Moto

Ducati Multistrada 1200

Četiri u jednom


Nova Ducati Multistrada, nagoveštava da će svet dvotočkaša dobiti četiri modela u jednom - urban, sport, enduro i naravno, touring


Evidentno je da proizvođači motocikala u poslednje vreme značajno šire ponudu. To znači da u svetu dvotočkaša više ništa nije sveto, pogotovo od kako su Bavarci ušli u supersport klasu modelom BMW S1000RR. Taman kada je BMW "pobedio" japanske proizvođače na pomenutom frontu, na njegovoj teritoriji, gde je do sada suvreneno vladao čuveni R 1200 GS, pojavio jedan vrlo moćan "uljez" – Ducati Multistrada. Za razliku od, da se pristojno izrazimo, ne preterano lepog prethodnika, nova Multistrada ne izgleda loše, pogotovu što je opremljena novim, twin agregatom od 1200 kubnih centimetara, sa nimalo naivnih 150 konjskih snaga. Dakle, u enduro twin svetu pojavio se novi «predator».

Mašinu iz Bolonje odlikuje novi, znatno agresivniji izgled, sa dvostrukim farom i povišenim i podesivim vetrobranom, kao i tradicionalno prepozantljivi elementi poput dvostrukog izduva, aluminijumske mono-viljuške ili čuvenog "merdevinastog" rama, koji je povezan sa novom pogonskom jedinicom. Reč je dvocilindarskom agregatu sa četiri ventila po cilindru i opet čuvenim «dezmodromskim» razvodom koji reguliše njihov rad. Ovaj motor je presađen iz modela 1198 i posebno je "pripitomljen" da pri 9250 obrtaja u minuti proizvodi 150 konjskih snaga, dok pri 7500 o/min raspolaže sa 119 Nm obrtnog momenta. Multistrada po pitanju snage daleko nadmašuje ranije pomenuti BMW, koji ima "samo" 110 KS. Zbog toga, novi Ducati poseduje Marzocchi upside down viljušku od 48 milimetara sa Ohlins amortizerima. Kočnice je potpisala firma Brembo - napred se nalazi dvostruki disk promera 320 milimetara, sa četvoroklipnim čeljustima dok se pozadi nalazi jedan disk prečnika 245 milimetara, a ABS sistem je deo standardne opreme, doduše u «S» modelu.

Ono na šta su u fabrici Ducati naročito ponosni je upotrebljivost, odnosno, svestranog ovog motocikla. Naime, jednim «klikom», sistem ograničava snagu motora na tačno 100 konjskih snaga, pretvarajući Multistradu u (skoro) idealan gradski motocikl. Na listi opreme nalazi se sistem za pokretanje motora bez ključa, a Ducati je pripremio i posebnu liniju kofera za kacigu i dovoljnu količinu prostora u ostavama. Kada se put otvori, mašina dobija još 50 «konjića» tako da Multistrada u neku ruku može da konkuriše sportskim motociklima. Visina sedišta iznosi 850 milimetara, dok je putničko nešto više. Novi Ducati predviđen je da može udobno da preveze i drugog putnika, dok je to kod većine motocikala uglovnom mesto "za mučenje".

Da bi se idealno uklapao u profil svestranog motocikla, sistem za kontrolu trakcije u "sport" modu, pored neograničene snage, omogućava i slobodniju upotrebu gasa, odnosno dozvoljava agresivniju vožnju. Multistrada je pripremljena i za vožnju van asfalta. Tada je postavka oslanjanja nešto viša, a ABS i DCT (Ducati Traction Control) sistemi se u potpunosti mogu isključiti.

Sa masom manjom od 200 kilograma, i visokim stepenom upotrebljivosti, nuova Multistrada 1200 zaista zaslužuje svoje ime.

tekst: Miljan Terzić
foto: Ducati
miljan.terzic@vrelegume.rs
3714
Postavljeno: 12.01.2010

Arhiva: Moto

Rubrika: Moto
Postavljeno: 17.02.2017

Ducati Scrambler Desert Sled

Dodavanjem još jednog modela u porodicu Scrambler, Ducati je pokazao da zaista pažljivo sluša kritike stručne javnosti ali i kupaca koji su želeli Scrambler sposobniji za off-road


Rubrika: Moto
Postavljeno: 20.01.2017

BMW G310R
Tekst sa video prilogom!

Sa modelom G310 R, BMW Motorrad otvara novo poglavlje u svojoj bogatoj istoriji. Ne samo što su se „spustili“ među motore manjeg bloka, nego je G310 R i prvi motocikl koji BMW proizvodi van Nemačke


Rubrika: Moto
Postavljeno: 21.12.2016

Kawasaki Z650
Tekst sa video prilogom!

Kawasaki je odlučio da penzioniše i oznaku „er“ i aktuelni model er6n, a na njegovo mesto stiže novi član „Z“ porodice, Z650


Honda CB1100RS

02.12.2016

Moto sajam Milano

12.11.2016

Yamaha R1

28.10.2016

VISION NEXT 100

25.10.2016

Retro motocikli

17.10.2016

SVETSKA PREMIJERA: DUCATI XDIAVEL S

05.02.2016

Pariz 2015

09.12.2015

Lotus C-O1

29.04.2014

Victory Gunner 2015

09.04.2014

BMW R nine T

10.03.2014

BMW R 1200 RT

18.12.2013

Peugeot Kisbee Tekst sa video prilogom!

29.10.2013

Peugeot Tweet RS Tekst sa video prilogom!

21.10.2013

Honda CBR600F Tekst sa video prilogom!

06.08.2013

Honda PCX 125

01.07.2013

Ducati Multistrada 1200

01.11.2012

BMW HP4

15.10.2012

Honda NC700X

23.03.2012

2012 KTM 450 Rally

09.02.2012

BMW Trio

26.01.2012

Husqvarna Nuda

13.01.2012

Kawasaki ZZR 1400

07.12.2011

Honda CBR Fireblade

15.11.2011

Suzuki V-Strom

21.09.2011

Honda VFR800X Crossrunner

27.07.2011

Harley Davidson XR1200X

23.06.2011

Suzuki GSX-R 600

17.05.2011

BMW K 1600 Tekst sa video prilogom!

21.04.2011

Yamaha FZ8 i Super Tenere

17.03.2011

Kawasaki Z1000SX Tekst sa video prilogom!

07.02.2011

BMW Concept C Tekst sa video prilogom!

18.01.2011

Peugeot Tweet 50

21.12.2010

Kawasaki ZX-10R

22.11.2010

Piaggio Beverly 300

21.10.2010

Yamaha X Max 250 Tekst sa video prilogom!

20.09.2010

Sprint Daytona

19.08.2010

BMW F 800 GS

02.08.2010

BMW F 800 R Tekst sa video prilogom!

29.06.2010

Pirelli Vrele Gume Scooter Show 2010 Tekst sa video prilogom!

06.05.2010

Aprilia SR 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Derbi Boulevard 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Gilera Runner 50 SP Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Speedfight 3 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot V-Clic 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Vivacity 3 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Typhoon TPH 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Zip 50 2T Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Eagle Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Exactly Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Hawk Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Fiddle II 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM JetSportX 50 SR Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Symphony 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Vespa S 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Yamaha Aerox 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

KTM 990 Adventure

23.02.2010

Ducati Multistrada 1200

12.01.2010

BMW Concept 6 Tekst sa video prilogom!

15.12.2009

Honda VFR 1200F

12.11.2009

Aprilia RSV4

21.09.2009

BMW F800R

09.07.2009

Yamaha YZF-R1

21.04.2009

BMW S 1000 RR

26.03.2009

Suzuki GSX-R1000 K9

18.03.2009

SYM GTS 250i

09.03.2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

12.02.2009

Kawasaki ER-6n

27.01.2009

BMW K 1300 S/R/GT

17.12.2008

EICMA Milano 2008

10.12.2008

Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle

11.11.2008

Can Am Spyder

30.10.2008

Buell 1125 CR

21.10.2008

KTM 690 Duke 2008

08.09.2008

Aprilia SMV 750 Dorsoduro

24.06.2008

Buell 1125R

04.06.2008

Kawasaki Ninja ZX-10R 2008

24.04.2008

Ducati Monster 696

11.03.2008

SYM Orbit 125

26.02.2008

KTM RC8 1190

19.02.2008

Red Bull Knock Out

04.02.2008

BMW HP2 Sport

25.01.2008

Can-Am Spyder Roadster

16.01.2008

KTM 990 Super Duke

28.12.2007

Paris Moto Bike Show 2007

16.11.2007

Kawasaki KX 250F/450F

25.10.2007

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

15.10.2007

Honda CBR 600 RR

28.09.2007

BMW F 800 S

01.09.2007

Chris Pfeiffer Show

01.08.2007

Night of the jumps

12.06.2007

Beograd 2007

14.04.2007

Kawasaki ZX-6R

01.03.2007

Ducati SB 1098

08.02.2007

KTM 690 Supermoto

02.02.2007

Yamaha YFM 350 R Raptor

11.01.2007

Kawasaki Z 750

30.11.2006

Piaggio MP3

02.11.2006

Ducati Desmosedici RR

06.10.2006

Aprilia Scarabeo 500

24.08.2006

BMW HP2

27.07.2006

Yamaha X-Max 250

21.07.2006

Aprilia RXV 450

06.07.2006

KTM 990 Adventure ABS & Adventure S

08.06.2006

Peugeot Geopolis i Satelis

18.05.2006

NS Moto Show

12.05.2006

Triumph Daytona 675

10.04.2006

Yamaha YZF R6

27.02.2006

Kawasaki ZX-10 R Ninja

16.02.2006

Ducati Hypermotard 1000

27.01.2006

Yamaha FZ-1 i Fazer 1000

10.01.2006

Aprilia Tuono 1000 R

08.12.2005

Kawasaki ER-6n

03.11.2005

Paris 2005

24.10.2005

Aprilia SportCity 200

05.10.2005

KTM 950 Supermoto

09.09.2005

Derbi GP-1

04.08.2005

Kawasaki Z 750S

02.07.2005

Kawasaki KX 250R

21.06.2005

Suzuki GSX-R 1000

30.05.2005

Peugeot skuteri

19.04.2005

MV Augusta F4 1000

21.03.2005

MZ 1000 SF

21.02.2005

KTM 990 Super Duke

10.02.2005

Ducati 999

27.01.2005

Ducati Monster S2R

14.01.2005

Honda FMX 650

29.12.2004

Yamaha MT-01

22.12.2004

Kawasaki Ninja ZX-6R

19.11.2004

Aprilia Pegaso 650 Strada

3.12.2004

Intermot 2004

21.10.2004

Gilera Nexus 500ie

22.09.2004

BENELLI TNT

12.08.2004

KAWASAKI Z 750

26.08.2004

BUELL Lightning XB 9S

9.07.2004

HONDA CBR 1000 RR Fireblade

28.07.2004

YAMAHA Majesty 400

8.06.2004

SUZUKI GSX-R 750

11.05.2004

HONDA skuteri

7.04.2004

HONDA CBR 600 RR

7.03.2004

YAMAHA WR 450F 2-Track

6.02.2004

YAMAHA TZR 50

7.01.2004

KAWASAKI ZX-10R

5.12.2003

SALON PARIZ 2003.

7.11.2003

YAMAHA FZ6 Fazer i FZ6

6.10.2003

HARLEY-DAVIDSON - 100 GODINA

29.08.2003

YAMAHA YZ 250 F i WR 450 F

29.07.2003

DUCATI 999, 999 S i 999 R

28.06.2003

SUZUKI GSX-R 1000

4.05.2003

HONDA CBR 600 RR

5.04.2003

KAWASAKI ZX-6 RR

6.03.2003

DVOCILINDARSKI MOTORI

19.02.2003

KTM 950 Duke Prototyp

16.12.2002

BMW F 650 CS

13.10.2002

KTM 450 EXC Racing

30.09.2002

Motorrad
12.1.2010 21:56
0
0

Čuj ti Terzića, "ne izgleda loše"! Izgleda odlično, Dukati je pojam, ikona, zakon,...! Sebi ga mogu priuštiti samo istinski poznavaoci motocikla dubokog džepa a takvih je jako malo i zato Dukati ima poseban značaj.
Zameram tekstopisu da ima previše "opštih mesta" kao da i sam autor nije svestan pojma DUKATI!

djuro69-ta
12.1.2010 22:06
0
0

Sve je jasno i krasno. A koja je cena ove munje?

Miljan Terzic
13.1.2010 10:40
0
0

U vreme nastanka ovog teksta cena još nije bila poznata. Dakle, za standardu verziju (u Italiji) treba platiti 14.900, a za S verziju 18.900 evra.

Mijodrag
13.1.2010 14:27
0
0

@Motorrad: Dukati je pojam, ikona, zakon,...!
Dobra šala Motorrada! Sumnjam u ove hvalospeve. Dukati je neka vrsta Alfa Romea u motociklizmu. Zvučna marka, sumnjivog kvaliteta!Za Dukati ide priča kako se njihovi vlasnici ne pozdravljaju na putu prilikom mimoilaženja!? Zašto? Pa zato što su već tog jutra popili kafu zajedno u SERVISU!

Skyline
13.1.2010 14:33
0
0

Pa samo mu ime kaže, kako ne kapirate - "dukati", množina od "dukat". :-))))

Artist
13.1.2010 18:56
0
0

@ MiJodrag
Kompleksi su čudo jedno, više ni vest o motociklima ne može proći bez mržnje/patnje "eksperata" za Alfa Romeom:-) Ali šta da se radi, ne može baš svako da vozi Alfa Romeo/Ducati! Inače ova lepotica od Multistrade je zaista ikona na dva točka (moje skromno mišljenje)!
Uzgred, MiJodraže, šta još čaršija priča!?

momo podgorica
13.1.2010 21:13
0
0

ne razumijem sta ima da se divimo tom dukatiju? Motor ka motor. ovaj je bas preskup, Suzuki od 1200 kubika je bar 4.000 jeftiniji. a japanac je japanac, a talijanac je talijanac!

Che
15.1.2010 13:54
0
0

@ momo podgorica

Rekao si suštinu - "japanac je japanac, a talijanac je talijanac" i tu je kraj priče. :-) Sve ostalo je čisto "trla baba lan da joj prođe dan"...
Uopšte ne vredi ni pričati sa mazohistima koji vole italijanske proizvode, pronalazeći u njima neku "lepotu" koju samo oni vide...

Artist
15.1.2010 17:38
0
0

@ Che
Mazohizam definitivno nije nešto što me privlači ili karakteriše, ali zato bi sadizam već mogao postati zanimljiv:-) Ograničenost na ovim prostorima poprima razmere pandemije, i to daleko ozbiljnije od ovog nesrećnog H1N1!
Uzgred, pokušavam sve vreme da shvatim tu vickastu krilaticu "japanac je japanac, a talijanac je talijanac", ali mi baš nešto ne ide! Prođe mi dan dok trlem lan! Budi ljubazan, prosvetli me...

Peca
17.1.2010 02:51
0
0

Dobro je i dukati je posle moto guzzi-a poceo da kopira BMW R 1200 GS Adventure ...cekaju se japanci...

Miljan Terzic
18.1.2010 15:11
0
0

Uskoro ce se pojaviti novi Super Tenere, ali to nije potpuno ista kategorija. Prema (neproverenim) najavama bice prilicno skup. Sto se tice sukoba misljenja na relaciji italijanskih, nemackih, austrijskih i japanskih motocikla, mogu samo jedno da kazem: samo da bude sto vise boljih i novijih motora. Pa nek' vozi ko sta voli!

Miljan Terzic
18.1.2010 15:27
0
0

Uskoro ce se pojaviti novi Super Tenere, ali to nije potpuno ista kategorija. Prema (neproverenim) najavama bice prilicno skup. Sto se tice sukoba misljenja na relaciji italijanskih, nemackih, austrijskih i japanskih motocikla, mogu samo jedno da kazem: samo da bude sto vise boljih i novijih motora. Pa nek' vozi ko sta voli!

Che
18.1.2010 16:02
0
0

@Artist
Vidim da si već "prosvetljen" pa nema potrebe. Samo ti koristi italijanske proizvode, nemam ja ništa protiv. Ja sam sa italijanskim automobilima završio u životu, i ne pada mi na pamet da se "samopovređujem" više. :))) A što se motocikala tiče, imam prijatelja koji je prvo seo na motor pa onda prohodao (figurativno naravno), i nema šta nije vozio, pa ću mu reći da ostavi komentar ovde, samo što on to neće umeti "biranim" rečima.

Artist
18.1.2010 17:43
0
0

@ Che
Na osnovu svog iskustva ne možeš generalizovati stvari jer ima i ljudi sa dijametralno drugačijim iskustvom i mišljenjem. Pravo na mišljenje i stav ima svako, ali omalovažavajući druge najviše govoriš o samom sebi. Ja vozim "Italijana" i toliko sam prezadovoljan, da me drugo u životu ne zanima! Ona poštapalica ti je bezveze jer kada će Japanci imati jedan Ferrari, ili pak ako su već toliko bolji, brži i pouzdaniji, kako to da nisu "talijancima" mogli prismrditi u F1 godinama unazad, a ti "talijanci" sve sami prave do poslednjeg šrafa!? A i što se motocikala tiče, generalizovanje ne pogađa metu. Ja priznajem da nisam od ljudi koji funkcionišu na dva točka i čak nemam ni dozvolu za njih, mada pratim tematiku i divim se umeću konstruktora širom sveta. Takođe, imam ne jednog, već dva rođaka koji se bave "uvozom" polovnih automobila i motocikala, tako da sam imao bliske susrete sa svim i svačim, između ostalog i sa Ducatijem 999, a da sam drugačiji, mogao sam i da ga provozam! Takođe, imam prijatelja koji je trkač i trenutno vozi sportsku Yamahu YZF-R6, mada je kroz njegove ruke svašta prošlo i njegovo mišljenje bi takođe moglo biti merodavno!
Ali nema potrebe za daljim prepucavanjem i gospodin Terzić je pogodio u centar mete! Dobro je imati šta da se bira, bez obzira da li na dva ili četiri točka, a na ljudima je da se opredele po svom nahođenju. Istina je da posao znaju i "talijanci" i Japanci i Nemci,.....

Ducati
13.3.2010 21:29
0
0

Perfektan motor, nemam reci. Samo cu reci jos... ljudi da ste seli na Ducatija nekada ne bi ste tako pricali. Ali kako i da sednete kada se u Srbiji vecinom voze japanci. Dobro ja to razumem, cena je u pitanju, ipak je ovo srbija. Sta da vam pricam kada na moto skupovima gde ima vise od 1000 motora najvise se moze videti 10 Ducatija...

Toecutter71
05.6.2010 01:15
0
0

Ducati je ovim modelom definitivno pomerio granice motorciklizma,ne zbog ideje,koja nije tako nova,vec zbog toga shto su po kazivanju test vozacha(a narochito obracam paznju na engleze,koji umeju da budu vrlo ne naklonjeni italijanskim proizvodima)Ducati je uspeo da napravi motorcikl,koji moze da pruzi vrhunsko sportsko zadovoljstvo(ne na trkachkoj stazi)ali se zato mozete bez problema odvesti tezim makadamom,(tj zadovoljice ofroad potrebe 90% korisnka)Podatak da su prodali 500com pre pushtanja u zvanicnu salonsku prodaju mnogo govori,sa drastichno produzenim servisnim intervalima,zele da odagnaju sumnje u kvalitet konstrukcije i izrade(koliko je yamaha uspela da proda Vmax-ova?slichni cenovni rang)
A poruchujem svim onima koji se dive Ducatiju i prave od njega neshto shto on to nije(mistichnu mashinu koju mogu da voze samo "posebna"deca) da ochigledno nikada nisu vozili nikakav bike(veci od APN-a)a isto tako i oni koji ga vrednuju na nachin "moj golf diesel je pre"sho 20000000000000000km a koliko ce ta vasha Alfa) da isto tako stashno greshe,Ducati je motor koji se vozi isto kao i suzuki,i kada ga jednom kupish ili ti "legne" ili ne, a kvai se isto koliko i ostali motori,(u zavisnosti kako se vozi i odrzava)
Za sada Ducati Multistrada 1200S U prvih 3 produkcijska(ako se pokaze pouzdanim koliko koshta onda Br.1 motorcikl,moke skomno mishljenje

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: