Promocija

BMW Serija 5

Definicija elegancije


Nakon više od 5.555.555 proizvedenih primeraka, BMW je predstavio novu, šestu generaciju Serije 5


Pre samo par godina, nije bilo moguće prokomentarisati ni jedan model BMW-a, a da se ne pomene ime glavnog dizajnera, Chris Bangla. Uticaj ovog čoveka na BMW bio je toliko velik da je informacija o njegovom odlasku u automobilskim medijima bila tretirana kao veoma važna vest. Bez želje da ulazimo u raspravu oko rezultata njegovog rada, koji je nesumnjivo polarizovao ljubitelje ove bavarske marke, bilo je interesantno videti kako će novi modeli izgledati...

Ako pomenute brojke sa početka teksta ne oslikavaju dovoljno važnost Serije 5, onda je dovoljno reći da je statička promocija šeste generacije organizovana u epicentru njegove geneze, u Centru za istraživanje i inovacije BMW-a u Minhenu (skraćeno FIZ), koji je inače nedostupan za javnost i medije. Takođe, glavnu reč u programu imao je Adrian van Hooydonk, holandski dizajner koji u februaru 2009. godine nasledio kontroverznog Amerikanca.

Simbolika
Atmosfera pre konferencije bila kao pred veliku pozorišnu predstavu ili operu u kojoj igraju velika imena. Kada je nakon uvoda, podignuta ”elektronska kupola”, ukazao se automobil vrlo decentnog izgleda, bez ekstravagantnih bravura - upravo onako kako smo i očekivali.

Ono što slika ne može da dočara je količina rada koji je uložen ovaj automobil. Pored više hiljada sati koji su dizajneri proveli pred svojim velikim monitorima i pored činjenice da se na novoj Seriji 5 radilo oko 5 godina i da je napravljeno 5 glinenih modela, vrlo je zanimljivo kako je tekao razvoj novog. Prve korake je, naravno, napravilo dizajnersko odeljenje, ali u saradnji sa marketingom. Kada je broj glinenih prototipova redukovan, u ”posao” su se uključili inženjeri koji su trebali da se ukope u unapred zadate proporcije.

Brojevi
S obzirom da je nova Serija 5 bazirana na ”Sedmici”, a da se idealan raspored mase od 50:50 naprosto podrazumeva, zadatak nije bio ni malo lak. Novoj ”Petici” nedostaje samo jedan millimetar do dužine od 4,9 metara, što je za 6 centimetara više od prethodne generacije. Međutim, međuosovinski razmak povećan je za 8 cm, te sad iznosi skoro tri metra (2968 mm). Širina je, takođe, povećana (za 20 mm) i iznosi 1,86 metara - bez retrovizora, naravno. Iako je nova ”Petica” ujedno i najveća do sada, elegantan dizajn i mali prepusti učinili su da automobil deluje skladno i impozantno, ali ne i glomazno.

Još jedan, naizgled manje interesantan podatak je da su inženjeri uspeli da održe masu na razumnom nivou, tako da se 520d, i pored očiglednog povećanja dimenzija, ”ugojio” samo 30 kilograma. Nova forma je istovremeno omogućila identičan rezultat po pitanju koeficijenta otpora vazduha koji, u slučaju pomenutog modela 520d, iznosi 0,28.

Luksuz i tehnika
Pored drugačijeg vizuеlnog nastupa, gde su dizajneri vodili računa čak i o tome kako se svetlo prelama po boku automobila, nova generacija Serije 5 nudi skoro sve ono što se na ”meniju” BMW-a nalazi: počev od aktivnog upravljanja, ogibljenja i svetala, preko osmostepene transmisije, pa sve do panoramskih kamera za vožnju u nazad i sistema za noćno osmatranje i softvera koji detektuje pešake.

Povećanje dimenzija i međuosovinskog rastojanja istovremeno je donelo značajna poboljšanja po pitanju količine unutrašnjeg prostora, što je, inače, bila jedna od vrlo retkih mana prethodne generacije.

Instrument tabla vrlo je slična onoj koja se može videti u Seriji 7 i što je najvažnije, ponovo je orijentisana ka vozaču. Nova Serija 5 opremljena je neizbežnim BMW EfficientDynamics rešenjima koja omogućavaju nižu emisiju štetnih gasova, odnosno, ugljen-dioksida, gde samo ”najveći” 550i emituje više od 200 g/km.

Lidija Piroški i Adrian van Hooydonk, glavni dizajner u BMW-u

Moć
Iako je povećanje mase neznatno, BMW se, ipak, odlučio da malo ”pojača” osnovne verzije. Verovatno najzanimljiviji, 520d sa motorom od dve litre raspolaže sa 184 KS, 523d koristi poznati biturbo agregat sa 204 KS, a 530d ima jedinicu sa 245 ”konja”. Za početak, BMW je pripremio i benzinske verzije, ali samo sa rednim šestocilindarskim i V8 motorom - 523i (204 KS), 528i (258 KS), 535i (306 KS) i 550i (407 KS). Ulogu ”top modela” za sada igra pomenuti 550i.

A M5? Iako još uvek nema zvaničnih informacija, najbrža verzija Serije 5 sa M oznakom, umesto atmosferskog desetocilindarskog motora, imaće V8 biturbo agregat sa oko 555 KS!

No, bez obzira na agregate koji su u modelima ove bavarske marke dovedeni do tehničkog savršenstva (kao i sve ostalo), prvim utiscima o ovom modelu dominira njegova elegantna silueta. Nevoljno priznajemo da se ipak slažemo sa rečima glavnog dizajnera da, ma koliko automobil bio dobar, vizuеlni nastup bira kupca. A nova ”petica” ga sigurno ima...

ekskluzivno iz Minhena, Lidija Piroški
foto: BMW
lidija.piroski@vrelegume.rs
6296
Postavljeno: 18.12.2009

Arhiva: Promocije

Rubrika: Promocije
Postavljeno: 28.10.2017

Restilizovani Citroen C4 Cactus

I dok se svi utrkuju da dobiju mesto u crossover klubu, Citroen C4 Cactus izlazi iz njega!? Nakon jedva tri godine postojanja, restilizacijom je doveden na jedan viši nivo, po proizvođaču dovoljan da se nadmeće sa tenorima u segmentu, tipa Golf, Megane i 308...


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 08.08.2017

Mercedes Benz S Klasa
Tekst sa video prilogom!

U 2016 godini Mercedesova S klasa bila je najprodavanija luksuzna limuzina na svetu. Od pojave aktuelne generacije prodato je više od 300.000 primeraka. Tajna restilizacije za 2017, leži u pozajmljivanju tehnologija iz budućnosti automobilizma


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 07.07.2017

Mercedes E-Class Cabriolet
Tekst sa video prilogom!

Da bi se upoznali sa najnovijim Mercedes kabrioletom morali smo se popeti na krov Evrope. Na prvi pogled, luksuza, udobnosti i prestiža ne manjka. Planinski putevi pred nama su idealni da proverimo da li je Mercedes otišao korak dalje


Seat Driving Experience 2017. Tekst sa video prilogom!

27.06.2017

Mazda CX- 5 promocija u Barseloni Tekst sa video prilogom!

27.05.2017

Toyota Yaris 2017

06.05.2017

Hyundai i30

16.03.2017

MINI Clubman

31.05.2016

Toyota Auris i Avensis Tekst sa video prilogom!

31.10.2015

Toyota Avensis Tekst sa video prilogom!

15.10.2015

Toyota Auris

08.08.2015

Mazda6 i Mazda CX-5 za 2015.

21.05.2015

BMW M135i Tekst sa video prilogom!

01.05.2015

Mazda 2

17.03.2015

Ford Focus & Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

05.02.2015

Renault Traffic

31.01.2015

Opel Corsa Tekst sa video prilogom!

15.01.2015

BMW i3

18.09.2014

Toyota Yaris

08.09.2014

MINI

22.08.2014

BMW 428i kabriolet

09.08.2014

Iveco Daily

06.08.2014

Toyota Aygo

02.08.2014

Ford Transit Courier

30.07.2014

Mazda 3 – Urban Challenge

25.07.2014

Opel Vivaro

24.06.2014

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

01.02.2014

Toyota Corolla

18.09.2013

BMW Serija 4

06.09.2013

Mercedes-Benz A45 AMG

19.08.2013

Porsche Panamera

26.07.2013

Nissan Juke Nismo Tekst sa video prilogom!

29.05.2013

Opel Cascada

14.05.2013

Toyota RAV4

19.04.2013

Toyota Auris Tekst sa video prilogom!

11.04.2013

Ford F-150

28.02.2013

Mercedes Benz Off Road Tekst sa video prilogom!

28.01.2013

Toyota Auris

14.01.2013

Opel Mokka Tekst sa video prilogom!

09.01.2013

Renault Clio IV Tekst sa video prilogom!

23.11.2012

Toyota Prius Plus

08.10.2012

Fiat 500L

28.09.2012

Toyota Yaris Hybrid

07.09.2012

Lexus GS 450h

31.08.2012

Mercedes-Benz A klasa

03.08.2012

Toyota GT86 Tekst sa video prilogom!

20.07.2012

Renault Megane Linija

05.07.2012

Hyundai i30 Tekst sa video prilogom!

22.06.2012

Mini gama

14.05.2012

Toyota Avensis

13.02.2012

Fiat Panda

10.02.2012

Chevrolet Camaro

12.01.2012

Mazda 3

09.01.2012

Opel Astra GTC

31.12.2011

Mercedes-Benz B-klasa

19.12.2011

Opel Zafira

15.12.2011

Chevrolet Cruze

28.10.2011

Opel Ampera

07.10.2011

Toyota Yaris

23.09.2011

Chevrolet Aveo

09.08.2011

Hyundai i40

02.08.2011

Mercedes C63 AMG Coupe Tekst sa video prilogom!

12.07.2011

Pirelli Cinturato P1

14.06.2011

Mercedes C klasa Tekst sa video prilogom!

07.06.2011

Chevrolet Orlando

02.06.2011

Ford Focus

20.05.2011

Maserati GranTurismo MC Stradale

16.05.2011

BMW Concept M5

06.05.2011

Mercedes SLK English version Tekst sa video prilogom!

19.04.2011

Lexus CT 200h

15.04.2011

Peugeot 508 Tekst sa video prilogom!

18.03.2011

Renault Latitude English version Tekst sa video prilogom!

17.01.2011

BMW X3 English version Tekst sa video prilogom!

27.12.2010

Opel Astra Sports Tourer English version Tekst sa video prilogom!

23.12.2010

Mazda 5

07.12.2010

Mercedes CLS English version Tekst sa video prilogom!

30.11.2010

Hyundai ix20 Tekst sa video prilogom!

25.11.2010

Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

19.11.2010

Volvo V60 English version Tekst sa video prilogom!

09.11.2010

Nissan Micra English version Tekst sa video prilogom!

28.10.2010

KIA Sportage

21.09.2010

Ferrari 599XX

09.09.2010

MINI John Cooper Works

07.09.2010

Porsche 911 GT2 RS

06.09.2010

Nissan Juke Tekst sa video prilogom!

03.09.2010

Smart Tekst sa video prilogom!

02.09.2010

Mercedes R klasa Tekst sa video prilogom!

03.08.2010

Nissan Pathfinder / Navara Tekst sa video prilogom!

09.07.2010

Toyota Auris HSD

05.07.2010

Mercedes SLS AMG Tekst sa video prilogom!

02.07.2010

Opel Corsa

14.06.2010

Maserati GranCabrio

11.06.2010

Opel Movano

10.06.2010

Porsche Cayenne

08.06.2010

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

28.05.2010

Alfa Romeo Giulietta Tekst sa video prilogom!

27.05.2010

Mercedes SLS

10.05.2010

Ford Galaxy i Ford S-MAX

05.05.2010

Nissan Qashqai

04.05.2010

MTM KTM X-Bow

30.04.2010

BMW Serija 3 Tekst sa video prilogom!

28.04.2010

Audi R8 Spyder

23.04.2010

Mercedes E klasa Cabrio Tekst sa video prilogom!

20.04.2010

Citroen DS3 Tekst sa video prilogom!

16.04.2010

Hyundai ix35 Tekst sa video prilogom!

23.03.2010

Efficient Dynamics

12.03.2010

Continental gume Tekst sa video prilogom!

11.03.2010

Ford Ranger

11.02.2010

Ford F-150 SVT Raptor

05.02.2010

Chevrolet Spark Tekst sa video prilogom!

04.02.2010

Fiat Doblo Tekst sa video prilogom!

19.01.2010

Renault Megane RS Tekst sa video prilogom!

06.01.2010

Citroen C3 Tekst sa video prilogom!

04.01.2010

BMW Serija 5 Tekst sa video prilogom!

18.12.2009

Kia Cee'd

10.12.2009

Porsche 911 Turbo

30.11.2009

BMW X1 Tekst sa video prilogom!

19.11.2009

Opel Astra

17.11.2009

Mazda CX-7

11.11.2009

Kia Sorento

06.11.2009

Mazda 3 MPS

03.11.2009

Opel Insignia OPC

28.10.2009

Opel Astra

02.10.2009

Lexus IS 250C

31.08.2009

Renault Clio GT i RS

28.08.2009

VW Polo

30.07.2009

Toyota Prius

27.07.2009

Lexus RX 450h

17.07.2009

Mercedes S klase

16.07.2009

Toyota Verso

13.07.2009

Ford Transit Connect

30.06.2009

Peugeot 3008

24.06.2009

Renault Grand Scenic

19.06.2009

Porsche Panamera

01.06.2009

Toyota Urban Cruiser

29.05.2009

BMW Z4 sDrive35i

25.05.2009

Citroen C3 Picasso

20.04.2009

Mazda 3

16.04.2009

Mercedes E klasa

10.04.2009

Nissan Murano

28.01.2009

Toyota Avensis

26.01.2009

Kia Soul

23.01.2009

Hyundai i20

21.01.2009

Renault Megane

20.01.2009

Toyota iQ

29.12.2008

Mazda 6 MZR CD 2,2

25.12.2008

Nissan Qashqai +2

03.12.2008

Honda Jazz 1,4 i-VTEC EX

01.12.2008

VW Golf VI

27.11.2008

Ford Fiesta

31.10.2008

Dunlop SP Sport Maxx TT

23.10.2008

Fiat Fiorino Qubo

14.10.2008

Mercedes GLK

26.09.2008

Dacia Sandero

17.09.2008

Mercedes A i B klase

01.09.2008

Prototipovi Peugeota

28.08.2008

Lancia Delta

15.08.2008

Ford Kuga

12.08.2008

Renault Koleos

08.08.2008

Peugeot 308 SW

03.07.2008

Citroen Berlingo Multispace

20.06.2008

GM Tech Show

19.06.2008

Subaru Forester 2,0 X

26.05.2008

Chevrolet Aveo

15.05.2008

Iveco Massif

01.05.2008

Michelin Energy Saver

30.04.2008

Citroen C5

18.04.2008

Opel Agila

14.04.2008

Hyundai i10

03.04.2008

Corvette C6 2008

02.04.2008

Mazda 6 Wagon

28.03.2008

Renault Kangoo 1,5 dCi

01.02.2008

Toyota Land Cruiser V8

04.01.2008

BMW Serija 1 Coupe

03.12.2007

Mercedes-Benz C 63 AMG

20.11.2007

Peugeot 308

13.11.2007

Ekskluzivno :
Citroen C5

22.10.2007

Renault Laguna

12.10.2007

Goodyear Max Tehnology

03.09.2007

Bosch 2007

27.08.2007

Mercedes SUV

24.08.2007

Lexus LS 600h

23.07.2007

Nissan X-Trail

12.07.2007

Ford Mondeo

06.07.2007

Volvo V70

18.06.2007

Vredestein Ultrac SUV Sessanta

05.06.2007

Michelin Latitude Tour HP

29.05.2007

Chevrolet Captiva 2,0 D

21.05.2007

Mercedes C-klase

15.05.2007

Dodge Nitro

10.05.2007

Opel Corsa OPC

20.04.2007

Peugeot 207 CC 1,6

10.04.2007

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

29.03.2007

Toyota Corolla

28.03.2007

Chevrolet Sequel

23.03.2007

Ford Ranger

20.03.2007

Nissan Qashqai

16.03.2007

Opel GT

23.02.2007

Toyota Auris

20.02.2007

Dacia Logan MCV

19.02.2007

Renault Trafic/Master

08.01.2007

BMW X5

26.12.2006

Toyota Hilux

19.12.2006

Citroen C4 Picasso

17.11.2006

BMW X3

30.10.2006

Mercedes CL

23.10.2006

Jeep Compass

16.10.2006

Red Bull Air Race

10.10.2006

BMW High 5 Expirience

03.10.2006

Opel Corsa

28.09.2006

Mercedes GL 500

18.09.2006

Toyota Avensis

11.08.2006

Chevrolet Captiva

04.08.2006

Mini Dynamic Drive

18.07.2006

Citroen Jumper

14.07.2006

Lexus GS 450h

07.07.2006

Mercedes E-klase

30.06.2006

Lexus RX 350

02.06.2006

Chevrolet Epica

29.05.2006

Opel Astra TwinTop

16.05.2006

Mercedes-Benz Sprinter

15.05.2006

Mazda MX-5

25.04.2006

Nissan Note

03.04.2006

Chevrolet Aveo

03.03.2006

Toyota RAV 4

23.02.2006

Citroen C6

31.01.2006

BMW xDrive All-Wheel-Drive System

17.01.2006

Toyota Yaris

13.01.2006

Ford Focus ST

28.12.2005

Lexus IS 250

23.12.2005

Opel Vectra i Signum

02.11.2005

Toyota Hilux

25.10.2005

Renault Clio III

19.10.2005

Fiat Grande Punto

21.09.2005

Citroen C5 by Wire

08.09.2005

Toyota Avensis 2,2 D-4D

10.08.2005

Citroen C1 1,0i Pack

03.08.2005

Lexus RX 400h

27.07.2005

Opel Zafira

20.07.2005

SAAB 9-3 Sport Combi

28.06.2005

Mercedes B klase

21.06.2005

Lexus GS 430

17.06.2005

Nissan Pathfinder

31.05.2005

Toyota Aygo

18.05.2005

Renault Laguna

07.05.2005

Chevrolet Spark

25.04.2005

Mini Cooper S

21.04.2005

BMW serija 7

18.04.2005

Nissan 350 Z Roadster

14.04.2005

Chevrolet Kalos 1,4 / 3 door

16.03.2005

Citroen C4

22.12.2004

Milan 2
18.12.2009 00:20
5
0

E ovo je savrsenstvo u svakom smislu. samo me cudi zasto nema motor od 2.0l i kao benzinac??? sigurno da ce ovaj 520d biti najzanimljiviji vecini kupaca, jer je spoj ekonomicnosti i snage, a i najbolji je za registraciju.
Peki, ako ovo procitas, videces sta sam ti govorio, da BMW-u NIKO ne moz prici sto se instrument table tice, sve je jako CISTO i PREGLEDNO, a i brojevi su veliki i normalno rasporedjeni, tako da vozac ne mora 5 minuta da gleda koliko ide i tako ne rizikuje da ne daj boze u tim trenutcima na putu ne vidi nesto nepredvidjeno. Sad su svi poceli malte ne sakrivati u nekakve rupcage pokazivace brzine i obrtaja i toliko su izdebilisali brojeve, da i covek koji ima odlican vid ima problema da vidi sta odredjeni instrumenti pokazuju. Pogledajte npr u novoj Insigniji, pa to je umetnost videti koliko se krecete na autoputu, a ima jos puno slicnih primera i u drugi automobilima, kao sto su novi modeli Pezoa, Mazde, Forda... Bravo za BMW

bojan
21.12.2009 11:47
5
0

nisam ni sumnjao da iz BMW-a moze da ispadne nesto lose. Sve pohvale za novi model serije 5

BMW_fanatic
21.12.2009 18:05
7
0

Auto je mnogo lijep,elegantan,prefinjen,ono sto je posebno za pohvalu je enterijer koji je fantastican,u prosli model je bio monoton,previse jednostavan,samo da nastave ovako,mada meni licno prosli model je isto dobro izgledao,osim pomenute unutrasnjosti i bio je originalan jer se razlikovao i od Serije 3 i od Serije 7,sto se ne bi moglo reci za ovaj model koji od spreda lici na trojku,a otpozadi na sedmicu.Dakle to je mozda neki minus,inace sve pohvale...Hvala redakciji za ovaj test.Veliki pozdrav iz Crne Gore

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: