Uporedni test

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

Stepski vukovi

Nedavno promovisana Dacia Sandero u Stepway paketu opreme zagrejala je sve one koji odavno maštaju o jeftinom off road vozilu kojim će porodici pružiti nezaboravan odlazak u prirodu. S druge strane, Suzuki je u svoj SX4 investirao mnogo više od vizuelnog ”off road paketa”, omogućivši tako odlazak i na mesta od kojih zaziru i znatno zvučnija ”terenska imena”

Asfaltna podloga ili ono što nam je danas poznato kao većina ulica i puteva, u širu primenu ušla je još tamo negde 20-ih godina prošloga veka. Shvatajući očigledne prednosti u odnosu na sva dotadašnja rešenja, civilizacija je oberučke prihvatila ovaj način ”premošćavanja razdaljina”, u cilju savršenog funkcionisanja društva.

Hmm, ako je već tako, čemu onda u 21. veku, skoro 100 godina kasnije, potreba za sve većim brojem off road ili kako im ”tepaju”, sportsko-utilitarnih vozila? Pa, razloga je više, i vrlo su različiti u zavisnosti odakle ih posmatrate.

Sedišta su prilično udobna, ali bi vozačka pozicija mogla biti nešto niža

Na razvijenom Zapadu, biti sposoban i za off road predstavlja neki vid stila života, nesputanog odlaska u prirodu, silazak sa magistralnog puta do omiljenog proplanka gde ćete sa porodicom uživati u letnjem pikniku ili roštilju, ili možda do obližnje rečice gde ćete ”zabaciti koju udicu”, uživajući u miru i tišini prirode. U zemljama kao što je naša, off road je, takođe, način života, ali u nešto drugačijem obliku. Naime, ne podrazumeva toliko odlazak do proplanaka jer je manje-više svaki, pretvoren u deponiju smeća, sa ”piramidama” otpadaka koje se penju u nebo. Niti će vam poslužiti za silazak do reke, jer u većini slučajeva, kada vidite kako izgleda voda i šta sve ”pliva” njom, neće vam biti ni do ribe, ni do boravka na obali.

Naš off road pre se može okarakterisati kao putovanje od kuće do posla, kada treba da prođete kroz svoju ulicu, koju već godinama, određene gradske strukture uporno izbegavaju da asfaltiraju. Ko zna, možda iz nostalgije prema filmovima o Divljem zapadu!? Ili, recimo, kada treba da pređete ključnu raskrsnicu koja već mesecima stoji raskopana, gde vozačima ”spuštenijih” automobila kosa sedi od straha za svoj karter... Ah, dobro, nađe se tu i po koji odlazak kod rodbine ”na selo”, kada želite da pobegnete od paklene svakodnevice, prvenstveno zbog suicidnih domaćih vesti, znajući naravno, da naše selo jedva da i struju ima, a kamoli televizijski program.

E, pa, eto prostora za proizvođače da nam predstave svoje ”pulene” kao što su Dacia Sandero Stepway ili Suzuki SX4...

”Šminkerska” varijanta
Odmah na startu, treba naglasiti da ova dva takmaca imaju dosta sličnosti, ali da su, takođe, i poprilično različiti. Dok Suzuki SX4 više naginje onom ”zapadnom” off roadu, dotle Sandero Stepway poprilično pogađa suštinu života u zemljama bivšeg Istočnog bloka, pardon, ”nesvrstanih”. Rumunski takmičar lišen je svih komponenti koje drastično utiču na krajnju cenu vozila.

specifičan izgled,
udobnost,
cena,
praktičnost

nemogućnost izbora dodatne opreme,
ograničena off-road upotrebljivost

1,6 MPI motor, iako samo osmoventilski, sasvim solidno odrađuje svoj posao

Ruku na srce, u Daciji su tu malo i preterali jer je Stepway uskraćen i za elektropodesive retrovizore, elektropomična zadnja stakla, bord-kompjuter (u bilo kakvoj formi) i za, verovali ili ne, upravljač podesiv po visini! No, o tome nešto kasnije, vratimo se na off road.

Stepway, iako namenjen silasku sa puta, ne poseduje 4x4 pogon (bilo koje vrste), niti eventualno ”šper” diferencijal, koji bi mu pomogao na klizavijoj površini, poput vlažne trave ili raskvašenog blata. To mu je, ujedno, i najslabija tačka, jer sa letnjim gumama prečnika 16 cola, može bez problema da siđe sa puta (samo da siđe!), prokrstari proplankom, ali od barica i dubljih vlažnih kolotraga treba da se drži podalje...

Sliku o pomalo siromašnom enterijeru popravlja činjenica postojanja klima-uređaja

Na trenutak zaboravivši gore iznete opaske o našem stilu života, zapitao sam se kome je zapravo Stepway namenjen. Ako je već klirens povećan u odnosu na običan Sandero na 18 cm, a samim tim i težište, što nepovoljnije utiče na dinamičke vozne karakteristike, zašto je ostatak vozila samo ”šminka”?

Da se razumemo, ”šminka” na Stepwayu izgleda prvoklasno, sa dodacima koji ga čine ozbiljnijim, stilski naprednijim i na prvi pogled skupljim automobilom nego što zapravo jeste. No, ipak, ukoliko je Nissan već majstor u off road platformama, mogla se pronaći i solucija za Stepway 4x4. Nije to morao biti ”inteligentan” 4WD sistem kakav ima Qashqai ili X-Trail, ali ukoliko Nissan i Suzuki sarađuju oko modela Pixo i Alto, moglo se nešto naučiti i od SX4.

Vozačka pozicija je veoma dobra, ali bi sedišta mogla imati snažniju bočnu potporu

Informacije radi, Suzuki SX4 u verziji sa pogonom samo na prednje točkove jeftiniji je 1.000 evra od 4x4 varijante. Bilo kako bilo, Stepway je i dalje vrlo upotrebljiv automobil, pre svega u svakodnevnoj vožnji, kao i na otvorenom, asfaltnom putu. Nešto tvrđe prednje oslanjanje i ”otvorenija” geometrija točkova omogućavaju agresivnije ulaske u krivine, kada i zadnji deo hoće ponekad da se ”poigra”. Subjektivnog sam utiska da je upravljiviji i živahniji nego li standardna verzija, upravo zahvaljujući pomenutim modifikacijama.

Kontradiktorna ličnost
Svakodnevna vožnja gradom nešto je drugačije doživljena, budući da je servo asistencija vrlo oskudna i nekako čudno podešena, sa tendencijom da vraća upravljač u centralni položaj poput opruge. Isto tako, na njemu je dosta izražena količina vibracija i udaraca koji od podloge preko točkova dospevaju do ruku vozača. Na kraćim distancama toliko i ne smeta, na dužim, ume da zamori.

Ručica menjača klasičan je primer dobro odrađenog posla od strane Renaulta i prilikom češćih i bržih promena stepena prenosa, čini se sposobnijom nego li ona kod Suzukija, kod koje svaki put pri promeni, imam utisak kao da su sinhroni ”na samrti”.

Preglednost je zahvaljujući izraženo visokoj poziciji sedenja, odlična, ali smatram da će već vozači prosečne visine zažaliti što inženjeri u Daciji, ako su već predvideli podešavanje sedišta po visini, nisu uračunali još koji ”zub” niže. Ovako, na najnižoj tački, opet imate skoro pola metra do poda. Ruku na srce, prednja sedišta su prilično udobna, te ne zamaraju ni nakon dužih vožnji. No, ono što će neke zasigurno umoriti jeste nemogućnost podešavanja upravljača ni po visini. Postavljen pod uglom koji podseća na voljena nam ”domaća” vozila, neće oduševiti ni taktilnošću, ni ergonomijom.

4WD pogon,
bogata serijska oprema,
kvalitet,
obrada,
vozne karakteristike

kratak sedalni deo,
preglednost ograničena A stubom,
cena

Generalno gledajući, oprema je krajnje kontradiktorna budući da Stepway poseduje, recimo, ručni klima-uređaj i sedište podesivo po visini, ali ne i podesiv upravljač. Ručno podesive retrovizore neću komentarisati, čak ni na vozilu ovog cenovnog ranga, baš kao ni više nego jeftin audio-uređaj Blaupunkta ili katastrofalne brisače vetrobranskog stakla, koji su pravi majstori u ”brljanju”. Razumem uštedu na 4x4 pogonu, ali uzimajući u obzir da je konkurencija u B segmentu sve jača, ovakvi propusti ne bi smeli da se dešavaju, pogotovu uzimajući u obzir cenu Stepwaya sa 1,6 MPI motorom od 90 KS koja iznosi 8.999 evra.

Kada smo već kod 1,6 MPI agregata, treba naglasiti da je on sasvim adekvatan u obavljanju većine zadataka. Neće oduševiti startnošću, ali će se zato odužiti ekonomičnošću, sa autonomijom od oko 900 km i prosečnom potrošnjom negde u rangu 8 litara. Kažemo ”negde”, jer Stepway ne poseduje bord-kompjuter koji će vas o tome detaljno izvestiti. Dizel alternativa jeste poznati 1,5 dCi sa 70 KS koji diže cenu Sandera na već ozbiljnih 10.384 evra.

Kokpit Suzukija veoma je pregledan i zaista bogato opremljen

Dacia Sandero Stepway 1,6 MPI

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, redni/4
Radna zapremina ccm 1596
Broj ventila/tip ubrizgavanja 8/multipoint
maks. snaga kW/KS/o/min 64/87/5500
obrtni moment Nm/o/min 127/3000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/5/5
D x Š x V mm 4020x1746x1590
međuosovinski razmak mm 2589
masa vozila/nosivost kg 1170/391
zapremina prtljažnika l 320
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi torziona osovina, spiralne opruge, amortizeri
Kočnice
napred/pozadi diskovi/doboši
Pneumatici
dimenzije 195/55 R16
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/5
Performanse ubrzanje 0-100 km/h, s 12,4
maksimalna brzina km/h 163
prosečna potrošnja l/100 km 7,6
Cena (sa PDV-om) € 8.999

Najveći minus Sandera, pored pomenutog 4x4 pogona jeste zapravo taj što se Stepway vodi kao nivo opreme (između Ambiance i Laureate), a ne kao zasebna verzija. Drugim rečima, nije moguće konfigurisati ovaj automobil prema afinitetima (recimo, Laureate paket je znatno bogatiji) već kupiti ponuđenu verziju sa benzinskim ili dizel motorom.

Iznad očekivanja
Japanski ”terenac”, kao što smo već spomenuli, nešto je drugačije koncipiran, i namenjen pre svega ”zapadnijoj” vrsti off roada. To znači da poseduje 4x4 pogon, kojeg je moguće isključiti, kada su pogonski samo prednji točkovi (2WD). U AUTO režimu, ukoliko zatreba, u pomoć stupa i zadnja osovina, dok je 4WD LOCK mod namenjen najtežim situacijama kada najveći procenat obrtnog momenta šalje zadnjoj osovini, a automatski se prebacuje u AUTO režim kada dostignete brzinu od 60 km/h.

U praksi, to funkcioniše više nego odlično jer se niti jednog trenutka, SX4 nije ni ”zakašljao” na težem terenu, a silaske i penjanja na nasipe odrađivao je sa neverovatnom lakoćom i rutinom. Uprkos tome što su na Suzukiju bili odlični, ali samo letnji pneumatici Bridgestone Turanza ER300, niti jednom nismo dospeli u situaciju da nam je baš neophodan 4WD LOCK. Jedini minus pri off road upotrebi SX4 jesu nešto veći prepusti, naročito napred, kao i nepovoljniji napadni uglovi u odnosu na, recimo, Sandero Stepway, koji je tu ”na svome”. Isto tako, u testiranom paketu opreme (najviši - GS) tu je i ESP integrisan sa kontrolom trakcije, koje možete isključiti držeći taster u trajanju od 5 sekundi, ako vam ikada zatreba.

Suzuki SX4 1,6 VVT 4WD

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, redni/4
Radna zapremina ccm 1586
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/multipoint
maks. snaga kW/KS/o/min 88/120/6000
obrtni moment Nm/o/min 156/4400
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/5/5
D x Š x V mm 4150x1755x1605
međuosovinski razmak mm 2500
masa vozila/nosivost kg 1195/410
zapremina prtljažnika l 300
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi torziona osovina, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/doboši
Pneumatici
dimenzije 205/60 R16
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/5
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 10,7
maksimalna brzina km/h 185
prosečna potrošnja l/100 km 7,2
Cena (sa PDV-om) € 15.500

Na asfaltu, Suzuki je još impresivniji. Iskren da budem, uprkos odličnoj šasiji i kvalitetnom oslanjanju, nisam očekivao toliko agilnosti i sigurnosti od SX4, čak i pri najoštrijoj vožnji kroz krivine. Iako naginjanje karoserije postoji usled nešto višeg težišta, niti jednog trenutka SX4 ne postaje nervozan ni nepredvidiv, a upravljač je pravi izvor solidnih informacija koje dolaze od prednjih točkova. U kombinaciji sa već pomenutim Turanzama, SX4 je zaista vrlo sposobna ”mašina za gutanje krivina”, a ništa manje impresivna nije ni pravolinijska stabilnost pri većim brzinama. Drugim rečima, na polju voznih karakteristika, SX4 daleko više pruža nego što se to na prvi pogled čini.

Cena kvaliteta
Isti je slučaj i sa gradskom vožnjom, u kojoj se Suzuki vrlo dobro snalazi, budući da je servo asistencija dobro odmerena, a udobnost, iako je automobil nešto tvrđe trimovan, na veoma dobrom nivou. Ni preglednost nije zaboravljena, ali ponekad pri skretanjima ume da zasmeta masivni A-stub, pre svega zbog ugla pod kojim se nalazi. Ergonomija je na daleko višem nivou u odnosu na Stepway, ne samo u saznanju da se odlično dizajniran kožni upravljač može podešavati po visini, već su i komande na centralnoj konzoli znatno bolje organizovane i pozicionirane. Kada se na to dodaju i elektropodesivi i grejani retrovizori, elektropomični prozori (sva četiri, naravno!), automatski klima-uređaj, udobna sedišta podesiva po visini, koja su uz to i grejana, veoma informativan bord-kompjuter i odličan CD/mp3/WMA audio sistem, dobija se paket kojem se nema šta prigovoriti.

Jedino nas je donekle razočarao 1,6-litarski VVT agregat koji ”na papiru” oslobađa 120 KS pri 6000 o/min, ali se u praksi, ne čini ni tako snažnim. Naravno, i masa 4x4 pogona utiče na agilnost, ali zapravo, najveći krivac za ovakav utisak jesu izuzetno dugački stepeni prenosa, koji motor čine ”uspavanim”. No, ”vrtite” li ga u režimu visokih obrtaja (od 4000 o/min pa naviše), stvar postaje bitno drugačija, kada se čini da Suzuki ”kipti” od snage. Pri normalnoj vožnji, potrošnju je moguće držati između 6 litara na otvorenom i 7 litara u gradu, dok se iole veća agresivnost plaća sa litrom više u proseku, što i nije loše, obzirom na 4x4 pogon i benzinski motor zapremine 1,6 litara.

Ovako konfigurisan, Suzuki SX4 iznosi nimalo naivnih 15.500 evra (koliko košta i 1,6 2WD sa automatskim menjačem), što se čini preskupim u odnosu na upoređeni Stepway. Međutim, opcija sa pogonom samo na prednjoj osovini jeftinija je za 1.000 evra - 14.500 evra, koliko staje i 4x4 u nižem, GLX paketu. Isto tako, moguće je posegnuti i za 1,5-litarskom verzijom sa 111 KS (samo u GLX opremi), gde SX4 iznosi već prihvatljivih 12.500 evra. Dvolitarski dizel sa 135 KS retko da će iko odabrati, jer i pored brojnih prednosti, cena u GS paketu staje 18.790 evra. Napomene radi, metalik boja za sve modele se doplaćuje, i to u iznosu od 300 evra.

Zaključak
Na prvi pogled, teško je reći koji je od dva automobila na našem testu bolji ako u obzir uzimamo i cenu, koja je uvek jedan od presudnih faktora pri kupovini. Suzuki SX4 svakako je kvalitetniji, ozbiljniji i sposobniji automobil, ali mu je i cena, čak i startnoj verziji, za preko 3.000 evra viša u odnosu na Stepway. Ruku na srce, čak i tada, SX4 daleko je iznad po kvalitetu materijala, završne obrade kao i ukupnog utiska u enterijeru.

Ako uzmemo u obzir i tradicionalno dobru pouzdanost japanskih automobila, kao i četvorogodišnju garanciju (3 godine kod Stepwaya), onda je SX4 odličan izbor. Naročito ukoliko zaista imate potrebu za off road vožnjom, bilo u rekreativne, bilo u ”poslovne” svrhe.

S druge strane, Sandero Stepway veoma je dobar automobil za svoj cenovni rang i vlasniku pruža dosta toga. Znatno je atraktivniji i zabavniji od klasičnog Sandera, a budući da je od slabijeg Ambience paketa skuplji samo 600 evra, nameće se kao logičniji izbor. Međutim, mana nemogućnosti konfigurisanja paketa limitirala ga je u nekim vrlo bitnim stavkama kod prosečnog kupca. Naročita nelogičnost krije se u činjenici da najviši paket Laureate sa benzinskim 1,6 motorom ispada skoro 200 evra jeftiniji od Stepway opreme. No, i tako, činjenica je da će Stepway zadovoljiti većinu prosečnik kupaca i njihove potrebe za ”odlaskom u prirodu”.

A ko je pravi pobednik ovog uporednog testa? Pa, zavisi od toga šta vam treba i sa koliko novca raspolažete. Stepway jeste jeftiniji i atraktivniji, ali je SX4 ipak osetno kvalitetniji i adekvatnije opremljen za traženi iznos, naročito ako se u obzir uzme i pad vrednosti, odnosno cena polovnog automobila kroz, recimo, pet godina. Zapravo, više mi se sviđa ideja ozbiljnijeg off roada, odlaska na piknike, roštilje i pecanje, nego li gore spomenuta ”ulična” alternativa... A to sve, nekako mi više ide uz SX4 nego li uz Stepway!

tekst: Đorđe Pavićević
foto: Predrag Rakić, Đ. Pavićević
djordje.pavicevic@vrelegume.rs
19580
Postavljeno: 25.12.2009

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Dr.Dule
27.12.2009 18:07
16
1

Pobeda Suzukija je bila jasna i pre testa. Ipak su to automobili iz dve klase i sa dva različita pristupa.
Dacia nema nameru da bude urbani terenac. Suzuki je svakako vrlo simpatičan a pre sve RACIONALAN IZBOR!

Skyline
29.12.2009 14:35
17
2

Meni se generalno Suzukijevi modeli jako sviđaju. SX4 je jedna od najboljih kupovina u Srbiji.

spaske
29.12.2009 19:12
9
5

Razlika u cijeni je velika,ali kada se sve uzme u obzir DACIA je dobar izbor za nase dzepove.

Djordje
29.12.2009 23:55
8
0

@ Dr.Dule
Bez obzira na "klasnu" razliku i opsti pristup... Iskreno receno, Sanderu nedostaje samo nesto bolje odradjen enterijer koji bi za taj cenovni rang u mnogome poboljsao sliku. Kao sto sam spomenuo, barem da postoji opcija nadogradnje (odabira) opreme... Ovako, dobijate "fancy" kvazi-crossover koji zaista impresivno izgleda (licno, lepsi mi je nego SX4), ali nema cak ni podesavanje volana po visini, sto je nedopustivo! Isto tako, brisaci su bili ocajni...cak ni kod Zastavinih modela nisam imao toliko problema sa mrljanjem i neprijatnim zvucima "drljanja". A kad pogledate, to je toliko mala investicija.
Drugim recima, Dacia je pala upravo na tih nekoliko sitnica. Da je razlika izmedju njih u ceni veca, Sandero bi mozda bio i logicniji izbor, ovako, licno mislim da je SX4 bolja INVESTICIJA.
Pozdrav!

Mikica
30.12.2009 12:44
12
1

Glasam za SX4

Mumic
30.12.2009 20:14
3
11

Nije fer porediti Daciu sa Suzukijem! Naravno da je Suzuki bolji, moderniji i lepsi. Ipak, presudna je arbitraza novcanika u ovoj klasi.
Realno Skoda Yetti ih razbija sve!

Peki
31.12.2009 09:21
4
4

@Mumic,
Da, Yetti, ali za koje pare?

r
31.12.2009 15:31
10
2

U Sarajevu je u zadnjem kvartalu prava pomama za Suzikijem Sx4 ciji je zastupnik maksimalno spustio cijene. Ovaj testirani kosta 14 000 evra i znam troje ljudi koji su ga kupili. Vozio sam se, impresivan izgled u unutrasnjosti o odlican stereo sistem (8 zvucnika). Ima sve osim koze. Kazu i da mu je 4x4 odlican. Nedavno je jednog kolegu izvukao iz blata, sto Subaru nije mogao. No, ono sto je zanimljivo, Sx4 sa prednjim pogonom i nizim paketom opreme (koji ipak ima klimu) i motorom od 99 KS kosta 9000 evra. To je pandan Dacije, pa neka onda neko kaze, bar u BiH, da se Sandero Step Way isplati.

Ivke
04.4.2010 20:50
0
37

Ma daj bre koji Suzuki,Dacijas i slicna kung-fu vozila bolje da ne kupujete nista dok ne skupite pare za BMW.To je bre auto i masina !!!

GTI
12.9.2010 22:18
4
3

Slazem se da je Suzuki bolji i ozbiljniji auto ali za ovu razliku u cijeni ne bih uopste razmisljao da kupim Stepway...

sasa
27.7.2011 16:50
8
0

ivke kupi li ti auto ili jos kupis za bmw. a kad ga kupis stedjeti ces za majstora i djelove

Zoran
17.8.2011 11:55
6
0

Obzirom da je VolksWagen poslao ponudu Suzukiju za zajednicki razvoj novih terenaca, Suzuki vise nije 2. liga japanskih vozia. Inace, ja sam uplatio SX4, i dobio ga sa sajamskim popustom za 14.300 eura. Razmisljao sam i o novoj Honda Civic, i BMW 1, ali ipak, za odlazak u prirodu i ove rupcage po Srpskim putevima, ipak mi je Suzuki bolji izbor. Gepek mu je mali, to je istina. Sandero ne moze da se poredi sa Suzukijem, ni u jednom segmentu. Zato i osetno manje kosta. tj koliko para toliko i muzike. Uvek bilo.

Robi
03.10.2011 02:04
7
0

Bas sam kupio SX4 sa 1.5 benzincom sa 112ps, dodao na njega original KN ugradni filter(80e) i dobio bolje karakteristike nego model sa 1.6l posto ga ima obiteljska prijateljica i mogao sam da usporedim. Na autoputu ZG-BG provjereno sa GPSom bar 10 puta postigao sam 191kmh.brojac auta tada pokazuje cca 198kmh. Inace auto ima potrosnju izmedu 5.5 i 8l. troskovi servisa su 100e sto je jako povoljno posto imam jos bmw 525d i tamo ti na bmwju nece ni pogledati auto za te pare. inace auto ima odlicne performanse (poboljsao sam ga za oko 2000e). i u direktnoj konkurenciji je sa nissan juke 1.6 koji je 15000e. znaci sx4 je najbolji izbor

shandu
04.2.2012 22:25
2
1

u ovom slucaju je sx4 blizanac sa fiat sedici-em, i ima fiatov motor dizel, mislim da je ipak 2.0 bolja varijanta jer je nekako opterecenje na 1.6 4x4 pogon, impreca 1.5 awd ide kao les bukvalno

robokap
17.5.2012 13:11
4
0

Suzuki sx 4 je vrhunsko auto...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: