Ekskluzivno

Subaru Impreza 2,0 R Sport

Bez mirisa i ukusa


Radikalnom promenom dizajna, treća generacija Subaru Impreza izgubila je dušu, dobivši na praktičnosti i udobnosti, koju kupci ovog automobila nisu tražili

Ni Impreza nije ono što je nekad bila. Naime, već više od dve godine Subaru muku muči sa kvarovima i različitim pehovima u Svetskom reli šampionatu. Petter Solberg i Chris Atkinson čak i kada stignu do cilja nekog relija i osvoje poene, retko dolaze do pobedničkog postolja. A zadovoljstvo trijumfa već dugo nisu osetili. I tako je za mnoge simbol sportskih uspeha, Subaru Impreza, sada pokazao u drugom, ne baš dobrom svetlu.

Međutim, u Japanu su odlučili da okrenu list. Ove godine predstavljena je nova serijska Impreza. Baš potpuno nova i bitno drugačija. I odmah je izazvala burnu reakciju, pogotovo onog ”tvrdog krila” armije pobornika Subarua, kroz komentare tipa ”nije to baš to...”

Ergonomija bez zamerki, ali dizajn i kvalitet materijala veoma kaskaju za konkurentima

I definitivno da je ”to” trebalo da bude nešto drugo, a ne ono što je prikazano i što je predstavljeno kao nova Impreza. Ali, šta se zapravo desilo i koji su razlozi za ovako drastičnu promenu, zna verovatno samo mali broj ljudi iz Subarua.

Juriš u boj
Ostavimo li po strani WRC i drumsko-trkačke verzije WRX i STi, ovaj ”Sub”, kako poklonici od milja nazivaju Subaru, zapravo je komforno familijarno vozilo u C segmentu! Da, da... Odbacivši imidž male limuzine sa četvoro vrata (petoro ukoliko se radilo o karavanu), nova Impreza je praktično promenila kategoriju, tako da je sada, ni malo slučajno, u najpopularnijoj klasi na tržištu.

Radi se dakle o hečbeku, sa praktičnim petim vratima, te su joj samim tim direktni konkurenti postali jedan VW Golf, Ford Focus ili novi Peugeot 308! A to nikako - uskliknuće ubeđeni ”Subaruovci”, a sve zato što su permanentni pogon na četiri točka i bokser motori i dalje specijalitet kuće. I to je tačno, samo to se ne vidi na prvi pogled.

No, ono što odmah upada u oči je stil, lišen svake originalnosti! To ne znači da je nova Impreza ružna, već da se utopila u moru sličnih limuzina, i da kao takva sigurno neće osvojiti nagradu za uspešan dizajn.

Noću, komandna tabla je obasjana atraktivnom crvenom svetlošću

Deja vu
Iako pravi unikat na ulicama Pariza, ovako ”već viđena” nije privukla veću pažnju, osim uniformisanih pojedinaca francuske žandarmerije! Pitate se zašto? Jednostavno zato, što je Subaru pre koju godinu pobedio na internom konkursu, te oni poseduju više stotina sada već bivših Impreza STi, koje im služe za brze intervencije.

Inače, poražavajuće malo pažnje za jednu ovakvu legendu. Olakšavajuću okolnost možemo pripisati činjenici da se ovde radi o jednoj više-manje običnoj verziji, lišenoj gotovo svih sportskih atributa. Nema, kao nekada, ogromnih spojlera i halogenih svetala za maglu, a jedina specifičnost je difuzor vazduha pozadi. Nešto slično kao kod Clia RS, samo što je ovaj kod Subarua znatno diskretniji.

Međutim, i nažalost, na tome se priča ne završava. Kako smo imali prilike da se uverimo, ni WRX ne izgleda baš mnogo atraktivnije i zapažamo samo vizuelne razlike u duploj izduvnoj grani i naravno velikom otvoru za ulaz vazduh na poklopcu motora. Dakle, oni koji od Impreze očekuju markantnu pojavu, neka nade polažu u ultra-sportistu STi. U trenutku kada je pisan ovaj tekst, ista još nije bila predstavljena javnosti, no znajući da su retki sretnici koji sebi mogu priuštiti vozilo te cene i snage (spominje se oko 300 KS), njena pojava može doprineti samo boljem imdžu, a ne i komercijalnom uspehu.

Ono što može imati velikog uticaja na prodaju je najava Impreze sa dizel motorom od dve litre zapremine, sa 150 KS i to u bokser rasporedu cilindara! Ova opcija bi trebalo da ugleda svetlost dana sredinom 2008.

Ima - nema...
Potpuno je razumljiva želja ovog čuvenog japanskog proizvođača da poveća prodaju na Starom kontinentu, tako da je za oprostiti što je Impreza poprimila atribute neophodne za uspeh kod ”širokih narodnih masa”. Mislimo pre svega na peta vrata i karoseriju koja ima najbolju prođu na ovom tržištu. Za Evropu je predviđena samo takva (bez karavana), što baš i nije mudra odluka ukoliko se želi dopasti familijama, naviklim na veliki prtljažnik.

     

Praktični grejači za odmrzavanje brisača

 

ONO ŠTO ODMAH UPADA U OČI KOD NOVE IMPREZE JE STIL, LIŠEN SVAKE ORIGINALNOSTI Twituj ovo!

Zbog masivnog diferencijala, prtljažnik Imreze je izuzetno plitak, sa zapreminom od jedva 300 litara (bivša 400 dm3), što je neznatno više od malog Renault Clia ili Peugeota 207! Srećom, obaranjem naslona, bez podizanja sedalnog dela, dobija se potpuno ravna površina, koliko toliko prihvatljiva za transport kabastih stvari.

I mada prtljažnik očigledno nije bio prioritet, to se ne može reći za raspoloživi unutrašnji prostor. On je veoma izdašan, odnosno omogućava da se 4-5 osoba smesti sa lakoćom, što je posve normalno ukoliko se znaju spoljašnje dimenzije. Sa 4,42 m, Impreza je ubedljivo najduža u kategoriji, tako da za kolena putnika pozadi ima više mesta nego li kod pojedinih limuzina u superiornijem segmentu.

Nimalo topla unutrašnjost, za uzvrat je veoma prostrana

Dobar dan tugo!
Odmah po otvaranju vrata uočavamo okvire za stakla koji nisu baš najsrećnije rešeni. Još jedna ”dobra stara” vrlina Impreze je otišla u legendu.

Ništa nije bolje ni kada je reč o enterijeru. Sivilo caruje, a stil komandne table, bez preterivanja, podseća na Hondu Civic iz 80-ih godina prošlog veka! Nepovoljan moment po ovu Imprezu je i testiranje jednog Peugeota 308, neposredno pre preuzimanje Subarua, čija unutrašnjost fascinira izborom prijatnih boja i materijala. U poređenju sa njim, ”Sub” nema nikakve šanse, jer je čak i gornji deo komandne table od tvrde i ne preterano kvalitetne plastike, tako da se pozitivna ocena može dati samo pedantnoj završnoj obradi. ”Lepo” je, čini se, strana reč konstruktorima ovog automobila.

Međutim, reč ”ergonomija” ovde dobija pun smisao. Odlično oblikovana sedišta, sa integrisanim naslonima za glavu, mogu se spustiti veoma nisko, dok se mali kožni upravljač podešava u svim pravcima. Vozač, bez obzira na telesne dimenzije, čini jedinstven organizam sa vozilom već nakon prvih kilometara, što znači da su sve komande postavljene upravo kako treba. Pohvale upućujemo i velikim preglednim instrumentima, čije se crvene kazaljke (svetle i kada su svetla ugašena) po startovanju motora ”zakucaju” u desno, u maniru instrumentacije vazduhoplova.

Samo 300 dm3, ali obaranjem naslona moguće je transportovati predmete do 1,7 m dužine

Jedino što zahteva izvesno adaptiranje je dugme za startovanje, smešteno levo od upravljača. Naime naša Impreza nije imala kontakt ključ, za otključavanje i zaključavanje vozila dovoljno je samo pritisnuti male kontakte na prednjim bravama. Pohvalno, uz opasku da su dizajneri mogli posvetiti malo više pažnje praktičnim detaljima u unutrašnjosti. Za odlaganje sitnica nema previše zgodnih pregrada i polica, a one standardne (u vratima i ispred suvozača), nedovoljne su zapremine.

Ošamućeni bokser
Poznat po bokser motorima, Subaru za sada ne odustaje od tradicije. Zašto da ne, pod uslovom da ne obraćate previše pažnje na potrošnju, neprimerenu snazi.

Za testiranje smo izabrali po nama najpolivalentniji agregat od 2 litre, bez turbo punjača, koji na papiru ima respektabilnih 150 KS. Preuzet iz bivšeg modela, radi veće elastičnosti dobio je 10 Nm (ukupno 196 Nm), ali je za uzvrat izgubio isto toliko ”konja”. Po startovanju zareži tipičnim promuklim zvukom, koji još više dolazi do izražaja nakon 4000 o/min. Nažalost, tek tada se i probudi, te u slučaju želje za ubedljivim ubrzanjima, neophodno je ”gurati” ga do maksimalno dozvoljenih 6500 obrtaja.

Pri tom, kazaljka za gorivo je u ”slobodnom padu”, i praktično je nemoguće obuzdati potrošnju ispod 11 litara u proseku. Najniža zabeležena iznosila je 7,8 l, dok prilikom temperamentnije vožnje i u gradu, lako dostigne 14, pa i 15 litara. Još je žedniji ukoliko se posegne za kratkim prenosnim odnosima, koji efektivno dobro dođu u planinskim predelima. Na primer, u trećoj brzini, pri 50 km/h, kazaljka obrtomera je na 2500 o/min, da bi prelaskom na kraće prenose (bez problema u vožnji), pokazala 1000 obrtaja više.

Tipična konstrukcija bokser motora, koji omogućava tek prosečne karakteristike

Motor inače pleni izuzetno mirnim radom bez vibracija, čak je i primerno diskretan u nižem i srednjem režimu rada. Međutim, prava je šteta što nije na nivou šasije i pogona, sposobnih da prenesu na asfalt još toliko snage.

Ipak, efikasna
I dalje ekstremno efikasna, nova Impreza nije ništa izgubila na voznim karakteristikama. Zahvaljujući permanentnom pogonu sa centralnim diferencijalom i viskokuplerom koji šalje 50:50 procenata snage na prednje i zadnje točkove, zakoni fizike manifestuju se mnogo kasnije nego li kod standardnih vozila. Ukoliko ”nos” ipak krene da beži iz krivine, dovoljno je samo jače pritisnuti pedalu gasa, kako bi zadnji kraj napravio zaokret i postavio vozilo u željenu putanju. Super zabavno, koliko i sigurno, a ukoliko je vozač baš preterao sa desnim stopalom, serijski ESP (i ovo je velika novost) efikasno ga vraća u realnost. Mana mu je što reaguje pomalo ”brutalno”, i što se za jeftinije verzije dobija uz doplatu.

Ovako zdravo ponašanje na putu, nije, kao što bi se moglo pomisliti, na uštrb udobnosti. Amortizeri imaju veliki hod, a ogibljenje iznenađujuće dobro upija sve vrste oštećenja puta. Sa novom Imprezom zaista nije neophodno eskivirati rupe, posebno ukoliko je obuvena u standardne pneumatike od 16 cola (205/55). Naša je imala ”za broj veće cipelice”, tako da je buka od kotrljanja i vetra osetna pri višim brzinama.

ZA SPORTSKI NASTROJENE VOZAČE NOVA IMPREZA JE NA GRANICI PRIHVATLJIVOG, A ZA PORODIČNU UPOTREBU POTPUNO NERACIONALAN IZBOR Twituj ovo!

Svoj doprinos ”glasnosti” daju neuobičajeno veliki spoljašnji retrovizori (logično izuzetno pregledni), koji iznad 150-160 km/h prouzrukuju šumove, dok sam motor postaje veoma ”prisutan” u kabini.

Sa druge strane, brzinomer može da pokaže i više od 200 km/h. No, realno prema našim GPS merenjima Impreza 2,0 dohvati maksimalno 193 km/h.

Ograničena ponuda
Osim što ima samo jedan oblik karoserije, nova Impreza trenutno je na raspolaganju sa isključivo tri benzinska agregata. Najslabiji 1,5 litara sa 107 konjskih snaga, koji smo testirali u prethodnoj generaciji, gde se pokazao nedovoljno snažnim za ambiciju vožnje zvanu Impreza. Daleko više temperamenta poseduje onaj od 2,5 litara sa turbo punjačem i 230 KS (verzija WRX). Problem je što za njega treba izdvojiti najmanje 31.500 evra, tako da se testirani dvolitarski pokazao kao najbolji kompromis.

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

6

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

8

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

8,00

Ukupno

7,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

9

Funkcionalnost

7

Performanse

7

Dizajn

5

Kočnice

8

Ponuda prostora

8

Ukupno:

8,00

Kvalitet materijala

5

Motor

7

Završna obrada

6

Menjač

7

Ukupno:

6,20

Cena

6

Prosečna ocena: 7,00

Početna cena modela na testu je bezmalo 22.000 evra, dok je sa paketom opreme R Sport, skuplja za 1.300 evra. Od dodataka poseduje automatski klima uređaj, sistem za otključavanje i startovanje bez ključa, radio-CD (šaržer za 6 diskova) sa komandama na upravljaču, regulator brzine, ksenon svetla sa prskalicama, električne podizače za sva četiri stakla, aluminijumske naplatke od 17 cola, i pneumatike dimenzija 205/50 R17, ESP, šest vazdušnih jastuka...

Nije loše, no za metalik-boju mora se doplatiti još 400 evra, a za kožna sedišta 1.600 evra, dok GPS sa kolor ekranom košta astronomskih 2.400 evra, a za automatski menjač treba dopunskih 1.500 evra. Ovaj poslednji na raspolaganju je za agregate od 1,5 i 2,0 litre. Da ne bi bilo zabune, sve navedene cene su one koje važe za kupce u EU sa obračunatim porezima.

Inače, najjeftinija Impreza 1,5 prodaje se u Francuskoj za nekih 18.000 evropskih novčanica, dok je u Srbiji bar prema cenovnicima jeftinija nekih 3.000 evra u sličnom paketu opreme. Dabome, ovo bi trebalo proveriti u praksi, jer dilerima nije strano da niskom reklamerskom cenom nečega čega nema ”navlače” zagrejanog kupca na bolje opremljen, ali skuplji model!

Ipak, obrni-okreni, Impreza 1,5 AT je cenovno veoma povoljna opcija, s ogradom da se kupac mora zadovoljiti sa više nego skromnim karakteristikama.

cena baznog modela,
integralni pogon,
dugi i kratki prenosi
automatskog menjača,
raspoloživi prostor za putnike,
sportski imidž

visoka potrošnja, mala
zapremina prtljažnika,
nizak kvalitet
upotrebljenih materijala,
anemičan izgled

Nova Impreza nije ništa izgubila na voznim karakteristikama, i čak su izleti u prirodu dozvoljeni

Realne potrebe
Šta reći na kraju osim da nas je nova Impreza ostavila prilično ”gladne”! Očekivali smo od nje mnogo više temperamenta, agresivnosti u izgledu i ponašanju, da bi se na kraju uverili da u rukama imamo poslušno vozilo za svaki dan, savremene koncepcije, ali rustične prezentacije. Za sportski nastrojene vozače nova Impreza je na granici prihvatljivog, dok je za porodičnu upotrebu potpuno neracionalan izbor.

Pogon na sva četiri točka je svakako veliki plus, koji ga finalno distancira od brojne konkurencije, ali samo pod uslovom da se za njim ima realnih potreba. U protivnom, nešto malo skuplji Citroen C4, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Cee’d, Opel Astra i još mnogi drugi, u osnovnim verzijama sa klasičnim pogonom i sličnim agregatima su svakako primereniji i ekonomičniji izbor.

O očuvanju cene u daljoj prodaji tek ne treba trošiti reči!

ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele Gume, P. Rajković
peki@vrelegume.co.yu
3247
Postavljeno: 17.01.2008

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Mirko Zemun
17.1.2008 10:46
2
0

Osim zanimljivom cenom, novom Imprezom sam potpuno razočaran. Dve godine sam čekao da moju "staru" Imprezu zamenim novim modelom. Ništa od toga, okrenuću se ka Alfi!

Bimmer
17.1.2008 10:51
1
1

Totalno razočarenje. Veliki sam fan Subarua, ali nova Impreza je promašaj. Sećam se kako sam joj u Frankfurtu prišao sa ushićenjem i otišao od nje razočaran...

Kića
17.1.2008 11:12
2
0

Ne razumem razlog zašto Subaru koketira sa ostalim automobilima u klasi Zbog čega je odustao od svoje filozofije. Sumnjam da će novim modelom postići veliku seriju! Do sada je IMPREZA uvek bila iznad, šminka, nedodirljiva. Danas je ispod konkurencije u svakom pogledu.
Čak je neće ni niska cena kod nas učiniti zanimljivom!

Jolle
17.1.2008 12:25
0
0

Sumnjo sam u nju još kada su se pojavile prve fotografije na netu. Ovaj tekst i komentari su me još dodatno uverili da je vreme Impreze prošlo.
Šteta. Zakoni masovne produkcije još uzimaju danak u duhu automobila


Stefko
17.1.2008 23:36
1
0

Otkada znam za subaru "imprezu", ona je uvek povezana sa sportom. Ističem WRC i famozni broj "555". U uličnoj verziji, "imprezu" priznajem samo u "WRX STi" verziji. Ove obične verzije ne pokazuju pravo stanje stvari. Ako budete testirali najbržu verziju, komentari i ocena će biti pozitivni.

Bimmer
18.1.2008 09:30
1
0

@Stefko

Naravno da su sportske verzije Impreze ono pravo, ali problem je u enterijeru koji kao da je evolucija onog iz Yuga. Dizajn je bezličan, materijali jeftini... Debljina vrata može takođe da "konkuriše" onoj iz Yuga... Prethodna Impreza je imala šarm, a ova nema ni to. Džabe i WRX STi. Pogledaj samo EVO-a i sve je jasno.

Mile Paracin
19.1.2008 15:18
1
0

Slažem se sa Bimmerom, Subaru je "uprskao" stvar bar kada su u pitanju pravi ljubitelji Impreze! Ne mogu da je zamislim sa ramom oko prozora. Užas! Još ako odustanu od Boxer motora, onda mogu i da nestanu sa scene što se mene tiče!

Zo
20.1.2008 14:54
0
1

Ma, ovo je fijasko Subarua... Ispod svake kritike... Dobro je napisano da plastika konkurise Jugu...
K a t a s t r o f a ! ! !

boger
23.1.2008 20:40
3
0

Subaru je u Japanu pojam "socijalnog" automobila kao što je to kod nas Yugo. Ovo ne umanjuje doživljaj vožnje sportskih verzija. Dizajn stvarno nije bogznašta ali bi se dao popraviti tuningom. Koga briga za tvrdoću plastike u kabini ako može da se poistoveti sa reli majstorima i da uživa po krivinama. Meni lično, kokpit Impreze nije ništa ružniji od, recimo, novih BMW-a, od kojih se ipak očekuje nešto više... Za cenu WRX nigde ne može da se dobije više od automobila a za one stipse koje vole da na benzinskoj(?) pumpi stoje u redu iza traktora stiže i dizel. Ostale verzije su ionako tu više reda radi... Počeli smo previše da očekujemo od jednog automobila: ne može jedan auto istovremeno da bude i praktičan i ekonomičan i sportski i luksuzan. Sve je pitanje kompromisa koji preteže na ovu ili onu stranu. Ko kaže da svi treba da voze Subaru, naročito u zemlji u kojoj većina vozača činjenicu da su preteknuti na putu shvata kao ličnu uvredu?

Mile
07.3.2008 13:04
2
0

Hej "ljubitelji" Subarua!
O ukusima ne vredi raspravljati, ali...bas me zanima kji je to LEP Subaru? Ja za takav ne znam. Ko hoce lepa kola - nek kupuje italijanska!? Ionako Subaru niko ne kupuje zbog lepote, zar ne? I bas me zanima od cega je to "odstupio" Subaru? Od rama oko prozora? haha jak razlog. Ovaj auto vozim oko 2 meseca i nisam primetio ni tvrdu plastiku ( kod novog juga je plastika mekana- pa? ) ni tanka vrata. Inace, mogu da vam nadjem prvi tekst o ovim kolima iz nekog engleskog casopisa odakle su svi prepisivali - i o plastici i o vratima i o ostalim manama. Doduse, ja nisam vozio auto koji je metalan ili drven unutra- svi su imali plastiku - i to ni bolju ni losiju nego ovaj auto.
A onima koji nikad nisu ni videli ovaj auto , a znaju sve o njemu bih preporucio da citaju TOP SPEED - casopis za klince ili napaljene "znalce" kojima je maksimalni domet BMW 3 star bar 18 godina vasarski ofarban i sa muzikom cija cena dostize polovinu cene auta.
Inace ovaj auto ima i svojih mana, ali to nema veze sa ovim sto vi pisete- a ja necu da vam ih kazem! Kupite pa otkrijte!

Mile NS
03.6.2008 23:21
1
0

Krenuo sam u salon Graditelja u NS da pogledam novog Forestera. Slucajno sam bacio pogled u unutrasnjost Impreze i video da ima reduktor. Forestera nisam dalje gledao jer mi je preskup. Trebaju mi kola sa reduktorom da mogu da odvucem camac u Crnu Goru, da ga spustim i izvucem iz mora. Sada za to koristim Nivu, koja ce proci tamo gde sminkerski terenci ne smeju ni da prismrde, ali ce onda da stane na otvorenom putu. Jesenas su mi asfaltirali put do kuce i pravi terenac mi ne treba, ali mi treba reduktor. A i pas od 50kg moze lepo da se smesti u prtljaznik. Citao sam ove starije komentare razocaranih fanova Subarua, i cini mi se da nisu u pravu jer kako vidim prodaja ide jako dobro.

Mikan V.
07.8.2008 15:42
1
0

Vec se pokazalo da su se ljudi zaleteli u pogledu komentara.Auto se odlično prodaje,kvalitet kao i ranije.Vozne karakteristike još bolje nego pre.Sve više njih počinje da prihvata i (toliko kritikovani) novi dizajn.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: