Uporedni test

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

Mali, ali prepotentni

Tek što je ugledao svetlost dana, Renault Clio III je morao da se suoči sa podmlađenim modelom Citroen C3. I sve u iščekivanju novog Peugeota 207...

Oba konkurenta uz bogatu opremu nude komfor klase iznad

U košarkaškom žargonu, sihronizovani nastup malog Citroena mogao bi se nazvati rampom koja onemogućuje protivniku da odmah, na početku igre, postigne trojku. Jer novi Renault Clio odmah je nastupio snažno i agresivno, osvojivši nedavno titulu Automobila godine u Evropi. Doduše, ne baš glatkom pobedom, već tesno i na poene, ispred VW Passata.

Bilo kako bilo, konkurenti su dobili veoma opasnog protivnika, pa je Citroen brže bolje reagovao i znatno poradio na simpatičnom C3. Spolja razlike su minimalne, jedino oštro oko može primetiti drugačije branike i modifikovanu prednju masku, sa još većim znakom Chevrona. Pozadi, samo je plastika svetlosne grupe promenila boju, no C3 i dalje ostaje svež i dopadljiv. Njegov originalni dizajn blago asocira na čuveni 2 CV, kod nas od milja nazvan Spaček. Tako, bar u startu Clio III ne dominira.

Clio III je znatno mlađi od svog konkurenta

Spolja treća generacija Clia ne donosi ništa radikalno novo, no to smo već razjasnili, ne menja se ekipa koja dobija. Naime, Clio je okosnica prodaje Renaulta i sa njim nema preteranog eksperimentisanja. Evolucija da, revolucija ne. Formom on podseća na aktuelne modele ovog konstruktora, a u poređenju sa prethodnim rekli bi smo kao da je malo spljošten. Duži i elegantniji, privileguje unutrašnji prostor i sigurnost, čime je zakoračio ka kompaktnoj kategoriji. Sa punih 4 m (prethodni 3,81 m), a nekada je to bila dužina jednog VW Golfa ili Peugeota 306, no takva je tendencija, svaka generacija je sve veća i ozbiljnija. ”Mali” C3, kraći je za dobrih 15 cm, ali srećom po njega, nije sve u dimenzijama...

Luksuzni i snažni
Mnogi će se verovatno zapitati, ko je još spreman da potroši oko 20.000 evra za jedan gradski automobil, kada za tu sumu može imati vozilo i do dve kategorije iznad!? Odgovor je: dosta njih, mada sigurno ne na našem tržištu.

Dok je kod nas (iz realnih ekonomskih razloga) potražnja uglavnom usmerena na osnovne benzinske i dizel motore, u razvijenim zemljama često se traže snažniji agregati i bogata oprema. Zašto? Jednostavno, mesta po urbanim sredinama je sve manje, pa iako skromnih dimenzija, ovakvi automobili pružaju sav neophodan komfor i sigurnost. Uz to su ekonomičniji za održavanje i manje troše, a za duži put se poseduje ili veće vozilo ili se jednostavno putuje avionom i TGV-om (vozovi koji se kreću brzinom od 300 km/h), bržim i često jeftinijim.

C3 je nedavno lagano restilizovan

Krem kremova
Za uporedni test tako smo uzeli ”krem kremova”, tj. verzije sa turbo dizel motorima iznad 100 KS i opremom koje se ne bi postidela ni najluksuznija limuzina.

Citroen se dičio automatskim klima uređajem, odličnim radio prijemnikom sa šest frontalnih otvora za CD, kolor ekranom za satelitsku navigaciju, regulatorom i limiterom brzine, svim električnim podizačima prozora, sistemom za automatsko uključivanje svetla i brisača, senzorima za vožnju unazad, preklopivim spoljašnjim retrovizorima prilikom zaključavanja, svim mogućim vazdušnim jastucima, sistemom ABS i ESP, aluminijumskim naplacima...

Osim toga, postignut je evidentan napredak po pitanju upotrebljene plastike na komandnoj tabli i poboljšana je završna obrada, što mu je do sada bila Ahilova peta. Odmah se mogu uočiti izmenjeni instrumenti, tj. povećan je displej kilometar sata, a slabo čitljiv mehanički obrtomer iznad, sada je pregledniji.

Clio, sa svoje strane, nije imao satelitsko navođenje i sedišta od velura sa naslonom za laktove (mada ih je moguće poručiti), ali poseduje nekoliko ”kečeva” u rukavu, u vidu pametne ključ kartice, koja otključava i zaključava vrata samim stavljanjem ruke na bilo koju bravu. Potom je dovoljno pritisnuti dugme START, bez da je dotičnu neophodno izvaditi iz džepa. Ne možemo, a da ne spomenemo i sistem za permanentnu kontrolu pritiska u gumama, kao i dopunske farove, koji se uključuju u krivinama, tj. u zavisnosti od položaja točkova. Sve ostalo ima kao i C3, no kvalitetom materijala Clio zaista impresionira. Za ovako luksuzne verzije gornji deo komandne table je od mekane plastike, dok je kod jeftinijih od dovoljno kvalitetne, ali tvrde.

Motor Renaulta je u skladnom odnosu sa šestostepenim menjačem

Razlike u detaljima
U svakom slučaju, vozač i putnici se u oba vozila osećaju veoma prijatno, mada se mogu osetiti razlike u raspoloživom prostoru i opštoj udobnosti.

Krenemo li od pozadi, možemo se uveriti da oba imaju sasvim prihvatljivu zapreminu prtljažnika, 288 litara Clio, tj. 305 litara C3.

No, kod Renaulta prtljažnik nam se učinio praktičnijim. Opet, kod Citroena je dublji, i iz tog razloga je podeljen sklopivom policom, ne uvek preterano ”poslušnom”. Zahvaljujući njoj može se dobiti ravna površina, što nije slučaj kod protivnika, usled izraženog pojačanja u vidu praga, iza naslona zadnjih sedišta.

Putnici pozadi imaju osetno više mesta za kolena kod modela Clio III, što se ne može reći i za glave. Privilegovana mesta su naravno napred, ali uprkos masivnim i na oko lepšim sedištima u C3, više su nam se dopala ona kod Clia. Naime, sedalni deo u C3 ima pojačanja koja smetaju u nivou butina, a sam vozač, i posebno suvozač, čije se sedište ne podešava po visini, uvek imaju osećaj da sede previsoko. Sedište i upravljač se svakako podešavaju po svim osama, no kako je ručica menjača kratka, desna ruka je znatno iznad nje.

     
 

Kod Citroena su uvažili kritike vezane za ”magični štapić” na kojem su bile komande za radio-CD i putni računar, tako da je ovaj zamenjen klasičnim komandama (čitaj praktičnijim), kao kod ostalih modela kuće. Nažalost, prekidači za električne podizače prozora su ostali na starom mestu (pored ručice menjača), kao ne baš najsrećnije rešenje.

Tvrđi trim ogibljenja je povećao stabilnost, ali je umanjio komfor
Agregat koji pokreće i veliki C5, ovde ima dovoljno snage

Clio je po pitanju ergonomije besprekoran, a ujedno i preglednost je bolja, jer C3 ima specifičnu formu A stubova, koji smetaju u gradskoj vožnji. Citroen, naprotiv, bolje filtrira nepravilnosti na putu, posebno pri manjim brzinama, jer se Renault usredsredio na aktivnu sigurnost. Njegovo ogibljenje je znatno tvrđe, čime se donekle izgubilo na udobnosti, no dobilo na stabilnosti.

Karakteristike za primer
Motori koje koriste ovi automobili pokreću i daleko veće modele iz svojih kuća. Tako se 1,6 HDi Citroena može pronaći u teškom C5, pa ako zadovoljava njega, logično je da malom C3 omogućava gotovo sportske karakteristike. Osim što ima respektivnih 110 KS, diči se obrtnim momentom od 260 Nm, koji mu omogućuje snažna ubrzanja iz najnižih obrtaja.

     
 

Motor Renaulta izgleda znatno ”mekše”, bez obzira na ogroman ostvareni napredak. Naime, 1,5 dCi je ranije imao 100 KS, no ova verzija motora od nedavno poseduje 105 KS, uz znatno veći obrtni moment od 240 Nm. Progres je omogućen zahvaljujući šestostepenom menjaču, poreklom iz Nissana, jer prethodni petostepeni nije mogao da podnese više od 200 Nm. Opet zahvaljujući njemu, Clio kompenzuje razliku u snazi, te su karakteristike gotovo identične. Ubrzanja do 100 km/h ispod 10 sekundi, uz veoma dobra međuubrzanja i maksimalnu brzinu od preko 180 km/h.

Udobniji za nijansu, ali i bučniji od mlađeg konkurenta

Jednim pogledom
Renault Clio

Karoserija

Udobnost

Izgled

7

Napred

8

Funkcionalnost

8

Pozadi

7

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

7,50

Ukupno

7,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

8

Dizajn

7

Kočnice

9

Ponuda prostora

8

Ukupno:

8,33

Kvalitet materijala

9

Motor

8

Završna obrada

8

Menjač

9

Ukupno:

8,00

Cena

6

Prosečna ocena: 7,88

Ovako naoružani ovi mališani mogu bez muke da krstare evropskim autoputevima, pogotovo što su primerno tihi i ekonomični. Clio se, ipak, distancira izuzetno niskim nivoom buke, kako od motora, tako i od šumova vetra i kotrljanja. Zaista vidan napredak, što samo potvrđuje da je veoma blizu vozilima iz kompaktne kategorije.

Ovo se odnosi i na ponašanje na putu, uvek sigurno i pouzdano.

Oba vozila poseduju ”elektronsku štaku” ESP, a kada je trebalo, kočnice su nas impresionirale snagom i efikasnošču. Ni malo slučajno, imaju isti broj ”cipela”, tj. kapacitetne pneumatike dimenzija 195/50, na naplacima od 16 cola.

Male zamerke i potrošnja
Ukoliko bi im trebalo nešto prebaciti, onda je to preterana električna asistencija upravljanja kod Renaulta, dok je kod Citroena istog tipa, ali znatno bolje odmerena. Sa druge strane, C3 poseduje nedovoljno precizan menjač, sa dugim hodovima, dok su kod njegovog protivnika kratki i primerno precizni.

Jednim pogledom
Citroen C3

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

8

Funkcionalnost

7

Pozadi

7

Kvalitet izrade

7

Ukupno:

7,50

Ukupno

7,33

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

8

Dizajn

8

Kočnice

9

Ponuda prostora

7

Ukupno:

8,33

Kvalitet materijala

8

Motor

9

Završna obrada

7

Menjač

7

Ukupno:

7,60

Cena

6

Prosečna ocena: 7,62

Savremene koncepcije, Clio III je sa lakoćom osvojio maksimalnih 5 zvezdica prilikom kraš testova, dok je njegov suparnik, C3, tek posle ove restilizacije postigao isti nivo pasivne sigurnosti, zahvaljujući brojnim pojačanjima karoserije, čime je otežao za 44 kg.

No uprkos tome, Clio ostaje najteži u kategoriji, sa preko 1200 kg, što se odražava na povišenu potrošnju, posebno u gradskoj vožnji.

Ništa alarmantno, jer ne prelazi 8 litara, ali je ipak više za oko 0,5 litara od motora 1,6 HDi kod Citroena C3.

Potom oba ”konzumiraju” u decilitar isto, odnosno ispod 5 litara na regionalnim putevima i oko 6,5 litara na autoputu.

Na kraju testiranja, putni računar kod C3 je pokazao 6,3 litre na 100 kilometara, dok je motor 1,5 dCi Clia trošio zanemarljivih 0,2 litre više. On, međutim, ima veću autonomiju, jer mu u rezervoar staje čitavih 55 litara, u poređenju sa 47 litara kod C3.

Skupa polivalentnost
Grad ili autoput, gotovo je svejedno, ova dva mala ”Francuza” podjednako se dobro ponašaju u svim situacijama. Vozaču prija realan osećaj sigurnosti i raspoložive snage, samo se taj filing kod oba konstruktora skupo naplaćuje.

Citroen sa ovim motorom može se dobiti isključivo sa vrhunskim paketom opreme VTR ili Exclusive, i cenom od nekih 19.000 evra. Može malo jeftinije, ukoliko se zadovoljite sa slabijim 1,6 HDi od 92 KS, čija je početna cena, u Francuskoj, 16.800 evra. Ovo je možda i najrealniji izbor, jer radi se o praktično istom motoru, ali bez turbo kompresora sa promenjivom geometrijom. Za ”sirotinju” i dalje je u ponudi 1,4 HDi od 70 KS, sa početnom cenom od 14.000 evra.

Najjeftiniji Clio 1,5 dCi od 105 KS je nešto pristupačniji i za njega je neophodno izdvojiti 17.500 evra za završni nivo Confort Expresio Pack Clim. Za testirani treba dodati još 1.000 evra, ponavljamo, na francuskom tržištu, dok je verzija sa troja vrata uvek jeftinija za 500 evra. Kod Renaulta je isto tako u ponudi 1,5 dCi od 85 KS sa cenom ispod 15.000 evra, baš kao i 1,5 dCi od 70 KS, čija je najniža cena oko 13.000 evra. Možda ste primetiti da je sada ovaj agregat u svim verzijama snažniji za 5 konjskih snaga, zbog povećanja ukupne mase za nekih 150 kg (u zavisnosti od verzije i više).

Čekajući lava
Renault Clio III naišao je na talentovanog protivnika, osnaženog i doteranog, tako da ga nije lako ”počistio”, kao što se moglo pomisliti.

Odličan motor, vrhunska opremljenost i originalan dizajn, neosporni su kvaliteti malog Citroena C3, no oba sa zebnjom očekuju strašnog lava, Peugeot 207!

A on dolazi na proleće ove godine, no u kategoriji ima još bar pola tuceta konkurenata sposobnih da se ravnopravno uključe u trku.

Mislimo, naravno, na restilizovan VW Polo, koga smo preuzeli odmah po završetku ovog duela, kao i na novi Fiat Grande Punto, te restilizovane modele Ford Fiesta, Seat Ibiza, Škoda Fabia, novi Toyota Yaris...

Mnoštvo talentovanih mališana, koji su naprasno izrasli, te često ugrožavaju veću braću.

Renault je to brzo shvatio, jer je slično opremljen Megane, sa identičnim motorom, skuplji i do 4.000 evra. Mnogo, pa se iz tog razloga već ove godine očekuje restilizovani Megane, estetski doteran i sa snažnijim agregatima. Hijerarhija mora da se poštuje...

ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele gume, P. Rajković
8357
Postavljeno: 26.01.2006

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

miki
02.2.2006 12:05
0
1

Mislim da je novi clio svetlosnim godinama ispred c3-a.

sasa
05.2.2006 12:04
0
1

RENO JE ZAKON

Zoki
16.2.2006 14:54
1
0

A gde je ovde Peugeot 206?

nikola
20.2.2006 21:59
0
0

DOVOLJNO JE OSETITI CARI CITROENA

Nikola
20.2.2006 22:09
1
0

Ne bih trebao da sudim ali posto zivim u takvom okruzenju gde sam imao prilike da probam c3 a nedavno i klio misli da je c3 ugladjeniji, prijatniji i prefinjeniji auto.

Borisa
29.3.2006 14:48
0
0

Clio,posebno sa dynamic opremom je dosta kvalitetnije uradjen nego C3 sa ekvivalentnim nivoom opreme,posebno u unutrasnjosti.Clio je veci i sigurniji auto(ima 5 zvezdica a C3 ima 4)po euro NCAP testu.Sve u svemu,clio je veoma dobar auto a C3 solidan.

Zvonko
29.1.2007 08:44
0
0

Bravo Zoki!!! Ja bih rekao gde je ovde Peugeot 207, jer od ova 3 Francuza Peugeot je ubedljivo najbolji!

Ognjen
09.4.2008 23:50
0
0

Imam citroena klia a vozio sam i pezoa. Auta su identicna al ipak prednost dajem Citroenu.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: