Aktuelno

Carlos Ghosn

Ledolomac

Carlos Ghosn je jedan od svetski poznatih ljudi u automobilskoj industriji. Spasio je Nissan od sigurne propasti. Sada je spreman da osvoji svet. O njegovim potezima bruji poslovni svet. Razbijajući kruta pravila i tradiciju, od državnog neprijatelja broj 1 u Japanu postaje omiljen stranac koji od japanskog cara Akihita dobija orden Japana sa plavom lentom. Reč je o zaista posebnom čoveku


Izvršni direktor i predsednik Renault-Nissana, Carlos Ghosn sa svoje 53 godine uradio je mnogo. Rođen je 1954. godine u mestu Poro Velho u Brazilu u libanskoj porodici. Sa šest godina sa majkom se vratio u Liban, gde je završio jezuitsku školu College Notre Dame de Jamhour. Diplomiravši 1978. na Ecole Polytechnique u Parizu stekao je zvanje hemijskog inženjera i iste godine počeo da radi u kompaniji Michelin. Samo tri godine kasnije postaje direktor fabrike u Le Puy u Francuskoj, a 1984. počinje da vodi odeljenje za istraživanje i razvoj.

U rodni Brazil vraća se 1985. sa ciljem da spasi južnoamerički ogranak Michelina od sigurne propasti. Na ovom poslu počinje da iskazuje svoje odlične menadžerske sposobnosti i za samo tri godine uspeva da u preokrene situaciju i donese profit. Nakon ovog uspeha, 1990. godine Ghosn preuzima severnoamerički ogranak Michelina. Šest godina kasnije, kada je Ghosn prešao da radi za Renault kao pomoćnik direktora i šef odeljenja za istraživanje i razvoj, direktor Renaulta, Louis Schweitzer, impresioniran njegovim kvalitetima, već ga je tada odabrao za naslednika.

Dragana Bogdanović
foto: Renault
dragana@vrelegume.co.yu
1524
Postavljeno: 15.03.2007

Arhiva: Aktuelno

Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 07.11.2013

Plastika

Sve više i više automobilskih komponenti se izrađuje od plastike. Plastika omogućava da delovi budu lakši i oblikovani na mnogo različitih načina, pa se mogu postići raznovrsni oblici koji su pre bili mnogo komplikovaniji za izradu


Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 23.07.2013

Tržište SAD - Chevrolet Impala

Chevrolet Impala, zvezda koja ponovo sija


Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 19.07.2013

U pronalaženju pravog puta

Za 20 godina broj motora sa unutrašnjim sagorevanjem će porasti i biće vodeća vrsta pogona motornih vozila, međutim ne treba zaboraviti da i hibridni pogoni sadrže motore SUS


Tržište SAD - Lincoln

04.06.2013

Novi propisi

03.03.2013

J.D. Power

27.06.2012

Parking Servis

23.02.2012

Fiat

30.01.2012

Tehnički pregled

19.01.2012

Parking servis Novi Sad

09.09.2011

Predlog registracije novih vozila

26.08.2011

Broj vozila u Srbiji

15.07.2011

Prva pomoć Tekst sa video prilogom!

05.04.2011

Cene goriva u Srbiji

11.02.2011

Lizing

31.01.2011

Novi ZOBS - Pravilnik

15.09.2010

Hands-free uređaji

15.03.2010

Prodaja automobila u Srbiji 2009

18.01.2010

Serbia 2009 Car Sales

18.01.2010

Oprema u automobilu

16.01.2010

Novi ZOBS

09.12.2009

Tehnički pregledi

10.11.2009

Opel i Magna

26.10.2009

Preregistracija vozila

11.09.2009

Uspon i pad GM-a

03.08.2009

Cene goriva u Srbiji

24.07.2009

Fiat i Chrysler

15.06.2009

Tržište u Evropi

10.06.2009

Oglašavanje u vreme krize

13.05.2009

Crnogorske tablice i ZOBS

05.05.2009

Nove registarske oznake

05.02.2009

VW vs Porsche

13.01.2009

Takse pri registraciji

08.01.2009

Novi ZOBS i auto škole

06.01.2009

Toyota Srbija

26.12.2008

Kriza u SAD

11.12.2008

Policijski presretači na srpskim putevima

25.11.2008

Kretanje cena goriva na tržištu Srbije

15.10.2008

Smanjenje carina

08.10.2008

Analiza isplativosti različitih pogonskih goriva

12.09.2008

Poskupljenje goriva

16.07.2008

Domaća automobilska industrija

11.06.2008

Premium gorivo

12.05.2008

Bio gorivo

11.04.2008

Jeftina vozila

19.03.2008

Exxon Mobil

13.03.2008

Krađa vozila

21.02.2008

Tata Nano

12.02.2008

Plate vodećih ljudi

15.01.2008

Krađa vozila

11.01.2008

Flavio Briatore

07.01.2008

Porodica Quandt

31.12.2007

Izložba fotografija

15.12.2007

Max Mosley u Beogradu

27.11.2007

Chrysler

07.09.2007

Spasavanje Chryslera

13.06.2007

Kupovina polovnog vozila

26.04.2007

David Richards kupio Aston Martin

12.04.2007

Carlos Ghosn

15.03.2007

GM

30.01.2007

Kriza u Fordu

05.01.2007

Ford i Chrysler u krizi

08.12.2006

MARKO-VW
15.3.2007 13:45
0
1

Amerikancima treba ovakav, ali ako bi ga i uzeli ostao bi tu samo dok ne napravi prvi korak, cisto da se kao nesto poboljsa, a onda kada bi oni izgubili pola dolara po vozilu ( zamisli katastrofe i uzasa ) , leteo bi naglavacke iz te firme . . .
Bolje da ostane tu gde jeste.

Milan
15.3.2007 15:16
0
0

Pomalo senzacionalistički tekst. Nesporno je da pomenuti gospodin ima mnogo talenata ali pripisati mu da je za "godinu dana obnovio gamu nissana" je neozbiljno. Svako ko imalo prati auto svet zna koliko je potrebno vremena za tako nešto. Ja bih pre rekao da je nissan već uveliko imao spremnu paletu novih modela pa se to odlično poklopilo sa dolaskom pomenutog gospodina na čelo kompanije.
U vezi njegovog predsednikovanja treba spomenuti i nedavna samoubistva zaposlenih u dizajnerskom centru renoa, što verovatno ima veze sa planiranim velikim brojem novih modela.
Takođe ima i nadimak "ubica troškova", a meni se čini da se to "ubijanje" vidi po cenama polovnih renoa. U svakom slučaju 2006 i nije bila baš uspešna za reno u evropi, situaciju izvlače tržišta zemalja u razvoju i logan.

boger
15.3.2007 20:39
0
0

Kod Nisana vrede jedino džipovi a osim modela Z ne bih nijedan poželeo u garaži, kod Renoa je još gore - ništa mi se njihovo trenutno ne dopada i redovno ih preskačem kada gledam cenovnike. Opasno kasne sa zamenom modela i Milan je u pravu kada kaže da se efekti nečijeg rada u auto industriji vide tek na mnogo duže staze.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: