruzniji od svih ovih modela. Auto ima totalno zastareo dizajn i nema nijednog detalja koji izgleda lijepo. Unutrasnjost je ok, ali auto se kupuje najvise radi vanjskog izgleda i prestiza. Licno mislim da nije ni puno kvalitetniji od nekih gore modela posto znam par slucajeva kod dizela da je crkavala turbina na manje od 100 000 km. ( Prijatelj mi radi U tojoti ovde u Becu).

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: