Ekskluzivno

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

FRANCUSKO - RUMUNSKI PAKT

Kompaktna limuzina za pet osoba, sa velikim prtljažnikom, savremenim dizel motorom, potpuno nova i sa garancijom od tri godine, po nižoj ceni od 9.000 evra, verovali ili ne, postoji ! Naravno radi se o Loganu, koji je uspešno spojio francusku tehnologiju sa jeftinom rumunskom radnom snagom.

Nakon što je Škoda stala pod skute Volkswagena, Renault je svoju istočnu strategiju skoncentrisao na rumunsku Daciju. Otkupivši je 1999. godine, bivši generalni direktor Renaulta, Louis Schweitzer promenio je taktiku, pa umesto da delokalizuje zapadno-evropsku produkciju (kao što rade ostali konstruktori), adaptirao je proizvodnju zahtevima lokalnog tržista. Cilj su dakle u startu bile nerazvijene zemlje Istočne Evrope i trećeg sveta, pa su odmah nakon Rumunije pokrenuta postrojenja u Rusiji, Maroku i Kolumbiji. Nove fabrike se uskoro očekuju i u Iranu, Brazilu i Indiji, a sve sa ciljem da se do 2010, godišnje proizvodi milon primeraka Logana. Osim trovolumenske karoserije, pred kraj godine dolazi karavan verzija, a potom i hečbek, odnosno Logan sa petim vratima. Verovatno je svima već poznato da se do sada mogao dobiti sa samo dva benzinska motora 1.4 i 1.6, no od marta meseca u ponudi je i dizel 1.5 dCi. Još jedan benzinski, tj. 1.6 16V od 110 KS, biće dostupan na jesen. Ovako nabijen program, skoncentrisan na Loganu, povlači za sobom prestanak proizvodnje dva preostala modela; praistorijskog 1310 (bivši Renault 12) i Solenza, za kojima sigurno niko neće zaplakati…

A šta misle “ bogati”?
Kada se sredinom prošle godine pojavio na francuskom tržištu, “Logan by Renault” (tako ga reklamiraju) izazvao je pravi mali zemljotres u auto-svetu. Čudo neviđeno, nov automobil ovakvih dimenzija i prezentacije za samo 7.500 evra!? Jeste da je to daleko više od gromko najavljivanih 5.000, ali ipak, jeftiniji u zemlji Gala ne postoji. Razlike u ceni su usled iznuđenih modifikacija, tj. u bogatim zemljama Zapadne Evrope, obavezno se isporučuje sa dva vazdušna jastuka, sistemom ABS, poprečnim stabilizatorom napred i kvalitetnim gumama nekog afirmisanog proizvođača (Michelin, Good Year, Dunlop…), dimenzija 185/65 R15.

Bilo kako bilo, za manje od godinu dana prodalo se u Francuskoj 14.000 primeraka, a prodalo bi se i znatno više, da ih je bilo. Kapaciteti postrojenja u Pitesti su za sada manji od potražnje, pa se recimo na ovom tržistu za Logan čekalo između 6 i 8 nedelja. Period koji će se dolaskom 1.5 dCi svakako produžiti, jer su dizeli ovde veoma traženi i zastupljeni sa preko 70 %.

Dvadeset hiljada jedinica, predviđenih za ovu godinu, brzo će “planuti”, pa se iz tog razloga polovni Logani iz prošle godine, prodaju po neznatno nižoj ceni od novih! Neverovatno, ali istinito.

Nego kako objasniti ovaj fenomen, na tržištu gde se godišnje proda dva miliona novih vozila, i duplo više polovnih? Donekle pogoršanom socijalnom situacijom i padom životnog standarda, ali i činjenicom da u Francuskoj nemaju toliko predrasuda, koliko u Srbiji, kada se spomene ime Dacija. Dok je kod nas još uvek predmet ismejavanja i sinonim jedne propale komunističke “avanture”, na zapadu se to naziva “mondijalizacijom”. Nije važno gde se vozilo sklapa, bitan je finalni proizvod, njegova cena i reputacija matičnog konstruktora. A po tom pitanju, Renault je u poslednjoj deceniji više nego napredovao. Na stranu šampionska titula u Formuli 1, modeli kao što su Clio, Megan i Scenic, sa razlogom su pravi bestseleri na starom kontinentu. Dokazavši isto tako da zna da napravi odlične agregate, Renaultu nije bilo teško da sklopi mozaik, i ponudi robusno i savremeno vozilo za male pare. Bez obzira što mnogi još uvek neće ni da čuju za jedan Logan (nije važno da li zbog predrasuda ili komforne finansijske situacije), činjenica je da ovaj automobil ima neverovatno dobar odnos cena/kvalitet. Za neupućene, svi principijelni sklopovi potiču iz zajedničke “banke organa” Renaulta i Nissana, što se odnosi i na ovaj dizel motor.

Skromno, ali dovoljno
Ukoliko se benzinskim agregatima još i moglo prebaciti da ne pripadaju “prvoj ligi”, to svakako nije slučaj sa 1.5 dCi. Savremen motor u common-rail tehnologiji, pokreće brojne modele grupacije (Clio, Modus, Kangoo i Micra), kome je od nedavno snaga sa 65 KS, porasla na 70 KS.

Ekološki veoma čist, poznat je i od ranije po izuzetno diskretnom radu, gotovo bez ikakvih vibracija, mada je primetna i bolja akustična izolacija. U Daciji se međutim nisu zadovoljili samo zamenom motora, već je i manjač u dCi vođen kablom. Tako je dobio na preciznosti, pa iako su prenosni odnosi pomalo predugački, praktično je bez zamerki.

Druga strana medalje je povećana težina, pa u poređenju sa benzinskim, dizel ima oko 90 kg više. Ubrzanja su tako skromna, pa čak i lošija od 1.4/ 75 KS. Konkretno, do 100 km/h treba mu nešto manje od 16 s (1.4 startniji je za 2 s), i jedino u petom stepenu prenosa veći obrtni momenat od 160 Nm (benzinac 110 Nm), uspeva da mu podari više elana. No ne treba se preterano opterećivati ovim ciframa, dCi sasvim zadovoljava u svakodnevnoj vožnji. Kako je maksimalni obrni moment raspoloživ već sa 1.700 o/min, Logan je dovoljno elastičan i prijatan, jedino ukoliko je maksimalno opterećen putnicima i prtljagom, evidentan je manjak snage.

     
 

Međutim, principijelni razlog za kupovinom dizela je njegova niska potrošnja, u proseku niža za dobre dve litre od benzinskog 1.4. Kako sam na par mesta u našoj štampi pronašao polemike na tu temu, zahvaljujući putnom računaru, ovom poglavlju je posvećena posebna pažnja. Dakle, dovoljno smo odrasli da u čuda više ne verujemo, pa podatke bilo kojeg konstruktora uvek treba uzeti sa rezervom. Najviša zabeležena od 8 litara, odnosila se na “vožnju” po Francuskoj prestonici, mada uzevši u obzir uslove koji trenutno vladaju na pariskim ulicama, to bi se pre moglo nazvati maltretiranjem. Sigurno je da može “popiti” manje, ali ne i više.

Daleko niža potrošnja ostvarena je izvan grada, gde se ovaj Logan zadovoljio sa 4,7 litara u proseku, bez da smo ga posebno štedeli. Najzad, izlaskom na autoput, uverili smo se da je moguće održavati putnu brzinu od nekih 140 km/h, mada brzinomer može da pokaze do 160 km/h. Kako bi ostali realni, pridržavali smo se više-manje ovdašnjeg ograničenja, pa smo tako došli do proseka od 6,6 litara, pri prosečnoj brzini od 135 km/h. Sa 50 litara u rezervoaru, Logan dCi je sposoban da vas odveze veoma daleko, bez zaustavljanja na benzinskoj pumpi.

Znajući da je razlika u ceni između isto opremljenog 1.4 i 1.5 dCi, 1.350 evra, na vama je da odlučite šta vam se više isplati. Svima je međutim jasno da će se nakon par desetina hiljada kilometara, dizel amortizovati, i da će njegova cena, prilikom eventualne preprodaje, uvek biti viša. Jedino, ukoliko je godišnji prosek izuzetno nizak, recimo 5-6 hiljada km, pa još i imate nameru da ga godinama zadržite u vlasništvu, benzinac se isplati. Niži troškovi održavanja i jeftiniji rezervni delovi, isto tako idu mu u korist.

Po svemu ostalom Logan dCi je neizmenjen, što će reći da su vozne karakteristike sasvim na nivou savremenih vozila u kategoriji. Moderna zajednička platforma, prednji trap od Clia i zadnji iz Modusa, doprinose sigurnom ponašanju na putu, uz prihvatljivo podupravljanje prilikom temperamentnije vožnje u zavojima. Problem sa kojim su sreli novinari stranih auto-časopisa, odnosio se na aluminijumske naplatke, upravo onakve kakve smo i mi imali. Naime, u izrazito oštroj slalom vožnji, dešavalo se da guma spadne sa “felne”, što je u par slučajeva izazvalo prevrtanje vozila. Isti test, sa običnim čeličnim, prošao je bez problema.

Logan iznenađuje udobnošću donjeg postroja, koje sa lakoćom podnosi veća oštećenja na putu, kao i neravnu kaldrmu, još uvek prisutnu u gradu svetlosti. Trebalo je videti našeg portira sa posla, inače poreklom iz Kenije, sa kakvim zadovoljstvom i radoznalošću ga je razgledao. Visoko postavljen, ovaj Rumun je predviđen za loše evropske puteve, a ukoliko je suditi po optimizmu portira i za zemljane afričke. Sa toliko velikom amlitudom amortizera, podsetio me je na čuveni Renault 4L. Verujte mi na reč, po seoskom putu punom kamenja i rupa, udobniji je nego li mnogi sadašnji 4 X 4.

Spomenimo još dobro odmerenu hidrauličnu asistenciju upravljača, prijatniju od električne kod recimo jednog Megana, kao i dovoljno snažne kočnice sa sistemom protiv blokiranja (za sve verzije u Francuskoj).

Rustičan interijer
Aduti Logana verovatno su svima već dobro poznati. Sposoban da udobno ugosti pet osoba sa svim neophodnim prtljagom, nameće se pre svega kao familijaran auto. Dobrih 500 dm kubnih prtljažnog prostora, nažalost, ne mogu se povećati obaranjem zadnje klupe, fiksiranoj radi što veće uštede. Treba uvek na umu imati kontakt ključ, jer ukoliko ovaj ostane zaboravljen u prtljažniku (što nam se desilo prilikom prethodnog testiranja), nemoguće ga je otvoriti spolja.

Ovo bi zaista trebalo korigovati, baš kao i parče mekanog tapisona koji prekriva dno, gde je smešten rezervni točak istih dimenzija. Zapravo ekonomisalo se svugde gde se moglo, što se sigurno ne može dopasti kupcima. Navedimo jeftinu plastiku svugde po unutrašnjosti, podne obloge tanke k’o papir, neugledne prekidače na komandnoj tabli, platno na sedištima koje verovatno neće izdržati više od par godina intezivne eksploatacije...

Kada smo kod mana, spomenimo još nepodesivi upravljač i komande grejanja i klima-uređaja smeštene previše nisko, kao i nedovoljno prostora za odlaganje sitnica. Zapravo jedino je pregradak ispred suvozača solidne zapremine.

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

6

Napred

8

Funkcionalnost

8

Pozadi

7

Kvalitet izrade

6

Ukupno:

7,50

Ukupno

6,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

7

Funkcionalnost

7

Performanse

6

Dizajn

5

Kočnice

7

Ponuda prostora

9

Ukupno:

6,67

Kvalitet materijala

5

Motor

8

Završna obrada

6

Menjač

8

Ukupno:

6,40

Cena

10

Prosečna ocena: 7,60

Za uzvrat, pozicija za upravljačem je sasvim zadovoljavajuća, posebno ukoliko se sedišta mogu podešavati po visini, kao kod testirane verzije. Instrumenti su pregledni, sa svim neophodnim podacima, jedino začuđuje odsustvo termometra za spoljnu temperaturu i bilo kakve signalne lampice ili zvučnog signala, kada vozač nije stavio sigurnosni pojas. Znači li to da ovaj nije obavezan za “sirotinju”? Kako smo izabrali najbolje opremljen model Laureate Pack, koji kod nas košta 10.700 evra, moguće je doplatititi samo za metaliziranu boju. Inače, za najeftiniji 1.5 dCi neophodno je izdojiti 8.600 evra. Za tu sumu, i pored dobre volje, nismo mogli da pronađemo baš ni jedan dizelaš, ni kod nas, ni u svetu. Najbliži po ceni su recimo: Citroen C1 i Peugeot 107 1.4 HDi, Fiat Panda 1.3 JTD, VW Fox 1.4 TDi…, ali su neuporedivo manji i skuplji za par hiljada evra. Osim toga, Logan u Francuskoj ima tri godine garancije (nabrojani samo dve), odnosno 100.000 km, pa šta pre istekne. Održava se naravno u ovlašćenim servisima Renaulta.

     
 

Da rezimiramo. Dacia Logan je daleko od savršenog automobila, ali trenutno u svetu, niko za manje novca ne pravi bolji nov automobil. Konkurenti su mu pre svega polovni automobili, posebno oni, koji zbog loše reputacije (opravdane ili ne), brzo gube na vrednosti. E tu bi se danima mogla voditi rasprava šta je bolje, jer na stvari svako gleda iz svog ugla. Da li zbog skladnijih formi i bolje opreme, vredi kupiti vozilo staro par godina, koje je uz to napravilo i par krugova oko planete, polemika je koju ćemo ostaviti za drugi put. Za sada samo još konstatacija da je reč o savremenom vozilu, doista pomalo rustične prezentacije i ne preterano privlačnog izgleda. Pošteno govoreći, nije ni namenjen strasnim ljubiteljima automobila, već onima kojima je nasušna potreba, kako bi se što jeftinije i bezbrižnije prebacili od tačke A do tačke B. Logan dCi savršeno ispunjava ovaj zadatak.

tih i ekonomičan motor,
unutrašnji prostor,
menjač,
cena

klasične forme,
skromne
karakteristike,
još uvek loš
imidž Dacije

Ekskluzivno iz Pariza,
Perica Rajković
4185
Postavljeno: 12.04.2006

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

nikola kusturic
13.4.2006 18:58
0
0

prilog je super, realan jer su recene prednosti i mane. dobro je i da se o jednoj dosta nepopularnoj marki auta kod nas (dacia) pise krajnje profesionalno. pozdrav redakciji

Kuzmanovic Dragan, Beograd
23.4.2006 22:13
0
0

Odlican prilog. Vlasnik sam opisanog dizelasa sa kojim sam presao 2500 km. Pojedine revije su objavljivale podatke o potrosnji od preko 6.5 l/ 100 km. Po gradu (Beogradu) prelazim oko 55% kilometraze, po autoputu oko 30% (putna brzina - 115-120 km/h). U svakom slucaju, ne prelazim 2800 obrtaja, a prosecna potrosnja je ispod 5.3 l/ 100 km. Kocenje je daleko od spektakularnog, ali svakako koci bolje od mnogih polovnjaka koje sam vozio do sada. Prilikom prelazaka preko neravnina Logan premasuje sva moja ocekivanja, a ocekivao sam mnogo. Za nekoliko godina, kada se bude testirao Logan "polovnjak", poslacu svoj komentar. Zbog svog kucnog budzeta, iskreno se nadam da ce i taj komentar zraciti pozitivnoscu. Pozdrav!

Željko Sremčev
13.7.2006 05:20
0
0

čista desetka!

Dragan
04.1.2008 09:39
0
0

Posedujem logan već 2 godine (1.6 full verzija). Do sad nisam imao nikakvih problema u eksploataciji vozila. Jedino što sam u servisu zamenio creva prskalice brisača stakla koja su bila popucala na spoju. Nespretno je koncipiran prostor ispod haube do vetrobranskog stakla, naime lišće koje se tu nadje zapuši odvod pa je potrebno svremena na vreme čistiti taj prostor.

miroslav savic
09.1.2008 15:34
0
0

Juna 2007 sam kupio logana prestige 1,6 16 v.prethodni auto mi je bio corolla xl 1,3 12 v 1990.Sa ugrađenim landirenco gasom sam zasad, zadovoljan,kao i sa autom.Nije bez mana,jevtinoća viri sa svih strana, ali mehanika i elektronika su renault,nadam se OK! Veoma sam zadovoljan performansama motora,upijanjem rupa,visokim klirensom,prostorom unutra. Sve u svemu skoro savršen auto za naše prilike i za te novce!Ko istrpi retke mane uživaće u mnogim vrlinama!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: