Ekskluzivno

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

Grande Punto na velikom iskušenju

Iznajmljen na tri nedelje, novi Fiat Punto prevalio je par hiljada kilometara po užarenim putevima Anadaluzije, otkrivši nam tako sve svoje kvalitete i mane

Mesto i vreme zbivanja: aerodrom Malaga početkom avgusta. Sa nestrpljenjem čekamo završetak formalnosti oko iznajmljivanja vozila, kako bismo se što pre upoznali sa našim «četvoronožnim» ljubimcem i najzad započeli odmor na jugu Španije. Naime, par meseci ranije rezervisan automobil, nije posedovao «ime i prezime», tako da nas je saznanje da se radi o Fiatu Grande Punto, baš obradovalo. Nakon serije testova o francuskim konkurentima (Clio, 207 i C3), eto odlične prilike da proverimo kojim argumentima raspolaže nova zvezda iz Torina. Njenim pojavljivanjem «obični» Punto nije prestao sa proizvodnjom, baš kao ni Peugeot 206 i Clio 2, ali je ponuda veoma sužena i cene su korigovane naniže.

No dobro, najzad se dočepasmo kontakt ključa bez daljinske komande (iz nekog neobjašnjivog razloga agencije za iznajmljivanje uvek vam daju duplikat koji često nema «daljinac»), na čijem privesku piše «1,2 sin plomo». U prevodu, dobili smo najslabiji bezolovni benzinac, koji ostvaruje više nego skromnih 65 KS. Aj, aj, poznavajući od ranije «konfiguraciju» ovog regiona, biće izgleda muke po strmim i krivudavim putevima, a o autoputevima i da ne govorimo! Šta je, tu je, koliko para toliko muzike, da smo hteli da potrošimo više od 500 evra (cena za 21 dan kod Europcara), mogli smo iznajmiti savremeni 1,3 MJT koji razvija 75 i 90 KS, odnosno snažniji 1,9 Multijet od 120 KS (130 u modelu Sport). Benzinska ponuda je daleko skromnija i ograničena je na još samo jedan agregat 1,4, snage 77 i 95 KS.

Krhka izrada ili neodgovorni vozači ?
Sa nepunih pređenih 15.000 km, naš Grande Punto delovao je kao polovni automobil ! Na stranu razno-razna sitna oštećenja karoserije, prouzrokovana uglavnom zbog odsustva bilo kakve zaštite, najgore otkrivamo malo kasnije. Valjda već decenijama mnogi Fiati imaju problem sa kontakt bravom, baš kao i sa vratima. Ključ nam se, recimo, često zaglavljivao, a vrata su se začudo lako zatvarala…, pod uslovom da su htela da se otvore !? Dvoja zadnjih su nam tokom čitavog odmora kidala živce i bez ikakve logike odbijala da se otvore spolja. Ne, nismo zaboravili da deblokiramo sigurnosni sitem, kapriciozno su sama odlučivala kada će nas pustiti u unutrašnjost. Danas da, sutra ne, a kada se radi o petim (prtljažnik), e tu je 100 % u pitanju koncepcijska greška. Da li zbog toga što su u Italiji česte krađe iz prtljažnika, kada vozilo nije u pokretu, ova se mogu otvoriti jedino iznutra, prekidačem na komandnoj tabli. Krajnje nepraktično rešenje, jer smo nebrojeno puta bili prinuđeni da spustimo sve neophodne rekvizite za plažu (suncobran, stolice, ležaljke, pecaljke, …) i zaronimo u unutrašnjost kako bi ih otvorili. Za korigovanje pod hitno.

Spisak mana nastavljamo slomljenom policom koja prekriva prtljažnik i odlepljenim gumenim zaštitama oko prozora, dok smo mali spojler na dnu karoserije, mi odvalili par dana kasnije. Nije ni čudno, jer uverili smo se da je pričvršćen običnim spajalicama, pa je posve « normalno » da se otkačio, kada smo sa asfalta sišli na zemljane puteve (neuobičajno česti u ovome kraju).

Sve pedantno zapisano i prijavljeno (važna stvar, inače će vam naknadno fakturisati tuđe greške), najzad krećemo obećanom zemljom Andaluzijom, nazvanom po arapskom osvajaču sa kraja VIII veka, D’al-Andalus. Naime, njome su se vekovima crkvena zvona smenjivala sa molitvama Alahu, da bi definitivno, početkom XVII veka, katolicizam ponovo zavladao. Tragovi islamske kulture su, međutim, i dalje veoma vidljivi, posebno u gradovima kao što su Sevilja, Granada i Ronda. Danas, poljoprivreda (masline i vino) i stočarstvo, glavni su izvori prihoda u ovom slabo industrijski razvijenom regionu. U poslednjoj deceniji evidentan je razvoj turizma, koji je, nažalost, poremetio dušu Andaluzije. Stihijska gradnja ultra savremenih hotelskih kompleksa na obali, u potpunoj je suprotnosti sa šarmantnim « belim selima », uklještenim na obroncima planina u unutrašnosti. Jedno takvo, nazvano Ohen, koji se nalazi nepunih 10 km od čuvene Marbele, bilo je naš prvobitni cilj, pre nego li smo izašli iz Mediterana.

     
 

Maseratijev rođak
Jedno je sigurno! Ukoliko su vam glavni kriterijumi pri kupovini automobila njegov izgled, cena i unutrašnji prostor, Grande Punto ima sve šanse da pronađe put do vašega srca. Nacrtan rukom poznatog italijanskog dizajnera Giugiara, pripada najlepšim i najvećim u kategoriji, praktično na granici između B i C segmenta. Prebacivši psihološku granicu od 4 m, ima dimenzije koje su do pre koju godinu odgovarale vozilima u višoj kategoriji (Golf 3, Peugeot 306, Megan, Opel Astra…). Četri odrasle osobe lako se mogu smestiti u prostranu unutrašnjost, donekle na štetu prtljažnika. Zapremina ovog je 275 litara, ali je utovarni prag preterano visok i prolazi od točkova su prilično izraženi, tako da mu praktičnost nije jača strana.

Vozač, bez obzira na dimenzije, lako pronalazi idealnu poziciju zahvaljujući sedištu podesivom po visini (izuzetno velika amplituda), kao i upravljaču po visini i dubini. Ergonomija je, dakle, bez ikakvih zamerki, kritike se odnose na premalo prostora za odlaganje sitnica. Standardni pregradak ispred suvozača je skromne zapremine, a u plitke pregrade u vratima jedva staje putna karta i kutija cigareta. Razočarao nas je i kvalitetom i aspektom upotrebljene plastike, a ukoliko sedišta formom i zadovoljavaju, maslinasto-siva kombinacija previše me je podsećala na davne 80-te godine dvadesetog veka i 15 meseci provedenih u nekadašnjoj JNA. Malo više boja i orginalnosti u dizajnu ne bi bilo na odmet, što se odnosi i na izgled instrument table.

Pregledna i dobro opremljena, potpuno je klasične koncepcije, lišena svake atraktivnosti. Ovo je kompenzovano veoma atraktivnom početnom cenom nižom od 11.000 evra (12.700 za dizel), što je za dobrih 1.000 evra jeftinije od Renaulta Clio 1,2 16V i Peugeota 207 1,4. U startu poseduje centralno zaključavanje, električne komande za podizače prozora i spoljne retrovizore, radio CD, putni računar, točkove od 15 cola….Drugi završni nivo (testirani) poseduje još klima uređaj i 6 vazdušnih jastuka, a cena je viša za razumljivih 1.100 evra.

Međutim, u poređenju sa spomenutim Cliom i 207, razvija tačno 10 KS manje, što se na putu i te kako oseća…

Obavezno pun gas
Prvi utisci po izlasku sa aeodromskog parkinga su deprimirajući. Kako smo se odmah uključili na autoput, a i bili smo maksimalno opterećeni sa nekoliko velikih putnih torbi (nije sve stalo u prtljažnik), « krivicu » tražimo u blagom, ali dugom usponu. Još jednom proveravam da nisam zaboravio da spustim ručnu kočnicu, no razloge za slaba ubrzanja treba tražiti u katastrofalnom odnosu snaga/težina i malom obrtnom momentu od 102 Nm. Baš kao i njegovi konkurenti, Grande Punto se znatno ugojio, kako zbog većih spoljnjih dimenzija, tako i u cilju osvajanja pet zvezdica (kraš testovi). Ukoliko na nekih 1150 kg (prazan) dodamo još 45 litara goriva, pa zatim našu težinu, procenjenu na oko 250 kg, ispada da jedna KS treba da povuče preko 22 kg. Mnogo za ovaj nimalo savremeni agregat koji diše na samo 8 ventila, i koji se zaduva čim prebaci 5.000 o/min.

No ovo su za njega ekstremno teški uslovi eksploatacije, Punto 1,2 nije predviđen za duga krstarenja ozbiljnim autoputevima. Nakon dugog zaleta uspeo je, ipak, da pokaže 160 km/h ( u Fiatu obećavaju 155 km/h), uz sigurno ponašanje i zadovoljavajuću udobnost. Mekani amortizeri dobro upijaju nepravilnosti na putu, ali pri pojačanom ritmu na krivudavim putevima i visokim brzinama, ne uspevaju dovoljno brzo da ukrote “pumpanje” karoserije. Buka od kotrljanja i motora u visokom režimu rada, brzo će vas odvratiti od sportskih ambicija, ovaj Punto privileguje «cool» vozače i regionalne puteve. Tako će i potrošnja sići na skromnih 6 litara, jer smo pri prosečnoj brzini od 136 km/h zabeležili prosek od 8,5 litara. Na kraju druženja, putni računar je pokazao prilično visoku prosečnu potrošnju od 8,2 litara, upravo koliko ovaj motor troši i po gradu. Zapravo 65 KS su prvenstveno namenjeni gradskoj upotrebi, gde se, bez obzira na osetljivost karoserije, najbolje oseća. Karakteristike su zadovoljavajuće (do 100 km/h treba mu nešto više od 14 sekundi), a kako su stepeni prenosa dovoljno kratki, moguće je dosta energično voziti od semafora do semafora. Komande kvačila, kočnice i menjača su izuzetno mekane, a električna asistencija poseduje kao i ranije mod «City», kada se upravljač okreće jednim prstom (pojačana asistencija do 30 km/h). Uz bolju preglednost ili senzore za parkiranje, vožnja i po gradu Gibraltaru (od arapske reči Djebel Tarig), bila bi pravo zadovoljstvo. Za neupućene, ovim minijaturnim delom kraljevine (ukupna površina 6,5 km²), vozi se levom stranom, baš kao i u matičnoj Engleskoj. Iako je u Evropskoj zajednici od 1973. godine, u Gibraltar se ne može ući samo sa ličnom kartom (kao u ostale zemlje potpisnice Šengenskog sporazuma), već je neophodan pasoš. Ogroman strateški značaj ove kolonije, permanentni je izvor sukoba između Engleske i Španije, koja, po logici stvari, želi da ga povrati. Gibraltar su osvojile britanske snage još 25. avgusta 1704, pod zapovedništvom admirala Georges Rooke. Nastanjen uglavnom Englezima i Španjolcima, pripada najgušćim urbanim sredinama u svetu (oko 4.250 stanovnika po kvadratnom kilometru), i većina se žestoko suprodstavlja španjolskoj reintegraciji. Možda i zato što ne plaćaju poreze na prihode, te su ovaj finansijski raj iskoristile mnoge engleske i internacionalne kompanije. Osim toga, u Gibraltaru su smeštene značajne NATO vojne snage (Royal Air Force i nuklearne podmornice, ali bez španjolskih trupa), kao i najsavremeniji špijunski uređaji za prisluškivanje severnoafričkih telekomunikacija.

     
 

Odmah nakon čuvene stene koja dominira gradom (426 m visine), napuštamo Mediteransko more, da bi se našli sa strane Atlanskog okeana. Pravac Tarifa, malo mesto sa ogromnim peščanim plažama i dinama, gde je broj vetrovitih dana u godini najveći u Evropi (preko 250 u proseku).

Iz tog razloga pored puta su na hiljade velikih vetrenjača, na koje ipak ne juriša Don Kihot i njegov verni Sančo Pansa.

Naš Punto prevalio je već dve hiljade kilometara, bez ikakvih problema, i nakon početnog razočarenja karakteristikama, navikli smo se na turističku vožnju.

uspešan dizajn,
korisni prostor
za putnike,
pozicija za
upravljačem,
cena

nepraktično otvaranje prtljažnika,
kvalitet materijala,
potrošnja,
karakteristike

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

7

Kvalitet izrade

7

Ukupno:

7,50

Ukupno

7,33

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

7

Funkcionalnost

7

Performanse

5

Dizajn

7

Kočnice

7

Ponuda prostora

9

Ukupno:

6,33

Kvalitet materijala

6

Motor

5

Završna obrada

6

Menjač

8

Ukupno:

7,00

Cena

9

Prosečna ocena: 7,16

Ipak, značajan progres
Uzmemo li kao hipotezu da su mane navedene na početku teksta rezultat neodgovornih vozača (vreme će pokazati), Grande Punto načinio je veliki pomak u poređenju sa prethodnim. Došavši na svet 1993, bivši model prodao se u preko 6 miliona primeraka, no od novajlije se očekuje mnogo više. Dočekan od strane Fiata kao Mojsije, treba da ga, zajedno sa novim Stilo, izvuče iz veoma nezavidne finansijske situacije. Kako stvari za sada stoje, startovao je veoma dobro u svim evropskim zemljama, što opet dokazuje da dizajn igra odlučujuću ulogu. Bademast farovi i rešetkasta maska, zaista imaju nešto “maseratijevski”, a masivna silueta uliva poverenje potencijalnim kupcima. Bez obzira da li je reč o verziji sa troja ili petora vrata (skuplja za 500 evra), dopadljiv je na prvi pogled, a kako ponašanjem na putu ne zaostaje za konkurentima, može se reći da predstavlja interesantnu alternativu.

U Fiatu će, ipak, morati posvetiti mnogo više pažnje završnoj obradi i izboru materijala, jer imajući neposredno pred polazak na odmor nekoliko verzija modela 207 i Clio, mogu mirne savesti potvrditi da imaju značajnu prednost.

Nakon par godina ekspolatacije, razlike će se verovatno još više produbiti, baš kao i cene na tržištu polovnih vozila. Na ove činjenice svakako treba obratiti pažnju prilikom izbora…






Ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele gume, P. Rajković
peki@vrelegume.co.yu
5277
Postavljeno: 24.01.2007

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

MARKO-VW
24.1.2007 12:16
0
3

Kada se ovako lose pokazao sa samo 15000 predjenih km, mogu da mislim sta ce biti do "stotke" - ako uopste dogura do te cifre.
Popalio se narod na Fiat . . . Dobro, svako moze da pogresi . . .

Dragan Redzic
26.1.2007 22:36
6
0

Prilikom pravljenja ovakvih reportaza zaista je bitno uzeti u obzir namenu vozila (od strane konstruktora) pa i njegovu cenu. Cudi me da cenjeni novinar nije Punto 1,2 izveo na neku od pista predvidjenih za F-1 i merio njegove perfomanse uporedjujuci ih sa bolidima Ferarija. nisam "fan" fijata ali mi smetaju sveznalice kojima je motor od 1,2 cubika meta izivljavanja i zaista "neslanih" komentara.

ukizabonje
27.1.2007 12:06
0
3

Mislim da je nerealno ocenjeno da ima unutrasnjeg prostra koliko hoces. Na zadnjoj klupi ce ljudi visi od 185cm udarati glavom u krov. Za ovu cenu moze da se kupi Ford Fusion koji se po komforu i po jacini motora 1.4 16v 80hp ne da porediti sa ovim blago receno skromnim autom. Kvalitet obrade u puntu je jeziv (vozio sam ga nekih 100km). Punto ne moze da pridje savrsenoj nemackoj tehnologiji i kvalitetu u fordu, a sve to za istu cenu.

MARKO-VW
27.1.2007 17:39
0
1

@Dragan Redžić
Pa ti se učlani u SPS, postani "budža" i niko neće smeti ništa da ti kaže na
sastancima . . .

peki
27.1.2007 22:38
2
0

Fiat Punto 1.2 je vozen putevima, i samo putevima! Nije moja greska ukoliko su se u Fijatu malo preracunali u "snazi", pa su umesto 75 ks, koliko konkurenti kao sto su Clio i 207 imaju minimalno ispod "haube, ubacili ovaj naveliko prevaziden agregat. Naravno sve u cilju sto nize pocetne cene, koja je efektivno manja nego li kod konkurenata. Pitam se samo kako drugacije oceniti neki auto, jer ukoliko je dvoje male dece i par putnih torbi mnogo za jedan savremen auto, sta bi bilo kada bi u njega strpali par "kapitalaca" od 80-90 kg i dva dzaka cementa? Fiat Punto 1.2 se IZNAJMLJUJE u Spaniji kao manje familijarno vozilo, i upravo je tako koriscen. Nazalost po njega, nije "neslana" sala pomisao jesam li "spustio rucnu" vec cista realnost. Ubaciti ovako nejak motor u tesku karoseriju, granici se sa poigravanjem sigurnosti vozaca i putnika. U protivnom proizvodac treba da naglasi da je zabranjena upotreba izvan grada, ili eventualna preticanja.
Sto se tice smestaja putnika visljih od 185 cm na zadnu klupu, treba znati da danas ima znatno vecih vozila u kojima glave ovih dodiruju plafon. Sve zavisi od formi zadnjeg dela automobila, pa zato poredenje sa Fusion nije potpuno na mestu. Ovaj "mali" Ford je jedna vrsta gratskog vana, dakle prostran je i praktican. Pravi konkurenti su spomenuti Peugeo 207 i Clio, odnosno Fiesta.
E sad zavrsna obrada i kavlitet materijala!? Cinjenica je da Fiat jos uvek ima muke da dostigne druge proizvodace, ali napredak je ipak postignut. Testirani Punto je, kao sto je naglaseno, prosao kroz ko zna cije ruke, i zato nemozemo tvrditi da su svi takvi. Nedomacinski odnos prema bilo koma vozilu, pa makar se radilo i o izdrzljivim terencima, veoma brzo odrazi na njegovo "zdravlje".

Sloba
29.1.2007 08:36
0
2

Mislim da je Grande Punto sasvim ok. Međutim u toj klasi ubedljivo najbolji i najlepši novi automobil je Peugeot 207. Možda je malo skuplji ali zato dizajn, udobnost, prostranost, upravljivost... ne mogu da se porede sa konkurencijom.

MARKO-VW
29.1.2007 11:38
0
5

@Sloba
Pojesce ga nova FABIA, a tek novi POLO, hahaha . . .

Momčilo Petrović
29.1.2007 23:39
0
1

Odlična reportaža iz života u kojoj se jasno vidi da je čovek sa iskustvom vozio taj automobil u dužem periodu i sa njim se saživio. Svidelo se to nekom ili ne! U svakom slučaju žao mi je što nema više takvih tekstova. Punto ko Punto, ništa naročito-izvikana "talijanska makina"! Neki i to vole, zar ne?

Igor
25.4.2007 09:26
6
0

E pa drugari, ja ga vozim sada vec nekih 10-ak meseci. Upravo model 1.2 8v sa 5 vrata. Jeste slab ali nista nalik opisanom. Svega dve vece zamerke. 1. Na autoputu pod punim gasom na tih 155 ili kol'ko god da mozze da razvije (brzinomer laze samo ne znam koliko. u jednom momentu, na autoputu na nizbrdici kazaljka je bila i na 190! toliko sigurno ne mozze!!!) stvarno dosta trosi (13-ak litara). 2. Diler (da ne imenujemo i ne reklamiramo).
Na duze staze, naravno, tek treba da se pokaze, ali za sada je sve u redu, osim kvaka na zadnjim vratima koje su greska u dizajnu, koju je Fiat ispravio. Takodje bi trebalo da po garanciji diler zameni kvake. Meni je receno da hoce, videcemo sutra.
Sto se tice prostora, ima ga. Ja imam 2 metra u visinu i bez problema, bilo sa nogama ili sa glavom, stajem i napred i pozadi. Cak i iza svog, vozackog, sedista podesenog za dvometrasa! Dok, na primer, u Opel se jedva smestim i skoro da ne mogu da ga vozim.
Sto se ponasanja na putu tice... uh... Oslanjanje, Kocnice... Prosto vristi za nekim benzinskim turbo dvolitarcem i 150-ak konja. Stvarno steta sto ima tako malo snage. Ja sam ga dobio sa Bridgestone gumama i prvi utisak je bio uzasan. Uprkos tako malom obrtnom momentu, pri startu lako pustaju asfalt i krecu u 'spin'. Kad su hladni ovi pneumatici jednostavno ne rade. Moje razocarenje se zavrsilo onog momenta kad su se malo zagrejali, pritisak se podigao do, uslovno receno, normalnog... radnog. U tom rezimu kao da je kandzama zakacen za put. Zaista bih voleo da pod haubom imam neki 'besan' benzinski motor. Ali nemam. A i sa ovim sto imam - pa zabavno je! Jeste da tako trosim skoro duplo vise goriva nego sto bi mozzda trebalo (bilo razumno?) jer ako ocekujes ista od ovog motora pedala gasa mora da bue zakovana u pod, ali zabava nikako ne izostaje.
Rezime? Ne znam. Nije uopste los automobil kakvim ga opisuju okoreli 'vagenovci'. Pretpostavljam da cu morati da menjam gume i lamelu ranije nego 'obican svet', ali to nije do Fiata nego do mene samog. Bas kao i potrosnja.

Greetz

vlada
10.6.2008 15:51
4
1

obozavam grand punto i najvise bih voleo da mi neko pokloni jer nemam para da priustim...mada je to pusta zelja koja se nikada nece ostvariti,inace auto je fantastican

salence
27.10.2009 20:43
2
1

siguran sam da dezurni komentator VLADA _VW vozi tatinog golfa 2 i da bi bio presrecan da se zaposli u nekoj firmi da mu daju da pere bar Punta keca!!!!!!!!
Ovo su dobra kola za te pare,a kome je motor slab Fiat ima paletu resenja i za njega! Culi ste za fiaovo odelenje Abarth? :D

damir
06.12.2012 00:50
0
0

Trenutno vozim Grande 1.4 77 ks . Solidan , njemacki tvrd , za duza putovanja udoban , na cesti stabilan , dobro lezanje u krivinama . Od svega mi najviše smeta i ne toliko slabasan motor od 77 ks . Stvarno neznam kako su uspjeli upariti ovaj motor sa ovom karoserijom preko ocajnog mjenjaca . Sa svojih 77 ks na 4000 o/min po brzinomjeru ide 110 km/h i sa potrosnjom od 7 l/100 km . Definitivno nije štedljiv , u gradu i preko 10 l ljeti uz neku ne prebrzu i normalnu voznju . Moj zakljucak da je auto udobno , sigurno , mislim i ljepog dizajna , pouzdanog motora ali zavrsna obrada i materijali definitivno nisu ugodni ni na dodir a ni na pogled . Mjenjac ocajan da ne kazem najgori dio auta . Kocnice odlicne . Lako doziraju i brzo hvataju . Moja ocjena za cjelo auto je -3 . ps . punto mk2 po neni bi dobija u kategoriji gradskih auta te generacije skoro +4

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: