Ekskluzivno

Tata Nano

Vozio sam Tata Nano

Konzerva na točkovima

Znate li koji je najjeftiniji auto na svetu? Pomoći ćemo vam, bez sumnje to je indijska Tata Nano, koja je verovatno i najlošiji auto koji sam imao prilike voziti u poslednjih par decenija

Kako bi stvari bile jasne odmah na početku, sva kotrljajuća dostignuća koja su u poslednjih pola veka izašla iz pogona Zastave u Kragujevcu, računajući i legendarnog „Fiću“, za Nano su tehnološki biseri! Ovo odgovorno tvrdim kao dugogodišnji vozač „nacionalne klase“, a sve nakon samo sat-dva vožnje ovog „čuda stoleća“, kako su ga najavljivali u startu. A kako dole potpisani ne bi ogrešio dušu, neophodno je precizirati da je voženi Nano fabrikovan 2010. god, te da je namenjen lokalnom indijskom tržištu. To znači da je upravljač na desnoj strani, i da je auto „go ko pištolj“. Radi se dakako o baznoj, odnosno autentičnoj verziji, koja košta nekih 140.000 rupija, odnosno nepunih 2.000 evra. Veoma važan „detalj“, jer Nano je odmah po pojavljivanju, 2008. god, pokazao želju da se pojavi i na evropskom tržištu, odnosno u SAD. Dve godine kasnije, čak se i predstavljen na Salonu automobila u Ženevi, ali da bi udovoljio evropske norme, kako sigurnosne, tako i po pitanju komfora, na njemu se moralo ozbiljno poraditi. Između ostalog, dobio je 19 cm na dužini (modifikovani odbojnici), stotinak kilograma na težini i trocilindarski motor, no, najavljena cena od 5.000 evra, brzo je ugasila varnicu entuzijazma. Problema zapravo ima svugde, pa je tako čitav projekat pod velikim znakom pitanja. Do sada, izvan Indije, prodalo se samo 130.000 primeraka, i u trenutku kada je pisan tekst, nejasno je da li se izvoz nastavlja i u koje zemlje. U svakom slučaju, za 2012. najavljene su izvesne evolucije, pre svega u tehničkom smislu. Osim snažnijeg i čistijeg motora (38 KS i 51 Nm), koji može da pogura Nano do 110 km/h, kočnice najzad poseduju servo pojačivač. Dizajn je neizmenjen, dakle više-manje kao naš na fotografijama, jedino je proširen izbor boja.

No, vratimo se voženom Nanou i okolnostima koje su doprinele razvoju ovog nesvakidašnjeg četvorotočkaša, da ne kažemo automobila…

Malo istorije
Za koncept Nano zaslužan je najveći indijski industrijalac Ratan Tata. Posmatrajući nebrojene dvotočkaše na ulicama rodnog grada Kalkute, na kojima se često prevozila čitava familija, razmišljao je koje prevozno sredstvo može spojiti sigurnost, ekonomičnost i prostranost, a da cena ostane dostupna familijama sa najnižim primanjima. Ideja je bila napraviti jednostavno i lagano vozilo, koje bi koštalo kao skuter, ali bi zauzvrat imalo četiri točka i posedovalo isto toliko mesta za putnike. Uostalom, u Indiji još od 1984. postoji sićušni Maruti 800 ( najpopularniji auto na lokalnom tržištu), ali je njegova cena i dalje nedostupna za većinu populacije. Jednostavno, novajlija je morao biti još manji, još lakši i naravno jeftiniji, zahvaljujući upotrebi baznih materijala i rekordno niskoj ceni radne snage. Nano je dakle rođen, a ukoliko se zapitate odakle sredstva za razvoj i proizvodnju, znajte da je Tata Group najmoćnija mulitinacionalna kompanija u Indiji. Nastala je u 19. veku i pokriva čak 17 industrijskih sektora. Pored željezara ( NatSteal Asia), telekomunikacija (Hughes Telecom), informatike (Tetley Group), lanaca luksuznih hotela, biznisa sa kafom ( Eight O Clock Coffee Company)…, pripada joj i Tata Motors, koja je, ni manje ni više, nego vlasnik Jaguara i Land Rovera! Ovi su 2008. godine kupljeni za bagatelnih 2,3 milijarde dolara, što je donekle usporilo ulaganja i razvoj. Naime, 2009. god Tata Motors poseduje samo jednu fabriku pored New Delhija, koja je do tada proizvodila dostavna vozila. Godinu dana ranije, započela je izgradnja potpuno nove fabrike Singur (pokrajina Bengale), ali zbog sukoba sa seljacima kojima je oduzeta zemlja i opozicionom partijom na vlasti u regionu, ova je preseljena u Gujarat, oblast na zapadu Indije. Osim što je izgubljeno 350 milona dolara, predviđena produkcija od 250.000 vozila godišnje (čak pola milona u drugoj godini), svela se na jedva 50.000 jedinica. Specijalizovani francuski časopis Le Mond i britanski The Economist, zaključili su da je ovo bilo od presudnog značaja za globalni neuspeh čitavog projekta, jer osim što ponuda nije mogla ni izdaleka da zadovolji potražnju, u međuvremenu je zabeležen veliki rast cena sirovina, neophodnih za proizvodnju. Konkurencija, kako u samoj Indiji, tako i u susednoj Kini i Evropi, ujedno je dobila na vremenu. Grupacija Renault-Nissan, potpisala je tako ugovor sa Bajaj Auto Indija, o proizvodnji modela Pixo, Micra, Evalia, Duster… (maksimalni kapacitet fabrike Chennai iznosi 400.000 vozila godišnje), koji su preplavili evropsko i azijsko tržište. Tako dođosmo i do voženog Nano, koji se iskrcao na francusko tlo upravo zahvaljujući interesovanju spomenute grupacije za proizvodnju jeftinih automobila. Nije nikava tajna, Renault planira da uskoro lansira nešto slično kao Nano, te je ovaj poslužio kao „pokusni kunić“! Drugačije rečeno, industrijska špijunaza na delu, te pre nego li se izvrši detaljna „autopsija“, ukazala nam se prilika da ga i mi malo provozamo.

Samo polako i oprezno
Reći da je ovaj Nano unikat u Francuskoj, ukoliko ne i šire, verovatno nije neophodno naglasiti. Dole potpisanom ovo je ipak bilo naglašeno, kako bi ga vratio u istom stanju! Lakše reći nego učiniti, jer već u prvoj krivini produžismo pravo, srećom bez ikakvih posledica… No, krenimo iz početka.

Na prvi pogled, Nano izgeda simpatično. Jajoliki mikro mini-van, sa samo 3,1 m dužine i četvoro vrata, poseduje idealne predispozicije za gradsku vožnju. Nisam pogrešio kada sam napisao četvoro vrata, jer iako bi se reklo da postoje i peta od prtljažnika, ovo je samo optička varka! Naime, da bi se došlo do nečega što bi se eventualno moglo nazvati prtljažnim prostorom, mora se ući na zadnja vrata, oboriti naslon klupe pozadi, i eto jednog omanjeg skrivenog boksa, ispod koga se nalazi motor. Da, da, ovaj je smešten pozadi, a radi se o dvocilindarskom agregatu od 0,624 l, razvijenim u saradnji sa nemačkim Boschom. Tako se dobilo na prostoru, te u Nano, bez preterivanja, lako stanu četiri odrasla Evropljanina, odnosno 7-8 velikih i malih Indijaca! Idemo na prednja sedišta, gde opet bivamo iznenađeni inteligentnom koncepcijom. Ogromno vetrobransko staklo, sa samo jednim brisačem, omogućava odličnu vidljivost, dok su ispred vozača i suvozača velika praktična udubljenja na komandnoj tabli, zgodna za odlaganje sitnica. Centralna konsola u sredini svedena je na striktni minimum, pored merača brzine i pokazivača za gorivo, postoje još i, gle čuda, komande za klima uređaj (viši završni nivo CX). Ovo je praktično jedina opcija, jer Nano nema ama baš ništa od elementarnih pomagala, kao što su servo pojačivač za kočnice i upravljač, ABS. Naravno da nema ni jednog vazdušnog jastuka, niti električnih podizača prozora, centralne brave, štitnika za sunce, podešavajučeg sedišta za vozača…

O kvalitetu materijala i završnoj obradi, zaista nema potrebe trošiti reči. Sedište od skaja se iscepalo, iako je na kilometar satu stajalo da ima manje od 2.000 pređenih kilometara, dok je ispod njega smešten akumulator! Zaista je neshvatljivo zašto ga nisu stavili ispod prednje haube, gde je recimo rezervni točak, istih dimenzija kao i ostali. Kojih pitate? Nepostojećih u Evropi, samo 12 cola, sa gumama 135/70! Sa kojeg motokultivatora su ih skinuli, voleo bih da znam? OK, cilj je ostvaren, troškovi proizvodnje i održavanja su svedeni na najmanju moguću meru, ali po koju cenu? Ne znam šta je gore, da li ući prebrzo u prvu krivinu i prevrnuti se, ili snažno zakočiti pre nje i blokirati točkove, te produžiti pravo? Jer, motorče od 34 KS i nije za potcenjivanje, relativno živahan i snažan, lako izlazi na kraj sa 600 kg teškim vozilom. Maksimalnih 48 Nm razvija pri 3.000 o/min, a do 70 km/h (teoretska maksimalna brizina iznosi 105 km/h), neophodno je 14 sec. Ovo pod uslovom da uspete „ubosti“ ručicu menjača u željeni prenos, kojih ima ih ukupno četiri. Osim što je sa leve strane, njena preciznost me je podsetila na jedan „punoletni“ Yugo 45, koji sam imao „zadovoljstvo“ voziti prošle godine.

Naprotiv, poluprečnik okretanja je odličan, a zahvaljujući malim gumama, asistencija upravljača i nije neophodna.

Stvar je dakle jasna, otisnuti se na bilo koji put ravno je samoubistvu, indijski Nano rezervisan je isključivo za grad. Tim bolje, jer u rezervoar staje samo 15 l goriva, dok prosečna potrošnja, po rečima odgovornih koji su mi ga je pozajmili, iznosi oko 4,5 lit. Ukoliko je verovati dokumentaciji koju smo imali, prolazi Evro 3 norme, ali izgleda da se niko nije setio da izmeri koliko CO2 ispušta u atmosferu. Uostalom, koga to još i interesuje u Indiji?

Kakva će na kraju biti sudbina čitavog projekta, pokazati će vreme. Za sada, nema previše nagoveštaja da će se „pelcer“ primiti u Evropi, iz više razloga. Prvi je svakako katastrofalna reputacija po pitanju pouzdanosti (nebrojeni Nanoi su izgoreli, verovatno zbog loše instalacije), dok je drugi vezan za poteškoće da prođe drastične evropske sigurnosne norme. Osim toga, specijalista za „low cost“ vozila je već utrčao na teren (ko drugi do Renault/Dacia), samo je pitanje vremena kada će jedan sličan model ugledati svetlost dana.

Tata Nano

Motor
benzin, redni/2; 624 cm3; 34 KS pri 5500 o/min ; 48 Nm pri 3000 o/min
Karoserija
hečbek/5/5; D x Š x V 3100x1500x1600 mm; Međ. rast. 2540 mm; Masa 625 kg; Rezervoar 15 l
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr.stabilizator;
nazad: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr.stabilizator;
Kočnice
napred/nazad: doboši/doboši
Pneumatici
napred/nazad: 135/70 R16
Transmisija
pogon: na zadnje točkove; menjač: manuelni 4 brzine
Performanse
ubrzanje 0-70 km/h: 14 s; maks. brzina: 105 km/h; pros. potrošnja: 4.5 l/100 km

Tekst i slike: Perica Rajković
15028
Postavljeno: 18.07.2012

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Don
18.7.2012 07:01
5
15

Kakao ono rece, odgovorno tvrdim kao vozac cuda proistekla iz Kragujevca, sva ta cuda odatle koja su dolazila trebaju ovako zavrsiti http://www.youtube.com/watch?v=S3SsqOa0hSg
Tehnologija kamenog doba, opasna po zivote a ne romanticarske price iz "nekog boljeg zivota"!

yoja
18.7.2012 08:47
14
16

Na ovoj platformi renault pravi vozila ,a kvalitet je isti vidi se da koriscena plastika ona najeftinija otpadna...

Don
18.7.2012 09:38
14
23

Ma zbilja moras biti opicen mokrom krpom da bi kupio ovakva i slicna prometala, a nema potrebe za davanjem prostora u medijima i ispiranju mozga kod ljudi.Al para vrti dje burgija nece!Sjetimo se Gorna Milica i njegovih reklama za yugo u Americi.Tako se danas reklamiraju dacia-e i slicni cetverotockovni mrtvacki sanduci a nadju se i pametnjakovic koji ce opravdati svoju kupnju,kao sto pusac nalazi opravdanja za konzumiranje duhana, al kao sto ce biti pusaca il pijanica, tako ce biti i onih koji kupuju nano,dacia, yugo itd.Ljudskoj gluposti nikad kraja...

Zak
18.7.2012 10:48
23
8

Koliko se samo neispravnih vozila vozi kod nas, i kad bi krenuli redom da nabrajamo ostale marke vozila koje nisu baš "sjajne" gde bi bio kraj... Možda je bolje voziti i novi Nano nego nešto što je prešlo stotine hiljada km i što je staro preko 25 g. E pošto je naš standard takav kakav je vozimo ono što možemo. Molio bih ovde neke da ne vređaju one ljude koji voze Zastave ili Dačie,ti ljudi da imaju para vozili bi sigurno neke druge automobile,uostalom i ta vozila kad se održavaju mogu da služe...Poz svima !!!

Milan
18.7.2012 10:52
18
1

Pogledajte samo ovu rucicu menjaca od nekih 30-35 cm!!

Timi S
18.7.2012 11:41
27
10

Nema boljeg auta od dacie.Sit sam onih sto kupuju bmw-ove i audije 10-15 god stare ,a nemaju ni za ulje ni servis predju godisnje 2000 km , a auti im registrovani na invalide glume mangupe i puni su kompleksa.A loze se na AMG i BMW M serije ,a olupine voze...Najbolji je nov auto bilo koji jos ako je i kasko osiguran...

Dejan L
18.7.2012 11:42
22
10

Smart je kao KUL, a Nano nije.
Za ovaj novac i nije loš, mada Yugo je za NANO-a institucija. Jedino što Smart košta 6x više, a ima 2 mesta manje. Ovom NANO-u samo trebaju veći točkovi i lepši enterijer. Ništa on nije ružniji od Mitsubishija i-miev, Peugeota i-on.

Ja
18.7.2012 11:50
37
4

@Don

Porediti ovu sramotu automobilske industrije(čudo napravljeno samo sa ciljem da bude najjeftiniji "automobil" na svijetu) sa zastavom i Dačijom je krajnje neumjesno. O kakvim ti mrtvačkim sanducima govoriš. Zastava 101 konkretno kada je razvijena bila je jedan od najmodernijih automobila sa brojnim novinama. Naš problem je što se proizvodila 40 godina bez ikakvih tehničkih izmjena. Drugo Dačija od pojave Logana pravi sasvim solidne automobile koji su svoj kvalitet i pouzdanost dokazali, a i na NCAP testovima prolaze sasvim solidno. Ali to što je vama sličnim to teško objasniti nije kriva Dačija. Kada čitam pojedine komentare imam osjećaj da su svi rođeni u bentliju i RolsRojsu, a ne da je ovo jadna zemlja u kojoj 70% ljudi ima jedva za hljeba. A onaj ko misli ako je kupio G5 dizel sa 300000 KM da je pobrao svu pamet svijeta neka i dalje misli tako, to mu niko ne može zabraniti.

Slavisica
18.7.2012 12:04
21
5

Ajd za Zastavu i nekako,ali svako poredjenje sa sadasnjom Daciom je neumesno.I smesno.

Peki
18.7.2012 13:09
24
3

Samo da jos jednom naglasim, vozeni Nano je namenjen za indisko trziste. Verzija za zahtevnija trzista je u svakom pogledu znatno naprednija, cak je i lepsa (branici boje karoserije, zive boje, bogatija unutrasnjost, superiorniji kvalitet materijala...). Steta sto nisu objavljene slike i ove (poslate u redakciju), medutim, lako ih mozete pronaci na internetu. Problem je sto sve nabrojano podize cenu na nekih 5.000 evra.
Pozdrav svima

PS.Jutros sam uzeo na jednonedeljno testiranje Daciu Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate (mini van sa 7 sedista), koja je vise svetlosnih godina ispred Tate Nano! Kako cenom, tako i prezentacijom i opstim kvalitetom. Opsirnije u septembarskom broju...

Don
18.7.2012 13:33
6
24

Uvijek me fascinira nacin na koji ljudi razumiju recenice i reagiraju na iste.Iako sam fino napisao,neki su uspjeli iz toga izvuci krajnje cudne zakljucke.Koliko je yugo bio dobar, pa zar je potrebno ista reci, ako ga pola svijeta smatra najgorim autom u historiji? Kazem, konzument duhana ce naci razloge da ga koristi, tako i vozac juga. Slijep pokraj ociju.Ali kao sto mnogi bi sa gadjenjem odustali od gledanja nana i slicnih nakarada, neki nasjedaju na marketinske izjave (jeftino,nikako odrzavanje,trosi kao upaljac) poput onih Gorna Milica kad je jugo prodavao u americi.Taj stos se koristi idalje,tako se daca reklamira itd.A rijec je o autima sa ultrazastarjelom tehnologijom koju ce prodati, kao muda pod bubrege, naivnom narodu koji povjeruje u gluposti pomjesane sa trackom istine.To ak je trziste siromasno,obrati se svoj vladi koju si birao,a zbog agresije i ne placene ostete koju kad bi se platila,srbija bi bila vracena u kameno doba, a onda bi yugo bio zakon.Al to su neka bolja vremena, koja necemo docekati.Do tada, onaj ko zna, vozi auta, a ko ne, eto mu dacia,yuga i nana.

niks
18.7.2012 15:05
16
3

@don zeza te sto vise ne mozes lozu da sipas u golfa II.

Dura
18.7.2012 15:07
17
3

@Don, ali si to pojednostavio i ujedno sabrao zabe i babe! Automobili i agresija, izgleda da cu te i ja pogresno razumeti, ili sam glup, ili se ti lose izrazavas? Ukoliko ti nije tesko, objasni mi molim te ko to i kome treba da placa ostetu i zasto? Tek da ne zivim u zabludi i neznanju...
Usput, sta to toliko imas protiv Dacije? Jesi li uopste seo u jedan Duster, da ne spomenem novi Lodgy, o kojem je Peki govori?

Don
18.7.2012 15:09
8
19

pa gle, onu dacu ak opremis, dodje na 15 hiljada,za te pare, vidjeli smo, mozes kupit 1 god.starog pezo 508 i kamaru drugih auta.Il druga opcija,nova najjeftinija daca i neka zapadna vozila taman da su stara i tri ili cetiri godine, i vrijedna tada 7 hiljada, uvijek ce bolji izbor neg nove dace,yuga,nana cija je cijena od 5000(za nano) pa nadalje.Treba li tu pricati o kvaliteti materijala, konstrukcije,razlici u tehnologiji,postprodaji,imidzu itd.I na kraju sta mislis zasto dace imaju manju cijenu? I drugi prave auta po istocnim zemljama, en i fijati se prave u kini, pa opet skuplji od dace.Il neki drugi proizvodjaci tako rade auta u kini, pa bi logikom ti isti modeli trebali biti ultra jeftini,al nisu.I kenzi su imali mercedesove motore u sebi,pa su opet bili skart i niko ih nije kupovao.Zakljucak, nismo toliko bogati da bi kupovali jeftino!Rjesite se tog kompleksa vise..razmisljaj ovako :Zasluzujem bolje! (a ne neke dace,yuga,nana,lade...)

Don
18.7.2012 15:13
5
9

nisam fan VW, zaradjivao sam servisirajuci alfistima auta...pa sam se iznenadjivao istima, al meni dobro pa i njima..."gazda, mozel ovo, mozel ono..." . A, sto ne bi moglo...

X
18.7.2012 15:39
14
2

Don razmišlja onako kako sam i ja razmišljao do pre par godina.Razumem njegovu logiku,ali ipak ostaje pravilo da je novo-novo.Jeste možda prema nekima bolja kupovina auta starog par godina,jačeg brenda i opreme od novog Punda,Sandera itd,ali je to mač sa dve oštrice.Ako bi se pronašao model od prvog vlasnika,sa urednom dokumentacijom i istorijom,onda ok.Ali auto iz uvoza nikak nije bolja kupovina.I sam sam bio žrtva prevare više puta,gde sam kupovao automobile stare po 2 god.iz inostranstva sa 100 000 na satu.Svaki je bio vraćen bar za još toliko unazad,što su svedočili kvarovi,otvaranja motora itd.Sada trenutno nemam novca za nov auto koji će ispuniti moje zahteve,pa se opet odlučujem za polovan,ali auto koji mi je poznat,tj.auto koji je komšija kupio nov pre 4 godine.Nadam se da će mi se računica isplatiti.Da imam para naravno,kupio bih nov istih karakteristika.A dilema luksuzniji polovan i sirotinjski nov,ostaće večna.

ali
18.7.2012 17:19
15
2

Peki, hvala za realan i blago pozitivan tekst. Iskren da budem, ne bih usao u kola cak i da me neko pozove, a posto nije, ne zalim. Kola su namenjena indijskom trzistu a samo oni stvarno znaju sta to znaci. Cak ne indijskom, vec potrebama siromasnih indijaca koji jedva mogu da se nategnu za kola da ne bi ispadali iz riksi. E, to je vec nauka nama ostalima da razumemo. Kao neko koga je americko trziste razmazilo, ne mogu vise da razumem ni "vas evropljane" i vase shvatanje kola i potenciranje "tamo neke mehanike" i "tamo nekog lezanja u krivini" u odnosu na udobnost i opremljenost koju osecate odmah i uvek. Odlican primer shvatanja trzista je jetta-passat u evropi i isto to u americi. Kola nemaju veze (osim spolja) ni cenovno ni opremom ni motorima, a opet evropljani uzivaju u njima i hvale ih dok ih ameri samo konzumiraju bez nekog oduseljavanja. Evropa i Amerika su isto u odnosu na Indiju, koja nam je po svemu tako daleko, pa se i ne trudim da shvatim njihovu logiku. pozdrav

Japanautofan
18.7.2012 21:12
27
1

Za nase trziste ce da stigne osiromasena indijska verzija sa cenom od oko 1000 € jos ce da daju i drzavnu subvenciju staro za novo :))

Zex
18.7.2012 22:08
28
1

Na pitanje koji je najjeftiniji auto na svetu uvek je bio odgovor TATIN .

Bojan
18.7.2012 22:43
15
1

Svaka roba ima svoga kupca... Ja sam 8 godina vozio Kadetta koji sada ima 22 godine i vredi kod nas 1000 evra, na zapadu mozda 200. Kada bih morao da biram izmedju njega i ovog cuda, svakako da bih se odlucio za Opela starog 20 i kusur godina. Pored toga sto bi voznja bila bezbednija i prijatnija sa starim Opelom, siguran sam da bi uz odredjena ulaganja duze potrajao od Tate Nano. Prema tome, cak i ovako niska cena nije dovoljno niska koliko je automobil los. Po meni, ne vredi vise od 500 evra dati za njega.

Don
19.7.2012 07:39
5
15

x, imas pravo, ali...Evo jedan primjer cak i sa televizije,da ne navodim one iz udzbenika sociologije,covjek koji je izumio kolica za soping prica:"u pocetku niko nije htio da vozi ta kolica i svi su uzimali korpe.Muski su se htjeli dokazati snaznima,a zenama je dosta kolica.I onda sam se dosjetio,platio sam ljudima da vozikaju ta kolica po citavom soping centru, pa van po parkingu i nazad, kruzeci tako, a na ulazu su stajali placenici koji su vikali :"Jao, sto je cool voziti ova kolica".Rezultate sami vidite".-E,taj trik se koristi uvijek i za bilo koji proizvod, sto bi onaj reko, princip je isti, sve su ostalo nijanse.
Kod polovnih auta vazno je gdje kupujes i od koga.A prodavaci ti daju i garanciju,sto na km sto na auto, i lijepo mu ga vratis i nakon 10 god ak ustanovis da je vracena kilometraza.U mene prijatelj kupio auto 2009,polovan,od bmw autokuce,tad je auto bio star 3 godine,on ga je vozio jos 2 i odlucio da proda.Covjek kojem je prodao auto je ustanovio,nakon 20 dana, da je autu vracena kilometraza 2007 godine, i vratio auto mom prijatelju uzevsi nazad svoj novac.Prijatelj je otisao do bmw kuce i ovi su ostali u cudu.Dali mu novi auto za 40% manju cijenu,uzeli stari kao nadoplatu i tako ti on vozi sada x5 za 10000 eura.
Uglavnom, dacia nikako, ni u snu je nemojte kupovati, ma sta god vam drugi govorili.Postoje i druge opcije.A o tati nanu da ne pricamo.I na kraju, ovdje niko ne prica o polovnom autu starom 20 godina, ne znam odakle vam to.Evo ovaj lodgy sto ce ga testirati, sigurno ce vrijediti 15000.Hajmo sad na popis stavit sta se sve moze dobiti za te pare od polovnjaka (ford c max, ostane ti 1500 eura;grande c max, ostane ti 10 eura;pezo 5008 i ostane ti 500 eura....auta stara godinu dana, do max.27000 km) treba li dalje da navodim?Ovo cisto da znate ak kupujete, da imate alternativu, a ne hvalospjeve o "genijalnoj" daci.

Dura
19.7.2012 09:15
14
3

@Don, primer sa kolicima ti nije los, samo opet si zamenio teze. Poredis polovna i nova vozila, a i primere koje si naveo nisu tacni. Uzmi onda Daciju staru 1-2 godine, pa ce razlika opet biti ista. Tacnije, Lodgy koji si spomenu kostati ce desetak hiljada evra, a navedeni primeri barem 5.000 evra vise.
Opet te pitam sta toliko imas protiv dacije, kada ova koristi proverene elemente iz Renoa. Po toj logici, Skoda i Seat su isto takvo dubre, a o evropskom Chevroletu, koji je nus proizvod Opela, da ni ne pricamo. To su sve samo zablude, nismo svi samo zavedene ovce a ti cobanin koji nas voda do sveze trave. Dacija i Chevrolet, da ne navodim ostale, namenjeni su odredenim kupcima, i kao takvi ispunjavaju svoju ulogu. Svi smo svesni njihovih kvaliteta i mana, kada se i ukoliko se steknu uslovi, voziti ce mo se u novim nemackim automobilima iz premijum segmenta. Nego da li je to neko iz sale spomenuo golfa dvojku, nije valjda da se to "genijalno" cudo jos kotrlja? Uzmi bre polovni Sandero star 4-5 godina, za "tepsiju baklava", to ti je tehnologija pet puta naprednija od golfa2, he, he, he.

Braun
19.7.2012 11:29
15
2

Za jednu daciu kupim dva punta:)))i miran 20 god...
Smatram da covek uvek ako moze da kupi auto da uzme nov sem ove tate:)a ako ne onda sto mladji...
Tipa pre bih uzeo klia 2004 za iste pare nego audi 80 jaje ili mercedes 124 ili tako neku starudiju iako su kvalitetni zub vremena ih je odavno smazo...

Don
19.7.2012 11:43
6
18

Pa nije ni cudo da se nisu stvorili uvjeti za kupnju vozila iz premijum segmenta,kad u glavama ljudi koji biraju dacu, logika gubitnika.Jasno je da ce postojati ljudi koji ce 10 000 eura dati za novu daciu,koja je ustvari stari proizvod,u tehnoloskom zaostatku jer drugacije ne bi ni imao nizu cijenu,uvjereni da su kupili dobar proizvod,a kvaliteta je zadovoljstvo kupca,po meni je to logika gubitnika.Za iste pare, uvijek cu pronaci kvaliteta auto renomiranog proizvodjaca,kao sto sam ti naveo primjer.A onda ce vozaci dacia, juga i ostalih skalamerija sa jalom gledati u one koje voze zapadna auta i govoriti da su ti ljudi lopovi, jer ko biva voze skupi pezo 508 a on samo daciu lodgy, zaboravljajuci da je on za te pare takodje mogao kupiti pezo 508,star godinu dana, al se odlucio za daciu.Logika novo-je novo, ne pali, jer imao si i novi jugo,pazi NOVI,za koliko ono 6000eura?tehnologija iz 70tih, tako je i sa daciom.Gledaj sta najbolje mozes uzeti za svoje pare, dacia to nije sigurno.

LEXUS ES 350
19.7.2012 12:48
19
1

TATA NANO je namenjen prvenstveno trzistu Indije, gde je standard veoma nizak, pa shodno tome je i cena vozila a naravno i kvalitet takav. Cilj TATA grupacije je bio da se Indija motorizuje i da sto vise ljudi u 21 veku ima motorno vozilo na 4 tocka. Sto se tice same grupe TATA, ona je vlasnik LAND ROVER/RANGE ROVER kao i JAGUARA. I ta dva brenda su procvetala od kako su u vlasnistvu TATA motorsa.

vlajce 330ci
19.7.2012 13:05
12
8

Pa ovaj NANO je pravi dres, cista smejurija od kola.

Ja
19.7.2012 17:29
14
3

@Don

Auuuu čovječe kakvo ti pogrešno razmišljanje imaš. Brkaš konstantno kruške i jabuke, soliš drugima pamet, a nisi ni 2% u pravu. Ajd da vidim šta ćeš bolje polovno uzeti od nove Dačije za istu cijenu? Zar ti još živiš u zabludi da će ti neko prodati auto posle 4 godine sa 50000 na satu. Ta auta su pregazila po 200000+ km i dolazi im tačno onaj period kada su najbolja za prodati jer predtoji period čestih kvarova. I tako dok većina bude visila po servisima i psovala dan kada je kupila auto, vlasnik dačije će bez brige proćipored servisa i gledati tebe. Ta Dačija kakva god da je nije kanta. Ne kažem da je bolja od evropske konkurencije jer još uvijek nije na tom nivou, ali realno to je jeftino auto, provjerene tehnologije i bez nekih velikih mana. A vi nas prosvjetlitekoje su to katastrofalne greške i mane Dačije. Da napomenem, niti sam fan niti vlasnik Dačije.

Dura
19.7.2012 18:07
13
1

Tek sada sam pogledao film sa adrese koju nam je poslao Don, iskreno receno, uopste nisam uzivao. To izivljavanje sa jadnim Yugo 45 nije nimalo smesno, sto rece neko, kada se pojavio pre tridesetak godina nije bio nista losiji od recimo jednog Peugeota 104. Nasa je greska sto smo nastavili da ga proizvodimo tolike godine. Ne ponovilo se.

Igor
19.7.2012 22:59
10
3

Kad spomenuste juga,negde na netu sam procitao da u kragujevcu jos dobijaju po 10-tak poziva dnevno da li se jos ima jugo da se kupi...onda im ovi odgovaraju aman ljudi prestala proizvodnja 2008 godine,nema! Kazu kako je za jugom vece interesovanjem nego za puntom :D da ne poverujes.
Doduse ima neko vreme kako sam to citao,ali mi ne izlazi iz glave gde mi to zivimo.
A sto se tice "tate" to je bas i samo za indiju auto da se onako njih 20 natovari porodicno i vozi.
Molim ljude ako nemaju para za iole normalan auto neka ne kupuju krseve,dosta je poginulih na putevima,kao kamikaze se voze.Ako mislite koliko auto trosi i koliko je odrzavanje i ostale stavke za vas auto nije i verovatno cete uzeti dotrajali krs kako bi mogli prethodno navedene stavke da namirite.To je moj ugao gledanja mozda nisam u pravu.
Pozdrav Pekiju koji s vremena na vreme ima zivopisne testove i avanture...pozdrav i ostalima.

Štedler
19.7.2012 23:54
13
3

Rasprava je vulgarizovana na nivo biranja između lepe droce i poštene aždaje.
Naravno da stvari nisu tako ekstremne, niko ne spori da je Nano loš auto - ipak, insistiranje na paralelama sa Dačijom i nekadašnjom Zastavom je sasvim neutemeljeno.
Uostalom, da se vratim na prvi primer, neko traži dinamični i brzi provod dok drugi žele sigurnost na duge staze... i slažem se da prosečan Evropljanin ni jedno neće naći uz Tatu Nano.

Don
20.7.2012 08:10
5
13

Ja,ti pored ocitih dokaza trabunjas gluposti o isplativosti ulaganja 15000 (il 10000) eura u daciu neg u jedno polovno vozilo staro godinu,eventualno dvije. Izgleda da nikad nisi kupio takvo polovno vozilo.Na isti taj auto daje ti se i garancija,i sve ako i ima vracenu kilometrazu,kad bi to ustanovio u periodu od 10god, mozes ga vratiti prodavacu.Luzer ce kupiti daciu, pametan covjek nece.Vama ocito treba prodavat nova juga, jer bolje ne zasluzujete voziti.

Krsh
20.7.2012 10:35
10
1

Postavlja se pitanje definicije reci "nov auto".
Predstavljeni primerak tehnoloski kasni 30 godina.
Kvalitet materijala (cepanje sedista posle 2000 km) nije svojstveno ni polovnim vozilima starim 20 gidina.
Kupovinom Nanoa za 2000e ne dobijate nikakvu pouzdanost, glavni razlog kupovine novog auta.
U zemljama sa jeftinim polovnim automobilima, ne znam ko bi pogleda Nano. Za 2000e ima svasta zanimljivo da se kupi.

gru
20.7.2012 10:59
15
3

Vozim yuga rado bi vozio daciu ili jos bolje puntisu...

Ja
20.7.2012 18:41
7
2

Ma Nano je krš i to je realno skuter sa krovom. Zbog toga porediti Nano sa Dačijom je u najmanju ruku smiješno. Ja čitav život kupujem polovnjake i dobro znam njihove prednosti i mane. Ali takođe znam i sve prednosti i mane novog auta kao što je Dačija. Ja još uvijek ne dobih odgovor od Don-a zašto je Dačija krš. Recimo fino bi bilo kada bi naveo neki valjan razlog. A nadati se kupovini polovnjaka starog godinu sa provjerenim porijeklom i povoljnom cijenom je malo realnije od sedmice na lotu. Treba se samo zapitati zašto bi neko stresao velike pare u novo auto koje će posle samo godinu prodati meni po ekstra nižoj cijeni.

Peki
20.7.2012 18:50
17
1

Don je u dobroj meri u pravu kada prica o "polovnim" automobilima, starim 1-2 godine, barem kada se radi o razvijenim trzistima sa ekonomskom logikom. Bicu konkretan, u Francuskoj nisu na ceni klasicne berline tipa Renault Laguna, Ford Mondeo, Peugeot 407..., posebno ne sa benziskim motorima od 2 litre i vise. To znaci, da im cena brzo opadne i za 50 % procenata, te iz ugla gledano mozes doci do savremenog vozila, sa par desetina hiljada predenih kilometara, za skromnu sumu novca. Recimo kao za jednu dobro opremljenu novu Daciju Sandero 1.5 dCi/90 KS (ovde oko 11-12 hiljada evra). E sad sta je bolje i za koga, odnosno da li 3 godine garancije za Daciju i skromna potrosnja od oko 6 lit, vise vrede od jedne familijarne benzinske limuzine stare 2 godine, koja trosi desetak litara i cije osiguranje i rezervni delovi isto tako kostaju duplo vise? Kako za koga, ne upustam se u raspravu. Zapravo to je i stvar namene, svima ne treba auto za svaki dan od 4,7 m duzine sa recimo 150 KS.
Naprotiv, pojedine katagorije, kao sto su mini vanovi ili gradski automobili tipa Clio, 207, Fiesat, Polo... su izuzetno trazene (posebno dizel motori), tako da tu mozes da zaboravis na "bonne affaire" (dobru aferu). Sve je zakon ponude i potraznje, jer postoji normalno trziste. Verujem da sam vec par puta napisao, u Francuskoj se godisnje proda oko 2 milona novih vozila, i preko 4 milona polovnih.
Znaci spomenuli smo Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate, koji trenutno vozim, i koji kosta oko 16.000 sa svom mogucom seriskom i dopunskom opremom (klima uredaj, taktilni ekran na centralnoj konsoli sa GPS-om, aluminijumski naplaci 16 cola, kozni upravljac..., sto je na prvi pogled mnogo. Da, samo Renault Grande Scenic, sa istim motorom i slicnom opremom, koji je evidentno prestizniji i kvalitetniji, ali za uzvrat nije toliko prostran, kosta 10.000 evra vise! Gomila para koju mnoge francuske familije ne mogu da izdvoje, pa ce zazmuriti na jedno oko i odluciti se za Daciju. Naravno da su mogle posegnuti sa nekim polovnim vanom koje si naveo u jednom od komentara, ali ovi su prilicno trazeni, tako da za sumu od 16.000 evra dobijaju polovni mini van bolje reputacije, ali sa 70-100 hiljada kilometara na kilometar satu (velika kilometraza jer se radi o dizel motoru i vozilu namenjenom za putavanja). Taman kada treba promeniti zupcasti kais (700-1000 evra u Francuskoj), diskove, izduvnu granu, akumulator, eventualno spone i gume...O pumpi visokog pritiska i ubrizgivacima necemo da pricamo, ukoliko moraju da se zamene to zna da kosta vise hiljada evra! A svi znamo da je ovo Ahilova peta svih savremenih dizela, posebno ukoliko su koristili lose gorivo.
Eto malo mog glasnog razmisljanja, koje ce mozda pomoci neodlucnim.
Pozdrav svima

Vozac polovnjaka
20.7.2012 21:23
15
1

Peki sada kao da si rekao Don je u pravu ali nije bas nista u pravu :)) Ti si bio znatno precizniji u opisivanju (polovnjaci 1-2 godine ) Dok Don govori sa nipodastavanjem o daciji (koje ni ja bas nisam neki ljubitelj) i stavlja je u isti kos sa yugom. Dacija je ipak solidan automobil sa kojim moze dosta da se predje bez problema i to prilicno udobno. Mekana plastika na dodir,znak na haubi i ostalo ipak ne zanima sve ljude. Mnogima je bitna pouzdanost i sigurnost da te auto nece ostaviti na putu.(jeftin servis i odrzavanje da ne spominjem) Novi automobili danas imaju garanciju sa 24h asistencijom na putu i zamenskim vozilom sto nema ni kod jednog polovnjaka. Sve ipak zavisi od osobe do osobe i za sta im automobil sluzi i naravno koliko imaju novca da ga odrzavaju.

Japanautofan
20.7.2012 23:22
17
1

I sta sad ja kao relativno normalan covek da zakljucim citajuci vase komentare ? Kupiti novu daciju je ludost i velika greska. Za te pare bolje kupiti brendiran polovnjak !? Kupiti polovnjak ? Isto greska ! Skupi delovi,odrzavanje i velika mogucnost pojave kvarova. Znaci li to da je najbolje resenje kupiti polovnu daciju ? ODOH JA BICIKLOM

Peki
21.7.2012 00:48
14
1

@vozac polovnjaka, ukoliko imas vremena baci pogled na arhivu, tj pojedine testove Dacije, gde sam imao muke da objasnim to sto si upravo napisao. Optuzbe u stilu da me ovi placaju kako bi pozitivno pisao o njihovim modelima su me pogodile, upravo zato sa mnogo opreza i bez ushicenja, pokusavam da sto verodostojnije prenesem citaocima moja zapazanja. Daleko od toga da obozavam Dacije, do sada nisam kupio ni jednu za licnu upotrebu, mada me zaista ne bi bilo sramota da posedujem jedan Duster ili Lodgy.
Logika koju sam naveo u vezi "polovnjaka" je za mene prilicno interesantna, jer sa svojim privatnim vozilom prolazim malo kilometara i koristim ga maksimalno 9-10 dana mesecno. Iskreno receno bas razmisljam hocu li do kraja godine zamenuti Megana 2 1.5 dCi/100 KS, koji ima samo 80.000 km (ali punih 7 godina), za jednu "polovnu" Lagunu 1.5 dCi/110 ili 2.0 dCi/150, odnosno kupiti neki nov i manji auto. Lagune iz 2010 godine, sa samo 30-40 hiljada kilometara i full opremom kostaju izmedu 13-15 hiljada evra, koliko mi treba i za jedan nov Clio 3 1.5 dCI/90, sa svim mogucim popustima koje vaze za auto na kraju karijere (oko 30 %). Mogao bi sada razviti tezu na vise strana o prednostima i manama i jednog i drugog, ali ubi me nisam pametan sta da uradim? Kako onda da je nekoga ubedujem u ispravnost mojih stavova, kada se i sam lomim. Na kraju ce verovatno Gospoda Rajkovic preseci i reci da prestanem da trosim novce na gluposti, ima i precih stvari u zivotu od automobila. Putovanja, skolovanje dece, novi namestaj, vikendica u okolini Novoga Sada...

Pozdrav iz hladnog i kisnog Pariza

Vozac polovnjaka
21.7.2012 09:02
13
1

Peki citao sam i ranije tvoje tekstove i skoro uvek su blago subjektivni. Zaista kao citalac vise cenim takav tekst jer izrazava stav i misljene vozaca nego da pokusavas da budes objektivan i svima sve da odgovara. Do sada si pisao sjajne tekstove samo tako nastavi ! PS : Ovde u okolini Novog Sada danas ce da bude preko 35*(vec sad je toplo) bolje da si kupio vikendicu. Pozdrav.

Peki
21.7.2012 10:03
12
1

@vozac polovnjaka, da, da vikendica je verovatno najsrecnije resenje, samo treba i da se ode do nje. Sta mi predlazes, da uzmem neki polovnjak ili bazicni Sandero, ha, ha, ha :)) Biciklom ne mogu, mnogo je daleko, mada ovaj uopste nije za ismejavanje. Japanautofan se mozda salio, ali razno razno dvotockasi, sa ili bez motora, preplavili su evropske prestonice. Prosle nedelje sam bio u NS, koji je usput idealan za voznju bicikla i skutera, mogao sam ih na prste izbrojati!?
Za kraj, ovaj Nano je zista nedovrsen proizvod, koji bi se tesko mogao nazvati automobilom. Ukazala mi se prilika da ga provozam i napisem koju rec, inace nije vredan spomena. Kojim slucajem, kako sam u Srbiju dosao avionom, jedan prijatelj mi je pozajmio na nedelju dana punoletni Yugo 55, tako da sam mogao uporediti ih. Zakljucak; oba su opasna po zivot i brzine iznad 60 km/h. Samo za grad i sa mnogo, mnogo paznje. Ne oprastaju nikave greske, kako samog vozaca, tako i ostalih ucanika u saobracaju.

Sve najbolje i prijatan odmor svima. Mi sledeceg vikenda "palimo" za Spaniju sa jednom "kantom" nazvanom DS5 2.0 HDi Automatic. O utiscima po povratku...

goran PG
22.7.2012 01:06
5
1

peki najobjektivniji si auto-novinar , posjedujem 307 sw i mogu ti reci da imam slicne utiske o njemu kao i ti kad si ga testirao ....

vlajce 330ci
22.7.2012 04:18
9
4

@peki najbolje resenje je auto sredne vise klase. Inace uvek sam uzimao kola sa pet sest god svi su bili sa sest cilindara i benzinci. Licno vozim bmw 330 ci motor pouzdan kao beton, umerena potrosnja gledajuci snagu. Imam tu srecu da ih sam radim pa iz izkustva kazem da dizeli iste kategorije i nize imaju vise problema i atomatski su skuplji za odrzavanje. Inace dizel ce od 2013 februara da se izjednaci sa bezolovnim u celoj evropskoj uniji zbog zagadjenja zakon izglasan u begiji 2012 god. Inace radni sat mehanicara u francusku je 80 eura i ako imate auto sto bi rekli koji je zarazen prodjete kao bos po trnje i opet kazem moje licno iskustvo, dizeli imaju vise problema i kod nemace i francuske proizvodnje. Izabrati odgovarajuci motor marku automobila mnogo znaci. Sto se tice francuske proizvodnje, vti motori su prilicno dobri i svi imaju lanac umesto zupcastog kaisa vazna stavka za odrzavanje. Pozdrav svima.

Peki
22.7.2012 10:25
10
1

@Vlajce, najzad jedan pravi mehanicar na ovom mini forumu! Da cena dizel i benzinskog goriva je u mnogim evropskim zemljama gotovo izjednacena, no u svesti ljudi dizeli ostaju i dalje pouzdaniji, a i cinjenica je da manje trose. Ti imas tu srecu da sam odrzavas i opravljas svoj auto, zamisli ljude koji kupe polovnjak sa gomilom problema! Pa to je da sednes i da places od muke, ja da sutra imam problem sa pumpom visokog pritiska i ubrizgivacima na mom Meganu, morao bi ili da uzmem kredit da ga opravim, ili da ga oteram na otpad. Cena opravke je cesto veca od vrednosti automobila, uzevsi naravno u obzir radni sat u ovlascenom servisu i rezervne delove. Bas zato se savetuje ljudima koji kupuju polovna vozila sa vecom kilometrazom da kupe benzince, koji su dostigli nivo pouzdanosti kao i dizel motori, uz neuporedivo nizu cenu rezervnih delova. Samo savremeni autobili imaju 5-6 hiljada delova, tako da nije samo motor izvor potencijalnih problema. Upravo to je razlog zasto se mnogi odlucuju na kupovinu novog automobila, pa neka je manji i slabiji. Sta ima gore nego kada te pored svih obaveza, kao i hronicne nestasice para, pocne zezati auto!? Aj, kako otici na posao i stici na vrema, otici po klince, gde ga oterati i pronaci novce za opravku? Uzas, zbog cega na zapadu cesto mozes cuti od ljudi kako im treba pre svega pouzdan i ekonomican automobil (u svakom smislu te reci, ne samo po potrosnji), sve ostalo ide u drugi plan. Pasija na stranu, o super makinama pricamo i sanjamo, bice jednoga dana, kada dobijemo na lotou. U meduvremenu imam tu srecu da su mi dostupni brojni press automobili, a moje kolege i prijatelji sa posla (pravog, koji donosi nesto novca za preziveti) zadovoljstvo da ih provozaju i daju svoje misljenje. Tu se vracam na komentar Gorana PG, ja na automobile gledam kao obican korisnik, nemam nikavih obaveza prema onima koji su mi ih ustupili. Ukoliko sam bio donekle subjektivan, to je zato sto mi se tako ucinilo. U Francuskoj nikome ne pada na pamet da moje tekstove prevodi, i da mi ih eventualno uskrati ukoliko mu se ne svida sta sam napisao. E iz Srbije je bilo silnih zamerki i intervencija, srecom bez vecih posledica...
Ajd uzdravlje, ubice me zena, sedim po ceo dan na internetu a obecao sam da cu proci usisivac. Sta ces kad volim da se dopisujem...

Performans
22.7.2012 11:28
9
2

Ogradjujem se od toga da sam neki manijak koji vozi kao lud, postujem znake.
Licno sam ljubitelj jacih automobila. Sve sto ubrzava za vise od 10 (ili 11s) do 100 mi je prilicno nebezbedno vozilo koje ce me jednom u zivotu izdati u preticanju.
Jaci auti obicno dolaze i uz jacu bezbednost, i imaju po 10+ jastuka, cak i kada su 10+ godina stari. Uz malo truda imace i ESP.
Verujem da je Don jedan od meni slicnih kojima auto bez 100 KS nije auto vredan gledanja. Voli da oseti snagu automobila, voli ubrzanja i ima osecaj sigurnoti.
Vole ljudi i dasak eksluzivnosti, nece obicne prekidace za ventilaciju (ruzno im), hoce komande na volanu, tempomate, kozna sedista i ostali "Full" sto bi se reklo.
Zato takav nikada nece uzeti Daciu (primer osrednjeg auta, osrednjih performasni i izgleda) nego hoce lux limuzinu.
Auto koji je kostao 100k evra (BMW serije 7, star 10 godina) ima opreme i tehnologije koja se nece ugradjivati u obican auto koji nov kosta 10k evra ni za dvadeset godina.
Niko nikoga ne mrzi niti ubedjuje, samo razliciti pogledi na svet

vlajce 330ci
22.7.2012 22:51
12
7

@Peki tacno je to sto kazes.Skupo odrzavanje uopste dolazi iz ovlascenih servisa da objasnim.Sve vise modela imaju automatsku transmisiju vecina ovlascenih servisa prepurucuje da se ujle ne menja takozvano LIFE TIME ulje ili dugi zivot potpuna zabluda do sad sam video na desetine vozila gde je lom menjaca prouzrokovan zbog ulja opravka od 2500 do 50000 eura iz prostog razloga sto se hidraulicni filter zapusi i ulje izgubi viskozitet zbog temperature,ako imate automatski menjac menjajte ulje i hidraulicni filter na 35000km.Da spomenem famozni separator kod dizel modela bmw imaju ga modeli od 98 koji je odgovoran za lom turbine menjajte ga na 50000km spasice vam turbo nalazi se sa prednje strane filtera za vazduh malo udesno.Druga stvar savremeni dizeli ne trpe gradsku voznju, ako vozite dosta po gradu gledajte da dva do tri puta idete na auto put i drzite rezim na 3000 obrtaja petneastek minuta ostace vam vise para,prilikom duze voznje hladite turbo redovno ostavite da auto radi na ler gasu tri cetri minuta, turbo ima da traje mnogo duze, ventil egr cistite na 35000 da bi izbeli kalminaciju kolektora za vazduh sto dovodi do raznih problema sve ovo su stavke dosta bitne za odrzavanje.Ovo kazem iz iskustva i kao veliki manijak za mehaniku i automobile mogao bih jos puno stvari da navedem ali nekom drugom prilikom pozdrav svima.

Svet
23.7.2012 08:19
14
12

@vlajce 330ci Osecam da ti je auto registrovan na invalida, a da u njega sipas samo do prodavnice da odes.I taj bmw nije neki auto sreca te je benzinac inace takvi dizeli ni na gur ne mogu da upale zimus a pogotovo sto im treba jedno 45 min da rade na leru da bi se pomerili iz mesta...Koliko trosi na 50 jer ne verujem da si u cugu 100 negde i isao...
Samo dzabe zauzimate ljudima sa invaliditetom parking mesta a sve dotrajalo...

Performans
23.7.2012 10:36
13
2

@Svet
Sta ti bi covece da ovako eksplodiras?
Evo malo argumenata u prilog ljubitelja BMW-a.
Bmw-ovac ispade najgori raspikuca, hajde da saberemo:
Iz mog ugla "moj normalan" auto: 2000 kubika, 150 KS,
i neki "porodicno prosvecen", 1400 kubika, 75 KS.
Registracija: rasipnik 250e, porodinci 150e.
Odrzavanje: raspinik je mehanicar, muka ga naterala, a "porodicni" nema vremena, neka bude egal.
Gorivo na 10.000 km godisnje: 800 litara vs 500 litara. Ja trosim manje od 8, ali neka, i neka taj koji navodim kao stedljiv i skroman umesto deklarisanih 6.8 trosi tek 5.
Razlika je jos 400e godisnje.
Cigare ne trosim, pivo ne pijem, u kladionicu ne idem.
Da imam dva od ta tri poroka svaki bi me auto vise kostao od mog.
BMW fanovi, Alfisti i svi ostali koji vozite aute sa dusom - vi znate da ostali jednostavno nisu probali i da nikada nece moci da shvate


Don
23.7.2012 12:28
10
5

po toj logici, nano je zakon, hem je NOV hem trosi ko upaljac, hem ak se pokvari lako ga za popraviti, s njim mozes gdje god otic sigurno ces biti primijecen,moze i u njive, jeftina registracija,a nabavna cijena evropske izvedbe dodje 5 hiljada, i onda ti pojavi neki koji tvrdi da za 5000e mozes kupit auto, polovno...stvarno svasta i od njega.I kazu za sirotinju auta, otkad to sirotinja ima 5000 eura, il 10 000 koliko kosta dacia?Ak imas te pare, onda nisi sirotinja, samo si glupo ih ulozio...dal u daciu, jugo il nano, svejedno je...a ti trazi opravdanja do sutra.

vlajce 330ci
23.7.2012 13:05
12
11

@Svet prijarelju prvo nezivim u srbiju zivim vec trinaest godina u francusku i dva automobila koja vozim nisu na invalida i invalidima nezauzimam mesto uz sve postovanje invalidima.Drugo novac koji zaradjujem mi dozvoljava da bezolovni sipam kad god hocu, prosecna potrosnja 9 LITRA ZA BMWe 3000 KUBIKA 240 KONJA osiguranje 57 eura mesecno super kasko, promenio sam ih na vise i odgovorno tvrdim da BMWe motori imaju najbolju energetsku vrednost,uz sve to ide nenadmasan zvuk linijskog sestocilindrasa pa ti vidi.

lion
24.7.2012 10:15
12
6

@vlajce 330ci sto ne zovnes fabriku da snime tvoj slucaj(fenomen) trosi ti auto manje od onog sto su oni dli u speifikaciji ovih 9 litara jel to na 24 km posto 316-318 1.6 popije 10-12 po gradu...

vlajce 330ci
24.7.2012 13:21
11
13

@Lion moraces da se kao prvo obrazujes tehnicki iz oblasti mehanike.Prvo, specifikacija za BMWe 330 CI prosecna protosnja je 9,1 litra.Drugo 330CI je opremjlen duplim vanos sistemom koji mu omgucava nisku potrosnju u odnosu na snagu devedeset posto obrtnog momenta je dostupno na 1300 obrtaja sto znaci manja potreba za promenom stepena prenosa, koja se automatski odrzava na potrosnju.Jedan 318I ima manju energetsku vrednost nego 330 to su cinjenice.Ako te interesuje jos neko tehnicko objasnjenje odgovoricu ti bez problema.

lion
25.7.2012 08:07
10
7

@vlajce 330ci zaboravio sam da si u inistranstvu gde je auto put 99.99% pa je ta potrosnja do 90 km na cas u idealnim uslovima.Inace da to vozis ko sto treba 20L ne moze da omane.Pa ne bi pravili hibride i smanjivali potrosnju svi bi vozili bmw sestake sa 250 konja i potrosnjom od "9"L.Sto lepo nisi napisao da je ta potrosnja kad se bogu pomolis i tempomat aktiviras do gasa ni za dlaku nepipas.Da si ovde da se opkladimo da cu da ga nateram 17 da popije na 100 ko od sale sa sve sistemima.BMW je poznat po potrosnji nisam ja to izmislio to je tako u praksi...

vlajce 330ci
25.7.2012 13:44
8
14

@lion priatelju pa ti nisi svestan kakve nebuloze iznosis. Bmw je poznat po potrosnji, pa ovakvu glupost odavno nisam cuo. Inace zivim u srce francuskih alpa. Drugo uradio sam bog zna koliko servisa za bmw pa ako ne poznajes materiju nemoj da iznosis nebuloze.

lion
25.7.2012 22:52
10
5

@vlajce 330ci "Inace zivim u srce francuskih alpa"Tu ti je sigurno potrosnja 9 sigurno jedino ako ga otisnes sa alpa pa meris potrosnju nerece koliko ulja dosipas izmedju zamene moze li 5 l da podmiri?
Uzimam i ja bmw i to osmak da trosi jedno 6l preporuci de mi neki i da ima bar 350 hp?

vlajce 330ci
26.7.2012 12:17
8
10

@Lion idi uplati neki cas na masinski fakultet, pa se onda javi.Vidis nisam znao da trosi 5 litra ulja, ovu tvoju informaciju stavicu vec danas u garazu BMW da se malo smejemo kakvo je to neznanje boze moj.

Sve je u stilu
26.7.2012 19:15
8
4

@lion
U gradu da potrosis 20?
Moze, ako se zaleces kada vidis crveno (umesto da pustas gas).
Polazis sa previse obrtaja bez osecaja.
Kocis pred krivinom bez potrebe.
Ne znas (pise se odvojeno) da se parkiras iz prva 3 pokusaja.
Drugar imao BMW 7-icu iz 1989. - trosila mu je 18l plina u gradu Prokuplju. Saobracaj tamo izgleda kao Zaplanjska ili Kneza Milosa od 15-18h.
Mozda Vlajcetov ne trosi 9, ali mu ne trosi ni vise od 11 ako zna da vozi i ako su uslovi normalni (nema radova, genijalaca koji se parkiraju sa 4 zmigavca pa zatvore traku i genija koji voze slalom po svaku cenu ne znajuci gde su posli).

lion
26.7.2012 22:38
6
5

@vlajce 330ci,@Sve je u stilu gde je 11 tu je i 15
ne nego vozis ko penzioner auto od 250 hp...
Prijavi se brate za ginisa sa potrosnjom jer od tvog auta nema manjeg potrosaca niti ce izaci iz te fabrike za narednih 10 god.

vlajce 330ci
27.7.2012 12:08
5
6

@Lion znas sta reba da uradis pa onda da se javis, knjigu u sake.

Dragon
27.7.2012 16:16
5
6

Mislim da autor ovog teksta leci kompleks male visine (na slici se vidi da je NANO vislji od nega)pa ga besomucno napada,kao sto ja napadam Bred Pita kad ga moja zena zaljubljeno gleda na te-veu. ;-)

Peki
27.7.2012 19:15
14
1

@Dragon, e bas si saljiv, mogu ti reci da si me slatko nasmejao, pa sam ti udario plus! Vragolan, nema sta, ali istine radi ipak sam nadmasio Nano za "citavih" 12 cm! Aha, sada moras da pogledas koliko je ovaj visok + toliko cm, i eto dimenzija iskopleksiranog delije. A bogami sam se malo i prigojio, 76 kg zive vage, skoro ko Brat Pit. Nemo slucajno da pokazes moju fotku supruzi, ima da nas zameni, he, he, he.
Aj uzdravlje

Japanautofan
27.7.2012 21:00
6
1

Lepo ja kazem biciklo samo biciklo. Od sutra Peki testiraj neki bajs pa da procitamo utiske (ubrzanje,potrosnja,kvalitet,...)a i kilaza ima da padne. Mozes i neki od poznatih automobilskih brendova. Dacia jos nije pocela da ih pravi tako da ne brines :)) Pedale znam da mozes dohvatiti nemoj deciji voziti :)) Pozdrav

Slobodan
28.7.2012 11:39
10
3

Ovde je ocigledna rasprava izmedju zaljubljenika u automobilizam i ljudi koji na automobil gledaju kao na cisto prevozno sredstvo od tacke A do tacke B..i tu slaganja nikada nece biti..Ja spadam medju ove prve i vozim bmw 5 E34, i kao pripadnik prvih ne bih ga menjao ni za jednu Daciju i sl..jer po meni taj automobil ima dusu,stav,liniju,karakter..dok ovi drugi u njemu vide rasipnika,mrtvog polovnjaka,voz koji nemas gde parkirati,a neki zadrtiji vide tipicno krimi vozilo iz filmova...I ja nemam nista protiv toga,osim za ovo poslednje :)...jer su i oni u neku ruku u pravu,samo ne vredi raspravljati..Ko razume objasnjenje mu nije potrebno, a ko ne razume ne mozes mu objasniti i to je to..u zdravlje ;)

hsm
30.7.2012 11:55
6
1

@Japanautofan ti izgleda izbaksuzira ovog japanca uzese mu bajs da testiraju:)))

Japanauto(biciklo)fan
30.7.2012 20:22
5
2

Pa to biciklo(jos japansko) kosta ko Tata Nano ! Jedino je razlika u tome sto Nano niko ne bi ukrao nego pobegao od njega :))

crni
03.8.2012 12:35
7
3

ovaj auto nije namenjen za razmažene parazite iz pariza već za siromašni narod indije tako da je tekst krajnje neukusan i podsmešljiv, takoreći bezobrazan, na nivou onih bandita iz pete brzine

dimitrije
05.8.2012 17:08
1
4

sto, tata nano uopste ni je los automobil naprotiv i dobar je neznam sto se vama ne svidja i plus je vrlo jeftin

Don
17.8.2012 08:01
0
0

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6BZxOmQppw4
to je pravi nano

Nenad
03.6.2013 14:49
0
0

Ja bih ga vozio !!
http://www.youtube.com/watch?v=NGEwG62Q1UQ

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: