Uporedni test

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

Strepnja

Par godina na vrhu top liste najprodavanijih vozila u kategoriji, Renault Megane i Peugeot 307, sa podozrenjem i zebnjom očekuju ”bratski” Citroen C4. Na njihovu nesreću, opasnost im ne preti samo od njega, već i od novog Ford Focusa, Opel Astre, Mazde 3, a o VW Golfu V i da ne pričamo...

Na pomolu su neizvesna i teška vremena za sve konstruktore. U to smo se uverili nedavno prilikom testiranja bestselera VW-a, koji je osvežen novim 1,9 TDi od 90 KS. Zapravo razlog za ovaj test je činjenica da smo pre nekoliko nedelja istovremeno imali prezentacije Focusa i C4, pa se prirodno pojavila želja da ih uporedimo. Nažalost, nemoguće ih je bilo spojiti sve zajedno, jer su se prezentacije i testiranja obavljali u različitim evropskim zemljama. Zašto ne reći odmah, utisci su impresivni i zabrinjavajući!

Zabrinjavajući naravno za Peugeot 307 i Renault Megane, jer novajlije nastupaju snažno i samopouzdano. Pogledajmo zato kakvim adutima raspolažu i čime mogu da se odupru sve brojnijoj i talentovanijoj konkurenciji.

Nešto prostraniji enterijer i pregledniji instrumenti kod Peugeota
Malo kvalitetniji materijali i bolja završna obrada kod Renaulta

Smena generacija
Pojavivši se u proleće 2001. godine Peugeot 307 je osvojio nepodeljene simpatije, dopadljivim izgledom i voznim osobinama.

Renault Megane nastupa godinu dana kasnije sa veoma smelim dizajnom, no nakon početnih kritika, ipak uspeva da se nametne širokoj publici. Predstavnici kompaktne klase, odmah su ponuđeni u više oblika karoserije (limuzina, kupe, karavan i kabriolet), ali verzija sa petora vrata ipak je imala najbolju ”prođu”.

Bez obzira o kojoj je verziji reč, kupcima su najinteresantniji dizel agregati manje zapremine, za šta su se u Renaultu specijalizovali. Sa samo 1461 dm kubnih, ovaj motor po želji može da ima 65, 80 i 100 KS, od kojih su dva poslednja namenjena i za Megane. Za testiranje smo izabrali snažniji, jer ulazi u istu kategoriju sa agregatom grupacije PSA i Ford. Naravno, radi se o famoznom 1,6 HDi sa 16 ventila, koji iz svih segmenata polako potiskuje dosadašnji 2,0 HDi. Verovatno već svi znaju da je bio u ponudi sa 90 i 110 KS, pa je samo po sebi zanimljivo uporediti ih.

Dakle, manje zapremine i iste snage od 110 KS, novi motor je po svemu bolji, osim po obrtnom momentu. Umesto 250 ima 240 Nm, koje ostvaruje pri niskih 1750 o/min, no sa lakoćom ide i do 5000 o/min. Zapravo može da ostvari i 260 Nm zahvaljujući ”vitaminskoj injekciji”, tj. sistemu overboost, koji u kratkom vremenskom periodu (desetak sekundi) podiže snagu motora.

Kod modela 307 prednja sedišta su udobna, a pozadi ima mnogo mesta za kolena

Treba pohvaliti odsustvo svih vibracija i cimanja prilikom dodavanja i oduzimanja ”gasa” (a-cup), mada je za nijansu bučniji od prethodnika. Ovo dolazi do izražaja posebno prilikom snažnih ubrzanja, da bi pri konstantnoj brzini na auto-putu, samo šumovi vetra narušavali udobnost putnika. Ujedno je za koji decilitar ekonomičniji od 2,0 HDi i jeftiniji za nekih 300 evra. Dobar naslednik, koji u potpunosti opravdava očekivanja partnera, mada treba reći da u različitim vozilima (Citroen Picasso i C5, Peugeot 407, Ford Focus i C-Max...) pokazuje i različit karakter. Normalno, jer je masa automobila različita, kao i količina izolacionog materijala i rešenja izduvne grane.

Za smirenje
Nasuprot njemu, 1,5 dCi izgleda slabašno, a po pitanju ”čistih” karakteristika ne može da se meri. Obrtni moment iznosi samo 200 Nm, pa su samim tim i ubrzanja za koju sekundu slabija. To ne znači da smo ovim modelom bili razočarani, već samo da motor nije toliko eksplozivan kao kod 307. Jedan od razloga je i novi automatski menjač nazvan ”proactive”, koji iako pruža potpuno zadovoljstvo, ”guši” štopericu. Može se izabrati između kompletne automatike, ili preći na poluautomatski hod.

Naime, iako vozač može da sam bira između četiri stepena prenosa, elektronika reaguje i ukoliko su obrtaji previsoki ili preniski, sama aktivira adekvatnu ”brzinu”. Ova funkcija je praktična kada se radi recimo o dugim nizbrdicama, jer se može kočiti motorom, odnosno u zavojima, ukoliko se želi ostati u određenom prenosu.

Megane nudi koloritno topliju unutrašnjost i ima više zgodnih pregrada za sitnice

No, čim smo se bolje upoznali sa automatskim modom, shvatili smo da je zaista ”pametan” i gotovo savršen. Prelazi su prilično brzi, a podizanjem stopala sa papučice za ubrzavanje, ne prelazi u viši stepen, već zadržava angažovani stepen. Kao da ”čita” misli, tako što će pre ulaska u zavoje sići stepen niže. Zaista vredan kopilot, koji svodi na minimum posao vozača, pogotovo u urbanim sredinama. Ko se ipak odluči za petostepeni manuelni menjač, treba da zna da nije primer preciznosti, što je upravo kvalitet kod 307. Preuzet je iz 206 RC, što će reći da je vođen kablom i sa skraćenim prenosnim odnosima.

Potrošnja goriva kod automatskog proactive je neznatno viša, ali za ovo zadovoljstvo treba doplatiti oko 1.000 evra. Maksimalna brzina će međutim sa nekih 178 km/h (manuelni) biti smanjena za 10 km/h, dok Peugeot može da pogura i do 190 km/h. Nebitno za zemlje zapadne Evrope, gde se i za manje prekršaje ”glatko” gubi dozvola na licu mesta. Prilikom više-manje normalnih brzina, dakle 140-150 km/h, oba pružaju sličan nivo udobnosti, čak je i potrošnja u decilitar identična. U ovakvim okolnostima to znači između 6,5 i 7 litara, dok u gradu popiju i do 9 litara. Na običnim putevima mogu se zadovoljiti sa jedva 5 litara, da bi na kraju testiranja zabeleženi prosek kod 307 iznosio 7,2 litra, a kod Megane 7,4 l/100 km. Ovo se objašnjava našom željom da proverimo funkcionisanje automatskog menjača, jer je u principu 1,5 dCi za nijansu ekonomičniji.

Prostor za prtljag je gotovo iste zapremine, ali je kod Peugeota praktičniji

Udobni i sigurni
Ponašanje na putu ova dva ”Francuza” je teško distancirati, pošto potiču iz iste škole i imaju sličan mentalitet. Ogibljenje Peugeota je, ipak, za nijansu tvrđe, a osećaj je pojačan usled manje sunđera u sedištima, ali zato ima veću sedeću površinu i bolje bočne oslonce od Megana. Renault je akcenat stavio na udobnost, ne dovodeći time sigurnost u pitanje. Ipak nam se više dopao kompromis ostvaren kod 307, pogotovo što ESP nije deo serijske opreme. Kod oba modela se dobija uz doplatu od nepunih 500 evra i moguće ga je isključiti.

Jednim pogledom
Peugeot 307 1,6 HDi

Karoserija

Udobnost

Izgled

7

Napred

8

Funkcionalnost

8

Pozadi

7

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

7,50

Ukupno

7,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

9

Funkcionalnost

8

Performanse

8

Dizajn

7

Kočnice

9

Ponuda prostora

8

Ukupno:

8,67

Kvalitet materijala

7

Motor

8

Završna obrada

6

Menjač

8

Ukupno:

7,20

Cena

7

Prosečna ocena: 7,69

Konstruktor sa znakom uzdignutog lava je zadržao klasičnu hidrauličnu asistenciju upravljača, te pruža puno zadovoljstvo na putu, a nešto manje u gradu. Renault je posegao za električnom asistencijom, koja je izuzetno pojačana i u skladu sa karakterom vozila, ali je pri agresivnijoj vožnji nedovoljno precizna. Za uzvrat, prilikom parkiranja upravljač se okreće jednim prstom ruke. Njemu je i servo-uređaj za kočnice veoma snažan, tako da je dovoljan izuzetno mali pritisak na pedalu. U protivnom putnici bivaju katapultirani sa svojih sedišta. Zaustavni put i efikasnost kočnica je bez zamerki i kod oba modela među najboljim u kategoriji.

Politički podobni
Praktično istih spoljašnjih dimenzija, Megane i 307 se zadovoljavaju sa 4,2 metra dužine. Prosek u kategoriji koji slede Golf i donekle Astra (4,25 m) i C4 (4,26 m), ali nikako novi Focus (4,34 m) i Mazda 3 (4,42 m). Focus je sve nadmašio širinom od 1,84 m, što je čak za 9 cm više od 307.

Jednim pogledom
Renault Megane 1,5 dCi

Karoserija

Udobnost

Izgled

7

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

7

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

7,50

Ukupno

7,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

7

Dizajn

8

Kočnice

9

Ponuda prostora

7

Ukupno:

8,00

Kvalitet materijala

8

Motor

8

Završna obrada

7

Menjač

8

Ukupno:

7,60

Cena

7

Prosečna ocena: 7,62

Ovo ne znači da su ”Francuzi” znatno inferiorniji u unutrašnjosti, već samo da postoji tendencija rasta kod novih modela. Peugeot paradoksalno pruža najveću širinu u laktovima za vozača i suvozača u kategoriji i uopšteno odaje utisak veoma prostranog vozila. Zasluga pripada ogromnom vetrobranskom staklu i velikoj visini vozila, tako da imate osećaj da sedite u jednom minivanu. Megan je u inferiornijem položaju, pogotovo kada se radi o prostoru za kolena putnika pozadi. Kako smo imali priliku da se smestimo u C4 i Focus, recimo da je prvi po ovome pitanju sličan Renaultu, dok je drugi uz Golfa šampion u kategoriji. Prtljažni prostor je kod 307 i Megane približno iste zapremine od 340, tj. 330 dm kubnih, ali specifična forma Renaulta otežava utovar kabastih stvari. Sedalni deo i naslone je moguće oboriti, čime se dobija na modularnosti. Kada već poredimo sve principijalne aktere u segmentu, recimo da Mazda ima najmanji prtljažnik od 300 dm3, a najveći je kod Focusa od 385 dm3.

Stil modela 307 je umeren, a ponašanje na putu van svake zamerke

Za upravljačem vozač je podjednako dobro smešten kod oba konstruktora, no drugačiji enterijer ne pruža isti osećaj. Za razliku od C4, instrumenti su klasične forme i smešteni standardno iza upravljača, koji se naravno podešava po dubini i visini. Ovo važi i za sedišta, ali u 307 se bolje osećaju visoki vozači. Bez obzira na dimenzije, vidljivost napred je sasvim OK, ali je i kod jednog i kod drugog veoma ograničena unazad.

U Peugeotu 307 pregrade i boksovi za odlaganje sitnica su veće zapremine, tako da u pregrade na vratima ili ispred suvozača sa lakoćom staje flaša od 1,5 litara. Megane ima više manjih ostava u podu i vratima, kao i šuplji naslon za laktove, gde se mogu odložiti kasete i diskovi. Njegova završna obrada izgleda superiornija, kao i izbor materijala. U modelu 307 moguće je pronaći plastiku na donjem delu vrata, koja zaista ne priliči ovom automobilu, a na testiranom vozilu nije se mogla zatvoriti polica za naočare na plafonu (slomljen držač). Golf V, sa kojim smo se družili nedelju dana ranije, vidno odskače kvalitetom i ukupnom prezentacijom, no i Focus i C4 odaju utisak veoma dobro fabrikovanih vozila. Istovremeno, Peugeot zato priprema restilizaciju za narednu godinu, sa prednjim delom u stilu 407 i valorizovanim enterijerom.

Megane ima prepoznatljiv zadnji deo i dobru udobnost

Gužva pred golom
Prilikom nabrajanja konkurenata nismo spomenuli još i vozila kao što su Toyota Corolla, Honda Civic, Audi A3, Alfa 156 (isto tako nedavno restilizovana), Fiat Stilo, brojne proizvođače iz Južne Koreje, pa ni model Škoda Octavia, koja iako drugačije forme, cenom i agregatima pripada tom segmentu. Dakle, više nego bogata ponuda, sa šarolikim cenama. Za naše ”Francuze” neophodno je na francuskom tržištu najmanje 19.000 evra, pod uslovom da se žele testirani agregati u karoseriji sa petora vrata. Sa sličnom opremom 307 je za par stotina evra skuplji, što će reći da poseduju sve neophodne elemente udobnosti i sigurnosti: vazdušne jastuke, ABS sa sistemom za urgentno kočenje, manuelni klima-uređaj, centralno zaključavanje, električne podizače prozora napred, radio CD, putni računar...

Različiti stilovi, ali slične dimenzije i koncepcije

Kome je ovo nedovoljno, a može da odvoji i do 4.000 evra, ima na raspolaganju verzije sa svim što se poželeti može. Naravno, u ponudi su i jeftiniji modeli sa slabijim dizel i benzinskim agregatima, ali i skuplji i snažniji 2,0 HDi/136 KS i 1,9 dCi od 120 KS. Na francuskom tržištu znamo već sada da za najjeftiniji C4 1,6 HDi treba 20.500 evra, dok cena novoga Focusa sa identičnim motorom iznosi samo 19.000 evra. Kakva je situacija kod nas, znaće se uskoro.

Zaključak koji se nameće je da Megane i 307 nisu zvezde bez razloga, ali ”novokompovani” imaju puno talenta i želje za uspehom. Odupiru se veoma dobrim voznim karakteristikama i udobnošću, pa i do 10% nižim promotivnim cenama, na šta treba dodati i poklonjenu dodatnu opremu. Kako ipak treba proglasiti ”pobednika” u ovom duelu to je 307, koji je na putu za nijansu superiorniji od svog protivnika. Ujedno je prostraniji, no poene gubi zbog manje atraktivne unutrašnjosti u poređenju sa modelom Megane.

Razloga za zabrinutost svakako imaju, mada realno gledano nemaju većih mana. Jednostavno evolucija u automobilskoj industriji je nezaustavljiva, što upravo pokazuje primer novoga C4. Verovali ili ne, ovo je prvi Citroen proizveden u fabrici Mulhouse kod Peugeota. Živelo ”bratstvo i jedinstvo”.

ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: P. Rajković, VG
14967
Postavljeno: 18.03.2005

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Shele
04.11.2005 00:58
2
2

Radije sam za Peugeot-a. Pouzdaniji je auto i dosta se dobro pokazao.

Sloba
29.1.2007 08:50
1
2

Definitivno Peuget. Proveren automobil, pouzdan serviser(Verano). Megane je jednostavno epizodni model...

don.adis@hotmail.com
23.3.2010 11:35
2
1

ja bih pitao vezano za peugeot 307 hdi kakav je za odrzavanje skup, jeftin dali se cesto kvari jer imam namjeru kupiti nekog od dizelasa,hvala

miladin
22.8.2010 11:38
1
2

peugeot je masina!!

PEDJA
12.8.2012 15:39
0
0

PEUGEOT 307 1,6HDI 2006god VRH AUTO

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: