Tehnika

Bokser motor

Inovativna iskustva

Subaru je proizvođač koji već tri decenije primenjuje i razvija jedinstveni koncept kombinacije bokser motora i totalno linearnog pogonskog mehanizma na sva četiri točka, tj. Symmetrical All Wheel Drive


Koje su prednosti bokser motora i sistema Symmetrical AWD? Najpre bi istakli da je sve, od motora, transmisije, kardanske osovine i zadnjeg diferencijala raspoređeno u istoj liniji i lateralno simetričnom položaju, bez istupanja i devijacija karakterističnim za druge sisteme sa pogonom na sva četiri točka. I to doprinosi boljoj upravljivosti i bezbednijoj vožnji.

Laki i kompaktni Subaru bokser horizontalno postavljeni motori su i suštinski efikasniji od rednih sa V konfiguracijom. Izbalansiranost rotacionih masa podrazumeva manje vibracija usled opozitnog kretanja klipova. Pored toga, tzv. ”pljosnata” konfiguracija omogućava da se motor postavi dosta niže, što doprinosi nižem težištu vozila, te bitno utiče na smanjenje naginjanja u krivinama i doprinosi većoj stabilnosti u vožnji.

Šestocilindarski bokser motori su opremljeni Si-Drive inteligentnim sistemom (Subaru Intelligent Drive) koji omogućava izbor jednog od tri režima rada motora. Prvi Intelligent, kojim se postiže efikasnija ušteda goriva u vožnji, drugi Sport, za vožnju na otvorenom i Sport Sharp, u kom ćete moći iskoristiti svu sportsku snagu i potencijal trolitarskih motora i uživati u vožnji visokih performansi sa momentalnim odzivom na pedalu gasa.

Subaru bokser motori dolaze u četiri verzije, kao četvorocilindarski sa zapreminama od 1,5 litara (105 KS), 2 litra (160 KS), 2,5 litara sa turbo punjačem (230 KS, koji je inače u kategoriji od 2 do 2,5 litara na Međunarodnoj dodeli nagrade za najbolji motor u 2006, od strane UKIP Media & Events Automotive Magazines u Velikoj Britaniji osvojio prvu nagradu) i 3 litra (245 KS).

Najpoznatiji model Subarua, svakako je proslavljena Impreza WRX STi. I ovaj autombil pokreće turbo motor od 2,5 litara, koji raspolaže snagom od 280 KS, omogućavajući ubrzanje od 0 do 100 km/h za svega 5,4 sekunde.

foto: Subaru
6267
Postavljeno: 19.09.2007

Arhiva: Tehnika

Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 01.11.2017

Frankfurt na struju
Tekst sa video prilogom!

Nedavno završeni sajam automobila u Frankfurtu, pakazao je određeni zamor klasične auto industrije. Iako je još prerano otpisivati automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, električni modeli ostaju opredeljujuća tehnologija u dugoročnom periodu. Upravo tu svoju šansu vide azijski proizvođači, a posebno oni iz Kine kako bi okončali primat Euro – US osovine


Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 05.06.2014

Kondenzatori

Današnja vozila uglavnom se snabdevaju energijom iz fosilnih goriva ili iz baterija i pri umerenom opterećenju su prilično efikasna, međutim, kada je iznenada potrebna velika snaga efikasnost opada, a životni vek postaje kraći


Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 16.04.2013

Pneumatici

Kao elementi veze između podloge i vozila, pneumatici su zaduženi za prenos poprečnih, uzdužnih i vertikalnih sila između podloge i vozila.


Sistemi upravljanja vozilom

11.02.2013

Mehanizmi za vođenje točkova

12.10.2012

Mehanizmi za vođenje točkova

13.09.2012

Sistemi oslanjanja

21.08.2012

Geometrija oslanjanja

05.06.2012

Car-to-x

16.01.2012

Porsche 911 Carrera

23.12.2011

Mazda SKYACTIV

07.09.2011

Nokian WR G2

16.03.2010

20 godina TDI motora

01.03.2010

MultiAir motor

21.01.2010

BMW Vision EfficientDynamics

15.10.2009

Mercedes-Benz hibridi

08.10.2009

Pneumatici

25.06.2009

Mazda

18.11.2008

BMW Efficient Dynamics

28.10.2008

Porsche 911 Carrera 4S

06.10.2008

Aerodinamika u Formuli 1

03.09.2008

Bokser motor

19.09.2007

urosh
19.9.2007 11:30
1
1

Jedva cekam najavljeni 4-cilindricni diesel,mislim da ce to biti nesto sjajno,po najavama trebalo mi da ima oko 180 KS

Alfissimo
19.9.2007 14:34
1
0

Čitav komentar upakovaću samo u jednu reč: BISER:-)

MARKO-VW
20.9.2007 10:59
1
0

Sve im valja, samo jos da poboljsaju MARKETING ! ! !

@bata
26.2.2013 18:02
2
0

Hteo bih nešto da pojasnim, mada sa priličnim zakašnjenjem, ali možda će nekome koristiti. Subaru se hvali sa simetričnim pogonom, niko ne objašnjava šta je to nesimetrični pogon. Radi se o položaju motora prema kardanu za prenos na zadnje točkove. Poprečni položaj motora je uglavnom diktiran zahtevom za veći prostor u kabini, pogotovo kod manjih i srednjih vozila, Znači poprečni položaj motora i samo prednja vuča je idealno simetričan pogon. Problem nastaje kod takve postavke motora i prenosa snage na zadnje točkove; odnosno AWD da bi se obrtni momenat preneo sa kardana na zadnje točkove potreban je hipoidni zupčasti prenos konusnog i tanjirastog zupčanika.Ali da bi kardan dobio pogon sa prednje osovine mora se primeniti nesimetričan sistem da tanjirasti zupčanik predaje pogon konusnom zupčaniku, što u konstruktivnom smislu stvara izvestan otpor /kao kad veći zupčanik daje pogon manjem / Ja lično uvek preferiram,kod AWD sistema isključivo uzdužno postavljen motor, koji istina smanjuje prostor u kabini, ali ima konstruktivnu logiku.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: