Super test

Toyota IQ 1,0 VVT
2. deo - motor

Ekstreman u svakom pogledu

Nakon startnog oduševljenja dobrom idejom i pojavom IQ, prema dnevniku super testa na red su došla objektivna merenja i neka subjektivna zapažanja u prvom mesecu našeg svakodnevnog druženja

Analitička i subjektivna zapažanja nakon prvih 10.000 km

Na okončanju prvog izveštaja, uz primećeno oduševljenje najmanjom Toyotom, ostavio sam sebi i mogućnost kasnijih promena i ograđivanja od prvog utiska kroz izreku ”možda nije zlato sve što sija”. Tada sam mislio takva konstatacija više figurira stilski kao mera predostrožnosti, a manje kao mogućnost da IQ padne na našem ispitu u pojedinim segmentima.

Sreća da je tako, inače sada ne bih imao kuda po pitanju nekih ocena!

Engine of the Year 2008
Krenimo redom sa upoznavanjem... Toyota IQ koju testiramo je opremljena trocilindarskim benzinskim agregatom zapremine 996 ccm sa VVT-i tehnologijom koja podrazumeva varijabilni razvod ventila, ostvaruje solidnih 68 KS pri 6000 obrtaja u minuti, a 91 Nm na povisokih 4800 o/min. Ovaj motor prošle godine poneo je titulu najboljeg na svetu, u klasi do 1000 ccm.

Obećavajuća preporuka, bez dileme. Kada sve te podatke ”smestimo” u kategoriju automobila teškog svega 845 kg i dugog 2,985 metara, sa pravom svi koliko nas ima možemo složno konstatovati da bi snažniji agregat bio puko razbacivanje para i udaljavanje od ideje ”pravog automobila za ova recesijska vremena”.

Turaža kao stil
Lak start i tih uglađen rad agregata u mirovanju, daje za pravo laskavoj tituli, bez najave da za polazak iz mesta, IQ zahteva nešto više od uglađenosti. Traži snagu koja je kod ovog motora u prilično visokom režimu obrtaja. Shodno tome nema druge, nego se navići da papučica gasa pri kretanju ide duboko na dole, a kazaljka obrtometra visoko na gore. Tek na nekih 3500 obrtaja IQ je spreman na prve korake.

Pokazivač za gorivo nije baš najtačniji

Dalje kao u priči. Dugačak, predugačak prvi stepen prenosa zahteva forsiranje motora do kraja i ne koristi se samo za polazak sa mesta već i za mnogo više vožnje od tradicionalnog značenja ”prve brzine”. Ukoliko to vozač zanemari, iznenađenje sledi prelaskom u drugi stepen prenosa, kada se kao po pravilu IQ gotovo guši u lošem prenosnom odnosu i ”znoju i suzama” koje ispušta nejaki motor. Praktično govoreći, u prosečnoj gradskoj vožnji, retko kada se stigne do trećeg stepena prenosa, a pretežna zona obrtaja tokom prosečne vožnje od semafora do semafora je između 4000-5000 u minuti.

Sportski nema šta, ovakav stil ima svoje draži, ali i nedostatke.

Žedan mališa u gradskoj vožnji troši čak 8,1 litar

Drzak i žedan
Vožnja na granici mogućnosti suštinski inspiriše. IQ izaziva vozača da iz njega izvuče maksimum uz solidnu dozu adrenalina. Njegovo veselo skakutanje i kretanje u saobraćajnoj gužvi je poput kartinga. Precizno, odlučno i stabilno. Gas i kočnica su u stalnoj upotrebi i prosto ”vuku” vozača da se ubaci u ono malo prostora koje uvek ima ispred sebe. Sjajno!

Nakon toga sledi otrežnjenje. Autonomija sa punim rezervoarom u gradskoj vožnji je svega 350 kilometara, ukoliko dospemo do pumpe zbog izuzetno nepouzdanog pokazivača količine goriva u rezervoaru.

Predugački stepeni prenosa zahtevaju forsiranje motora

Izmerena potrošnja je sve, samo ne ekonomična. Iako fabrički katalog kaže da prosečno troši 4,3 litre, naša merenja su dijametralno suprotna. U gradskoj vožnji potrošnja (sa uključenim klima uređajem) iznosi u proseku 8,1 litar a bez klimatizacije 7,4 litara na 100 pređenih kilometara. Mnogo, izuzetno mnogo...

Ovakav ”kiks” malog gradskog automobila me je spustio na zemlju. Testovi njegovog ponašanja u zimskim uslovima i ocene izrade, komfora i praktičnosti koji slede će odgovoriti na mnoga pitanja, pa i ono najčešće postavljano - da li je prvi utisak po pravilu najbolji!?

piše: Miodrag Piroški
foto: Predrag Rakić
miodrag.piroski@vrelegume.rs
3611
Postavljeno: 31.12.2009

Arhiva: Super testovi

Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 11.11.2010

Nokian Z G2

Kraj leta i početak jeseni je vreme da sumiramo utiske sa našeg supertesta Nokian Z G2, letnjih pneumatika koje smo koristili tokom ovogodišnje letnje sezone...


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 20.08.2010

Fiat Punto Classic LPG

Prednosti koje donosi automobil koji kao pogonsko gorivo koristi tečni naftni gas, poznate su odavno, naročito uzimajući u obzir da je cena benzina trenutno više nego dvostruko veća od cene TNG-a. Naravno, postoje i mane, a one se prvenstveno ogledaju u prisustvu dodatnog rezervoara i manjku prtljažnog prostora


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 12.08.2010

Nokian Z G2

Nastavak našeg supertesta Z G2 pneumatika obeležilo je kišovito i prilično hladno vreme za ovo doba godine. Na pragu leta imali smo gotovo jesenje uslove za vožnju, ali su Nokian pneumatici u potpunosti dorasli zadatku...


Toyota iQ
III deo - Enterijer i oprema

24.05.2010

FIAT Punto Classic Dynamic LPG 1.2
1. deo - uvod

05.03.2010

Honda Accord
4. deo - vozna dinamika
Tekst sa video prilogom!

28.01.2010

Toyota IQ 1,0 VVT
2. deo - motor

31.12.2009

Toyota iQ
1. deo - uvod

30.10.2009

Honda Accord
3. deo - enterijer i oprema

09.10.2009

Kia Pro_cee'd
4. deo - oprema

02.06.2009

Honda Accord
1. deo - uvod

25.03.2009

Kia Procee'd
3. deo - servis i održavanje

13.02.2009

Suzuki Splash 1,2 GS
3. deo - servis i održavanje

23.12.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
2. deo - vožnja

24.11.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
1. deo - uvod

16.09.2008

Suzuki Splash 1,2
1. deo - uvod

30.07.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
3. deo - zaključak

05.05.2008

Škoda Fabia 1,4 16v Elegance
2. deo - zaključak

18.03.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
2. deo - motor, menjač i donji prostor

23.01.2008

Opel Corsa 1,7 CDTI Cosmo
3. deo - zaključak

04.12.2007

Toyota Auris 1,6

07.11.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi Cosmo
2. deo - donji postroj i pogon

19.10.2007

Škoda Fabia 1,4 MPI Confort
1. deo - uvod

04.10.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi

29.08.2007

Toyota Yaris 1,3
3. deo - zaključak

30.03.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
2. deo - motor

16.02.2007

Toyota Yaris 1,3 VVT-i Sol
2. deo - motor i ponašanje u vožnji

20.01.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
1. deo - uvod

25.12.2006

Toyota Yaris 1,3 VVT-i

21.11.2006

Chevrolet Lacetti
3. deo - zaključak

24.10.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
3. deo - servis

09.10.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
2. deo - enterijer

25.09.2006

Ford Focus Wagon 1,6
3. deo - zaključak

07.08.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
1. deo - uvod

29.06.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
2. deo - enterijer

13.06.2006

Ford Focus 1,6 Wagon
2. deo - enterijer

05.06.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited
2. deo - pogon i održavanje

08.05.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D

07.04.2006

Renault Megane 1,5 dCi
5. deo - zaključak

17.03.2006

Renault Megane 1,5 dCi
4. deo - vozne osobine

02.02.2006

Renault Megane 1,5 dCi
3. deo - enterijer

04.01.2006

Renault Megane 1,5 dCi
2. deo - karoserija

04.11.2005

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited

18.10.2005

Honda Jazz 1,4

26.09.2005

Renault Megane 1,5 dCi

26.08.2005

Honda Jazz 1,4

21.04.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

25.03.2005

Honda Jazz 1,4

14.02.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

24.01.2005

Honda Jazz 1,4

22.12.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI 16V 110 KS

23.11.2004

Honda Jazz 1,4

22.10.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V 110 KS

21.09.2004

Milun
31.12.2009 19:25
0
0

NE MOGU VEROVATI, DA TROSI 8 LITARA PO GRADU!??? DA NIJE STAMPARSKA GRESKA?

Peki
31.12.2009 19:27
0
0

auuu... trosi kao da ga je Alfa Romeo konstruisao!

Japan Auto
01.1.2010 11:16
0
0

Zaboravili ste da stavite tabelu sa tehnickim podacima!?

Artist
01.1.2010 11:18
0
0

Sasvim tačno, potrošnja gotovo identična kao kod Alfa Romea 156 iz 2000. godine, sa dvolitarskim benzincem i 155 KS! Naravno, umerena vožnja na duže staze (kombinovano autoput/magistrala/grad + klima). Kvalitet izrade taman tu negde, a da pod haubom kuca sportsko srce možda bi mališa i zaslužio bedž Alfe na haubi:-)

Peki
01.1.2010 13:33
0
1

Aha, imam li ja izgleda dvojnika? Ko mi je mazno nadimak?
Nego nema mesta cudenju, prakticno svi benzinski motori od jedne litre, sa tri ili cetiti cilindra, lako popiju 8 litara u gradskoj voznji, posebno ukoliko se jace pritisne na gas, vozi sa klima uredajem, ili je malo veca guzva. Nedavno testirani Nisan Pixo, identicne zapremine i snage, kao i trojke C1/107 Aygo, koji imaju isti agregat kao IQ, nemogu da sidu ispod 7-8 litara. Jedino se u idealnim uslovima na regionalnim putevima, prilblizavamo fabrickim podacima.

sosoloza
02.1.2010 10:59
0
0

između redova testa čitam:toyota iq je automobil za čisto iživljavanje onih koji imaju sve, pa glume skromnost i praktičnost. njegovo posedovanje je više prestiž nego bilo kakva praktičnost. visoka cena, visoka potrošnja. ipak, zavidim onima koji sebi to mogu da priušte.

don
02.1.2010 18:17
0
0

Slazem se sa sosolozom! Znaci ovo je klasicna glupost koju ce verovatno voziti neke burzujke. Prosto je NEVEROVATNO da se ovakav automobil uopste nalazi na ponudi Toyote, eto bas zbog toga mi je drago sto Toyota vise nije najveci proizvodjac na svetu, a vise nikad nece ni biti. Ljudi moji, tek sad mozemo da vidimo sta znaci dobar mali automobil. A to je mini. BMW-u svaka cast.
A cestitka ljudima koji pored kultnog Minija, Smara zele da voze ovo!!!! Znaci ovo je prevazislo sve do sad. Stvarno bi voleo da pitam kupca ovog automobila zasto ga je kupio, i sta misli kako ga ljudi gledaju dok se vozi u njemu?

Peki/dvojnik
02.1.2010 21:23
0
0

@don
Da bi shvatio poentu Toyota IQ, moras prvo nesto razumeti u zivotu.Nije sve u duzini lima i broju KS, ima nesto i u prestizu, foliranju i prikazivanju individualnosti kroz osecaj za duh vremena, kriza, ekologija, parkiranje gde pozelis,... Voziti IQ je veca fora nego X5 koji ganja svaki veci seljak sa Dorcola i Senjaka.

p.s. Peki izvinjavam se, ali mene mama zove peki vec 39 godina i od tada mi govori svaki dan: "sine kada narasteš nikako nemoj kupiti Alfa Romeo, već neki pravi nemački auto"!

don
02.1.2010 21:36
0
0

@Peki
Pa za to sto si naveo postoji MINI, SMART! I jos nekoliko zanimljivih malih automobila!!! Boze!!!
Pa ako neko oseca duh vremena i moderan je itd, pa sigurno nece kupiti jednu odvratnu i komercijalnu Toyotu vec npr Mini, automobil koji ima SVRHU,istoriju prestiz i stil + moze zaista da bude automobil koji se vozi cele godine!
Peki razocarao si me sa svojim stavom i ukusom!!!

Artist
03.1.2010 11:44
0
0

@ Peki/dvojnik
Moja mama je još pre 40 godina počela da me uči: "sine, ne donosi zaključke napamet, ostavi se predrasuda, isprobaj razne stvari u životu, uveri se svojim očima i ušima pa onda formiraj mišljenje!" Obožavam je zbog toga i pitanje je da li bih u suprotnom otkrio istinske životne vrednosti:-)
Uzgred, vezano za temu, ušteda na kubikaži kod malolitražnih benzinaca i shodno tome nižim troškovima registracije ne donosi obavezno i proporcionalno niže troškove eksploatacije obzirom da se motor više napreže, pogotovo u slučaju povećane mase vozila! Čista logika, uz uključivanje nezaobilaznog faktora individualnih karakteristika svakog vozila.

Peki R.
03.1.2010 20:13
0
0

Don, da nebi bilo zabune, moj je samo peti komentar (u vezi potrosnje), Peki/dvojnik je poslao ostale. Od sada dodajem slovo R!

Milan
04.1.2010 11:30
0
0

IQ nije namenjen nasem trzistu i ovde nikad nece dostici svoju vrednost.Najbolje se uklapa u sredinama gde je drugi,pa i treci auto u porodici,a to tesko da moze kod nas da bude.Cini mi se da su u Tojoti hteli na brzinu da ga okvalifikuju kao dostojnog konkurenta Smartu i Miniju koji uz to imaju i duzu tradiciju.

Peki/dvojnik
04.1.2010 12:18
0
0

IQ uopste nije komecijalno vozili. Rekao bih da je podjednako, ako ne i luksuzniji od Minija. O Smartu ili kisobran automobilu ne bih uopste diskutovao. On pripada proslim vremenima. Koncepcija IQ ce sigurnoi pobediti.
Peki
p.s. nisam Peki R.

don
04.1.2010 15:12
0
0

Peki dvojnice, sta je onda komercijala ako jedna Toyota nije? A to sto si rekao da je IQ podjednako ili cak i luksuzniji od Minija govori da ja vise nemam sta s tobom da polemisem. Pristrasan si i sklon lupanju gluposti...
Ukratko.
Pozdrav svim ljudima koji imaju ispravno i istrajno misljenje i koji ne podlezu naivnim marketinskim promocijama koje traju 3 dana

Dr. Dule
04.1.2010 21:51
0
0

E jeste ružan. Deluje luksuzno. Slažem se sa prethodnicima, ovo je automobil za bogataše koji bi da se iživljavaju i prikazivaju ispred kafića. Voleo bih da mogu njime ići na dežurstvo. Uh, kako bi me samo gledali.

CMIK
05.1.2010 16:49
0
0

Nikada se ne bih zalepio za ovaj IQ ma koliko utisci sa testa zvučali primaljivo. Ovom automobilu nedostaje neki "začin". Sve je OK, extra praktično i simpatično, ali ima nešto što mu sreću kvari.
Kada otkrijem šta je to, javiću se!

Ivan
05.1.2010 19:44
0
0

@Peki Svi na ovom sajtu koji se potpisuju kao Peki moraju da odvale neku glupost!Kao ovu da jedan IQ moze da bude ne komercijalni luksuzniji automobil od Minija!Mada ko zna mozda se i pravi Peki slozi sa ovim glupostima jer je i on u protekloj godini umeo svasta da tvrdi!Kao to da je Dacia super automobil!

Peki R
05.1.2010 23:02
0
0

E pa moj Ivane, koliko li smo se samo nacitali tvojih gluposti, mogli bi roman da sastavimo od njih...
A sto se tice Dacije, ovde joj nije mesto, kada uskoro bude objavljen Sandero Stepway, javi se, pa da cujemo jos koju!
PS. Ukoliko si se osetio uvredenim, ovo je samo odgovor na tvoju provokaciju, nicim izazvanu! To je izgleda jace od tebe?

Ivan
06.1.2010 01:15
0
0

@Peki R. Nikakva provokacija samo konstatacija gluposti!Kada neko odvali da je IQ luksuzan automobil a ne komercijalan i to jos bolji od Minija mora se reagovati!A vi ste Perice pomenuti u saljivom kontekstu ali vi ste pre ozbiljan covek pre bi vama lezala titula romano pisca sa bestselerom "Dacia do vrhunca"!A sto se tice Sandera Stepway mogu odmah da kazem beskorisan bez pogona 4x4 ali za te pare sasvim solidno izgleda!

CMIK
06.1.2010 10:08
0
0

Podrzavam Pekija R.

Tjuner
07.1.2010 21:56
0
0

Ovaj auto je kao stvoren za doradu detalja. Zamislite ga sa sirokim gumama, prohronskim bravama, obrubima oko svetala, poklopac rezervoara i alu sacastim hladnjakom!

Milan
07.1.2010 23:18
0
0

@Tjuner

Ja ga ne bih takvog zamisljao,dovoljno je ruzan i ovakav.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: