Tuning

Brabus E V12 Black Baron

Upoznajte Crnog barona!

Imate pola miliona evra viška, a ne želite da ih potrošite na neki supersportski automobil? Nema problema, kupite sebi limuzinu sa 800 ”konja” koja ”krstari” brzinom od 370 km/h. Upoznajte Brabus E V12 - jednog od deset ”Crnih barona”!


Nova Mercedesova E klasa samo što je započela svoj tržišni život, a već je ”pala u šake” inženjerima kompanije Brabus, specijaliste za modele za ”trokrakom zvezdom”, koji iz godine u godinu, nakon ”tretmana” Mercedesovih automobila, retko koga ostave ravnodušnim. Setite se samo Brabus Rocketa, baziranog na modelu CLS, koji je 2006. godine sa 362,4 km/h postavio svetski rekord u brzini za limuzine kojima je dozvoljeno da se kreću u svakodnevnom saobraćaju. Ništa manje impresivan nije bio ni Brabus Bullit, baziran na novoj C klasi, koja je sa 720 ”konja” pod haubom sa lakoćom postizala brzinu od preko 320 km/h.

Ovaj put, Brabus se namerio na novu E klasu, i to svom silinom!

Poput nemani
Limuzina nazvana Brabus E V12 ”Black Baron” vizuelno se vrlo lako razlikuje od običnog automobila, pre svega po aerodinamičkom paketu, koji ne samo da doprinosi znatno agresivnijem izgledu, poput nemani, već u mnogome poboljšava aerodinamičke karakteristike i downforce. Skoro preteći usisnici vazduha na nosu automobila imaju za cilj što bolje snabdevanje motora svežim vazduhom, ali i bolje hlađenje masivnih kočionih diskova prečnika 380 milimetara i čak 12-klipnih kočionih čeljusti! Naravno, bokovi su obogaćeni obaveznim ekstraktorima vazduha koji iz motorskog prostora ”izvlače” veliku količinu oslobođene toplote.

Pored impresivnih četvorostrukih izduvnih cevi, karbonskog difuzora i repnog spojlera, najviše pažnje svakako će privući aerodinamički dodatak koji pokriva zadnje točkove, a za cilj ima smanjenje vrtloženja vazduha pri brzinama daleko većim od onih koje ostvaruje većina superautomobila. Tu su i podesivi amortizeri i spiralne opruge, koje omogućavaju čak deset različitih postavki - od ekstremno udobne za svakodnevnu vožnju gradom do izuzetno tvrde za stazu, kada se postižu i najveće brzine.

Ekskluzivnost plus
Unutrašnjost ove ”zveri” jednako je impresivna, sa mnoštvom karbonskih elemenata i aplikacija, počevši od instrument-table, preko centralne konzole i vrata. Četiri zasebna sedišta izrađena su u kombinaciji kože i alkantare, a možete birati da li će biti klasična glatka ili možda perforirana.

     
 
V12 biturbo oslobađa čitavih 800 "konja"

Brabus E V12, takođe, može biti još ekskluzivniji, ukoliko odaberete premijum mobilni telefon ”Vertu Ascent Ti Carbon Fibre”, izrađen u ograničenoj seriji od svega 1500 primeraka, sa titanijumskim kućištem i karbonskim aplikacijama, koji podržava 3G, a poseduje i integrisanu hands-free opciju. Cena - ni ne pitajte!

Lavlje srce
A sada, prelazimo na glavnu stvar! Pogađate, u pitanju je motor ove ”zveri”. Reč je o jedinici pod nazivom Brabus SV12 R Biturbo 800, posebno razvijenoj za ovaj automobil. Dvanaest cilindara u V rasporedu čine ukupnu zapreminu od 6,3 litre (povećana sa 5,5 l). Tih 800 ccm dobijeno je povećanjem hoda klipa, kao i ”bušenjem” cilindara na nešto veći prečnik. Uz sve to, tu su i dva turbo-punjača koje je Brabus, baš kao i kompletan usisni sistem, razvio isključivo za ovaj model.

Čekajte, to nije sve, jer se ispod haube kriju i čak četiri interkulera i potpuno nov ECU menadžment motora, a sve ovo omogućava da i pored abnormalne snage, ovaj motor ispunjava Evro 4 normu. Kada smo već spomenuli snagu, treba reći da ”Crni baron”, u naponu snage, oslobađa čitavih 800 ”konja” pri 5500 o/min, dok je maksimalni obrtni moment izašao iz kamionskih i ušao u tenkovske okvire - 1420 Nm pri 2100 obrtaja u minuti! Budući da je ovako nešto i dalje nemoguće preneti na zadnje točkove, čak i putem petostepenog automatskog menjača i samoblokirajućeg diferencijala sa 40% blokadom, maksimalni obrtni moment limitiran je na ”svega” 1100 Nm.

"Crni baron" opremljen je i aerodinamičkim "poklopcima" zadnjih točkova

Brojke za vrtoglavicu
Uprkos ukupnoj masi od čitavih 1980 kg, ova ”neman” do 100 km/h iz mesta stiže za svega 3,7 sekundi, dok joj je 9,9 s potrebno da dostigne 200 km/h. Samo 14 sekundi kasnije, ostvaruje brzinu od 300 km/h, jureći prema maksimalno ostvarivoj brzini od 370 km/h. Opet, u cilju bezbednosti, brzina je limitirana na 350 km/h, uprkos najboljem pokušaju kompanija Pirelli i Yokohama, koje su sarađivale na ovom projektu u cilju konstrukcije pneumatika koji će izdržati ovako visoke brzine. Kada smo već kod guma, treba naglasiti da se napred nalaze pneumatici dimenzija 255/35 ZR19, dok su pozadi 285/30 ZR19. Naravno, svi se ”kotrljaju” na posebnim Brabus Monoblock Q felnama dimenzija 9,5Jx19.

Šta reći za kraj, osim da ako već imate tih pola miliona evra ”viška”, odvojite 498.000 evropskih novčanica za ”Crnog barona”, i to što pre, jer će biti proizvedeni u veoma ograničenoj seriji od svega deset primeraka (otuda ono ”one of ten”, ako ste se pitali). Ako i zakasnite, ne očajavajte, Brabus će proizvesti i veću količinu E V12 modela snage 750 KS, koji su nešto ”osiromašeni” - nemaju repni spojler, kao i ”klapne” koje skrivaju zadnje točkove. To ionako možete poručiti zasebno kod ovog nemačkog tjunera, tako da skoro niko neće ni primetiti razliku... Osim ako nema ”Crni baron” pa vas isprovocira da ”stanete na crtu” s njim!

tekst: Dorđe Pavićević
foto: Brabus
djordje.pavicevic@vrelegume.rs
3458
Postavljeno: 17.12.2009

Arhiva: Tuning

Rubrika: Tuning
Postavljeno: 21.06.2014

Larte Design Mercedes-Benz GL Black Crystal

Interesantan je komentar u američkim automobilskim medijima: „Ne morate da idete na Aljasku da gledate Rusiju iz vašeg „dvorišta“; možete da vidite Rusiju u svojoj ulici uz pomoć Larte Designa“


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 17.12.2013

Dodge Challenger R/T Shaker

„Muscle“ obojen u narandžasto


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 15.11.2013

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Wheelsandmore Seven-11

Kako promeniti nešto što je već gotovo besprekorno?


Carlsson SLK 340 Judd

23.04.2013

ABT Audi AS5 Sportback

17.04.2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

21.01.2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

10.01.2013

Honda CR-Z Mugen

04.07.2011

BMW M3 Pick-up

20.06.2011

Honda CR-Z

03.03.2011

MTM Audi RS6 Clubsport English version Tekst sa video prilogom!

07.10.2010

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

17.09.2010

Porsche 9ff GTurbo 1000

27.07.2010

G-Power BMW M3

23.07.2010

Geiger Cars F650

25.03.2010

Gemballa MIG-U1

08.03.2010

Geiger Cadillac CTS-V

14.01.2010

Brabus E V12 Black Baron

17.12.2009

Civic Mugen Type R

23.11.2009

Hamann Imperator

27.10.2009

Edo Competition C63 AMG

15.09.2009

Geiger Twin Turbo Corvette Z06

24.08.2009

Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

29.06.2009

Alfa Romeo MiTo Marangoni

28.05.2009

Vauxhall VXR8 Bathurst S

28.04.2009

Geiger Challenge SRT8

17.03.2009

Edo LP 710-2 Christian Audigier

09.02.2009

Mansory Bentley Continental GT

16.01.2009

Hamann Sportivo 500

21.11.2008

BMW X5 Hamann

28.08.2007

Rinspeed Imola

31.10.2006

Kleemann ML50K S8

06.01.2006

Lorinser E Class Sedan LV

07.11.2005

Rade Gajic
17.12.2009 16:54
0
1

Ovo je automobil bez mane i bukvalno izgleda kao zvijer .Mozda je interijer mogao biti u svjetlijoj niansi ali nije lose ni ovako.Nadopunje sa motorom od 800 KS stvarno je impresivan.Nemam rijeci za ovakav auto nego volio bih ga posjedovati.IPAK OVO JE SAMO SAN

Bato
17.12.2009 19:04
0
1

lako je Brabusu da to dotera u vrh kada za osnovu uzima Vrh modele,VRH BRATKA !!!

Miklos
17.12.2009 21:17
0
0

Auh, kakva zla masina.

Milan
17.12.2009 21:54
1
0

Cemu sluzi auto sa 800 ks?

Milance
18.12.2009 10:41
0
1

Milane ja neznam sto si ti tolki protivnik Mercedesa i ostalih marki..Sto si tolko zaludjen u Bmw...Znaci da je bio ovde Bmw m5 ili m6 sa 800Ks odma bi bilo,nema boljeg auta,ovo je san svih i nikad ga Mercedes ili Audi i tako neko nece dostic..A sada cim je Mercedes u pitanju cemu sluzi..Smijesan si...Idi po google pa trazi i vidjeces cemu sluzi...Ali ti dobro znas cemu sluzi,no ipak vidise da si napaljen na Bmw a da mrzis MB i nikada neces shvatit da je Mercedes Bolji od Bmw !!!! I ti i Power i jos vas par drugara koji ste fanovi Bmw-a..
ps.Uvjek ce Bmw biti na 2go mjesti a Mercedes na 1vo !!!

Milan
18.12.2009 22:08
1
0

Ja jos uvek ne znam cemu sluzi auto,a ne samo Mercedes sa 800 ks?To zanci da moze biti i BMW i Audi i bilo koji drugi.Pazljivo citaj sta pisem.

Enes Ćosović
19.12.2009 00:53
0
1

Milanče, svaka čast na odgovoru. To su samo neki napaljeni klinci. A i možda vole da navijaju za slabije. :) Pozdrav redakciji Vrelih guma, odličan tekst. Nadam se da će jedan Crni Baron doći i u Srbiju. :)

BMW_fanatic
19.12.2009 17:40
1
1

@Milance
Kad si tako pametan reci mi jedan argument da je MB bolji do BMW-a..Nemas ga naravno kao ni nijedan drugi fan MB-a,Bendza se klasicno sprda po klasama sa Merdzom..Citaj malo Auto Bild,gledaj,uci..Shvatices jednog dana da nije bas sve tako kako ti kazu baka i deka...

Power
21.12.2009 15:11
1
0

Milanče
Evo vidiš ja se nisam ni oglasio a ti me pominješ, izgleda da sam ostavio jak utisak na navijače MB. Auto je stvarno dobar ali nedovoljno dobar jer je ipak to auto proizveden u 2009-toj godini a nije najbrži Mercedes na pr. brži je CLS rocket pa se zbog toga nisam ni oglašavao na ovaj link.
Mislim da Mercedes stvarno sa ovim modelom gubi jer to je ipak Auto sa V12motorom tj. velikom zapreminom a rezultati mu nisu najbolji, eto toliko od mene.

Aca
06.11.2010 12:21
1
0

Ne znam samo po cemu neki zakljucuju da je mercedes bolji od BMW? Pa pogledajte samo (serijske modele,o ovim preskupim,nepotrebnim igrackama necu ni da pricam) karakteristike jednog i drugog,potrosnju goriva,moderniji izgled...u svemu prednjaci BMW! Samo bez onoga molim "mercedes je udobniji" Mozda pre dvadeset god.ali to vise nije slucaj pogotovo sa novom peticom...Inace uporedite ML 420 cdi i X5 4.0d Xdrive;karakteristike otprilike iste,udobnost takodje,a ML trosi bar pet litara vise,a zvuk kao novi traktor naspram BMW. E da; jel se secate kolko je bilo problema sa ml-om? pa to je strasno;ne samo da je unutra sve klaparalo,vibriralo(pravljen po americkom ukusu) nego je imao ozbiljnih problema sa mehanikom.Rezultat-smenjen ceo tim i promenjeno preko 1000delova na narednom reistiralizovanom modelu koji je poceo od 2001g.ali za to vreme BMW prodao preko 500000 jedinica X5 koji su besprekorno funkcionalisali...Ne treba da nastavljam dalje? Inace izmenio sam nekoliko modela BMW,i uvek imao samo pozitivne utiske iako su sve bili polovnjaci...A tek M3 E 30 dok sam bio mladji...Makina!!!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: