Intervju

Fernando Alonso

Zvezda u usponu

Kada je 2003. godine u Maleziji ciljem prošao kao treći, Fernando Alonso je postao najmlađi vozač u istoriji F1 koji se popeo na podijum. Nekoliko meseci kasnije u Mađarskoj, Španac je postigao svoju prvu pobedu i tako ušao u istoriju kao najmlađi pobednik jedne trke F1. Trenutno, ovaj vozač ekipe Renault je lider ovogodišnjeg Šampionata i najozbiljniji kandidat za osvajanje šampionske titule


Još u vreme kada je imao samo dve godine Fernando Alonso je dobio svoj prvi karting, koji mu je napravio njegov otac. Međutim, sportska karijera započela je nešto kasnije, 1988. i naravno u najnižim kategorijama nacionalnog karting Šampionata. Prvi značajniji rezultat, Alonso je postigao sa 13 godina, tačnije 1994. kada je osvojio prvo mesto u klasi kadeta u Šampionatu Španije u kartingu. Dve sezone kasnije postao je i Svetski juniorski šampion u kartingu, a paralelno je osvajao titule i u Šampionatu Španije, 1996. i 1997.

Godine 1999. završava karijeru karting vozača i prelazi u Seriju Nissan, gde nastupa za tim koji je vodio bivši španski vozač F1 Adrian Campos. U prvom pokušaju Alonso osvaja šampionsku titulu, koja mu otvara vrata za ulazak F3000. Uz podršku kompanije Telefonica tokom 2000. nastupa za tim Astromega. Pobeđuje na trci u Spa, a sezonu završava na četvrtom mestu. I tada nastupa jedan od bitnih trenutaka u karijeri Fernanda Alonsa. Njegov menadžer postaje Flavio Briatore.

Veoma brzo, već 2001. mladi Španac postaje test vozač u ekipi Minardi. Ubrzo dobija status prvog vozača, tako da je i u F1 debitovao već na VN Australije iste godine. Ali, mali italijanski tim, koji je upravo tada otkupio Paul Stoddart, nije imao adekvatan bolid sa kojim bi Alonso mogao da pokaže svoje vozačke kvalitete. Zato, on već naredne sezone pihvata ponudu Renaulta i mesto test vozača, po cenu da tokom 2002. i ne vozi trke F1.

Sledeće, 2003. godine, Alonso se na velika vrata vraća u F1. Dobija mesto stalnog vozača u ekipi Renault i sa još uvek ne tako konkurentim bolidom R23 vozi izuzetno dobro. Na VN Malezije na cilj stiže treći, pa se kao najmlađi vozač u istoriji F1 penje na podijum, ali ipak u najprijatnijoj uspomeni ostaje mu VN Mađarske. Startujući sa polpozicije Alonso je izvrsnom vožnjom sasvim zasluženo stigao do svoje prve GP pobede. Ponovo ulazi u istoriju F1 kao najmlađi pobednik jedne trke, budući da je tada imao samo 22 godine i 27 dana.

Prošle godine, u sezoni kojom su apsolutno dominirali Michael Schumacher i Ferrari, Alonso se zajedno se timom Renault strpljivo pripremao za 2005. Čekao je i predosećao da njihovo vreme tek dolazi, što se pokazalo kao tačno.

Od početka ove sezone, pa do VN Mađarske gde smo sa njim imali ekskluzivni intervju, Fernando Alonso je ciljem prvi prošao na šest trka, a četiri puta je startovao sa polpozicije. Inače, momak iz španskog grada Oviedo u kojem je rođen 29. jula 1981. godine, do tog trenutka ukupno je učestvovao na 63 GP trke, pobedio na 7 i isto toliko puta krenuo sa najbolje startne polpozicije. Trenutno se nalazi na vodećoj poziciji u konkurenciji vozača, sa velikim izgledima da osvoji šampionsku titulu, s obzirom da njegov glavni rival Kimi Raikkonen dosta zaostaje. Ipak, kako i sam kaže ta prednost nije nenadoknadiva i zato maksimalno profesionalno angažovano pristupa svakoj trci.

ekskluzivno sa Hungaroringa, Z. Živkov
foto: Vrele gume, M. Candir
1623
Postavljeno: 21.09.2005

Arhiva: Intervju

Rubrika: Intervju
Postavljeno: 02.02.2017

Gabor Saghmeister
Tekst sa video prilogom!

Naš dežurni delegat na Dakar reliju, Gabor Saghmeister, nakon brutalnih trasa Južne Amerike, opušta se u svojoj omiljenoj subotičkoj piceriji “Boss”. Sjajna prilika da nam u jednom dahu prepriča svoje utiske


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 17.07.2013

Hotel Premier Aqua

Vrdnik, živopisno selo u podnožju Fruške Gore, sada je i u mapama luksuznog turizma


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 11.06.2013

Andrej Epifanov - LUKOIL

OAO „LUKOIL“ je jedna od najvećih međunarodnih vertikalno integrisanih naftnih kompanija, koja obezbeđuje 2,2 odsto svetske proizvodnje nafte. Vodeće pozicije kompanije rezultat su dvadesetogodišnjeg rada na širenju resursne baze, zahvaljujući povećanju obima delatnosti i zaključivanju strateških poslova.


Milan Vukasović

26.02.2013

Gabor Sagmeister

14.02.2013

Aleksandra Đurđević, direktor Delta Automoto

30.01.2013

Gabor Sagmajster

21.02.2012

Sebastian Vettel

24.06.2011

Alain Prost Tekst sa video prilogom!

11.01.2011

Manolito Vujičić

25.10.2010

Dmitry Vukulov

18.10.2010

Sebastien Loeb

13.08.2010

Mikko Hirvonen

08.07.2010

Jenson Button i Lewis Hamilton

15.04.2010

Sanja Blečić, direktor Go.Ta Car, Novi Sad

12.04.2010

Gabor Saghmeister

19.02.2010

Emerson Fittipaldi

30.01.2010

Vuk Vučević

24.12.2009

Sebastian Bourdais

29.10.2008

Lewis Hamilton

07.10.2008

Kirby Chambliss

09.09.2008

Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala

02.09.2008

Sir Frank Williams

25.08.2008

Fernando Alonso

26.06.2008

General Stojadin Jovanović

13.06.2008

Vojo Miladić
direktor Porsche Leasing SCG d.o.o.

20.05.2008

Srećko Mrganić
Carinarnica Novi Sad

26.03.2008

Robert Kubica

07.03.2008

Ivan Krstić i Vladan Popović

30.01.2008

Porsche Novi Sad

26.12.2007

Sebastian Vettel

26.11.2007

Nico Rosberg

02.11.2007

Prof. dr Milan Vujanić

03.10.2007

Mark Webber

01.10.2007

Graditelj Group

18.09.2007

Stanko Radić

08.08.2007

Nenad Plattner

14.06.2007

Ivan Jauković

23.05.2007

Anđelko Trpković

19.03.2007

Flavio Briatore

28.12.2006

Scott Speed

06.12.2006

Gil de Ferran
sportski direktor ekipe Honda

09.11.2006

Bernie Ecclestone

14.10.2006

Luca Marmorini,
tehnički direktor ekipe Toyota

29.08.2006

dr Predrag Bubalo
ministar privrede u Vladi Republike Srbije

22.07.2006

Giancarlo Fisichella

28.06.2006

Ralf Schumacher

15.03.2006

Vitantonio Liuzzi

17.02.2006

Tiago Monteiro

04.01.2006

Fernando Alonso

21.09.2005

Christian Horner, šef ekipe Red Bull Racing

07.09.2005

Martin Whitmarsh, generalni direktor McLaren Mercedes F1 Teama

24.08.2005

Jarno Trulli

09.07.2005

Kimi Raikkonen

24.06.2005

Michael Schumacher

12.01.2005

Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing

20.12.2004

Jelena
01.10.2007 13:50
0
0

Slatkis

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: