Tuning

Geiger Cadillac CTS-V

Protivotrov

Brutalna američka Kadilak tradicija u kombinaciji sa prefinjenom nemačkom "doradom" mogla bi ozbiljno pomrsiti konce u tjuning svetu


AMG, M, i RS oznake na završecima automobila premijum segmenta jasno daju do znanja o kakvim se mašinama zapravo radi. Ova klasa sportista do sada je manje-više bila nedodirljiva i svaka se borba svodila na njihove međusobne duele. Međutim, najnoviji izazivač koji dolazi sa druge strane «bare» nije ni malo naivan...

Ruku na srce, serijski Cadillac CTS-V samo na papiru može da se poredi sa navedenim konkurentima, ali kada se njime pozabave stručnjaci tjuning kompanije Geiger, situacija se drastično menja u njegovu korist.

Amerikanac iz Nemačke
Da stvar bude još gora, «nož u leđa» stiže upravo iz Nemačke, u kojoj je i sedište kompanije Geiger. Još od 1979. godine stručnjaci iz ove kuće, zahvaljujući evropskom pristupu tjuniranju motora, postižu vrhunske rezultate. Njihove radove mogli ste i do sada da vidite na ovim stranicama, a najnoviji je dostojan predstavnik kuće iz koje potiče.

Kokpit je oličenje američkog muscle automobila. Od obilne upotrebe kože, preko udobnih sedišta do više nego bogate opreme

Poznato je da su američki automobili pogodna baza za mnoge prerade automobila i tjuner friziranje. Velika zapremina ostavlja dosta prostora za prerade, bez bojazni da će agregat u eksploataciji pretrpeti neku havariju. Postoji li još nešto što jedan tjuner može da poželi?

Sličan slučaj je i sa novim CTS-V. Automobil već u fabričkoj verziji dolazi sa impresivnom snagom od 564 KS, koju dobija iz V8 agregata zapremine 6,2 litre.

V8, naravno!
Ovaj agregat oznake LS9 vodi poreklo iz Chevrolet Corvette ZR1, a opremljen je mehaničkim kompresorom. Ovakva koncepcija u mnogome olakšava posao tjunerima, jer je za veliki dobitak snage dovoljno samo reprogramirati, odnosno, narodski rečeno, «čipovati» računar motora. Ipak, stručnjaci iz Geigera ne bi bili to što jesu da se nisu ozbiljnije posvetili poslu. Kompletan kompresor u celini je nov, a kapacitet mu je povećan u odnosu na standardan. Interkuler je takođe postao masivniji, kako bi u potpunosti omogućio pravilno «disanje» agregata dok je usisna grana prilagođena povećanom pritisku. Glave motora detaljno su prerađene, a kompresioni odnos podešen je za novonastalu situaciju. Ojačani su i ventili, a izduvni sistem je kompletno nov i izrađen od nerđajućeg čelika. Reprogramiran je i menadžment motora.

Pozajmljen iz Corvette ZR1, impresivni V8 agregat LS9 opremljen kompresorom, nakon tretmana u Geigeru, oslobađa 619 "konja"

Rezultat ove prerade jesu impresivnih 619 KS koje se oslobađaju pri 5900 o/min. Još impresivniji je podatak da obrtni moment iznosi ogromnih 850 Nm pri 4000 o/min. Poređenja radi, serijski iznosi «svega» 747 Nm. Ova brojka u kombinaciji sa skraćenim petim i šestim stepenom prenosa, dovodi do maksimalne brzine od čak 330 km/h, a treba reći da se snaga putem šestostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove. Ubrzanje do 100 km/h nije saopšteno, ali prema nekim nezvaničnim informacijama, trebalo bi da se kreće oko tri sekunde.

Muscle car
Spolja gledano, najupečatljiviji element stajlinga direktna je posledica mehaničke prerade. Poklopac motora modifikovan je i dobio je karakterističnu «grbu» ispod koje se smestio veliki kompresor. Modifikovani su i odbojnici, a na prednjem je dominantan novi, povećani usisnik, koji treba da omogući nesmetan dotok hladnog vazduha.

Automobil stoji na unikatnim naplacima Geigera prečnika 19 cola, koje su «obuvene» u gume dimenzija 255/40 na prednjoj i 285/35 na zadnjoj osovini. Kroz njih se naziru polirane šestoklipne kočione čeljusti koje već na prvi pogled ulivaju poverenje. Ogibljenje je moguće podšavati, ali je dodatno optimizovano i ukrućeno, kako bi moglo u svakom trenutku da održi kontakt sa podlogom.

Enterijer je «ukrašen» kožnim Recaro sedištima, koja se izvanredno uklapaju u kompletan agresivan stajling automobila. Stručnjaci iz Geigera su pored toga, ugradili i vrhunski multimedijalni Bose 5.1 sistem sa deset zvučnika.

Po našem mišljenju nepotrebno, jer zvuk ogromnog V8 agregata retko šta može da zameni. Najslađi detalj ostavljamo za kraj - cena ovog automobila u Nemačkoj iznosi «samo» 84.900 evra!

Nakon svih izvršenih modifikacija na motoru, rezultat je impresivnih 619 KS i kamionski obrtni moment od 850 Nm
tekst: Nebojša Subotić
foto: Geiger Cars
redakcija@vrelegume.rs
3061
Postavljeno: 14.01.2010

Arhiva: Tuning

Rubrika: Tuning
Postavljeno: 21.06.2014

Larte Design Mercedes-Benz GL Black Crystal

Interesantan je komentar u američkim automobilskim medijima: „Ne morate da idete na Aljasku da gledate Rusiju iz vašeg „dvorišta“; možete da vidite Rusiju u svojoj ulici uz pomoć Larte Designa“


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 17.12.2013

Dodge Challenger R/T Shaker

„Muscle“ obojen u narandžasto


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 15.11.2013

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Wheelsandmore Seven-11

Kako promeniti nešto što je već gotovo besprekorno?


Carlsson SLK 340 Judd

23.04.2013

ABT Audi AS5 Sportback

17.04.2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

21.01.2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

10.01.2013

Honda CR-Z Mugen

04.07.2011

BMW M3 Pick-up

20.06.2011

Honda CR-Z

03.03.2011

MTM Audi RS6 Clubsport English version Tekst sa video prilogom!

07.10.2010

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

17.09.2010

Porsche 9ff GTurbo 1000

27.07.2010

G-Power BMW M3

23.07.2010

Geiger Cars F650

25.03.2010

Gemballa MIG-U1

08.03.2010

Geiger Cadillac CTS-V

14.01.2010

Brabus E V12 Black Baron

17.12.2009

Civic Mugen Type R

23.11.2009

Hamann Imperator

27.10.2009

Edo Competition C63 AMG

15.09.2009

Geiger Twin Turbo Corvette Z06

24.08.2009

Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

29.06.2009

Alfa Romeo MiTo Marangoni

28.05.2009

Vauxhall VXR8 Bathurst S

28.04.2009

Geiger Challenge SRT8

17.03.2009

Edo LP 710-2 Christian Audigier

09.02.2009

Mansory Bentley Continental GT

16.01.2009

Hamann Sportivo 500

21.11.2008

BMW X5 Hamann

28.08.2007

Rinspeed Imola

31.10.2006

Kleemann ML50K S8

06.01.2006

Lorinser E Class Sedan LV

07.11.2005

slobodan
14.1.2010 12:01
1
0

Ha samo jos jedan pokusaj Amera da pariraju evropskim automobilima (uz pomoc evropske kuce :) ) , jedan sl 65 amg bi ga oduvao na stazi....

MiJodrag
14.1.2010 14:11
1
0

@slobodan
Da, da, oduvao bi ga sigurno ali uz duplu cenu!

nemac
14.1.2010 14:43
2
0

Jes da nije AMG ali mi ovde mirise na dobar provod. Zastrasujuce dobro izgleda.

Djordje
14.1.2010 15:12
1
0

Iako nisam neki veliki ljubitelj muscle automobila, iskreno, nisam bas ubedjen da bi rezultat bio u korist SL65 AMG. Da ostavimo po strani cenu od skoro 4:1 (SL65 AMG Black Edition 327.000 evra - Geiger CTS-V 84.900 evra), SL65 AMG Black je na Nordschleife postavio vreme od 7:51, dok je STANDARDNI CTS-V isao 7:59 sa John Hienracyjem za volanom, koji NIJE profesionalni trkac, vec "direktor integracija" u GM. Dakle, o "oduvavanju" na stazi, nema ni govora, cak je vrlo moguce da bi Geigerov Cadillac bio u prednosti. Razlog? Za vise od 150 kg veca masa Mercedesa i prilican problem da celokupnu snagu adekvatno prenese na podlogu.
Georg Kacherov test Mercedesa SLS (pre nego sto je zvanicno prikazan) najbolje je pokazao koliko je vec SLS u stanju da se izbori sa SL-om (doduse, SL 63). Veliko podupravljanje SL-a rezultuje izrazitom potrosnjom prednjih guma koje vec nakon nekoliko krugova prakticno da vise i ne postoje, a prednost koju dobija na pravcu, nije u stanju da odrzi vec kroz iole slozeniji segment krivina...

don
14.1.2010 20:32
1
0

Extra automobil, pravi mladalacki za izivljavanje. Pustis neku dobru PIMP muzikicu za mnogo basova i la la la :)

ps. mogu da zamislim kako bi se prosecna osoba zenskog pola naprzila kad bi je provozao u ovome

borlov
14.3.2011 14:58
0
0

Kao prvo ne zelim niti imam pravo ikoga da kritikujem.O ukusima e ne raspravlje,samo je gospodin malo pogresio,SL je kupe kabriolet,a CTS-V je limuzina.Ako vec poredi onda je mora o da uzme kao konkurenciju Mercedes E 63 AMG ili BMW M5 ili AUDI RS.Naravno da Su Nemci kvalitetniji,ali su za bar toliko i skuplji.Meni je ipak interesantno videti dokle su GM-ovi automobili stigli postepenom evolucijom.Zamislite da ovaj motor koji je ugradjen u CTS-V,vodi poreklo u osnovi jos iz prve korvete s krajom 50-tih proslog veka!!!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: