Uporedni test

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

Dugajlije

Produženjem zadnjeg dela, VW Golf i Renault Megane postaju respektivne limuzine niže srednje klase, sposobne da prime znatno više prtljaga

Kako od kompaktne limuzine, brzo i jeftino napraviti nešto što ”koketira” sa višom ka­te­gorijom? Relativno lako. Dovoljno je samo pozabaviti se zadnjim delom, kao što je slučaj kod VW Golfa, odnosno povećati i međuosovinski razmak, po ugledu na Renault Megane.

Formula koja funkcioniše već par decenija, jer ukoliko se sećate, još je prvi Golf posedovao ovakvu verziju, nazvanu Jetta. Sledeće generacije bile su krštene imenom Vento i Bora, da bi u Volkswagenu opet nostalgično posegnuli za starim nazivom.

Sa svoje strane Megane nema toliko dugu tradiciju, mada je i prethodna generacija postojala u verziji Classic. Mnogo ranije, i Renault 19 imao je verziju sa stepenastim zadnjim delom (nazvan Chamade), baš kao i Renault 9 (nastao od modela Renault 11).

Jetta je poprimila dosta obeležja, ali i opreme od veće "braće"

Bilo kako bilo, u Evropi oba konstruktora nisu postigla zapaženiji uspeh sa ovakvom karoserijom, iako na jugu i istoku Starog kontinenta, postoji po­većano interesovanje za njima. Valjda u sirotinj­skom stilu: ”Što veće, to bolje”. A kada je reč o kup­cima sa druge strane Atlanskog okeana, oni su već tradicionalno orjentisani ka limuzinama. Najveći uspeh Jette upravo je i zabeležen u Severnoj Ame­ri­ci, na čijem tržištu Renault nije prisutan već par de­setina godina (povratak se priprema na mala vra­ta, preko Nissana).

Nego da vidimo šta se bitnije promenilo u spolj­njem izgledu ova dva bestselera.

Specifičnosti zadnjeg dela
Recimo odmah da izgledaju sasvim elegantno, odnosno ne stiče se utisak da je prtljažnik samo na brzinu ”nakačen”.

Jetta se izdužila za čitavih 35 cm, dostigavši tako dužinu od 4,55 m, dok se Megane sa 4,21 m, trans­for­misao u limuzinu od tačno 4,5 metara. Njemu je, međutim, razmak između točkova povećan za 10 cm, što poskupljuje troškove proizvodnje (izme­njena platforma), ali se na taj način znatno dobija na unutrašnjem prostoru.

Naravno da je zadnji deo specifičnog dizajna, sa velikom svetlo­snom grupom, dok je prednji deo potpuno identičan za sve verzije karoserije (Coupe, Caravan i CC).

Početkom ove godine izvršena je laka restilizacija, no samo odli­čni poznavaoci mogu primetiti veoma suptilne razlike. Izmenjeni su farovi, prednja maska i branik, tek toliko da se osveži nakon tri godine postojanja.

Kod Volkswagena su se, naprotiv, odlučili da znatnije distanciraju Jettu od Golfa, specifičnim prednjim delom, tako da će je mnogi za­meniti sa većim modelom Passat.

Čak i pozadi poseduje sličnu svetlosnu grupu, kružnoga oblika, u LED tehnologiji.

Obilje hroma na prednjoj masci i masivna silueta, daju joj pre­stižniji izgled, tako da slobodno možemo reći da je zabeležila prvi poen u odnosu na Megane sa četvora vrata.

     
 

Jednim pogledom
VW Jetta

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

7

Funkcionalnost

7

Pozadi

7

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

7,00

Ukupno

7,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

7

Performanse

8

Dizajn

8

Kočnice

9

Ponuda prostora

7

Ukupno:

8,33

Kvalitet materijala

9

Motor

7

Završna obrada

9

Menjač

8

Ukupno:

8,00

Cena

7

Prosečna ocena: 7,75

Identičan enterijer
Kao što je za očekivati, unutrašnjost kod oba konkurenta prak­tično je ista sa osnovnim verzijama. Male razlike se mogu pronaći jedino kod Volkswagena. Jetta izgleda za nijansu kvalitetnije urađena od Golfa, i u startu poseduje bogatiju opremu. Ovo se odnosi na klima uređaj, u serijskoj opremi za osnovni model Trend, koji je osim toga obuven u ”cipelice” od 16 cola (osnovni Golf broj manje).

Ukoliko je neko pomislio da zbog superiornijih dimenzija nudi više prostora, prevario se. Usled različite koncepcije C stuba, za glave putnika pozadi izgubilo se 5-6 cm, dok je prostor za kolena ne­izmenjen. Međutim, Golf spada u najprostranije u kategoriji, pa čak i ukoliko vozač maksimalno odgurne svoje sedište, kolena ovih jedva da dodiruju njegov naslon.

U istim okolnostima, Megane Sedan, ipak, pruža više prostora, zahvaljujući većem međuosovinskom rastojanju za 11 cm (ukupno 2,69 m, a kod Jette 2,58 m). Osim toga, osoba u sredini nije prinuđena da neprijatno raširi noge kao u Jetti, jer je ispup­če­nje na podu znatno blaže. Opet, kod Renaulta se može zapaziti slabiji kvalitet finalne obrade, mada je prilikom restilizacije došlo do izvesnih pobolj­ša­nja. Plastika na komandnoj tabli je prosečnog kva­li­teta i od sada je ”kačket” iznad instrumenata od mekane sunđeraste plastike.

     
 
VW se odlučio za izradu potpuno novog modela na bazi Golfa

Bili smo, međutim, na muci, da realno ocenimo vrednost enterijera kod Jette, jer je testirana verzija bila ”nabildovana” vrhunskom opremom, koja, hteli mi to ili ne, ostavlja snažan utisak. Savršena kož­na sedišta sa električnim podešavanjem, GPS sistem za satelitsko navođenje sa kolor ekranom, automat­ski klima uređaj sa dve zona podešavanja, vrhunski CD-radio prijemnik, stakleni krov sa električnom komandom..., sve ukupno deluje zaista impresivno. Dodajmo i standardno atraktivno plavo osvetljenje instrumenata i komandne table, mada je i Megane sa narandžastog prešao na mlečno belo, po ugledu na veći model Laguna. Na kraju, ipak nam se više svideo robusni enterijer u VW, od preterano plasti­čnog kod Renaulta.

Cena zapremine
Osnovna oprema je više-manje ista kod oba kon­kurenta, tako da nećemo potrošiti pola strane za nabrajanje, recimo samo da je šteta što se za ESP mora doplatiti 500 evra. Vozila koja pretenduju na superiorniju kategoriju i koja sa testiranim agregatima koštaju najmanje 20.600 evra, zaslužuju da ga poseduju. Ova cena se odnosi za Megane 1,5 dCi 105 Pack Authentique, dok za najjeftiniju Jetta 1,9 TDi 105 Trend, treba izdvojiti 1.100 evra više.

Gore spomenuta dopunska oprema vredi preko 7.000 evra, i ukoliko je dodamo na vrednost testiranog Conforta (22.650 evra), eto nas blizu ma­gi­čne sume od 30.000 evropskih novčanica. Važna na­pomena, cene se odnose na francusko tržište, mada se sigurno ne razlikuju znatno ni kod nas.

specifičan izgled,
ogroman prtljažnik,
kvalitet materijala i
završna obrada

motor na zalasku
karijere,
karoserija osetljiva
na kontakte,
cena

Ono što je apsolutno sigurno, jeste zapremina prt­ljažnika, povećana do rekordnih granica. Čita­vih 527 dm3 kod Volkswagena, i praktično isto toliko kod njegovog protivnika gde iznosi 520 kubnih dm3, je znatno više od 350 kod Golfa, odnosno 330 kod modela Megane sa petora vrata.

Kome je i to malo, može oboriti zadnje naslone kod Jette, odnosno podići i sedalni deo kao kod Me­gana. Dakle, za kofere i putne torbe, mesta ima više nego dovoljno, ali ukoliko se žele transportovati kabasti predmeti, eto muke. Mali otvor i velika du­bi­na prtljažnika, čine verzije sa petora vrata znat­no praktičnijim za svakodnevnu upotrebu. Jer da bi se dohvatili predmeti koji su se otkotrljali u dubinu, bukvalno se mora ”zaroniti” u prtljažnik, uz rizik da vam se ukoče leđa. Megane postoji i u veoma upotrebljivoj karavan verziji, dok je kod Golfa ona za sada neizvesna.

Megane je u svim veryijama karoserije sli;no koncipiran i opremljen

U oba vozila vozači se odlično osećaju, bez gre­ša­ka u ergonomiji, no kod Jette, oni višeg stasa su bolje smešteni. Sedište je moguće spustiti znatno niže, ali za uzvrat vidljivost unazad je izuzetno loša, zbog malog zadnjeg stakla. Praktičnih mesta za odlaga­nje sitnica ima sasvim dovoljno, no Megane je na ovome polju pravi šampion. Izuzmemo li uže police u prednjim vratima (u koje ne može da stane flaša od 1,5 litre kao kod Jette), fascinira brojem boksova i pregrada u koje se uredno mogu složiti putne karte i mnoštvo CD-a, a bogami i dosta alata u duplom dnu prtljažnika, odmah pored rezervnog točka punih dimenzija.

Agresivni Nemac i nežni Francuz
U svetu dizela, motor 1,9 TDi je već odavno po­stao legenda. Pojavio se daleke 1990. godine i baš zato je čudno zašto ga VW još uvek ugrađuje u brojne modele!? Ovaj agregat odavno nije više re­fe­rentan u klasi, ne toliko zbog same snage, već usled loše kulture rada. Njegovih 105 KS i obrtni mo­ment od 250 Nm, dovoljni su za temperamentnu vožnju, bez obzira što je Jetta teža za skoro 100 kg. Međuubrzanja su, ipak, malo lošija, posebno što ova verzija ima samo petostepeni menjač. Do nekih 2000 o/min je prilično je neodlučan, a potom ispoljava nepotrebnu agresivnost.

Zapravo najveća zamerka odnosi se na preterano veliku buku, posebno prilikom jačih ubrzanja. U radu u mestu vibrira i klepeće kao ”dobri stari dizel”, no srećom i dalje je zadovoljavajuće ekonomičan, sa prosečnih 7,2 lititara na 100 km. Naravno, najma­nje troši na regionalnim putevima, između 5,5 i 6 litara, a najviše u gradu, gde putni računar može da pokaže i više od 9 litara u proseku.

     
 

Jednim pogledom
Renault Megane

Karoserija

Udobnost

Izgled

7

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

8

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

8,00

Ukupno

7,33

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

8

Dizajn

7

Kočnice

9

Ponuda prostora

8

Ukupno:

8,33

Kvalitet materijala

8

Motor

8

Završna obrada

8

Menjač

8

Ukupno:

7,80

Cena

8

Prosečna ocena: 7,88

Njegov protivnik, mali 1,5 dCi, poseduje začu­đu­juću energiju, kao da je umesto nafte popio ča­rob­ni napitak. Iz samo 1460 kubnih centimetra, izvlači isto tako 105 KS, koji mu omogućavaju linearnija ubrzanja u većem opsegu rada. Obrtni moment je neznatno niži i iznosi 240 Nm, no ovaj motor je zna­tno evoluirao od kada je dobio šestostepeni me­njač, poreklom iz Nissana.

Naime, do prošle godine bio je limitiran na 200 Nm i 100 KS, pre svega zbog nemogućnosti petoste­penog menjača da podnese veći obrtni moment. Kao preporođen, odnedavno se može pronaći i kod ostalih modela (Clio i Scenic), i kao takav omo­gu­ćava više nego zadovoljavajuće karakteristike. U četvrtom i petom stepenu prenosa ubrzanja su bolja i za par sekundi od agregata VW, dok je poslednji, šesti, uglavnom namenjen za održavanje brzine na autoputu. Odlikuje se izuzetno mirnim radom, tako da je pri konstantnoj brzini nemoguće odrediti o kakvom je agregatu reč. Uz to troši i dobrih pola li­tre goriva manje u proseku (na autoputu i celu litru), čime se nameće kao jedan od najekonomičnijih u kategoriji. Megan se, osim toga, odlično distancira pri­gušenom bukom od podvozja (kotrljanja) i veli­kom udobnošču ogibljenja, bez negativnih posledica na stabilnost. Agilan i siguran, može da računa i na sna­žne kočnice, ukoliko baš zatreba. Jedino ih treba znati dozirati, jer i na najmanji pritisak stopala, baca­ju putnike sa zadnjih sedišta na naslone prednjih.

     
 
Renault je samo izmenio zadnji deo svog prethodnika u C segmentu

Isto to važi i za upravljač, koji se toliko lako okre­će u mestu, da ga neupućeni odmah ”zakucaju” do maksimuma. Radi se o električnoj asistenciji, koja nam se nije toliko dopala koliko Volkswagenova, isto takvog tipa. Osim što je hirurški precizan, uprav­ljač kod Jette ima daleko bolje odmerenu asistenci­ju. Ni previše, ni nedovoljno. Inače i ona se pokaza­la podjednako sigurnom i stabilnom, ali njeni amorti­ze­ri preterano verno prenose nepravilnosti puta. Uti­sak je bio pojačan zbog ”prepotentnih” pneumatika, dimenzija 225/45, na atraktivnim aluminijumskim naplacima od 17 cola. Jeste lepo, ali skupo i nepotre­bno, čak i na dobrim putevima kakvi su francuski.

Iznenađenje u poslednjem krugu
Da rezimiramo. Sviđa vam se Golf? Naravno, ali kada se pođe sa familijom na duži put, prtljažnik vam izgleda nedovoljan. OK, tu je Passat, ali sa istim mo­torom skuplji je za 2.500 evra, i sa čitavih 4,77 me­tara, ne staje u bilo koju garažu.

Nema problema, u Volkswagenu misle na vas, Jetta je idealno kompromisno rešenje. Neophodno je dodati samo 780 evra na cenu Golfa sa petora vrata, i spojili ste lepo sa korisnim. Ističemo ono lepo, jer Jetta je zaista uspela da se distancira od Golfa, do te mere da može da se nadmeće sa superiornijom kategorijom. Ovde mislimo na jeftinije verzije BMW-a serije 3 i Audi A4, koji spoljnjim dimenzija­ma, raspoloživim unutrašnjim prostorom, prezenta­cijom i kvalitetom, ne odskaču previše. Jetta je gotovo model za sebe, bez preteranog oslanjanja na čuvenog brata Golfa, za razliku od Megana Sedan.

raspoloživi unutrašnji
prostor,
električna
asistencija
upravljača,
tih i ekonomičan motor

rezervoar za gorivo bez zapušača,
jedva vidljiva
restilizacija,
nedostatak
originalnosti

Opet, sve do C stuba, francuski automobil je pot­puno identičan sa ostalim verzijama iz porodice Me­gane, što i nije preterani hendikep, ali od auten­tič­no­sti nije ostalo ništa. Lišen je originalnosti i šar­ma, srećom ne i praktičnih vrednosti. Realno oce­nju­jući njegove kvalitete, na poene pobeđuje elegantnog protivnika, ali Jetta iz duela izlazi uzdignute glave. Nas nekoliko, koji smo imali prilike da ih uporedimo, složno smo proglasili ovaj VW moralnim pobednikom, svesno ignorišući određene nedostat­ke. Sa snažnijim, i pre svega modernijim 2,0 TDi/140 KS, kao i sa benzinskim 2,0 FSi/150 KS, sigurno bi bila još znatno ubedljivija.

Renault nas, naravno, nije razočarao. Naprotiv! Međutim, nije doneo ništa novo i osvežavajuće, bez obzira na spomenutu restilizaciju. Dobra, udobna i prostrana ”limuzinica” za svaki dan, može se ipak pohvaliti novim motorima, od kojih je sigur­no najinteresantniji novi 2,0 dCi od 150 KS, koji smo već testirali kod modela Laguna. Svakako da vre­di doplatiti 600 evra za ovako produženu varijantu, ali baš u tome i jeste problem. Samo produženu varijantu...

ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele gume, P. Rajković
6571
Postavljeno: 19.06.2006

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

boger
19.6.2006 20:26
0
0

Nije fer, nemaju ni priblizne motore.

peki
20.6.2006 20:57
1
0

Zasto nije fer? Renault iz malog 1.5 dCi izvaci istu snagu, dakle potpuno odgovara "starom" Volkswagenovom 1.9 TDi/105 ks, dok 2.0 TDi svi u svetu porede sa 1.9 dCi/130 ks, odnosno novim 2.0 dCi od 150 ks.

milan
20.6.2006 22:13
0
3

Ali je Renoov motor trajniji !

DRAGAN
22.6.2006 18:46
1
2

DE MOGU FRANCUZI DA SE MERE SA SVABAMA.GAGA B.B

MIX
23.6.2006 17:25
1
1

Renault je kanta

boger
23.6.2006 19:47
0
1

... a ni sto konja nisu uvek sto konja...

milan
24.6.2006 20:55
1
0

Iz iskustva,iskustva, bar kad je Volkswagen u pitanju,garantovano i provereno !!!!!!!

peki
25.6.2006 08:52
0
0

Komentari nisu konstruktivni, jer agregati se porede po snazi! Iz koje zapremine je izvlace i koju tehnologiju koriste, druga je stvar. Konkretno, motor renaulta je ultra savremene koncepcije, dok je Volkswagenov realno prevaziden. Koji ce se sa vremenom pokazati pouzadnijim, druga je prica i zavisi od brojnih faktora. Stereotipi u vezi dugogodisnje pouzadnosti Volkswagenovih su prevazideni, pouzdanost je relativna stvar. Upotreba razlicitih ulja, kao i nacin eksploatacije (citaj voznje), pravashodni su faktor. Milanovo iskustvo je samo Milanovo iskustvo i njegovo licno misljenje. Garancije daje konstrukter a ne citaoci!

GAGA BACKI BRESTOVAC
01.7.2006 23:19
0
0

STO NISTE ZASTAVU 128 TU STAVILI DA POKOPA TE DVE KANTE.CCCC

peki
03.7.2006 12:24
0
2

U pravu si za Zastavu 128, sigurno bi "pokopala" oba, JEDINI problem je sto nema dizel motor...

MARKO-VW
15.1.2007 18:04
2
0

RENAULT protiv VW-a !? TDI je AKADEMIJA NAUKA za sve dizele!!!

m.n.
02.2.2007 22:55
1
0

vozim ww već godinama (golf I,II,III,bora) a tu jettu od novembra 2005. i ništa se bitnije nije promjenilo za tu klasu vozila osim količina para koju moraš izdvojiti za to zadovoljstvo.Godišnje prelazim 50-60 000 km i zato mogu da kažem da su to prilično pouzdana vozila.Prvi put mi se desilo da već na 70000 km imam primjedbu na kvalitet (naime ,prilikom polaska osjećam podrhtavanje vozila-KORPA).prosječna potrošnja 6.5 l/100km ,solidno ubrzavanje i max brzina (200km)
izvrsne kočnice i perfektan upravljač,izvrsna svjetlosna grupa,serijski pneumatici loši (osjetljivi na vlažan teren tako da je potrebno predupravljanje u krivinama jer vas zadnji kraj pokušava preteći u krivinama tako da sam bio vrlo neugodno iznenađen nekoliko puta) .Sve u svemu jedno solidno vozilo sa ekstra vizualnim utiskom za razliku od golfa V

Maki
09.2.2007 00:11
1
2

Moja setra vozi Reno Megan 1.4-100ks auto je ekstra za razliku od golfa 5 koga sam vozio.Reno je ektra udoban i stabilan za razliku od golfa.

ace
27.3.2007 14:11
0
2

Moj otac je juce otisao na sajam da kupi toyotu Auris(oko 17500Eur) a vratio se sa ovim Meganom(doduse u benzin verziji 1.6 -14800Eur).VW nije ni gledao,prevazidjen koncept(cena sumanuta).Toliko.

dino
18.5.2008 16:51
0
0

VW je s koncepta pumpa-dizna presao na koncept common-rail (zajednicki vod) koji koristi renault, a inace je prvi put u serijsku proizvodnju pusten u fiatu (alfa romeo). Zasto je to uradio, nije nikakva tajna. Naime, pumpe koje ubrizgavaju gorivo su radile pod visokim pritiscima i bile izvor vibracija koje su redovno prouzrokovale pucanje razvodnih remena (zupcasti). VW je rekorder po pucanju zupcastih unutar predvidjenog servisnog intervala zamjene. Snagu nije problem dobiti ni iz motora zapremine 1.5. Problem je samo koliko ce vasa masina biti pouzdana. Primjer pouzdanosti je renaultov motor dizelskog koncepta koji se ugradjivao u renault 5 (inace pionir po mnogim stvarima) koji bez problema predje i 500.000km bez intervencije na bloku ili glavi. Naravno, morate odrzavati vozilo. ;)

pele
29.7.2008 21:22
1
0

Voleo bih da se na testu nasao megane sa 1,9dci motorom u istom nivou opreme kao jetta.Tek bi se onda videlo koliko je u stvari megane superioran po svim parametrima.Oni koji toliko hvale pouzdanost VW-a uvek to rade na racun drugih proizvodjaca pokazujuci koliko u stvari malo znaju.

caki_vonteego
03.3.2010 20:18
2
1

@ MARKO-VW

Brate, dosadio si i bogu i ljudima na net-u, je**o te VW vishe....kakav akademija kakva cuda, od TDI motore su skoro svi dizeli bolji....ali svi...pocevshi od BMW dizela preko dCi, HDi, CDTi...itd itd...ma WV je najgori dizel...pogotovu taj 1.9 (105) ks...toliko o "akademiji nauka".....pozdrav....

vladimir
27.3.2010 21:55
0
1

Malo poredjenje! Za 10 000 e, koliko kosta preterano tvrdi i sa grubim 1.9 tdi motorom golf v, moze se kupiti Vel Satis 2.0 t sa 170 ks. To je auto koji nema konkurenciju u udobnosti, kvalitet posle duze eksploatacije na visokom nivou! Potcenjivanje Reno-a od strane velikog dela Srpskih vozaca pravi odlican prostor na trzistu za prave sladokusce udobnih i prefinjenih automobila. Po mom misljenju Golf je cista komercijala koja VW-u donosi profit na osnovu stare slave. Sustinski od golfa II do golfa V nista nije promenjeno. Tek sa sestom generacijom dolazi do iskoraka, ali dizajn je i dalje prilicno dosadan. Cene su van svake diskusije.

marko
17.5.2010 18:11
1
1

ja imam passat 1.9 TDI odlican motor dugotrajan ima dobro meduubrzanje pogotovo iznad 3000 obrtaja vidi se da je turbodizel,je malo ucniji ali je cudo za uzastranu za razliku od renola i to je dokazano u testovima

king
19.7.2013 17:41
1
1

vozim 1.5 dci sa 80ks..kupio prije 2 mjeseca i presao 7000km..auto nije da ide,nego leti...vozit se u renaultovim vozilima je udobnost i privilegija..zajebite vise wv..prosla prica

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: