Super test

Toyota Yaris 1,3
3. deo - zaključak

Finale šampiona

Nakon šest meseci i pređenih 26.745 kilometara došao je i trenutak kada treba sabrati utiske o Toyoti Yaris. Ne skrivamo, emotivni momenat je prisutan, i rastanak sa ovim ”mališanom” doživljavamo kao opraštanje sa iskrenim drugom

Nije ni malo lak zadatak da se na ovom prostoru u igri slova i slika dočara utisak o jednom automobilu sa kojim smo drugovali i prelazili hiljade kilometara. U prethodnih nekoliko nastavaka, detaljno smo preneli mnoge impresije i zapažanja, koje u najkraćem glase: Toyota Yaris je pre svega jedan veoma dopadljiv i moderan mali automobil.

Bilo bi neozbiljno tvrditi da osećaj superiornosti proizilazi samo iz njegovog dopadljivog izgleda i neobičnog dizajna. Yaris poseduje još mnogo drugih osobina koje ga čine posebnim.

To se pre svega odnosi na pokretljivost i upravljivost malog ”Japanca”. Yaris odiše žustrinom i svoje performanse samouvereno pokazuje kako na otvorenom putu, tako i u tipičnim urbanim uslovima vožnje. Sa lakoćom smo se provlačili kroz gradsku gužvu, nadmašujući u preciznim manevrima i daleko jače ”mašine”.

M. Kavedžić i P. Barta
foto: Vrele Gume, M. Kavedžić
miki@vrelegume.co.yu
2774
Postavljeno: 30.03.2007

Arhiva: Super testovi

Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 11.11.2010

Nokian Z G2

Kraj leta i početak jeseni je vreme da sumiramo utiske sa našeg supertesta Nokian Z G2, letnjih pneumatika koje smo koristili tokom ovogodišnje letnje sezone...


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 20.08.2010

Fiat Punto Classic LPG

Prednosti koje donosi automobil koji kao pogonsko gorivo koristi tečni naftni gas, poznate su odavno, naročito uzimajući u obzir da je cena benzina trenutno više nego dvostruko veća od cene TNG-a. Naravno, postoje i mane, a one se prvenstveno ogledaju u prisustvu dodatnog rezervoara i manjku prtljažnog prostora


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 12.08.2010

Nokian Z G2

Nastavak našeg supertesta Z G2 pneumatika obeležilo je kišovito i prilično hladno vreme za ovo doba godine. Na pragu leta imali smo gotovo jesenje uslove za vožnju, ali su Nokian pneumatici u potpunosti dorasli zadatku...


Toyota iQ
III deo - Enterijer i oprema

24.05.2010

FIAT Punto Classic Dynamic LPG 1.2
1. deo - uvod

05.03.2010

Honda Accord
4. deo - vozna dinamika
Tekst sa video prilogom!

28.01.2010

Toyota IQ 1,0 VVT
2. deo - motor

31.12.2009

Toyota iQ
1. deo - uvod

30.10.2009

Honda Accord
3. deo - enterijer i oprema

09.10.2009

Kia Pro_cee'd
4. deo - oprema

02.06.2009

Honda Accord
1. deo - uvod

25.03.2009

Kia Procee'd
3. deo - servis i održavanje

13.02.2009

Suzuki Splash 1,2 GS
3. deo - servis i održavanje

23.12.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
2. deo - vožnja

24.11.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
1. deo - uvod

16.09.2008

Suzuki Splash 1,2
1. deo - uvod

30.07.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
3. deo - zaključak

05.05.2008

Škoda Fabia 1,4 16v Elegance
2. deo - zaključak

18.03.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
2. deo - motor, menjač i donji prostor

23.01.2008

Opel Corsa 1,7 CDTI Cosmo
3. deo - zaključak

04.12.2007

Toyota Auris 1,6

07.11.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi Cosmo
2. deo - donji postroj i pogon

19.10.2007

Škoda Fabia 1,4 MPI Confort
1. deo - uvod

04.10.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi

29.08.2007

Toyota Yaris 1,3
3. deo - zaključak

30.03.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
2. deo - motor

16.02.2007

Toyota Yaris 1,3 VVT-i Sol
2. deo - motor i ponašanje u vožnji

20.01.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
1. deo - uvod

25.12.2006

Toyota Yaris 1,3 VVT-i

21.11.2006

Chevrolet Lacetti
3. deo - zaključak

24.10.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
3. deo - servis

09.10.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
2. deo - enterijer

25.09.2006

Ford Focus Wagon 1,6
3. deo - zaključak

07.08.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
1. deo - uvod

29.06.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
2. deo - enterijer

13.06.2006

Ford Focus 1,6 Wagon
2. deo - enterijer

05.06.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited
2. deo - pogon i održavanje

08.05.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D

07.04.2006

Renault Megane 1,5 dCi
5. deo - zaključak

17.03.2006

Renault Megane 1,5 dCi
4. deo - vozne osobine

02.02.2006

Renault Megane 1,5 dCi
3. deo - enterijer

04.01.2006

Renault Megane 1,5 dCi
2. deo - karoserija

04.11.2005

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited

18.10.2005

Honda Jazz 1,4

26.09.2005

Renault Megane 1,5 dCi

26.08.2005

Honda Jazz 1,4

21.04.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

25.03.2005

Honda Jazz 1,4

14.02.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

24.01.2005

Honda Jazz 1,4

22.12.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI 16V 110 KS

23.11.2004

Honda Jazz 1,4

22.10.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V 110 KS

21.09.2004

Ivan_bgd
30.3.2007 18:40
0
1

Dosta toga je tacno sto je napisano, osim par sitnica...Unutrasnjost jeste lepo skockana, sve milimetarski tacno odredjeno u to nema sumnje... Ali nije tacno da je kvalitet materija vrhunski... pogotovu deo ispred suvozaca i vozaca...(kvalitet plastike je katastrofalan)..doduse materijal kojim su oblozena sedista je zaista na nivo i klase iznad.....ali plastika ispred suvozaca i vozaca je uzasno tvrda i ne kvalitetna...i Drugo sto nije tacno je da automobil nije bucan...Bucan je i to veoma ali samo pri vecim brzinama od recimo 110 ili 120 ...Dok je ugradu dosta ugladjen...i sto se tice potrosnje , nisam siguran da je bas tako kako su naveli...Trosi vise...I da ne zaboravim , pozicija za volanom nije bas najsrecnija...volan dosta nisko pozicioniran tako da neko moze imati problema da se navikne...Sve u svemu mnogo lepsi i dopadljiviji spolja nego iznutra...

Mustang
02.4.2007 11:33
3
0

Nikako se ne može reći da je kvalitet plastike katastrofalan. Šta se tu uzima kao reper? Koji model u Yarisovom segmentu ima bolji kvalitet materijala? Nikako se ne bih složio sa navedenom konstatacijom. Bučan možda jeste, ali tek pri brzini od 150 km/h, a ne 110-120km/h.

MARKO-VW
02.4.2007 12:05
0
2

@Mustang
Kvalitet plastike nije bas katastrofalan, ali nije bas ni najsrecnije uradjen.
Trebalo je da se ugledaju na Polo.

ivan_bgd
02.4.2007 16:50
0
1

Ko ima bolji kvalitet materijala???.Pa evo prvo sto mi sada pada na pamet a proverio sam ...polo, novi clio i novi peugeot 207 , e da umalo da zaboravim..nova corsa..sva 4 automobila sto se tice kvaliteta plastike , ispred su yarisa.A nije tacno da je tek od 150 bucan..vec pri 120 pocinje da bude bucan...veruj mi na rec ..niko me ne placa da pisem ovo ..cista istina...

Mustang
02.4.2007 16:58
0
0

Vozio sam ih sve lično, tako da no comment.

boger
02.4.2007 23:03
2
0

Ko kupi malolitražni auto i očekuje da ima besprekoran kvalitet enterijera i filing većeg automobila treba da potraži nešto kod Lancie. Što se Toyote tiče, koliko je dobra oseti se tek kada posle nje sedneš u drugi auto pa se setiš da si imao vremena da na miru zanovetaš jer nisi mislio na veće probleme od tvrdoće plastike...

Alfissimo
03.4.2007 13:20
0
0

Vidi se da su se ljubitelji automobila mnogo razmazili, čak i na ovim prostorima. Auromobili iz B segmenta sada pružaju toliko toga što je u osnovnom paketu donedavno bilo nezamislivo i za D segment, a još uvek sa nađu zamerke čak i kod tako uglađenih predstavnika mališana kakav je Toyota Yaris!
Gde su ona vremena kad nije bilo ni klime, ni airbagova, ni podizača, ABS-a i slično, kad se u lagan auto stavljao potentan motor i naprosto uživalo u vožnji?
Recimo da ja pokušavam da pronađem kompromis i da uživam u udobnosti, ali da se ne ispusti i primarna stvar koja se zove - užitak u vožnji!

MARKO-VW
03.4.2007 14:38
0
0

@Alfissimo
Da, to su bila vremena, tu je maximum opreme bio klima i podizaci.
A sada kompjuterska parkirana kocnica ! ?
Ja sve do sada nisam znao da povucem rucnu, pa ce pametnjakovici iz fabrike da mi
objasnjavaju . . .

Ivan_bgd
03.4.2007 18:42
0
0

da ne budem pogresno shvacen...ja nista nemam protiv yarisa..cak mi se i svidja...ali sam samo reagovao na text jer mislim da nije korektan..presvise se hvali i ono sto ne treba bas toliko...volim kad se napise iskren text u cilju upoznavanja potrosaca sa datim proizvodom ... verovatno bih drugcije reagovao da sam jos u beogradu i da zivim tamo , ali na zalost nisam..zivim u luxembourgu i probao sam zaista gotovo sve i vrlo dobro znam o cemu pisem ..mozda sam malo preterao kad sam rekao katastrofalno za plastiku ..ali ako mi ne verujete prvom prilikom proverite sto sam napisao...mislim da od svih malih automobila kada uporedite vozne karakteristike , prakticnost i kvalitet materijala , po meni je bez premca honda jazz, iako je vec sada star model jedno 5-6 godina ...sledece izlazi nova jezz ...

Alfissimo
04.4.2007 12:17
1
0

@ Ivan_bgd
Ivane, podrazumeva se da svako ima pravo na svoje mišljenje, pa tako ni tvoje nije ništa manje vredno. Ja ipak ostajem pri konstataciji da smo svi postali malo previše razmaženi. Šta ti misliš o tome?
Iskren da budem - jako me nervira kada primarna stvar kod testiranja automobila postane da li isti ima držače za čače i koliko raznih pregrada za sitnice poseduje, obzirom da se time degradira suština samog automobila i onoga što je četvorotočkaš oduvek simbolizovao.
Meni je primarno koliko automobil pruža zadovoljstva u vožnji, šta nudi motor, koliko je auto bezbedan i slično, a gde ću da zataknem čašu ili flašu - e to mi je apsolutno sporedno.
Na konto cele priče, poslednja stvar kojoj bih Yarisu prebacivao jeste kvalitet plastike (koja nikako ne može biti baš tako loša), ali koliko ljudi, toliko ćudi...

Mustang
04.4.2007 13:38
0
0

Imao sam sreće da vozim novog Yarisa, kao i njegove navedene konkurente iz segmenta. Razlika je jasna i laiku.Možda bi moj lični izbor pao na nekog drugog, ali to je već pitanje senzibiliteta... Kada bih davao objektivnu ocenu što se kvaliteta tiče, dileme nema - Toyota Yaris.

Ivan_bgd
04.4.2007 14:47
0
0

Alfissimo , ako trazis uzitak u voznji i dobar motor a ne gde ces staviti casu ili flasu a da je pri tom razume se mali automobil od MINI COPPERA S nema boljeg.1.6 170ch...najbolji mali automobil sto se tice uzivanja u voznji , ali za to se mora izdvojiti 24 000 eura. a sto se prkaticnosti tice + vozne osobine+kvalitet izrade honda jazz je bez premca.

Mustang
04.4.2007 14:51
0
0

@ Ivan_bgd

Mini ne pripada istom segmentu kao Yaris, tako da baš i nije za poređenje. Za Hondu Jazz se slažem, ispustio sam je iz vida.

ivan_bgd
04.4.2007 14:57
0
1

a sto se razmazenosti tice , mislim da ljudi kod nas nisu ni malo razmazeni i da bi sa zadovoljstom prihvatili skoro bilo koji novi automobil da voze ili 2-3 godine star ...razmazen je zapad mnogo vise .

Alfissimo
04.4.2007 15:18
1
0

Svaka čast za Mini i to je strašan auto, ali što reče Mustang - nije u istom rangu sa Yarisom, ni cenovno, a ni klasovno.
A što se tiče razmaženosti, nisam mislio na to šta mi ovde vozimo jer većina nas vozi pre svega ono što mora i može, a ne ono što bi hteli, tako da je po principu "daj šta daš", a da iole zadovoljava želje!
Na razmaženost mislim u smislu da sada svi mi i od najmanjih automobila očekujemo ne znam kakav kvalitet plastike, 10 airbagova, luksuznu opremu, more elektronike i ko zna šta. A kada se proizvođači potrude u tom smeru (što, naravno, košta), onda i dalje tražimo dlake u jajetu.
Ne mislim ovde konretno na bilo koga od posetilaca foruma i priznajem da i ja sada od auta tražim štošta, a što je ranije bio čist luksuz, međutim nisam baš od onih koji će zbog beznačajne sitnice da nagrde auto i skon sam da mnogo toga oprostim ako je meni u autu lepo.
Da skratim priču - nisam vozio novog Yarisa, ali sam uveren da je u svakom pogledu izuzetan i na mestu, ma kakva da mu je plastika...

ivan_bgd
04.4.2007 16:54
0
0

Mini je skroz u istoj klasi kao i yaris , samo sto je dosta ne prakticniji i skuplji jedno 3 hiljade eura..govorim za mini ONE sa motorom 1.6 od 90 ch...ALI mnogo kvalitetnije odradjen i mnogo vise zabavniji za voznju ...sta se se uhvatili samo za plastiku koju sam napisao..rekao sam jos da pozicija za volanom nije dobra kod yarisa, bucan motor na auto putu, i da dodam jos vrlo malo mesta za vozaceve noge kod gasa i kocnice(tako da oni koji imaju veca stopala ce imati manjih problema) , malo veca potrosnja, i dosta jak elektronski servo na volanu tako da je upravljivost slabija£(ali to je mana i vecine vozila u toj klasi)

Alfissimo
04.4.2007 17:47
0
0

Ne bih da zalazim dalje u raspravu jer nisam kompetentan obzirom da auto nisam vozio. Svako može doneti svoj sud tek kad sedne za volan, ali ono što svakako dobro znam jeste da Toyota zaista vredi i stoji iza svakog svog proizvoda.
Ono oko čega mogu da repliciram jeste vezano za pripadnost, a tu je jasno da razlika postoji obzirom da Mini pripada segmentu A, a Yaris segmentu B, zbog čega poređenje ipak nije uputno. Čak i da pripadaju istom segmentu - Mini je sa tom cenom, nivoom opremljenosti i kvaliteta klasa za sebe i ne znam uopšte da li i ima nekoga sa kim bi se Mini adekvatno mogao porediti.

Mustang
04.4.2007 18:11
0
0

Ivane, Mini pripada A segmentu, a Yaris B, tako da oni nisu u istoj klasi.

ivan_bgd
04.4.2007 19:22
0
0

http://www.whatcar.com/car-reviews-by-type.aspx?RG=1

evo pa pogledajte ovde kojem segmentu pripada...a mozete i da vidite na ovom sajtu kako je prosla na testiranju toyota yaris i ostali malisani a takodje i drugi automobili..sajt je sjajan. ima i video klipove za sva testirana vozila.

ivan_bgd
04.4.2007 19:39
0
0

http://www.whatcar.com/car-reviews-by-type.aspx?RG=1

evo pa pogledajte ovde kojem segmentu pripada...a mozete i da vidite na ovom sajtu kako je prosla na testiranju toyota yaris i ostali malisani a takodje i drugi automobili..sajt je sjajan. ima i video klipove za sva testirana vozila.

Alfissimo
05.4.2007 10:43
0
0

To je, Ivane, OK kad se posmatra podela u nekom grubljem smislu, kao kad bi rekli da je mali auto sve što je ispod 4 metra dužine. Lično mi više odgovara kad se i tu malo izdiferencira izbor kao što se radi kod VG, pa se napravi podela na A i B segment.
Sva testiranja su takođe OK, baš kao i svačije lično iskustvo, ali ponavljam da danas ima dosta preterivanja i razmaženosti. Lično, kad bih kupovao mali auto danas, uopšte ne bih postavljao pitanje kvaliteta jer je isti visok kod gotovo svih proizvođača. Izbor opredeljuju neki lični afiniteti i sitnice.
Evo, nakon mojih iskustava sa malim automobilima benzincima (Punto, Polo, Clio), uvek sam voleo kad je motor malo bučniji i kad zareži pri višim obrtajima. Vidim, ti si to naveo kao manu novom Yarisu. Takođe, servo asistencija upravljača može biti jača ili slabija, a uvek će se naći neko kome odgovara više jedna ili druga varijanta.
Uglavnom, verujem da je novi Yaris podvrgnut adekvatnom testiranju kod VG i da utisci nisu lažno pozitivni, tako da sam siguran da sadašnji i budući vlasnici novog Yarisa neće imati za čim da žale. Jedino što ja mogu da zamerim Toyoti jeste što im je cena mališana nešto jača i u nesrazmeri sa većim modelima iz fabrike. Dobro opremljen Yaris premašuje i 17 hiljada, a to je cena gde se već mogla kupiti Corola. Ako čovek ima dobra primanja i malo više se napregne, onda već ni Avensis nije daleko, a to je već vrlo ozbiljan auto.
No, cenovna politika Toyote je njihov problem, a činjenica je da su danas automobili opremljeni i sjajni, baš kao i da postoji ogroman izbor za sve ukuse.
Uzgred, nisam ni ja ovde plaćen da reklamiram Toyotu i lično sam oduvek više bio naklonjen Hondi.

Milan
05.4.2007 23:49
0
0

@Alfissimo
Pa ne slažem se baš da su svi mali automobili kvalitetni. Eto ja sam počeo u firmi sa puntom, veruj mi da je iskustvo takvo da FIAT nikad neću imati. Ne kažem da će svaki vlasnik biti ne zadovoljan, ali jednostavno to nije auto za teške uslove eksploatacije.Za razliku od punta korsa B se pokazala odlično, sahranila je obe generacije puntića, i dan danas je rezervni auto sa svojih 300000 km na satu.
Druga stvar: šta misliš zašto je jedan Yaris toliko skupli od punta istog godišta?

zoki
08.4.2007 06:18
0
0

Alfissimo je realno ukazao na neke činjenice što jes ,jes..
Ne možeš očekivati od malog auta da bude nečujan i tačka.Evo sada utisaka iz "prve ruke" :-)) Ono što je Alfissimo konstatovao za buku ,a stvarno je tako da Yarisov motor malko "reži" , nekome to pasuje , a neko voli da motor zuji. E pa Yarisov motor reži. Naravno da se primeti pod znacima navoda veća buka , ali samo od motora , jer se ostalo ništa nečuje pa i odtuda konstatacija da se čuje motor. Pošto moramo neke zamerke da napišemo , pa nemamo šta drugo :-)).
Prvi put kada sam pipnuo onaj poklopac ispred vozača i suvožača odma ali odmah sam i ja konstatovao kvalitet plastike kada sam ga osetio pod prstima , međutim sada posle par meseci mogu vam reći da mi nimalo ne smeta , dok vozim držim volan i veoma lepo leži u ruci i prjatan je osećaj.Ništa ne škripuće lupka ili nešto tome slično.
Ja nosim obuću 44 i mesta za baratanje sa pedalama ima dosta. Volan se već u osnovnoj opremi podešava po visini tako da konstatacija da je volan nisko nije na mestu !Mesta nepred ima kolko voleš , a tek pozadi da ne pričam.
Što se tiče motora pa to je prava mala aždaja , neverovatno s kakvom lakoćom dostiže 160km/h (1.3vvti) . Što se tiče potrošnje , troši kolko ga čepaš . Ne može malo da troši a da ide brzo , toga nema nigde. Ako ga voziš umereno u kombinovanim uslovima potrošnja je negde oko 6.5l/100 , međutim ako voliš , a on te i sam mami da mu pritisneš malko pedalu gasa jer kao da je samo to i čekao :-)) e onda se prosek penje i na 9l/100. Recimo momentalno merena potrošnja u petoj , pri brzini 60km/h iznosi oko 3L , dok recimo pri brzini 150km/h momentalna potrošnja ide oko 15L (po putnom računaru).Pa sada neko se vata za plot , neko za ogradu.
Sve u svemu veoma pozitivni utisci za Yarisa. Najviše me oduševljava zvuk prilikom zatvaranja vrata ,to kao da su stavili vrata od Avensisa.
Međutim ima nešto što sam otkrio pre neki dan , inače radi se o paket opremi Luna. Kada sam otvorio pregradu gde treba da stoji filter vazduha...NEMA GA !!!!!!!..zanimljivo.

zoki
08.4.2007 06:55
0
0

Zaboravio sam još nešto. Malo da se sladite.
Pri brzinama oko 140-150km/h poprilično postaje nestabilan kada postoje manji bočni udari vetra.Da li je to zbog visine ili...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: