Uporedni test

Mali automobili

Gužva na gridu

Automobili iz tržišnog B segmenta ili iz klase malih se van svake sumnje ubrajaju među najpopularnije. Polazeći od činjenice da ni Srbija nije izuzetak, odlučili smo se da napravimo još jedno u nizu poređenja njegovih najistaknutijih predstavnika...

Seat Ibiza je najstariji model na ovom testu i to se i vidi i oseti
Ibiza nudi malo opreme u sve zahtevnijem segmentu malih automobila

Ideja uporednog testa svakako nije ni nova ni originalna, ali jednostavno ljudi tokom celog života nešto upoređuju. U toj ”poplavi” poređenja često se mere i neke stvari koje je teško realno odmeriti, no u čovekovoj prirodi je da zna ili bar misli da zna kakav je odnos snaga. Ovoga puta, mi proveravamo kakav je odnos snaga u verovatno najpopularnijem B segmentu automobilskog tržišta, tačnije među modelima koji su nam trenutno bili dostupni jednog sunčanog, ali hladnog novembarskog dana na vijugavoj stazi Autokomerc karting centra.


Neko će primetiti kako su slične testove, sličnih automobila, već radili pojedini časopisi sa naših prostora. Hm, da, mada u tome ima samo deo istine! U tako nešto sigurno ne možemo ubrojati preuzimanje testa, znači teksta, podataka i slika, koji je napravio principal, odnosno vlasnik licence ili bilo koji drugi partner iz bogatog inostranstva. To je samo prepričano ili još preciznije prevedeno tuđe iskustvo.


Način ocenjivanja
Zato smo odlučili da sami organizujemo poređenje, naravno, u skladu sa našim mogućnostima. I to ne dva, tri ili pet automobila, već osam. A do ovog broja došli smo sasvim namerno, jer smo prilikom ocenjivanja želeli da, u cilju maksimalne objektivnosti i što veće nepristrasnosti sedmočlane komisije naše redakcije, primenimo sistem dodeljivanja poena kao na automobilskim sportskim takmičenjima u svetu. To znači da pobednik dobija 10, drugi 8, treći 6, četvrti 5, peti 4, šesti 3, sedmi 2 i osmi 1 poen. Naime, prilikom ocenjivanja odvojeno smo računali pojedine kriterijume, kao što su: izgled, kvalitet izrade, udobnost, upravljivost i tako dalje, i za svaki od njih dodelili ocenu prema navedenom sistemu osvajanja poena. Nakon 10 krugova dobili smo generalnog pobednika ovog ”šampionata”, odnosno automobil koji je u ukupnom zbiru sakupio najviše poena.


Odmah u startu treba razjasniti još neke stvari. Automobili koje smo okupili su oni koje smo mogli da dobijemo od generalnih zatupnika i uvoznika. ”Zadata tema” bila je karoserija sa četvora vrata, prosečan ili srednji paket opreme i motor od 1,3 ili 1,4 litra u benzinskoj verziji sa 75 do 90 KS.

     
 
Ford Fiesta je bogato opremljena, ali poene gubi zbog, pre svega, visoke cene
U prijatnom enterijeru dobru atmosferu narušava bučan vremešni TDCi motor

Ovom našem zahtevu nisu mogli da udovolje svi, što iz objektivnih, što iz subjektivnih razloga. Prvo, nemaju baš svi u ponudi model koji bi uklopili u ”tehničke propozicije” ili pak nemaju tako nešto u svojoj test floti. No, kako su zaista želeli da učestvuju, malo smo revidirali pravila i dopustili da ”startuju” i vozila koja ponegde prevazilaze postavljene okvire. A drugo, ima i onih kojima se test flota, odnosno automobili namenjeni medijima upravo u ove svrhe nalaze na nekim drugim zadacima. Da li su oni važniji ili ne, neka procene njihove matične kuće u inostranstvu, pa će verovatno nekom drugom prilikom možda razočarati nekog dugog, a vozila usmeriti tamo gde bi trebala da budu. I to je jedini razlog što pojedini predstavnici, svakako ugledni u ovoj klasi, nedostaju.


Izgled grida
Bilo kako bilo, na gridu ili kako se to kod nas kaže u startnom poretku karting staze, pored aerodroma, našli su se Fiat Grande Punto 1,3 MJ (75 KS), Ford Fiesta 1,6 TDCi (90 KS), Opel Corsa 1,2i (80 KS), Peugeot 207 1,4 (90 KS), Renault Clio 1,5 dCi (70 KS), Seat Ibiza 1,4i 85 (KS), Suzuki Swift 1,3 (92 KS) i Toyota Yaris 1,3 (87 KS). Uglavnom, tipični predstavnici B segmenta, koji bi trebao biti klasa srednjeg staleža ili po nekim definicijama tzv. ”drugi automobil u kući”. Vozila prevashodno namenjena gradskoj vožnji ili kraćim relacijama.


B segment je, isto tako, poprilično precizno određen dimenzijama, koje su se u poslednjoj generaciji modela zaustavile na samoj granici ili čak i malo preko 4 metra. Definisana je kao kompaktna klasa sa 3 ili 5 vrata, a čistom zabludom je pretvorena u tipično ženski automobil. Statistike prodaje takvu definiciju negiraju, pogotovo kod onih snažnije motorizovanih primeraka.


Ponuda u B klasi je izuzetno bogata, pa čak, možda i najbogatija od svih postojećih segmenata. Gotovo da ne postoji proizvođač na svetu koji u svojoj ponudi nema kompaktnog predstavnika, osim naravno ekskluzivnih marki premijum segmenta. Pa čak i one sve češće upiru poglede i pravce razmišljanja prema ”mališanima”, koji znače ekstremnu komercijalnost i prisutnost marke na putevima.

     
 
Suzuki Swift predstavlja prijatno iznenađenje po pitanju performansi
Iako deluje relativno prazno spisak opreme je primeren B segmentu

Sudar generacija
Aktuelni trenutak u B segmetu prilično je jasan. Kod nas eksponirane marke trenutno imaju, grubo podeljene, dve generacije kompaktnih mališana. Jedna je rođena u prve dve godine novog veka, i već je prošla veće ili manje osvežavanje. U osnovi, za tu generaciju B segmenta još uvek važi definicija dužine, koja se tada nalazila u zoni oko 3,9 metara, i solidni paketi opreme ali samo uz popriličnu doplatu. Njima se suprotstavlja novi naraštaj, rođen 2005. i 2006. godine po nekim sasvim drugačijim standardima. U stilu ”galofak generacije”, porasli su i prerasli 4 metara, čime su gabaritima praktično uskočili u C segment od pre 10 godina. I po pitanju opreme doneli su iznenađujuće obimne pakete, a pogotovo elemente aktivne i pasivne bezbednosti.


Upravo zbog ove podele na ”stare” i ”nove” klince, na stazu Autokomerc karting centra složili smo spomenutih 8 predstavnika obe generacije, evropske i japanske škole kompaktnosti i potražili konkretne odgovore na pitanja o izgledu, enterijeru, kvalitetu izrade, prostranosti, udobnosti, upravljivosti, motoru, kočnicama i, naravno, ceni. Ono što ipak nismo uspeli, iz razloga skromne ponude test automobila, je potpuno uklapanje konkurentnih pogonskih grupa i paketa opreme. Međutim, taj nedostatak smo prevazišli ne poredeći direktno performanse, i ocenjujući opremu u skladu sa cenom.


Po starosti
Najstariji kompaktni monovolumen na testu je Seat Ibiza. Prisutna je na tržištu još od 2001. godine i tipičan je predstavnik ”stare garde” dužinom ispod 4 metra. Prošla je dva lagana osvežavanja, ali dizajn Ibize definitivno nema dinamičnost i oštrinu. Dobri argumenti bi trebali biti mehanika i provereni benzinski motor zapremine 1,4 litara sa uverljivih 85 KS.







     
 
Toyota Yaris ima najživahniji motor, ali je cena prilično visoka
Enterijer koji se dizajnom i kvalitetom distancira od konkurencije

Po godinama starosti, sledeća je Fiesta, sa kojom je Ford mnogo postigao od 2002. godine, kada je startovala sa prodajom. Osvežena je 2004, što se najviše vidi po karakterističnim prednjim svetlima, koja su je donekle modernizovale. Na naš uporedni test je stigla sa troja vrata u vrhunskoj Gia opremi i najvećim dizelom od 1,6 litara sa čitavih 90 KS.


Najmanji na uporednom testu je Swift, čiji je tvorac Suzuki, inače ”specijalista” za kompaktna vozila. Rođen je 2004. godine, a sa 3,7 metara definisan je kao urbani monovolumen, čiji temperament bi trebao garantovati 1,3 litarski motor od 92 KS, što ga čini najjačim benzincem na testu. Dizajnom sugeriše na kompaktnost, ali i individualnost, iako mu se osporavaju stilski elementi drugih proizvođača.


I drugi najmanji na uporednom testu je iz škole racionalnosti Dalekog istoka. Druga generacija Yarisa je rođena 2005. godine, ali Japanci ostaju dosledni pakovanju stvari u male dimenzije. Yaris sa 3,7 metara je drugi tipični gradski automobil, koji bi trebao obećavati okretnost i živahnost. Motor se sa 1,3 litre ne razmeće zapreminom, ali 87 KS obećava temperament. Dizajn centar Toyote je kao polaznu osnovu uzeo sasvim jednostavnu i aerodinamičnu elipsu.


Renault Clio je već u trećoj generaciji koja je startovala 2005. i smešta se u dužinu za 1 milimetar ispod 4 metra. On nosi veliko breme nasleđa, koje su mu u amanet ostavili prethodnici svojom planetarnom popularnošću. Atribut bi mu trebao biti provereni 1,5-litarski dCi motor sa 70 KS, ali i činjenica da nije definisan samo kao kompaktni urbani automobil.


Vršnjak maločas spomenutog ”Francuza” je Grande Punto, model u kojem je Fiat tražio i našao slamku spasa. Dobra prodaja od samog početka 2005. je ponovo dokazala da se u Torinu prave dobri kompaktni automobili. Dimenzijama je za 3 milimetra prekoračio 4 metra. Fiat se u dizajnu nije bavio originalnošću nego asocijacijama i to sa značajnim predstavnikom premijum segmenta, kao što je Maserati. Provereno dobri Multi Jet dizel sa 1,3 litre i 75 KS bi trebao biti sasvim adekvatna motorizacija.

     
 
Renault Clio predstavlja najbolji kompromis elemenata ocenjivanih na testu
Jednostavno, promišljeno i funkcionalno, a opet dovoljno privlačno

Od novog 207 svi mnogo očekuju, a pogotovo sam Peugeot. Nastavlja se tamo gde je stao ultrapopularni 206, a 2006. godine se u prodaji pojavio kao najveći u B segmentu, sa najbogatijim paketima opreme, ali i bez preteranog napretka u pogonskom izboru. Dizajn je, ipak, samo evolucija prethodnika, ali uz dodatak velikog prepusta preko prednjih točkova, što je prepoznatljiv detalj stila Peugeota. Motorizacija na testu predstavlja novi talas malolitražnih motora sa dosta snage, odnosno 1,4 litra zapremine i 90 benzinom hranjenih ”konja”.


Najmlađa po stažu na tržištu, na našem testu je Opel Corsa. Nova, četvrta generacija, koja je za razliku od prethodnih nastala na zajedničkoj platformi sa modelom Grande Punto. Dizajnom karoserije na samoj granici od 4 metra definitivno pripada aktuelnim trendovima segmenta.


Od ostalih testiranih modela se izdvojio Sport paketom opreme, koji podrazumeva i poseban trim ogibljenja, što ga u samom startu smešta u superioran položaj u odnosu na konkurenciju. Pogotovo u konstalaciji troja vrata i laganog 1,2-litarskog benzinskog agregata sa 80 KS.


Poznati maniri
Iako u poznim godinama, Ibiza potvrđuje dobru mehaničku platformu i dobar odnos dužine i 2,4 metra međuosovinskog razmaka. Iako uz dosta premeštanja mase i ljuljanja lako se kontroliše i rano najavljuje kritične situacije. Lagano klizi preko ”nosa”, što ne iziskuje preterane korekcije, a dosta snage iz benzinskog motora daje potrebnu vučnu silu, mada je kultura rada nešto skromnija.


Preciznost upravljanja Ibize je sasvim korektna, dok bi kočnice morale pokazati više odlučnosti. Iako se ovaj automobil može pohvaliti sa dosta prostora, siromašna osnovna oprema i preterano tvrda sedišta mu ne donose poene. Čak ni kvalitet izrade nije na nivou koji se očekuje od ćerke firme Volkswagena.


Pre svega zahvaljujući paketu opreme, ali i završnoj obradi, Fiesta dobija mnogo poena prilikom ocenjivanja enterijera, mada je ponuda prostora, ipak,

     
 
Fiat Grande Punto je automobil snažnih kočnica, kome trebaju bolje gume
Italijanski dizajn uz dobru ergonomiju pruža zadovoljavajući nivo uživanja vozaču

ograničena. Velikih 2,4 metra međuosovinskog razmaka u odnosu na dužinu, Fiesti daju pitomo ponašanje pri graničnim opterećenjima, ali teški dizel velike zapremine uporno vuče van zaokreta, a ujedno ne oduševljava kulturom rada. Stvari popravlja precizno i dosta direktno upravljanje. Nadoknada za dosta naginjanja i ljuljanja u krivinama je visok nivo udobnosti. Kočnice ostaju samo osrednje.


Iako je u početku možda i delovao stidljivo i povučeno, Swift na stazi pokazuje zube. Sa najboljim odnosom dužine i međuosovinskog razmaka, ovaj Suzuki je čigra koja trpi zahtevne krivine i velikodušno prašta greške vozača. Za upravljivost dobija čistu desetku, ali i za performanse. Živahnost motora koji bez napora vuče iz niskih obrtaja uz malo buke je fantastična. Naravno, ne treba zaboraviti da je ovo automobil sa najsnažnijim motorom koji se našao na našem testu. Ukupno 92 KS iz 1,3 litra radne zapremine! U skladu sa temperamentom su i kočnice. Sjajan utisak kvari, ipak, skromna ponuda prostora, previše plastike osrednje izrade, kao i osrednji nivo udobnosti sedišta.


Drugi ”Japanac”, Yaris evidentno pripada drugoj školi i dizajnom je pravo osveženje, ali i rekorder u aerodinamici. Skromne dimenzije mu donose hendikep u ponudi prostora, ali easy flat preklapanje sedišta kompenzuje manjak kubika u zapremini prostora. Iako sa dosta plastike, Toyota pokazuje visok kvalitet završne obrade. Dobro izbalansiran i maksimalnog mogućeg međuosovinskog razmaka ima precizno i lako vođenje kroz krivine, ali uz dosta mek trim koji dozvoljava velike nagibe. Najvišu ocenu dobija za kulturu rada motora, odziv na gas, i precizan menjač. Na stazi sa kratkim i oštrim kočenjima kočnice Yarisa su sasvim prosečne.


”Francuska škola” pravljenja automobila pobeđuje tamo gde se i očekuje. Clio odnosi maksimalan broj poena u ponudi prostora i udobnosti enterijera. Sve to prati kultivisan dizel optimalne i dobro raspoređene snage. Na srednji nivo se spušta previše pojačanim servo upravljačem, ali se popravlja pitomim i neutralnim klizanjem. Mekše trimovan Renault ne dozvoljava preteran temperament vozača, ali to kompenzuje kroz udobnost. Kočnice su korektne, ne preterano agresivne.

     
 
U startnom poretku našeg testa malih automobila našlo se osam najizrazitijih predstavnika
Peugeot 207 lepotom vešto prikriva svoje mane
Francuska škola uređenja enterijera uz upotrebu kvalitetnih materijala uslovljava nešto višu cenu

Upravo u segmentu kočenja, najvišu ocenu dobija Fiat Grande Punto, koji se takođe može pohvaliti maštovitim i dobro organizovanim i prostranim enterijerom. Na visok nivo stiže i udobnost. Ipak, čini se da smo od italijanske škole očekivali više temperamenta i bolju upravljivost. Motor dobija samo prosečne ocene zbog slabe elastičnosti, a iznenađujuće slabu upravljivost možemo pripisati neadekvatnim pneumaticima, koji su, nažalost, u fabričkoj ugradnji. Testirano vozilo karakteriše dosta klizanja sa naglašenim podupravljanjem netipičnim i za Fiat i za segment.


Kao najlepši, jednoglasno je proglašen Peugeot, koji u istom stilu nastavlja i sa dobro dizajniranim i organizovanim enterijerom, korektnog kvaliteta izrade. Međutim, 207 pokazuje boljku koja neće smetati ljubiteljima lepih automobila, ali hoće onima koji očekuju vrhunske vozne osobine. Osim što je porastao u dimenzijama, ”Francuz” je dobio i dosta kilograma, čime je postao daleko najteži od testiranih konkurenata. To je uslovilo manjak temperamenta i pored 90 KS, a ujedno uticalo na vozne osobine. Pokazuje mnogo klizanja u oštrim krivinama, koje se jedino može korigovati manjom ulaznom brzinom. Motor je nedorastao masi vozila, i mora se poterati u visoke obrtaje da bi pokazao snagu. Sa druge strane, mnogima će prijati poslovična udobnost Peugeota.


Već samom sportskom definicijom opreme, koja znači i spuštanje vozila i tvrdo trimovanje, Opel Corsa najavljuje ali i potvrđuje odličnu upravljivost i najveću dinamičnost vožnje.


Podjednako dobar izgled i solidna izrada enterijera su, takođe, aduti nove Corse. Međutim, dobre vozne osobine su plaćene kroz udobnost. Tvrdo ogibljenje nije kompenzovano malo mekšim sedištima, tako da udobnost Corse u paketu Sport pada na nizak nivo. I pored male zapremine, motor se sasvim uspešno bori sa preko 1000 kg mase vozila. Kočnice pokazuju impresivnu odlučnost pri snažnim usporenjima.


Proglašenje pobednika
Naravno, pri svakom poređenju neko mora da pobedi, a neko da izgubi. Tako je na kraju 10 krugova ukupan zbir poena ustanovio sledeći poredak:

     
 
Opel Corsa je i sa najslabijim motorom uspešno parirala starijim rivalima
Savremeno, ali ne i avangardno, onako kako to obično rade u Nemačkoj

Poslednje, osmo mesto zauzeo je Seat Ibiza, veteran u klasi, čija zamena mora što pre da stigne. Skromne i osrednje rezultate i veoma skromnu opremu ne može da opravda ni cena od 13.440 evra. Sedmo mesto je pripalo Ford Fiesti kojoj je pre svega zastarelom karoserijom i slabom ponudom prostora vreme za zamenu. Takođe, zaista lep enterijer mora da se plati enormnih 19.050 evra. Na šestom mestu se zaustavio Yaris, ali isključivo zbog previsoke cene. U testiranom Sol paketu opreme za njega treba izdvojiti 17.450 evra, što je zaista mnogo i pored nesumnjivog kvaliteta ovog automobila. Suzuki Swift je ”na cilju” završio kao peti. Uz maštovitiji i kvalitetniji enterijer, možda bi mogao da ostvari i bolji plasman, budući da je cena od 11.575 evra veoma korektna. Po nama, iznenađujuće skromno četvrto mesto osvaja novi 207. Za to Peugeot pre svega može da ”zahvali” nedostatku temperamenta i lošoj voznoj dinamici, odnosno performansama. A opet, posmatrano iz drugog ugla, za iznos od 15.870 evra se dobija najlepši i najbolje opremljen automobil.


Trka za mesta na podijumu je bila tesna. Fiat Grande Punto osvaja treće mesto zahvaljujući činjenici da se i sa dizel agregatom, solidnom opremom i udobnošću može kupiti za 14.101 evro. Na našem testu nova Opel Corsa je stigla do drugog mesta. Sjajne vozne osobine i dinamičnost su uveliko doprinele ovakvom plasmanu. Još da nije visoke cene od 15.100 evra, ovaj automobil mogao je i da pobedi. Ovako, prvo mesto osvaja Renault Clio. Iznenađujuće ili ne, ali upravo ovaj ”Francuz” sakupio je najveći broj poena. Pobedio je zahvaljujući prostoru i udobnosti, ali korektnim ocenama u svim ostalim segmentima, kao i činjenici da se za 13.798 evra dobija najbolji paket.


I to bi bilo to.


Jedna staza, osam učesnika, deset krugova, odnosno deset ocena za svaki segment i jedan pobednik. Možda je ovakav način ocenjivanja nekome čudan i stran, ali je svakako realan i verovatno najbolji da se izbegne pristrasnost. A ako neko zna još neki bolji, slobodno neka nam javi...



     
 
A.Uglješić, Z.Živkov
foto: Vrele gume, A.Uglješić
redakcija@vrelegume.co.yu
15031
Postavljeno: 28.12.2006

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Žiks
28.12.2006 12:14
5
0

Svoj glas dajem za Suzuki Swift. Ako zanemarimo neke slabosti, mislim da je to objektivno najbolji auto u klasi! Dobro, ako ne najbolji, onda NAJ LEPŠI!?

Bruno
28.12.2006 13:33
0
0

Već mesecima pratim na FORUMU diskusiju ko je bolji: Grande Punto ili Clio III. Mislim da je konačno otkolnjena dilema ili trilema pa i šire.
Corsa kolo vodi u klasi malih automobila. Možda zato što je najnovija ili jednostavno zato što je najbolja. Malo me razočaro Peugeot 207.
Potopuno sam razočaran plasmanom Fieste. Seat je na mestu koje mu pripada.

Milan
28.12.2006 23:29
1
1

Ma dajte, bar u ovom segmentu su se dosada svi uporedni testovi isto završavali-pobedom yarisa. Čak i kod "auto (nemački automobili najbolji na svetu) bilda. Zaista sam razočaran vašim uverenjem da su čitaoci idioti pa će poverovati da je kvalitet izrade fieste bolji nego yarisa, clia itd. No kakva objektivnost takva će vam biti i čitanost.

Vasil
29.12.2006 10:10
0
0

Ne znam sta da kazem na sve ovo. Cini mi da je ovo najkompletniji uporedni test u B klasi koji je do sada kod nas uradjen. Nedostaju neki, moji favoriti, recimo Hyundai Getz ili Citroen C3, pa mozda Chevrolet Aveo... Ali, verovatno nisu mogli da ih dobiju.
A rezultati su takvi, kakvi su. I mislim da su objektivni. Mozda su Vrele Gume se ogresile o Yaris, ali vec je receno da su opreme razlicite i da se neke stvari nisu mogle direktno porediti.
I zasto bi se svi zavrsavali sa istim pobednikom, jer se gubi smisao. Zato mislim da je nacin ocenjivanja koji je primenjen realniji, pa svidelo se to nekom ili ne...

zokac
29.12.2006 15:16
0
0

Pa, Milane mozda su u Nemackoj vazniji neki drugi kriterijumi, ali nazalost ovde kod nas jos uvek je cena dominantna.
Kad jednom udjemo u EU, pa budemo kupovali drugi auto za porodicu, mozda cemo drugacije presudjivati, ali ove ocene su nasa realnost.
Razlika u ceni od 2-3000 evra je manje znacajna nemcu kome je to mesecna plata, nego srbinu kome je godisnja...

Mićko
29.12.2006 16:22
0
0

Slažem se sa Vasilom i ne smatram se IDIOTOM, kako nas naziva Milan. Kvalitet izrade nije isto i što ukupna ocena o automobilu. Svako ocenjivanje je delom i subjektivna stvar onoga ko nešto ocenjuje, na nama čitaocima je da u to poverujemo ili neverujemo. Rekao bi da je na ovom testu poredak realan, a malo sam i analizirao oglašivače u Vrelim gumama, tražeći "protekcionalizam" po ekonomskom principu. Po tome Ford Fiesta bi trebala da pobedi sve pošto se Ford oglašava u kontinuitetu. Suzuki bi trebao da bude poslednji pošto njihove reklame nema u poslednjim godinama uopšte.
Kada bih kupovao automobil u toj klasi odabrao bih danas Corsu. Neznam jel to zbog ovog testa ili mog mišljenja da su nemci najbolji? :-)

Bole
30.12.2006 10:42
0
0

Zasto nema i Micubišija Kolt medju testiranim automobilima? Zar on nije u klasi?

Redakcija
30.12.2006 14:18
0
0

Mitsubishi Colt je tražen od importera za ovaj uporedni test. Nisu imali spreman automobil za testiranje. U razloge takve njihove odluke ne ulazimo, te je isključivo zbog toga uporedni test prošao bez Colt-a.

peki
30.12.2006 21:33
0
1

Uraditi uporedni test samo dva vozila vec je komlikovano, jer treba da su u istoj klasi i da imaju istovetne agregate i opremu, sto cesto nije izvodljivo. Naime nemogu se porediti "zabe i babe" tj dizel motori sa benzinskim i vrhunsku opremu jednog modela sa bazicnom drugog. No redakcija VG je uradila je gotovo nemoguce, sakupila je na jednom mestu toliko automobila iz istog segmenta, ali zbog nepostajanja klasicno voznog parka za novinare u Srbiji (sto je slucaj u razvijenim evropskim zemljama), testirala je one koji su bili dostupni, tj one koje su joj ljubazno ustupili. Naravno da u klasi ima barem jos toliko potencijalnim konkurenata, no krivica nije na nama, vec na odgovornima za kontakte sa novinarima. Kao stalni dopisnik iz francuske, vrlo dobro znam koliko truda i muke treba da bi se "iskamcio" odredeni model, pogotovo kada je trazi na za odredeni vremenski period.
Drugo, uvek ima subjektivnog i objektivnog misljenja, pa cak i kada se radi o clanovima redakcije, moguce su nesuglasice. Ukusi su razliciti, ali cinjenice su nepobitne. Raspolozivi prostor, potrosnja, kvalitet materijala, karakteristike... su nesto o cemu se ne vode polemike, jer sve je lako izmeriti i proveriti. Naprotiv spoljasnji izgled, udobnost, dizajn enterijera, pouzdanost i slicno, su relativni pojmovi. Evropski automobili, posebno u ovoj klasi, veoma su napredovali, dakle netreba se cuditi ukoliko su jedan Clio, 207 ili Corsa nadmasili japanske konkurente. A verujte nam na reci, u mnogo cemu jesu...
Hvala svima na zdravoj diskusiji.

Bole
02.1.2007 11:00
1
1

Cudi me nacin na koji su bodovani automobili? Niko to tako ne radi... Cudan je.

boger
03.1.2007 00:06
0
0

Jedino što mi se dopada na Corsi je FIAT platforma!

Bole
03.1.2007 11:48
0
0

E hajde molim te Boger pojasni to oko platforme... Sta ti se tu dopada? I ne znam ko je od koga prepisivao.

Redakcija
03.1.2007 16:48
0
0

Način bodovanja možemo nazvati čudnim, ali je on zapravo rezultat činjenice da automobili po motorima i opremi nisu u klasi budući da importeri nisu imali nikako svi u isto vreme raspoložive jednake automobile. Bili smo primorani da na taj način sinhrono "bodujemo" karakteristike, kako bi dobili realno stanje šta kojem automobilu dobro "leži".

Mix
07.1.2007 16:21
0
0

To je, pre svega, sramota za nase importere, pa tek onda, u mnogo manjoj meri, za domace automobilsko novinarstvo da ne moze nikada da se napravi autentican uporedni test sa medjusobno ekvivalentnim automobilima, ako je njihov broj veci od 3 vozila. Jos uvek smo daleko od bilo kakvih savremenih standarda. Sistem ocenjivanja je ovde najmanji problem. Kada importeri na siromasnom srpskom trzistu ne budu uvredjeni i zatvoreni za saradnju posle kritika odredjenog "savrsenog" automobila, onda ce to, po samoj logici stvari, omoguciti i stvaranje pravog domaceg KRITICKOG automobilskog novinarstva koje ce, makar i na mrvice, podsecati na jedno britansko. Ko razume, shvatice...

boger
08.1.2007 01:50
0
1

Pojašnjenje oko platforme: dopada mi se ponašanje Grande Punta u vožnji, većinu ostalih sa testa nažalost još nisam imao prilike da probam ali pretpostavljam da je Corsa slična - ista mehanika i, za mene, lošiji dizajn.

Meda
08.1.2007 11:51
0
0

imam novu Corsu skoro mesec dana... I odlicno lezi na putu... Zadovoljan sam!

Laza
08.1.2007 22:06
0
0

Lepo je porediti se sa britancima. Negde sam pročitao da Top Gear ima budžet po jednoj TV emisiji 250.000 funti...
Toliko ova naša "sirotinja" ne skupi sve zajedno za godinu dana!

Goran
09.1.2007 10:56
0
0

Budzet Top geara po emisiji je 400.000 funti, a podatak je od mog prijatelja koji je u produkcijskoj ekipi. Uzgred mislim da je "Vrela ekipa", s obzirom na prilike i uslove uradila sjajan posao. Ljudi su uspeli da pomire razlike u opremama i motorima na jedini moguci nacin: ARGUMENTACIJOM. Ko drugacije misli neka pazljivo procita tekst. A Yaris, pa gde mi zivimo? Tako malo auta za tako mnogo para, pa to je nemoralno. Makar Yaris bio 100 puta najbolji u izradi, motoru itd. Na njegovu cenu treba malo dodati pa kupiti Hondu Accord. Pazljivo pratim automobilizam i odavno nisam procitao objektivniji uporedni test, koji nije uslovljen nacionalno-komercijalno-burazersko-prijateljskim relacijama koje odredjuju plasman. Dosta vise Nemackih pobednika u Nemackim novinama, Italijanskih u Italijanskim, Francuskih u Francuskim i maksimalnih poena za ekologiju i nabavku rezervnih delova, kojima se stimuje kranji rezultat. Ne dajte se Vreli, argumentima ste dokazali kako formirate kriterijume. Ne menjajte ih niposto.

Laza
09.1.2007 18:07
1
0

E u to ne verujem! Mislim u tih 400.000 evra. Možda je to ipak 250.000 funti, što je otprilike 400.000 evra?
Inače, smatram ovaj test realnim dometom u okolnostim u kojima se nalazimo. Deluje mi sasvim objektivno. Vozio sam Fiat Grande i imam ozbiljnu zamerku na ležanje, buku i kočenje. Corsa je odlična, mada bih ja naj radije kupijo Suzuki Swift, nekako mi je naj šmekerskiji.

Dragan
14.1.2007 15:36
0
0

Kao sto je poznato ukusi su razliciti. Nekome je cak i micra lepa. Ljudi neverujte nikome dok sami ne sednete u auto i sami se uverite sta nudi i dali to vredi para koje traze. Sve ostalo je kupovina na slepo. Nazalost danas vise kosta znak na maski nego sve ostalo.

Steva
14.1.2007 21:26
0
0

Gledao sam u emisiji ovaj test. Ako izuzmemo lošeg spikera, prilog je prilično realan i za naše uslove profi odrađen i interesantan. Nema razloga da sumnjam u objektivnost.Naravno sve to je samo informacija, pre kupovine ipak treba sesti za volan. Test vožnje se bar danas mogu obaviti u boljim auto salonima.

zoki
18.1.2007 06:54
0
0

Emisiju sam i ja propratio i nekako mi je sve izgledalo kao nabrzinu sklepano , kao da je spiker imao vremenski tajming...nešto kao vreme za reklamu. Same vozne i ostale osobine auta su malo iskomentarisane dok je sve ostalo okolo trajalo bre puuuno. Kao da su imali vozila samo na par minuta da isprobaju.
Sve u svemu automobili su sličnih karakteristika pa i ostaloga, kao i cene. Pogledajte ih onako sve zajedno naslikane (bravo za fotografa) pa svi skoro da liče , ko jaje... Šteta što nema veća slika da se "skine".
Isto sam mišljenja da je yaris trebao dobiti više bodova...no , ne možemo voziti svi ista auta i nemamo svi iste poglede.
Usput...pročitao sam dosta tekstova na VG i sve se uglavnom svodi na puno hvale. Svaki je najbolji itd. Zanimljivo što je na puno tekstova žensko potpisalo :-))) i njeni tekstovi su uglavnom "kako je lep" i sl.a testiran auto pola godine !? nema ničeg konkretnijeg u samom tekstu. Primetio sam i da je dobar deo teksta preuzet , odnosno citiran od autora prezentacije proizvođača/distributera. Pa mi ispada da sam to već negde pročitao??
Veoma sam se iznenadio kada sam pročitao tekst o Dačiji Logan...auuuu ...pa sve same kritike pljuštale :-))) ...neka,bar malo da se razbije monotonija...
Sve u svemu , rado svratim na ovaj sajt ,bravo za VG.
Predložio bih redakciji recimo da se u testu napiše pola teksta o primećenim manama i pola teksta o vrlinama , pa neka čitalac sam odluči na kraju pročitanog.
Recimo evo naprimer: Neki automobili imaju serijsku ugradnju radio aparat i u njima se taj deo konzole lepo utapa u enterijer , dok kod onih drugih kad novi vlasnik ubode u rupu neki šareni radio ...bije po očima čim pogledaš. Neko će reći : pa kupi fabrički radio ...ee!..pa neće moći , jer taj radio košta bar 300€ pogledajte samo cenovnike , dok radio u sličnoj kategoriji u prodavnici košta trećinu te cene.
To su eto neke sitnice koje nas čine ponekad srećnima....pozdrav svima!

peki
19.1.2007 13:19
0
0

Zoki, tebe ne mrzi da pises, treba da te angazuju VG kao kriticara...Salim se, samo par zapazanja u vezi tvoje konstatacije kako sve pisemo u superlativima prilikom testiranja vozila. Ukoliko se zna da danas proizvodaci ulazu milijarde evra pre nego sto lansiraju novi model, jasno je da su automobili sve bolje. Nisam rekao pouzdaniji;, ali mi ne mozemo za nedelju dana testiranja otkriti sve skrivene mane u prizvodnji. Ustupljena vozila su nova, blistaju, super su opremljena, sve je predvideno da se dopadne novinarima, tako da je cesto nemoguce dobiti neku baznu verziju na testiranje. Takvi su cesto i nasi utisci, tako da ostaju samo detalji, u stilu, bucniji je nego li konkurentski model, plastika je neznatno losija, korisni prostor je manji (mada je i to relativno sta znaci koji cm vise u sirinu) i slicno.
Drugo treba da pravis razliku izmedu prezentacije i prestavljanja, odnosno testa. Kada su prva dve u pitanju, cesto se posegne za fabrickim materijalima, sto svi rade.
I poslednje, ne mislim da sam bas toliko iskritikovao Logan 1.6 16v/105 ks, vec samo konstatovao da njegova cena raste, pa je logicno iz tog ugla adaptirati ocene. Kad je nesto jeftino, zazmuri se na jedno oko, i obrnuto, ko hoce da "odere" kupce nekim modelom, nema pravo na greske. Procitaj kada bude izasao test malog Daihatsu Trevis (novitet), pa nam napisi jesmo li ga stedeli.
POzdrav svima koji su ucestvovali u komentarima.

Mix
20.1.2007 00:02
0
0

Licno mislim da bi automobilsko novinarstvo u Srbiji trebalo mnogo vise da bude zasnovano na kritikovanju automobila i na vecem isticanju licnog misljenja svakog automobilskog novinara. Novinarstvo u kojem moras da pazis da slucajno "ne preteras" u kritici npr. dizajna odredjenog modela to zapravo i nije. Ili, cak ako nesto i kritikujes, onda moras sa sledecih par recenica to totalno da ublazis...bezveze. Mozda je to samo moje licno stanoviste, jer sam pod uticajem britanskog novinarstva, ali monotonija bi se tako sigurno smanjila. Sto se predstavljanja tice, i kod njih bi bilo sasvim OK izneti neke kriticke poglede, bar kada je rec o dizajnu ili trzisnoj poziciji buduceg modela u odnosu na konkurente. Ipak, ovo nije Britanija, uslovi su takvi kakvi jesu, pa samo ostaje da se nadamo da ce nasi auto-casopisi jednog dana biti makar delimicno zanimljivi za citanje poput jednog Car Magazina ili Top Gear-a. I novinari vise motivisani, razume se...

zoki
20.1.2007 06:28
0
0

hahaa..Peki..dobar si ! Pročitao sam novi tekst 2.deo o yarisu ,mogu reći da je stvarno dobar. Malo sam pristrasan jer sam ga pazario skoro :-). Ako treba koji utisak javi ...hehee...pedala gasa suviše lagana , kočnice suviše oštre ,ali navikavam se polako... Moj prvi auto Reno i sledećih 16god. su svi bili renoi , sada je zamalo bio Clio3 pazaren , ali već neko vreme sam razmišljao o nekoj radikalnijoj promeni , kao na primer neki Japanac ...uglavnom ih kod nas ne vole , možda sam se zato i odlučio. Bila je na kraju ipak ostala odluka između clia3 i yarisa2 jer je i supruga išla sa mnom. Pa sam je na kraju ubedio :-))) kako u standardnoj opremi clia3 umesto radija je rupa u prednjoj tabli (žalosno s obzirom na današnje cene tehnike) , pa sam joj pokazao u gradu na parkingu kako ružno izgleda clio sa nekim šarenim radiom ugrađenim...xexee. I tako tek nakon pazara yarisa2 saznam da se pravi u Francuskoj !!!...aaaaaa....baš ne mogu da pobegnem od Francuza....neka...prezadovoljni smo.
Kod nas kada nekom kažeš da voziš Renoa....aaa..skupi delovi!..će reći svi..na šta im ja kažem:pa ne kupuju se u svakoj trafici...a vidi iste te ljude sada kako kupuju Dačie i govore:Renoo motor ima!...eexexexxe...jess,ali motore iz prošlog veka...Gledao sam pod haubu standardne Dacie..pa to ni ne liči unutra na Renoa. Saznajem od menadžera prodaje Reno vozila da Dacia treba ove godine da pređe kod njih u prodaju (do sada to nije bilo).
Žalosno je i to što kod nas svi odma pitaju : a koliki je gepek? iako će jednom godišnje nešto trebati da prevezu u njemu. A ne znaju recimo da kabaste predmete možeš ubaciti samo u male aute kao što je recimo B segment , iz razloga što imaju veći otvor. U Dačiju i slične karoserije nema šanse da ubaciš osrednji tv i da zatvoriš "gepek" vrata...nema šanse...pa čak ni u Pasata , ni u Mercedesa...
E...sada sam vas stvarno udavio...izvin'te...pozdrav svima...naročito Pekiju ;-)

MARKO-VW
23.1.2007 14:47
1
0

Kad izadju nova Fabia i Polo, jedini pravi konkurent bice Yaris.

leon-sk
27.1.2007 16:00
0
0

Šokiran sam rezultatima testa.Neka granica mora postojati.Kod vas je ibica ubedljivo zadnja, mislim da je i jugo bio u testu, bio bi ispred nje.Koliko se sećam 50% po podovima je ispod prvog mesta.Do sada ni u jednom uporednom testu ni približno nisam video takav odnos..Neka čitaoci procene ocene na testu..Možda je problem u meni.Za razmišljanje. U Engleskoj je za 2003,2004 i 2005 godinu Ibica u kategoriji 1.2 lit bila najbolja ( 1 mesto).U časopisu Auto motor i sport br.2/2007
u testu 11 automobila segmenta B je sledeći redosled ( ukpno po bodovima ) 1. Clio - 388 ( veoma dobar ), 2. VW polo - 379 ( dobar), 3. Ibiza 377 ( dobar ), 4. Grande Punto - 373 ( dobar ), 5. Fabia - 366 (dobar ), 6. Corsa - 361 ( dobar ), 7. Peugeot 207 - 359 ( dobar ) , 8. Yaris - 356 ( zadovoljava ), 9. Fiesta - 349 ( zadovoljava ), 10. Micra 347 -( zadovoljava ), 11. Getz 321 ( prolazan ). Svi su imali motore 1.4 16V ( osim Yarisa 1.3 VVT-i, 87 ks ).U test učestvovali auto novinari AutoMoto i Sporta ( 11 ) iz cele Evrope ( radi objektivnosti ) , svi vozili sve modele.Test obuhvatio sve što je moguće( 44 stavke koje su se posebno bodovale).Ovo možda pomoglo našim ljudima pri izboru.Mislim da su i bez testova to svatili( pogledaj prodaju Seata za 2006 godinu u Srbiji ).Nadam se da me nećete pogrešno svatiti.Ova rubrika sluši za te svrhe.Pre svega za razmišljanje.Smatram da ste kvalitetni, stručni,aktuelni i da doprinosite popularizaciji automobilizma kod nas. Vaš test o SEAT Leonu 2.0 lit TDI PD ( Z. Berisavljević ) odličan.Posedujem ga. Za sada sam više nego zadovoljan ( 13000 km ), nadam sa da će i tako ostati.Živim trenutno van srbije i pratim vas pre preko interneta.

WXYZ
03.2.2007 13:25
0
0

Nista bez MOSKVICHA ! ! ! :-)

zoki
16.3.2007 23:07
0
0

Ako ste ocenjivali cene..a jeste...mislim da bi realno bilo i napraviti rang/ocena paketa opreme...odnosno šta se dobija za te novce...nije realno reći da je neki auto neprimereno skup i pritom mu dati lošu ocenu zbog toga , nasuprot jeftinijem u kojem zjapi rupa za radio..da ne zalazim dalje...
Imate grešku kod 207 ..75 ili 90KS..pitanje je sad
"Enterijer koji se dizajnom i kvalitetom distancira od konkurencije"..pa zašto je onda dobio samo prosečne ocene (3 i 5) ?
I za kraj..koji je lepši...i ja mislim da o ukusima ne vredi raspravljati a ni davati ocene..ustvari ovo za kraj i nije tako ni bitno , no možda i jeste...jer kako vidimo dizajn farova 206tice primenjuje sve više i više proizvođača..pa eto..Opel nam je auto godine..smatram da bi to trebalo da se diskvalifikuje jer je kopirao 206ticu.. ;-)
ps:bravo za VG

zoki
08.4.2007 06:37
1
0

Šta sam ja reko? Opel za diskvalifikaciju :-))) Auto za 2007. ...da to nije možda neka nameštaljka..reklamna propaganda...Zastava treba da počne da ih "legalno" preprodaje (proizvodi)..uskoro.

sasa
27.7.2011 17:04
1
0

vi dakle nijeste normalni mislite da smo mi pocetnici pa da nam sa nekim smijesnim testovima prodate auta koja ni vi sami nebi vozili jer vam je bezbijednos pouzdanost naj vaznija a u ovom testu to nijeste uzeli u obzir a meni je to najvaznije

slobodan
14.12.2012 06:31
2
0

Samo jedan mali komentar na "vasu strucnost", swift dobija 8 bodova na cenu, a pezo 10, iako je jeftiniji preko 4000 evra!!!! To je 40% od cene swifta.Bez ikakve ljutnje, vi ste diletanti i ovo bodovanje bi cak i ja ( auto laik ) mogao iskasapiti.

saša
04.6.2014 10:14
0
0

Poštovana redakcijo pratim sve vaše emisije, lmam problem što nemogu da pratim preko tableta vaše emisije. Šta mi je potrebno od programa. Unapred zahvalan!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: