Ekskluzivno

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

Nove ambicije

Polako ali sigurno, francuski konstruktori uvode sve savremenije i snažnije dizel agregate u svoje modele, čime ovi postaju ozbiljni konkurenti renomiranim nemačkim limuzinama

Slične spoljne i unutrašnje dimenzije, zapremina prtljažnika, performanse, oprema, cena... Između Lagune i 407 je teško "preseći"...

Dizel motor od 175 KS danas nije više nikakva retkost, pogotovo ne u nemačkim vozilima srednje i visoke klase. Međutim, specijalistima za četiri cilindra, posebno grupaciji Volkswagen i BMW-u, koji su do sada bili referenca na ovome polju, odnedavno su se pridružili Renault i PSA. Već više godina poznati po malim i štedljivim dizelima, Francuzi očito žele da dokažu kako su sposobni i za mnogo više, pogotovo što u poslednje vreme imaju i sve agresivniju politiku po pitanju novih modela.

Nedavno restilizovana Laguna ipak deluje znatno diskretnije od 407
Veoma dobra ergonomija i savršena satelitska navigacija

Peugeot 407 je, recimo, formom i voznim karakteristikama potpuno na nivou modela Audi A4, VW Passat, Mercedes C klase i BMW serije 3, dok pomalo ostareli, ali ne i prevaziđeni Citroen C5 i Renault Laguna, krajem sledeće godine očekuju naslednike. Nedostajali su, dakle, snažniji agregati, kako bi se uspešno suprotstavili ”komšijama sa druge strane Rajne”, no sada i to pripada prošlosti. Uzmemo li za primer ultra moderni motor Renaulta 2,0 dCi/175 KS, lakom matematikom dolazimo do litarske snage od 87,5 KS, što je do pre koju godinu bilo nezamislivo.

Zbog ovakvih tvrdnji, verovatno će mnogi progermanski čitaoci tražiti javni linč dole potpisanog, no činjenice su neumoljive.

Bez obzira na izvestan nedostatak imidža, ova dva francuska predstavnika srednje klase ravna su, ukoliko ne i bolja, od izvikanih nemačkih, a sve ostalo su predrasude i stereotipi.

     

Udobna zadnja klupa u kombinaciji koža/alkantara, pruža identičan prostor kao 407

 

performanse,
udobnost,
precizna
navigacija

model na zalasku
karijere,
nešto veća
potrošnja

Instrumenti u Laguni imaju sportsku notu

Bilo kako bilo, ovoga puta radi se o domaćem meču između dva komšijska ”kluba”, jedino je šteta što na turniru ne učestvuje i maločas spomenuti Citroen C5. Razloge za to treba tražiti u prioritetu koji je dat modelu 407, jer novi 2,2 HDi nije odmah na raspolaganju u neograničenim količinama. Trenutno ga još možemo pronaći u modelu 607, a verovatno veoma brzo i u 407 Coupeu i vanu 807.

Citroen bi trebalo da ga ugrađuje u C8 i novi C6, kako bi proširio ponudu i postao pristupačniji (sada poseduje samo skupe šestocilindarske). Jasno je dakle da je 2,2 HDi bio više nego neophodan, kako bi popunio prazninu između 2,0 HDi/136 i 2,7 V6 od 204 KS.

Slična situacija je i sa agregatom 2,0 dCi Renaulta, koji se pojavio početkom 2006.

On je ”dao krila” velikom Espaceu i nepopularnom Vel Satisu, ali na njega ozbiljno računaju i ostali modeli.

Iz poverljivih izvora saznali da bi ovaj motor ubrzo trebalo da se pojavi i kod Megana RS!

Plodotvorna saradnja
Razvoj novog agregata za svakog konstruktora predstavlja ogroman izdatak, razlog zbog kojeg se grupacija PSA udružila sa američkim gigantom Ford. Veza traje već godinama, te je ovo četvrto zajedničko ”novorođenče” (nakon 1,6 HDi, 2,0 HDi i 2,7 V6 HDi), koje je ugledalo svet. Ukoliko je suditi po prethodnim, ni ovaj ne može da ”omane”, pogotovo ukoliko pogledamo tehničke karakteristike.

Iako ima zapreminu od 2179 ccm, slabiji je od bloka Renaulta za 5 KS, no za uzvrat ima veći obrtni moment od 370 Nm, pri samo 1500 o/min. Reč je o prvom četvorocilindarskom agregatu sa dva turbo kompresora (BMW je inaugurisao sličan princip kod šestocilindarskog 535d), od kojih jedan funkcioniše u veoma niskim obrtajima, a drugi preuzima funkciju u srednjem režimu rada. Konkretno prvi počinje da radi pri 1000 o/min, (već tada motor poseduje obrtni moment od 200 Nm), a drugi stupa u akciju pri 2600 o/min. U saradnji su sa usavršenim piezo-električnim brizgaljkama (imaju sedam rupica za ubrizgavanje umesto pet, kako bi se gorivo bolje raspršilo), a zajednička Bosch ”rampa” najnovije generacije, pod pritiskom je od čitavih 1800 bara!

Nastao je uskom saradnjom sa kompanijom Nissan, i odmah je razvijen u dve verzije, od kojih smo vam slabiju sa 150 KS ranije predstavili (Grande Scenic i Espace). Ima samo jedan kompresor i manji pritisak od 1600 bara, ali duple brizgaljke (isto tako piezo-električne), pa iako malo snažniji, ima manji obrtni moment od 360 Nm. Samim tim što ga ostvaruje pri višim obrtajima i karakter mu je različit. Ne prima gas linearno kao 407, već sa 1000 obrtaja, treba mu bezmalo još toliko da bi se probudio, da bi se potom munjevito popeo na maksimalno dozvoljenih 5200. Ovo je verovatno jedini dizel motor kojem toliko prija visoki režim rada, više nego li pojedinim benzincima. Eksplozivniji karakter odražava se i na perfomanse, ubrzanja do 100 km/h, kao i međuubrzanja u poslednjim stepenima prenosa, koja su superiornija za 1-2 sekunde. Ništa strašno, jer karakteristike Peugeota su više nego dovoljne za preko 1700 kg teško vozilo (Laguna je lakša za više od 100 kg), a za uzvrat njegov 2,2 HDi je prijatniji u svakodnevoj upotrebi. U poređenju sa do sada najsnažnijim 2,0 HDi/136, dobilo se 1,5 s do 100 km/h, a maksimalna brzina je sa 200, povećana na nekih 215 km/h. Nažalost, u proseku je skuplji za tačno 2.000 evra, odnosno i znatno više, jer nije na raspolaganju sa slabijim paketima opreme.

Jednim pogledom
Renault Laguna

Karoserija

Udobnost

Izgled

7

Napred

9

Funkcionalnost

8

Pozadi

8

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

8,50

Ukupno

7,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

8

Dizajn

7

Kočnice

9

Ponuda prostora

7

Ukupno:

8,33

Kvalitet materijala

8

Motor

9

Završna obrada

8

Menjač

9

Ukupno:

7,60

Cena

7

Prosečna ocena: 8,00

Smena generacija
Sa svoje strane novi 2,0 dCi je zamenio 2,2 dCi od 150 KS, koji nije mogao da prođe Evro 4 norme, podarivši Laguni znatno veći elan (za 2 sekunde brže do 100 km/h i maksimalnu brzinu od oko 220 km/h). Poseduje kao i 407 serijski filter za izduvne gasove, samo što je ovaj pomalo specifičan. Naime, u zavisnosti od uslova vožnje (između 300 i 1200 km), dolazi do spaljivanja akumuliranih čestica čađi, što prouzrukuje povećanu potrošnju i do 2 l/100 km. Ova je inače zadovoljavajuće niska, pogotovo uzevši u obzir perfomanse, ali ni blizu koliko stoji u fabričkim podacima. Prosečna zabeležena iznosila je 8,6 litara, sa minimalnom od 6,5 l i maksimalnom od 12 litara (po zasićenim urbanim sredinama). Sa osetno nižom potrošnjom u gradu, te neznatno većom na autoputu, Peugeot 407 SW je završio test sa 8,8 litara. Ukoliko je za utehu, u izuzetno nepovoljnim uslovima eksploatacije i sa konstantno uključenim klima-uređajem.

Po pitanju ponašanja na putu sve je u superlativima, oba konstruktora su odavno dokazala da su među najboljima u kategoriji. Baš kao prilikom nedavnih uporednih testova Clio/207 i Espace/807, potvrdilo se da je Peugeot tvrđi, odnosno za nijansu neudobniji pri nižim brzinama. Uz 2,2 HDi ide još tvrđi trim i serijski pneumatici od 17 cola (Laguna 16 cola), tako da ovaj baš i ne voli loš put, ali za uzvrat ima preciznije upravljanje od Lagune i manje se ljulja prilikom veoma temperamentne vožnje. Ovo važi za ”normalne” verzije Lagune (Luxe, Privilege i Initale, ostale nisu dostupne uz testirani motor), dok model GT ima izraženiji sportski karakter. Renault je međutim teži za doziranje prilikom polaska, dakle, treba jače pritisnuti papučicu gasa, kako vam se ne bi ugasio, a vi obrukali.

Slabo zaštićen "nos" odnedavno ima hromirane lajsne na otvoru za vazduh
Brojni dugmići na centralnoj konzoli zahtevaju privikavanje

Treba biti pažljiv i sa kočnicama, koje su izuzetno snažne i osetljive na najmanji pritisak, kako putnike sa zadnjih sedišta ne bi imali na vratu! Laku prednost ima i menjač Lagune (oba šestostepena), koji se pokazao preciznijim i prijatnijim za rukovanje. Inače kultura rada oba agregata je iznenađujuća, vibracije i buka smanjeni su na najmanju moguću meru.

Ah, ti pedantni Nemci…
Na prvi pogled naši francuski predstavnici nemaju razloga da se stide u poređenju sa najboljima u klasi. Nedavno restilizovana Laguna ”usvojila” je kvalitetnije materijale i precizniju završnu obradu, mada nivo konkurencije tipa Audi ili Mercedes još nije dostigla. Još je izraženija razlika kod Peugeota, koji i dalje praktikuje upotrebu jeftine i tvrde plastike, kojoj ovde nije mesto. Ne, naravno, na centralnoj konzoli i veoma vidljivim mestima, ali kada se malo sagne (donji deo vrata, oko upravljača, boku komandne table) i pokuca po njoj, oseti se razlika. Ništa posebno strašno, ali ”problem” je u kupcima! Oni koji izbroje najmanje 30.000 evra, često su veoma probirljivi i zahtevni. Žele li Renault i Peugeot privući ovako kapriciozne klijente (a očito da žele), morali bi uložiti još malo više napora.

     

Za ovu verziju sedišta su u kombinaciji koža/platno, sa električnim podešavanjem

 

originalan dizajn,
elastičan
motor,
ponašanje na putu

velika težina,
prednji deo
osetljiv u
gradskoj vožnji

Atraktivna crvena dioda prati po obodu kazaljku instrumenata

Sve ostalo je uglavnom već poznato, karavani koje smo imali na testiranju su praktičniji od limuzina, ali neznatno prostraniji. Duži za nepunih desetak centimetara, poseduju zadnja vrata zgodnija za utovar, što posebno važi za 407 SW. Zapremina prtljažnika ovde je od drugorazrednog značaja, opet se po ugledu na komšije dao prioritet stilu. Lepo izgledaju, čak po mnogima i lepše od standardnih verzija, samo za to zadovoljstvo je neophodno izdvojiti još 1.000 evra, odnosno 1.300 za Peugeot karavan. Imaju gotovo isti kapacitet ( Laguna 475, a Peugeot 488 dm3), samo što je kod 407 otvor na gornjem delu znatno uži, te je utovar kabastih stvari otežan. U svakom slučaju daleko smo od maksimalne zapremine bivše Lagune i 406 Caravan, koji su imali i do 100 dm3 više.

Po ugledu na prtljažnik je i putnički prostor, sasvim prosečnih dimenzija, no ni konkurenti, izuzmemo li Passat SW, nisu ništa bolji. Naprotiv, vozači pripadaju privilegovanoj kategoriji, ergonomija komandi i vrhunska opremljenost ne zaslužuju ni jednu kritiku. Normalno, jer testirani ”lav” u Francuskoj košta 32.000 evra (Sport Pack), upravo koliko i njegov protivnik (Luxe Dinamique). Jeste puno, ali ukoliko bacimo pogled na cenovnik možemo se uveriti da su još uvek jeftiniji za par hiljada evra od gore navedenih germanskih konkurenata, znatno skromnije opremljenih. Međutim, u igri su još Toyota Avensis D-4D/177 KS i Volvo S60 2,4D/163 KS, sličnih perfomansi i cene, što samo otežava izbor i potvrđuje superiornost savremenih dizel agregata nad benzinskim.

Recimo još da testirani motor predstavlja vrh ponude kod Lagune, dok se u 407 odnedavno ugrađuje V6 2,7 HDi, do sada rezervisan za 407 Coupe. Njegova cena viša je za oko 6.000 evra od 2,2 HDi, i mada je još bogatiji i sa šestostepenim automatskim menjačem, teško da će postići komercijalni uspeh.

Jednim pogledom
Peugeot 407

Karoserija

Udobnost

Izgled

9

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

8

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

8,00

Ukupno

8,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

8

Dizajn

7

Kočnice

9

Ponuda prostora

7

Ukupno:

8,33

Kvalitet materijala

7

Motor

9

Završna obrada

7

Menjač

8

Ukupno:

7,20

Cena

7

Prosečna ocena: 7,81

Finale
I na kraju, kao što je običaj, verovatno očekujete da proglasimo pobednika!?

Bez sumnje to je VW Passat SW 2,0 TDi/170 KS, ali pod uslovom da za mišljenje pitate mog mlađeg kolegu, koji mi je pomogao u realizaciji ovog uporednog testa.

Iako se uverio u brojne kvalitete protagonista, odlučan je u stavu da bi za navedenu sumu novca, pre posegnuo za nekim od renomiranih nemačkih proizvođača.

OK, oprostimo mu, još je relativno mlad i akcenat stavlja na fasciniranju okoline, mada je činjenica da je Passat karavan znatno prostraniji, i sa 170 KS ravnopravan protivnik (2,0 TDi/140 KS ostaje naravno u ponudi). ”Seda glava”, na stvari gleda ovako: agresivniji temperament motora Renaulta, kompenzovan je atraktivnijim izgledom Peugeota, a sve ostalo je stvar nijansi i ukusa. Laguna je sakupila više poena, ali moralni pobednik duela je 407.

Zaključak bi bio da su testirani ”Francuzi” odlična alternativa za one koji žele da ostanu diskretni, a da ujedno poseduju perfomantno i ekonomično vozilo, krcato najnovijom tehnologijom.

Ukoliko vam se predstavljeni i pored svih kvaliteta učine preskupim, na raspolaganju su sa slabijim agregatima (2,0 HDi i 1,9 dCi) i skromnijim paketima opreme, a za razliku u ceni supruzi ”ladno” možete kupiti jednog Logana, ili se voziti oko 100.000 km. Spolja gledano, ionako će malo ko primetiti razliku...

Iako nisu toliko prestižni kao recimo jedan A4, naši "Francuzi" su u mnogo čemu bolji
Ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele gume, P. Rajković
peki@vrelegume.co.yu
4308
Postavljeno: 25.10.2006

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Stefi
25.10.2006 22:09
0
0

Nesumnjivo je Pežo 407 lepši, ali kod njega mi se ne dopada ogroman prednji prepust.

Mix
28.10.2006 16:34
0
0

Kada se vec toliko pominje Passat u tekstu, onda je trebalo i njega testirati. Ovako se stalno cini da se Laguni i 407 bez konkretnih dokaza namece "kompleks" Passata. Jedan od najvaznijih razloga za uvrstavanje Passata u ovakav test bi bio sto on uopste nema common-rail agregat, a, kao sto je vec pomenuto u tekstu ima mnogo bolji imidz nego ovi "Francuzi". Stoga, bilo bi zanimljivo videti ishod... Btw, Audi,BMW i Mercedes su u sustini visa klasa od 407 i Lagune, ne po gabaritima nego po svemu ostalom. Premium segment srednje ipak ostaje Premium.

Someone
28.10.2006 22:30
2
0

ne mogu da shvatim da se stalno Peugeot poredi sa nemcima. Nema potrebe za tim. Francuzi imaju stil, a shvabe si retardirani konji koji prave zaprezna kola da izdrze 50 godina. Bolje ziveti 10 godina kao car a ne 50 godina kao mish. Prestanite vishe da poredite pezo sa nemcima - oni su truli. Peogeot 205 1.8 imao je bolji motor 100 puta od trule golfa 2 sa kojima ljudi treba samo da udju na oranice zakace plug i oru. Motor im se cuje na kilometere a da ne govorim o startnosti i sl. Pezo je za nemce car.

Miso
31.10.2006 17:10
2
0

Someone, kolega stvarno si upravu, Francuzi imaju stil, prefinjenost i dusu. A Nemci, oni su uvjek isti, prave linije i bez imalo sarma.

peki
07.11.2006 17:13
0
0

Automobili u istoj kategoriji se prirodno uporeduju, bas kao i bilo koji drugi proizvod (motocikli, ves masine, frizideri...), bez obzira iz koje zemlje poticu. Ukoliko imaju priblizno istu cenu, dimenzije i agregate, spadaju u istu kategoriju, pa su dakle jedan Audi A4, BMW Serije 3, Mercedes Classe C u istom segmentu kao i nasi "francuzi", bas kao i jedan Volvo S40 (odnosno V50), Ford Mondeo, Opel Vectra, Mazda 6, Toyota Avensis...
Koju tehnologiju upotrebljava VW u Pasatu nije ni vazno, njegov agregat 2.0 TDI razvija dakle 170 ks, pa je samim tim potpuno konkurentan. A da li neki proizvodac ima kompleks vislje ili nize vrednosti uopste nas ne interesujee, vazno je sta ima da pokaze i koliko vredi. Naravno odnos cena/kvalitet/perfomanse je nezaobilazni faktor prilikom ocenjivanja, a daleko manje spoljasnji izgled i reputacija.
Inace Pasat je bio testiran u VG, doista ne sa gore spomenutim agregatom, a zasto nije uvrscen u uporedni test treba zahvaliti Volkswagenu i njegovoj politici selektivnog davanja vozila na testiranje. U stilu vi nam se ne svidate, odnosno vasa redakcija, zemlja i slicno...

Marko
09.11.2006 11:08
0
0

Stalno pisete o prosecnoj potrosnji. Interesuje me iskljucivo gradska potrosnja.

peki
10.11.2006 11:31
0
0

U tekstu pise koja je maksimalna i minimalna potrosnja, dakle maksimalna se logicno odnosi na gratsku voznju, mada je i to relativno. U koje doba dana se vozi i po koma gradu? Svakako da nije ista potrosnja po sirokim novosadskim bulevarima ili ona po prezakrcenim evropskim gradovima. Razlika moze biti i dupla...

Radoslav
29.2.2008 18:37
1
1

Danas sam imao prilike da uporedim 407 i pasata vozio se u oba auta zagledao ih sa strane to je nebo i zemlja
Peugeot je za nemaca isto što i arapski konj u odnosu na lipicanera

srecko
21.11.2008 09:23
1
0

francuzi (THE BEST)

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: