Ekskluzivno

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

BioŠveđanin

Gorivo biljnog porekla, poznato pod imenom bioetanol, odnosno u zavisnosti od tržišta superetanol, biopower, flexifuel ili E85, sve više proizvođača uzima kao ozbiljnu alternativu nafti. Volvo uveliko razmišlja o ovakvoj vrsti pogona, a to dokazuje model V50 1,8 Flexifuel E85

Originalna komandna tabla i vozačevo radno mesto bez ijedne zamerke u ergonomiji

Bioproizvodi očito su u modi, tako da je nakon jogurta, povrća i voća, došao red i na ”zdravo” gorivo. Verovatno za dobre poznavaoce svetskih automobilskih zbivanja to i nije novost, jer se u Brazilu bioetanol već duže godina toči na benzinskim pumpama! Štaviše, njegova upotreba u ovoj latinoameričkoj državi je masovna (oko 80% automobila koristi mešavinu etanola i benzina), pa ukoliko se ovde pokazao pouzdanim i ekonomski isplativim, opravdano se može postaviti pitanje, zašto ga evropski i azijski proizvođači nisu ranije ”otkrili”? Lako pitanje, ali zaista komplikovan odgovor, koji zahteva duboku analizu svetskog tržišta i odnosa snaga između naftnog lobija, vlada određenih država i multinacionalnih automobilskih kompanija.

Elegantna tanka centralna konzola od aluminijuma

Da bi stvar sa biogorivom funkcionisala, neophodna je, dakle, sinhronizacija svih zainteresovanih aktera, što do sada nije bio slučaj. Jer ukoliko se GPL (gas-petrol-likid), ili narodski rečeno gas, nije uspeo ozbiljnije nametnuti nakon više decenija haotične upotrebe, zašto bi to pošlo za rukom bioetanolu, koga treba još i proizvesti? Dok se gas i nafta ”samo” vade iz zemljine utrobe, biogorivo zahteva ogromne obradive površine, uzgajanje određene biljke i fabrike za preradu. Litra tako dobijenog etanola znatno je veća od cene organskog goriva, što opet zavisi od toga gde se proizvodi.

Zapravo, ”caka” je baš u tome! Maločas spomenuti Brazil, 14 puta je veći od, recimo, jedne Francuske, što uz jeftinu radnu snagu, omogućuje ekonomsku isplativost. Brazil je tako, bar za sada, jedina zemlja koja uspeva da proizvede litru biljnog goriva koje nije skuplje od litre nafte! Uz to, šećerna trska od koje se proizvodi, ima znatno veće iskorišćenje od evropskih biljki, kao što su šećerna repa, pšenica i kukuruz.

Međutim, nije sve u troškovima proizvodnje, finalnu cenu formiraju raznorazne takse i dažbine, što će reći da se i politika, kao što to često biva, umešala u ekonomiju...

Cena 80 evro centi
U gotovo svim zapadnoevropskim zemljama, fabrička cena litre bezolovnog goriva iznosi jedva 30% od maloprodajne cene na benzinskim pumpama. To znači da cenu ”zidaju” raznorazne takse sa dobrih 70%, koje su glavni izvor budžeta jedne države (pored poreza na promet i na lične zarade). Odreći se ovakve ”krave muzare” niko ne želi dobrovoljno, no evropske vlade suočene su sa sve većom zavisnošću od uvoza nafte, a sa druge strane pod pritiskom su ”zelenih” i obaveza koje su preuzeli u vezi sa smanjivanjem štetnih izduvnih gasova.

Za odlaganje sitnica ima dovoljno mesta
Praktični podizači za decu, integrisani u sedištima
Praktični graničnik da se osetljive stvari ne bi tumbali po prtljažniku

Uzevši sve ovo u obzir, bioetanol je pravi ”božji dar”, jer motor koji ga ”konzumira” izbacuje u atmosferu i do 70% manje CO2, mada se ovaj procenat ne meri onim što izađe kroz ”auspuh”. Zašto? Jednostavno zato što posađene biljke ili žitarice fotosintezom apsorbuju veliku količinu CO2, što nije slučaj kada je reč o organskom gorivu.

Osim toga, nafta je na svetskoj berzi zabeležila svoj maksimum prošle godine, pa iako je još uvek dvostruko jeftinija od biogoriva (bar u Francuskoj), privilegovanom fiskalnom politikom došlo se do prihvatljive cene od 0,8 evra. Zapravo, 1. januara ove godine u zemlji Gala stupio je na snagu Zakon o dozvoli proizvodnje i distribucije bioetanola, čime započinje nova faza. Jer, kao što rekosmo, da bi se zatvorio krug, svi zainteresovani moraju biti spremni, gde pored vlade, poljoprivrednika, fabrikanata i konstruktora, dolaze još i distributeri goriva. U vreme pisanja teksta bilo ih je jedva dvadesetak, no do kraja godine očekuje se oko 500 pumpnih stanica po čitavoj teritoriji Francuske. Na prvi pogled mnogo, no ukoliko se zna da u Francuskoj ima preko 13.750 benzinskih pumpi, ovo je samo kap u moru. Uostalom, i mi smo imali poteškoća da pronađemo jednu, a kada smo i uspeli, zahvaljujući svemoćnom internetu, nije funkcionisala... Srećom, ”naš” Volvo podnosi bilo koje gorivo (osim, naravno, dizela) i u bilo kojoj srazmeri, tako da smo dolivali znatno skuplji bezolovni.

Što se tiče proizvođača koji u ponudi već imaju određene modele sposobne da ”svare” do 85% bioetanola, ističu se pre svega severnoamerički. Ford ih ima čak 7, Chrysler 5 i General Motors 4. Među njima najistaknutije su ”švedske filijale”, Saab i Volvo, iz jednostavnog razloga što je vlada ove zemlje pre svih donela odluku o totalnoj energetskoj nezavisnosti do 2010. Vozila adaptirana za superetanol E85 čine danas dobrih 15% prodaje, no razloge za to treba tražiti i u činjenici da ovom skandinavskom zemljom krstare uglavnom benzinci (dizeli plaćaju ogromne takse i rezervisani su uglavnom za taksiste).

Bilo kako bilo, u Francuskoj, gde je realizovan test, trenutno je dostupno 7 modela. Reč je o vozilima Saab 9-5 2,0 T Bio Power od 180 KS (limuzina), Saab 9-5 karavan (isti motor), Ford Focus Superetanol 1,8/125 KS, Ford C-Max Superetanol 1,8/125 KS, Volvo C30 Flexifuel 1,8/125 KS, Volvo S40 1,8 i V50 1,8. Na Salonu automobila u Ženevi i Mercedes je predstavio dva modela, baš kao i mnogi drugi proizvođači, između ostalih i francuski (Citroen C4, Peugeot 307 i Renault Megane).

Utopija ili realnost

Ima li biogorivo realno budućnost? Umesto odgovora, još nekoliko činjenica sa malom dozom politike, jer evidentno je da su ogromni i različiti interesi u pitanju

Ukoliko je cilj, bar u bliskoj budućnosti, kompletno zameniti naftu, možemo mirne duše konstatovati da se radi o utopiji. Pojedine zemlje su možda za to još i sposobne, ali većina evropskih sigurno nije. Kao prvo, zbog ogromne količine vozila, a kao drugo, usled nedostatka obradivih površina. Ukoliko je teoretski još i izvodljivo da Francuska, inače najjača poljoprivredna država u Evropi i druga u svetu (nakon SAD), proizvede za svoje potrebe dovoljno etanola, ovo bi bilo po cenu žrtvovanja uzgoja žitarica za ishranu. Zato se traže kompromisi, tj. da se u godinama koje dolaze smanji uvoz petrola od, recimo, desetak procenata, a da se ujedno stimulišu poljoprivrednici.

E da, sada smo dotakli možda principijelni razlog zbog kojeg je sve pokrenuto, a reč je o viškovima proizvodnje i dotacijama koje vlade razvijenih zemalja daju svojim zemljoradnicima. Sklopljen je ”pakt” kako bi vuk bio sit i ovce na broju, tj. povećava se proizvodnja žitarica i drugih poljoprivrednih kultura, otvaraju se nova radna mesta u industriji koja se bavi njihovom preradom, prestaje se sa dotacijama, a država se sa svoje strane odriče dela taksi. Navedimo i par podataka...

U Francuskoj za sada postoji 18 velikih fabrika za dobijanje etanola, gradi se još pet, tako da bi do kraja 2010. trebalo da imaju kapacitet prerade od oko 1 milion tona. Za ostvarenje ovog plana, ”žrtvovaće” se oko 20% zemljišta pod šećernom repom, tako da u budućnosti treba očekivati porast cene šećera...

Informacije radi, od jednog hektara pod repom moguće je godišnje dobiti do 8.000 litara etanola. Hoće li se kod nas, nakon ovih podataka, svi baciti na njegovu proizvodnju, do te mere da šećera neće biti ni za kafu!?

Ograničavanjem proizvodnje zadovoljne su i velike petrolejske kompanije, koje popreko gledaju na bioetanol. Po svaku cenu se trude da barel nafte ostane pri ceni od 60-70 dolara, jer ukoliko poraste na nekih 100 dolara, biogorivo će automatski postati znatno interesantnije. Za kraj, recimo još da jedna zemlja kao što je Francuska, ipak ne može značajnije uštedeti na uvozu nafte, ukoliko se zna da oko 72% voznog parka čine automobili sa dizel motorom. Etanol u njima nema šta da traži, ali biljna ulja i te kako mogu da se mešaju sa naftom. Bez ikakvih modifikacija savremeni dizel agregati podnose do 30% ovih, tako da se tek njihovom značajnijom upotrebom mogu postići vidljivi rezultati. No, ovo je već jedna druga tema, koju ćemo ostaviti za sledeći put...

Još uvek prava retkost i na francuskim pumpama

Neophodne modifikacije motora
Etanol se, dakle, dobija fermentacijom i destilizacijom šećerne repe i raznih žitarica, i bez da to kupci znaju, već se nalazi sa oko 1,2% u benzinu. Bez opasnosti po agregat, moguće je ići do maksimalno 10% etanola, dok je iznad ovog procenta neophodno izvršiti ozbiljnije izmene. Naime, znatno je korozivniji od benzina, te se moraju upotrebiti otporniji materijali za rezervoar i sistem napajanja. Ovo se odnosi i na ventile, klipove i ubrizgivače, kao i na pumpu za gorivo. Kako je, međutim, dozvoljeno voziti sa bilo kojim procentom etanola od 0 do 85% (ostalo je naravno benzin), neophodno je da elektronika preko lambda sonde ”prepozna” smesu, i prilagodi ubrizgavanje, jer etanol ima oko 30% slabiju energetsku vrednost od benzina, što se odražava na funkcionisanje motora i njegovu potrošnju. Jednostavnom logikom, da bi se ovo kompenzovalo, a ujedno i sačuvale karakteristike, mora se ubrizgati veća količina goriva. U principu treba računati na 20-30 procenata veću potrošnju, što opet zavisi od modela i proizvođača.

Tako ni naš V50 Flexifuel nije izuzetak, zabeležen prosek iznosio je visokih 12,3 litara na 100 kilometara, dok standardni 1,8 u principu troši manje od 10 litara. Nikada nije sišao ispod 7,5 litara, a u gradu zna da ”srkne” i dobrih 14-15. S obzirom da Volvo nije ponudio povećanu zapreminu rezervoara, inače ograničenu na 55 litara, autonomija je drastično smanjena na nepunih 400 km.

Nakon iznesenih podataka, mnogi će se zapitati, da li je kupovina V50 Flexifuel isplativa? Odgovor je da, ukoliko se zna da bezolovni super u Francuskoj košta između 1,2 i 1,3 evra, a superetanol E85 nepunih 0,8 evra. Osim toga skuplji je od standardnog 1,8 16v za samo 600 evra, tako da nema nedoumice, bar ne kada je u pitanju izbor benzinskog motora. Ukoliko ga, međutim, uporedimo sa dizelom 1,6 D/110 KS, stvar se komplikuje po Flexifuel, jer dizel motor troši gotovo duplo manje i jeftiniji je za 250 evra! Jeste da su karakteristike ovog skromnije i da je litra dizela oko jednog evra, ali kome je do uštede dizel je za sada apsolutni šampion.

Međutim, za očekivati je da proizvođači automobila optimalizuju motore na E85 i smanje potrošnju, jer sadašnji su samo adaptirani ovom gorivu, koje bi povećanjem proizvodnje, trebalo još da pojeftini.

Neizmenjene karakteristike
Ruku na srce, do sada nismo imali prilike voziti benzinski 1,8 16v od 125 KS, no ukoliko je verovati fabričkim podacima, nema nikakvih razlika po pitanju principijelnih karakteristika. Dakle, ovaj blok je poslužio kao baza za sve modele Volvoa i Forda na superetanol, što se pokazalo kao razuman izbor. Motor za ”svaki dan” uspeva da povuče do 100 km/h za 11 sekundi (Flexifuel je teži za 85 kg), i da pogura ovaj elegantni Volvo do 200 km/h. Međuubrzanja su, međutim, prilično slaba, što je i normalno, ukoliko se zna da obrtni moment iznosi samo 165 Nm. Neophodno je često ”igranje” ručicom petostepenog menjača, koji je srećom veoma prijatan za upotrebu i korektno odmeren.

upotreba različitih goriva,
sačuvane
karakteristike,
neznatno viša cena

potrošnja veća i do 30%,
malo mesta za
točenje ovog goriva

Samo jedan motor, od 1,8 litara, za sve modele koji koriste E85 kao gorivo

Inače, motor se pokazao veoma diskretnim do nekih 4000 o/min (oko 140 km/h u petom stepenu), kada počinje da zamara slušni sistem putnika. Za one koji često putuju opterećeni i na duge staze, bilo bi poželjno da Volvo transformiše snažniji 2,4 od 140 i 170 KS.

V50 je, dakle, samo karavan verzija limuzine S40 (opširniji test objavljen u jednom od prethodnih brojeva), od koje je duži za zanemarljivih 4 cm (ukupno 4,51 m). Svi kvaliteti su samim tim identični, što podrazumeva sigurno ponašanje na putu, efikasne kočnice, kvalitetnu unutrašnjost i završnu obradu, kao i odličnu poziciju za upravljačem.

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

8

Funkcionalnost

8

Pozadi

8

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

8,00

Ukupno

8,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

9

Funkcionalnost

7

Performanse

7

Dizajn

8

Kočnice

9

Ponuda prostora

6

Ukupno:

8,33

Kvalitet materijala

8

Motor

6

Završna obrada

8

Menjač

8

Ukupno:

7,40

Cena

7

Prosečna ocena: 7,69

Raspoloživi unutrašnji prostor kod V50 je ograničen, što se može opravdati skromnim spoljnim dimenzijama i međuosovinskim odstojanjem kao kod jednog Ford Focusa, na čijoj je zapravo platformi postavljen. I dok se Focus ”diči” sa 482 dm3 (SW verzija) prtljažnog prostora, V50 ima samo 417 dm3. Daleko smo, dakle, od ogromnih Volvo karavana na koje smo navikli, zapremina je neznatno veća od limuzine S40, no praktičnost mu je jača strana. Obaranjem naslona dobija se potpuno ravna površina, zapremine 1307 dm3.

Po ugledu na njega je i prostor namenjen putnicima. Jeste da u karavanu ima par centimetara više prostora za glave putnika pozadi, i da su sedišta veoma udobna, ali kršni Švedani će se, ipak, osećati stešnjeno.

Napred je ista ”pesma” kao kod S40 i malog C30, sa karakterističnom centralnom konzolom od jednog komada aluminijuma. Atraktivno i elegantno rešenje, baš kao ostatak kokpita, koje mu daje poseban šarm. Ovaj Volvo očito nema veliku zapreminu, ali prestiž mu ne nedostaje, posebno kada je reč o najskupljim verzijama.

Elegantni V50 na biogorivo poseduje sve kvalitete benzinske braće

Testirani je nosio oznaku Summum, što znači da poseduje sve što se može očekivati od jednog statusnog vozila, računajući i kožna sedišta sa električnim podešavanjem i grejačima. Njegova cena je zato viša, za 5.500 evra, od osnovne nazvane Kinetic, koja, ipak, ima klima-uređaj, četiri električna podizača prozora, CD-radio prijemnik, kožni upravljač i ručicu menjača, aluminijumske naplatke od 16 cola, krovne nosače, osam vazdušnih jastuka i sve elektronske sigurnosne sisteme, računajući i ESP. Početna cena mu je na francuskom tržištu 25.000 evra.

Ako ništa drugo, bar je ponuda dobra...

ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele Gume, P. Rajković
peki@vrelegume.co.yu
4735
Postavljeno: 06.06.2007

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Miks
07.6.2007 22:31
0
0

Odličan tekst.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: