Ekskluzivno

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Urbani avanturista


Ne, Dacia Sandero Stepway nije crossover, ni terenac, niti SUV, iako spoljašnjim izgledom odaje takav dojam

Da li to Dacia ima komplekse više vrednosti, kada se drznula da “atakuje” trenutno najsnobovskiju kategoriju: SUV sa pogonom na samo prednje točkove?

Možda, posebno ukoliko je suditi po do sada postignutom uspehu, mada je ovo pomalo paradoksalno za jednog «low cost» proizvođača, kome je prevashodni cilj napraviti što jeftinije vozilo. Ali « nazovi » 4X4 su u modi, i to pre svega zahvaljujući robusnoj spoljašnjosti, što je za mnoge najvažnije. Uostalom, kako bi se popeli na Kalemegdan ili Petrovaradinsku tvrđavu, zaista nemaju nikakve potrebe za integralnom transmisijom, sve je isključivo u izgledu. A Sandero Stepway ima izgled crossovera, te lako može da prevari neupućene. Zaista je uspeo da kompletno izmeni “look”, do te mere, da su zaintrigirani prolaznici morali okrenuti dva puta, ne bi li uverili da se radi o jednoj Daciji! Jer, osim što se “uzdigao” za 20 mm, Stepway se distancira modifikovanim branicima (izrezan donji deo), zatamnjenim kućištem prednjih svetala, širim i plastikom uokvirenim prorezima za točkove, ispod kojih su naplaci od 16 cola, “suknjicom “ na pragovima, krovnim držačima, hromiranom izduvnom granom i obiljem metalizirane plastike (kvake na vratima, retrovizori, donji deo blatobrana napred i pozadi…). Čista kozmetika, reći će skeptici i dežurni kritičari ove francuske, pardon rumunske marke, ali u tome i jeste suština. Prirodno lepši od Logana (ruku na srce, to i nije neki uspeh), ovako ušminkan Sandero je još atraktivniji, što može da pomogne neodlučnima kupcima.


Na putu
To što Stepway ima duže “noge” od običnog Sandera, ne utiče bitnije na njegovo ponašanje na putu. Povišeno težište kompenzovano je širim tragom točkova (+14 mm) i perfomantnim Continental pneumaticima, dimenzija 195/55 R16. Nema dakle, neprijatnih iznenađenja, iako ima tendenciju da preterano “zaroni” u oštrim zavojima. Njegovo ogibljenje podešeno je za udobnost, amortizeri veoma dugog hoda, sa lakoćom upijaju udarne rupe na asfaltu, odnosno spuštanje sa visokih bankina. Ovo su praktično jedini “off road” kvaliteti, ako ništa drugo, barem “stomakom” ne češe zemljane puteve, a i karter je zaštičen robusnom plastikom.

     
 

off road izgled
prostrana unutrašnjost i udobnost

skromna unutrašnjost,
performanse

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Motor
tip/broj cilindara turbo dizel, redni/4
radna zapremina ccm 1461
maks. snaga kW/KS/o/min 50/68/4000
obrtni moment Nm/o/min 160/1700
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/5
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/5/5
D x Š x V mm 4020x1746x1590
zapremina prtljažnika l 320/1200
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 16,7
maksimalna brzina km/h 150
prosečna potrošnja l/100 km 5,3
Cena (sa PDV-om) € 10.384

Naš Stepway pokretao je dobro poznati 1.5 dCi, koji je pored benzinskog 1.6/90 ks, za sada jedini u ponudi. Šteta, jer odmah smo poželeli snažniji od 85 ks, koji bi dao mnogo više elana 1.150 kg teškom vozilu. Jeste da i 70 ks obavljaju posao, i da ovaj blok zadovoljavajuće diskretan (zbog slabije izolacije ipak je bučniji nego li u Cliu), ali perfomanse su zaista skromne. Ukoliko se nakon dužeg zaleta i ostvari maksimalnih 150 km/h, ubrzanja, posebno kada je u njemu pet putnika, na granici su prihvatljivog (17 sec do 100 km/h). Iz ovog proizilazi da je testirana verzija pre svega namenjena prigradskoj i gradskoj upotrebi, kada do izražaja dolazi dobra zaštita karoserije, ekonomična potrošnja i elastičnost motora. Bez problema povlači iz najnižih obrtaja (ispod 1.500 o/min), dok je zabeleženi prosek na testiranju iznosio 6,7 lit. U principu nije loše, samo što snažniji dCi od 85 ks, paradoksalno troši osetno manje…

Spomenimo još i znatno kraći zaustavni put, nego li kod običnog Sandera (kočnice su međutim neizmenjene), isključivo zahvaljujući spomenutim gumama. U gradskoj vožnji, odnosno prilikom parkiranja, zasmetala nam je nedovoljno snažna hidraulična asistencija. Ukratko, iako nije nimalo uzbuđujuće voziti Stepway, ne može se reći da je kazna naći se za njegovim upravljačem.

Mali spolja, prostran iznutra
Maksimalno doteran spolja, Stepway se u unutrašnjosti nimalo ne razlikuje od “civilnih” verzija. Crnilo, ili ukoliko više volite, sivilo, caruju u njegovoj unutrašnjosti, dobar dan tugo, kada je dizajn u pitanju. Lično, smatram da je Dacia trebalo za bazu da uzme završni nivo Laureate, umesto Ambiance, koji bi više odgovarao opštem stilu. Ovako, treba se zadovoljiti rustičnim materijalima i izdašnim unutrašnjim prostorom, posebno uzevši u obzir skromne spoljašnje dimenzije. Četiri, ukoliko ne i pet odraslih osoba, staju bez veće muke, zajedno sa svim neophodnim prtljagom. Dacija navodi zapreminu od 320 dm3, no po nekim nezavisnim merenjima, ima čitavih 390 dm3. Obaranjem zadnje klupe, dobija se preko 1.200 dm3, a peta vrata i širok utovarni otvor, dozvoljavaju transport povećeg frižidera ili šporeta.

Što se tiče samog vozača, ovaj odmah po ulasku instiktivno poželi spustiti svoje sedište, no kako se ovo ne podešava, po ugledu na upravljač, poželjno je imati “standardne” dimenzije. U svakom slučaju osobe nižeg stasa osećaju se prijatnije, a ujedno imaju i dobru vidljivost, zahvaljujući povišenoj poziciji. Naprotiv, završna obrada i nivo serijske opreme, potpuno su u skladu sa cenom, koja bi, po nekim informacijama, trebalo da iznosi 10.400 evra. Odnosi se na 1.5 dCi, dok benzinski 1.6/90, košta znatno manje, oko 9.000 evra. Ukoliko vam se učini da je razlika prevelika, znajte da su kod Stepway klima uređaj i CD/MP3 autoradio, u serijskoj opremi, što nije slučaj kod običnog Sandera Ambiance. Dodamo li na to metaliziranu boju, krovne držace, halogene farove za maglu, aluminijumske naplatke, centralnu bravu sa daljinskom komandom, električne podizače prozora napred, ABS, frontalne vazdušne jastuke i sve navede estetske modifikacije, jasno je da je Sandero Stepway financiski veoma interesantan. Njegov spoljašnji izgled nažalost vara, « avanture » u prirodu ograničene su na ne preterano blatnjave zemljane puteve. Kome treba nešto ozbiljnija, i još uvek ne preterano skupa naprava, neka se strpi do naredne godine, kada se očekuje prva “prava” Dacija 4X4.

ekskluzivno iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
15074
Postavljeno: 03.02.2010

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

bocca
03.2.2010 08:24
1
1

dugo je merkam i bio sam par puta i u salonima u novom sadu. ali kad vi, kao i u blicu pre par meseci, napisete da klima i cd ulaze u tu cenu od 9000e oni u salonu se samo nasmese i kazu da to nije tako i da se to doplacuje jos 550e kao sto i pise na njihovom sajtu?!?

Ivan
03.2.2010 15:28
1
2

Bas sam se zabrinuo dugo nije bilo ni jedne Dacie!Salu na stranu automobil zaista izgleda odlicno (za taj novac koji vec i nije tako mali) naravno ko nema predrasude moze relativno dobro da prodje!Po mom misljenju veliki minus ovog automobila je to sto nema pogon 4x4 mogu slobodno da kazem da ne vidim svrhu SUV look-a bez pogona na sve tockove!Cak i Fiat u Pandu "Suv" ugradjuje 4x4 mislim da je ovo velika greska Dacie!Jos jednu zamerku bih uputio na racun motora koji nikako nije prikladan jednoj ovakvoj karoseriji sa samo 68ks,ok verujem da mu je potrosnja fenomenalna ali ja mislim da ako se islo na to da su se sve karte bacile na izgled,uz taj izgled je morao doci i adekvatan motor!Ovako kad podvucemo dobijamo i ne tako jeftin automobil relativno dobrog izgleda sa ocajnim performansama ne sposobnog za ono na sta vas asocira na prvi pogled i uz sve to sa znakom Dacie koji ce mnoge oterati!Citajuci tekst u par navrata sam primetio da se sam autor teksta pitao sta ce ovakav automobil Daciji cija ciljna grupa nisu ljudi koji gledaju izgled nego iskljucivo cenu!Prikladnije bi bilo da je ovako nesto uradio Renault!Pozdrav

Peki
03.2.2010 16:57
3
2

Bocca, hvala na informaciji i izvinjavam se za gresku u vezi klime! Zapravo ovaj Stepway sam vozio jesenas, kada nisam imao detaljne podatke o opremi u Srbiji. U Francuskoj, Stepway se prodaje sa samo jednim paketom opreme, i klima uredaj je u seriskoj opremi. Nepravda, sta da ti kazem...
Pozdrav

Mudrac
03.2.2010 17:12
3
1

Posle dužeg vremena jedan vrlo korektan tekst i korektna dva komentara koliko ih je do sada dato.
Šta će tržištu jedan kobajagi SUV koji to po pogonu i snazi nije?
Pa budimo iskreni: 99% pravih SUV-ova nije nikad sišlo sa druma!
Isto se pitanje može postaviti i za automobile koji idu do 240km/h. Ljudi ih kupe pa se voze po gradu da budu viđeni. Moja logika je bliža (možda zbog novčanika) onima koji kupe Sandero! Po našim drumovima sa rupama i ograničenjima brzine, visokim trotoarima, čak i na mestima koja su predviđena za parkiranje, visoki Sandero je prava stvar. Ja ga hvalim ali ga ne vozim. Vozim Punto jer je za moje potrebe on pravo rešenje. Dakle svako treba da izabere ono što ga po mnogim kriterijumima najviše zadovoljava.

Milan 2
03.2.2010 22:25
0
6

Peki, osecam da si morao pre testa da izvadis dva klipa ne bi li obuzdao ovu "ljutu masinu" hahaha...
Stavili su da ubrzava od 0-100 za 16s, pa jel se to moze nazvati ubrzanjem? Ja imam vece ubrzanje kad pruzim korak i to uzbrdo hahaha...
Peki da si me samo video koliko sam se smejao dok sam ovo pisao, ej nemas pojma. Morao sam malo da se nasalim, ali ti si moj drugar i neces se naljutiti sto sam se zezao, a nisam prokomentarisao tvoj trud sto si pokusao svima sto blize da docaras ovo "cudo tehnike".
Pozz..

Peki
06.2.2010 11:15
2
1

Milane, naravno da nema ljutnje, naprotiv. Daleko je prijatnije procitati ovakve komentare, nego su upustati u rasprave sa citaocima. Nego ukoliko se dobro secam, pre nekih tridesetak godina, moj prvi "kec" 1.1/55, ubrzavao je za nekih 18 sec do stotke, i mogu ti reci da je u poredenju sa FIcom bio "ljuta guja". Potom sam se docepao caletovog keca S, koji je imao 64 ks i dvostruki Veberov karburator, i sa 16 sec do stotke, drugarov Peugeot 504 dizel (verujem da je imao 75 ks), nije mogao da me "odere" u startu. No vremena su se promenila, 16 sekundi je efektivno mnogo, ali kao sto znas, kod dizela su interesantnija medubrzanja od ubrzanja. Mislim naravno na dizele skromne snage, kao sto je 1.5 dCi/70, koji bi u Daciji odmah trebali da zamene snaznijim od 85 ks. Razlika u ceni je zaista skromna.
Pozz...

Miroslav
09.2.2010 15:45
2
3

Dacija kao automobil je ravna katastrofi.Ma koliko jeftine bile uvek bi pre doplatio par hiljada i uzeo nesto sto valja.Da ne mislite da lupam iz nekih drugih razloga vec iz samo tog razloga sto sam kupio Logana koji je teske probleme posedovao sto se tice elektronike,kada pritisnem kocnicu pored lait-showa na zadnjim svetlima do toga da nijedan prozor nije mogao pravilnno da se otvori pa sve do toga sto sam svako drugo jutro palio auto na komsijinog keca preko kablova jer mi je akumulator redovno bio ispraznjen.Platio sam automobil skoro 7.500e izvukao sam 3.950e posle samo 2.5 godine!Ja sam licno pratio da je Gdin Rajkovic testirao maltene sve sto Dacija ima da ponudi a ni u jednoj recenici nije pomenuo bilo kakva iskustva ljudi koji poseduju neki Dacijin model jer onda tekst nikako ne bi mogao da ispadne ovako lep!

Peki
09.2.2010 22:11
1
1

Miroslave, nakon nedelju dana voznje u nekom modelu, bilo kog poizvodaca, tesko je argumentovano pisati o njegovoj pouzdanosti. Za ovih bezmalo 15-estak godina, koliko saradujem sa VG, ukoliko se dobro secam imao sam nekoliko problema za vreme test voznje, tj jednom mi je "puko" turbo (Ford C-Max 1.6 TDCi), i par puta sam imao neprijatnosti sa paljenjem (kartica kod prvih verzija Renault Laguna 2) i Multiplexage sistemom (zamenjuje klasicnu kablazu kod raznih modela grupacije PSA). Normalno, test automobili su novi, i pre nego li ih pozajme, dobro provere da li sve funkcionise. No svi prozvodaci imaju problema, sto dokazuje do sada "nepoderiva" Toyota, upravo kao i Dacija, koja na Zapadu vazi za veoma pouzdano vozilo, bas zato sto nema puno elektronike! Logan MCV je recimo nedavno bio proglasen za najpouzdaniji model u Francuskoj.
A kako ja nisam potparol Dacije i Renaulta (iako sam malo u sali, malo u zbilji, bio vise puta prozvan), dobro je sto si se javio i izneo probleme sa kojima si se sreo, jer par korisnih informacija nikada nije na odmet. Znaci o ovakvim neprijatnostima pisete Vi citaoci i vlasnici, a ne ja, na osnovu necega sto sam nacuo!
Ipak, a verujem da to svi znaju, ponekad nemamo srece i naletima na posebno "nadaren" primerak, kada i pored najbolje volje, ni najbolji servisi ne mogu nista da urade.
Pozdrav

Miroslav
10.2.2010 17:57
2
2

Moze i te kako moze i posle samo nedelju dana da se iskreno napise sta se misli o automobilu samo nazalost u nasoj zemlji nema kapaciteta da se iskreno kaze sta se misli vec se gledaju neki drugi interesi i onda svi testovi ispadnu kao da su prepisani jedni o drugima!Uzmite jednog Engleskog novinara znate na koga mislim koji je naprimer za Bmw 1 rekao da svi koji se odluce za taj model da su budale koje su platile samo znacku Bmw jer je automobil losijeg kvaliteta od Golfa a skuplji.Ja nikada ni u jednim nasim novinama nisam procitao tako nesto,ako hocemo da budemo iskreni idimo zdravom logikom koju ja nazalost nisam sledio pa sam prosao kako sam prosao a to je koliko para toliko muzike i KO misli da ce sa 7.000e da dobije pouzdan automobil vara se.E to bi vi trebali da napisete ako ste zaista ne pristrasan novinar>>>>>????????

Peki
12.2.2010 17:56
3
2

Miroslave gresis, za 7.000 evra ubeden sam da se danas moze dobiti pouzdan automobil, ne i atraktivan, snazan, prostran, ekonomican...
To sto si Ti imao problem sa tvojom Dacijom, nista ne dokazuje, ono sto se uzima kao merodavno je kolicina ISTIH problema na recimo 1.000 ili 10.000 vozila. To se zove statistika, i tako se dolazi da pouzdanih podataka. U svim zemljama EU dobijaju ih od ovlascenih servisa koji vrse tehnicki pregled. A da li je BMW losijeg kvaliteta od Golfa, licno je misljenje nekog novinara, i ukoliko zelis, pozovi ostale citaoce na diskusiju, pa ces se uveriti da se mnogi ne slazu sa tom konstatacijom...
A to sto izrazavas sumnju u moju nepristranost, tvoje je pravo, samo ja nisam vlasnik jedne Dacije, niti sam za vreme testiranja imao problema sa nekim modelom ovog proizvodaca. Prema tome nemogu i necu da iznosim neistine, kako bi time eventualno stekao simpatije citalaca! Mogu argumentovano da pricam o slabostima vozila koje je u mom privatnom vlasnistvu (Megan 1.5 dCi/100 ks), ili o problemima test automobila koji su mi ustupljeni. Trebalo bi ipak da znas da postoji ogromna razlika izmedu predstavljanja jednog automobila, kao sto je to recimo nedavno bio slucaj sa Citroenom DS3 (par sati voznje po Parizu i okolini), testiranja (nekoliko dana i recimo 1000-2000 predenih kilometara), "super testa" (slucaj Honde Accord, koju testira redakcija, tokom godinu-dve) i ozbiljne analize o pouzdanosti tog i tog modela! Ja se ogranicavam na dva prva navedena slucaja.
S postovanjem

Maxa
18.2.2010 22:14
2
12

Mislim da su pomenute performanse katastrofa. Ko jednom sedne u auto ispod 10 sec (do 100) mislim da bi mu ovo izgledalo kao povratak na bicikl. Iako su nasi vozaci po prirodi tromi, ovako nesto moze samo da ih ucini jos tromijim. Koga briga koliko trosi kad ide ko puz... izgleda da je za ljude bez para i dalje izbor polovnog automobila jedini pravi... dok ne dodju kinezi pa da vidimo...

Neko
26.3.2011 22:24
8
2

Dacia sandero stepway je najbolji auto na svetu.

KIMI
18.6.2011 16:46
0
0

Ja sam danas bio na servisu u pancevu za mog klia i bas u salonu sam smekao Daciju 1,5 Dci mislim da je bila sa 70 konja i bas mi se dja, ali ne bi bilo na odmet malo jaci motor napr 85 konja ali moralo bi ako je radjen kao SUV da bude pogon na sva 4 tocka to mu je jedina zamerka, inace je ok za te pare nijedan drugi automobil nema takvu opremu kakvu ima Dacija u osnovnoj ponudi.

IVA
16.9.2011 10:42
3
0

KAD BI IMAO POGON NA SVA ČETIRI I 85 KONJA ONDA
SIGURNO NEBI BIO ZA TE PARE, NEGO DOSTA SKUPLJI, PA BI KOMENTARI BILI - ZA DACIJU TOLIKE PARE

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: