Aktuelno

Ford i Chrysler u krizi

Američka kriza!

Amerikanci otkazali patriotizam gigantima iz Detroida. Najveće američke automobilske kompanije primorane na radikalne poteze. Ford, drugi svetski proizvođač vozila, u ovoj godini zabeležio ukupni gubitak od čak 9 milijardi dolara!


Da ”velika trojka” iz Detroita prolazi kroz težak period i da čuveni američki snovi znaju da se sruše pokazuju realne brojke sa izveštaja ukupnog bilansa za 2006. godinu ovih kompanija.

Prvi značajan signal u tom smeru dao je Ford, prošlog meseca, imenovanjem novog direktora. Na čelo ove kompanije došao je Alan Mulally, doskorašnji izvršni direktor Boinga za komercijalnu avijaciju. I bilo je to prvi put da u 103 godine dugoj istoriji na čelu ove kompanije nije neko ko nosi prezime Ford. William Clay Ford Jr. povukao se sa mesta izvršnog direktora nakon pet godina, koliko je bio na čelu ”Ford Motors Co.”, u čijem se mandatu udeo ove korporacije na američkom tržištu smanjio sa 25 na 17%. Jasnije rečeno, to je samo u prvoj polovini ove godine donelo gubitak od 1,3 milijarde dolara. U svom dugoročnom planu Ford je zato predvideo zatvaranje 14 fabrika na severnoameričkom tržištu i otpuštanje 30.000 radnika do 2012. godine.

”Ovi poslovni rezultati su potpuno neprihvatljivi”, izjavio je Alan Mulally po dolasku na mesto izvršnog direktora Forda.

Dragana Bogdanović
foto: Ford, DaimlerChrysler
dragana@vrelegume.co.yu
1813
Postavljeno: 08.12.2006

Arhiva: Aktuelno

Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 07.11.2013

Plastika

Sve više i više automobilskih komponenti se izrađuje od plastike. Plastika omogućava da delovi budu lakši i oblikovani na mnogo različitih načina, pa se mogu postići raznovrsni oblici koji su pre bili mnogo komplikovaniji za izradu


Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 23.07.2013

Tržište SAD - Chevrolet Impala

Chevrolet Impala, zvezda koja ponovo sija


Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 19.07.2013

U pronalaženju pravog puta

Za 20 godina broj motora sa unutrašnjim sagorevanjem će porasti i biće vodeća vrsta pogona motornih vozila, međutim ne treba zaboraviti da i hibridni pogoni sadrže motore SUS


Tržište SAD - Lincoln

04.06.2013

Novi propisi

03.03.2013

J.D. Power

27.06.2012

Parking Servis

23.02.2012

Fiat

30.01.2012

Tehnički pregled

19.01.2012

Parking servis Novi Sad

09.09.2011

Predlog registracije novih vozila

26.08.2011

Broj vozila u Srbiji

15.07.2011

Prva pomoć Tekst sa video prilogom!

05.04.2011

Cene goriva u Srbiji

11.02.2011

Lizing

31.01.2011

Novi ZOBS - Pravilnik

15.09.2010

Hands-free uređaji

15.03.2010

Prodaja automobila u Srbiji 2009

18.01.2010

Serbia 2009 Car Sales

18.01.2010

Oprema u automobilu

16.01.2010

Novi ZOBS

09.12.2009

Tehnički pregledi

10.11.2009

Opel i Magna

26.10.2009

Preregistracija vozila

11.09.2009

Uspon i pad GM-a

03.08.2009

Cene goriva u Srbiji

24.07.2009

Fiat i Chrysler

15.06.2009

Tržište u Evropi

10.06.2009

Oglašavanje u vreme krize

13.05.2009

Crnogorske tablice i ZOBS

05.05.2009

Nove registarske oznake

05.02.2009

VW vs Porsche

13.01.2009

Takse pri registraciji

08.01.2009

Novi ZOBS i auto škole

06.01.2009

Toyota Srbija

26.12.2008

Kriza u SAD

11.12.2008

Policijski presretači na srpskim putevima

25.11.2008

Kretanje cena goriva na tržištu Srbije

15.10.2008

Smanjenje carina

08.10.2008

Analiza isplativosti različitih pogonskih goriva

12.09.2008

Poskupljenje goriva

16.07.2008

Domaća automobilska industrija

11.06.2008

Premium gorivo

12.05.2008

Bio gorivo

11.04.2008

Jeftina vozila

19.03.2008

Exxon Mobil

13.03.2008

Krađa vozila

21.02.2008

Tata Nano

12.02.2008

Plate vodećih ljudi

15.01.2008

Krađa vozila

11.01.2008

Flavio Briatore

07.01.2008

Porodica Quandt

31.12.2007

Izložba fotografija

15.12.2007

Max Mosley u Beogradu

27.11.2007

Chrysler

07.09.2007

Spasavanje Chryslera

13.06.2007

Kupovina polovnog vozila

26.04.2007

David Richards kupio Aston Martin

12.04.2007

Carlos Ghosn

15.03.2007

GM

30.01.2007

Kriza u Fordu

05.01.2007

Ford i Chrysler u krizi

08.12.2006

Miki
08.12.2006 11:30
0
0

Neverovatno. Zapanjen sam razmerama dubioze. Cuo sam da je Ford zalozio svu imovinu pre nekoliko dana i podigao kredit od nekoliko milijardi dolara?? Zna li se nesto vise o tome?

Petar
08.12.2006 14:26
0
0

Koliko sam nacuo, zaduzili su se do guse da dobiju kredit. Sve su stavili "na dobos". POtez ocajnika!!!

Milic
08.12.2006 14:47
0
0

Ja sam čuo da su "pozajmili" svega dvadesetak milijardi ili nešto manje od toga, na osnovu celokupne imovine koju poseduju...

Zoran
11.12.2006 10:08
0
0

u novom, decembarskom broju VG ima clanak o tome:

"Riskantna igra

Spektakularnim, vrlo riskantnim manevrom Ford pokušava da se izbavi iz teške krize. Davanjem u zalog praktično celokupne svoje imovine, ovaj veliki proizvođač automobila je na finansijskom tržištu pribavio 18 milijardi dolara. Ovaj novac treba da omogući povratak na staze uspeha, ali može, isto tako, jako skupo koštati Ford...


Riskantan manevar manadžmenta Forda je 27. novembra, u ponedeljak uveče, izazvao užurbane aktivnosti na njujorškoj berzi, Wall Streetu, simbolu finansijske moći SAD-a. Vrednost akcija kompanije Ford je znatno opala, i odmah su počele da kolaju rđave spekulacije o razmerama krize ovog čuvenog, a po veličini drugog američkog proizvođača automobila..."

Ovo je samo uvod iz teksta na stranama 40 i 41 VG 149...

Milic
11.12.2006 15:01
0
0

Hvala na odgovoru. Upravo sam bio na trafici, nove Vrele gume nisu jos izasle!!!!!!??? Dakle ovde ima privilegovanih, koji dobijaju magazin pre nas obicnih smrtnika?

Petar
11.12.2006 15:06
0
0

Uzas. Mislim da ce bankrotirati ili je to samo jes jedna od igara multinacionalnih kompanija?

Djole
11.12.2006 15:10
0
0

Pošto smo za skoro milijardu kupili Telekom RSrpske, novi guverner bi mogao da sa nasim deviznim rezervama otplati "cak" nekih 50% Fordovog duga!
Eto, tek toliko, nismo ni pola Forda kada nas sve sabereš zajedno. :-)

Laza
11.12.2006 15:11
0
0

Nisam znao da se taj americki grad zove Detroid...

gregor
12.12.2006 23:53
0
0

finansije su uvek skakljiv problem pogotovu kad neka ozbiljna firma propada.
Treba se zapitati jeli to pocetak bozje pravde prema svima nama, pa da se konacno nesto zeznuto dogadja i u toj najdemokratskijoj zemlji. Ford moze jedino da se izvuce kupovinom nase zastave na koju je i onako bacao bombe i pokretanjem proizvodnje nama svima dragog FICE,kako sa starim dizajnom za one nostalgicare ,tako i redizajniranim ali onako u retro stilu za mladje.Te plasiranjem istog kako na americkom tlu tako i u svim onim arapskim zemljama, gde ameri nisu bas omiljeni.

vlada
14.12.2006 19:11
0
0

Uh sto mije drago, jedva cekam da bankrotiraju. A stose tice Chryslera, oni nisu u tako velikoj krizi i siguran sam da ce se izvuci jer ipak su oni u vlasnistvu Mercedesa.

milan
20.12.2006 15:24
0
0

Seća li se neko prelepog auta De Lorean (motor V6 pežo-reno-volvo) koji se, ako se dobro sećam proizvodio u Irskoj. E, Džon De Lorean je, suočen sa bankrotom, švercovao drogu- pričalo se- samo da se izvadi, a da ne bi "pao" skočio je kroz prozor nekog hotela. Vidite auto, može da se nađe na internetu !
Što se aktuelne priče tiče, Ford je, bojim se, samo prva žrtva sumanute konkurentske trke i nerazumnog skraćenja tržišnog veka auta. To je npr. glavni razlog nisam kupio fabiju (evo izlazi nova) ili 206 i sl. već novi 101 sa plinom i ništa mi ne fali, jer nemam kompleksa i sve u njemu lepo funkcioniše već 10000 Km.

boger
03.1.2007 00:17
0
0

Stvarno je suludo tako često menjati modele, mislim da je to samo stvar nesposobog marketinga koji ne ume da promoviše ništa što nije "novo na tržištu!". Svi proizvođači zbog toga trpe ogromne gubitke i mislim da bi bilo krajnje vreme da se tu uvede neko savetodavno i zakonodavno telo koje bi zavelo red slično kao u F1 inače ćemo vrlo brzo upoznati "čari" vožnje kineskih automobila. Kao argument za ovu tvrdnju navodim portivprirodan tržišni uspeh Logana.

mikeli
06.1.2007 13:56
0
0

plakacu. ovo mi je najdrazi proizvodjac, svi se molite za njega.

MARKO-VW
18.1.2007 10:54
0
0

Milan i Boger su uglavnom u pravu, ali dodao bih da je EVROPSKI FORD
sasvim druga prica u odnosu na americki po pitanju kvaliteta, naravno u korist evropskog. E sad, sa tim inovacijama se otislo u drugu krajnost, tako da sve polako gubi smisao. Inace u SAD, Ford bas i nije na dobrom glasu.
Na kraju krajeva, moja tetka iz New Yorka ga je vozila i nije prosla nedelja a da ne ode u servis. Posle je kupila Hondu i mirno je spavala . . .

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: