Uporedni test

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

BUDI SE ISTOK I ZAPAD

Uporedili smo dva kompaktna SUV-a, Jeep Compass i Suzuki Grand Vitara, koji svojim genetskim kodovima obećavaju mnogo, ali isto tako imaju i nasleđe koje opterećuje...

Na uporednom testu smo ukrstili dve potpuno različite filozofije i škole pravljenja automobila - dalekoistočnu i dalekozapadnu. Japanski smisao za racionalnost bez previše osećaja za šminku, pa čak i udobnost, i američki take it easy, kojem automobilistički hedonizam duguje korene.

Suzuki je već decenijama pojam kompaktnosti i pouzdanosti i marka koja se u Evropi duboko ukorenila odgajivši čitave generacije vernih kupaca. Uz to, praveći male, manje i najmanje automobile i mikro terence, Suzuki se dokazao da ume da se bori i sa ozbiljnim mehaničkim zadacima, bez obzira na dimenzije.

Sa druge strane Pacifika, Jeep, rodonačelnik terenskih automobila, u genu ima pojam 4x4 pogona, rođen još krajem 30-ih godina prošlog veka, koji se sa lakoćom prilagođava nameni. Pri tom upravo je Jeep u rogobatne terence uveo pojam udobnosti i funkcionalnosti koji nisu uslovljeni njihovom namenom. Štaviše, u nameni se moraju i tražiti koreni današnjih kompaktnih i nekompaktnih SUV-ova.

Sve popularniji
Porast popularnosti aktivnog trošenja slobodnog vremena izrodio je pasionirane paraglajdere, vindsurfere, mauntinbajkere, skijaše, ronioce, nautičare, ekstremne sportiste i čitavu populaciju kojoj treba vozilo sposobno da povuče, ponese, ali i podnese više od običnog karavana. Pomalo smo već i zaboravili da je kompaktni SUV nastao iz klasičnog karavana. Konfiguracija sa troja ili petora vrata i ravnim krovom je, ipak, nezaobilazna, kada je u pitanju unutrašnji, a pogotovo prtljažni prostor.

Naravno, kao pitanje ostaju gabariti SUV-a, koji su se razvukli od 4 do preko 5 metara, što je zakomplikovalo klasifikaciju, ali su se izvesni segmenti ipak iskristalisali. U segment ispod 4,5 metara su se smestili protagonisti našeg uporednog testa.

Za Suzuki klasifikacija ne znači previše. Još 1988. je predstavljena prva generacija Vitare, koja je dobrim delom postavila osnove segmentu. Kompaktna i okretna, uz performanse koje nisu daleko od putničkog automobila, Vitara, tada kockasta i uglasta, osvaja srca muškaraca ali i žena. Ponosno noseći oznaku 4x4, kratkih prepusta preko točkova krstarila je drumovima, ali i brdima i dolinama. Nova Grand Vitara je treća generacija, koja evoluira osnovnu koncepciju ekstremno sposobnog putničkog automobila, odnosno temperamentnog SUV-a.

Za Jeep Compass važi sasvim druga priča. Iako posvećeni specijalista u 4x4 pogonu i proizvodnji sposobnih off-roadera, tek pre nešto više od tri godine Jeep je shvatio da je samo evropsko tržište u stanju da proguta više od 300.000 kompaktnih SUV-ova, sa tendencijom porasta ovog broja. Tada je Jeep ušao u razvoj konkurenata Toyote Rav4, Nissan X-Trail i ostalih. Compass je tržište ugledao tek ove godine i zapravo je prvenac Jeepa u kompaktnom segmentu. Naravno, ukoliko Wrangler greškom ne smestimo među pomenute urbane terence.

Dva dizajnerska stila
Zbog ovih činjenica poređenje Grand Vitare i Compassa dobija posebnu dimenziju i predstavlja sučeljavanje dva nivoa iskustva i dve filozofije.

Slobodno možemo dodati i dva dizajnerska stila. Grand Vitara, iako značajno umekšanih linija, ostaje dosledna formi ustanovljenoj u prvom izdanju. Poklopac motora je i dalje visok, što donosi dozu ozbiljnosti i osećaja snage. Bokovi su visoki, kao i zadnja vrata sa bočnim otvaranjem, koja su ujedno i nosač rezervnog točka. Pojava Grand Vitare ima sasvim dovoljnu dozu dinamičnosti koju očekuju kupci željni aktivnog trošenja slobodnog vremena. Takođe, možemo oceniti da opšti dizajn Grand Vitare koristi poprilično konzervativne elemente, bez ikakvih umetničkih bravura i egzibicija.

Jeep Compass je sasvim druga stilska priča. Njegove osnovne linije možemo povezati i sa modelom Dodge Caliber na koji su dodati snažniji odbojnici i uglasti lukovi točkova. Naravno, neizbežno obeležje Jeepa su vertikalni otvori na grilu hladnjaka. U poređenju sa modelom Vitara dizajneri koriste nešto više uglastih formi i generalno hrabriju stilizaciju.

Upravo ove razlike u stilskim formama dovode do toga da Grand Vitara deluje znatno veća od Compassa, iako su dimenzije oba vozila gotovo u milimetar identične. Uključujući i međuosovinski razmak.

Različiti duhovi unutrašnjosti
I u enterijerima žive različiti duhovi. Japanska škola ostaje dosledna jednostavnosti i zaobljavanju uglova gde god je to moguće. Centralni greben je potpuno jednostavan, dobro organizovan i funkcionalan. Instrumentacija, sa već viđenom konfiguracijom tri okrugla instrumenta, ne fascinira, ali zadovoljavajuće radi svoj posao. Upravljač je korektnog prečnika i debljine, podesiv po visini, ali, nažalost, ne i po dubini. To znači da osobe sa dugim nogama moraju voziti potpuno ispruženih ruku.

Prednja sedišta su konfigurisana tako da se u njih smeštaju i korpulentnije osobe. Zadnja klupa je sa podesivim uglom naslona i dobrom ponudom prostora po dužini i visini.

Nešto više mašte nalazimo kod Compassa, bar kada su forme u pitanju. Upravljač je više limuzinskog stila, instrumentacija elegantnija, i generalno je prisutnije više šminke. Naspram dominantne crne boje u Vitari, prijaju vedriji svetliji bež tonovi u Jeepu. Prednja sedišta su dobro oblikovana, nešto mekša nego ona koja ima Suzuki, dok je zadnja klupa gotovo bez ikakve profilizacije. Ponuda prostora u zadnjem delu Jeepa je, takođe, korektna.

Nažalost, previsoke ocene ne možemo dati tvrdoj plastici armature ni jednom modelu. Iako se Compass može pohvaliti nešto boljom organizacijom boksova i ostava, obe armature deluju jeftino i nedoraslo cenovnom razredu.

Prtljažni prostori su sličnih kapaciteta, uz prednost Grand Vitare od oko 50 litara u obe konfiguracije, odnosno u zavisnosti od položaja naslona zadnje klupe. Značajna razlika je u otvaranju vrata, koje je kod japanskog SUV-a bočno, a kod američkog nagore.

Različiti pogoni
I pogonske grupe su različitih filozofija. Suzuki se oslanja na dvolitarski benzinac sa 16 ventila i promenjivim razvođenjem ventila. Manuelnom petostepenom prenosu isporučuje 140 KS i dosta skromnih 183 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri visokih 4000 o/min. Amerikanci su sa druge strane razvili takozvani ”svetski motor”. U kooperaciji DaimlerChryslera i kompanije Hyundai nastao je četvorocilindarski agregat zapremine 2,4 litre sa impresivnih 170 KS i 218 Nm pri, takođe, visokih 4200 obrtaja. Međutim, za razliku od svog konkurenta vozilo na ovom testu kao prenos koristi elektronski kontrolisani CVT menjač.

Pored menjača, i pogon na sva četiri točka je različito konfigurisan. Suzuki koristi novi mehanički centralni diferencijal sa ograničenim proklizavanjem koji obezbeđuje permanentan pogon na sva četiri točka. Ovakva transmisija ima mogućnost blokade i redukcije pogona za izvlačenje iz teških situacija.

Jednim pogledom
Jeep Compass

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

6

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

7,00

Ukupno

7,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

7

Performanse

6

Dizajn

8

Kočnice

7

Ponuda prostora

8

Ukupno:

7,00

Kvalitet materijala

8

Motor

8

Završna obrada

8

Menjač

9

Ukupno:

7,80

Cena

8

Prosečna ocena: 7,63

Jeep ostaje veran elektrohidraulici. Freedom drive I je aktivni sistem prenosa koji u diferencijalu zadnjih točkova koristi dve mehaničke spojnice koje po potrebi automatski uključuju i zadnju vuču. I ovaj sistem ima mogućnost blokade i redukcije prenosa.

Ove mehaničke koncepcije donose i bitne razlike. Grand Vitara kao osnovni ima pogon na zadnje točkove, dok Compass na prednje. A to su značajni elementi koji utiču na karakter vožnje.

Jedino su konfiguracije donjeg postroja identične. Oba SUV-a imaju nezavisno oslanjanje točkova, sa udvojenim ramenima napred i multi linkom pozadi.

Razlike na terenu
Očigledne razlike u stilovima i mehanici dva koncepcijski ista automobila, se nastavljaju i u vožnji. Već samo geografsko poreklo pravi diferencijaciju.

Jeep Compass 2,3

Karoserija
Broj vrata
Broj sedišta
Dužina
Širina
Visina
Međuosovinski razmak
Masa vozila
Vuča prikolice

 
 
 
mm
mm
mm
mm
kg
kg

SUV
5
5
4405
1810
1630
2635
1585
Do 1500

Motor
Četvorocilindarski redni motor sa vodenim hlađenjem, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ ubrizgavanje goriva.

Radna zapremina
Maks. snaga
pri

cm3
kW/KS
o/min

2359
125/170
6000

Maks. obrtni moment
pri

Nm
o/min

218
4200

Ogibljenje
Napred udvojena poprečna ramena, pozadi multilink, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi.

Prenos snage
Pogon permanentno 4x4, manuelni menjač sa 5 stepeni prenosa.

Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h
Maksimalna brzina
Prosečna potrošnja
Cena

 
s
km/h
l/100 km

 
11.5
185
9.7
27.460

Jednim pogledom
Suzuki Grand Vitara

Karoserija

Udobnost

Izgled

7

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

7

Kvalitet izrade

7

Ukupno:

7,50

Ukupno

7,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

8

Dizajn

7

Kočnice

7

Ponuda prostora

9

Ukupno:

7,67

Kvalitet materijala

7

Motor

7

Završna obrada

7

Menjač

8

Ukupno:

7,60

Cena

8

Prosečna ocena: 7,50

Grand Vitara ima veće rastojanje od tla i tvrđe je trimovana. Upravljanje je direktnije i neposrednije pri svim režimima brzine, ali je sklonije prenošenju vibracija na upravljač. Manuelnoj transmisiji se nema šta prigovoriti na temu preciznosti, ali i Grand Vitari bi dobrodošao šestostepeni menjač. Pozicija sedenja bi bila znatno udobnija, kada bi upravljač dobio podešavanje po dubini. Visoko i uspravno sedenje donose odličnu preglednost, ali se pri vožnji u nazad mora računati na rezervni točak. U vanterenskoj vožnji Grand Vitara se odlično snalazi ne gubeći trakciju i ne izazivajući nelagodnost prekomernim ljuljanjem. Klirens od 20 cm je sasvim optimalan nameni. Motoru treba dosta obrtaja da bi pokazao pravu snagu, a ta karakteristika podrazumeva i nešto veći nivo buke kada se oštrije potera. Kočnice u kombinaciji napred disk - pozadi doboš nisu preterano impresivne, čak ni u minimalno opterećenom vozilu.

Suzuki Grand Vitara 2,0

Karoserija
Broj vrata
Broj sedišta
Dužina
Širina
Visina
Međuosovinski razmak
Masa vozila
Vuča prikolice

 
 
 
mm
mm
mm
mm
kg
kg

SUV
5
5
4470
1810
1690
2640
1580
Do 1500

Motor
Četvorocilindarski redni motor sa vodenim hlađenjem, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ ubrizgavanje goriva.

Radna zapremina
Maks. snaga
pri

cm3
kW/KS
o/min

1995
103/140
6000

Maks. obrtni moment
pri

Nm
o/min

183
4000

Ogibljenje
Napred udvojena poprečna ramena, pozadi multilink, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi doboši.

Prenos snage
Pogon permanentno 4x4, CVTi menjač sa 5 stepeni prenosa.

Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h
Maksimalna brzina
Prosečna potrošnja
Cena

 
s
km/h
l/100 km

 
12.5
175
10.8
26.990

Američka škola naginje ka više udobnosti. Compass je mekše trimovan i pozicije sedenja bliže limuzini nego SUV-u. Upravljač podesiv po visini i dubini se bolje prilagođava vozaču. Preglednost iz vozila je dobra. Motor se zbog veće zapremine, snage i obrtnih momenata ređe tera u visoke obrtaje, što smanjuje nivo buke u kabini. Četiri kočiona diska su uverljivija od japanskog konkurenta.

U direktnom poređenju, Compass je udobniji, tiši i kultivisaniji od Grand Vitare, međutim, Suzuki se bolje snalazi u krivinama, ima znatno oštriji temperament i uverljiviji je u vanterenskoj vožnji. Automatska CVT transmisija je u Jeepu umekšala odzive na gas i subjektivan osećaj ubrzanja.

U performansama, neznatna je prednost na strani Jeepa. Ubrzanje do 100 kilometara obavlja za 11,5 sekundi, dok je Suzuki treba malo dužih 12,5. I maksimalna brzina od 185 km/h kod Compassa je za 10 kilometara veća od Grand Vitare, što je i optimalno za 30 konjskih snaga više koje ima američki SUV.

Iznenađenje nastaje kada se uporede potrošnje goriva. Iako slabija, Grand Vitara je na našem testu u proseku trošila 10,8 litara, dok se snažniji Compass zadovoljavao sa 9,7 litara. Razlike u potrošnji su definitivno posledica različitih prenosa, i rezultat dobrog iskorišćenja obrtnih momenata kod motora Jeepa.

Cene skoro jednake
Za kraj ostaje poređenje cena, koje su veoma blizu. Dobro opremljena Grand Vitara košta 26.990 evra, dok nešto snažniji Compass staje 27.460. Za ono što nude oba modela, cene su korektne. Oba se mogu dobiti i za manje iznose. Jeep bez CVT menjača, multifunkcionalnog volana, stakala u boji i sa slabijim audio-sistemom se može dobiti već od 24.990 evra. I Suzuki se, bez livenih naplataka, sa dva vazdušna jastuka i nekoliko sitnica može dobiti za 25.300 evra.

A ko je pobednik uporednog testa? Kažemo Jeep Compass, za malo. Zbog, za nijansu, veće udobnosti i manje potrošnje. Oba konkurenta zapravo ciljaju različite kupovne populacije. Suzuki Grand Vitara mlađe i temperamentnije, koji se zadovoljavaju klasičnijim dizajnom, a Jeep one koji pored terenskih sposobnosti očekuju i udobnost i znatno originalniji nastup.

A.Uglješić
foto: Vrele gume, A.Uglješić
alex@vrelegume.co.yu
12483
Postavljeno: 25.01.2007

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Nikola M.
25.1.2007 18:25
12
0

Bez obzira na rezultate testa, čini mi se da je Grand Vitara kompletiniji SUV sa boljim pedigreom u klasi. Od Jeep-a je ostala samo tradicija, koju čak ni nemaju u ovom segmentu! Teško je pomiriti se sa činjenicom da Jeep više liči na putnički automobil nego na terenac!

Živorad
25.1.2007 23:21
11
1

Jeep je lepši, ali je Suzuki kvalitetniji!

Mix
26.1.2007 13:18
8
1

Po mom mišljenju, Jeep Compass ne samo da nije lepsi od Suzuki Vitare (ciji dizajn je prakticno umanjeni Grand Cherokee), nego su retki automobili od kojih on može biti lepši. Katastrofalan dizajn najmanjeg Jeep-a, zaista...

Stefi
26.1.2007 23:34
6
0

Kao prvo, Jeep Compass nema reduktor, a klirens mu je tačno 200 mm. To ste rekli u nekom prethodnom broju, a u novom demantujete sami sebe. Kao drugo, najmanji Jeep je Wrangler.
I meni se više dopada Grand Vitara jer je pravi terenac i kvalitetnija je. Samo, benzinac, terenac i manuelni menjač nije poželjna kombinacija.

MARKO-VW
28.1.2007 11:02
5
0

I ja sam pre za Suzuki, jedino mi se ne dopada što nazad ima doboše.
Ipak su za teška vozila diskovi na svim točkovima.

igi
29.1.2007 17:06
5
0

Ali - ipak su doboši za prave (ali lakša kategorija) terence: manje su osetljiviji na blato i prljavštinu.

Dragan Redzic
02.2.2007 14:52
1
2

Suzuki je lepsi i robusniji (barem na slikama) ali Jeepu predvidjam lep trzisni uspeh i to pre svega zbog prodajne cene i cuvanja vrednosti u prodaji kao polovnjaka.
Ukoliko VW pozuri sa Tiguanom i ne pretera sa njegovom cenom vec ona bude u opsegu cena Compasa onda smatram da ni Jeep ni drugi nemaju velike sanse.

Shara
07.2.2007 12:47
3
1

Zdravo drugari, evo i od mene koja reč na ovu temu.
Suzuki Grand Vitara izgleda zaista lepo i dosta tradicionalno za terenska vozila.
Unutrašnji komfor nije loš i prednost je što ima reduktor odnosno Low-Range pogon. Mana mu je 1,9 dizel motor, koji je uzet od Renaulta i koji se u ovom slučaju dosta dere, bez nekih većih efekata po pitanju snage i ubrzanja.
Mislim da tome takođe doprinosi i 5-stepeni ručni menjač.
Jeep Compass je prvi Jeep-ov predstavnik u klasi malih SUV vozila, koja je sve jača iz godine u godinu. Motor je VW 2,0 dizel i svojim performansama znatno nadmašuje Suzukijev 1,9. U kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menječem zvuk motora je daleko bolji.
On road karakteristike su na srani Compassa, zbog R17 i R18 točkova i boljeg ogibljenja, dok su Off road mogućnosti na strani Suzukija zbog Low-range pogona i nešto većeg klirensa.
Mislim da se proizvođač Compassa rukovodio činjenicom da se u ovom segmentu traže više putničke od terenskih performansi, što omogućava i manju cenu vozila.
Dakle proizvod je namenjen prvenstveno onima koji su do sada vozili obične putničke automobile. Ukoliko u sebi naknadno otkriju ozbiljnijrg zaljubljenika u terensku vožnju, uvek mogu da napreduju na neki od ozbiljnijih Jeep-ovih modela.
Za vas koji ste do sada koristili ozbiljne terence, oba vozila su igračke.
Na kraju ostaje samo ono subjektivno. Sviđa mi se ovo ili ono.
Ukusi su različiti, a najbitnija stvar je da postoji mogućnost izbora...

Pozdrav,

Šara

Stefi
09.2.2007 17:55
2
2

Da li se motor 1,9 DDiS u Grand Vitari puno čuje ili je zvučna izolacija tog modela loša, pitanje je sad!?

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: