Uporedni test

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

Dvojne ličnosti

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4 se zahvaljujući pogonu na sva četiri točka i elegantnom izgledu dobro snalaze kako na asfaltu tako i po bespuću

Tvrda plastika u unutrašnjosti može lako da se čisti, ali je osetljiva na ogrebotine
Dinamika vožnje i upravljivost su dobre strane ove Toyote

Još do pre petnaestak godina terenska vozila je kupovao čovek, odnosno pojedinac koji je zaista želeo da ide na teren, u lov, u ribolov, u neku šumsku avanturu. Danas, naprotiv, većina kupaca sa svojim terencima ne silazi sa asfaltne podloge, a lov se sastoji u pronalaženju što jeftinijeg automobila.

Jedan od terenskih automobila koji je izazvao pravu pometnju na tržištu lakih terenskih vozila bila je Toyota RAV4, koja se pojavila 1994. godine. Imala je dopadljiv izgled, pogodne dimenzije za gradsku vožnju i pristupačnu cenu.

Sada je na tržištu već druga generacija ove Toyote, ali život joj je mnogo teži, pre svega zbog mnogobrojne konkurencije u koju spadaju, između ostalih, nedavno osveženi Nissan X-Trail, kao i skoro predstavljeni Mitsubishi Outlander.

Od vozila na testu, sa stalnim pogonom na sva četiri točka raspolaže jedino RAV4 koji, dok je put dobar, svoju snagu ravnomerno raspodeljuje na prednje i zadnje točkove, u odnosu 50:50.

Mitsubishi je svoj Outlander opremio prenosom snage kojim je opremljen i model Pajero Pinin. Dok podloga ne postane klizava, za pogon su zaduženi prednji točkovi, a u slučaju da prianjanje više nije zadovoljavajuće, elektronika snagu dodeljuje i zadnjim točkovima.

Nissan se odlučio da primeni rešenje prenosa snage koje omogućuje da i sam vozač ima aktivnu ulogu u izboru pogona. Uz pomoć prekidača se može birati između samo prednjeg pogona i mogućnosti automatskog aktiviranja zadnjih točkova u slučaju da podloga postane klizava. Postoji i mogućnost krute veze, sa kompletnom blokadom srednjeg diferencijala.

Instrumenti postavljeni u sredinu nisu baš najsrećnije rešenje
Zahvaljujući zatvaraču srednjeg diferencijala, Nissan se dobro snalazi pri ne previše zahtevnoj terenskoj vožnji

Zahvaljujući ovakvom pogonu, Nissan X-Trail je u vožnji po lošem terenu bolji od svojih konkurenata na testu. Ali, kako i njemu nedostaje reduktor, jasno je da o savlađivanju nekog zaista ozbiljnog terenskog zadatka ne može biti ni reči.

Ljubitelji čistokrvnih terenaca, dakle, ni sa jednim od testiranih automobila neće biti srećni. Nasuprot tome, zadovoljni će biti vozači koji cene dobru upravljivost i ubedljive performanse, kategorije u kojima Toyota posebno oduševljava. RAV4 uz to nudi i zavidan nivo sigurnosti, pošto je on jedini automobil na testu koji je opremljen ESP uređajem. Kod Toyote se to inače zove VSC (Vehicle Stability Control).

Toyota nudi i za jedan terenac neobično precizan upravljač, a zahvaljujući tvrdo podešenom ogibljenju, sa ovim automobilom se mogu postizati i prilično velike brzine pri prolascima kroz krivine.

Na otvorenom putu, RAV4 se ponaša kao malo viši sportski kupe, a svoj doprinos tome daje dvolitarski motor koji se vrti sa izuzetnom lakoćom, a dobro vuče već i pri sasvim niskim obrtajima. Nije nam se dopalo jedino što visoke obrtaje prati prilično velika buka. Od 4300 obrtaja četvoroventilski motor postaje neprijatno bučan. Taj broj obrtaja u petom stepenu prenosa inače odgovara brzini od 150 km/h, tako da se svakog pokušaja brže vožnje čovek dobrovoljno odriče.

Osetno manje dinamike, ali zato znatno više udobnosti nudi Nissan X-Trail. On neravnine koje Toyota praktično bez filtriranja prenosi do putnika, elegantno ”ispegla”, omogućavajući prijatnu i opuštenu vožnju. To što je donji postroj podešen na udobnost, dovodi do toga da se u krivinama vozilo naginje, što u sprezi sa, u srednjem položaju relativno neosetljivim upravljačem, jasno daje do znanja da ovo vozilo nije stvoreno za jurnjavu po krivudavim putevima. Pri oštroj vožnji se može primetiti da vozilo ”vuče” preko prednjih točkova, što se donekle može ublažiti uključivanjem integralnog pogona, što automobilu daje određenu neutralnost.

Pregledni instrumenti i jednostavno rukovanje karakterišu unutrašnjost Outlandera
Dobra aerodinamika i kultivisan motor omogućavaju tihu vožnju

Motor ovog vozila je u potpunom skladu sa donjim postrojem, pošto umesto naglašenih sportskih karakteristika prvenstveno nudi tih i kultivisan rad. Činjenica da je pri tome mnogo ”žedniji” od Toyotinog agregata je svakako njegova ružna osobina. Rešenje za oba slučaja bi se moglo naći u ugrađivanju šestostepenog umesto menjača sa pet prenosnih odnosa, kojim su ova vozila opremljena serijski.

Kod Toyote bi to doprinelo smanjenju obrtaja i buke, a Nissan bi trošio manje goriva.

Nedostatak šeste brzine najmanje se oseća kod modela Mitsubishi Outlander čiji motor i ovako radi tiho i uglađeno, a ni potrošnja goriva nije preterano velika. Motor i menjač su u toliko dobroj harmoniji da se i deficit snage manje oseća. Novi Outlander je, dakle, ravnopravan Toyoti i po pitanju komfora i po pitanju pogona. Ali, ovaj automobil sebi dopušta neke nedostatke koje je teško shvatiti, pre svega s obzirom da se radi o najnovijem modelu. Najbolji primer je siromašna sigurnosna oprema, gde jedva da je prisutno ono najneophodnije, a bočni vazdušni jastuci za glavu i ne mogu da se dobiju.

Čak i po pitanju aktivne sigurnosti postoje nedostaci - ne samo da nema ESP uređaja, već se ni ABS nije pokazao najboljim pri testu kada smo desni točak kočili po ledom pokrivenom putu, a levi je bio na asfaltu.

Pod tim uslovima je Outlandera bilo najteže održati na pravcu, a ni dužina zaustavnog puta nije više primerena današnjem vremenu.

Da vidimo sada kako stvari stoje sa jednom od najvažnijih karakteristika ovih automobila, sa mogućnošću transportovanja glomaznih sportskih rekvizita.

1. Toyota
U konkurenciji automobila sa integralnim pogonom Toyota RAV4 nudi možda i najviše zadovoljstva. U nedostatke bismo ubrojali bučan motor i nedovoljan komfor.
2. Nissan
Jasno je da X-Trail ima udobno ogibljenje, putnici uživaju u komforu, a i pogonska grupa je adekvatna. Povećana potrošnja i nedostatak ESP uređaja mu onemogućavaju pobedu na testu.
3. Mitsubishi
Relativno povoljna cena, kultivisan i tih motor govore u prilog ovog vozila. Ipak, Outlander je pre kombi sa integralnim pogonom nego pravi terenac, mada nudi mali prtljažni prostor

Svoju zrelost ovde ponovo dokazuje Toyota, utovar u prtljažni prostor je lak, zahvaljujući niskom pragu i širokim vratima koja se, sa našeg aspekta posmatrano, otvaraju u pogrešnu stranu, udesno. U konkurenciji automobila na testu, prtljažnik Toyote je najveći, a iskoristivost povećava činjenica da se zadnja klupa može sa lakoćom oboriti. Sliku kvari mala nosivost od svega 399 kilograma.

Nissan može poneti čitavih 533 kilograma, ali i ova vrednost postaje relativna, ako je uporedimo sa 562 kilograma, koliko iznosi nosivost modela Peugeot 307 Break, na primer. Dužina utovarnog prostora kod Nissana nije toliko dugačka kao kod modela RAV4. U prilog Toyote ide i činjenica da se rezervni točak ne nalazi u prtljažnom prostoru, već je postavljen na spoljašnjoj strani zadnjih vrata.

Nissan i Toyota raspolažu rezervnim točkom normalnih dimenzija, što smatramo da spada uz terenski automobil isto kao i pogon na sva četiri točka. Za razliku od njih, Mitsubishi je svoj Outlander snabdeo samo rezervnim točkom za nuždu. Uprkos najvećim spoljašnjim dimenzijama, prtljažnik modela Outlander je najmanji, nudi svega 402 litre utovarnog prostora na raspolaganje. Stvar se dodatno pogoršava i relativno uzanim otvorom.

Ko je sad pomislio da je Mitsubishi manji prtljažnik kompenzovao raskošnom ponudom prostora koji stoji na raspolaganju putnicima, prevario se. Naime, ni napred, a ni pozadi se ne sedi osetno bolje nego u Toyoti.

U slučaju da četiri odrasle osobe žele udobno da se voze i na dužim putovanjima, najbolji izbor je Nissan X-Trail. On nudi najudobnija prednja sedišta i umesto zadnje klupe za nuždu ovde se nudi zaista limuzinski komfor. Glavnu krivicu za to što Nissan nije pobedio na ovom testu snose, na neshvatljiv način, u sredinu smešteni instrumenti.

Glavni problem modela Mitsubishi Outlander je taj što on nije ni pravi terenski automobil ni pravi kombi. Uz to mu nedostaje i atraktivnost, koja bi trebala da krasi automobile ove vrste.

Toyota RAV4, naprotiv, ostavlja odličan utisak, čini se da je ona postigla onaj pravi kompromis između terenca i luksuznog automobila.

Možda u tome i jeste tajna uspeha ovog vozila...

F. Živkov
foto: AMS
10763
Postavljeno: 22.12.2004

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

ivan
28.1.2007 15:51
2
0

probao sam svu trojicu i za mene je najbolji u svemu nissan a narocito na terenu,

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: