Aktuelno

Kriza u Fordu

Riskantna igra

Spektakularnim, vrlo riskantnim manevrom Ford pokušava da se izbavi iz teške krize. Davanjem u zalog praktično celokupne svoje imovine, ovaj veliki proizvođač automobila je na finansijskom tržištu pribavio 18 milijardi dolara. Ovaj novac treba da omogući povratak na staze uspeha, ali može, isto tako, jako skupo koštati Ford...


Riskantan manevar menadžmenta Forda je 27. novembra, u ponedeljak uveče, izazvao užurbane aktivnosti na njujorškoj berzi, Wall Streetu, simbolu finansijske moći SAD-a. Vrednost akcija kompanije Ford je znatno opala, i odmah su počele da kolaju rđave spekulacije o razmerama krize ovog čuvenog, a po veličini drugog američkog proizvođača automobila. Neki idu čak tako daleko da predviđaju i bankrot kompanije koju je osnovao američki industrijalac Henry Ford (1863-1947) i čiji je jedan od najvažnijih doprinosa zapravo udaranje temelja savremenoj automobilskoj industriji.

To se, tokom razvoja Ford Motor Company ogledalo u jednom specifičnom pristupu unapređivanju organizacije rada, u masovnoj proizvodnji automobila na tekućoj traci, u visokom stepenu mehanizacije proizvodnje, u snižavanju troškova proizvodnje i prodajne cene automobila, u tipizaciji i standardizaciji proizvoda i unifikaciji delova, kao i materijalnoj stimulaciji radnika.

Danas, Ford Motor Company, sa sedištem u Dearbornu, (Michigan) proizvodi i prodaje automobile na 200 tržišta na šest kontinenata. Sa oko 327.000 zaposlenih i više od 100 pogona širom sveta, sa prihodom koji je 2005. godine iznosio 177,4 milijarde dolara, i neto prihodom od 5,8 milijardi dolara, Ford Motor Company je gigant, koji pod svojim plaštom ima marke Aston Martin, Ford, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mazda, Mercury i Volvo.

Z.Mudrinić
foto: Ford
zoranm@vrelegume.co.yu
1514
Postavljeno: 05.01.2007

Arhiva: Aktuelno

Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 07.11.2013

Plastika

Sve više i više automobilskih komponenti se izrađuje od plastike. Plastika omogućava da delovi budu lakši i oblikovani na mnogo različitih načina, pa se mogu postići raznovrsni oblici koji su pre bili mnogo komplikovaniji za izradu


Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 23.07.2013

Tržište SAD - Chevrolet Impala

Chevrolet Impala, zvezda koja ponovo sija


Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 19.07.2013

U pronalaženju pravog puta

Za 20 godina broj motora sa unutrašnjim sagorevanjem će porasti i biće vodeća vrsta pogona motornih vozila, međutim ne treba zaboraviti da i hibridni pogoni sadrže motore SUS


Tržište SAD - Lincoln

04.06.2013

Novi propisi

03.03.2013

J.D. Power

27.06.2012

Parking Servis

23.02.2012

Fiat

30.01.2012

Tehnički pregled

19.01.2012

Parking servis Novi Sad

09.09.2011

Predlog registracije novih vozila

26.08.2011

Broj vozila u Srbiji

15.07.2011

Prva pomoć Tekst sa video prilogom!

05.04.2011

Cene goriva u Srbiji

11.02.2011

Lizing

31.01.2011

Novi ZOBS - Pravilnik

15.09.2010

Hands-free uređaji

15.03.2010

Prodaja automobila u Srbiji 2009

18.01.2010

Serbia 2009 Car Sales

18.01.2010

Oprema u automobilu

16.01.2010

Novi ZOBS

09.12.2009

Tehnički pregledi

10.11.2009

Opel i Magna

26.10.2009

Preregistracija vozila

11.09.2009

Uspon i pad GM-a

03.08.2009

Cene goriva u Srbiji

24.07.2009

Fiat i Chrysler

15.06.2009

Tržište u Evropi

10.06.2009

Oglašavanje u vreme krize

13.05.2009

Crnogorske tablice i ZOBS

05.05.2009

Nove registarske oznake

05.02.2009

VW vs Porsche

13.01.2009

Takse pri registraciji

08.01.2009

Novi ZOBS i auto škole

06.01.2009

Toyota Srbija

26.12.2008

Kriza u SAD

11.12.2008

Policijski presretači na srpskim putevima

25.11.2008

Kretanje cena goriva na tržištu Srbije

15.10.2008

Smanjenje carina

08.10.2008

Analiza isplativosti različitih pogonskih goriva

12.09.2008

Poskupljenje goriva

16.07.2008

Domaća automobilska industrija

11.06.2008

Premium gorivo

12.05.2008

Bio gorivo

11.04.2008

Jeftina vozila

19.03.2008

Exxon Mobil

13.03.2008

Krađa vozila

21.02.2008

Tata Nano

12.02.2008

Plate vodećih ljudi

15.01.2008

Krađa vozila

11.01.2008

Flavio Briatore

07.01.2008

Porodica Quandt

31.12.2007

Izložba fotografija

15.12.2007

Max Mosley u Beogradu

27.11.2007

Chrysler

07.09.2007

Spasavanje Chryslera

13.06.2007

Kupovina polovnog vozila

26.04.2007

David Richards kupio Aston Martin

12.04.2007

Carlos Ghosn

15.03.2007

GM

30.01.2007

Kriza u Fordu

05.01.2007

Ford i Chrysler u krizi

08.12.2006

boger
05.1.2007 16:30
0
0

Posebno šokantno na mene je delovao deo članka koji govori o sastanku vodećih ljudi američke auto-industrije sa onim komičnim predsednikom države. Ako su spali na to da ih on pomaže... Šalu na stranu, zbunjuje me da se u zemlji koja svuda propagira najogoljeniji liberalni kapitalizam država toliko meša u ekonomiju. A Fordu želim sve najbolje.

Đole
06.1.2007 12:41
0
0

Kako to ne razumeš? Pa Amerika ti je oličenje dvoličnosti. Šta da rade sa 100.000 otpušetnih radnika na ulici i to samo iz auto industrije (Ford, GM,...)? Jeftinije im je da "grnu" u konsolidaciju giganata koju milijardu zarađenu kroz ratnu industriju, nego da rizikuju eksploziju nezadovoljnih radnika crnaca iz Bronksa, koja može da zapali sve do temelja...

Milan
09.1.2007 15:29
0
0

Kulu gradim a karata nema. Ko je sledeći ? Konkurencija goni proizvođače u hiperprodukciju, a tržište je toliko koliko je. Kolika je cena razvoja novog modela, a koliki mu je vek na tržištu ? Sve to košta i smanjuje profit po jedinici proizvoda-
-znači, proizvedi što više !

Luka
10.1.2007 14:37
0
0

Nema više romantike, to je jasno! Međutim, mnogo je veći problem što je kvalitet automobila i sklopova sve lošiji. Evo primera radi moja Mazda 6. Funkcionisala je gotovo savršeno prvih 100.000 km. Po isteku trogodišnje garancije kao po komandi otkazuje jedan po jedan vitalni deo. Usisna grana, pumpa visokog pritiska, klima procurila u kabinu!!!
Prethodna mazda 626 je trajala 250.000 km, prodata i još se vozi bez problema!

MARKO-VW
19.1.2007 15:33
0
0

Za Luku:
Da li je moguće to što pričaš za MAZDU !!!???
Ne mogu da verujem šta su uradili jednom simbolu izdržljivosti . . .

boger
19.1.2007 22:24
0
0

Mazde su bile toliko dobre da nije bilo potrebe da se kupuju nove - zato su i dospeli u krizu. Ova "mana" je nažalost ispravljena pozajmljivanjem gena od evropskog Forda što je donelo zabavnu platformu Focusa i Mondea a odnelo pouzdanost. Tako izgleda da se menadžment Forda previše meša u mehaniku a premalo u ekonomiju...

MARKO-VW
20.1.2007 09:38
0
1

Anglosaxonski način razmišljanja je PROFIT PO SVAKU CENU, što u praksi znači da je i kvalitet sve niži i niži, a to im se sada obija o glavu i tek će da im se obija.
Pa niko nije lud da daje tolike pare, a da ga auto stalno muči.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: