Ekskluzivno

Volvo S40 D Summum

Šveđanin sa francuskim akcentom

Postavljen na odličnoj platformi aktuelnog Ford Focusa, Volvo S40 pored dobrih voznih osobina poseduje i 1,6 D agregat francuske grupacije PSA. Ovo je pravi pozitivan primer ”mondijalizacije”, odnosno udružene svetske ekonomije

Partnerski odnosi za proizvođače automobila imaju isključivo pozitivne strane. Osim što zajedničkim ulaganjima smanjuju troškove neophodne za razvoj i eksploataciju principijelnih elemenata (agregati, menjači, platforme itd.), proširuju i svoje ponude bez prevelikih izdataka.

I automobilisti, naravno, od toga imaju koristi, veći je izbor modela, a cene su teoretski niže. Osim toga, ukoliko im po isteku garantnog roka zatreba određeni rezervni deo, mogu ga potražiti i kod drugog konstruktora.

Konkretno, švedski Volvo, koji već godinama pripada kompaniji Ford, teško bi sam mogao razviti testirani 1,6 turbo dizel, čime bi se ponuda ograničila na kućni 2,4 D, snažniji, ali znatno skuplji. To dokazuje istorijat upotrebljenih agregata, pa se tako u proteklim decenijama, u raznoraznim modelima Volva, moglo pronaći više motora koje je napravio i razvio Volkswagen, pa Renault (1,9 TD) i na kraju Audi (petocilindarski TDi).

Kvalitet izrade je odavno sinonim marke Volvo

U dva segmenta
Dogovor između grupacije PSA Peugeot-Citroen i Forda, omogućio je pristup ”banci organa”, tako da je od samog pojavljivanja S40 (baš kao i V50 koji je samo karavan verzija) snabdeven ovim savremenim blokom. Samim tim postaje finansijski pristupačniji, jer iako skromnih dimenzija, prezentacijom i reputacijom naginje ka luksuznoj klasi.

A kada smo kod kategorije, opravdano se može postaviti pitanje, gde zapravo pripada S40? Kako je platforma zajednička sa aktuelnom modelom Ford Focusa, logično bi bilo da su mu protivnici, recimo, jedan Renault Megane Sedan i VW Bora (trovolumenske karoserije), a ne Audi A4, BMW serije 3 i Mercedes C klase.

Moderna i nesvakidašnja centralna konzola
Elektronska kartica za startovanje motora samo izgledom još podseća na klasičan ključ

No, Volvo se potrudio da bogatim i luksuznim enterijerom, kao i širokom paletom agregata, S40 pre bude bliži ovim poslednjim, bez obzira na dužinu od samo 4,47 m. Zapravo pokriva oba segmenta, niži, sa bazičnom opremom i motorima od stotinak ”konja”, odnosno superiorniji, kada snaga njegovog agregata može dostići 220 KS. Ovo važi i za cenu, pa je tako najjeftiniji benzinski 1,6/100 KS u Francuskoj na raspolaganju ”već” od 21.000 evra, a za najskuplji T5 AWD Summum (pogon na sva četiri točka), neophodno je izbrojati 38.000 evropskih novčanica.

Uniformisan izgled
Nema revolucije u stilu kod Volva. Tim bolje, pomisliće zainteresovani za mali S40, jer ovaj se lako može zameniti sa većim S60 i prestižnim S80. No, to je sada u modi, mnogi proizvođači se prosto trude da im svi modeli liče, kako bi se postigao jači vizuelan efekat i jasna pripadnost ”klanu”. U slučaju S40 ovo je svakako dobrodošlo, elegantne i prepoznatljive forme velike braće ulivaju pouzdanje potencijalnim kupcima.

Bilo kako bilo, nakon dve godine od pojavljanja prodaja je na očekivanom nivou, što nije uvek bio slučaj sa ostalim modelima. Već godinama Volvo ne uspeva da proda više od 400.000 vozila, no zahvaljujući dobrom startu S40 i V50, kao i proširenoj ponudi (odnedavno je u ”opticaju” i kupe S30), u narednim godinama se očekuje i do 30% veća proizvodnja. Više nego dobrodošlo, možda će tako uspeti da ostane pod skutima Forda, koji zbog izuzetno nepovoljnih finansijskih rezultata, razmišlja da se oslobodi svojih satelita. Pre svega ”Engleza” (Aston Martin, Jaguar i Land Rover), no ni Volvo nije isključen...

Jasno poreklo
No, vratimo se našem S40, koji, kada se smestimo u unutrašnjost, ne može da sakrije svoje poreklo. Napred još i postoji iluzija da smo u limuzini srednje klase, pre svega zahvaljujući odličnim sedištima i upotrebi veoma kvalitetnih materijala, ali pozadi stvari se komplikuju. Na stranu što se zadnja vrata ne mogu široko otvoriti, znatno više smeta nedostatak prostora za kolena i glave korpulentnijih putnika. To nikako ne znači da je automobil neprijatan za putovanje, sedalni deo, nagib naslona i oslonci za glave su dobro osmišljeni, jedino nije poželjno imati više od 1,8 metara.

Naprotiv, sigurnosti i udobnosti dece posvećeno je dosta pažnje, uz doplatu u zadnjoj klupi su integrisani ”podizači”, kako bi mali štrumpfovi (čitaj deca!) bili smešteni na odgovarajući nivo. Lično zapažanje dole potpisanog, ovo izuzetno praktično i upotrebljivo rešenje, bar u Zapadnoj Evropi, gde svi roditelji instinktivno pojasevima obezbeđuju decu, potpuno je neinteresantno kod nas!? Nakon nedavnog boravka u Srbiji, nisam video nijedno dete koje je bilo pravilno i sigurno smešteno u svom sedištu. To je nezamislivo u Francuskoj, gde se i za daleko manje prekršaje gube dragoceni poeni i plaćaju drakonske kazne, a o opasnosti kojoj su deca izložena da i ne pričamo.

Osim ograničenog prostora pozadi, ni prtljažnik se ne može pohvaliti izdašnom zapreminom. Skromnih 404 dm3 (poređenja radi jedan Megan Sedan ima 520 dm3) i mali ulazni otvor onemogućuju utovar kabastih stvari. Kako bi se ipak mogli transportovati duži predmeti, nasloni pozadi i suvozačevo sedište se obaraju, a da bi se sprečilo da se osetljive stvari otkotrljaju u dubinu, prtljažnik poseduje jednu vrste sklopive pregrade sa lastišem. Praktično, a kome je ovo nedovoljno, tu je estetski veoma uspešan karavan, nazvan V50. Zapremina karavana neznatno je veća (samo 417 dm3), no bitnije od toga je njegov praktični aspekt.

Originalan i nepraktičan enterijer
Bez ikakve sumnje, S40 zaslužuje nagradu za dobar ukus. Elegantna komandna tabla nema nijedan kič detalj. Sve komande i instrumenti su dizajnirani sa puno osećaja za lepo. Posebno impresionira ”šuplja” centralna konzola od pravog aluminijuma (nije imitacija kao što je to često slučaj), debljine par centimetara, na kojoj su logično postavljene komande radio prijemnika i klima uređaja. Jeste da su ”dugmići” previše sitni, te je neophodno naučiti napamet njihovu poziciju i funkciju, no estetski efekat je potpun. Lepe su i komande na upravljaču i vratima, kao i dva velika instrumenta za brzinu i obrtaje motora, osvetljena mlečnozelenom svetlošću.

Druga strana medalje je odsustvo praktičnih polica i boksova, kao da je Volvo namerno želeo da onemogućiti putnike da isprazne džepove. U vrata jedva staje kutija cigareta, a u pregradak ispred suvozača samo par CD-a. Putne karte i ostali ”rekviziti” nisu izgleda dobrodošli, a sve u stilu: ”Gospodo, imate odličan GPS (uvlači se u komandnu tablu i poseduje daljinsku kontrolu), opustite se i uživajte u sateliskom navođenju, a sendviče i vodu možete kupiti na dobro snabdevenim benzinskim pumpama”. OK, možda su i u pravu, kome treba ”automobil-ostava” neka kupi neki od brojnih mini vanova.

Vrh ponude
Nepravedno bi bilo ne spomenuti i veoma dobra sedišta, koja, iako nisu poput fotelja u S60, S70 i S80, mogu se podesiti u milimetar precizno. Ovo se odnosi na najskuplju verziju Summum, gde su komande električne, a trostruka memorija omogućuje različitim vozačima da umemorišu svoju poziciju.

Testirani S40 je zapravo posedovao sve što se danas može pronaći u prestižnim vozilima, gde pre svega mislimo na kožom postavljenu unutrašnjost, kao i sve sigurnosne sisteme. No, ovo se drastično odražava na cenu, Summum je skuplji od bazne verzije za neverovatnih 5.500 evra. Kada smo kod cene, recimo da 1,6 D u Francuskoj startuje sa 23.000 evra, i da u tu sumu ulazi manuelni klima uređaj, odnosno nezaobilazni ESP (elektronska kontrola stabilnosti). Sve ostale pogodnosti su ”a la carte” i lista je duga k’o gladna godina.

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

8

Funkcionalnost

6

Pozadi

7

Kvalitet izrade

9

Ukupno:

7,50

Ukupno

7,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

6

Performanse

6

Dizajn

9

Kočnice

8

Ponuda prostora

6

Ukupno:

7,33

Kvalitet materijala

9

Motor

8

Završna obrada

9

Menjač

9

Ukupno:

7,80

Cena

7

Prosečna ocena: 7,69

Mali, ali ubedljiv
Šta još nismo rekli o malom 1,6 D, a da se ne ponovimo? Nazvan HDi kod Peugeota i Citroena, odnosno TDCi kod Forda i MZ CD kod Mazde, ovaj blok pokreće barem tuce različitih modela. Iako njegova snaga od 110 KS danas izgleda skromno, veliki obrtni moment i dobro odmeren petostepeni menjač, utiču da zaboravimo na gotovo 1500 kg ”žive vage”. Već sa 1750 o/min svih 240 Nm obrtnog momenta su na raspolaganju (maksimalno 260 Nm kada proradi overboost), tako da su ubrzanja dovoljno ubedljiva za svakodnevnu upotrebu. U ciframa izraženo, do 100 km/h potrebno mu je manje od 11 sekundi, a u petom stepenu ubrzava od 80 do 120 km/h za 13 sekundi.

Istaknimo još jednom ručicu menjača sa kratkim hodom i ”suženim” prenosima, koja u mnogome doprinosi uživanju u vožnji, baš kao i dobro podešeno ogibljenje. Ni previše tvrdo ni previše mekano, pruža odličan kompromis između stabilnosti i udobnosti. Zapravo svi elementi aktivne sigurnosti su za pohvalu, počevši od preciznog upravljanja, pa do efikasnih kočnica. Reputacija koju je Volvo izgradio na ovome polju očito nije na rasprodaju.

Iako solidne zapremine prtljažnik ima mali otvor i dosta je dubok

Naravno, nije zaboravljena ni pasivna sigurnost, sa pet zvezdica i osvojenih 34 poena (maksimum je 37), pripada vozilima koja najbolje zaštićuju putnike. Jeste da nema vazdušni jastuk za kolena vozača, ali ovo nije zbog nekakve uštede, već zato što je kontakt brava ”van dometa”, odnosno nalazi se na gornjem delu komandne table.

Bez žeđi
Da bismo proverili ponašanje na otvorenom putu i pri velikim brzinama, iskoristili smo poslednje lepe dane u godini i posetili možda jedan od najlepših zamkova u Francuskoj, Château Chambor. Gotovo 500 km autoputa (u oba pravca) protekli su brzo i udobno. Neprijatni šumovi od vetra i buka od kotrljanja su na veoma niskom nivou. Motor se, za razliku od faze ubrzavanja, jedva čuje pri konstantnoj brzini, što samo svedoči o dobroj izolaciji. Jer nedelju dana ranije imali smo isti blok kod Mazde 3, koja nam u istim okolnostima nije omogućila normalno slušanje muzike. Maksimalna brzina, međutim, ne prelazi 180 km/h, ali je za uzvrat njome moguće konstantno voziti, budući da je motor daleko od opasnog režima rada (oko 3800 o/min).

Respektujući više-manje ovdašnje ograničenje od 130 km/h, potrošnja se pokazala primerno niskom, samo 6,3 litre, što je jednu litru više od vožnji po regionalnim putevima. Sve u svemu zabeleženi prosek je iznosio nepunih 7 litara, uzevši u obzir i potrošnju od 8,2 l u gradu. Model sa 1,6 D motorom, inače, poseduje rezervoar od 55 litara, dok je kod snažnijih benzinskih verzija povećan na 62 litre.

originalna i kvalitetna
unutrašnjost,
ponašanje na putu,
ekonomičan motor

malo prostora pozadi
i za odlaganje sitnica,
bučan motor
pri ubrzavanju

Dostupan luksuz
I Volvo S40 1,6 D u paketu opreme Kinetic izgleda veoma pristupačno. U Francuskoj za oko 4.000 evra jeftiniji nego Audi A4 Attraction 1,9 TDi/116 KS, 5.000 evra nego BMW Serije 3 Premiere 318d/122 KS i čak 8.000 evra nego Mercedes C klase 200 CDi/122 KS (sve cene se odnose na osnovne verzije). Neko će reći da bi ga pre trebalo porediti sa automobilima kao što su Peugeot 407 1,6 HDi/110 KS, Alfa 159 1,9 JTD/120 KS ili Toyota Avensis 115 D-4D/116 KS, što je isto tako tačno, no i tada njegova cena je približna ovim konkurentima.

S40 predstavlja dobar kompromis između stabilnosti i udobnosti

Zaključak koji smo izveli nakon nedelju dana druženja sa najmanjim članom porodice Volvo (izuzmemo li kupe S30) je da može biti interesantna alternativa renomiranim nemačkim limuzinama u segmentu, pod uslovom da se ne obraća pažnja na svaki raspoloživi centimetar. Kvalitetno urađen, siguran i dovoljno prestižan, S40 1,6 D ima i zadovaljavajuće performanse.

Još jedan plus dobija zahvaljujući originalnoj i dopadljivoj unutrašnjosti, a kome se motor 1,6 D ipak učini nedovoljno snažnim (što nije naše mišljenje), na raspolaganju je i 2,0 D od 136 KS, opet nastao saradnjom grupacija PSA-Ford. Skuplji je za značajnih 1.800 evra, mada je možda mudrije ovu sumu investirati u kupovinu dodatne opreme. No, bez obzira na izbor agregata, S40 je globalno uzevši dobar automobil, koji uspešno uspeva da se distancira od konkurencije svojim specifičnostima i imidžom.

Ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele gume, P. Rajković
peki@vrelegume.co.yu
13772
Postavljeno: 07.02.2007

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

MARKO-VW
07.2.2007 20:11
1
0

Zadržao je svoju prepoznatljivu liniju, nadam se da će uspeti.

boger
07.2.2007 22:52
0
1

Mislim da bi ovakav motor sasvim zadovoljio ambicije vozača jednog Pežoa, recimo, ali da je ipak preslab za jedan prestižan auto što bi Volvo u bilo kojoj varijanti trebao da bude. Čak i kada se doda jači motor i full oprema ispada da je Volvo sa cenom dosta ispod BMW trojke i Audi trojke-četvorke sa slabijim paketima pa mi se čini da je ocena za cenu malo preniska. Inače, volim da čitam Pekijeve testove zato što su prizemni i realni i daju mi dosta objektivnu sliku testiranog automobila.

MARKO-VW
08.2.2007 11:05
0
1

@Boger
To za motor je logicna konsekvenca opsteg procesa globalizacije.
Ford je spustio kvalitet u svojim fabrikama, mada mislim da je bas Volvo najbolje
prosao. Zalosno, ali istinito.

peki
08.2.2007 12:50
2
2

Hvala Boger, upravo tako vidim gotovo svaki testirani auto. Kao prvo treba da sluzi svrsi, a potom za sarmiranje i dokazivanje socialnog statusa. Pa ko nebi voleo da poseduje dobar, snazan i lep auto, ali veruj mi i u bogatim zemljama to je samo san velike vecine. Bas zato insistiram na odnosu kvalitet/cena, odnosno sta doticno vozilo pruza za datu sumu novca u odnosu na konkurenciju. Izgled na stranu, to je subjektivna stvar, osim kada se radi o evidentno estetski uspelim automobilima.
Drugo svaki test auto koristim oko nedelju dana, u svim uslovima ekploatacije, izuzmemo li zatvorenu pistu (mada mi se i to desava ukoliko se radi o nekoj prezentaciji). Dakle za odlazak na posao (da, da, od testiranja za VG se nazalost ne moze ziveti u Francuskoj), za odvesti decu u skolu, prilikom razno raznih nabavki za kucu, za vikende sa prijateljima po citavoj Francuskoj, za krace godisnje odmore i slicno. Da bi se isprobao u ekstremnijim uslovima ekploatacije (velike brzine na auto putu i temperamentna voznja u krivinama), dovijam se na razno razne nacine. Na auto putu recimo u jednom pravcu vozim vise manje po zakonu, belezim potrosnju i osmatram ima li eventualno fiksnih i mobilnih radara sa obe strane, pa nakon stotinak kilometar, u kontra pravcu, pun gas. Ukoliko zelim da proverim ponasanje u krivinama, opet se treba otisnuti izvan grada do poznatih i slabo opterecenih puteva, gde je moguce testirati kontrolisano proklizavanje i snazno kocenje. Ponekad je ipak sve povezano sa rizima, novcane kazne za "neadaptiranu" voznju nisu mi nazalost strane...
Sto se tice Volvoa S40 1.6 D, sigurno je da mu vise prija 2.0 D , koga sam nedavno imao u C30. Odlican motor, sasvim na nivou ambicija oba modela.
Pozdrav.

Milan
09.2.2007 00:45
0
1

Kada sam pre dve godine tražio polovnjak sa prijateljem ozbiljno mi je zapao za oko S40 1.9D. Dopala mi se unutrašnjost, čini mi se vrlo kvalitetno urađena (to posebno volim), auto je ostavljao utisak većeg luksuza nego što je koštao. Onda smo proverili gde možemo da ga servisiramo i cene!! rezervnih delova. I šta da vam kažem: nije to auto za Srbiju, ako ga već prave na fordovoj platformi zašto li su delovi bar pet puta skuplji.

Milan
09.2.2007 10:25
0
1

@peki
Izuzetno je pohvalno što se javljaš na komentare za svoj tekst, to ga samo može učiniti boljim. Zanima me da li je i u francuskoj održavanje volvoa mnogo skuplje nego drugih marki?

MARKO-VW
09.2.2007 11:03
1
2

@Milan
Stari S40 deli platformu sa Mitsubishi Carismom.
Problem je u daljoj prodaji, tesko ce neko posle da ga kupi.
Inace, Volvo kao Volvo, super kvalitetan.

peki
09.2.2007 14:34
2
1

Sta da ti kazem Milane? Auto se kupuje kao i cipele, znaci po meri i mogucnostima. Cena odrzavanje je sigurno vislja nego li kod domacih francuskih konstruktera, ali na stvari mozemo gledati i drugacije. Sta je skuplje; promeniti amortizere, diskove, citavu izduvnu granu, zupcasti kais...jednom nakon 150.000 km i platiti delove i ruke skuplje za 40-50 % , ili to isto nakon upola manje kilometara sa nizom cenom odrzavanja? Neznam napamet cene rezervnih delova kod Volvoa, ali auto nije neophodno odrzavati iskljucivo kod ovlascenog proizvodaca. Naravno da, dok je u garantnom roku, ali danas se ulje i filteri menjaju nakon 20-30 hiljada kilometara, dakle za te dve godine, kolika je prosecna garancaija za Evropske automobile, svrati se mozda dva puta. Posle toga, ovde na svakom koraku postoje specijalizovani centri za odrzavanje (ne i komplikovanije popravke), gde su cene neuporedivo nize. Popijes kafu i za pola sata zamene ti gume, aspuh, diskove, pakne, razne kaiseve i sl.
Ja licno imam drugu logiku, nakon 4-5 godina , cim otplatim kredit za auto, koji nikada ne prelazi mesecno 300 evra, prodam "stari", i kupim "novi". Kada kazem novi, znaci da ima oko godinu dana, da je presao maksimalno 10-15 hiljada kilometara, a cena mu je pala za najmanje 30-40 %. Tako dolazim da vozila koje je realno skuplje nego sto mi moj budzet dozvoljava, jos uvek je pod garancijom, za tih 4-5 godina necu preci vise od 100 hiljada kilometara, dakle bez vecih investicija i mogu ga korektno preprodati.
Nas u Franacuskoj medutim "kolje" osiguranje, koje se placa u zavisnosti od vozaca (njegovih godina i bonusa) i marke vozila. Da li se taj model mnogo krade, kolike su cene rezervnih delova, gde zivis, kako ga koristis, "spava" li napolju i slicno, formira cenu osiguranja, koja moze biti dva puta skuplja za vozilo iste kategorije i iste kataloske cene.

boger
11.2.2007 13:53
1
1

Kao i uvek, na neku marku se gleda i kroz prizmu mogućnosti održavanja vozila, ali jedan Volvo nije ništa kriv što kod nas u svakom malo većem gradu imaš 50-tak prodavnica delova za VW ili Opel, isto toliko servisa itd., dok za Volvo postoji dve-tri u celoj državi. Naravno da mogu da pljačkaju kada su monopolisti, pogledajte samo račune za struju, gas i TV pretplatu pa ćete znati na šta sam mislio. Slična je stvar sa japanskim i korejskim automobilima, pa čak i sa ostalim ne-nemačkim evropskim markama. O Amerikancima da i ne pričam... Znači, ono što nam smeta nisu nedostaci pojedinih marki nego nedostatak inicijative i smisla za biznis kod nas.

Brmbo
17.2.2007 16:47
2
0

Izuzetno kvalitetan autic, licno posedujem S40 T5. 220 ks, 320 Nm, 1400 kg!!!!
Prava raketa!
Potrosnja u proseku 8,5-9 l.
Pozz

Milan
15.6.2008 01:56
3
1

Peki, molim te da mi kazes jesi li vozio V40 sa 20D motorom i kakve su mu performanse? Od skoro zivim u Swedskoj i imam druga koji ima S4O sa benzinskim motorom 2.0 od 145ks i on kaze da je odlican, ali ga ja jos nisam vozio. Ozbiljno razmisljam da kupim vec pomenuti 2.0D, auto je mnogo lep, a pogotovo mi se svidja unutrasnjost i pogled sa vozacevog mesta. Misljenje? Hvala..N

Leon Bosnia
22.6.2009 18:56
1
1

Posjedujem volvo s 40 1,6 benzin. Mogu vam reci da je to sigurno , mocno, i prije svega kvalitetno auto. Probajte i necete nikada vise kupiti nista drugo osim VOLVO. VOLVO, VOLVO....

Kublaj Kan
19.2.2010 16:27
6
1

Posedujem i ja S40 1.6d, upravo model koji je testiran, ali sa Kinetic opremom i dodatnom opremom senzora kiše i senzora za svetla. Sjajan auto, cena servisa ista kao i za Mercedes A klase koji sam vozio pre njega, ali koji je za klasu ispod (po veličini, performansama itd). Cene delova su iste kao i za Ford, Peugeot i sl., obzirom da je motor iz PSA grupacije, a što se ruku tiče - postoji sve više malih privatnika koji su specijalizovani za Volvo i SAAB, i koji su sasvim korektni što se cena tiče. Tako da nema razloga da naši ljudi ne uzimaju u obzir i ozbiljno razmotre jedan ovakav automobil...

Struja
12.11.2013 22:01
3
0

I ja sam jedan od zadovoljnih vlasnika Volva S40 1,6d.Ovaj automobil je nadmašio sva moja očekivanja što se tiče kvaliteta i cene održavanja ništa nije mi skuplji od Pežoa 307 2,0 hdi za održavanje a nemože se porediti ni po čemu sa Pežoom.Volvo mi se toliko svideo da idem i u prodavnicu sa njim.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: