Uporedni test

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

Teškaši u ringu


Dva japanska pick upa, Toyota Hilux i Isuzu D-Max, motorne sanke, gomila opreme i put pod noge. Bez štoperice i laserskog daljinomera, od Novog Sada do Kopaonika i nazad. Dovoljno da se u sasvim realnim uslovima uporede dva ”teškaša”

Uslovljena traženom nosivošću primenjena su slična tehnička rešenja šasije i ogibljenja

Možda malo i grešimo kada ih krstimo kao ”teškaše” u poređenju sa onim što se u Americi pod tim podrazumeva, ali za naše prilike pick up truck klasa uvek znači - teške mašine sposobne za dosta toga.

Preciznije, nazivaju ih čak i lakim kamionima. Leksiku ćemo ipak prepustiti jezičarima, a mi se pozabaviti mehanikom.

Isuzu kao svoje glavno tržište smatra ceo svet, a Evropu po najmanje.

Toyota je ne tako davno ”bacila oko” na Evropu, ali isto tako se i dalje više bavila celim svetom nego Starim kontinentom. U takvoj konstalaciji stvari, Isuzu D-Max i Toyota Hilux su noviteti. Doduše, samo relativno.

Hilux tek počinje sa osvajanjem Evrope
Jednostavan i robustan enterijer spreman da zadovolji širok krug potreba

Generacijska razlika
I jedan i drugi su već dugo u modelnim ponudama svojih kompanija i doživeli su nekoliko evolucija. Hilux se može pohvaliti svojim već šestim izdanjem. Šta više, Hilux je druga najprodavanija Toyota, odmah iza Corolle. Ni D-Max nema mnogo lošiji pedigre. Ko bi rekao? Na našim ulicama su prava egzotika, na koju malo ko obraća pažnju.

Ipak, ova klasa je kod nas još uvek daleko i od oka i od srca, mada, iskreno rečeno, veliko je i pitanje kod koga da stekne popularnost. Naši hobi sportisti koji bi nosili svoje motorne sanke ili vodene skutere, to rešavaju prikolicama. Građevinske, molerske ili elektro firme, koje bi prevozile i alat i majstore o istom trošku, još uvek pribegavaju raznim improvizacijama, nesmatrajući da je vreme za ulaganje u vozni park. Treća potencijalna kategorija, koja se u Americi zove farmer, a kod nas zemljoradnik, praktični pick up drži za space shuttle, pogotovo finansijski.

Kad bude drugačije
Odgovorni kažu biće bolje i u privredi i u poljoprivredi, a tada će se koristiti i ovi lagani kamioni ”za posao i zabavu”. Nije preterivanje, konstruktivno mogu mnogo u bilo kojoj od tri uobičajene karoserijske, ili tačnije rečeno, kabinske verzije.

Šta više, ni fabrikama nije nikakav problem adaptacija od single cab, preko crew cab, do double cab verzije, uključujući i 2x4 ili 4x4 opcije. Platforma je uvek ista. Snažna šasija na koju se od dole kače oslanjanje, ogibljenje i diferencijali, a od gore motor i karoserije u svim varijacijama. Ovakvom šemom je postignuta torziona krutoća sa jedne, i multifunkcionalnost sa druge strane. Čak i sve ostale modifikacije od dodavanja pragova, roll barova i bull barova su jednostavne i efikasne.

Oba konkurenta na našem uporednom testu, iako generacijski dosta udaljeni, koncepcijski su gotovo identični.

     
 

Jednim pogledom
Toyota Hilux

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

8

Funkcionalnost

9

Pozadi

7

Kvalitet izrade

9

Ukupno:

7,50

Ukupno

8,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

7

Performanse

8

Dizajn

7

Kočnice

9

Ponuda prostora

7

Ukupno:

8,33

Kvalitet materijala

8

Motor

8

Završna obrada

8

Menjač

8

Ukupno:

7,40

Cena

7

Prosečna ocena: 7,88

Hilux
Sa novim modelom Hilux, Toyota smatra da i u Evropi može napraviti posao. Maksimalnu radnu upotrebljivost u Double Cab karoseriji pokušava da postigne dužinom od čitavih 5,25 metara. Tovarni deo, koji je u ovoj verziji najkraći, dostiže 1,5 metara, a uz dosta improvizacije u njega se mogu smestiti motorne sanke, ali sa skinutim skijama.

Baviti se estetskim vrednostima karoserije, baš i nije previše zahvalno. Kao u retko kojoj klasi, dizajneri su ograničeni, tako da i naše komentare ograničavamo na konstataciju da Hilux izgleda pre svega uverljivo.

Kruta šasija je postavljena na klasičnu kombinaciju oslanjanja. Napred McPherson sa udvojenim trouglastim ramenima, dok je pozadi kruta osovina i stare dobre lisnate opruge. Sasvim rezonski, ako se želi nosivost od 990 kilograma.

D-Max je na starom kontinentu prisutan godinama
Veći komfor i pregledniji instrumenti

Enterijer je stvoren da radi i traje, a ne da se u njemu preterano uživa. Bez mnogo mašte i kićenja, ali svrsishodno i lako za održavanje. Očigledno da niko u Toyoti ne smatra da se u Hilux ulazi u balskoj haljini i salonskim lak cipelama. Doduše, može, ali nije to to.

I instrumentacija je svedena na osnovno i nužno, ali čitljivo. Isto kao i komande klimatizacije i provetravanja. Prednja sedišta su u sličnom maniru jednostavno profilisana, bez izražene bočne podrške, kako bi odgovarala raznim konstitucijama putnika, ali i vrstama garderobe potrebne za posao. Zadnja klupa je zaista klupa kojoj je osnovna funkcija da komforno primi tri, a ne samo dva putnika, a trećem izazove bolove u leđima.

Motorizacija je svedena na četvorocilindarski D-4D, dizel motor do 2,5 litara sa direktnim ubrizgavanjem, 102 KS i maksimalnih 260 Nm. Prenos je petostepeni, a selektor pogona preko klasične ručice pored ručice menjača.

D-Max
Adut Isuzua je dug 4,99 metara, ali gotovo identičnog međuosovinskog razmaka od 3 metra.

I osnovna konstrukcija pick upa je identična. Masivna cevasta šasija, napred McPherson sa dvostrukim trouglastim ramenima, a pozadi lisnate opruge i kruta osovina. Razlozi su identični, a nosivost preko 1000 kg.

Ako se zanemari činjenica da nam je test vozilo isporučeno sa pokrivenim tovarnim prostorom, dizajnerski ne zaostaje za rivalom iz Toyote, iako je model generacijski stariji.

Šta više, u kabinskom delu, Isuzu je ipak uglađeniji od Hiluxa i sebi dozvoljava kvalitetniju i lepše oblikovanu plastiku. Instrumentacija je čitkija i preglednija, a na kraju i elegantnija.

     
 

Jednim pogledom
Isuzu D-Max

Karoserija

Udobnost

Izgled

7

Napred

8

Funkcionalnost

9

Pozadi

8

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

8,00

Ukupno

8,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

7

Funkcionalnost

8

Performanse

7

Dizajn

7

Kočnice

7

Ponuda prostora

8

Ukupno:

7,00

Kvalitet materijala

8

Motor

7

Završna obrada

7

Menjač

8

Ukupno:

7,60

Cena

7

Prosečna ocena: 7,56

Prednja sedišta su dublje profilisana od onih kod Hiluxa, ali dosta široka, tako da bočna podrška ne pomaže vitkim osobama. Zadnja klupa je takođe dublje profilisana. Osetno je više prostora za noge putnika na zadnjem sedištu. Samim tim, viši je i ukupan nivo udobnosti.

U pogledu motorizacije, Isuzu, bar na papiru, ima prednost. Motor je čevorocilindarski turbo dizel sa direktnim ubrizgavanjem, ali sa 3 litre radne zapremine, maksimalnih 130 KS i 280 Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min.

Dodatna razlika je u prenosu koji je četvorostepeni automatik. Selekcija pogona se vrši prekidačem na armaturi i moguća je u pokretu.

Čelo u čelo
Kada se suprotstave, iako iste koncepcije i konstrukcije, razlike su evidentne i u suprotnosti sa podacima na papiru. Iako je Isuzu gabaritno nešto manji, subjektivno je u kabinskom delu više prostora, koji nije postignut na uštrb tovarnog dela, samo nekoliko centimetara kraćeg.

I Isuzu i Toyota u ovim verzijama kabina nude klasičnih četvoro vrata

Isuzu pobeđuje i po pitanju udobnosti, ali ne i na nivou buke. Agregat Toyote je najnovije generacije, radi kultivisanije, tako da i pri ubrzanjima proizvodi znatno manje buke. Za to vreme, veliki dizel D-Maxa glasno reži. Pre svega zbog velike mase automobila. I subjektivno i objektivno stiče se utisak da agregati nisu na nivou zadatka, te da bi nekoliko desetina konjskih snaga više ili, još bolje, desetina Njutn metara obrtnog momenta svakako dobro došlo. U poređenju motora, novija generacije Toyote pobeđuje uprkos manjoj snazi. Bolja kultura rada i niži nivo buke uz potrošnju koja se zadržava na 7,9 litara naspram 9,5 kod Isuzua, su snažni argumenti Hiluxa.

Prenosne odnose je teško porediti, ali oba menjača korektno obavljaju posao. Selekcija pogona je definitivno jednostavnija kod D-Maxa, kao i blokada diferencijala. Bez obzira na 4x4 pogon, sa oba modela se mora voditi računa na klizavoj podlozi. Velika masa vozila zahteva pažnju, kako se ne bi našli u izraženom podupravljanju.

Više konjskih snaga u oba slučaja bi dobro došla

Udobnost, kroz mekši trim, je na strani D-Maxa, ali Hilux ima bolju dinamiku vožnje i bolje kočnice. Za putovanje na dužim relacijama ponovo biramo D-Max zbog većeg komfora kabine.

Krajnji sud
Nakon pređenih 800 kilometara odlučujemo da je pobednik, ali samo za nijansu, Hilux. Čini se da na ovoj tesnoj pobedi delom može zahvaliti činjenici da je generacijski znatno mlađi, što mu je donelo beneficiju u pogledu efikasnijeg i tišeg motora. Takođe, Toyota Hilux je naš izbor i ukoliko bi osnovna namena bila transport robe, alata ili opreme i radnika. Ako će se pick up koristiti za lične potrebe, duga putovanja i kao vozilo prilagođeno hobiju, udobniji Isuzu D-Max ima malu prednost.

Na kraju dolazi i pitanje cene. Toyota Hilux 2,5 D-4D košta 29.080, dok je za Isuzu D-Max 3,0 TD potrebno izdvojiti 29.800 evra. Već samom činjenicom da D-Max ima automatski menjač, razlika u ceni je neutralisana.

Prema tome, na samom kraju poređenja, kažemo da je rezultat nerešen i da su oba modela na visini zadatka svog specifičnog segmenta.

A. Uglješić
foto: Vrele gume, A. Uglješić
6859
Postavljeno: 09.02.2006

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: