Aktuelno

GM

Šta se dešava sa gigantom?

Nakon rekordno loše 2005. u kojoj je zabeležio gubitak od 10,6 milijardi dolara, General Motors je u prošloj godini ostvario manji negativan bilans. Nekim svojim strateškim potezima je prilično uzdrmao javnost...


Uzrok krize koji je zadesio najvećeg giganta automobilske industrije dugo neće biti potpuno obelodanjen ukoliko ga je i moguće sažeti u prosečnom medijskom izveštaju. Možemo samo da nagađamo, da je u pitanju loše planiranje, hiper produkcija automobila ili posledica opšte globalizacije, što je po svemu sudeći samo vrh ledenog brega.

Loši finansijski rezultati General Motorsa zabeleženi 2005, upalili su alarme na svim nivoima kompanije. Upravni odbor je reagovao munjevito - formulisanjem i početkom sprovođenja plana restruktuiranja, koji između ostalog podrazumeva i zatvaranje 12 fabrika i otpuštanje čak 30.000 radnika u SAD do 2008, što je gotovo 20% ukupno zaposlenih u američkim pogonima. General Motors je 2005. zapošljavao 335.000 ljudi, od kojih je 141.000 u SAD, gde je prodao 4,2 miliona automobila i kamioneta. Danas se na tržištu Amerike, GM nadeće sa 11 velikih proizvođača automobila. Tržišno učešće u ”domaćim vodama” je iznosilo 26% u 2005.

Spas u rasprodaji akcija
Uz smanjenje broja zaposlenih prodaja suvlasništva u drugim kompanijama je bila sledeći korak. U martu 2006, GM je prodao 17,4% Suzuki Motor Corp. za 2,3 milijarde dolara, što je smanjilo njihov paket akcija sa 20 na 3%. Zatim je 11. aprila prodao i 8% akcija koje je imao u japanskoj kompaniji Isuzu kako bi došao do dodatnih 300 miliona dolara.

M. Mudrinić
foto: M.Candir
zoranm@vrelegume.co.yu
1457
Postavljeno: 30.01.2007

Arhiva: Aktuelno

Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 07.11.2013

Plastika

Sve više i više automobilskih komponenti se izrađuje od plastike. Plastika omogućava da delovi budu lakši i oblikovani na mnogo različitih načina, pa se mogu postići raznovrsni oblici koji su pre bili mnogo komplikovaniji za izradu


Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 23.07.2013

Tržište SAD - Chevrolet Impala

Chevrolet Impala, zvezda koja ponovo sija


Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 19.07.2013

U pronalaženju pravog puta

Za 20 godina broj motora sa unutrašnjim sagorevanjem će porasti i biće vodeća vrsta pogona motornih vozila, međutim ne treba zaboraviti da i hibridni pogoni sadrže motore SUS


Tržište SAD - Lincoln

04.06.2013

Novi propisi

03.03.2013

J.D. Power

27.06.2012

Parking Servis

23.02.2012

Fiat

30.01.2012

Tehnički pregled

19.01.2012

Parking servis Novi Sad

09.09.2011

Predlog registracije novih vozila

26.08.2011

Broj vozila u Srbiji

15.07.2011

Prva pomoć Tekst sa video prilogom!

05.04.2011

Cene goriva u Srbiji

11.02.2011

Lizing

31.01.2011

Novi ZOBS - Pravilnik

15.09.2010

Hands-free uređaji

15.03.2010

Prodaja automobila u Srbiji 2009

18.01.2010

Serbia 2009 Car Sales

18.01.2010

Oprema u automobilu

16.01.2010

Novi ZOBS

09.12.2009

Tehnički pregledi

10.11.2009

Opel i Magna

26.10.2009

Preregistracija vozila

11.09.2009

Uspon i pad GM-a

03.08.2009

Cene goriva u Srbiji

24.07.2009

Fiat i Chrysler

15.06.2009

Tržište u Evropi

10.06.2009

Oglašavanje u vreme krize

13.05.2009

Crnogorske tablice i ZOBS

05.05.2009

Nove registarske oznake

05.02.2009

VW vs Porsche

13.01.2009

Takse pri registraciji

08.01.2009

Novi ZOBS i auto škole

06.01.2009

Toyota Srbija

26.12.2008

Kriza u SAD

11.12.2008

Policijski presretači na srpskim putevima

25.11.2008

Kretanje cena goriva na tržištu Srbije

15.10.2008

Smanjenje carina

08.10.2008

Analiza isplativosti različitih pogonskih goriva

12.09.2008

Poskupljenje goriva

16.07.2008

Domaća automobilska industrija

11.06.2008

Premium gorivo

12.05.2008

Bio gorivo

11.04.2008

Jeftina vozila

19.03.2008

Exxon Mobil

13.03.2008

Krađa vozila

21.02.2008

Tata Nano

12.02.2008

Plate vodećih ljudi

15.01.2008

Krađa vozila

11.01.2008

Flavio Briatore

07.01.2008

Porodica Quandt

31.12.2007

Izložba fotografija

15.12.2007

Max Mosley u Beogradu

27.11.2007

Chrysler

07.09.2007

Spasavanje Chryslera

13.06.2007

Kupovina polovnog vozila

26.04.2007

David Richards kupio Aston Martin

12.04.2007

Carlos Ghosn

15.03.2007

GM

30.01.2007

Kriza u Fordu

05.01.2007

Ford i Chrysler u krizi

08.12.2006

MARKO-VW
30.1.2007 10:23
0
1

Upali su u ovakvu krizu zbog toga sto su zarad profita drasticno smanjivali kvalitet
vozila, o odvratnom dizajnu i da ne govorim ! ! !
Na kraju teksta pise da ce Toyota biti najveci proizvodjac u svetu- i treba.
Uvek su proizvodili extra pouzdana kola, vodili brigu o kupcima, a sada im je i
dizajn konkurentan. Za nauk svima, a posebno GM-u i americkim proizvodjacima uopste. Bravo za TOYOTU ! ! !

Milan
30.1.2007 15:47
0
0

Jednom i ja da se složim sa Markom-VW. Dizajn GM-a poslednjih godina u evropi je očaj, koliko god pokušavali da hvale novu korsu. Sami automobili su bili upotrebljivi ali kao da su više pravljeni za siromašnija tržišta nego za zapad, od dobre ideje na kraju nije izlazio dobar proizvod.
Ipak koliko znam njihov glavni problem nije u evropi već u americi gde su mnogo zakomplikovali stvari sa sindikatima a imidž u odnosu na japance totalno srozali.pošto se radi o proizvođaču za široke mase od sveg srca im želim oporavak i kvalitetne modele u budućnosti.

boger
31.1.2007 23:12
0
0

Što reče Milan: "Jednom i ja da se složim sa Markom-VW"!
Negde sam pročitao da se u okviru GM proizvodi oko 90 različitih tipova automobila! Smem da se kladim u kamion piva da nema tog managera ni CEO-a u GM koji bi umeo bez greške da ih nabroji! To sve jako liči na sindrom Zastave u kojoj je na vrhuncu moći bilo zaposleno oko 1000 portira! Megalomanija je došla glave mnogima ali verujem da će država Amerika da spreči totalni kolaps svojih giganata. Recimo, neki mali kopneni ratić na jugoistoku tamoneke Evrope bi drastično povećao tražnju za kompaktnim terencima... Koja milijardica tamo-vamo... Sreća pa onom biseru ističe i drugi mandat, mirni smo bar neko vreme dok se budući malo ne uhoda...

MARKO-VW
01.2.2007 10:32
0
1

@Boger
Bojim se da si u pravu za onaj rat . . .
Inace, americka vozila su KRSH.

Milan
02.2.2007 14:29
0
0

Nisam onaj koji je već davao ovde komentar. Jedna bara, mnogo krokodila i sve se više razmnožavaju.Jednom rečju HIPERPRODUKCIJA, problematičan dizajn, o kvalitetu se neću izjasniti, jer ne želim da pričam napamet.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: