Uporedni test

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

Tradicija protiv mode

Sudar tradicionalnog i modernog je sasvim uobičajena životna situacija. Dvoboj vozila sa ovakvim karakteristikama govori mnogo više od prostog poređenja performansi

Neuporedivo luksuznije
Naizgled skromno, ali komforno

Ako ispoštujemo izreku o stotinu ljudi stotinu ćudi, uporedni test koji je pred nama, osim poređenja kvaliteta i karakteristika dva kod nas možda najpopularnija automobila ”terenske” klase, pre svega treba da odgovori na osnovno pitanje: kojem profilu kupca su namenjeni i u kojim segmentima pružaju maksimum?

Budući da su i Jeep i Land Rover poprilično obeležili automobilsku industriju kroz podugačku gotovo vekovnu istoriju, sasvim je jasno da im iskustva u konstrukciji čvrstih i robusnih vozila ne manjka. Stoga se prema njima odnosimo sa punim poštovanjem i poverenjem u tehnološka rešenja.

Naglašeno nepotrebna agresivnost

Ipak, bez obzira na reputaciju Land Rovera, mora se napomenuti da najmlađi Range Rover Sport nije posebno dokazan ili osporen u praksi, za razliku od modela Jeep Grand Cherokee kojem je ovo već 3. generacija, koja se bavi istom temom i naporom da sjedini komfor, brzinu, luksuz i terenske osobine. Imajući ovu činjenicu u vidu, nešto veću pažnju moramo fokusirati na Rover kao nepoznanicu, jer Grand poznajemo, kroz super test, ”kao svoj džep”.

Već u samom uvodnom delu, koji protiče u posmatranju dizajna i enterijera, potpuno je jasno da su Jeep konstruktori svesno ostali dosledni liniji karoserije prethodnih modela, koja je nežno mutirala, samo onoliko koliko je potrebno da se uskoči u ”šine” aktuelnog dizajna. U Roveru su bili drastično modernijih shvatanja. Vizuelno su zauzeli poziciju prepoznatljivosti modela, tako da je Range Rover po izgledu gotovo smanjena verzija svog starijeg brata.

Iako je o ukusima nezahvalno diskutovati, Jeep u svakoj prilici deluje elegantnije i markantije. Range Rover se nasuprot njemu predstavlja kompaktnom agresivnom pojavom, čiji nezgrapan zadnji deo, posebno posmatran iz profila, prilično remeti dopadljiv utisak prednje maske, farova i prelepih bočnih usisnika za vazduh.

Dizajn pre ergonomije

Otvaranjem vrata, doživljaj enterijera pruža drugačiju sliku. Range Rover je napakovan i potrebnim i nepotrebnim detaljima do krajnosti. Mekana koža na sedištima, visok kvalitet materijala i hromirani detalji daju mu poseban šmek. Sa druge strane, u ovakvom poređenju, sa čitavim tablama, na prvi pogled jeftine plastike, kojim je bukvalno oklopljen enterijer, Jeep deluje prilično zaostalo, skromno i gotovo neuporediv sa konkurentom.

Ispod plastike je razlika, takođe, drastična. Range Rover raspolaže nekim ”sitnicama” koje Jeep nema, a nedostaju svakom automobilu iz ove klase. To se pre svega odnosi na regulaciju odstojanja od tla, koja je dobrodošla pre svega u ”preskakanju” gradskih ivičnjaka, zatim sistem vožnje na nizbrdici i ksenonski farovi, koje Jeep ne nudi ni kao opciju.

Sve ostale detalje, poput LCD-DVD monitora i ozvučenja, možemo svrstati u spisak dodatne opreme, pa ko voli nek’ izvoli, ako može da plati. Opšti utisak ”bogatstva” Range Rovera ostaje dominantan i tu dileme nema.

Ili ergonomija pre dizajna

Vreme je da se sa proučavanja dizajna nešto pažnje posveti ergonomiji ova dva vozila. Imajući u vidu ono što dopire do oka, lako bi se mogli prevariti. Činjenica da u Land Roveru nikada nisu imali smisla za elementarnu udobnost putnika, koja se čudnim genetskim kodom provukla i do najnovijeg modela. Na prvi pogled atraktivna sedišta bež boje ne pružaju čak ni minimum ergonomije na dužim putovanjima. Tvrd, uzan naslon, kratka sedišna površina i klizanje tela po koži u krivinama, rezultiraju vrlo niskom ocenom udobnosti. Ako se svemu doda prilično sportski tvrd trim ogibljenja i štruckanje preko svake neravnine, bolovi u leđima nakon dužih tura su sasvim realna mogućnost, pa predlažemo kupcima da za svoj Range Rover na spisak dodatne opreme stave i Kosmodisk.

Komfor u vožnji, posebno na dužim putovanjima, je u Grand Cherokeeu na daleko višem nivou

Jednim pogledom
Jeep Grand Cherokee

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

9

Funkcionalnost

8

Pozadi

8

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

8,50

Ukupno

8,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

7

Funkcionalnost

8

Performanse

9

Dizajn

6

Kočnice

7

Ponuda prostora

9

Ukupno:

7,67

Kvalitet materijala

6

Motor

9

Završna obrada

7

Menjač

8

Ukupno:

7,20

Cena

7

Prosečna ocena: 7,75

Grand Cherokee je po svemu suprotnost konkurentu. Za nijansu previše mekana sedišta, dobro obuhvataju telo, a ekstremno duga sedalna površina rasterećuje zadnju popularnu tačku sedenja na butine, što rezultira udobnom pozicijom. Relativno skromna unutrašnjost ima i svoje dobre strane. Veliki volumen prostora Jeepa ostavlja utisak da glava i telo ”dišu”, za razliku od ”ugojenosti” svakog detalja Rovera koji napada sa svih strana, ostavljajući najmanje mesta putnicima.

Ovako drastičnu razliku po pitanju udobnosti nismo očekivali, pogotovo ne na strani Jeepa. Budući kupci moraju dobro povesti računa o ovoj oceni prilikom ”vaganja” pri izboru, ukoliko nameravaju da prelaze duge deonice sa svojim automobilom.

Dinamika vožnje

Već i prvi pogled na karakteristike pogonskih agregata, jasno govori da i jedan i drugi imaju moderne i izdašne dizel motore, kako im i priliči.

Grand Cherokee je snalažljiviji van puta

Jednim pogledom
Range Rover Sport

Karoserija

Udobnost

Izgled

9

Napred

6

Funkcionalnost

8

Pozadi

5

Kvalitet izrade

9

Ukupno:

5,50

Ukupno

8,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

6

Dizajn

10

Kočnice

8

Ponuda prostora

7

Ukupno:

7,33

Kvalitet materijala

9

Motor

6

Završna obrada

10

Menjač

8

Ukupno:

8,80

Cena

6

Prosečna ocena: 7,69

Trolitarski CRD agregat poreklom iz Mercedesa u Jeepu raspolaže sa 224 KS, dok Range Rover Sport ima 2720 kubika zapremine i čitavih 34 KS manje. U poređenju obrtnog momenta, alfa i omega karakteristika novih dizela, razlika je još drasičnija u korist Jeepa, koji raspolaže sa 510 Nm nasuprot 440 Nm Rovera. Još ako svemu tome dodamo da je Rover zbog obilja opreme teži od Jeepa oko 550 kg, ne treba posedovati veliko znanje i mudrost da se pretpostavi na čijoj su strani performanse.

Pritiskom na papučicu gasa, Grand Cherokee eksplodira brutalnom snagom i realnim ubrzanjem koje je posebno impresivno na brzinama od 80-100 km/h, posebno korisnim za naše puteve i preticanja sporijih ispred sebe. Kod Rovera je stvar drugačija u preticanju, recimo, kamiona. Nakon sekund-dva nadmenog akademskog oklevanja, ravnomerno neodlučno ubrzava, bez obzira što je ”gas do daske”, kao da ima vremena na pretek i da ga nije mnogo briga koliko je blizu automobil koji dolazi u susret. Ta njegova, rekli bi britanska nadmenost, prilično znoji dlanove vozača i zahteva dobar proračun.

Range Rover je samo imenom terenac

Treba naglasiti da je Rover nešto tiši, da je odlično izolovan od buke kotrljanja, u čemu Grand Cherokee nešto zaostaje.

Što se upravljivosti tiče, Rover je preciznim upravljanjem za nijansu ispred Jeepa.

Slično je i sa ponašanjem u krivini.

Koliko god se trudili konstruktori modela Grand Cherokee nisu otklonili u potpunosti njegovo ljuljanje iznad zadnje osovine, koja zna da se zanjiše pogotovo na lošem putu. Tu manjkavost ogibljenja, smanjuje regulacija proklizavanja točkova koja se javlja češće nego što bi to bilo preporučljivo.

Range Rover je sa druge strane nepokolebljiv u napadu na krivinu, sa izrazito neutralnim ležanjem na putu, čime pruža subjektivan osećaj apsolutne stabilnosti.

Koliko para, toliko (ili manje) muzike

Na kraju ovog blic poređenja, mogli bismo zaključiti da je Jeep Grand Cherokee opravdao onoliko poverenja, koliko smo i imali u njega. Od Range Rovera Sport smo dobili prilično crno-belu sliku, koja na kraju rezultira lošijom prosečnom ocenom. Superiorniji je u dizajnu, opremi i upravljivosti. Prilično manjkav po pitanju performansi, a pogotovo udobnosti.


Range Rover Sport

Karoserija
Broj vrata
Broj sedišta
Dužina
Širina
Visina
Međuosovinski razmak
Masa vozila

 
 
 
mm
mm
mm
mm
kg

limuzina
5
5
4790
1930
1810
2745
2530

Motor
Šestocilindarski V motor sa vodenim hlađenjem, turbo dizel, četiri ventila po cilindru‚ četiri bregaste osovine.

Radna zapremina
Maks. snaga
pri

cm3
kW/KS
o/min

2720
140/190
4000

Maks. obrtni moment
pri

Nm
o/min

440
1900

Ogibljenje
Napred i pozadi dvostruka trouglasta ramena, amortizeri i spiralne opruge, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi.

Pneumatici

255/55 R18

Prenos snage
Permanentni pogon na sve točkove, automatski menjač sa 6 stepeni prenosa, elektronska kontrola centralnog i zadnjeg diferencijala.

Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h
Maksimalna brzina
Prosečna potrošnja
Cena

 
s
km/h
l/100 km

 
12.7
186
10.2
od 70.000

Ako na kraju dodamo i komparaciju dobijenu iz cenovnika Jeep Grand Cheroke je sa cenom od 57.000 evra i na ovom terenu dobio bitku sa modelom Range Rover Sport, koji u ovoj opremi košta preko 70.000 evra. U procentima to znači čak 20% skuplji automobil, koliko sigurno ne vredi. Sve u svemu, potpuno je jasno. Jeep je povoljniji izbor za one koji traže od automobila da bude automobil i poštuju odnos cene i kvaliteta.

I tako je Jeep tradicija odnela pobedu u najvažnijim elementima udobnosti, performansama i ceni. Range Roveru je ostala samo lepo upakovana šminka urbanog terenca, kojem samo nedostaje svilena mašnica kao idealan poklon ljubavnici.

Tom poklonu se u zube ne gleda... kao na ovom testu!

Jeep Grand Cherokee

Karoserija
Broj vrata
Broj sedišta
Dužina
Širina
Visina
Međuosovinski razmak
Masa vozila

 
 
 
mm
mm
mm
mm
kg

limuzina
5
5
4740
1860
1720
2780
1980

Motor
Šestocilindarski V motor sa vodenim hlađenjem, turbo dizel, četiri ventila po cilindru‚ četiri bregaste osovine.

Radna zapremina
Maks. snaga
pri

cm3
kW/KS
o/min

2987
165/224
3800

Maks. obrtni moment
pri

Nm
o/min

510
1600-2800

Ogibljenje
Napred dvostruka trouglasta ramena, pozadi polukruta osovina i uzdužna ramena, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi.

Pneumatici

235/65 R17

Prenos snage
Permanentni pogon na sve točkove, automatski menjač sa 5 stepeni prenosa, elektronska kontrola centralnog diferencijala.

Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h
Maksimalna brzina
Prosečna potrošnja
Cena

 
s
km/h
l/100 km

 
9.0
200
9.0
57.000

M.Piroški
foto: Vrele gume, A. Uglješić
pira@vrelegume.co.yu
6796
Postavljeno: 20.11.2006

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Laza
20.11.2006 13:36
3
3

Imao sam prilike da vozim oba ova modela. Po meni, test je sasvim realan, mozda malo prenaglasen za Jeep,... Range Sport me je potpuno razocarao pre svega performansama!

Milence
20.11.2006 16:17
2
3

Ma nije moguće.Kako može bilo koji terenski da bude bolji od Rendža?
Razlika od bar 20 hiljada je "onako"...

Djole
21.11.2006 10:04
3
2

A sto ne bi bilo moguce? Ipak su Ameri izmislili terence i danasnji oblik tog vozila,a ne Land Rover koji nema osecaja za komfor. Ipak se moderni terenci danas uglavnom koriste kao putnicki automobili, pa samim tim se od njih ocekuju pre svega udobnost i performase.
Ja sam potpuno ubedjen da Land Rover ne moze parirati Jeep-u u svakodnevnoj eksploataciji...

gregor
21.11.2006 22:03
1
3

da lazo ti si vozio oba dzipa.Ali da li si ih vozio istovremeno. Kad to budes uradio javi se

Stefi
21.11.2006 22:30
3
2

Može da bude mnogo bolji. Ovaj Rendž u poređenju sa Grend Čirokijem ima motor slabiji za 34 konja, obrtni moment je manji za čak 70 Nm, a masa vozila je veća za 550 kg, udobnost je daleko iza Džipa, dužina sedalnog dela sedišta je dosta kraća od potrebne. Cena je veća za 20-tak hiljada evra. Jedino što ga stavlja ispred Džipa su njegov fantastičan izgled i tradicija.
U Vrelim gumama piše da je Rendž Rover Sport samo imenom terenac! To je čista budalaština. Zašto onda koristi sistem ''Terain Rispons''?

Misko
22.11.2006 14:53
3
1

Za Grand Cherokee ne znam kakav je. Range Rover Sport sa testiranim motorom imam skoro godinu dana. Za razliku od testiranog, moj je crni i daleko skromnije opremljen. Planiram uskoro da ga menjam za ML 320 pre svega zbog nepodnosljive tromosti. Stefko, sto se tice njegovih "terenskih sposobnosti" moze da pise sta hoce, sa njim sam ostao nekoliko puta na Kopu da me je bilo sramota. Dva puta nisam mogao da krenem ni sa parkinga dok ga nisam potpuno oslobodio od snega. Na makadamu je neizdrzivo tvrd i neudoban, mada je u stanju da preskoci dosta visoku prepreku. Dakle, od onog terenski skoro da nema nista u sebi. Isto tako sumnjam sto se toga tice i u Grand i sve ostale "TERENCE".
Pozdrav

JOCA
23.11.2006 12:03
3
1

veca tezina range sporta je zbog toga sto on ima kosnike u vratima i u krovu i oba branika su mu izradjena od livenog celika.Sistem Terrain Response je neuporedivo bolji od dzipovog quarda drive sistema.Inace motor TDV6 je razvijen u saradnji Forda sa grupacijom PSA,a on u jacoj verziji ima 208 konja,ali je razvijen in novi TDV8 koji ima 272 ks i ugradjuje se u range rover za 2007. godinu.

boger
24.11.2006 00:39
3
1

Podrzavam Miskov komentar. Samo, mora da se razgranici sta je sta: nije ista stvar praviti vozilo za impresioniranje plavusa po kaficima i terenca koji treba da te izvuce iz g... Secam se jednog skijanja u tada socijalistickoj Cehoslovackoj gde je neki mutant kombajna i tabaca za sneg bio prikacen na UAZ koji ga je veselo vukao gore-dole po planini! Bilo je oko -20 a ja sam stajao bar jedno pola sata u neverici. Najludje je bilo kada je majstor otkacio napravu i krenuo da vozi veleslalom po skoro zaledjenoj padini! I jos se posle uzbrdo vratio po istu!

Misko
24.11.2006 11:34
2
2

REPLIKA JOCI: to mi je sve poznato sta ce biti, ali sto se mene tice "kasno Marko na Kosovo stize", moj Range Sport 2006 je spor i neinteresantan za voznju i potpuno RAZOCARENJE Sto se tice pogonskih sistema, sve su to varijacije na istu temu sa razlicitim nazivima, kako znas, jesi li ga testirao, da je Terrain Rasponse bolji od Quadra Drive ili nekog drugog sistema? Quattro recimo? Ili X drive u BMW? Mozes li mi objasniti razliku?

JOCA
01.12.2006 17:37
5
0

Misko,razlika je u tome sto xdrive i quattro nemaju ni reduktor, ni blokadu zadnjeg ,ni srednjeg diferencijala.RANGE SPORT ima u std. opremi blokadu srednjeg diferencijala,a uz doplatu nudi i blokadu zadnjegJe li sad malo jasnije u camu je razlika izmedju xdrive,quattro i terrain response sistema.Poredtoga i grand ima blokadu samo srednjeg diferncijala.Jel' ti je sad bar malo jasno.

Stefi
01.12.2006 22:44
3
0

Novi Grend Čiroki ima blokade sva tri diferencijala.

Laza
05.12.2006 11:59
2
1

I ja bih rekao da Grand ima blokade sva tri diferencijala. Joca pojma nema!!

JOCA
06.12.2006 13:12
3
1

lazo ako te je range sport razocarao svojim performansama onda ce te razocarati i ono sto pise na sajtu jeepa SRBIJA. Naime, tamo sam procitao da cheroke ima blokadu samo jednog diferencijala.Slazem se sa komentarom Milenceta ,zasto je range sport toliko skuplji od cheerokea

Laza
08.12.2006 11:36
2
2

To se i ja pitam. Sminka i porez na skorojevice? Nista drugo...

Misko
08.12.2006 14:54
2
2

BRAVO. E bas se tako osecam... Pre bih rekao da je to porez na budale. Nakon manje od godinu dana, kako sad stvari stoje, ne mogu da ga prodam ni za 50.000 evra, a koštao me je sa carinom i PDV tačno 75.500 evra. Gubitak 35% za 11 ,meseci, ili više od 2.000 mesečno... Strasno!!!

JOCA
08.12.2006 20:13
3
0

lazo nije u pitanju nikakav porez vec je to stvar samo luksuza.Nadam se da ti je jasno bar to da Defender i Wrangler kupuju ljudi stvarno izlaze na teren (gorske sluzbe,lovci itd.),range sport i cheeroke kupuju mocni ljudi svojoj deci (i muskarci zenama),obicni range kupuju isti ljudi kao i za range sport,samo sto u ovom slucaju kupuju sebi. jeepov commander i land rover discovery kupuju takodje mocni ljudi ,ali oni njih kupuju da bi mogli da prevezu celu porodicu ,a ne samo sebe i ljubavnicu.za porodicne svrhe 190ks je sasvim dovoljno

Stefi
08.12.2006 22:16
4
1

Za porodične svrhe je i više nego dovoljno posedovati 190 konja. Međutim, za masu Rendž Rovera Sport od 2530 kg je premalo. Da nije premalo ne bi ni uveli u ponudu TDV8 motor.

Filip
11.12.2006 10:18
2
2

Kupite Ficu! Z750 je zakon...

staraC
11.12.2006 12:07
2
1

Rendž Rover ovim slabašnim motorom naplaćuje prethodni kredit stečen tokom trideset,četrdeset godina tradicije. Jasno je da motor nije dovoljan za zahtevnu vožnju, ali za extraprofit fabrike itekako.Da bi snovi opstali, ne mogu da izbace terrain response, koji ljubavnice, a sigurno ni većina vozača ionako ne ume da koristi.

Misko
11.12.2006 12:28
2
2

Stefi, ne razumem,kakva je razlika koristiti auto u "porodične" i "ne porodične" svrhe? S obzirom da sam ja "porodičan" što bi moj automobil trebalo da ima manje KS nego onaj koji voze "ne porodični"!! Ajd mi to pojasni!!

Stefi
11.12.2006 23:01
3
2

Mislim na to da kada se prevozi porodica vozač sigurno ne razmišlja o jurnjavi po putu. Udobnost, bezbednost i zabava su mu prioriteti.
Ako neko želi da ''pravi'' vratolomije za to postoje staze. Uostalom, slabe dizelaše, kao ovaj, kupuju oni koji žele da uštede u potrošnji.

Shara
13.12.2006 11:39
9
0

Dragi drugari, kao veliki poznavalac terenskih vozila a naročito Jeep-ovih modela, osećam dužnost da Vam detaljno objasnim funkcionisanja Qadra-Drive II sistema na novom Grand Cherokee-u. Radi se o sistemu koji kombinuje autoimatizovani prenos snage na sve točkove sa manuelnom mogućnošću blokade i redukcije.
Automatizovani sistem funkcioniše zahvaljujući takozvanim Gerator pumpama koje se nalaze kako u srednjem, tako i u prednjem i zadnjem difu. Gerator pumpa omogućava momentalno prebacivanje obrtnog momenta sa strane koja nema otpor na stranu koja ima veći otpor - dakle funkcioniše obrnuto od samog otvorenog diferencijala. Prva Gerator pumpa koja se nalazi u srednjem difu - takozvanom reduktoru, u slučaju proklizavanja omogućava momentalno prebacivanje pogona sa zadnje na prednju osovinu i obrnuto. Gerator pumpe koje se nalaze u prednjem i zadnjem difu, u slučaju proklizavanja omogućavaju prebacivanje pogona sa jedne na drugu stranu vozila. Tako da pogon može automatski da se podesi najoptimalnije za zadate uslove. Sve se odvija potpuno automatski i sam vozač ne primećuje ništa. To dovodi do toga da skoro celokupni obrtni moment može biti prebačen na jedan jedini točak koji ima trakciju.
Pored svega ovoga sistem nudi mogućnost ručne blokade srednjeg diferencijala sa preraspodelom snage 50-50. U tom slučaju se uključuje i redukovani pogon sa odnosom 2,72:1. To znači da se za toliko povećava sam obrtni momenat.
Tada na snagu stupaju male hidraulične pumpice u prednjem i zadnjem difu, koje pokreću elektro motori, koji opet komandu za aktiviranje dobijaju od senzora za ABS. Ukoliko dođe do proklizavanja po bilo kojoj strani, pumpice se aktiviraju i hidraulično uključuju 100% blokadu prednjeg i zadnjeg difa. To znači da su tada blokirani i srednji i zadnji i prednji dif 100%. Kod prednjeg difa dolazi do automatskog odblokiranja ukoliko senzor okretanja volana da signal da je volan okrenut za više od 30% da bi se obezbedila upravljivost vozila, Čim se volan vrati u ravan položaj blokada se uključuje ponovo.
Nadam se da vas nisam smorio i da sam omogućio onima koje to zaista interesuje da shvate sistem do kraja.
E sad, iz iskusvta znam da 50% terenskog vozila čine gume. Možete imati blokade kakve god hoćete, ako gume nisu odgovarajuće, terenac će samo leći kao prase u blato i od vožnje nema ništa. S druge strane dobra terenska guma ima očajne karakteristike na sfaltu i ta priča nema kraja.
Problem sa novim Terencima je što mogu da idu preko 200km/h i zbog toga proizvođač mora da vam obezbedi kvalitetnu asfaltnu gumu za velike brzina. Ona opet nema nikakve terenske karakteristike. Kada bi na novi Grand Cherokee stavili gume slične onima koje su bile na gore pomenutom UAZ-u, išao bi podjednako dobro. Samo tada se na asfaltu može voziti maksimalno 80 km/h...

Pozdrav svima,

Šara

Mikica
13.12.2006 16:04
3
0

Sa distance već duže vremena pratim ovu "prepisku", pa odlučih da se malo umešam.
1. Ne znam odakle je Shara sve ovo "pokupio", ali mi, kao uobičajeno informisanom-zveznajućem laiku, deluje prilično autoritativno. Ostaje naravno otvoreno pitanje komplikovanosti svih tih silnih sistema. Ipak, ne sumnjam da savremena tehnologija čini svoje i da će sigurno pumpe i pumpice obavljati svoje zadatke, uz jedno veliko ALI: po svemu sudeći pneumatik ostaje i dalje alfa i omega trakcije, a poređenje sa UAZ-om je pun pogodak!!
2. Suštinski, mnogo veći je problem u našem osiromašenom mentalitetu i veličanju onoga što nam je većini dostupno, poput Lade Nive u odnosu na jedan Jeep.

Laza
14.12.2006 15:25
3
0

E baš mi to sve lepo zvučio kada je Jeep u pitanju. Interesuje me samo kako to funkcioniše tokom desetak godina ili još bitnije, prilikom POJAČANE DUGOTRAJNE EKSPLOATACIJE? Citao sam nešto na tu temu, ali nema tačnih podataka.

Brando
14.12.2006 16:55
3
0

Bravo Sharo majstore, ocigledno nisi amater nego upucen u posao, ako ni zbog cega drugog onda zbog izraza dif (diff) koji se koristi u automobilaskom slengu. Samo sto ne dodas da Quadra drive II osim odlicne sposobnosti da po potrebi od four wheel drive postaje single wheel drive ima i jednu sitnu manu. Quadra drive II pri rezimima asimetricnih opterecenja tockova nije sposoban da dugo trpi takvu voznju upravo zbog slozenog sistema transfera snage. Ovo je ipak vazno pomenuti. Niko nije savrsen pa ni Quadra drive II. Grand Cherokee nije ekstremna terenska masina nego udoban 4x4. A gume, pa naravno, bez pravih cipela ne ide i ne pomaze ni mehanika ni elektronika. Oni koji to ne shvataju kako treba, neka u sandalama prosetaju po snegu. Nece daleko stici.

gregor
19.12.2006 00:53
1
3

ma veze si vi nemate

Mikica
21.12.2006 16:14
2
3

A ti baš znaš sve Gregore?! Bilo bi dobro da web master ne objavljuje ovakve glupe komentare!!! Hvala

Boki
21.12.2006 20:30
1
4

Nijedan Suv ne moze da se poredi sa Jeep Grand Cherokee Overland 5.7 Hemi, a i morate znati da je kompanija Jeep neprikosnovena sto se tice Suv vozila iznad svih ostalih. Po meni na poziciji dva je Kompanija Land Rover, pa WV(Touareg), pa BMW(X5) ali svi oni su daleko iza JEEP-a

JOCA
21.12.2006 21:56
3
1

GREGORE,nemoj ti nama svima da solis pamet.Svi smo budale jedino si ti pametan,je li?Uostalom ,bolje da cutis jer gutas slova

JOCA
23.12.2006 21:16
2
2

Pozdravljam bokijev komentar,ali neka proba da uporedi range rover 4.2 v8 sa cheerokeom 5.7 v8.po mom misljenju range ce odneti pobedu , ali o ukusima ne vredi raspravljati. POZDRAV

Boki
25.12.2006 17:48
0
3

Upravo to, o ukusima ne treba a i ne vrijedi raspravljati po meni JEEP-ova vozila naravno terenska su ubjedljivo najbolja opet kazem to je moje misljenje.A vizuelno da i ne govorim spolja i iz nutra ravnih im nema od Jeep Cherokee-ja iz 1989 pa do Jeep Grand Cherokee-ja iz 2005 pogotovo modela Overland. POZDRAV sa sve

Bruno
28.12.2006 13:36
0
2

Mislim da je novi ML za klasu bolji od oba ova terenca.

Stefi
01.1.2007 16:29
2
0

U Srbiji je otvoren prvi zvanični salon Lend Roverovih modela. Eto prilike da redakcija testira Rendž Rover TDV8 i Rendž Rover Sport TDV8.

Miško
02.1.2007 17:13
2
0

Prvi put čujem za to da Land Rover ima zastupnika i salon kod nas! Gde je taj salon?

Nenad
03.1.2007 16:49
2
0

I ja prvi put čujem za Land Rover salon i importera???????? Stefi, javi se

Stefi
03.1.2007 22:28
2
0

Zastupnik Lend Roverovih modela kod nas je beogradsko preduzeće Nine čije je sedište u ulici Žanke Stokić 17. Salon je otvoren pre par sedmica, a cene modela su izražene u američkim dolarima.

Milence
04.1.2007 12:11
2
1

Čudno mi je da su cene izražene u dolarima???Kakav je to "zastupnik" za kog niko nije čuo?

Stefi
04.1.2007 22:53
2
0

Molim redakciju Vrelih guma da kaže nešto više o zastupniku Lend Roverovih modela u našoj zemlji.

Tiba
10.1.2007 23:34
2
0

Citam vase prepucavanje, i htio bih nesto da dodam: mislim da u danasnje vrijeme sve marke auta koje proizvode luksuzne terence, proizvode ih za ljude na visokom nivou, kojima po svemu sudeci nije do nekih ekstremnih sposobnosti njihovih SUV-ova nego vise za dokazivanje svog imidza. Sami znamo da ljudi koji npr. idu u lov ne idu sa nekim novim JEEP-om, ili RENDZOM nego Ladom Nivom, defenderom... Ovde se konkretno raspravljalo o JEEP-u i o RENDZU, ali zar vi mislite da je npr. Porshe svoje modele CAYENNE (S, TURBO, TURBO S) napravio za terensku voznju, ja licno mislim da nije, a mislim da cete se i vi sloziti sa mnom. Svidjaju mi se ove vase rasprave i komentari, ali bih imao jedno pitanje za Miska: zasto misli da je ML 320 DRASTICNO SPOSOBNIJI od Rendza?POZDRAV!

Miško
11.1.2007 10:26
2
0

Može biti da je od onoga "u tuđem je dvorištu slađe"? :-) Ipak mislim da nije, pošto sam imao priliku da ga provozam nekih pola sata. Siguran sam da ML 320 ima NEUPOREDIVO bolji motor i meni više odgovara njegova udobnost i opšti komfor malo vazdušastije unutrašnjosti. Rekao bih po slobodnoj proceni, da je ML trenutno TOP ponuda u odnosu kvaliteta, performansi i cene u toj klasi.Dizajn ostaje stvar ukusa, kao i činjenica da se moderni "terenci" ne proizvode za pretežnu upotrebu izvan asfalta.

boki
11.1.2007 20:41
0
2

Pa sad neko sa ladom a neko sa Jeep-om sve je to do dubine dzepa. Ali sa Jeep-om nema poredjenja on je br 1 SUV.

Tiba
14.1.2007 17:21
2
0

Ma dobro Boki, Jeep je odlican terenac, ali bih volio vidjeti neko ko u lov ili u sumu ide sa Jeepom, Cayenneom, ML-om...

Stefi
15.1.2007 00:04
2
0

Sa ''kajenom'' skoro niko i ne ide. Vlasnici ''džipovih'' modela u bespuću provedu 80 % pređenog puta.

Miško
15.1.2007 09:21
2
1

Po mojim iskustvima, kao neko ko već desetak godina vozi razne terence od Pajera do Range Sport, u "bespuću" se provede najviše 5% kilometraže, računajući sve Kopaoničke zimske avanture.

Stefan
18.1.2007 22:19
3
0

Dobra vam je ona ukrštenica u novom broju ,,Vrelih guma''.

boki
22.1.2007 12:03
2
0

Sve to zavis neko je vise na terenu a neko nije.

Mix
23.1.2007 14:58
2
0

Ma kakvo bespuce...99 % vlasnika Jeep-a i svih drugih terenaca ne zna ni sta je to. Luksuzni terenci se kupuju zbog imidza (osecaj "ja sam iznad vas" koji pruzaju u voznji i svojom pojavom) i ni zbog cega drugog. Ovo je fancy era.

Tiba
24.1.2007 20:55
2
1

Apsolutno se slazem sa Mixom. Pozdrav!

boki
24.1.2007 21:26
0
2

Pa nece ga sigurno uzeti da izgleda kao budala naravno da je imidz bitan ali Jeep Grand Cherokee Overland 5,7 hemi je najbolji na svijet upamtite to i kao terenac i kao putnicko vozilo i kao najlepsi na asvaltu i van njega.Dali ga neko ne vozi po terenu to me neiteresuje znam ko ga vozi po raznim terenima.Pozdrav za sve vlasnike ovog modela i ljubitelje ove marke.

Rajko M.
24.1.2007 23:19
0
2

Zahvaljujemo na pozdravima. U pravu si Boki!

Mix
25.1.2007 14:19
2
0

@Boki

"Najlepsi na asfaltu i van njega"... Grand Cherokee Overland 5,7 HEMI je mozda sjajan terenac koji i na autoputu pruza odlicne performanse, ali sigurno nije najlepsi cak ni medju terencima, ni spolja a posebno ni iznutra (plastikaner), a sigurno mu ni potrosnja nije manja od 25 litara po gradu pri normalnoj voznji.

Chika Frojd
25.1.2007 16:02
3
0

Boki junacino, sta vozis, casti ti? Jel' na CG table?
Vas odnos covek-masina izgleda da nije samo platonski, problem je, izgleda mnogo dublji...

MARKO-VW
27.1.2007 17:34
2
0

Da objasnim ja:
Ko hoće terenca u pravom smislu reči, a da je udoban za njega je PUCH, ili
Mercedes G, Toyota Landcruiser i Mitsubishi Pajero- nema im ravnih.
Dobri su i VW TOAREG i AUDI Q7, kao i CHEROKEE ( ako baš moraju ) .
Za šepurenje: Cayene, BMW X5 I X3, Merceds ML . . .

JOCA
28.1.2007 11:44
2
0

marko u nabrojavanju terenaca u pravom smislu reči a da su udobni izostavio si LR discovery 3, inace na ostali deo komentara nemam primedbi! pozdrav svima!

MARKO-VW
28.1.2007 22:37
2
0

@JOCA
Dobro si me podsetio. Hvala. Zaboravih i NISSAN PATROL.

Stefi
28.1.2007 22:52
2
0

Audi Q7 nije terenac već SUV (Sport Utility Vehicle) jer nema reduktor, BMW X5 i X3 takođe nisu terenci nego SAV-ovi (isto što i SUV samo drugo ime). Markovoj listi terenaca mogu da se dodaju i Land Rover Defender i Nissan Patrol.

boki
30.1.2007 19:20
2
2

Svi ste iznijeli svoja misljenja ok je sve to ali isto meni je ovo toliko smijesno nemogu da vjerujem sta pisete lise pojedinaca.Sve te marke koje vi navodite nisu lose ali nisu ni do pneumatika JEEP GRAND CHEROKEE-ja.I morate da znate da je terence na ovaj svijet donijela kompanija JEEP.Pozdrav za sve vlasnike JEEP-ovih modela od Cherokee-ja do Grand Cherokee-ja. posjetite ovaj sajt www.wkjeeps.com

MARKO-VW
31.1.2007 17:56
2
0

@Boki
Mercedes G ili PUCH, pa svi ostali.

JOCA
31.1.2007 20:02
2
0

Boki,otkud ti znas da navedene marke nisu ni do pneumatika jeepu.pre svega , dajem ti jedan primer.Lr ima bi xenon farove , pneumatsko oslanjanje , senzore pritiska u pneumaticima ,6-stepeni menjac, active cruise control sa radarom u prednjem delu,a jeep to nema

Stefi
31.1.2007 22:51
2
1

Slažem se da je Jeep Grand Cherokee odličan terenac, ali npr. Mercedes G klase je, po mom mišljenju, bolji, a o Hummeru H1 da i ne pričamo. Mislim da je od Grand Cherokeeja bolji i Land Rover Discovery 3.

boki
01.2.2007 12:49
0
2

Samo vi mislite ali nemam sta ja vama da opravdavam ijednu JEEP-ovu marku.Pozdrav za sve vlasnike JEEP-ovih modela.

JOCA
02.2.2007 09:54
2
0

Boki , pa zar ti stvarno mislis da znas sve bolje od svih nas

MARKO-VW
02.2.2007 11:58
2
0

@JOCA
Ma, pusti ga, zadrt bez osnova. Vidi se u daljoj prodaji ko je ko.

boki
02.2.2007 15:45
0
2

Ha ha ha.Pozdrav za sve Jeep-adzije

JOCA
03.2.2007 12:32
2
0

STEFI,nemam nista protiv tvog komentara,samo moras shvatiti da se hummer h1 vise ne proizvodi i da je bio suvise velik , pogotovo za evropljane

Stefi
03.2.2007 22:44
2
0

Može i Hummer H2.

CILE
10.2.2007 14:56
2
0

Citajuci vase prepiske, moram da se ukljucim jer sam vlasnik JEEP vozila vec oko 10 godina. Naravno, odnosi se na veci broj vozila. Bio sam vlasnik od Granda prve generacije, pa sve do ovog poslednje generacije 3,0 CRDI. U medjuvremenu sam imao i ML 320, koji sam nakon 4 meseca voznje vratio u Mercedes u Beogradu, a uzeo Granda 2,7 CRD. Gospodin Sara je najbolje objasnio sistem Quadra Drive II sistema, ali to je samo jedan pokazatelj velicine ovog SUV-a. Verujte mi da sam kao i Misko (vlasnik RENDZA SPORTA) cesto puta razmisljao o drugom terencu (RANGE SPORT, BMW X5, CAYENNE, Q7, ML), ali uporedjujuci cenu sa kvalitetom i ostalim propratnim troskovima, opet se vracao na JEEP GRAND CHEROKEE. Ovog 3,0 CRDI vozim vec oko godinu dana, i moj sledeci auto ce biti, verovatno, COMMANDER 3,0 CRDI. Motor je fantazija, unutrasnjost malo skromnija, ali u odnosu na ML-a ima vise mesta. Verujte da sam mnogo puta bio na granici zamene marke vozila, uvek sam ostao pri JEEP-u. Dokaz vise je i to sto i moja supruga vozi mali CHEROKEE 2,8 CRD. Znaci, to nam je familijarno. Pozdrav svim ljubiteljima JEEP-a.
CILE

Stefi
10.2.2007 22:25
2
0

I u tekstu u Vrelim gumama i u Ciletovom komentaru piše da je motor ovog Grand Cherokeeja 3,0 CRDI. Nije CRDI već CRD.

boki
11.2.2007 16:07
2
0

Taj model Granda 3,0 CRD je odlican ali ja vozim Grand 5,7 Hemi Overland koji ima odlicnu unutrasnjost po mom ukusu,udoban do savrsenstva, kvalitet i stil koji se meni dopada, probao sam i taj 3,0 ali ovaj koji sada vozim je cudo nevidjeno,a prije njega vozijo sam Grand Cherokee Overland iz 2002 taj model je takodje sjajan.A Jeep-ova vozila sam zavolio kad sam probao Jeep Cherokee Td 2.1 prije desetak godina.Naravno pored Jeep-ovih vozila ja smatram da imaju kvaliteta vozila poput Toyota Land Cruser i novi model Mitsubishi Pajero pa i VW Tuareg naravno i Renge Rover je u ovoj grupi,BMW X5 ne smatram dobrim terencom naravno da je vrhunski to auto ali nije u kategoriji ovih predhodno navedenih.Skoro sam u Torinu probo Jeep-ov model Grand Cherokee SRT8 6,0 Hemi taj auto je nevjerovatno brz do 100-ke za samo 5 sekundi ali on nije za terena zmog niskog prednjeg kraja ali je za auto-puta cista petica.Ja preporucujem pored svega ovoga ko razmislja o kupovini da kupi novi Jeep Grand Cherokee Overland 5,7 hemi ja sam ga kupio u Americi za oko 41.000 dolara ili 35.000 eura dok je u Evropi 60.000 eura.Naravno u Americi su sva kola mnogo jeftinija nego li u Evropi.Pozdrav za sve vlasnike JEEP-ovih modela.

Mile
14.2.2007 22:43
2
0

Sta mislite o Diskaveriju 3.9 v8 iz 99? I kakvi su im automatski menjaci?

MARKO-VW
15.2.2007 09:16
2
0

@Mile
Ne znam za Discovery, ali Pajero to godiste je isto odlican izbor.
Ja sam doduse imao prvu generaciju i za njega nije bilo prepreke, ali i druga
generacija je odlicna.
Dacu ti jos jedan predlog, za manje pare imas HYUNDAI GALLOPER cak i mladji,
on je isti PAJERO 1, samo su farovi drugaciji. Razmisli i o tome.

JOCA
15.2.2007 17:09
2
0

mile, uzmi ga , neces pogresiti

JOCA
18.2.2007 11:27
2
0

Mislim na discovery

joca
18.2.2007 11:35
1
1

misko i cile nas zamajavaju svojim praznim pricama za malu decu

joca
01.3.2007 10:15
1
1

misko,boki ,zasto cutite???da li sad imate neki komentar

boki
01.3.2007 15:28
2
1

Pa sta da ti kazem sem da kupis neki model grand cherokee-ja ili za manje pare cherokee 1 ili 2.Mislim na modele od 89 do 2000.

cika Frojd
01.3.2007 15:37
1
0

imaju, ponovo zelje, cestitke i pozdravi:
"Pozdrav za sve vlasnike JEEP-ovih modela"
:)))

joca
02.3.2007 10:25
1
1

da,da,ma sigurno, ma tri puta i ne pise se cherokeeja nego cherookea

boki
04.3.2007 15:54
2
0

Vidim koliko znas o JEEP-u neznas ni kako se pise skim se ja raspravljam...

Tiba
05.3.2007 21:41
2
0

Tako je Boki, kad bi se pisalo cherooke, kako Joca kaye onda bi se citalo ceruke, a ne ceroki. Cijenim JEEP, ali mislim da je najbolji terenac G klasa. Spolja je G klasa izgledom i sposobnostima pravi terenac a iznutra udoban i luksuzan skoro kao E klasa. Ispravi me ako grijesim. POZRAV SVIMA, A POSEBNO BOKIJU!

joca
07.3.2007 16:17
2
0

Boki koliko sam imao prilike da vidim, u tvom komentaru pise neznas,a ne kako je pravilno (ne znas) ,prema tome ne smes nista da mi prigovoris na temu mojih pravopisnih greski. Uzgred da te podsetim da je kod nas otvoren Land Rover salon (Grand Motors,bulevar Milutina Milankovica 21), pa idi i probaj Range Rover Sport TdV8 sa 272 ks

vujo
10.3.2007 19:47
3
0

najbolji terenac za male pare je LADA NIVA.

boki
10.3.2007 22:34
0
3

Vec sam ga probo u Milanu i nisam nesto posebno impresioniran njime,da tacno je da je Mercedes G klasa vrhunski terenac jedan moj prijatelj ga ima,odlican je,ali za mene ce uvijek br.1 biti ne samo kao terenac vec kao automobil Jeep Grand Cherokee Overland 5,7 Hemi niko iznad njega.Sto se tice pravopisa nisam obraco paznju na to jer nemam vremena samo sam ispravio ono sto si sam trazio.Jos jedno pozdrav za sve vlasnike neprikosnovenih Jeep-ovih modela.

joca
12.3.2007 20:24
2
0

boki, opet gutas slova(probao, a ne probo)

boki
14.3.2007 20:23
1
1

Greska je moguca ali bolje da si pisao o ovoj temi nego sto izigravas nastavnika.Pozdrav za sve Jeep-adzije

joca
24.3.2007 10:40
2
0

boki sad misli da je najbolje ono sto on ima i nista sem toga ,drugim recima hocu da kazem da kad bi imao range rover sport tdv6 da bi to tada za njega bilo najbolje

boki
26.3.2007 21:08
1
1

Pa da sam tako mislio uzeo bih Range Rovera ali naravno napravio bih veliku gresku da sam ga uzeo naravno da je to vrh SUV probao sam ga, ali kad sam probao JEEP GRAND CHEROKEE OVERLAND 5,7 HEMI rekao sam ovo je vrh vrhova ne samo kao SUV vec kao Automobil sto se mene tice to je to u buducnosti cu sigurno voziti novog Granda jer jednostavno to mi najvise odgovara,posle njega cijenim najvise JEEP COMMANDER,Mitshubisi Pajero,Toyota Land Cruser,WV Touareg,Range Rover,BMW X5,Hummer,Ford Explorer,Mercedes GL 350,Volvo XC 90 naravno mislim na nove modele.

kapetan mišo
28.3.2007 13:32
2
0

za bokija se vidi da misli da ne postoji nijedan bolji auto od cheerokea ,isto to vazi za jocu samo sto je u njegovom slucaju to land rover kao marka koja proizvodi dzipove(vise modela).njih dvojica moraju da se pomire sa tim da na ovom svetu potoji nesto sto je i mnogo bolje od tih automobila i mnogo gore.

boki
01.4.2007 11:36
1
1

Pa navedi koji je to auto bolji od JEEP GRAND CHEROKEE OVERLAND 5,7 HEMI,neznam za tebe ali ja sam probao i Renge Rover,BMW X5,VW Touareg,Hummer,Mercedes GL,ML,G clasu,Toyota Land Cruser,Land Rovera Discaveri 3 i mnoge druge,neznam za tebe ali za mene nijedan od ovih navedenih nemoze da se poredi sa njim JEEP-om Grand Cherokee Overland 5,7 Hemi.A ako nisi znao Jeep je napravio i najbrzi SUV model Grand Cherokee SRT8 6,1 Hemi najmocni motor u svijetu SUV vozila koji za samo 5,0 sekundi stize do 100-ke.Dakle za mene licno JEEP je vrh.

kapetan miso
04.4.2007 20:08
1
1

jeep nije ni najsposobniji na terenu ,ni najbrzi,niti ima najbolju zavrsnu obradu ,niti je najudobniji .jeep ima mnogo vise mana od land rovera i mercedesa.najbrzi SUV na svetu je porshe cayenne turbo S.boki,vidi se koliko znas o svetskoj auto-industriji.najbolji dzip (za ljude sa stilom) jeste range rover tdv8 vogue sa 272ks i kamionskim obrtnim momentom od 650Nm

boki
05.4.2007 14:17
0
2

Jao pa ja sam lud sto se raspravljam sve sto si rekao je hahahahahaha.Ti ces mene da ucis o automobilima citav zivot radim o njima,no nije bitno opet kazem ja sam kriv sto bezveze trosim svoje vrijeme na pueblose.Jeep only!

kapetan miso
09.4.2007 21:50
3
1

boki,sta ti znaci:"radim o njima"-kako mozes da RADIS O AUTOMOBILIMA?

kapetan miso
23.5.2007 20:59
0
3

boki nesto te ne čujem , da ti se nije pokvario tvoj jeep koga toliko hvalis ,jeep-ovi su za mene najobičniji KRŠEVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!U sebi nemaju ništa napredno.

boki
05.6.2007 21:53
3
1

Pa dobro neka ti bude Jeep je jedan veliki krs zato se i zove Jeep zato se kod nas za ostale terence (ne) kaze "Ja vozim terenca" ja bar vrlo rijetko ma moze se reci nikad nisam cuo da je neko rekao da vozi terenca svi govore "Ja vozim Dzipa (Jeep) pa majku mu odakle im to.Da nije mozda iz Land Rovera ili mozda Toyote ili mozda Mitsubishija neznam stvarno odakle im to Jeep.Ma to je sigurno od nekog krsa sigurno.

YouTube
07.11.2007 21:38
2
0

Alo bre, dokle više komentara koji nemaju blage veze sa životom?! Pre svega, imam Grand Cherokee 4.7 i moram da priznam da je auto katastrofa. Takođe, ML, X i slični su čista šminka. Onaj koji je spomenuo ladu nivu je bio u pravu da je to dobar terenac za te pare, ali kada je u pitanju Range Rover tj. Range Rover Sport, pogledajte snimke na YouTube tipa Range Rover (sport) Vs. bilo koji drugi, pa se vratite na forum. Range Rover je skup, tj. najskuplji, ali je i za teren i za grad i za operu ako hoćete.
Pozdrav!

frenki
24.12.2007 17:43
2
0

Citam ove vase gluposti i ne mogu da verujem. Ako pricate o voznji van asfalta, nema nikakve price, samo toyota, 4runner ili land c. i to onaj stari, ili pajero. Nikad vas nece ostaviti, prave gume i to je to. servis i ostalo zaboravi, samo ovaj redovan. A sto se tice sminke i iz...nja. bmw x5 ili porse. jeep je americko golo g...o, kao i novi aristokratsko bolesni range rover.

boki
26.12.2007 13:47
0
2

ma ocigledno je da svako vuce na svoju stranu ja opet kazem za mene je jeep grand cherokee 3.0 crd,4.7,5,7 hemi i naj mocni 6,1 srt 8 bez premca,jeep commander me je takodje odusevio naravno jer su i kod njega motori kao i kod granda.neznam svi vi imate svoja misljenja i to je super ja sam probo mnoge ali jeep je jeep

Vuk
16.3.2008 08:39
2
0

Grand Cherokee je dobar automobil,ali ja bih se uvijek odlucio za Range Rovera.

salky
16.3.2008 21:26
2
0

mozete pricati ,ali zna se ko je gospodar terena-ca i ostace kralj mercedes g pa cak i hammerujer sa njim ce te biti prvi u bespucu a i gradu najveci frajer..............ispravite me ako gresim

novketa
01.1.2009 23:40
2
0

Alo ljudi, nemojte se sprdati vise poredjenjem SUV vozila i vozila za stvarnu van asfaltnu upotrebu !!! I Rendz Rover sport, i Lend Rover Discavery 3 imaju sistem "тераиn риспоns", ali je razlika u terenskoj voznji drasticna, sto je delo razlicitih dimenzija tockova, guma, i geometrije vozila, sto u prevodu znaci da je se Rendz odrekao terena u korist izgleda, sto se ne moze reci i za Discaverija 3 !!! Hvalitet i namena pneumatika je takodje jedan od najbitnijih cinioca terenske i urbane voznje po asfaltnim putevima !!! Jako je tesko sve to uklopiti, pa imati dobrog terenca koji ce biti brz, udoban i tih pri voznji van terena !!! Vlasnik sam Lend Rovera Discavery 3, koji je uz koriscenje dobrih pneumatika, jako dobro terensko vozilo, kao i dobro vozilo i za voznju po asfaltu !!!! Osnovna Razlika u poredjenju svih jeep vozila i ostalih SUV vozila sa Lend Roverom i Rendzom su u sistemu vazdusnog ogibljenja koje je jedan od najbitnijih cinioca udobnosti na asfaltu i ponasanja vozila pri terenskoj voznji a sto je i osnovna razlika (naravno uz sistem pogon) u ceni u odnosu na druga vozila slicnog tipa !!! Jednostavno receno, TERENSKA VOZILA BEZ VAZDUSNOG OGIBLJENJA SU U HENDIKEPU ZBOG VISE RAZLOGA KOJE SADA NE ZELIM DA NABRAJAM !!! Najbolje terensko vozilo po praksama ljudi koji su ih proveravali u najtezim uslovima prave terenske voznje, kroz posao i prelaskom vise stotina hiljada kilometara je TOYOTA LEND CRUISER 100, sa motorom 4,5 benzin V8 , i NISSAN PATROL SUPER SAFARI, koji se proizvodi specijalno i samo za zemlje bliskog istoka i sluzi za turisticke atrakcije, to jest voznju po pescanim dinama, koje su najezi teren za prolazak vozilima !!! Sva ta vozila u takvim uslovima predju i po 400.000 km, sto je nepojmljivo za sva ostala terenska vozila !!!

Aleksej
31.3.2009 01:46
2
0

Au Sharo, ala reklamiras firmu... ;)

PeXoN
27.6.2009 16:30
2
0

Hahahah kolko ovaj boki nezna, mislim da bi ti Mercedes ML6.3 AMG objasnio neke stvari :)

Zoran
23.7.2009 09:30
2
0

"Vrele gume" !!!!

Kakako da nema tabelu pritiska u raznim pneumaticima....?

al
25.10.2009 14:33
2
0

ovako ja radim i zivim u detroitu (usa) i radim u jeep plant gdje i proizvodimo ova vozila ,i ja cu vam kazati pravu istinu oko ovih vozila .oni su dobra vozila ,relativno dobra ali jos tu fali malo dorada na svemu ,imao sam 2005 jeep GChi. 3.7 masina v -6 ,i nisam bio zadovoljan sa snagom i potrosnjom ,i malo u unutrasnjom izradom jer suvozacovo mjesto mi je malo malo ,i da bi dobio vise mjesta moras pomaci sjediste nazad i nazad smanjujes puno prostora ko iza sjedi,ali ako poredjujete ovaj suv sa bmw ,roverom ,mercedesom .velike su razlike i u novcu i u tehnologiji koja se koriste za sve ove vrste vozila,i svi oni imaju nesto svoje ,i svi ce oni reci moje je bolje od tvoga .ali vidite najnovijeg jeep sto izlazi tj 2011 model to ce biti daleko bolja verzija po svim kriterijama.a za jeep vam preporucujem 4.7 ili 5.7 sa tim masinama i bicete zadovoljni a za srt verziju mislim da je stvarno dobar i mozda sa velikim prednostima u odnosu mnogih suv.Kvalitet se povecava vec od ove godine na jako visokom nivou u odnosu protekle godine .mislim da cemo imati jedan od naj jacih kvalitet standard ,puno se mjenja jer hoce da se vrati jaka kvaliteta i stil koji je jeep izgubio od 2004 do 2008.svim vlasnicima jeepa svako dobro a razlike koji svi ovi pricaju oko suv-a ,ne slazem se jer kazu koliko para toliko muzike ,pa na vama je da odlucite.

Laki
04.1.2010 14:53
2
0

Pozdrav svim ljubiteljima istinskih terenaca. Vozim Toyotu 4 Runner 3.0td, 99. god., i mogu vam reci da je monstrum po bespucima, auto je nezaustavljiv. Jedino bih ga zamijenio za Mercedes G, ali tesko ga ko prodaje u dobrom stanju, a novi je mnogo skup da ga posle derete po terenu. Vozio sam i Land Cruisera 2001 god, ali Runner je je mnogo jeftiniji za odrzavanje, veoma jednostavan, bez mnogo elektronike i neunistiv po prici ljudi koji ga voze mnogo duze od mene i uglavnom ga koriste za lov i voznju po teskim terenima. Moj dobar prijatelj je vozio Grand Chirokija 2006 god., mogu vam reci da pozadi odrasli ljudi ne mogu sjesti, da ne pricamo o udaranju glavom u krov. Kupio je Novog Land Cruisera V8, kaze da je razlika nebo i zemlja na stetu Chirokija.

Srcko
29.1.2010 00:33
2
0

Cherokee vozim vec 1god naravno grand 4.0 malo vise trosi ali svaki litar u njemu ne zalim. Ljudi to je takva mazga dane mogu da vam opisem. Pored toga sam vozio onu kociju od pajera i to 2004g 2.5d Mnogo je do gume ali ljudi bre on je udoban pa i po njivi.....Mucim ga iz dana u dan dusu mu vadim i on nista.....Provozao sam i tog fensi ml320 ok je na asvaltu. A inace vozim Motore 1000k....Pa znam da namucim masinu..... JEEP naj izdrzljiviji i sto kazu penje se uz banderu......Pozzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Aca Milojevic
07.4.2010 23:30
4
0

Slucajno sam procitao komentare o uporednom testu Rendza i Granda.Obzirom da sam imao 2 Granda ,a sada vozim Rendza(terenci su mi opsesija)mogu da iznesem relevantno misljenje.Doduse Rendz nije onaj iz testa vec znatno jaci sa V8 dizel motorom i 272 ks i 640 Nm.Vozio sam i onaj slabiji od 190 ks i zaista je taj motor neprimeren Rendzu.Cudi me komentar o neudobnosti Rendza.On je zaista mnogo tvrdzi od Jeepa ali zato nema ljuljanja i straha po krivinama koje sam imao sa Jeepom.Medjutim,bitno je valjda da vozac posle 1200 km voznje izadje iz vozila odmoran i cio ,a to Rendz omogucava.Voznja visokim brzinama je potpuno opustena,a u krivinama je stabilan poput kakvog sportskog automobila.Pri tome medjuubrzanja na visim brzinama su odlicna,Rendz prosto kipti od snage.Moj,inace miljenik Grand to ne moze.Grand prosto brutalno kida do srednjih brzina ali kasnije posustaje.Uz to na visokim brzinama izaziva nelagodnost i znojave dlanove jer njegovo ljuskanje ne izaziva sigurnost.Dakle na putu razlika je ogromna,skoro da se ne mogu uporedjivati.Sto se tice hvaljene udobnosti Granda ona je dobro potpomognuta balonima od guma dimenzija 235/70/16.Rendz ima ,za lose puteve neprimerene pneumatike 275/40/20.Takodje ovi pneumatici su potpuna ludost za terensku voznju.Medjutim cak i sa njima Rendz moze mnogo na terenu.Imao sam prilike da sa ovakvim pneumaticima Rendza mucim po zabitima i mogu reci da je sve prepreke savladao i to sa posebnom ugladjenoscu za razliku od Granda koji je previse agresivan (motor 4,7 V8)pa mu se snaga tesko dozira,sto je za teske terene vrlo vazno.Grand se po teskim terenima jednostavno mora voziti brzo jer drugacije ne moze.Rendzov terain respons tu igra veliku ulogu jer obuzdava ogromni moment na tockovima i ne dozvoljava proklizavanje do krajnjih granica.Zakljucavanje diferencijala je meko i neprimetno.Recimo da sam jednu potpuno zaledjenu relaciju na Gocu lagano prosao sa letnjim gumama Rendzom sto nisam uspeo Jeepom koji je prokliznuo i sa zimskim gumama odmah po otpustanju kocnice!Dakle moze se reci da je u terenskim uslovima rendz dobar kao i Grand.Za neke stvari je bolji ,a za neke ne ali mu generalno smetaju niski pneumatici koji se cak ne mogu mnogo promeniti jer ne mogu stati felne manje od 19 cola! I to je velika steta ali je danak ogromnim kocionim Brembo kljestima.O razlikama u unutrasnjosti ne vredi ni pricati.Plastika ,kao ruska ,koju ne mogu da smislim,glavni je razlog sto vise ne vozim Granda.Prosto je neshvatljiva tvrdoglavost Amerikanaca da istraju na tvrdoj i ruznoj plastici.Kad sam vozio Ladu Nivu takva plastika mi nije smetala jer je tada Niva kostala nova oko 5000 eura.Auto koji je deset puta skuplji ne moze imati takvu groznu unutrasnjost.
Dakle po mom misljenju,samo na terenu su ova dva vozila takmaci.Za sve ostalo razlika u korist Rendza je ogromna bas kolika je i razlika u ceni.

ja
11.3.2011 17:36
2
0

http://www.vrelegume.rs/strana.php?rubrika=4&&tip=auto_uporedni_testovi&&tip_id=26
pogledajte tu je drugacije receno iako je to bio obicni range a ne sport i videcete sta je bolje

Maki
01.3.2012 11:02
2
0

Pozdrav svima...vidim da se vecina dosta razume u terence pa bih vas zamolio za savete svih vas,inace zivim u svajcarskoj u alpima ...planinski deo naravno i imam u planu uzeti terenca sa 7 mesta,izmedju ostalih svidja mi se MITSUBISHI PAJERO 3.2 D..NISAN PATHFINDER 2.5...JEEP COMMANDER 3.O CRD...SVI ONI IMAJU 7 MESTA I DOSTA KOMFORA REKAO BIH,MENI TREBA AUTO ZNACI SA SEDAM MESTA I OVDE IMA DOSTA SNEGA TAKO DA MISLIM DA ZNATE STA ME INTERESUJE ALI NE MOGU DA SE ODLUCIM OD OVA TRI MODELA PA BIH VAS ZAMOLIO OKO POMOCI? NA PRIMER KOJI JE IZDRZLJIV KOJI SE NE KVARI PUNO ITD....HVALA U NAPRED I POZDRAV SVIMA!

Maki
01.3.2012 11:45
2
0

Jeep Commander 3.0 CRDI-Mitsubishi Pajedo 3.2 D-Nissan Pathfinder 2.5 koji je na prvom mestu ? Hvala na unapred na pomoci!

Srdjan
26.6.2012 21:16
3
0

Malo cu da promenim temu...vidim da ima dosta iskusnih vozavapa me zanima vase misljenje o JEEP Grand Cherokee 3.1CRD Laredo....unapred hvala

pirke79
26.1.2014 21:38
1
0

Kupio sam reno espejs4x4 i imam problem ne radi mu zadnja vuca.Znali neko nesto o tome ako zna neka mi napise.Unapred hvala.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: