Ekskluzivno

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

OSVEŽENJE SA SEVERA

Podjednako originalnog dizajna spolja i iznutra, novi Volvo C30 igra na kartu ekskluzivnosti. Dovoljno ili ne, za duel protiv Renaulta Megane GT, želeli smo da proverimo...

Volvo ima eksplozivniji karakter zahvaljujući sistemu overboost
Kvalitet izrade i završne obrade C30 nadmašuje konkurenta

Bez obzira što nalazim da je atraktivan i prestižan, kao porodičan čovek sa dvoje dece, dobro bih razmisli pre kupovine C30. Sa ove dve rečenice, jedan poznanik, inače vlasnik Peugeota 307, slikovito je dočarao svoje prilikom posete Salonu automobila u Parizu, gde je ovaj mali Volvo bio prvi put predstavljen.

Pri tome dodaje i sledeće: C30 je očito sjajan, privlačan kupe, samo ima jedno veliko ”ali”... Za familijarnu upotrebu u segmentu kompaktnih vozila, nije poželjno imati samo četiri mesta i relativno mali prtljažnik. Šta reći na samom početku testa, a ne slagati? Evidentno je da švedske dizajnere što se tiče C30 nije posebno zanimala funkcionalnost vozila, već je akcenat bačen na izgled, kvalitet i individualnost. Za porodične zadatke tipa ”mama, tata, pas i kravata” osmislili su S40, V50, S60 i sve ostale Volvo modele.

Dakle, ukoliko je cilj bio iznenaditi, Volvo C30 je potpuno uspeo u tome. Njegova fansy pojava ga svrstava u kategoriju automobila za bogatije samce iz srednjeg nivoa menadžmenta velikih firmi, metro seksualce i po koju paženu i maženu damu sa ukusom za gradski razvoz dece po školicama i rođendanima. Široko osvajanje konfekcijskog tržišta bez duše, će verovatno biti malo teže ostvariv zadatak, kojem Volvo svakako ne stremi ni u jednom segmentu.

Odelo ne čini čoveka
Nasuprot njemu, Renault Megan Coupe je čista suprotnost. Deluje stidljivo, kao dečko sa sela koji je upravo kročio u grad i to bez obzira na atraktivno ruho nove verzije, nazvane GT. Nakon pune četiri godine eksploatacije, navikli smo se na specifične forme zadnjeg dela, tako da ni dopunski spojleri napred i izduvna grana u stilu sportskog RS, ne uspevaju da privuku veću pažnju. To se i potvrdilo u toku ovog uporednog testa. Svi, doslovce svi pogledi i pitanja bili su uglavnom upućeni na adresu malog Volva. Prilično nepravedno! Polivalentnost Megana, kao i određene modifikacije podvozja i sjajan 2,0 dCi zaslužuju znatno više pažnje.

Pođemo li od činjenice da automobil nije obična roba, odluka odgovornih u Volvu da daju prednost originalosti nad praktičnošću, sasvim je razumljiva. Za desetak dana, koliko nam je bio ustupljen na testiranje, mogao sam ga ”’ladno” prodati više puta, i to vlasnicima prestižnih kompaktnih berlina, kao što su Audi A3 i Alfa Romeo 147.

Mišićave forme C30 svima su se dopale, posebno ispupčeni bokovi i reljefni poklopac motora, dok je atraktivna stražnjica izmamila i požudne uzdahe. Novo je novo, reći će neko, jer da se oko nije naviklo na Megana, mogli bismo mirne duše konstatovati da je forma možda još originalnija. Kako je Renault na muci sa njegovim plasmanom, po ugledu na Lagunu GT lansirana je istoimena verzija, koja treba da popuni prazninu između standardnih modela i čistokrvnog sportiste RS. Za razliku od ovog poslednjeg, GT nije dorađen u odeljenju Renault Sport, već silazi sa fabričkih traka Renaulta.

Drugačiji stilovi
U unutrašnjosti konfrontiraju se dva radikalno drugačija stila, sportski - francuski i elegantni - švedski.

Ukoliko bismo odjednom otvorili oči za upravljačem, mogli bismo se zakunuti da smo u vozilima različite kategorije. Ne zbog raspoloživog prostora, napred više-manje identičnog, već zbog opšteg utiska luksuza. C30 je verna kopija većeg S40, što znači da su upotrebljeni materijali i završna obrada superiorniji. Posebno impresionira elegantna centralna konzola od pravog aluminijuma, na kojoj su previše sitne komande dugmićima za test vozača oslabelog vida, u kasnim četrdesetim...

Megane je glavne adute stavio na sportski doživljaj, tako da se mlađi u njemu osećaju prijatnije. Sedišta su znatno više izdubljena, dakle sa snažnim bočnim osloncima, a sam kožni upravljač je manji i ”mesnatiji”. Savršeno uglavljen, vozač pod stopalom oseća aluminijumske pedale, a pogled mu pada na instrumente sa drugačijom grafičkom obradom. Iznenađuje odsustvo crvenog polja na obrtomeru, kao da nije reč o jednom dizel motoru, no malo kasnije se pokazalo da se može ”zavrteti” poput benzinca. Osim što su komande pristupačnije i jednostavnije kod Megana, i praktični detalji su neuporedivo brojniji. Ogromna pregrada za rukavice i prostrane pregrade u vratima, u direktnoj su suprotnosti za onim kod Volva, gde jedva da staje kutija-dve cigareta. Šteta, jer lepo se osećamo za upravljačem C30, pogotovo ukoliko se radi o vozaču višeg stasa. Naime, sedi se znatno niže a kako sedišta nisu toliko profilisana, ne smetaju korpulentnim osobama.

Megane za familiju
Kupe ili limuzina, Megane pruža podjednako prostora putnicima, bez obzira na specifični zadnji deo. Pristup zadnjoj klupi, na koju se za nuždu mogu smestiti tri odrasle osobe, je jednostavan, a prtljažnik je sa 357 dm3, dovoljan za manju familiju.

dobar imidž,
atraktivan izgled,
sigurno ponašanje

samo četiri sedišta,
mali prtljažnik

Jednim pogledom
Volvo C30

Karoserija

Udobnost

Izgled

9

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

7

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

7,50

Ukupno

8,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

7

Performanse

8

Dizajn

8

Kočnice

9

Ponuda prostora

6

Ukupno:

8,33

Kvalitet materijala

9

Motor

9

Završna obrada

8

Menjač

8

Ukupno:

7,60

Cena

7

Prosečna ocena: 7,88

C30 je predviđen za četiri osobe, što znači da su zadnja dva sedišta striktno profilisana. Unutrašnja širina manja je za dobrih desetak centimetara od Megane, no uprkos tome, jednom smeštene, dve odrasle osobe udobno putuju. Naime, neophodno je malo gimnastike kako bi se provukli kroz nedovoljno veliki prostor, bez obzira što je testirani automobil imao električnu komandu na naslonu prednjih sedišta, kojom se ova polako pomeraju unapred. Na zadnjim sedištima za noge baš i nema mesta u izobilju, ali udobne i dobro oblikovane ”fotelje” pokazale su se znatno prijatnije od obične klupe.

Međutim, buka od kotrljanja je prisutnija nego li kod Megana, i kroz nezaštićen prtljažnik lako prodire do ušiju putnika. Oseća se tvrđe ogibljenje, uglavnom pri nižim brzinama na lošem putu, posebno u kombinaciji sa testiranim pneumaticima 205/50 R17 (serijski 205/55 R16).

Megane GT je osetno komforniji pozadi, bez obzira na staru školu dizajna i sportsku šasiju i ”cipele” istog broja. Osim što je spušten za 10 mm, ima kraće opruge i tvrđe amortizere, kao i pojačane poprečne stabilizatore, no sve to nije znatnije narušilo opštu udobnost.

U Volvou smatraju da automobil nije obična roba i zato su dali prednost originalnosti nad praktičnosti

Međutim, ukoliko se putnici u Volvu i osećaju prijatno, moraju biti veoma racionalni pri izboru stvari za put, jer korisni prostor prtljažnika iznosi samo 260 dm3, što je za vozilo od 4,25 m, zaista malo. Štaviše, njegov pod je veoma visok (84 cm od tla, dok je kod Megana 75, odnosno kod A3 samo 68 cm). Najgore tek dolazi: platno kojim je pokriven prtljažnik.

Problem je iskrsnuo zbog dizajna zadnjeg stakla, koje se spušta do donje ivice branika, te da bi se sakrila sadržina prtljažnika, izmišljen je zastor u vidu zavese, ružan i nepraktičan. Obaranjem naslona zadnjih sedišta, dobija se ipak solidnih 770 dm3, no to je i dalje duplo manje od Megana. Stvar je jasna, C30 na ovom polju gubi značajne poene.

Renault je smanjio silu servo upravljača tako da je upravljanje sada mnogo "prirodnije"
Megane je automobil u kome će se porodica osećati prijatnije

Odlični francuski agregati
Ne nismo pogrešili, oba testirana vozila pokreću francuski motori. Kod Renaulta reč je o kućnom bloku 2,0 dCi, ruku na srce, razvijenom uskom saradnjom sa japanskim Nissanom, dok je u C30 agregat poreklom iz grupacije PSA Peugeot-Citroen. Za neupućene, Ford je većinski vlasnik Volva, pa kako već godinama sarađuje sa PSA, ustupio je 2,0 TDCi (skraćenica kod Forda) brojnim modelima grupacije.


Motor Renaulta 2,0 dCi na papiru ima 14 KS više, odnosno okruglo 150 KS, što se donekle odražava na bolje perfomanse. Poseduje retko viđenu vitalnost za jedan dizel, sa opsegom rada od 1500 do 5000 o/min, dok se njegov protivnik zaduva sa dobrih 500 obrtaja manje. Vozi se zaista poput benzinskog, čime se možda i objašnjava nepostojanje crvenog polja na obrtomeru! Uz to je i primerno diskretan, bez obzira u kom je režimu rada, tako da bez dvoumljenja možemo konstatovati da je reč o jednom od trenutno najboljih u segmentu.


Primera radi, sa punim gasom u trećoj brzini, kako bi se, recimo, pretekla kolona kamiona, lako pogura do 130 km/h, a da elektronska zaštita od previsokih obrtaja još nije proradila. Inače, ovaj agregat postoji i u verziji sa 175 KS, ali je rezervisan za veće i teže modele Renaulta (Scenic, Laguna i Espace).

Neznatna razlika
Bučniji prilikom snažnih ubrzanja, 2,0D, kako se označava u C30, ima eksplozivniji karakter, zahvaljujući sistemu overboost. Naime, sa 320 Nm, obrtni moment prilikom opterećenja poraste na 340 Nm (isti kao kod Megana), tako da su ubrzanja praktično identična. Jedino u šestom stepenu Megane bolje ubrzava, mada se ovo može opravdati kraćim prenosnim odnosom. Bez problema oba lako dostižu prohibicijske brzine, no ukoliko baš želite preciznije, C30 pogura do 194 km/h (deklarisano 200 km/h), dok Megane na našem GPS uređaju pokaže 8 km/h veću krajnju brzinu. Pri jačem ritmu vožnje, između 130 i 160 km/h, ovaj poslednji se zadovoljio sa samo 7 litara, dok je Šveđanin popio par centilitara više.


Približno tolika razlika je zabeležena i na kraju testiranja, dakle Megane je potrošio u proseku 7,5 litara na 100 km, što je za nepune pola litre manje od njegovog protivnika. Najniža se kreće oko 5 do 5,5 litara, a najviša oko 9 litara, naravno u gradskoj vožnji.


Oba konkurenta uz ove agregate poseduju veoma prijatne i precizne šestostepene manuelne menjače, u Meganu, opet, poreklom iz Nissana. Upravljanje je isto tako precizno, no kod Volva je neophodno uložiti veći napor prilikom parkiranja, dok su u Meganu GT inženjeri najzad ”podesili nišan”, tj. smanjili su preterano snažnu električnu asistenciju. Time je kontakt sa podlogom postao znatno direktniji, kako i priliči vozilu sa sportskim ambicijama. Slično se uradilo i sa kočnicama, tako da putnici više ne bivaju zalepljeni za vetrobransko staklo prilikom i najmanjeg pritiska na pedalu. Lakši su za ”doziranje”, no time se nimalo nije izgubilo na efikasnosti. Kao i kod C30, impresionira kratak zaustavni put, među najboljim u kategoriji.


Na kraju naglasimo i veoma zdravo ponašanje na putu oba konkurenta, do te mere da smo nesvesno preterivali sa brzinom. Normalno, C30 počiva na izuzetno uspešnoj platformi grupacije Ford (modeli Focus, C-Max, Volvo S40, Mazda 3...), dok je Megane uz sve maločas navedene modifikacije postao još agilniji i stabilniji.


Oba, inače, poseduju serijski ESP, koji efikasno bdi nad preteranim ambicijama ”pilota”.

odličan motor,
praktična
unutrašnjost

model na zalasku karijere,
kvalitet plastike

Jednim pogledom
Renaul Megane

Karoserija

Udobnost

Izgled

7

Napred

8

Funkcionalnost

8

Pozadi

7

Kvalitet izrade

7

Ukupno:

7,50

Ukupno

7,33

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

9

Performanse

8

Dizajn

7

Kočnice

9

Ponuda prostora

7

Ukupno:

8,33

Kvalitet materijala

7

Motor

9

Završna obrada

7

Menjač

8

Ukupno:

7,40

Cena

8

Prosečna ocena: 7,75

Krstaški rat Volva
”Volite ga, mrzite ga, nije važno, ali probajte ga” - reklamni je slogan sa kojim Volvo promoviše mali C30 u Evropi. Komercijalni potez koji nije samo mrtvo slovo na papiru, zaista kod svakog većeg prodavca ovoga brenda, može se dobiti na par sati vozikanja. Cilj je prodati oko 65.000 vozila godišnje, što je za jednog proizvođača ”malog kalibra” ogroman broj. Ciljna grupa je po rečima glavnog dizajnera, gospodina Simona Lamarrea, ”on ili ona” između 25 i 35 godina (dakle, definitivno nije za potpisnika ovih redova), samce ili u braku, ali bez dece, sa prihodima iznad proseka. To ne znači da je C30 nedostupno skup, jer je početna cena za benzinski 1,6/100 KS ispod 20.000 evra, odnosno testirani košta bezmalo isto koliko i Megan GT. Adekvatni završni nivo nazvan je kod Volva, Momentus, čija je cena na EU tržištu 25.800 evra, dok je Renault jeftiniji za 350 evra.

Megane je doduše velikodušniji sa serijskom opremom, čak je i dopunska znatno jeftinija. Tako se kod C30 Momentus, recimo, mora doplatiti za automatsko paljenje svetla, filter na izduvne gasove (550 evra), preklapajuće električne retrovizore (330 evra), inteligentnu ključ-karticu ”slobodne ruke” (475 evra), dok je sve ovo u serijskoj opremi kod Megana GT.

Motor Renaulta 2,0 dCi na papiru ima 150 KS što se u praksi odražava odličnim performansama

Volvo se, međutim, može pohvaliti sistemom BLIS (nažalost, opet uz doplatu od 650 evra), koji se sastoji od kamera smeštenih u podnožju spoljnih retrovizora. Obaveštavaju vozača ukoliko mu vozilo pozadi zađe u mrtav ugao, paljenjem dioda sa leve i desne strane.

Ne možemo a da ne spomenemo i savršeno ozvučenje. Pogodili ste, opet uz doplatu. No, kvalitet zvuka je toliko dobar, da se uz malo mašte mogla na suvozačevom sedištu dočarati mini seks-bomba Chakira, čiji smo CD zatekli u vozilu.


Najbitnije je, ipak, tu, gde pre svega mislimo na automatski klima uređaj, regulator i limiter brzine, kožni upravljač sa brojnim komandama, CD auto-radio, aluminijumske naplatke itd, kao i sve moguće aktivne i pasivne sigurnosne sisteme.


Želja za nametanjem
U želji da se što lakše nametne, Volvo je već u startu pokupio gotovo sve raspoložive agregate iz većih modela, pa se tako C30 može poručiti sa još dva dizela i čak 6 benzinskih. Motor 1,6 D od 110 KS, istog je porekla kao i 2,0 D, dok je petocilindarski 2,4 D/180 KS, kućni.


Benzinski agregati počinju sa skromnim 1,6/100 KS, dok je najsnažniji T5 Turbo od 220 KS, od ranije stekao slavu kod Focusa ST. Prateći modni trend u vezi sa bio gorivom, Volvo je odmah ponudio i verziju koja se napaja etanolom, zasnovanu na bloku 1,8 od 125 KS. Nasuprot tome, Megan GT se može poručiti jedino sa još 2,0 T od 170 KS.

Oba zadnja dela su nestandardna

Na samom kraju, ne ostaje nam ništa drugo nego da proglasimo pobednika! Po skupljenim poenima u malograšđanskom maniru, to je svakako Megane GT, pre svega zahvaljući praktičnom aspektu i odličnom motoru. Međutim, ovakva logika kod mnogih kupaca nije presudna, prestiž kojim zrači ovaj Volvo, kao i originalan dizajn, lako će odneti prevagu. Kao što to često biva prilikom izbora automobila, srce odnosi pobedu nad razumom, što je slučaj i sa dolepotpisanim. Iako sam vlasnik jednog Megana, ”’ladno” bih ga zamenio za C30, a višak stvari neka putuje na kolenima ćerki pozadi...

Jednom se živi, zar ne? Zbog toga će mi za dvadesetak godina biti i zahvalne, pošto će imati dobru temu o svom teškom detinjstvu i pričati strašne priče svojoj deci, kakav je deda egosita... bio!

Ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele Gume, P. Rajković
peki@vrelegume.co.yu
2621
Postavljeno: 07.03.2007

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

MARKO-VW
07.3.2007 22:54
0
0

C30 od napred mnogo liči na veći S40, trebalo je da ima neku svoju autentičnost.
Megane je već veteran u ovoj klasi.
Oni imaju drugačije pristupe i mislim da se ne mogu baš nešto specijalno porediti.

slavisica
09.3.2007 13:31
0
0

Volvo je definitivno bez zamerki!
Sto se Megana tice,inace mi se veoma dopada,narocito RS,sto se ne bi moglo reci i za ovu verziju.Naime,previse je (veoma) neukusnih ,"plasticnih dodataka", koji uveliko naruzuju ovaj auto. Nisu u Renaultu morali bas na takav nacin da "daruju" ovom autu "atraktivnost". Umeju oni i bolje.

boger
11.3.2007 09:22
0
0

Dopada mi se C30 i rado bih ga imao kao drugi auto u kući. Kome trebaju gepek i sedišta neka kupi karavan. Megan je dosadio i vreme je za novi model.

Stefi
12.3.2007 00:59
1
0

Za mene je novi ''megan'' najlepši automobil svih vremena, a što se tiče volvoa ''C 30'', mislim da je mnogo glupo zamišljen. Ako uskoro ne ponude verziju sa petora vrata neće postići neki veliki uspeh.

Petar
13.3.2007 11:07
0
0

megan je rajski auto ,šveđani pokušavaju da ekskluzivom upadnu na tržište a ovaj "mali" Volvo je stilista trebao da doradi, tek bi tad bilo ono pravo.Ovako će biti samo pojedinaca koji to žele!Megan je malo preterao sa sitnim dodacima ali ipak i kao model koji će sigurno brzo na doradu i dalje je i lep i funkcionalan a i za tršište zanimljiv jer i akcije Zeleno srce koja traje uz dobar popust prodaju auto.

Zuka
20.3.2007 20:13
0
0

Volvo jeste izgledom i dizajnom ljepsi,ali Reno je definitivno kompletniji auto.Ciljna grupa kupaca Volva skoro da i ne postoji,jer svi trebaju prtljaznik.cak i Evropski kupci mladje generacije koji inace puno putuju (na more,izlete,poslovno...) i trebaju mjesta za barem jednu vecu torbu i nesto sitnica.Osim toga,mjesta na zadnjoj klupi i nema bog zna koliko tako da se tim nije puno dobilo.Sto se sigurnosti tice,Reno je tu u zadnjih par godina u samom vrhu,tako da je i taj argument Volva prilicito slab.Iako malo demode,ovaj renoov model se jako dobro prodaje,posebno megan u karavanskoj verziji.Kvaliteta izrede je jao dobra,vozne karakteristike takodje a i cijena je pristupacnija nego kod Volva (bar ovdje kod nas se Reno u startu dobija sa jako velikim paketom opreme posebno sigurnosne)...Pozdrav

Vladimir Nis
26.3.2007 17:16
0
0

Ne bi bilo lose da se za 5 godina setite pa onda uporedite ova dva auta, i naravno izracunate sve troskove odrzavanja. Tada treba uporediti ova dva auta i pogledati koliko u stvari kosta Volvo. O razvijenosti mreze servisa Volvoa apsurdno je i govoriti. Druga bitna stvar; Renault je dokazao svoju avangardu u dizajnu odavno, ovakvim pokusajima Volvo sigurno nece da poveca broj kupaca. Trece; Megane je lep i na zalasku karijere, videcemo da li ce C 30 biti takav na kraju njegove. Licno misljenje; mislim da se ovog modela Volvoa za pet godina niko nece ni setiti, narocito na nasim prostorima. Pozdrav.

urosh
11.4.2007 13:41
0
0

Ja sam ljubitelj automobila kao tehnicko-tehnoloskog dostignuca nase civilizacije(uz negativne posledice-zagadjeje).Zato mi je bitno da auto ima dobar motor,poziciju sedenja,performanse...i na kraju dizajn,s toga glas dajem naravno Meganu.Verovatno poseduje najbolji 2.0 diesel u klasi.Naravno da nisam imun na dobar dizajn,sto je za pohvalu kod Volvoa,ali razum i upotrebna vrednost kod mene preovladjuju i biram Renault.Tacno je da je Megan u karavan verziji izuzetno prodavan u evropi,sto je posledica podeljenog prihvatanja dizajna klasicnog Megana,ali zato karavan je izuzetno lep,tako da uz prakticnost,kvalitet i performanse garantovano ide i uspeh.Steta sto se u Megana ne ugradjuje i 2.0 dci sa 175 KS,to bi verovatno bila prava raketa :-)

joca
25.4.2007 20:03
0
0

uroshe , moras da se razgranicis sta je sta ,naime c30 je za razliku od megana statusni simbol .megan i c30 ne mogu da se porede.realnije je uporediti audi a3 ,bmw 120 i nercedes-benz a200 sa c30 d5.za mene je c30 najbolji premium auto u svojoj klasi.naravno ,O UKUSIMA NE VREDI RASPRAVLJATI.pozdrav!

urosh
03.5.2007 00:22
0
0

@joca
Ja sam,nadam se,potanko objasnio razloge za svoj stav.Inace,ako zelis pravo poredjenje Volvoa sa tim modelima,ne mozes odabrati D5 agregat,na primer.Svi ostali su 4-cilindricni agregati dok je D5, 5-cilindricni.Moze da prodje samo 2.0D od 140 KS.Usput,uz A3 i BMW 120d,tvoj Volvo nema sta da trazi,koliko god ti se on svidjao :-)Jednostavno su klasa vise,u ovom segmentu.Pronadji neke uporedne testove pa ces videti.A sto se samo dizajna tice,to je stvarno nesto o cemu ne treba raspravljati,slazem se

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: