Uporedni test

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

Opasni konkurenti

Lep i atraktivan, Peugeot 407 naterao je odgovorne u Citroenu i Renaultu da porade na modelima C5 i Laguna. Karavan verzije naravno nisu zaobiđene

Nakon četri godine postojanja, Renault Laguna i Citroen C5 postali su nezaobilazni deo francuskog automobilskog sveta. Sinhronizovani nastup omogućio im je dominaciju i početnu prednost nad glavnim konkurentom na domaćem tržištu. Naime, Peugeot je kasnio sa zamenom modela 406, tako da tek od prošle godine ima rasnog konja za trku. Ali, sada je situacija već malo drugačija. Novi 407 odmah se nametnuo uspešnim i agresivnim dizajnom, tako da su u poređenju sa njim C5 i Laguna naprasno ostareli. Mislimo, naravno, na spoljašnji izgled, jer oboje poseduje brojne neosporne kvalitete.

Odličan kompromis između udobnosti i ponašanja na putu

Dakle, prvo je krajem prošle godine reagovao Citroen i zahvaljujući magičnim potezima pera stiliste Jean-Pierre Ploué, udahnuo drugu mladost, ovoj bez sumnje dobroj limuzini srednje klase. Zaboravimo na anemični izgled prethodne verzije, koja je nastala u periodu kada je ovaj čuveni konstruktor imao ozbiljnih finansijskih poteškoća. Novi stil postaje zajednički i ostalim modelima (C4 i C6), a karakteriše ga svetlosna grupa u obliku bumeranga i znak Citroena integrisan u čitavoj prednjoj masci. Izmenjen je i prednji branik sa poklopcem motora i ”krilima”, a verzija sa pet vrata ima i znatne modifikacije zadnjeg dela. Naprotiv zadnji deo karavana gotovo je neizmenjen, što i nije bilo neophodno. Naime, vertikalno postavljena svetlosna grupa i dalje deluje veoma moderno. U krajnjem slučaju, Break je i ranije bio atraktivniji od limuzine.

Isti zaključak važi i kada je reč o Laguni Estate, odnosno karavan, kako se kod nas naziva. I ona je pretrpela jedva primetne promene na zadnjem delu. Konkretno, dodata je samo jedna hromirana lajsna na donjem delu prtljažnika, i gotovo! Bez da je pretrpeo radikalni lifting, prednji deo se približio aktuelnom trendu Renaulta, pa sada veoma podseća na manji Megane. Maska je iz dva dela, u sredini dominira veliki znak konstruktora, a dobri poznavaoci primetiće i modifikovanu svetlosnu grupu i branik. Pošteno govoreći Laguna i nije imala toliko razloga za zatezanjem bora, kao što je slučaj sa C5, pa je zato dat akcenat na novim agregatima, kao i na određenim tehnološkim poboljšanjima.

Sve nabrojano trebalo bi da im pomogne u konfrontaciji sa 407 SW, koga smo imali na testiranju i pre ovoga duela. Iako su karavan verzije skuplje za tačno 1.000 evra, opredelili smo se za njih iz više razloga. Trenutno su u modi na Zapadu, često traženiji, a i pružaju više mesta i praktičniji su.

     
 
Maksimalno podignut, prekidačem između sedišta, C5 ne sme brže od 10 km/h

Druga šansa
Citroen C5 Break dobijen je na testiranje par dana ranije, tako da smo imali vremena da se naviknemo na njegove izdašne dimenzije. Nakon restilizacije porastao je za još desetak centimetara, pa sada ima čitavih 484 cm. Dakle, dobrih 13 više od Lagune, odnosno 17 cm od 407 SW. I subjektivno stiče se osećaj prostornosti, dok se objektivno njegova superiornost dokazuje dopunskim centimetrima. Velika širina i odsustvo tunela za transmisiju pozadi omogućava da se tri osobe osećaju sasvim prijatno. Nije rekorder u kategoriji, ali u francuskim okvirima jeste.

Vozač i suvozač su udobno zavaljeni u širokim sedištima sa odvojenim naslonima za laktove, koja su u ovoj luksuznoj završnoj obradi ”Exclusive” u kombinaciji prevrnute kože i velura. Odmah se može primetiti drugačija centralna konzola, sa komandama identičnim kao kod 407. Ekonomija obavezuje, tako da važi ista zamerka. Previše jeftinih i sitnih ”dugmića”. Osim njih, jedina promena se odnosi na grafičko rešenje instrument table. Sam vozač se oseća veoma prijatno, i zahvaljujući električnim komandama može podesiti svoje radno mesto u milimetar precizno.

Bogatstvu opreme nema kraja, no ipak je neophodno spomenuti automatski klima uređaj sa dve zone podešavanja, regulator i limiter brzine, automatsko uključivanje svetla i brisača, odlični Hi-Fi sistem JBL sa šaržerom za 6 CD (ispod suvozačkog sedišta), a od sigurnosnih sistema svu moguću elektroniku i 9 vazdušnih jastuka, od kojih je jedan za kolena vozača. Novina je sistem AFIL za održavanje budnosti vozača na autoputu, koji reaguje kada se brzinom većom od 80 km/h, bez uključivanja pokazivača pravca, ”očepi” puna ili isprekidana linija. Infracrveni senzori smešteni ispod branika odmah aktiviraju dva vibratora smeštena u sedištu, pa ukoliko se krene ulevo snažno vibrira levi i obrnuto. Naravno, moguće ga je isključiti, jer smeta na planinskim putevima prilikom ”sečenja” krivina. Usput ove su obasjane svetlosnim snopom, baš kao što nalaže tradicija, (setite se čuvenog DS) ksenonski farovi se okreću sinhronizovano sa upravljačem.

C5 je moguće spustiti prekidačem u prtljažniku, radi lakšeg utovara

C5 se isto tako distancira ogromnim prtljažnim prostorom od 563 dm kubnih, što je ubedljivo više od 475 dm3 kod Lagune, i od skromnih 448 dm3 kod 407 SW. Širok otvor pravilnih dimenzija, sa malim ispupčenjem od prostora za točkove, omogućava jednostavan utovar kabastih stvari, i njegova zapremina ide do maksimalnih 1658 dm3 sa oborenim zadnjim sedištima. Osim toga, zahvaljujući hidropneumatskom ogibljenju moguće ga je maksimalno spustiti (prekidači u prtljažniku sa desne strane i između prednjih sedišta), odnosno održavati konstantni nivo ukoliko je maksimalno opterećen ili se vuče prikolica.

Kada smo se nepažnjom ”nasukali” na visoku ivicu trotoara, hidraulika nas je opet spasla ostećenja donjega postroja, tako što smo ga maksimalno podigli. Brzina je tada ograničena na 10, odnosno na 40 km/h ukoliko je niži za jedan nivo. Potom se automatski spusti na adekvatnu visinu od tla, a sve u zavisnosti od brzine kretanja vozila. Praktično i pouzdano, jer Citroen za sve ovo garantuje tokom 200.000 km ili 5 godina.

Lakoća življenja
Prvi utisak po preuzimanju Lagune je blagi osećaj skučenosti, te da je sve za nijansu tvrđe. Sedišta, servo-asistencija, komande i na kraju ogibljenje. Renault je posegnuo za novim i kvalitetnijim materijalima, te je gotovo kompletna komandna tabla presvučena mekanom plastikom, prijatnijom na dodir i oko. Čak se mogu pronaći umeci od pravog drveta po obodu i na gornjem delu upravljača. Skoro kao kod nekog Jaguara.

Citroen C5 je zadržao skladnu siluetu i u Break verziji

I ovde su primetne promene na instrument tabli i novim nijansama enterijera, koji je tamniji, dok skuplje verzije imaju novi ”i-Drive” za navigaciju, poput BMW-a. Smešten između sedišta, omogućava lako podešavanje brojnih funkcija, jer desna ruka prirodno pada na njega. Do prostora za njega došlo se eliminisanjem klasične ručne kočnice, koja po ugledu na Vel Satis, Espace i Scenic postaje električna. Smeštena je sa leve strane upravljača i ne zahteva nikakvu manipulaciju, tj. automatski se aktivira po gašenju motora, odnosno deaktivira po polasku.

Zapravo, Laguna favorizuje sistem kartica-ključ, koja prepozna nosioca i otključava, tj. zaključava vrata čim se ovaj približi, tj. udalji od vozila. Bez potreba da se vadi iz džepa, omogućava pokretanje motora jednostavnim pritiskom na veliko ”dugme” START/STOP.

Agilna i sigurna, Laguna ima tvrđi trim od C5

Na testiranje smo dobili jednu od najprestižnijih verzija Luxe Privilege, gde je oprema praktično na istom nivou. Sve nabrojano kod C5 pronalazimo i ovde, izuzev tih famoznih vibratora, ali za utehu Laguna vozača obaveštava o pritisku u gumama. Sedišta napred imaju jače bočne oslonce od kože, dok je središnji deo od platna. Podešavaju se manuelno, no pozicija vozača nije dovedena u pitanje. Kod oba vozila moguće je pronaći dovoljno mesta za odlaganje sitnica, no Laguna ima veliki izdubljeni naslon za laktove, sposoban da primi mnoštvo CD-ova.

Pozadi evidentno nema toliko mesta, mada je Laguna po tom pitanju bolja od 407. Estate omogućava više mesta za glave putnika od limuzine, a i prtljažni prostor je nešto veći. Daleko smo, ipak, od C5 i rekordnih 1658 dm3, jer u konfiguraciji sa samo dva prednja sedišta maksimum je 1515 dm3 (407 SW 1365 dm3). Praktična strana srećom nije zapostavljena, odnosno kao i kod Citroena, ovaj Renault ima širok otvor i nezavisno otvaranje zadnjeg stakla od vrata prtljažnika. Zgodno u gradskim gužvama i za ubacivanje lakih stvari.

Snažni i sigurni
Za poređenje smo mogli izabrati i slabije agregate, recimo 1,6 HDi, koji imaju 110 KS, odnosno adekvatni kod Renaulta od 1,9 dCi od 110 i 120 KS. Međutim, imali smo ih već ranije i pokazali su se sasvim dovoljnim u svakodnevnim prilikama. Ovo važi i za 407 SW 1,6 HDi, pa smo se zato opredelili za snažnije i naravno skuplje verzije.

Novina je električna parkirna kočnica sa leve strane upravljača


Saradnja sa kompanijom Ford donela je grupaciji PSA odličan 2,0 HDi od 138 KS, dok Laguna još uvek koristi ”stari” 2,2 dCi, koji na papiru ima superiornijih 150 KS. Naime, uskoro se u Renaultu očekuje smena generacija, pa će tada 1,9 dCi imati 130 KS, a novi 2,0 dCi od 150 KS zameniće testirani. Dakle, na papiru Laguna ima više snage, što se u praksi ne može osetiti. Živahnija je do 100 km/h, dok su naprotiv ubrzanja u određenim stepenima, bolja kod C5. Konkretno kada se želi ubrzati sa recimo 80 km/h, u četvrtom, petom ili šestom stepenu prenosa, 2,0 HDi bolje vuče. Ništa radikalno, ali pri paralelnoj vožnji na autoputu, ipak pobegne za stotinak metara. Ovaj agregat je dakle elastičniji, sa većim opsegom rada. Bez problema linearno ubrzava sa samo 1500 o/min, i ništa mu ne smeta da ide i do 5000 obrtaja.

Oba poseduju isti obrtni moment od 320 Nm, no mala prednost koju ima Citroen ostvarena je zahvaljujući kraćim prenosima i sistemu overboost. U kratkom vremenskom periodu, podiže snagu i obrtni moment na 340 Nm, te ovaj ima malo više daha u plućima. Oba, naravno, imaju veliku zalihu snage (čak i kada su maksimalno opterećena), tako da je moguća gotovo sportska vožnja. Brzine od 200 km/h se ostvaruju preterano lako, pa ukoliko je dozvoljeno, moguće je putovati satima sa dobrih 170 do 180 km/h.

Zvučna izolacija je veoma dobra kod oba modela, no motor od Renaulta je ipak za nijansu neprijatniji, posebno prilikom ubrzanja. Ne treba nikakav instrument da bi se konstatovalo više decibela u kabini, mada je generalno gledano Laguna dobro plasirana na ovom polju. Konkurenti iz grupacije VW (Octavia i stari Passat), daleko su grlatiji. Motor 2,0 HDi se može pohvaliti i filterom za prečišćavanje FAP, čija je zamena predviđena tek nakon 180.000 km (ranije 160.000 km).

     
 
Laguna ima manji utovarni prostor, koji je ipak dovoljan u svakodnevnoj upotrebi

Naš C5 imao je i ”lisnata” bočna stakla (poput vetrobranskog), što isto tako smanjuje šumove vetra i kotrljanja točkova pri visokim brzinama. Uz laka prekoračenja (između 130-150 km/h), potrošnja je kod oba bila praktično izjednačena, i po putnom računaru iznosi oko 7,5 litara. Razlike su vidljivije na običnim putevima, kada odlični 2,0 HDi troši samo 6 litara, a njegov konkurent nepunu litru više. Sličnu situaciju smo imali u vožnji po Parizu, gde se C5 zadovoljava sa oko 9, a Laguni treba skoro 10 litara. Ona se, međutim, lakše vozi u ovakvoj sredini, jer ima ubedljivo manji poluprečnik okretanja (nepunih 11 m, za razliku od C5 sa čitavih 12,4 m) i skromnije dimenzije.

Senzore za vožnju unazad poseduju i jedan i drugi, ali Citroen ih srećom ima i napred. U ovim luksuznim verzijama su sastavni deo serijske opreme, a u jeftinijim treba dodati još par stotina evra.

I konačno, očitani prosek potrošnje iznosio je kod C5 7,4 litra, dok je Laguna u praktično istim uslovima potrošila 8,2.

Sigurnost zagarantovana
Naravno da danas više nema nestabilnih vozila u ovoj kategoriji, no male razlike se ipak mogu primetiti, pogotovo kada se više puta iz jednog automobila pređe u drugi. Dilema nema, C5 je udobniji, a Laguna agilnija. To nikako ne znači da Laguna nije udobna, a da je C5 trom, već samo da imaju različite karaktere.

Bez obzira o kojem obliku karoserije je reč, promene su minimalne kod Lagune

Reputacija Citroena nije sporna i automobil ”lebdi” nad putem, bez da je izgubio na efikasnosti. U poređenju sa prethodnom verzijom Renault je promenio amortizere i pojačao poprečne stabilizatore, uz novu reglažu prednjeg i zadnjeg trapa (ovo važi i za Citroen). Time je neznatno izgubio na udobnosti, ali dobio na efikasnosti i preciznosti. Osim toga, po prvi put je uveden ”auto-adaptivni” ESP, koji uzima u obzir istrošenost pneumatika i zamor ogibljenja nakon više godina eksploatacije. U istom smislu adaptira dejstvo u zavisnosti u kakve je gume ”obuveno” vozilo (zimske, sa ili bez lanaca), što naravno sa samo 3000 km na kilometar satu, nismo mogli osetiti. Pri veoma temperamentnoj vožnji njegovo prisustvo je postalo neophodno kod oba konkurenta, i ne može se isključiti iznad 50 km/h.

Jednim pogledom
Citroen C5

Karoserija

Udobnost

Izgled

7

Napred

8

Funkcionalnost

8

Pozadi

8

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

8,00

Ukupno

7,67

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

8

Dizajn

7

Kočnice

8

Ponuda prostora

8

Ukupno:

8,00

Kvalitet materijala

7

Motor

9

Završna obrada

8

Menjač

9

Ukupno:

7,80

Cena

7

Prosečna ocena: 7,88

C5 sa svoje strane promoviše sistem ”mikro kočenja”, koji služi kako bi se otklonila voda sa diskova. Neprimetan za vozača i putnike, sistem oseti kada vode ima previše, pa je čestim i blagim približavanjem kočionih pločica diskovima, eliminiše. U svakom slučaju kočnice su bez zamerki, i u saradnji sa pojačivačem kočione sile (ukoliko vozač nije dovoljno snažno pritisnuo kočnicu, automatski pojačava pritisak na diskove), zaustavljaju automobil brzo i sigurno. Ista konstatacija važi i za Lagunu, kao i kada je reč o pasivnoj sigurnosti. Euro NCAP im je podelio maksimalnih pet zvezdica, baš kao i kod Peugeota 407.

Poslednja oblast gde se ovi ”Francuzi” mogu porediti je naravno cena. Ukoliko je oprema slična, takva je i cena. Citroen nudi C5 2,0 HDi sa baznom opremom i početnom cenom od 25.500 evra, isto kao i 407 SW. Laguna 2,2 dCi na francuskom tržištu ne može se dobiti ispod 27.700 (kataloška cena, bez specijalnih promocija), ali je u startu bogatija.

Jednim pogledom
Renault Laguna

Karoserija

Udobnost

Izgled

8

Napred

8

Funkcionalnost

8

Pozadi

7

Kvalitet izrade

8

Ukupno:

7,50

Ukupno

8,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

8

Funkcionalnost

8

Performanse

8

Dizajn

7

Kočnice

8

Ponuda prostora

7

Ukupno:

8,00

Kvalitet materijala

8

Motor

8

Završna obrada

8

Menjač

9

Ukupno:

7,80

Cena

7

Prosečna ocena: 7,81

Testirane verzije koštaju isto, tj. značajnih 30.000 evra. Kojom slučajnošću i najslabija benzinska Laguna Estate 1,6/115 KS, košta u dlaku isto kao C5 Break 1,8/117 KS. Tačno 21.100 evra. Za Peugeot 407 SW 1,8 litara treba dopunskih 700 evra. Ponavljamo cene važe za Francusku, no uz malo pogađanja lako je moguće dobiti popust i do 10%, pogotovo za benzinske agregate. Logično, jer su na ovom tržištu dizeli zastupljeni sa preko 70%.

Sa oba vozila proveli smo ukupno dve nedelje, i nakon svega navedenog Citroen C5 2,0 HDi sakupio je više poena. Veći je, udobniji i ekonomičniji, no bez nekog posebnog šarma. Iako je restilizacija bila dubinska i uspešna, Laguna ipak deluje atraktivnije. Baš kao i 407 SW. Više se radi o ”šmekerskom” karavanu, sa naglašenim stilom, za koje se opredeljuje sve više konstruktora. Kompaktnijih dimenzija, više se dopada samcima i manjim familijama, za razliku od C5 koji privileguje maksimalni utovarni prostor i brojnu porodicu. Srećom po njih, oba automobila imaju čime da se suprostave, pa i da nadmaše agresivnog Lava, koji je kod nas sa lakoćom osvojio laskavu titulu Automobila godine.

ekskluzivno iz Pariza, P. Rajković
foto: Vrele gume, P. Rajković
6286
Postavljeno: 28.10.2005

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: