Aktuelno

Porodica Quandt

Tamna strana


Porodica Quandt je pored svog bogatstva i izolovanosti, poznata kao glavni deoničar kompanije BMW. Međutim, postala je globalno poznata po još jednoj stvari, ne baš prijatnoj, a to je nacistička prošlost


Priča o povezanosti bogate porodice Quandt sa nacistima datira nekoliko decenija unazad, i za svo to vreme su oni negirali bilo kakvu umešanost u ratne zločine. Ali su u međuvremenu nove činjenice i dokazi izbili na videlo, stavljeni u formu dokumentarnog filma koji bi mogao da znači propast porodice koja je glavni deoničar BMW-a.

Glavnim deoničarima bavarske marke predstoji suočavanje sa svojom sopstvenom istorijom, i činjenicom da je u njihovim fabrikama tokom Drugog svetskog rata radila robovska radna snaga.

Gotovo je nemoguće ignorisati priče bivših, istina sada već malobrojnih, prinudnih radnika u nacističkoj Nemačkoj. Njihova sećanja je bolno slušati, čak i kada govore bez upiranja prstom u krivce. Jedan od bivših radnika, koji je progovorio o porodici Quandt, je Carl Adolf Soerensen, bivši pripadnik danskog Pokreta otpora. On je 1943. deportovan i poslat u prateći koncentracioni logor Stöcken kod Hanovera, gde je prisilno radio u fabrici baterija pod imenom - Afa.

Soerensen, sada osamdesetdvogodišnjak, je svoju priču koja je emitovana na nemačkoj TV stanici NDR ispričao u famoznom dokumentarcu. U kamp je stigao zajedno sa svojih 40 saboraca, a posao im je bio da sortiraju i slažu baterije za nemačke podmornice. Inače, te baterije su proizvođene u fabrici Afa čiji je vlasnik bio industrijalac Günther Quandt. Zatvorenici su bili u direktnom dodiru sa toksičnim teškim metalima bez bilo kakve zaštitne opreme. I šestorica su umrla u prva tri meseca. Po Soerensenu, ljudi iz SS-a su im direktno rekli da stanovnici Stöckena ne treba da očekuju da će preživeti duže od 6 meseci, u najvećoj meri zbog neizbežnog trovanja olovom...

P. Barta
foto: Arhiv
pavleb@vrelegume.co.yu
1955
Postavljeno: 31.12.2007

Arhiva: Aktuelno

Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 07.11.2013

Plastika

Sve više i više automobilskih komponenti se izrađuje od plastike. Plastika omogućava da delovi budu lakši i oblikovani na mnogo različitih načina, pa se mogu postići raznovrsni oblici koji su pre bili mnogo komplikovaniji za izradu


Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 23.07.2013

Tržište SAD - Chevrolet Impala

Chevrolet Impala, zvezda koja ponovo sija


Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 19.07.2013

U pronalaženju pravog puta

Za 20 godina broj motora sa unutrašnjim sagorevanjem će porasti i biće vodeća vrsta pogona motornih vozila, međutim ne treba zaboraviti da i hibridni pogoni sadrže motore SUS


Tržište SAD - Lincoln

04.06.2013

Novi propisi

03.03.2013

J.D. Power

27.06.2012

Parking Servis

23.02.2012

Fiat

30.01.2012

Tehnički pregled

19.01.2012

Parking servis Novi Sad

09.09.2011

Predlog registracije novih vozila

26.08.2011

Broj vozila u Srbiji

15.07.2011

Prva pomoć Tekst sa video prilogom!

05.04.2011

Cene goriva u Srbiji

11.02.2011

Lizing

31.01.2011

Novi ZOBS - Pravilnik

15.09.2010

Hands-free uređaji

15.03.2010

Prodaja automobila u Srbiji 2009

18.01.2010

Serbia 2009 Car Sales

18.01.2010

Oprema u automobilu

16.01.2010

Novi ZOBS

09.12.2009

Tehnički pregledi

10.11.2009

Opel i Magna

26.10.2009

Preregistracija vozila

11.09.2009

Uspon i pad GM-a

03.08.2009

Cene goriva u Srbiji

24.07.2009

Fiat i Chrysler

15.06.2009

Tržište u Evropi

10.06.2009

Oglašavanje u vreme krize

13.05.2009

Crnogorske tablice i ZOBS

05.05.2009

Nove registarske oznake

05.02.2009

VW vs Porsche

13.01.2009

Takse pri registraciji

08.01.2009

Novi ZOBS i auto škole

06.01.2009

Toyota Srbija

26.12.2008

Kriza u SAD

11.12.2008

Policijski presretači na srpskim putevima

25.11.2008

Kretanje cena goriva na tržištu Srbije

15.10.2008

Smanjenje carina

08.10.2008

Analiza isplativosti različitih pogonskih goriva

12.09.2008

Poskupljenje goriva

16.07.2008

Domaća automobilska industrija

11.06.2008

Premium gorivo

12.05.2008

Bio gorivo

11.04.2008

Jeftina vozila

19.03.2008

Exxon Mobil

13.03.2008

Krađa vozila

21.02.2008

Tata Nano

12.02.2008

Plate vodećih ljudi

15.01.2008

Krađa vozila

11.01.2008

Flavio Briatore

07.01.2008

Porodica Quandt

31.12.2007

Izložba fotografija

15.12.2007

Max Mosley u Beogradu

27.11.2007

Chrysler

07.09.2007

Spasavanje Chryslera

13.06.2007

Kupovina polovnog vozila

26.04.2007

David Richards kupio Aston Martin

12.04.2007

Carlos Ghosn

15.03.2007

GM

30.01.2007

Kriza u Fordu

05.01.2007

Ford i Chrysler u krizi

08.12.2006

Bimmer
31.12.2007 12:11
0
0

Da nisu Quandtovi, bio bi to neko drugi... Ni u jednom ratu u istoriji civilizacije se nisu dešavale lepe stvari. Ni jedna elita koja postoji ili je postojala nema svoj status i bogatstvo utemeljene na humanosti i ljudskim načelima. E, sad, gubitnici su "krivi" a pobednici nisu... Vrlo problematično, posebno kada je reč o najvećim eksploatatorima u istoriji, koji su svoje "finansijske interese" od II svetskog rata na ovamo našli u Koreji, Vijetnamu, Libanu, Kubi, Dominikanskoj Republici, Grenadi, Kolumbiji, Panami, Filipinima, Liberiji, Kuvajtu, Somaliji, Iraku, Avganistanu.., pa i na Kosovu na kraju krajeva. Koliko li samo "Quandtova" stoji iza svega toga...

Alfissimo
31.12.2007 13:09
0
0

@ Bimmer
I ovo je tema za dugu analizu i polemiku, pa se neću upuštati u takve rabote, delimično i zato što je većini nas poznato o čemu se tu zapravo radi. Bez obzira što možda i ne znamo sva imena iz kruga istinskih moćnika koji drmaju svetom. A rat kao rat - nikada nikome nije doneo baš ništa dobro izuzev ratnim profiterima i pijavicama koji svoju sreću i interes pronalaze u muci, stradanju i krvi većine drugih...

Bimmer
31.12.2007 13:20
0
0

@ Alfissimo

Elitizam bilo kakve vrste je dekadentan i u svojoj suštini štetan. Jednostavan primer je i u jednom drugom domenu - gro vrhunskih svetskih naučnika smatra da je institucijalizacija obrazovnih sistema današnjice loša jer nameće autoritet koji često nije utemeljen na ideji već na ličnoj osnovi. U ljudskoj prirodi je ta želja za moć, težnja da se bude "glavni", da svoji sopstveni interesi budu zadovoljeni, pa ako treba i na tuđoj grbači.
Ljudska vrsta je svoju selekciju i odabir svela na razvijanje mekuštva kojeg štiti državni aparat, ali naravno, i tome će doći kraj, pa "Jovo nanovo". :-)

Alfissimo
31.12.2007 13:57
0
0

@ Bimmer
Baš me navodiš na tanak led i izazivaš da se i o ovome raspišem, ali ipak ću da se obuzdam! Moram ponešto ostaviti i za blog rubriku gde srećom dobijam dovoljno prostora da se razmašem:-)))

Bimmer
31.12.2007 14:02
0
0

@ Alfissimo

Prijatelju, za apsolviranje u blogu uvek ima vremena... :-) Daj svojim momentima inspiracije na volju... :-)))

Alfissimo
31.12.2007 14:20
0
0

@ Bimmer
Dugo bi trajalo! Bar danas da malo odvojim oči od računara i sa familijom da se opustim za praznike:-)))

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: