Uporedni test

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

Politički nepodobni

U kontekstu sve strožijih zakona u saobraćaju, vrtoglavog rasta cena goriva i perfomantnih turbo dizel agregata, postavlja se pitanje čemu služe snažni sportski automobili, kakvi su recimo Renault Megane RS i Ford Focus ST?

Tačno 450 KS zajedno razvijaju ove dve ”pa­klene pomorandže”, agresivnog izgleda i još agresivnijeg karaktera. Slovo S (RS skraćenica za reli-sport, ST za sport-turizam), koje sa­drže u imenu, ovde nema tek marketinško zna­če­nje, već zaista simbolizuje trkačke mašine, adaptira­ne više-manje za svakodnevnu upotrebu.

Francuski konstruktor, svog pulena ustupio je spe­cijalizovanoj fabrici Dieppe u Normandiji, gde se još od 1955. prerađuju i proizvode izuzetni modeli, kao što su legendarna Alpina A110 i A610, Re­na­ult 5 Turbo, Spider Renault Sport i Clio 2,0 RS i V6. Tradicija dakle postoji, baš kao i kod Forda, koji je nekadašnje modele Sierra i Escort, pripre­mao u saradnji sa firmom Cosworth.

Do pojavljivanja novog Focusa, boje konstrukto­ra branio je bivši Focus RS od 215 KS, direktno in­spirisan reli verzijom WCR, dok je sadašnji nastao u sportskom odeljenju Ford Team RS. Zbunjuje jedino oznaka ST, koja je ranije predstavljala ”light” sportistu od nekih 170 KS, što navodi na pomisao da Ford priprema nešto još ”otrovnije”. Za sada se dakle moramo zadovoljiti sa ”samo” 225 KS, upravo koliko ima i Megane RS. Njega smo već imali prilike da testiramo, odmah po pojavljivanju 2004. godine, no iako je snaga ostala ista, Renault Sport je još malo poradio na šasiji. Osim toga, svi Megani su nedavno pretrpeli laku restilizaciju, pa je to bila dobra prilika da protivnici ukrste rekete. Mogli smo na teren ubaciti i VW Golf 2,0 T od 200 KS i Opel Astru OPC 2,0 T sa 240 KS, kako bi se tak­mi­­čili u paru, no nažalost nisu bili svi dostupni u isto vreme. Možda neki drugi put...

     

Skuplji upotrebljeni materijali, ali manje prostora

 

Tuning škola
Jedno je sigurno! Pored svih sportskih atributa koje poseduju, Megane RS i Focus ST ne mogu da pro­đu nezapaženo na ulici. Obilazili su ih sa svih strana, merkali, komentarisali i zavirivali u unu­tra­šnjost, pa na kraju i slikali mobilnim telefonima, što je sve po­­ve­ćavalo zebnju dole potpisanog. Kako ih sa­ču­vati do­brih nedelju dana, na koliko su nam bili ustupljeni?

Naravno, reč je o prevashodno mladim ljudima, zaintrigiranim mišićavim izgledom i silnom tuning opremom. Ništa zaista tu ne nedostaje, počevši od modifikovanih branika sa velikim otvorom za vaz­duh i spuštenim ”nosevima”, spojlera pozadi, dvostruke iz­duvne grane, prelepih aluminijumskih felni i ka­pa­citetnih pneumatika. Oba u kupe verzijama (po­sto­je i sa petora vrata), izgledaju još dinamičnije, ali se izgubilo na praktičnosti. Posebno kada se radi o Meganu opremljenom kožnim Recaro sedištima, za koja se doplaćuje 1.100 evra. Podići ih, kako bi se oslobodio prolaz ka zadnjoj klupi, zahteva puno strpljenja i snažne mišiće, a ukoliko se želi podesiti naslon, neophodno je zavući ruku iza sedišta i sa mu­kom napipati nepreciznu ručicu. Po visini se ni ne podešavaju, što odgovara višim osobama.

     
 

Jednom smešten, vozač se u sedištu oseća odli­čno, naravno pod uslovom da nije preterano korpu­len­tan. Stiče se utisak kao da se telo ”stopilo sa vozilom”. U svakodnevnoj upotrebi standardna sedišta predstavljaju logičniji izbor, sa dovoljno snažnim bočnim osloncima i mnogo više sunđera u njima.

Kod testiranog Focusa sedišta su bila isto tako sa Recaro natpisom, ali od debelog antialergijskog plat­na, praktična, udobna i znatno jeftinija (530 evra). Ne toliko izdubljena, podešavaju se u svim pravcima, čak je moguće podići oslonac ispod kolena i za donji deo leđa.

U istom stilu su i pozadi, dakle dvobojna i profi­li­sana za dve osobe, sa samo dva sigurnosna pojasa. Mesta ima više nego dovoljno, jer poznato je da Fo­cus spada u najprostranija vozila u kategoriji, a krov kod kupea je neznatno niži nego li kod verzije sa petora vrata.

Megane u ovoj verziji ostavlja utisak agilnijeg automobila

Jednim pogledom
Renault Megane RS

Karoserija

Udobnost

Izgled

9

Napred

6

Funkcionalnost

7

Pozadi

6

Kvalitet izrade

9

Ukupno:

6,00

Ukupno

8,33

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

9

Funkcionalnost

9

Performanse

9

Dizajn

8

Kočnice

10

Ponuda prostora

7

Ukupno:

9,67

Kvalitet materijala

8

Motor

9

Završna obrada

8

Menjač

8

Ukupno:

8,00

Cena

7

Prosečna ocena: 8,06

Megane je pozadi skučeniji i prtljažnik mu je manji, no kako RS nije familijarni automobil, ovo mu ne možemo uzeti kao manu. Za uzvrat, šam­pion je po pitanju praktičnih detalja, gde pre svega mislimo na brojne pregrade i boksove, znatno veće zapremine nego li kod njegovog protivnika.

Od kako je restilizivan, podignut je kvalitet upo­tre­bljenih materijala, prijatnih na dodir i oko. Od obi­čnih verzija praktično se ničim ne razlikuje, izuz­memo li aluminijumske nožne komande i crveni reper na gor­njem delu upravljača.

Nema, dakle, dopunskih instrumenata za tempe­raturu ulja i za pritisak turbo punjača, kao kod Fo­cusa. Smešteni na gornjem delu komandne table, daju neophodnu sportsku notu, za­jedno sa tamnom oblogom plafona, aluminijumskim papu­či­cama i ”mesnatim” kožnim upravlja­čem, na kojem je vidljiva oznaka ST.

Završna obrada međutim izgleda grublje, baš kao i zrnasta plastika na komandnoj tabli. Oba vozila ima­ju drugačije izgravirane instrumente od stan­dard­nih verzija, sa velikim i preglednim ciframa, baš kako priliči sportskim ”makinama”.

Različiti karakteri
Pri paljenju, dovoljno je dodati malo jači gas, kako bi se odmah uočila principijelna razlika. Peto­ci­lin­darski motor kod Focusa, poreklom iz Vol­voa, javlja se promuklim groktanjem, koji zvukom do­ne­kle pod­seća na američke V8. Kada se noga podi­gne sa gasa, iz duple izduvne grane čuje se karakte­ri­sti­čno ”grummm”, dok u punom režimu rada uhu prija njegov pun zvuk.

Kod Renaulta, motor je znatno diskretniji u radu na mestu, da bi se tek u veoma visokim obrtajima čulo zviždanje turbine. Njegov zvuk je metalniji i globalno uzevši sportskiji, baš kao i samo pona­ša­nje na putu. Megane je za gotovo stotinak kilogra­ma lakši, i karakter mu je definisan tehničkim ka­rak­te­ri­stikama motora. Naime, manje je zapremine i mak­si­malni obrtni moment od 300 Nm ostvaruje pri relativno visokih 3000 o/min. Civilizovan u nižim obrtajima, ”eksplodira” kada se kazaljka približi crvenom polju, obarajući 100 km/h, ispod 7 sekundi.

Prednje oslanjanje lako podnosi ovoliki priliv sna­ge (vešanje je odvojeno od upravljačkog mehanizma), ali u ekstremnim uslovima eksploatacije, elektro-hidraulični upravljač gubi na preciznosti. Temperament motora je dakle uspešno ukroćen efi­ka­snošću šasije, u našem slučaju još za nijansu tvrđe. Za nju efektivno treba doplati 1.000 evra, ali time je Megane postao toliko krut, da bez ikakvih pripre­ma može izaći na trkačku stazu. Uz kvalitetne Dun­lop SP Sport Maxx 235/40 ZR18, na kvalitetnom putu ili pisti, njegova efikasnost i agilnost su impresivni, bez obzira da li je ESP uključen ili ne. Nagla­ša­va­mo na dobroj podlozi, jer u protivnom poskakuje i gubi kontakt, a o udobnosti vozača ne treba ni pričati.

Kočnice su u potpunom skladu sa ambicijama, sa prestižnim natpisom ”Brembo” na kočionim če­lju­stima, koje proviruju kroz sive aluminijumske na­platke. Više od samog zaustavnog puta (65 m, pri brzini od 130 km/h), impresionira njihova izdrž­ljivost, što samo potvrđuje specifičnu namenu Megana RS.

     
 

Drugi argumenti
Ford raspolaže drugačijim argumentima, izvan pi­ste znatno važnijim. Identične snage, njegov motor ima veći obrtni momenat od 320 Nm, i što je još bitnije, ostvaruje ga sa samo 1600 o/min. Samim tim, raspoloživ je već iz najnižih obrtaja, pa sve do 7000, kada proradi elektronska zaštita. Za pola sekunde slabija ubrzanja do 100 km/h, nadoknađuje boljim međuubrzanjima, bitnim prilikom preticanja. Jezi­kom cifri, u petom stepenu prenosa od 80 do 120 km/h, treba mu 6 sekundi, a Meganu jedna više. U še­stoj brzini razlike su još izraženije, tj. za istu stvar sada je neophodno samo 7,5 sekundi, odnosno 2,5 manje nego li njegovom protivniku. Ovako velika elastičnost ostvarena je i zahvaljujući odlično odme­renom menjaču (isto tako poreklom iz Volvoa), vo­đe­nom kratkom i preciznom ručicom.

     
 

Drugi adut ovog talentovanog Forda je ogibljenje. Postignut je odličan kompromis između udobnosti i stabilnosti, tako da ni po čuvenoj pariskoj kaldrmi nije preterano neprijatan. Efikasnost nije dovedena u pitanje, no u poređenju sa modelom Megane poka­zao se uslovno rečeno nezanimljivim. Čak i kada je isključen ESP, zadnji deo je veoma teško naterati da kontrolisano proklizi, dok prednji verno sledi za­dati pravac. Recimo da ni pri maksimalnim ubrzanjima veliki obrtni moment ne utiče na prednji trap, što je često boljka snažnih vozila sa prednjom vučom. Snaga se bez rasipanja odlično prenosi na podlogu, a da upravljački sistem nije ”inficiran”. Uz­gred, njegova asistencija je bolje odmerena nego kod francuskog konstruktora, dovoljno snažna po gradu i prijatno teška na putu.

Kočnice ne grizu toliko snažno, no nema brige, adaptirane su (povećani diskovi) visokim perfoman­sama vozila. Focus je bio obuven u isto tako vrhun­ske Goodyear 225/40ZR 18 pneumatike. Vero­va­tno nije neophodno naglasiti da su oba automobila sposobna da sa lakoćom prebace 200 km/h (tačnije oko 230 km/h), i da su pri ovako prohibicijskim brzi­nama savršeno stabilni i sigurni. Buka od motora je sasvim podnošljiva, no kod Focusa su izraženiji šumovi od vetra.

Odlična upravljivost i ponašanje na putu su ostali zaštitni znak Focusa

Jednim pogledom
Ford Focus ST

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

7

Funkcionalnost

7

Pozadi

7

Kvalitet izrade

9

Ukupno:

7,00

Ukupno

8,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

9

Dizajn

8

Kočnice

9

Ponuda prostora

8

Ukupno:

8,67

Kvalitet materijala

8

Motor

9

Završna obrada

7

Menjač

9

Ukupno:

7,80

Cena

7

Prosečna ocena: 8,00

300 km, pa na pumpu...
Posve je sigurno, prilikom izbora ovakvih vozila, od­lučuje srce. Da nije tako, niko razuman ne bi ku­pio automobil koji sa lakoćom može da potroši 20 i više litara supera.

Ovaj podatak se pre svega odnosi na Focus, čiji mo­tor, zbog veće zapremine, pokazuje preveliki ape­tit. Ispod 8 litara ne može ni u idealnim uslovima, a prilikom gradske i sportske vožnje, bolje je ne gle­dati u putni računar. Megane se pokazao ekono­mi­čnijim, posebno po gradu, no ni sa njim nismo uspe­li da siđemo ispod 13 litara. Na autoputu, sa kazaljkom brzinometra između 130 i 150 km/h, oba su se za­do­voljila sa prihvatljivih 10 litara. Megane je zavr­šio testiranje sa prosečnih 11,8 l, a Focus sa 13,5 l. Podaci važe za drugo punjenje rezervoara, kada smo ih vozili više-manje ”normalno”.

”Crnu hroniku” upotpunjavamo cenom guma od preko 1.000 evra (za sve četiri), koje, sudeći po brzini kojom se troše, teško da će prevaliti više od 20.000 km. Za kočione obloge napred, u Fran­cu­skoj treba izdvojiti oko 200 evra (zadnje upola jefti­nije), a kada smo se raspitivali za cenu osiguranja, bivali smo glatko odbijeni. Informacije radi, ovako delikatna vozila mlađe osobe ne mogu uopšte da osi­guraju, dok nama seniorima traže čitavo malo bo­gatstvo, posebni boks za parkiranje, ugradnju alarma, tetoviranje stakla i slično.

Oba konkurenta imaju po 225 KS, ali Ford ih dobija iz motora zapremine 2,5 litara, a Renault iz 2,0 litre

Zaboravimo li na ovakve ”detalje”, vožnja njima predstavlja istinsko zadovoljstvo, posebno kada smo sami za upravljačem. Uz to poseduju i dovoljno bo­gatu opremu, gde pre svega mislimo na auto­matski klima uređaj (sa dve zone podešavanja kod Fo­cu­sa), kvalitetni CD auto-radio, regulator i limiter brzine, sistem za automatsko uključivanje svetla i brisača, silne vazdušne jastuke i svu moguću elek­tro­niku.

Na prvi pogled Focus će se učiniti znatno jefti­nijim, jer verzija sa troja vrata u Francuskoj košta 26.700 evra, dok je za testirani Megane neophodno izdvojiti tačno 30.000 evra. No tu počinje igra sa opcijama, pa kada se kod Focusa doplati za me­ta­liziranu boju, ksenon svetla, električno preklo­pi­ve retrovizore i ključ karticu ”Main libre” (slobod­ne ruke), cena je gotovo izjednačena.

Mala napomena u vezi spomenute kartice. Kod Re­naulta, motor se startuje samo pritiskom na du­gme, dok Ford ima drugačiji sistem. Daljinsku komandu isto tako nije neophodno izvaditi iz džepa, ali za pokretanje motora služi jedna vrsta ključa, koji se ne može izvaditi iz kontakt brave. Oba siste­ma su izuzetno praktična, jer prepoznaju nosioca i otključavaju vozilo samim stavljanjem ruke na bilo koju bravu. Kako bi ipak ostao konkurentan po pi­ta­nju cene, Megane postoji i u ”očerupanoj” verziji F1 Team, sa početnom cenom od 27.000 evra. Re­la­tivno prihvatljivo, mada se opravdano može po­sta­viti pitanje nije li mudrije kupiti jedan 2,0 dCi od 150 KS, jeftiniji za nekoliko hiljada evra? Karak­te­ristike su naravno nešto lošije, ali i dalje vrhunske, a potrošnja neuporedivo niža. Focus za sada postoji u verziji 2,0 TDCi od ”samo” 133 KS, no njegova po­četna cena od nepunih 23.000 evra, daleko je niža.

Ukoliko na kraju očekujete da proglasimo pobed­nika, ostaćete uskraćeni. Zašto? Oba vozila su zaista uspešna, tako da izbor prevashodno zavisi od sa­mog karakteka kupca. Dobrih 15 godina mlađi kolega, prednost je dao Meganu RS, dok je meni više ”legao” Focus ST. Pre svega zbog veće udobnosti i civilizovanijeg motora.

Pored njih u igri su i famozni VW Golf GTI i gore spomenuta Opel Astra 2,0 T, ali ne treba zaboraviti ni na ”autsajdere” kao što su Škoda Octavia RS sa 200 KS, Volvo S40 T5 od 220 KS ili nova Honda Civic Type R sa 200 KS. Ova poslednja obećava izgledom i karakteristikama, a po podacima koje po­sedujemo, ne bi trebala da prebaci 26.000 evra. Na vama je da odlučite...

ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele gume, P. Rajković
4340
Postavljeno: 09.05.2006

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Stefi
09.5.2006 21:58
0
0

Ovo sam čekao. Dva najlepša automobila u svojoj klasi. Ista snaga motora, a slične performanse. Reno Megan II je, po mom mišljenju, najlepši automobil na planeti. RS verzija je fantastična. Fokus je prelep, ali prva generacija je nesumnjivo lepša. Fokus je najširi u klasi. Na fotosima se to stvarno primećuje.

Milan
10.5.2006 23:38
0
0

Renault svakako ( F1 tim) !

boger
12.5.2006 21:51
0
0

Ako novi focus lezi na putu bar priblizno kao stari - onda fokus. U stvari, svakako focus! Mada ja ipak mastam o golfu GT sa dva kompresora iako nikad nisam gotivio folcike...

peki
13.5.2006 10:39
0
0

Boger, nece bas biti Golf GTI 2.0, ali Octavia RS poseduje isti motor od 200 ks, dakle test sledi ubrzo, jer je trenutno imam na testiranju.
Pozdrav svima

Stefi
13.5.2006 22:57
0
0

Mnogo hvale Fokus u ovoj verziji da ima sjajno ležanje na putu. Kakva li će onda biti RS verzija?

GRRRR...
15.5.2006 12:14
0
0

FORZA ALFA ROMEO.................CUORE SPORTIVO NO1

boger
15.5.2006 22:07
0
0

Peki prijatelju mislio sam na motor 1.4l sa dva kompresora i 170 KS, cini mi se da su dve litre u nosu preteske da bi hecbek sa prednjim pogonom imao stvarno zabavan "handling", barem ja jos nisam imao prilike da vozim neki takav... ali ni 200 konja nece da se baci, jedva cekam novine!

indijanac
22.5.2006 06:25
0
0

ovaj fokus se treba i americi prodavati a ne stari sa promjenjenim interierom, isto je Golf GTI trebao biti ubacen u test.

mikeli
28.5.2006 19:28
0
0

fokus ima najbolje oslanjanje u klasi, toliko je dobro uradjeno da mu i netreba esp. po meni je najbolji u klasi a i dobro je sto postoji mogucnost izbora verzije sa troji i petoro vrata.

Stefi
24.7.2006 00:07
0
0

Tek sada sam primetio da je u tekstu napisano da je RS skraćenica od reli-sport. Međutim, to nije tačno. RS je skraćenica od Renault Sport. Uostalom, na zadnjem delu to i piše.

Dule
10.11.2006 00:38
0
0

Vozim focus sport (do sada 8000km) i stvarno lezi na putu ubedljivo,vozio sam ga agrsivno po krivinama i nikada se ne pali lampica za esp!Jedino je bilo potrebno da
ga ukljucim kada sam kretao na uzbrdici na Zlatiboru, naravno po snegu.
Pozdrav
p.s Definitivno focus st

Ivan
13.12.2006 18:58
0
0

Focus je OK, ali je Megane mnogo bolji.Bio bi zanimljiv uporedni test Seat LeonFR vs VW golfGTI.Sva cetiri auta koje sam pomenuo su super.

nikola
02.4.2008 12:44
0
0

focus je lep ali megan je lepsi. ja imam megana 1.9 dci koji super lezi u krivinama i super ide, onda mogu da zamislim kakav je megan rs.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: