Ekskluzivno

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

Talentovani uljez

Veća, modernija i po običaju finansijski veoma interesantna, nova Kia Carens nameće se kao ozbiljan konkurent kompaktnim vanovima. Popularni Renault Scenic, inače pionir u kategoriji, jedan je od rivala...

Dve slične koncepcije, ali dva različita pristupa

Da bi se ”pariralo” šampionima u segmentu, kao što su Citroen Picasso, Opel Zafira, VW Touran ili Ford C-Max, treba posedovati ozbiljne argumente i kvalitete. Ukoliko ih prethodna Kie Carens, zaista nije imala, bar ne u toj meri da bi ugrozila spomenute vanove, nova nije daleko od visokih evropskih standarda. Osim što je znatno veća i prostranija, sa savremenim dizel agregatom, ova Kia poseduje i dopadljiv dizajn, negde na pola puta između mini vana i urbanog 4x4.

Avangardni dizajn sa sobom nosi i "zamke" koje se ovde ogledaju smanjenom vidljivošću instrumenata

Prednjim delom dominiraju ogromne i pomalo ”buljave” oči, dok zadnji deo karakteriše specifično presavijena svetlosna grupa i ”repić” od ispupčenih vrata prtljažnika. Nekome će se možda učiniti masivnom i pomalo neskladnom, no globalno uzevši, spoljašnji izgled odgovara evropskim ukusima, mada je donekle nametnut radi dobijanja što većeg unutrašnjeg prostora.

Carens poseduje samo jedan oblik karoserije, dok Renault Scenic, sa kojim smo ga uporedili, u ponudi je kao kratki i produženi. Prvi sa pet sedišta, drugi sa sedam, dok kod Kie ne može da se bira. Samo 5 ili 5+2, uz doplatu od 500 evra. Ovako se priključila aktuelnom modnom trendu, gde samo retki (Ford C-Max) kupcima ne nude ta dva dopunska sedišta, uredno sklopljenja u prtljažnom prostoru.

Bez obzira što je Grand, a ne samo Scenic, ovaj van nije toliko nezgrapan
Sedišta u prva dva reda pružaju odgovarajući komfor

Ne više tako svež
Što se Scenica tiče, njegov izgled nije više toliko svež, što je normalno ukoliko se zna da je na tržištu od 2003. godine. Ukoliko kratki još i deluje kompaktno i dinamično (dužina 4,26 cm), to ne važi za Grande Scenic. Zadnji deo kod ovoga očito je samo ”nakačen”, tako da je prošlogodišnja restilizacija ostala bez većeg vizuelnog efekta. Jedino je prednji deo lagano retuširan (farovi, branik, maska...), a sve u išćekivanju novog, predviđenog za manje od dve godine.

Renault se, naime, angažovao da do 2009. lansira bar dva tuceta novih ili restilizovanih modela, dok je Kia u poslednjih nekoliko godina obnovila gamu svojih vozila i pored Carens, poseduje veoma uspešni model u kompaktnoj klasi, nazvan Cee’d. Sa njim je započela nova era, jer osim što je Kia od sada prisutna i na Starom kontinentu (fabrika u Slovačkoj), kvalitet njenih proizvoda nema na čemu da pozavidi najboljima na ovome polju. Verovali ili ne, garancija ide i do sedam godina ili 150.000 km (šta prvo istekne), što ni japanski konstruktori trenutno ne mogu da prate.

Kia tako, uz Hyundai koji je većinski vlasnik, postaje jedan od jačih svetskih igrača, sa 3,7 miliona vozila proizvedenih prošle godine.

Prostraniji Carens
Već na prvi pogled, jasno je da je unutrašnjost ova dva konkurenta potpuno suprotstavljena. Kia pripada klasičnoj školi, sa analognim instrumentima postavljenim iza upravljača, dok Renault kod svojih vanova privileguje centralno postavljene ”digitalne”. Bez ikakve sumnje kod prvog su pregledniji i precizniji, no kod Scenica su ”egzotičniji”. Ovo se odnosi i na komandnu tablu, koja je ujedno od znatno kvalitetnije plastike.

Kod Carensa je tvrda i sjajna, čak i na gornjem delu, što u kategoriji niko više ne praktikuje. Sam dizajn armature, međutim, ne zaslužuje veće kritike, a još manje ergonomija komandi. Vertikalno postavljen upravljač, podešava se samo po visini, no vozač ipak bolje sedi u Korejancu. Naime, u njemu se oseća slično kao u berlini, dok preterano horizontalan upravljač Scenica i uzdignuta pozicija, odmah odaju njegovo poreklo.

Jednim pogledom
Renault Grand Scenic

Karoserija

Udobnost

Izgled

6

Napred

8

Funkcionalnost

8

Pozadi

7

Kvalitet izrade

7

Ukupno:

7,50

Ukupno

7,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

7

Funkcionalnost

8

Performanse

7

Dizajn

7

Kočnice

8

Ponuda prostora

7

Ukupno:

7,33

Kvalitet materijala

7

Motor

7

Završna obrada

7

Menjač

8

Ukupno:

7,20

Cena

7

Prosečna ocena: 7,25

Kod oba vozila sve je naravno podređeno što većoj praktičnosti, tako da raznoraznih pregrada, polica i boksova, zaista ne nedostaje. No Renault je bio i ostao šampion na ovome polju, pogotovo ukoliko poseduje ogroman boks između sedišta, sa integrisanim osloncima za laktove. Osim toga detalji, kao što su komande radio prijemnika za upravljačem (Carens ih nema ni kao opciju), automatska ručna kočnica (nožna kod njegovog protivnika), izuzetno praktična ključ-kartica ”slobodne ruke” i grlo rezervoara za gorivo bez klasičnog zatvarača, olakšavaju život vozaču. Globalno uzevši, deluje toplije i svetlije, dobrim delom zahvaljujući izboru svetlih materijala i velikom staklenom krovu.

Modularniji Scenic
Što se tiče modularnosti opet ista priča, nezavisna sedišta Scenica teoretski su praktičnija, jer Carens u drugom redu ima klupu iz dva dela. Međutim, u svakodnevnoj upotrebi ova nam se učinila zgodnijom. Kao prvo lako se obara, i kao kod Scenica moguće ju je pomerati (smeštena na šinama) i podešavati naslone. Prednost ovakve koncepcije nad nezavisnim sedištima je što se dobija potpuno ravna površina, dok je ove neophodno kompletno izvaditi, što je opet problem ukoliko nemate gde da ih odložite. Naravno mogu se samo preklopiti, no tada je maksimalna zapremina prtljažnika znatno smanjena.

     

Sedišta se moraju izvaditi kako bi se dobila ravna površina

 

dve dužine karoserije,
veliki izbor agregata,
ponašanje na putu,
potrošnja

ESP uz doplatu,
izgled produžene verzije,
nepregledni "digitalni"
instrumenti,
neudobna sedišta u trećem redu

Klasičan dizajn komandne table u suprotnosti je sa onom kod Scenica

Carens je u svakom slučaju u prednosti nad ”kratkim” modelom Scenica, ali u poređenju sa velikim nema šanse. U ciframa izraženo, kada su sedišta u drugom redu pomerena maksimalno unazad, kratki poseduje 406 dm3, Carens 430 dm3, a Grande Scenic sa 7 mesta 475 dm3.

Od nedavno ovaj poslednji može se poručiti samo sa 5 sedišta, tako da je zapremina povećana na 533 dm3, a cena snižena za 700 evra. Iako uredno složena, dopunska sedišta podižu dno prtljažnika, čime se objašnjavaju ovakve razlike. Inače, kada su sva upotrebljena, u njemu ostaje taman toliko mesta da se ponese omanji frižider za piknik i par kesa. Problem nam je, međutim, predstavljao nedostatak pokrivača za prtljažnik u Carensu sa 5+2 sedišta, tako da su stvari od vrednosti izložene (preterano) radoznalim pogledima.

Carens pokazuje da su i u Južnoj Koreji ozbiljno razmišlja na temu jednozapreminskih vozila
Lak prilaz trećem redu obaranjem sedišta u drugom redu

Kad smo kod ovih poslednjih, recimo da su udobnija nego li kod Scenica, i da mesta ima osetno više, posebno za glave. Normalno, ukoliko se zna da je Kia sa 1,72 m, viša za 10 cm, tako da od toga imaju koristi i putnici u drugom redu. Za kolena i u širinu ima više manje isto prostora, što je opet logično jer su spoljašnje dimenzije slične (Carens 4,55 m, Grande Scenic 4,50 m).

Približno iste perfomanse
Iako je Kia na papiru snažnija, u praksi su performanse gotovo identične. Razloge treba tražiti u osetno većoj težini ove (do 100 kg u zavisnosti od opreme i agregata) i drugačije odmerenom menjaču, kod oba vozila sa 6 brzina. Carens pogoni savremeni dvolitarski CRDi, koji pokreće više modela Kia/Hyundai (Cee’d, Magentis, Sonata, Tucson...), dok je 1,9 dCi iz Renaulta, poznat već godinama. Prvi razvija 140 KS, drugi 10 manje, no razlikuju se pre svega karakterom.

Motor 2,0 CRDi ostvaruje veći obrtni moment od 305 Nm, pri nižim obrtajima, tako da je elastičniji, ali zauzvrat ne voli visok režim rada. Poslušno povlači već sa nekih 1600 obrtaja, no preko 3500 o/min gubi dah. Naprotiv, 1,9 dCi Renaulta je ”nejak” do 2000 o/min, da bi se rado ”zavrteo” do najvišlje dozvoljenih.

Uzevši u obzir porodičnu namenu vanova, karakteristike su kod oba više nego zadovoljavajuće, što će reči da bez muke poguraju do 190 km/h i da ubrzavaju za oko 11 sekundi do 100 km/h. Čak su i međuubrzanja praktično identična, tako da ih je po ovom pitanju teško distancirati. Motor Kie je, ipak, za nijansu diskretniji, ali i žedniji. Na kraju testa zabeleženi prosek iznosio je 8,3 litra, dok se dCi zadovoljio sa pola litre manje. U gradu oba troše između 10 i 11 litara, u zavisnosti od gužve, no na regionalnim putevima i auto-putevima, Scenic može biti ekonomičniji do jedne litre.

Jednim pogledom
Kia Carens

Karoserija

Udobnost

Izgled

7

Napred

7

Funkcionalnost

8

Pozadi

7

Kvalitet izrade

7

Ukupno:

7,00

Ukupno

7,33

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

7

Funkcionalnost

7

Performanse

7

Dizajn

7

Kočnice

8

Ponuda prostora

7

Ukupno:

7,33

Kvalitet materijala

6

Motor

8

Završna obrada

7

Menjač

7

Ukupno:

6,80

Cena

8

Prosečna ocena: 7,19

Primetne razlike
Razlike postoje i po pitanju udobnosti, odnosno ponašanja na putu, globalno uzevši kod oba veoma sigurno. Carens, koji je postavljen na platformi modela Magentis, osetno je tvrđe trimovan od Scenica i po lošem putu jače drmusa putnike. Sofisticirano ogibljenje protivnika ovde ubira poene, no tako nešto se moglo očekivati od francuskog proizvođača. Scenic je i znatno agilniji, a njegova elektro-hidraulična asistencija je snažnija, te je samim tim upravljanje lakše, mada ne i preciznije.

Nažalost po njega, za ESP se doplaćuje 500 evra (kod Carensa u serijskoj opremi osim za baznu verziju nazvanu Motion), dok vazdušnih jastuka oba imaju na pretek (svaki po osam).

Možemo još konstatovati da su kočnice naših suparnika podjednako efikasne i snažne, jedino su kod Scenica znatno osetljivije, dakle teže za doziranje.

Carens finansijski interesantniji
Od kako je stupila na evropsko tlo, Kia ima veoma agresivnu politiku cena, koju malo koji drugi proizvođač može da prati. Početna cena benzinskog Carens Motion 2,0/145 KS, iznosi u Francuskoj okruglo 20.000 evra, dok se dizel prodaje za 2.000 evra skuplje. Ovo su ujedno jedina dva raspoloživa agregata, dok ih naprotiv Scenic ima ukupno osam. Četiri benzinska, snage između 98 i 165 KS, kao i četiri dizela od 85 do 150 KS. Adekvatni Grande Scenic sa 5 sedišta 2,0 16v od 136 KS, na istom ovom tržištu košta 23.250 evra, dok je za 1,9 dCi neophodno izdvojiti 25.400 evra.

     

Potpuno ravna površina kada su sedišta preklopljena

 

cena,
savremen agregat,
veliki unutrašnji prostor,
pozicija za upravljačem

tvrda plastika na komandnoj tabli,
prtljažnik bez pokrivača,
samo jedan benzinski
i dizel motor

Pristup prtljažnom prostoru je u oba slučaja lak i jednostavan

Istini za volju, Renault je za nijansu bolje opremljen, no razlika je uvek osetna. Konkretno, testirana verzija Carens Active sa 7 mesta, naplaćuje se 23.700 evra, a Grande Scenic Expression sa istim brojem sedišta 27.000 evra. Oba poseduju automatsku klimu, ESP, putni računar, regulator brzine, audio-CD uređaj, električno podesive spoljašnje retrovizore, prednja i zadnja stakla sa električnim komandama (uzgred kod Carensa se spuštaju kompletno, a kod Scenica samo do pola), itd. Renault zauzvrat ima spomenutu ključ-karticu, a Kia aluminijumske naplatke i kožni upravljač. Postoje naravno izvesne razlike u ceni i opremi u zavisnosti od tržišta, no bez obzira na to Korejanac je na ovome polju nepobediv.

Šlag na tortu je garancija od 5 godina i neograničena kilometraža, koliko Kia daje za Carens u Francuskoj, dok Renault za svoja vozila škrto odobrava samo dve.

Nakon svega napisanog, moralni pobednik u ovom duelu je Kia Carens, mada je evidentno da Renault Scenic i dalje poseduje brojne prednosti. Mislimo pre svega na veću udobnost, bolje ogibljenje, praktične detalje i kvalitetnije materijale. Ukoliko se izabere kratka verzija sa nekim od slabijih agregata, postaje finansijski interesantniji od Carensa, što može biti interesantno za kupce sa plićim džepom.

Sa svoje strane Kia nas je iznenadila postignutim progresom na svim poljima i ukoliko posveti još malo više pažnje određenim detaljima, može se vrlo lako meriti sa najboljima u kategoriji.

ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele Gume, P. Rajković
peki@vrelegume.co.yu
7277
Postavljeno: 20.09.2007

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

krle
20.9.2007 11:15
1
3

Odlican test,
ali se ne bih bas slozio sa rezultatom,
mislim da je Senic MNOGO bolji od Kije.

Nina
21.9.2007 21:04
4
0

Renault je proslost kao ime. U Americi ga ni nema, a garancija DVE god, govori sve. Test sa KIOM, je neozbiljno poredjenje. Garancija KIa vozila u USA je 10- DESET godina !!!!!!!!!!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: