Intervju

Michael Schumacher

Glad za uspehom


Činjenica da je prošla sezona F1 protekla u potpunoj dominaciji ekipe Ferrari i Michaela Schumachera svakako nije nova. Gotovo svima je već poznato da je slavni italijanski tim iz Maranella osvojio svoju 14. šampionsku titulu u konkurenciji konstruktora. Još poznatiji podatak je da je nemački vozač iz Hurth-Hermuhlheima došao do svoje 7. šampionske titule u pojedinačnoj konkurenciji. Da, sedme! Brojem i slovima. Mnogo je čak i da se izgovori, baš kao što je teško i pobrojati sve rekorde u F1 koje je postavio od 25. avgusta 1991. godine, kada je debitovao na trci za VN Belgije.

Ove sezone Michael Schumacher je bio još ubedljiviji, odnosno nadmoćniji nego do sada. Tome u prilog govori 13 GP pobeda na ukupno 18 trka, te 8 polpozicija i 10 najbržih krugova. Dve trke je završio kao drugi, a jednu kao sedmi. Samo dva puta je ostao bez poena, kada je zauzeo 12. mesto i nakon odustajanja zbog udesa, odnosno jedini put kada nije stigao do cilja.

Zahvaljujući ovim impresivnim rezultatima u sezoni 2004. ukupni učinak u F1 ovog tridesetpetogodišnjaka, koji je i pre toga bio fascinantan, sada je zastrašujući ili bolje rečeno obeshrabrujući za konkurenciju. Tako je Michael Schumacher u svojoj karijeri startovao na tačno 212 GP trka. Postigao je 83 pobede, 63 polpozicije i 66 najbržih krugova, te sakupio ukupno 1.186 GP poena. Sedam šampionskih titula su priča za sebe.

Zaista će morati da prođe mnogo vremena dok se ne pojavi neki vozač koji bi, eventualno, mogao da poremeti vrednosti koje je šampion iz 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003. i 2004. godine postavio. Trenutno takvog nema, a čak i da postoji, sedmostruki šampion sveta će i naredne sezone, a verovatno i sledeće, biti još uvek tu, u F1, u vrhunskom timu sa vodećim stručnjacima i odličnim bolidom, uvek spreman za nadmetanje. ”Opasnosti” da izgubi motivaciju i želju za pobedama, s obzirom na sve navedene okolnosti, gotovo da nema. Uostalom, i prethodnih sezona neki su računali upravo na njegovo prezasićenje uspesima, a on je reagovao suprotno. Vozio je sve bolje i bolje, te postajao još uspešniji.

Svakoj pobedi se podjednako radovao i iskreno je proslavljao sa timom i ljudima iz neposrednog okruženja. I za sve to vreme ispravno je procenjivao situacije i uspevao da veštim manevrima ”van staze” mane i propuste pretvori u vrline i uspehe. Bez svake sumnje zaslužio je da ga zovu ”Najveći” čak i kad nije najbrži. I oni koji ga ne vole, dive mu se.

Koliko dugo će još dominacija Michaela Schumachera u F1 trajati, odlučiće najverovatnije samo on. Istina, na tu odluku će dodatno uticati i to koliko dugo će u ekipi Ferrari ostati, pre svih, Ross Brawn, pa Jean Todt, Rory Byrne, Paulo Matrinelli, Stefano Domenicali, Luca Baldisserri. Ova petorica su veoma značajni ljudi za ono što bi se moglo nazvati ”crvena magija”, a povezano je direktno sa uspešnošću sigurno najboljeg vozača današnjice. I zato se može pretpostaviti da će Michael Schumacher ostati u F1 onoliko dugo koliko su i oni tu, odnosno sve dok bude u mogućnosti da pobeđuje. Kada se okolnosti budu promenile i ”crvena magija” počne da slabi povući će se u zasluženu penziju, ali će ostati vezan za automobilski sport i najverovatnije Ferrari. Tada će moći mirno da posmatra kako će generacije vozača pokušavati da ga dostignu.

Sve ovo Michael Schumacher zapravo nikada nije otvoreno izgovorio, ali bolje upućeni to mogu da naslute. Diskretno, u više prilika tokom ove sezone on je u razgovoru sa novinarima nagovestio samo neke od svojih planova vezanih za budućnost. Ekskluzivni intervju koji sledi, koji smo napisali nakon razmenjenih poruka preko interneta, govori o planovima, kao i o osećanjima čoveka koji je svestan činjenice da je najbolji.

Z. Živkov
foto: Vrele gume, M. Candir
1960
Postavljeno: 12.01.2005

Arhiva: Intervju

Rubrika: Intervju
Postavljeno: 02.02.2017

Gabor Saghmeister
Tekst sa video prilogom!

Naš dežurni delegat na Dakar reliju, Gabor Saghmeister, nakon brutalnih trasa Južne Amerike, opušta se u svojoj omiljenoj subotičkoj piceriji “Boss”. Sjajna prilika da nam u jednom dahu prepriča svoje utiske


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 17.07.2013

Hotel Premier Aqua

Vrdnik, živopisno selo u podnožju Fruške Gore, sada je i u mapama luksuznog turizma


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 11.06.2013

Andrej Epifanov - LUKOIL

OAO „LUKOIL“ je jedna od najvećih međunarodnih vertikalno integrisanih naftnih kompanija, koja obezbeđuje 2,2 odsto svetske proizvodnje nafte. Vodeće pozicije kompanije rezultat su dvadesetogodišnjeg rada na širenju resursne baze, zahvaljujući povećanju obima delatnosti i zaključivanju strateških poslova.


Milan Vukasović

26.02.2013

Gabor Sagmeister

14.02.2013

Aleksandra Đurđević, direktor Delta Automoto

30.01.2013

Gabor Sagmajster

21.02.2012

Sebastian Vettel

24.06.2011

Alain Prost Tekst sa video prilogom!

11.01.2011

Manolito Vujičić

25.10.2010

Dmitry Vukulov

18.10.2010

Sebastien Loeb

13.08.2010

Mikko Hirvonen

08.07.2010

Jenson Button i Lewis Hamilton

15.04.2010

Sanja Blečić, direktor Go.Ta Car, Novi Sad

12.04.2010

Gabor Saghmeister

19.02.2010

Emerson Fittipaldi

30.01.2010

Vuk Vučević

24.12.2009

Sebastian Bourdais

29.10.2008

Lewis Hamilton

07.10.2008

Kirby Chambliss

09.09.2008

Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala

02.09.2008

Sir Frank Williams

25.08.2008

Fernando Alonso

26.06.2008

General Stojadin Jovanović

13.06.2008

Vojo Miladić
direktor Porsche Leasing SCG d.o.o.

20.05.2008

Srećko Mrganić
Carinarnica Novi Sad

26.03.2008

Robert Kubica

07.03.2008

Ivan Krstić i Vladan Popović

30.01.2008

Porsche Novi Sad

26.12.2007

Sebastian Vettel

26.11.2007

Nico Rosberg

02.11.2007

Prof. dr Milan Vujanić

03.10.2007

Mark Webber

01.10.2007

Graditelj Group

18.09.2007

Stanko Radić

08.08.2007

Nenad Plattner

14.06.2007

Ivan Jauković

23.05.2007

Anđelko Trpković

19.03.2007

Flavio Briatore

28.12.2006

Scott Speed

06.12.2006

Gil de Ferran
sportski direktor ekipe Honda

09.11.2006

Bernie Ecclestone

14.10.2006

Luca Marmorini,
tehnički direktor ekipe Toyota

29.08.2006

dr Predrag Bubalo
ministar privrede u Vladi Republike Srbije

22.07.2006

Giancarlo Fisichella

28.06.2006

Ralf Schumacher

15.03.2006

Vitantonio Liuzzi

17.02.2006

Tiago Monteiro

04.01.2006

Fernando Alonso

21.09.2005

Christian Horner, šef ekipe Red Bull Racing

07.09.2005

Martin Whitmarsh, generalni direktor McLaren Mercedes F1 Teama

24.08.2005

Jarno Trulli

09.07.2005

Kimi Raikkonen

24.06.2005

Michael Schumacher

12.01.2005

Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing

20.12.2004

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: