Aktuelno

Prodaja automobila u Srbiji 2009

Godina loših rezultata


Statistika izgleda zabrinjavajuće.
Celokupno tržište beleži minus od gotovo 20% a uvoznici čak 40% u odnosu na prošlu godinu. Ipak, koliko god brojke bile loše, primetni su i pokazatelji koji nagoveštavaju pozitivna kretanja u budućnosti


Tržišno učešće prodatih vozila po markama u 2009.

English version

Iako se kalkuliše sa cifrom od 100.000 novo registrovanih automobila u 2009 godini (računajući i polovnjake iz privatnog uvoza) negativni zvanični trendovi u plasmanu uvoznih automobila poslednja dva meseca 2008.godine nastavili su se nesmanjenom žestinom i 2009. godinom.

Uprkos opštem sniženju cena, uvoznici automobila su u ukupnom bilansu zabeležili slabiju prodaju od čitavih 40% u odnosu na prethodnu godinu.

Uzroka za ovakav “debakl” ima na pretek. Osnovni se mogu potražiti u krizi domaće ekonomije zasnovane na monopolima trgovačkih lanaca, otežanom i nepovoljnom finansiranju kupovine vozila ali su vidljivi i na psihološkom planu, pošto se nabavka novog vozila u ovakvim nepovoljnim okolnostima ostavlja za “sretnija vremena”.

Jedina svetla tačka na domaćem tržištu, je ona vezana za pokretanje proizvodnje u Zastavi i zaključenje strateškog ugovora sa Fiatom, koji je spasao domaće tržište od potpunog kolapsa.

Tržišno učešće prodatih uvoznih vozila po markama u 2009.

Prema tržišnom udelu domaćeg proizvođača koji premašuje trećinu svih prodatih novih vozila, primetan je stvarni početak opšte nacionalne motorizacije i podmlađivanja voznog parka u Srbiji. Ovo se desilo pre svega zahvaljujući subvencijskim potezima Vlade, prihvatljivoj ceni modela Punto i vrlo primamljivim uslovima finasiranja, što sve ukupno daje “recepturu” daljeg razvoja tržišta u ovom segmentu.

Oni koji u budućnosti računaju na dobru prodaju automobile, moraju pre svega da ponude dobar, kvalitetan i jeftin automobile pod povoljnim uslovima finansiranja.

Kolaps C segmenta (niža srednja klasa) od minus 51% prodatih vozila u odnosu na prethodnu godinu u poređenju sa plus 17% u B klasi malih automobile potvrđuju ovu pretpostavku.

Da privreda preživljava teške trenutke, vidljivo je iz negativnih i vrlo zabrinjavajućih 61% manje prodatih dostavnih vozila u odnosu na 2008.

Ipak kriza nije bila podjednaka za sve.

Negativni šampioni u kategoriji velikih igrača su Fiat (-70%), Opel (-61%) i VW (-59%). Krizni dobitnici su Dacia (+22%), Hyundai (+6%) i Mazda sa prihvatljivim minusom14%.

Sve u svemu prava borba za tržište tek počinje. Oni koji u 2010 računaju na dobru prodaju, moraju da se prestroje u hodu, da ponude dobar, kvalitetan i jeftin automobil pod povoljnim uslovima finansiranja.

Ovu godinu treba izdržati i ulagati u tržište kroz promocije, marketing i prisutnost brenda. Sve pokazuje da će 2011. biti jedna sasvim druga, dobra priča koju će osetiti oni koji prežive ovu godinu!

Ukupan broj prodatih automobila po mesecima
Miodrag Piroški
5511
Postavljeno: 18.01.2010

Arhiva: Aktuelno

Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 07.11.2013

Plastika

Sve više i više automobilskih komponenti se izrađuje od plastike. Plastika omogućava da delovi budu lakši i oblikovani na mnogo različitih načina, pa se mogu postići raznovrsni oblici koji su pre bili mnogo komplikovaniji za izradu


Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 23.07.2013

Tržište SAD - Chevrolet Impala

Chevrolet Impala, zvezda koja ponovo sija


Rubrika: Aktuelno
Postavljeno: 19.07.2013

U pronalaženju pravog puta

Za 20 godina broj motora sa unutrašnjim sagorevanjem će porasti i biće vodeća vrsta pogona motornih vozila, međutim ne treba zaboraviti da i hibridni pogoni sadrže motore SUS


Tržište SAD - Lincoln

04.06.2013

Novi propisi

03.03.2013

J.D. Power

27.06.2012

Parking Servis

23.02.2012

Fiat

30.01.2012

Tehnički pregled

19.01.2012

Parking servis Novi Sad

09.09.2011

Predlog registracije novih vozila

26.08.2011

Broj vozila u Srbiji

15.07.2011

Prva pomoć Tekst sa video prilogom!

05.04.2011

Cene goriva u Srbiji

11.02.2011

Lizing

31.01.2011

Novi ZOBS - Pravilnik

15.09.2010

Hands-free uređaji

15.03.2010

Prodaja automobila u Srbiji 2009

18.01.2010

Serbia 2009 Car Sales

18.01.2010

Oprema u automobilu

16.01.2010

Novi ZOBS

09.12.2009

Tehnički pregledi

10.11.2009

Opel i Magna

26.10.2009

Preregistracija vozila

11.09.2009

Uspon i pad GM-a

03.08.2009

Cene goriva u Srbiji

24.07.2009

Fiat i Chrysler

15.06.2009

Tržište u Evropi

10.06.2009

Oglašavanje u vreme krize

13.05.2009

Crnogorske tablice i ZOBS

05.05.2009

Nove registarske oznake

05.02.2009

VW vs Porsche

13.01.2009

Takse pri registraciji

08.01.2009

Novi ZOBS i auto škole

06.01.2009

Toyota Srbija

26.12.2008

Kriza u SAD

11.12.2008

Policijski presretači na srpskim putevima

25.11.2008

Kretanje cena goriva na tržištu Srbije

15.10.2008

Smanjenje carina

08.10.2008

Analiza isplativosti različitih pogonskih goriva

12.09.2008

Poskupljenje goriva

16.07.2008

Domaća automobilska industrija

11.06.2008

Premium gorivo

12.05.2008

Bio gorivo

11.04.2008

Jeftina vozila

19.03.2008

Exxon Mobil

13.03.2008

Krađa vozila

21.02.2008

Tata Nano

12.02.2008

Plate vodećih ljudi

15.01.2008

Krađa vozila

11.01.2008

Flavio Briatore

07.01.2008

Porodica Quandt

31.12.2007

Izložba fotografija

15.12.2007

Max Mosley u Beogradu

27.11.2007

Chrysler

07.09.2007

Spasavanje Chryslera

13.06.2007

Kupovina polovnog vozila

26.04.2007

David Richards kupio Aston Martin

12.04.2007

Carlos Ghosn

15.03.2007

GM

30.01.2007

Kriza u Fordu

05.01.2007

Ford i Chrysler u krizi

08.12.2006

autoprodavac011
18.1.2010 10:42
1
0

Auuu, kako su bureknuli a tako su nadmeni pogotovo ovi iz Chryslera. Ja sam se sada utesio, moja polovicna prodaja u odnosu na 2008. nije jedina!
Hvala VG na ovim podacima. Iz svega vidim, bice posla za uvoznike polovnjaka ako se neko doseti da finansira automobile starije od 5 godina, posto kupaca ima ali nema dovoljno para zato sto nema dobrog lizinga za polovna vozila gde rata nece biti veca od 150 evra za solidan, proveren automobil klase Golfa!!!!

Milan
18.1.2010 11:30
0
0

KATASTROFA! Sada se pokazuje da svaka kriza na Zapadu ovde ima 10 puta veći efekat. Koliko mi je poznato, pad prodaje u Nemačkoj je par procenata!? Mi smo kao i uvek negativni šampioni. Sreća da je Fiat izvadio fleke pošto bi rezultat bez njega bio potpuno deprimirajući.

dr. Dule
18.1.2010 12:12
0
0

Vrlo zabrinjavajuće. Iako ne živim od prodaje automobila, ovi rezultati treba da nas sve zabrinu a pre svega političare pošto je ovo "slika" Srbije. Sirotinja traži najjeftinije. Pad prodaje dostavnih komercijalnih vozila je baš veliki. Niko više ništa ni ne proizvodi, kada Mišković&Co. plaćaju račune za robu nakon 300 dana! Smrt privrede nas dovodi do smrti automobilskog tržišta. Uskoro će i pekare doći na red!

Nitro
18.1.2010 12:31
0
0

Kupovna moć ljudi u Srbiji uslovljava SVE. Kod nas će narednih 10 godina tržište biti bazirano isključivo na malim, jeftinim automobilima. Ko ne bude imao "adute" će propasti. Chrysler je dobar primer..

Ivan
18.1.2010 14:25
0
0

Mora se uzeti u obzir da je vlada usustini unistila uvoznike time sto je izasla Fiatu u susret ne bi li ispunili obecanje oko prodaje Zastave zarad prikupljanja jeftinih politickih poena(postavlja se pitanje zasto se ovo nije primenjivalo sa Z10)!Malo bolje kada neko izracuna i uporedi bilo koji automobil iz klase Punta a naravno mora da ga uzme na leasing svaka racunica ce mu se svesti kao da je pazario 3 Puntica!Jos pride dobija 1.000e za nesto sto je morao da baci(i to od nasih poreskih para) sa kojima pokriva vise od pola kamate i to sve bez ucesca koje je usustini glavni faktor jer mnogo ljudi nema 3.000e da da u startu!Tako da je ovaj pretstavljeni rezultat prodaje vise nego ocekivan a bi ce jos gorih rezultata za uvoznike kada Fiat krene da pravi potpuno novi model koji cete verovatno imati po istim ovim uslovima!

don
18.1.2010 14:32
0
0

Srbija je drzava u kojoj zivi mozda 7 miliona ljudi. Svetski gledano mi smo mikro trziste, a takva nam je i prodaja. Sta se cudite?
*Slazem se sa autoprodavcem, buducnost naseg trzista su polovna vozila, em su strasno jeftina, em nasi ovlasceni uvoznici nemaju normalnu politiku.
A to kazem zato sto na zapadu uvoznik zivi od servisiranja automobila, a skoro se ni ne ugradjuje u cenu automobila (zbog konkurencije). A kod nas uvoznici hoce i na samoj prodaji automobila za razvale zaradu , pa + tu dodju nase reketaske banke koje ti traze jedno 2% vrednosti ugovora samo za obradu kredita ... itd itd.
A pored svega dodamo viznu liberalizaciju i cinjenicu da svako moze da ode u inostranstvo da kupi kola....

liftech
18.1.2010 14:47
0
0

Sasvim logicno da siromasno trziste trazi jeftine automobile. To je realnost.
Evo primera kako se Citroen prilagodjava upravo novonastaloj situaciji sa C3 za 8.990 eur za osnovni model sa klimom, centralnom bravom,... Dobro bih razmislio pre kupovine Punta kada se moze uz jos malo naprezanja kupiti C3

Ivan
18.1.2010 15:16
0
0

@liftech Lepo ja kazem mora dobro da se racuna!Slazem se da je C3 primamljiviji ali samo pod uslovom da kupujete automobil za kes ako idete na leasing tu je Punto ne prikosnoven!Za C3 imate ucesce od 2.500e + ratu od 150e + za krsa ne dobijete nista jos ce vam naplatiti da ga uniste tako da trosak od 250.000 dinara i 5.000 viska mesecno - 100.000 za krsa nije bas zanemarljivo!A iskreno ja sam vozio identican C3 auto je katastrofa da pocnemo od toga sto nema nikakvu opremu pa do toga sto motor od 1.1ccm ne moze da se izbori sa relativno velikom karoserijom a pritom je stari model tako da ne vidim ni jedan adut u odnosu na Punta!Pozdrav

Dejan Matic Lazarevac
18.1.2010 15:23
0
0

O cemu neki pricaju, ne znam ni sam!!! Yugo je A klasa , stojadin i florida su vozila iz B klase.
Vecina njih koji su se oslobodili tih automobila prosto nakon 20 godina kupuje automobil punto takodje B klase u koju spadaju i polo, clio, fabija, korsa, punto, c3 , 206! Najveci broj vozila u evropskoj uniji je C klase (klasa golfa, astre, megana, A3-e, focusa), s tim sto su u Evropi plate 3 do 7x vece nego kod nas.
ZNAči mi tezimo vozilima koje oni voze, za nas je B KLASA Bog! Svako prema sebi i svojim mogucnostima jer sto skuplji auto, skuplje i odrzavanje!

MiJodrag
18.1.2010 15:31
0
0

Ja bih uvek pre kupio proveren A3 i Golf V. star 4 godine nego novi Punto, kada bi bilo lizinga za polovnjake!
Nije losa ni ova ponuda C3, doduse stari model, ali ni Punto nije bas u cvetu mladosti.

VUK
18.1.2010 15:41
0
0

REDAKCIJO SVAKA CAST NA OVIM ANALIZAMA!

Ivan
18.1.2010 18:05
0
0

Miodrage ne znam sta da ti kazem ja sam uvek za nov automobil pa makar to morao da bude i Punto!Docices i ti jednog dana do tog zakljucka sto se vise budemo priblizavali visim standardima!Konstatacije kao sto je ova tvoja za mene su pogresne ali nazalost nas covek bi radije bio vidjen u nekom urnisanom(polovnom) Golfu ili Audiju nego u Puntu sa garancijom!
@dON nE SLAZEM SE SA TOBOM da su kod nas jeftini polovnjaci mozda oni sto su ucestvovali u poplavi pa se nasli kod nas jedva sklepani ali po niskoj ceni.Pre mesec dana trazio sam dobar polovnjak pa znam sta ti pricam ali nazalost dobrog polovnjaka NEMA!Ima par primeraka od prvih vlasnika koji zaista vrede ali ti automobili su par hiljada jeftiniji od novih primeraka tako da sam resio da sacekam i uzmem nov auto!Tako da ko god svoju buducnost vidi u jeftinim polovnjacima iskreno jadan on!

obućar burgija
18.1.2010 22:31
0
0

A zašto polovan Golf iz nemačke mora da bude krš? Ima i tamo "dućana" sa proverenom robom za 10-15% skuplje od onog što se ovde doteruje. Nema viza, parice u džep i pamet u glavu!
Za 9.000 evra ili solidan polovnjak (isključivo iz Nemačke ili Austrije) ili ovaj novi C3. Punto je zaista nužno zlo kao i svaka Zastava u svojoj 50-to godišnjoj bogatoj tradiciji!

don
19.1.2010 01:18
0
0

@Ivan
Idi u inostranstvo pa sam izaberi polovnjak. Nisam mislio na ove nase uvoznike. E ako ti ne mozes da nadjes povoljan polovnjak onda nisi za takav posao. Tu moras da trazis, da umes da se cenkas i sl.

Ivan
19.1.2010 18:13
0
0

@Don Moj odgovor se skoncentrisao na nase trziste koje si ti hvalio da je jako povoljno i preneo sam ti samo svoja iskustva koja sam stekao trazeci taj povoljni a dobri polovnjak kod nas koji ne postoji!Pazljivije procitaj moj komentar pa ce ti biti jasnije!A sto se tice uvoza slazem se da nisam za taj posao kad pogledam ko se sve tim poslom bavi mogu samo da kazem blago meni!Ali koliko sam informacija prikupio gledajuci Nemacke sajtove sa polovnim vozilima mogu da zakljucim da i tamo dobar primerak drzi cenu i ako nemas vezu da platis manju carinu kada sve saberes opet ces da dodjes na nekih par hiljada manje od novog primerka sto je po meni uzaludno takvog truda!Sto se tice polovnog Golfa u svim casopisima se apeluje na njegov pad kvaliteta a i dalje visoka cena + ogroman rizik od kradje i jos kada uzmemo u obzir da je Nemac iskoristio svu njegovu snagu zbog koje ga je kupio iskreno ne preporucujem!

Peki R
19.1.2010 22:17
0
0

Samo par saveta ukoliko neko zeli da se upusti u avanturu kupovine polovnog vozila na Zapadu. Ukoliko je moguce obratite se poznanicima ili rodbini koja eventualno zivi negde u Evropi, jer na tkz auto placevima, placate znatno vislju cenu. Dakle nedelju dana "turizma", analiziranje privatnih oglasa i eventualno pravac javna licitija. Jeste da tamo ima svega, i sto valja i sto ne valja, ali se mnogi spomenuti auto placevi snabdevaju vozilima bas sa javne licitacije. Problem je ukoliko zelite auto kao i vecina zainteresovanih (recimo u Nemackoj Golf TDi ili nesto slicno), e tada nema nista posebno povoljno ni interesantno. Jednostavno svugde vazi zakon ponude i potraznje! Pozeljno je skoncentrisati se na "drugacije" automobile, koji na datom trzistu nemaju veliku vrednost. U Nemackoj su to francuski i italijanski, dok se u Francuskoj mogu pronaci za male pare benzinci velike zpremine. Ovde caruju dizeli, svi beze od benzinaca od dve litre pa navise. Primera radi, nedavno sam posetio jednu javnu licitaciju na domak Pariza, gde niko nije zeleo kao nov Peugeot 407 SW 2.0 automatic (benzinac), sa kraja 2008 god, koji je presao samo 24.000 km, za 11.000 evra! Reci da nov vredi barem duplo vise, verovatno je nepotrebno, kao i da putovanje, carina i porez, znatno podizu krajnju cenu. Naprotiv, jedan Clio dCi ili 207 HDi, kao i popularna vozila iz C segmenta, postizu cenu koja nikako nemoze biti interesantna kupcima iz Srbije. Naravno da mozemo nasiroko i nadugacko raspravljati da li se sve to isplati, kao i opravdano postaviti pitanje moze li se i po koju cenu jedan takav auto za par godina preprodati (o odrazvanju, potrosnji i pouzdanosti isto tako), ali ko ima vremena i znanja, moze pronaci veoma interesantan automobil. Ubedljivo najeftinija su vozila za firme, sa samo dva sedista, ali i tu se postavlja pitanje pouzdanost (vise vozaca koji se prema njemu retko ponasaju domacinski). Groso modo, prodaju se duplo jeftinje od istog modela sa pet sedista (slicno godiste i kilometraza), ali zadnja sedista nije nimalo lako pronaci, i cesto imaju sam dvoje vrata i malo ili nimalo "liksuzne" opreme (klima uredaj, auto radio...).
Ukoliko bi trebalo dati neki zakljucak, licno smatram da je mudrije uzet benzinac od dizela, ukoliko su prevalili stotinak i vise hiljada kilometara, pre svega zbog visoke cene rezervnih delova poslednjih. Kome strada turbo i ubrizgivaci, sto nije nimalo redak slucaj, ode sva usteda!

don
20.1.2010 01:11
0
0

Prvo: u svetu je normalno da se cenkas oko cene automobila. Mozes cak i preko sajta da kontaktiras prodavca i trazis manju cenu i odgovorice u roku od 12 sati.
Drugo: PROSECNA PLATA U SEBIJI JE 300 EVRA, A TI PRICAS O NOVIM AUTOMOBILIMA!
Trece:"Nemac iskoristio svu njegovu snagu" - E ovo je bas glupost. Tako da necu ni da komentarisem. Mogu da zamislim kakav si, sigurno neki sitnicar i paranoik, hipohondar. Cim si ovo rekao.

Dejan Matic Lazarevac
20.1.2010 10:47
0
0

Alo???? don je u pravu nase plate su 300€ , a njihove 3000€
za čime mi jurimo, žudimo? S kim se poredimo? Mi bi da smo ko oni! LJUDI SPUSTITE SE NA ZEMLJU !!!
Uporedimo se sa Bosnom, RS-om, Rumunijom, Makedonijom!
I ja bi da letim, ali nisam ptica! I vi bi hteli BESNA kola, ali niste Nemci!
BRE

Ivan
20.1.2010 14:45
0
0

Ok posto si me pocastio uvredama a ocigledno nisi u stanju da shvatis o cemu sam govorio jer si ocigledno vrhunac nekih pregovora doziveo u cenkanju nemamo sta vise da pricamo!A svi koji sanjaju da je jedan Nemac kupio Golfa Tdi da sa njim ide vikendom u kupovinu taj ima teske probleme!A usustini Peki vam je lepo rekao da za mali novac mozete da dobijete samo ono sto niko nece ili ono sto je unisteno tako da zablude koje vladaju kod nasih ljudi da su Nemci toliko bogati da daju dobre automobile jeftino i da samo nas cekaju su besmislica!

aki
20.1.2010 18:40
0
0

uvezao sam kola iz nemacke. uzmite u obzir i skrivene troskove. svi znate da izracunate cenu autobusa/aviona plus hotel za nekoliko dana tamo ali ono sto ne znate je kako cete ici da gledate kola, koliko kosta gorivo da dovezete kola u srbiju, nasi ce da vam naplate na samoj granici preko 50E (carinsku propratnicu) pa na sve to carina i porez. osnovica za carinu se uvecava za "troskove transporta" oko 350E tj. drzava srbija vam naplati kao da su oni vozili kola do vase kuce, spavali i jeli usput; na to dodajte i troskove privremene tablice i ako zelite i mehanicara da vam tamo pogleda kola. naravno i 250E spediteru u srbiji da bi ste uvezli kola. i da ne zaboravim, ako je pre 2000 god (ili 2002). proizvodje onda mora i sertifikat za euro3. sigurno sam nesto propustio (putarina, hrana, mozda neka sitna popravka da bi ste dovezli auto 1500km) ali sam hteo da vam dam ideju o cemu pricam i da znate na sta da racunate. sve u svemu, dobar auto tamo nije jeftin a ni pronalazenje i prevoz istog nije jeftino. krseve mozete da kupite i ovde, stvar je samo u tome sta zelite i sta nazivate "dobrim autom". ja bih toplo preporucio da dizele preskocite, osim ako niste 100% sigurni sta kupujete, odnosno neko je proverio i testirao motor i sve ostalo, izduvne gasove, kompresiju itd. takodje, pitajte prodavca kada je auto prosao tehnicki pregled (u nemackoj se to zove TuV i vazi dve godine), pa ako je prosao u zadnjih godinu dana onda vam je to jos jedan znak da je OK, ako se blizi isticanje TuV-a budite oprezni......i da, kola iz italije i francuske bih preskocio, preskocio bih i kola koja su vozena po velikim gradovima itd. pamet u glavu i srecno. i jos jedna mala sitnica koju mnogi previdjaju. ja sam mehanicar (ne za kola) ali se jako dobro razumem u kola i opravke i znam sta da gledam. da li se i vi razumete do te mere ili se "razumete". najsladje se smejem kad vidim da 95% kola starih 7-10 godina na nasim placevima ima 100.000km plus minus 5.000km. i da ih je zena ili penzioner vozio po autoputu......LOL. a malo se zagledate ispod i vidite napukle manzetne na homokinetickim....kola proizvedena u ovom veku imaju originalne manzetne koje na prednjem pogonu traju 300.000-500.000km zavisno od mnogo cega. to vam je mali detalj po kome se razlikujem ja i meni slicni od vecine pa vi gledajte.....

Peki R
20.1.2010 19:15
0
0

Drustvo, na Zapadu se svake godine proda tri puta vise polovnih nego li novih vozila. To je vise nego li unosan biznis, pa je tako normalno da se njime bave mnogi, cesto bez imalo skrupula. To opet ne znaci da su svi lopuze, jednostavno treba biti oprezan i proveriti stanje i poreklo automobila, i ukoliko je preterano jeftin, zasto je tako? Opet cu se posluziti francuskim trzistem, koje je uprkos krizi bilo rekordno po prodaji NOVIH automobil! Zasto? Jednostavno proizvodaci su ponudili ogromne popuste (i do 30%), a Vlada je odobrila dopunskih 1.000 evra za "krseve" iznad 8 godina, plus "eko bonus" (do 1.000 evra), te se za 6-7 hiljada evra moglo kupiti dosta malih gradskih automobila. Zasto sve ovo pisem? Zato jer su auto placevi bili obavezni da preuzmu spomenute krseve, i da njihove saobracajne dozvole precrtaju kao nevazece, jer su ovi namenjeni destrukciji, tj za rezervne delove. Elem, jedan deo njih vratio se u cirkulaciju (lazne saobracajne dozvole ili ko zna kakva muvanja), a jos veci deo je izvezen, jer ovde to nije protiv zakonito. Sto da ne, jer vozila starija od 8 godina nisu obavezno u stanju raspadanja, iako zahtevaju da se u njih ulozi nesto para. Moj kolega sa posla se "razveo" sa desetak leta starim Ford Escortom,1.6/100 ks, koji je imao jedva 100.000 predenih kilometar, a od mana izudarane branike i celave gume! No kako je trebalo zameniti zupcasti kais (ovde se naplacuje 800), a citav auto realno ne vredi vise od 1.000 evra, iskoristio je priliku i za nekih 6.000 evra kupio novi Citroen C1.
Znaci polovnjaka napolju ima ko' salate, i tacno je da se moze cenkati, jer auto je kvarljiva roba. Dolaskom 2010 god, odmah su izgubili 15-20 % vrednosti, sto znaci da ih se svi prodavci moraju brzo osloboditi. Zato ponavljam, potrebno je malo vremena i priprema, pre nego li se odlucite na kupovinu. Na molbu prijatelja, pre par godina sam se i ja upustio u ove vode, tako da vrlo dobro znam sta govorim. Hajde da ne preterujem, na javnim licitacijama i auto placevima, posredovao sam kupovini barem stotinak automobila, za koje u francuskoj treba srediti i izvoznu saobracajnu dozvolu, plus nekakva carinska deklaracija. Tako su oslobodeni francuskog poreza na promet, u iznosu od 19,6 %, suma koja se odmah skine ukoliko je vozilo kupljeno na javnoj licitaciji, odnosno kada napusta francusku teritoriju.
Interesantna su i privatna lica, ali mnogi koji dodu iz Srbije nemaju vremena da prate male oglase, odnosno specijalizovane casopise. No u celoj prici ima jedan problem!? Za solidan auto, ipak vam treba i solidna suma novca, recimo pocevsi od 7-8 hiljada evra. U tom slucaju pronalazite vozilo od par godina starosti i sa skromnom kilometrazom (50-100 hiljada), koje kao novo kosta dvostruko, ukoliko ne i trostruko vise. Sa par hiljada evra bolje je ne upustiti se u avanturu, za te pare ovde mozete dobiti recimo jedan beli Clio 2 1.5 dCi/70 ks (svi su uglavnom beli), star 4-5 godina, sa troje vrata, bez zadnjih sedista i sa najmanje 100-130 hiljada kilometara. Jasno je , radi se o vozilima za firme, koja su nakon istaka lizinga, otkupljena od doticnog prodavca. Ukoliko imate srece, ovaj motor moze da prede jos tri puta toliko, u protivnom, opravka u Francuskoj kosta koliko i sam auto...
Bon courage (u slobodnom prevodu "hrabro").

don
20.1.2010 23:36
0
0

Ko ide u inostranstvo automobil svakako treba da gleda po oglasima, a ne po placevima.
I opet da ponovim: na zapadu je standard cenkanje oko automobila. A poruka za IVANA:
Druze rekao sam ti to sto sam ti rekao zato sto si napisao potpuno paranoican tekst, ko da kupujes bubreg a ne prevozno sredstvo, koje ces akati 4 godine.
Znaci ljudi moji u zivotu nista nije sigurno, mi ne znamo ni koliko cemo dugo ziveti, dal ce nas sutra udariti kola i sl. A VI ZAHTEVATE OD KUPOVINE POLOVNOG AUTOMOBILA DA BUDE SIGURNA?
Pa naravno da nije. A i ako mu je pokvareno nesto, ili se malo oljustila fabra, to toliko smeta? Od kad smo mi prosti balkanci postali perfekcioniste i Japanci? (prosecan japanac ima u steku 200.000 dolara, cisto informativno)
Slazem se da treba bezati od dizela, posto su garant presli zlilion kilometara.
ALI OPET DA SE VRATIMO NA POCETAK: PROSECNA PLATA U SRBIJI JE 300 EVRA, A CENA NAJSUGAVIJEG NOVOG AUTOMOBILA(koji je po meni i gori nego golf od 150.000 km) JE 7000 Eura . Pa uzivajte.

Ivan
21.1.2010 14:37
0
0

Vidim da se svi koliko toliko slazu sa onim sto sam napisao zato sto je to jednostavno realnost sto kaze Peki koji je na licu mesta ponuda i potraznja je svuda ista!Don kada neko ima platu od trista evra kao sto ti stalno pominjes kupovina polovnog automobila mu dodje kao da kupuje bubreg mora se biti jako pazljiv jer ako pogresi koliko ce mu vremena trebati da ponovo skupi nekih 7-8000 evra!Pozdrav

don
21.1.2010 17:13
0
0

@Ivan
Moj drug je kupio za clana svoje porodice Reno clio, tipa 2005 god, mada nisam siguran 1.5 DCI. Vozio sam se u tom polovnom automnobilu i kao nov je! I spolja i unutra. Jednino je malo izgrebana plastika ispred suvozacevog sedista.
Lepo ide, sve cisto, sedista nisu nagnjecena, bokovi u redu. Sve kako treba. Automobil je placen 4.000 evra i iz uvoza je. Nemam pojma odakle. I nije beli nego srebrne boje, samo nema alu felne, podizaci klima i ostalo je tu.
A vozio sam se i u skoro novoj daciji logan, I NE MOGU DA SE POREDE. Solidna je dacija, al Clio je jednostavno stabilniji crvsci, udobniji i voznja u njemu je da kazem tecnija. Cak mogu da kazem i da je Cliov motor ko nov, i da je presao 200.000 km ide odlicno! (da predpostavimo da mu je neko vracao kilometrazu), jedan ortak vozi Fokusa dizel, drugi Passata, znaci navikao sam na razlicite dizele pa mogu da procenim.
I ti ces sad meni reci da vredi za daciju dati duplo vise? + da bi kupio dizel i sa iole normalnom opremom treba ti 3 puta vise.
Ja stvarno ne znam na cemu ste vi ljudi, i koliko imate godina kad ste tako nerealni.
Pozdrav i tebi Ivane

Nemanja Grujic
22.1.2010 02:13
0
0

Jel ima neko iskustva oko uvoza novih vozila iz inostranstva, mislim na pojedince - fizicka lica? Jel procedura ista kao i kod uvoza polovnog vozila, postoje li neki dodatni troskovi? Jel povracaj poreza prolazi glatko itd... Valjda bi na takav nacin mogla da se ustedi marza uvoznika u Srbiji...

Ivan
22.1.2010 13:31
0
0

@Don Ja nikada necu moci da se slozim da je jedan Clio diesel sa 200.000km bolji od bilo kojeg novog automobila jer to je glupost i to ce svako da ti kaze nemoj uopste da mislis da nece!Ali iskreno mislim da povrsno gledas na jednog polovnjaka sve sto ti je zapalo na oko moze za jako malo novca da se promeni i da se stvori bas takva slika o polovnjaku koju ti imas svaki malo vestiji prodavac ce se za to pobrinuti!Ti nikada neces znati kakve je havarije taj automobil pretrpeo i na koji nacin je karoserija popravljana zato sto je spolja sve lepo i uredno!Jedini nacin da se to vidi je na crash testu i ako imas vremena pogledaj kakav kolaps dozivi karoserija koja je sklepana i prodata nekom Srbinu za 4.000e od jedne nove Dacie(mogu se pronaci takvi testovi na internetu)!Tako da se mora malo dublje razmisljati o jednom polovnjaku pre kupovine jer samo dobar volan,papucice,sedista i lepa farba ne znace ama bas nista sve je to macka u dzaku ali ko voli nek izvoli!

don
22.1.2010 19:53
0
0

Ok Ivane, vidim da si tvrdoglav. Al da kazemo ovako:
U pravu si da su novi automobili najbolji, ja nikad nisam ni rekao da je bolje kupiti polovno od novog. ALI u praksi ljudi kupuju polovne automobile. Placevi i uvoznici kod nas nicu ko pecurke posle kise. Mi smo siromasno trziste i to je to. Kad prosecna plata u Srbiji bude 1000 evra onda ce ova tvoja prica imati POENTU. A dok je prosek 300 evra, ti pricas, al ja stvarno ne vidim poentu tvoje price? Neko ko ima porodicu i sl treba 300 evra da da za mesecnu ratu? Pa izvini, al ti nisi realan.
A 5 % stanovnistva Srbije koji imaju novac ne mozes da poredis sa 95 % ljudi koji sklapaju kraj s krajem (hteli to oni da priznaju ili ne). Moras malo sire da sagledas moju pricu, ne radi se samo o tome dal je bolje novo ili povoljno. Vec i okolnosti. Znaci moja poruka tebi jeste da moras malo da prosiris vidike.

Ivan
23.1.2010 19:50
0
0

Ako mislis da je bolje kupiti clia za 4.000e koje bi jako voleo da mi objasnis kako je jedan siromasni Srbin uspeo da skupi sa 300e platom nego da jedan porodicni covek kupi Punta za manje od 100e mesecno i da ima nov i bezbedan automobil onda je to jednostavno za mene pogresno misljenje a ako pogledas malo bolje i za veliku vecinu jer je punto uzeo 37% trzista!Jer mislis da je to zbog toga sto ima puno kupaca koji misle da se upravu???Samo ti napred ja ti zelim da svaki iduci automobil kupis za sto manje para i sa sto vise predjenih kilometara pa ces se verovatno opametiti!A ako malo zagledas svi ti auto placevi koji su nikli u vreme izolacije i kupovine automobila iskljucivo za kes kada nisi imao alternativu polako nestaju ili prodaju automobile koji su vraceni nasim leasing kucama!Tako da sto zemlja vise napreduje za polovne automobile ce biti sve manje mesta i meni je drago sto je to tako!

Dejan Matic Lazarevac
28.1.2010 12:21
0
0

Moj komsija je za poslednjih 10 godina uvezao 15 automobila sa zapada, ima brata od tetke u Francuskoj, koji mu je od proverenih ljudi nabavljao vozila , a sto je najgore mehanicari su obojica, zajedno su i razgledali i probavali automobile! E sad on kao mehanicar TREBALO TO ILI NE, čim uveze auto zameni pk kais, španere, lančanike, lance, ulje, filtere, ŠTO JE SIGURNO, SIGURNO JE. SVAKI AUTOMOBIL JE IMAO OKO 100.000 +/- 10.000 ORIGINALNU SERVISNU KNJIŽICU. Sta je uvozio? Peugeot 306, Golfa 4, Seat Leon, Peugeot 406, Renault clio, VW boru sedan (vento, jetta), Golfa 5, Škodu oktaviju i više se i ne sećam sta još, sada vozi Stilo i kaze od svih auta koje je imao jedino je bio zadovoljan Oktavijom i Stilom. Posle 3-4 meseca u sve ostale je morao da ulozi jos mnogo eura €. Ponavljam od proverenih ljudi proverena vozila! Sve sto je ustedeo pri uvozu ulozio je kasnije u odrzavanje!
NOVO JE NOVO!!!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: